Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená za účetní období 31.12.2010

A.1.
Informace podle § 7 odst. 3 zákona
Organizace neptřetržitě pokračuje ve své činnosti a užívá účetní metody tomu odpovídajícím způsobem. Nemá informace o tom, že by měly v dohledné budoucnosti nastat skutečnosti, které by omezovaly její činnost nebo jí zabraňovaly v činnosti pokračovat.
A.2.
Informace podle § 7 odst. 4 zákona
V průběhu r. 2010 nebyly provedeny žádné změny dle §7 odst. 4 zákona, tj. žádné meziroční změny účtování. Počáteční stavy účtů k 1.1.2010 byly převedeny v souladu s platným převodovým můstkem (převodový můstek k 1.1.2010 přiložen k výkazům účetní závěrky v tištěné podobě).
A.3.
Informace podle § 7 odst. 5 zákona
Na základě rozhodnutí zřizovatele vede organizace od 1. 1. 2010 účetnictví ve zjednodušeném rozsahu. Organizace postupuje v souladu s účetními metodami, které jí ukládá zákon o účetnictví v platném znění. V r. 2010 nedošlo k odchylkám od těchto metod. Ve vnitřních směrnicích má organizace stanoveny mj. metody časového rozlišení tak, aby náklady na informace nepřevýšily přínosy z této informace, tj. hladinu významnosti. K 31. 12. 2010 byla časově rozlišena dotace využitá v r. 2010 (dle skutečnosti na účtech tř. 5) k projektu Právo ve výuce (OPVK) tak, aby nedošlo ke zkreslení VH. Dále je ve vnitřních směrnicích stanoveno např. oddělené vedení krátkodobých a douhodobých aktiv a pasiv, oceňování majetku pořizovací cenou, apod. Veškerý svěřený majetek je veden účetně (v souladu s vn. směrnicemi), tj. DDHM od 0 do 40 tis. Kč, DDNM od 0 do 60 tis. Kč (z tohoto důvodu není veden v podrozvaze žádný svěřený majetek). V podrozvaze je vedeno na : - účtu 903 - pozemky ve výpůjčce (od Města Kojetín), - účtu 911 - odepsaná pohledávka k fondu FKSP za bývalým zaměstnancem, - účtu 951 - zůstatek tvoří výše prozatím neposkytnuté části celkových způsobilých výdajů (odpovídá zůstatku na účtu 348) od poskytovatele podpory na základě Smlouvy o realizaci grantového projektu Právo ve výuce hrazeného z dotace v rámci OPVK (realizace 1.2.2010 - 31. 1. 2012). Metoda zakrouhlování: v účetních uzávěrkách na celé tis. Kč, v účetnictví v Kč na 2 des. místa. Účetní odpisy provádí organizace v souladu s odpisovým plánem - schválen zřizovatelem v 2/2010, změna č. 1 a 2 odp. plánu zaslána zřizovateli v 9/2010. Změny: a) V 6/2010 zařazení do užívání inv. akce Půdní vestavba pro rozšíření výuky hrazené z dotace RR Střední Morava - v poř.ceně 25.474.920,-- Kč (účet 021) a v poř. ceně 399.777,-- Kč (účet 022), b) zařazení do užívání inv. akce schválené zřizovatelem: Vybudování počítačové sítě v učebně školy - v poř. ceně 75.000,-- Kč (účet 021). V 12/2010 zařazeny do užívání inv. akce: a) Pořízení a instalace zabezpečovacího zařízení v šatnách školy (schváleno zřizovatelem) - v poř. ceně 135.338,-- Kč (účet 021), b) pořízení počítačového serveru s příslušenstvím - v poř. ceně 99.116,-- Kč (účet 022). S odepisováním obou akcí bude započato v 1/2011, změny v odpisech budou promítnuty v odpisovém plánu zaslaném zřizovateli během 2/2011. V doplňkové činnosti organizace účtuje o pronájmech svěřeného majetku a s tím spojených službách. Každoročně k 1.1. jsou aktualizovány stanovené kalkulace jednotlivých pronájmů a s tím spojených služeb.

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená za účetní období 31.12.2010

A.4. Informace podle § 7 odst. 5 zákona o stavu účtů v knize podrozvahových účtů;

Číslo položkyNázev položkySyntetický účetObdobí běžnéObdobí minulé
P.I.Majetek účetní jednotky 3.000.00
1.Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek901 0.000.00
2.Drobný dlouhodobý hmotný majetek902 0.000.00
3.Ostatní majetek903 3.000.00
P.II.Odepsané pohledávky a závazky 2.000.00
1.Odepsané pohledávky911 2.000.00
2.Odepsané závazky912 0.000.00
P.III.Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou 0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou921 0.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou922 0.000.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce923 0.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce924 0.000.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu925 0.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu926 0.000.00
P.IV.Další podmíněné pohledávky a ostatní podmíněná aktiva 2286.000.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku931 0.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku932 0.000.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv933 0.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv934 0.000.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k prostředkům EU939 0.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k prostředkům EU941 0.000.00
7.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům942 0.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům943 0.000.00
9.Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení944 0.000.00
10.Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení945 0.000.00
11.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporu, správních rízení a jiných rízení947 0.000.00
12.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporu, správních rízení a jiných rízení948 0.000.00
13.Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva949 0.000.00
14.Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva951 2286.000.00
P.V.Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku 0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky z leasingových smluv961 0.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky z leasingových smluv962 0.000.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu úplatného užívání cizího majetku na základě jiného důvodu963 0.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu úplatného užívání cizího majetku na základě jiného důvodu964 0.000.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce965 0.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce966 0.000.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu967 0.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu968 0.000.00
P.VI.Další podmíněné závazky a ostatní podmíněná pasiva 0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku971 0.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku972 0.000.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv973 0.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv974 0.000.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky ze vztahu k prostředkům EU975 0.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky ze vztahu k prostředkům EU976 0.000.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní978 0.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní979 0.000.00
9.Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých zajištení981 0.000.00
10.Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých zajištení982 0.000.00
11.Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporu, správních rízení a jiných řízení983 0.000.00
12.Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporu, správních řízení a jiných řízení984 0.000.00
13.Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva985 0.000.00
14.Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva986 0.000.00
P.VII.Vyrovnávací účty -2291.000.00
1.Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtum999 -2291.000.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená za účetní období 31.12.2010

A.5. Informace podle § 18 odst. 1 písm. c) zákona

Název položkyČíslo položkyStav k 1.1.Stav k 31.12.2010
Splatné závazky pojistného na sociálním zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti52 328.00 305.00
Splatné závazky veřejného zdravotního pojištění53 144.00 131.00
Evidované daňové nedoplatky u místně příslušných finančních orgánů54 140.00 117.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená za účetní období 31.12.2010

A.6. Informace podle § 19 odst. 5 písm. a) zákona
Mezi koncem rozvahového dne a okamžikem sestavení účetní závěrky za r. 2010 nedošlo v organizaci k žádným skutečnostem, které by ovlivnily finanční situaci organizace.
A.7. Informace podle § 19 odst. 5 písm. b) zákona
K 31. 12. 2010 nenastaly žádné skutečnosti, které by ve svém důsledku ovlivnily významným způsobem pohled na finanční situaci organizace.
A.8. Informace podle § 66 odst. 6
Na základě zřizovací listiny v platném znění má organizace svěřen zřizovatelem veškerý majetek k vlastnímu hospodářskému využití. Majetek je ve vlastnictví zřizovatele. V roce 2010 nedošlo k žádnému převodu vlastnictví k nemovitostem, nenastaly žádné skutečnosti dle §66 odst. 6.
A.9. Informace podle § 66 odst. 8
Investiční fond organizace je k 31. 12. 2010 krytý finančními prostředky na účtu organizace. V Příloze - části F, číslo F.III, řádek 1. Financ. inv. potřeb - jsou promítnuty i zřizovatelem nařízené odvody z odpisů za r. 2010 ve výši 732 tis. Kč (nejedná se o financ. inv. potřeb). - Organizace obdržela v r. 2010 prostřednictvím zřizovatele refundace podílů EU a SR od řídícího orgánu, tj. Regionální rady soudržnosti Střední Morava v celkové výši 18.455.548,50 Kč. Při konečném vyúčtování a vyhodnocení inv. akce byly organizaci nařízeny odvody z IF na účet zřizovatele v celkové výši 12.793.314,60 Kč (v případě tohoto odvodu se nejedná o financ. inv. potřeb). Inv. akce Půdní vestavba pro rozšíření výuky hrazená z dotace RR Střední Morava byla započata v r. 2009, dokončena v 5/2010, zařazena do užívání v 6/2010. Proúčtování provedeno prostřednictvím účtu 416. - V r. 2010 byly do užívání dále zařazeny inv. akce schválené zřizovatelem: vybudování počítačové sítě v učebně školy, pořízení a instalace zabezpeč. systému v šatnách školy, dále byl pořízen počítačový server s příslušenstvím. - IF byl v 9/2010 využit také jako doplňkový zdroj na financování oprav a údržby svěřeného majetku (malování v prostorách budovy školy). Proúčtování provedeno prostřednictvím účtu 648. Finanční částky inv. akcí uvedeny v text. části A.3. této Přílohy.

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená za účetní období 31.12.2010

A.10. Informace podle § 4 odst. 8 písm. d) zákona

Název položkyČíslo položkyStav k 1.1.Stav k 31.12.2010
Dotace celkem na dlouhodobý majetek ze státního rozpočtu(z AÚ k účtu 403) 0.00
v tom: systémové dotace na dlouhodobý majetek 0.00
z toho na: výzkum a vývoj 0.00
vzdělávání pracovníků 0.00
informatiku 0.00
individuální dotace na jmenovité akce 0.00
Přijaté prostředky ze zahraničí na dlouhodobý majetek(z AÚ k účtu 403) 0.00
Přijaté dotace celkem na dlouhodobý majetek z rozpočtu územních samosprávných celků(z AÚ k účtu 403) 0.00
Přijaté příspěvky a dotace ze státního rozpočtu(z AÚ k účtu 671) 0.00
z toho: přijaté příspěvky na provoz od zřizovatele(z AÚ k účtu 671) 0.00
z toho na: výzkum a vývoj 0.00
vzdělávání pracovníků 0.00
informatiku 0.00
přijaté dotace na neinvestiční náklady související s financováním programů evidovaných v ISPROFIN od zřizovatele(z AÚ k účtu 671) 0.00
přijaté prostředky na výzkum a vývoj od poskytovatelů jiných než od zřizovatele(z AÚ k účtu 671) 0.00
Přijaté prostředky na výzkum a vývoj z rozpočtu územních samosprávných celků(z AÚ k účtu 672) 0.00
Přijaté prostředky na výzkum a vývoj od příjemců účelové podpory(z AÚ k účtům ÚS 67) 0.00
Přijaté prostředky na provoz ze zahraničí(z AÚ k účtu 649) 0.00
Přijaté příspěvky a dotace celkem na provoz z rozpočtu územních samosprávných celků(z AÚ k účtu 672) 19414.00
Přijaté příspěvky a dotace na provoz z rozpočtu státních fondů(z AÚ k účtu 673) 0.00
Přijaté dotace celkem na dlouhodobý majetek z rozpočtu státních fondů 0.00
Poskytnuté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - krajskému úřadu(účet 316) 0.00 0.00
Poskytnuté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - obcí(účet 316) 0.00 0.00
Přijaté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - ze státního rozpočtu(účet 326) 0.00 0.00
Přijaté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - od krajského úřadu(účet 326) 0.00 0.00
Přijaté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - od obce(účet 326) 0.00 0.00
Přijaté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - od státních fondů(účet 326) 0.00 0.00
Přijaté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - od ostatních veřejných rozpočtů(účet 326) 0.00 0.00
Poskytnuté přechodné výpomoci příspěvkovým organizacím - organizační složkou státu(účet 316) 0.00 0.00
Poskytnuté přechodné výpomoci příspěvkovým organizacím - krajským úřadem(účet 316) 0.00 0.00
Poskytnuté přechodné výpomoci příspěvkovým organizacím - obcí(účet 316) 0.00 0.00
Krátkodobé bankovní úvěry tuzemské(účet 281) 0.00 0.00
Krátkodobé bankovní úvěry zahraniční(účet 281) 0.00 0.00
Vydané krátkodobé dluhopisy v tuzemsku(účet 283) 0.00 0.00
Vydané krátkodobé dluhopisy v zahraničí(účet 283) 0.00 0.00
Ostatní krátkodobé závazky (finanční výpomoci) tuzemské(účet 289) 0.00 0.00
Ostatní krátkodobé závazky (finanční výpomoci) zahraniční(účet 289) 0.00 0.00
Směnky k úhradě tuzemské(účet 322) 0.00 0.00
Směnky k úhradě zahraniční(účet 322) 0.00 0.00
Dlouhodobé bankovní úvěry tuzemské(účet 451) 0.00 0.00
Dlouhodobé bankovní úvěry zahraniční(účet 451) 0.00 0.00
Vydané dluhopisy tuzemské(účet 453) 0.00 0.00
Vydané dluhopisy zahraniční(účet 453) 0.00 0.00
Dlouhodobé směnky k úhradě tuzemské(účet 457) 0.00 0.00
Dlouhodobé směnky k úhradě zahraniční(účet 457) 0.00 0.00
Ostatní dlouhodobé závazky tuzemské(účet 459) 0.00 0.00
Ostatní dlouhodobé závazky zahraniční(účet 459) 0.00 0.00
Nakoupené dluhopisy a směnky k inkasu celkem(z AÚ účtů 063, 253 a 312) 0.00 0.00
z toho: krátkodobé dluhopisy a směnky územních samosprávných celků(z AÚ účtů 253 a 312) 0.00 0.00
Komunální dluhopisy územních samosprávných celků(z účtu 063) 0.00 0.00
ostatní dluhopisy a směnky veřejných rozpočtů(z AÚ účtů 063, 253, 312) 0.00 0.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená za účetní období 31.12.2010

PoložkaÚčetStav k 1.1.Stav k 31.12.2010
B.1. Poskytnutí úvěru zajištěné zajišťovacím převodem aktiva364 0.00 0.00
B.2. Půjčky cenných papírů zajištěné převodem peněžních prostředků364 0.00 0.00
B.3. Prodej aktiva se současně sjednaným zpětným nákupem364 0.00 0.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená za účetní období 31.12.2010

PoložkaÚčetStav k 1.1.Stav k 31.12.2010
C.1. Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k rozpočtovým prostředkům – nenávratné 0.00 0.00
C.2. Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k rozpočtovým prostředkům – nenávratné 0.00 0.00
C.3. Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k rozpočtovým prostředkům – návratné 0.00 0.00
C.4. Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k rozpočtovým prostředkům – návratné 0.00 2286.00
C.5. Podmíněné závazky ze vztahu k rozpočtovým prostředkům 0.00 0.00
C.6. Rozpočtované prostředky 0.00 0.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená za účetní období 31.12.2010

D.1.Informace o individuálním referenčním množství mléka
0.00 Bez komentáře - organizace nemá pro tuto položku Přílohy věcnou náplň.
D.2.Informace o individuální produkční kvótě
0.00 Bez komentáře - organizace nemá pro tuto položku Přílohy věcnou náplň.
D.3.Informace o individuálním limitu prémiových práv
0.00 Bez komentáře - organizace nemá pro tuto položku Přílohy věcnou náplň.
D.4.Informace o jiných obdobných kvótách a limitech
0.00 Bez komentáře - organizace nemá pro tuto položku Přílohy věcnou náplň.
D.5.Počet jednotlivých věcí a souborů majetku nebo seznam tohoto majetku
0.00 Bez komentáře - organizace nemá pro tuto položku Přílohy věcnou náplň.
D.6.Celková výměra lesních pozemků s lesním porostem
0.00 Bez komentáře - organizace nemá pro tuto položku Přílohy věcnou náplň.
D.7.Výše ocenění lesních porostů
0.00
D.8.Ocenění lesních porostů jiným způsobem
0.00 Bez komentáře - organizace nemá pro tuto položku Přílohy věcnou náplň.

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená za účetní období 31.12.2010

E.1

Doplňující informace k položkám rozvahyK položce
Nakládání se svěřeným majetkem: K 31. 12. 2010 byl do užívání zařazen v pořizovacích cenách celkem: nový DHM - Stavby (tech. zhodnocení) - účet 021: 25.685.258,-- Kč, DHM - Sam. movité věci: účet 022: 498.893,-- Kč, DDNM 50.700,-- Kč, DDHM, UČPO, knihy do učit. a žák. knihovny a učebnice poskyt. žákům bezplatně - účet 028: 1.408.654,02 Kč (včetně majetku pořízeného z grantového projektu Právo ve výuce). K 30. 9. 2010 vyřazen na základě fyzické inventury DDHM, UČPO a knihy (fyz. opotřebení, zastarání, neupotřebitelnost) v celk. hodnotě 85 tis. Kč. K 31. 12. 2010 na základě provedené fyzické inventarizace majetku a závazků vyřazen DDHM, UČPO, knihy a učebnice (fyz. opotřebení, zastarání, neupotřebitelnost) v celk. hodnotě 122 tis. Kč. Pro uspořádací účty technického zhodnocení neměla v r. 2010 organizace věcnou náplň, nebylo na nich během roku účtováno. Zásoby (pokud jsou dle vnitřní org. směrnice tvořeny) jsou účtovány způsobem B, tj. přímo do spotřeby. Běžný účet organizace, účet fondu FKSP, samostatný bankovní účet pro projekt Půdní vestavba pro rozšíření výuky (zrušen v 12/2010 po dokončení inv. akce), samostatný bankovní účet pro grantový projekt Právo ve výuce: vedeny u KB, pob. Kroměříž. Běžný účet rozlišen v účetnictví analyticky (fin. prostř. běžného účtu, FO, RF ze zlepš. VH, RF z ostat. titulů, IF, IF pro projekt Půdní vestavba, fin. prostř. projektu Právo ve výuce). K 31. 12. 2010 organizace nemá žádné pohledávky a závazky v soudním řízení. Veškeré pohledávky a závazky jsou krátkodobé a vyplývají z běžných zúčtovacích vztahů organizace (dodavatelé, odběratelé, instit. zdrav. a soc. pojištění, daně apod.). Na účtu 348 tvoří zůstatek pohledávka za rozpočty ÚSC, tj. prozatím neposkytnutá část celkové výše fin. podpory od poskytovatele ke grantovému projektu Právo ve výuce (doba trvání projektu 2/2010 - 1/2012 včetně). V rozvaze v části C.I., řádek 1 je v rámci účtu 401 veden oddělenou analyt. evidencí majetek pořízený v rámci projektu Půdní vestavba pro rozšíření výuky hrazeného z dotace RR Střední Morava. Pro tento majetek je také vedena oddělená analyt. evidence v rámci účt. tř. 021 a 022 (AE veden majetek v rozčlenění na jednotlivé podíly dotace - EU, SR a podíl vlastních prostředků a prostředků zřizovatele). Hospodaření s peněžními fondy organ.: - FO čerpán v r.2010 na odměnu ředitelce školy na základě pokynu zřizovatele ve výši 2 tis. Kč. - RF z ostat. titulů: tvorba z fin. příspěvků, tj. darů fyz. a práv. osob ve výši 85 tis. Kč, čerpání v souladu s účelem poskytnutí v dar. smlouvách ve výši 91 tis. Kč, např. na jízdné žáků na soutěže, odměny pro žáky, pořízení pomůcek a knih apod. - RF ze zlepš. VH - během r. 2010 byl RF použit k dočasnému časovému překlenutí nesouladu mezi výnosy a náklady na nákup školního nábytku do nově vybudované půdní vestavby a do multimediální učebny ve stávající části budovy. V rámci úsporných opatření se podařilo k 31. 12. 2010 z ušetřené části provozních ONIV v rámci r. 2010 uhradit část výše uvedených nákupů, takže RF byl v tomto případě zapojen ve výsledku k 31. 12. 2010 v nižší míře, než se původně předpokládalo, tj. v celk. výši 141 tis. Kč. V části DII. je promítnut v řádku 1. Zlepšený VH za r. 2009 schválený zřizovatelem v 6/2010 a tvorba fin. darů od jiných subjektů, v části D.III. Čerpání RF je v ř. 5 Přílohy promítnuto čerpání RF ze zlepšených VH minul. úč. období a čerpání fin. prostředků darů od jiných subjektů. Do RF (účet 413) a FO byly provedeny v r. 2010 příděly do fondů ze zlepšeného VH r. 2009 v souladu se schváleným VH zřizovatelem. U fondu FKSP tvoří rozdíl mezi účty 412 a 243: předpis přídělu do fondu za 12/2010, úrok účtu, peněžní dar k životnímu jubileu zaměstnance (vše vypořádáno finančně v 1/2011) a pohledávka za bývalým zaměstnancem školy k fondu FKSP (viz. podrozvahová evidence). Podrobné členění podrozvahové evidence je uvedeno v textové části A.3. (finančně A.4.) této Přílohy. - Neinvestiční akce (opravy) "Gymnázium, Kojetín, Svatopluka Čecha 683 - výměna oken": Uvedená neinvestiční akce Olomouckého kraje (investor, KÚ OK, odbor investic a evropských programů), realizovaná společností Mechanika, a.s. byla dokončena 31. 7. 2010. Dne 3. 8. 2010 bylo provedeno fyzické převzetí prací investorem a současné předání do správy a užívání gymnáziu. Byl sepsán předávací prokol, který obdržel každý z účastníků řízení a organizaci předány investorem veškeré doklady a revize, které byly součástí přejímacího řízení. Celkové náklady investora (Olomouckého kraje) na přípravu a realizaci akce činily 2.198 tis. Kč včetně DPH. Dne 13. 1. 2011 organizace obdržela od zřizovatele písemné Oznámení o ukončení neinvestiční akce (opravy) "Gymnázium, Kojetín, Svatopluka Čecha 683 - výměna oken".

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená za účetní období 31.12.2010

E.2

Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztrátyK položce
K 31. 12. 2010 vykázán kladný VH jak v hlavní (5.512,73 Kč), tak v doplňkové (182.385,-- Kč) činnosti. V hlavní činn. VH dosažen úsporou v provozních ONIV (UZ 00020) ve výši 4.724,41 Kč a ve vlastních příjmech 788,32 Kč. Vlastní příjmy organizace (z úroků z účtů, za vydané stejnopisy vysvědčení, úhrady od žáků za ztracené čipy, odvoz sběru apod.) byly do hospodaření zapojeny ve výši 3.574,-- Kč, a to na pokrytí nákladové položky - Pohoštění. Zůstatek dosažených vlastních příjmů, tj. 0,8 tis. Kč tvoří část zlepšeného VH organizace z hlavní činnosti. Na dosažení kladného VH v hlavní činnosti mělo značný vliv zapojení fin. prostř. RF ze zlepš. VH minul. úč. období ve výši 141 tis. Kč (nákup školního nábytku a vybavení do učeben v půdní vestavbě a v multim. učebně školy) a zapojení fin. prostředků IF na opravy a údržbu svěřeného majektu ve výši 186 tis. Kč (malování ve stávající části budovy školy). Významné je také zapojení fin. prostř. RFz ost. titulů, tj. fin. příspěvků - darů od jiných osob (tvorba a čerpání podrobně viz. textová část E.1. této Přílohy). V nákladech (účet 518) a výnosech (účet 649) se projevuje ve výši 290 tis. Kč zúčtování školních akcí pro žáky školy (LVVK, LVVZ apod.). V r. 2010 nebyly hrazeny žádné mimořádné náklady či výnosy (např. pojistné události apod.). Od září 2010 probíhá výuka mj. v nově vybudovaných prostorách půdní vestavby, v r. 2011 se poprvé plně projeví zvýšené celoroční náklady na provoz (nárůst spotřeby energií, materilu, služeb apod.). Poskytnuté dotace: K 31. 12. 2010 poskytnuty prostřednictvím zřizovatele dotace na: a) provoz (UZ 00020) v celk. výši 2.035 tis. Kč (§3121 + § 3142), odpisy (UZ 0006) v celk. výši 976 tis. Kč, přímé náklady na vzdělávání (UZ 33353) v celk. výši 13.805 tis. Kč, pokusné ověřování maturitní zkoušky v r. 2010 (UZ 33026) v celk. výši 12 tis. Kč. V rámci fin. vypořádání dotací ze stát. rozpočtu za r. 2010 bylo vráceno ve stanoveném termínu na účet zřizovatele celkem 357,-- Kč (vratka dotací z UZ 33353 - 51,-- Kč, z UZ 33026 - 306,-- Kč). Předpis odvodu zaúčtován MD 374 / D 349 - tento závazek se projevuje v Rozvaze v Kč na pol D.IV.22 , v Rozvaze na celé tis. Kč předávané v rámci účetní závěrky za r. 2010 se tento závazek v rámci zaokrouhlení na příslušném řádku neprojevuje, b) prostřednictvím zřizovatele poskytnuty organizaci refundace fin. prostředků od RR soudržnosti Střední Morava na inv. akci Půdní vestavba pro rozšířní výuky - v r. 2010 v celk. výši 18.455.548,50 Kč, c) dotace na delší časové období na grantový projekt Právo ve výuce v rámci OPVK spolufinanc. ze SR ČR a ESF (UZ 33006), tj. zálohová platba ve výši 25% celkových způsob. výdajů stanovených Smlouvou a uznané výdaje z 2. monit. zprávy s žádostí o platbu - celkem 1.986.574,52 Kč. Vlastní výnosy projektu, tj. úroky ze samost. bank. účtu činily k 31. 12. 2010: 74,75 Kč (analyt. evidence účtu 662). Skutečné náklady projektu ve výši 2.586.208,-- Kč proúčtovány prostřednictvím účtu časového rozlišení 388 (do výnosů analyt. evidence účtu 672). Zůstatek na účtu 374 odpovídá částce celkových způsobilých výdajů (výše fin. podpory) stanovených Smlouvou o realizaci grantového projektu, tj. 4.272.288,80 Kč, vyúčtování bude provedeno v rámci ukončení celého projektu (1/2012). V doplňkové činnosti organizace účtuje o pronájmech svěřeného majetku a službách s tím souvisejících (hřiště, sport. areál, tělocvična, učebny, obytný dům apod.). Z výnosů pronájmů byly hrazeny opravy v obyt. domě a služby související s pronájmy. Kladný VH dosažený za hlavní a doplňkovou činnost si bude organizace nárokovat v rámci rozborů hospodaření k rozdělení do fondů (FO, RF) a v dalších účetních obdobích budou tyto fin. prostředky po schválení VH zřizovatelem využity především v rámci RF k dalšímu rozvoji činnosti organizace.

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená za účetní období 31.12.2010

E.3

Doplňující informace k položkám přehledu o peněžních tocíchK položce
Na základě rozhodnutí zřizovatele vede organizace účetnictví ve zjednodušeném rozsahu - nesestavuje Přehled o peněžních tocích.

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená za účetní období 31.12.2010

E.4

Doplňující informace k položkám přehledu o změnách vlastního kapitáluK položce
Na základě rozhodnutí zřizovatele vede organizace účetnictví ve zjednodušeném rozsahu - nesestavuje Přehled o změnách vlastního kapitálu.

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená za účetní období 31.12.2010

Fond kulturních a sociálních potřeb

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaStav
A.I. Počáteční stav fondu 153.00
A.II. Tvorba fondu 199.00
1. Splátky půjček na bytové účely poskytnutých do konce roku 1992 0.00
2. Náhrady škod a pojistná plnění od pojišťovny vztahující se k majetku pořízenému z fondu 0.00
3. Peněžní a jiné dary určené do fondu 0.00
A.III. Užití fondu 247.00
1. Půjčky na bytové účely 0.00
2. Stravování 28.00
3. Rekreace 38.00
4. Kultura, tělovýchova a sport 24.00
5. Sociální výpomoci a půjčky 0.00
6. Poskytnuté peněžní dary 33.00
7. Úhrada příspěvku na penzijní připojištění 15.00
8. Úhrada části pojistného na soukromé životní pojištění 0.00
9. Ostatní užití fondu 109.00
A.IV. Konečný stav fondu 105.00

Rezervní fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaStav
D.I. Počáteční stav fondu 622.00
D.II. Tvorba fondu 252.00
1. Zlepšený výsledek hospodaření 167.00
2. Nespotřebované dotace z rozpočtu Evropské unie 0.00
3. Nespotřebované dotace z mezinárodních smluv 0.00
4. Peněžní dary - účelové 85.00
5. Peněžní dary - neúčelové 0.00
6. Ostatní tvorba 0.00
D.III. Čerpání fondu 232.00
1. Úhrada zhoršeného výsledku hospodaření 0.00
2. Úhrada sankcí 0.00
3. Posílení investičního fondu se souhlasem zřizovatele 0.00
4. Časové překlenutí dočasného nesouladu mezi výnosy a náklady 0.00
5. Ostatní čerpání 232.00
D.IV. Konečný stav fondu 642.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená za účetní období 31.12.2010

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

Investiční fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

PoložkaStav
F.I. Počáteční stav fondu 4413.00
F.II. Tvorba fondu 19432.00
1. Ve výši odpisů dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku 976.00
2. Investiční dotace z rozpočtu zřizovatele 18456.00
3. Investiční příspěvky ze státních fondů 0.00
4. Ve výši výnosů z prodeje svěřeného dlouhodobého hmotného majetku 0.00
5. Dary a příspěvky od jiných subjektů 0.00
6. Ve výši výnosů z prodeje majetku ve vlastnictví příspěvkové organizace 0.00
7. Převody z rezervního fondu 0.00
F.III. Čerpání fondu 22539.00
1. Financování investičních potřeb 22539.00
F.IV. Konečný stav fondu 1306.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená za účetní období 31.12.2010

G. Stavby

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
G.Stavby 69337.00 9887.00 59450.000.00
G.1.Bytové domy a bytové jednotky 637.00 637.00 0.000.00
G.2.Budovy pro služby obyvatelstvu 59970.00 8061.00 51909.000.00
G.3.Jiné nebytové domy a nebytové jednotky 0.00 0.00 0.000.00
G.4.Komunikace a veřejné osvětlení 0.00 0.00 0.000.00
G.5.Jiné inženýrské sítě 0.00 0.00 0.000.00
G.6.Ostatní stavby 8730.00 1189.00 7541.000.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená za účetní období 31.12.2010

H. Pozemky

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
H.Pozemky 968.00 0.00 968.000.00
H.1.Stavební pozemky 0.00 0.00 0.000.00
H.2.Lesní pozemky 0.00 0.00 0.000.00
H.3.Zahrady, pastviny, louky, rybníky 0.00 0.00 0.000.00
H.4.Zastavěná plocha 124.00 0.00 124.000.00
H.5.Ostatní pozemky 844.00 0.00 844.000.00