Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená za účetní období 31.12.2010

A.1.
Informace podle § 7 odst. 3 zákona
Účetní jednotka nemá informace o tom, že by byl porušen princip nepřetržitého trvání.
A.2.
Informace podle § 7 odst. 4 zákona
Obsahové vymezení některých položek účetních výkazů bylo meziročně změněno díky aplikaci nové vyhlášky č. 410/2009 Sb. Na základě směrné účtové osnovy jsme sestavili účtový rozvrh v členění na syntetické , analytické a podrozvahové účty tak, aby byly zachyceny všechny účetní případy nutné k sestavení účetní závěrky a k přenosu účetních záznamů do CSÚIS v souladu s technickou vyhláškou. Účtový rozvrh dle potřeby aktualizujeme. K převodu zůstatků z roku 2009 jsme využili "Převodový můstek FENIX" sestavený dle převodového můstku MF zveřejněného v příloze ČÚS č. 702 zveřejněného ve Finančním zpravodaji č. 7/2009. Vytištěný "Převodový můstek FENIX"" je přiložený k výkazům účetní závěrky.
A.3.
Informace podle § 7 odst. 5 zákona
Účetní jednotka vede od 1. 1. 2010 účetnictví ve zjednodušeném rozsahu dle rozhodnutí zřizovatele Olomouckého kraje - usnesení Rady OK UR/29/65/2009. Z toho vyplývá, že neoceňujeme majetek a závazky reálnou hodnotou, nesestavujeme přehled o peněžních tocích a přehled o změnách vlastního kapitálu, nemusíme účtovat o předvídatelných rizicích a možných ztrátách s výjimkou odpisů DHM, neúčtujeme o opravných položkách mimo tvorby dle zvláštních předpisů. Účetní odpisy provádíme v souladu s odpisovým plánem pro rok 2010, který byl schválen zřizovatelem - Radou OK. Na účet 028 účtujeme DDHM v ocenění od 3000,00 do 40 000,00. Drobný hmotný majetek pod touto hranicí účtujeme na podrozvahové účty 902. Na účet 018 00 účtujeme DDNM v ocenění od 7 000,00 do 60 000,00. Drobný nehmotný majetek pod touto hranicí účtujeme na podrozvahový účet 901. Na podrozvahové účty dále účtujeme odepsané pohledávky a zapůjčený majetek bez ohledu na hladinu významnosti. Hladinu významnosti jsme stanovili ve výši 500 tis. Kč, tato částka odpovídá jednomu procentu z celkových aktiv organizace. Při účtování nákladů a výnosů uplatňujeme metodu časového rozlišení, aby byla dodržena věcná a časová souvislost. Časové rozlišení v průběhu roku používáme u všech transferů. U transferů bez povinnosti finančního vypořádání (příspěvek na provoz od zřizovatele ÚSC- UZ 00020) používáme účet 384 - výnosy příštích období. Do výnosů na účet 672 účtujeme měsíčně 1/12 ročního příspěvku na provoz. U transferů s povinností finančního vypořáddání účtujeme o odhadované výši v průběhu roku prostřednictvím účtu 388 - dohadné účty aktivní s UZ příslušné dotace. U příspěvku od zřizovatele ÚSC na odpisy UZ 00006 účtujeme do výnosů na účet 672 čtvrtletně. U příspěvku na přímé náklady UZ 33353 účtujeme do výnosů na účet 672 rovněž čtvrtletně. U dotace na rozvojový program"Školní vybavení pro žáky 1. ročníku ZŠ" UZ 33017 účtujeme do výnosů prostřednictvím účtu 388 dle vyčerpaných nákladů. U přijatých či vydaných finančních prostředků používáme účtů časového rozlišení, aby byla dodržena věcná a časová souvislost nákladů a výnosů. Všechny přijaté a vydané zálohy jsou vyúčtovány nebo účtujeme o dohadných účtech. Pokud známe přesný druh a výši nákladů, tak účtujeme na účet 383 - výdaje příštích období (faktury zapsané v KDF r. 2011). Pokud neznáme přesnou výši nákladů účtujeme na účet 389 - dohadné účty pasívní (vodné, stočné - dle stavu vodoměru k 31. 12. 2010). Přijaté zálohy na stravné, ubytování, školné a lyžařský výcvik na leden 2011 účtujeme na účet 384 - výnosy příštích období. Předplatné časopisů a novin na rok 2011 účtujeme na účet 381 - náklady příštích období. Podrobně zdůvodněno u jednotlivých účtů časového rozlišení. Rozdělení nákladů mezi hlavní a doplňkovou činnost provádíme tak, že mzdové náklady (platy nebo OON) účtujeme přímo do hlavní nebo doplňkové činnosti (rozdělením úvazků nebo vystavením dohody o provedení práce na konkrétní hodiny). Společné náklady ( materiál, energie, služby, odpisy) prvotně účtujeme jako náklady činnosti hlavní, do doplňkové činnosti jsou převáděny poměrem výkonů v jednotlivých druzích činnosti. U pronájmů tělocvičny je to poměrem hodin provozu tělocvičny v doplňkové činnosti (cvičení TJ Olomouc a Mgr. Čuka) a hodin provozu v hlavní činnosti (cvičení děti MŠ, žáci ZŠ a internátu). U cizího stravného je to poměrem počtu jídel připravených v doplňkové činnosti a počtu jídel připravených v hlavní činnosti. Tento způsob klíčování nákladů dává přesnější obraz o nákladech příslušejících jednotlivým dopňkovým činnostem, než poměr výnosů z hlavní a doplňkové činnosti. V účetní závěrce je použito zaokrouhlení, které vychází ze změn vyhlášky č. 16/2001 Sb. Autoři účetního programu FENIX vytvořili pro Rozvahu algoritmus zaokrouhlování s tím, že rozdíly v zaokrouhlení se v rozvaze dají na dohadné účty aktivní či pasivní.

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená za účetní období 31.12.2010

A.4. Informace podle § 7 odst. 5 zákona o stavu účtů v knize podrozvahových účtů;

Číslo položkyNázev položkySyntetický účetObdobí běžnéObdobí minulé
P.I.Majetek účetní jednotky3452.000.00
1.Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek90189.000.00
2.Drobný dlouhodobý hmotný majetek9023363.000.00
3.Ostatní majetek9030.000.00
P.II.Odepsané pohledávky a závazky4.000.00
1.Odepsané pohledávky9114.000.00
2.Odepsané závazky9120.000.00
P.III.Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou9210.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou9220.000.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce9230.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce9240.000.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu9250.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu9260.000.00
P.IV.Další podmíněné pohledávky a ostatní podmíněná aktiva9.000.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku9310.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku9320.000.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv9330.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv9340.000.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k prostředkům EU9390.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k prostředkům EU9410.000.00
7.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům9420.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům9430.000.00
9.Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení9440.000.00
10.Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení9450.000.00
11.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporu, správních rízení a jiných rízení9470.000.00
12.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporu, správních rízení a jiných rízení9480.000.00
13.Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva9490.000.00
14.Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva9519.000.00
P.V.Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky z leasingových smluv9610.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky z leasingových smluv9620.000.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu úplatného užívání cizího majetku na základě jiného důvodu9630.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu úplatného užívání cizího majetku na základě jiného důvodu9640.000.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce9650.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce9660.000.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu9670.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu9680.000.00
P.VI.Další podmíněné závazky a ostatní podmíněná pasiva0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku9710.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku9720.000.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv9730.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv9740.000.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky ze vztahu k prostředkům EU9750.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky ze vztahu k prostředkům EU9760.000.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní9780.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní9790.000.00
9.Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých zajištení9810.000.00
10.Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých zajištení9820.000.00
11.Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporu, správních rízení a jiných řízení9830.000.00
12.Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporu, správních řízení a jiných řízení9840.000.00
13.Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva9850.000.00
14.Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva9860.000.00
P.VII.Vyrovnávací účty3465.000.00
1.Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtum9993465.000.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená za účetní období 31.12.2010

A.5. Informace podle § 18 odst. 1 písm. c) zákona

Název položkyČíslo položkyStav k 1.1.Stav k 31.12.2010
Splatné závazky pojistného na sociálním zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti52654.00674.00
Splatné závazky veřejného zdravotního pojištění53284.00290.00
Evidované daňové nedoplatky u místně příslušných finančních orgánů54285.00300.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená za účetní období 31.12.2010

A.6. Informace podle § 19 odst. 5 písm. a) zákona
A.7. Informace podle § 19 odst. 5 písm. b) zákona
A.8. Informace podle § 66 odst. 6
Účetní jednotka k 31. 12. 2010 nevykazuje v rozvaze žádné nové nemovitosti, u kterých by byl podán návrh na vklad vlastnického práva a k rozvahovému dni ještě nedošlo k zápisu těchto nemovitostí na list vlastnictví účetní jednotky.
A.9. Informace podle § 66 odst. 8
Investiční fond k 31. 12. 2010 je plně finančně pokrytý. Finanční prostředky jsou uloženy na bankovním účtu 7138811/0100 u KB Olomouc, analytický účet 241 16.

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená za účetní období 31.12.2010

A.10. Informace podle § 4 odst. 8 písm. d) zákona

Název položkyČíslo položkyStav k 1.1.Stav k 31.12.2010
Dotace celkem na dlouhodobý majetek ze státního rozpočtu(z AÚ k účtu 403)0.000.00
v tom: systémové dotace na dlouhodobý majetek0.000.00
z toho na: výzkum a vývoj0.000.00
vzdělávání pracovníků0.000.00
informatiku0.000.00
individuální dotace na jmenovité akce0.000.00
Přijaté prostředky ze zahraničí na dlouhodobý majetek(z AÚ k účtu 403) 0.000.00
Přijaté dotace celkem na dlouhodobý majetek z rozpočtu územních samosprávných celků(z AÚ k účtu 403) 0.000.00
Přijaté příspěvky a dotace ze státního rozpočtu(z AÚ k účtu 671) 0.000.00
z toho: přijaté příspěvky na provoz od zřizovatele(z AÚ k účtu 671) 0.000.00
z toho na: výzkum a vývoj0.000.00
vzdělávání pracovníků0.000.00
informatiku0.000.00
přijaté dotace na neinvestiční náklady související s financováním programů evidovaných v ISPROFIN od zřizovatele(z AÚ k účtu 671) 0.000.00
přijaté prostředky na výzkum a vývoj od poskytovatelů jiných než od zřizovatele(z AÚ k účtu 671) 0.000.00
Přijaté prostředky na výzkum a vývoj z rozpočtu územních samosprávných celků(z AÚ k účtu 672) 0.000.00
Přijaté prostředky na výzkum a vývoj od příjemců účelové podpory(z AÚ k účtům ÚS 67) 0.000.00
Přijaté prostředky na provoz ze zahraničí(z AÚ k účtu 649)0.000.00
Přijaté příspěvky a dotace celkem na provoz z rozpočtu územních samosprávných celků(z AÚ k účtu 672) 0.0025938.00
Přijaté příspěvky a dotace na provoz z rozpočtu státních fondů(z AÚ k účtu 673) 0.000.00
Přijaté dotace celkem na dlouhodobý majetek z rozpočtu státních fondů0.000.00
Poskytnuté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - krajskému úřadu(účet 316) 0.000.00
Poskytnuté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - obcí(účet 316) 0.000.00
Přijaté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - ze státního rozpočtu(účet 326)0.000.00
Přijaté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - od krajského úřadu(účet 326)0.000.00
Přijaté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - od obce(účet 326)0.000.00
Přijaté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - od státních fondů(účet 326)0.000.00
Přijaté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - od ostatních veřejných rozpočtů(účet 326)0.000.00
Poskytnuté přechodné výpomoci příspěvkovým organizacím - organizační složkou státu(účet 316)0.000.00
Poskytnuté přechodné výpomoci příspěvkovým organizacím - krajským úřadem(účet 316)0.000.00
Poskytnuté přechodné výpomoci příspěvkovým organizacím - obcí(účet 316)0.000.00
Krátkodobé bankovní úvěry tuzemské(účet 281)0.000.00
Krátkodobé bankovní úvěry zahraniční(účet 281)0.000.00
Vydané krátkodobé dluhopisy v tuzemsku(účet 283)0.000.00
Vydané krátkodobé dluhopisy v zahraničí(účet 283)0.000.00
Ostatní krátkodobé závazky (finanční výpomoci) tuzemské(účet 289)0.000.00
Ostatní krátkodobé závazky (finanční výpomoci) zahraniční(účet 289)0.000.00
Směnky k úhradě tuzemské(účet 322)0.000.00
Směnky k úhradě zahraniční(účet 322)0.000.00
Dlouhodobé bankovní úvěry tuzemské(účet 451)0.000.00
Dlouhodobé bankovní úvěry zahraniční(účet 451)0.000.00
Vydané dluhopisy tuzemské(účet 453)0.000.00
Vydané dluhopisy zahraniční(účet 453)0.000.00
Dlouhodobé směnky k úhradě tuzemské(účet 457)0.000.00
Dlouhodobé směnky k úhradě zahraniční(účet 457)0.000.00
Ostatní dlouhodobé závazky tuzemské(účet 459)0.000.00
Ostatní dlouhodobé závazky zahraniční(účet 459)0.000.00
Nakoupené dluhopisy a směnky k inkasu celkem(z AÚ účtů 063, 253 a 312)0.000.00
z toho: krátkodobé dluhopisy a směnky územních samosprávných celků(z AÚ účtů 253 a 312)0.000.00
Komunální dluhopisy územních samosprávných celků(z účtu 063)0.000.00
ostatní dluhopisy a směnky veřejných rozpočtů(z AÚ účtů 063, 253, 312)0.000.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená za účetní období 31.12.2010

PoložkaÚčetStav k 1.1.Stav k 31.12.2010
B.1. Poskytnutí úvěru zajištěné zajišťovacím převodem aktiva3640.000.00
B.2. Půjčky cenných papírů zajištěné převodem peněžních prostředků3640.000.00
B.3. Prodej aktiva se současně sjednaným zpětným nákupem3640.000.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená za účetní období 31.12.2010

PoložkaÚčetStav k 1.1.Stav k 31.12.2010
C.1. Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k rozpočtovým prostředkům – nenávratné0.000.00
C.2. Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k rozpočtovým prostředkům – nenávratné0.000.00
C.3. Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k rozpočtovým prostředkům – návratné0.000.00
C.4. Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k rozpočtovým prostředkům – návratné0.000.00
C.5. Podmíněné závazky ze vztahu k rozpočtovým prostředkům0.000.00
C.6. Rozpočtované prostředky0.000.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená za účetní období 31.12.2010

D.1.Informace o individuálním referenčním množství mléka
0
D.2.Informace o individuální produkční kvótě
0
D.3.Informace o individuálním limitu prémiových práv
0
D.4.Informace o jiných obdobných kvótách a limitech
0
D.5.Počet jednotlivých věcí a souborů majetku nebo seznam tohoto majetku
0.00Účetní jednotka nemá v evidenci žádné předměty charakteru kulturních památek, sbírek muzejní povahy, předmětů kulturní hodnoty a církevních staveb v ocenění Kč 1,00.
D.6.Celková výměra lesních pozemků s lesním porostem
0
D.7.Výše ocenění lesních porostů
0
D.8.Ocenění lesních porostů jiným způsobem
0

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená za účetní období 31.12.2010

E.1

Doplňující informace k položkám rozvahyK položce
Účetní jednotka provedla technické zhodnocení budovy ŠJ a MŠ inv. číslo 88 v celkové výši Kč 157 978,00: FA 20539 ATREA Jablonec n. Nisou - teplovodní registry do digestoře = Kč 60 420,00 FA 20562 KOCIÁN Přáslavice - připojení digestoře k teplovodním rozvodům = Kč 40 000,00 FA 20541 KOCIÁN Přáslavice - keramický obklad za konvektomatem = Kč 9 198,00 FA 20498 STYLTECH Vsetín - žaluzie a síť do okna vedoucí školní jídelny = Kč 2 009,00 FA 20544 PETŘÍK Dub nad Moravou - akustický obklad v jídelně = Kč 46 351,00 Účetní jednotka provedla technické zhodnocení budovy internátu inv. číslo 91 v celkové výši Kč 41 156,00 - žaluzie na internátě a příruba el. topení Účetní jednotka provedla technické zhodnocení hlavní školní budovy inv. číslo 97 v celkové výši Kč 148 350,00 - regulace vytápění ETATHERM od firmy TOP Mar, s.r.o., Olomouc, FA 20911 V průběhu roku účtujeme technické zhodnocení hmotného i nehmotného majetku v ceně pod stanovenou hranicí pro zařazení na majetkové účty na uspořádací účty technického zhodnocení. Pokud u jednotlivého inventárního čísla dojde k překročení hranice stanovené pro zařazení do majetku, provedeme proúčtování na majetkový účet. Pokud částka nedosáhne stanovené hranice, tak provedeme proúčtování do nákladů na účet 549 (toto se týká většinou technického zhodnocení výpočetní techniky).A.II.3. Stavby
Účetní jednotka vyřadila následující majetek: počítač Performa 5200 vč. příslušenství - inv. číslo 2290 za Kč 43 554,00 skener UMAX - inv. číslo 2412 za Kč 26 474,00 Výše uvedený majetek byl vyřazen na základě vyřazovacích protokolů schvávelých odpovědnými osobami. K vyřazovacím protokolům je přiložen odborný posudek a doklad o ekologické likvidaci.A.II.4. Samostatné movité věci
Účetní jednotka pořídila k 31. 12. 2010 DDHM v celkové výši Kč 270 507,40: Inv. číslo 5739 - PC od firmy SMERO = Kč 15 684,00 Inv. číslo 5735 - vysavač ECO TEAM = Kč 14 800,00 Inv. číslo 5769 - soubor dem. obrázků bologie = Kč 5 256,00 Inv. číslo 5805,5812-15 - Počítač Optiplex 5 ks= Kč 27 732,00 Inv. číslo 5807-10 - židle Pentex 4 ks = Kč 16 376,00 Inv. číslo 5816-17 - Monitor LG 2 ks = Kč 7 056,00 Inv. číslo 5818 - Monitor Samsung = Kč 4 100,80 Inv. číslo 5840-42 - rotavibrátor SPc 3 ks = Kč 10 620,00 Inv. číslo 5845-55 - archivní skříně 11 ks = Kč 47 508,00 Inv. číslo 5859 - MFZ Brother = Kč 15 252,00 Inv. číslo 5860 - klimatizace AMC = Kč 9 999,00 Inv. číslo 5863 - LG FLATRON monitor = Kč 3 697,20 Inv. číslo 5864-5869 - Jednolavice žluté stavitelné 6 ks = Kč 21 889,20 Inv. číslo 5881 - Skříň policová s dvířky = Kč 7 594,00 Inv. číslo 5884 - Vysavač ETA = Kč 4 011,00 Inv. číslo 5886 - Vysavač PROFI = Kč 4 011,00 Inv. číslo 5887-5890 Jednolavice žluté stavitelné 4 ks = Kč 15 560,00 Inv. 5895 Televize Panasonic LCD = Kč 11 200,00 Inv. číslo 5897 - skartovačka = Kč 4 306,80 Inv. číslo 5898 - laminátor HeatSeal = Kč 3 689,60 Inv. číslo 5900 - MFZ HP Laserjet 1120 = Kč 5 424,00 Inv. číslo 5901-02- kovová kartotéka 4zásuvková 2 ks = Kč 10 776,00 Inv. číslo 5903 - monitor LG = Kč 3 964,80 Účetní jednotka vyřadila k 31. 12. 2010 DDHM v celkové výši Kč 172 830,80: Inv. číslo 1361-62 - registrační skříň kovová 2 ks = Kč 7 888,00 Inv.číslo 1820 - PC Compaq Prosignia = Kč 29 878,00 Inv. číslo 1834 - Televize FUNAI = Kč 8 990,00 Inv. číslo 2032 - vypalovačka CD Formac 4 ks = Kč 14 274,00 Inv. číslo 2364 - tiskárna Epson = Kč 6 150,00 Inv. číslo 2530 - mobilní telefon NOKIA = Kč 3 990,00 Inv. číslo 2619-20 - kryt na pískoviště 2 ks = Kč 8 103,70 Inv. číslo 3453 - telefon Panasonic KXT = Kč 3 630,00 Inv. číslo 4039 - video Panasonic = Kč 9 990,00 Inv. číslo 4341 - Tiskárna Minolta = Kč 25 803,00 Inv. číslo 4469 - vysavač CENTRIX = Kč 4 990,00 Inv. číslo 4473 - PC LEO Intellect = Kč 22 340,00 Inv. číslo 4588 - židle Pentex = Kč 3 603,00 Inv. číslo 5310 - aquamat JOKER = Kč 7 099,00 (vyřazení prodejem) Inv. číslo 5407 - vysavač BMS 1300 = Kč 5 999,00 Inv. číslo 5707 - MFZ 1522 = Kč 10 103,10 (vráceno dodavateli v záruční lhůtě, závada nebyla odstraněna) Výše uvedený majetek byl zařazen a vyřazen na základě zařazovacích a vyřazovacích protokolů schvávelých odpovědnými osobami. K vyřazovacím protokolům je přiložen odborný posudek a doklad o ekologické likvidaci. A.II.6. Drobný dlouhodobý hmotný majetek
Na základě převodového můstku účetní jednotka převedla k 1. 1. 2010 krátkodobé poskytnuté zálohy ve výši Kč 5 648,00 na účet dlouhodobých poskytnutých záloh 465 13 - 15. Tyto poskytnuté zálohy budou přesahovat jeden rok. Záloha Kč 1 490,00 byla v I. čtvrtletí 2010 dodavatelem vrácena a ve II. čtvrtletí 2010 byla poskytnuta další dlouhodobá záloha ve výši Kč 1 000,00.A.IV.3. Dlouhodobé poskytnuté zálohy
Rozpis skladových zásob k 31. 12. 2010 účet 112 10 - potraviny = Kč 144 291,09 účet 112 11 - kancel. a školní potřeby = Kč 59 111,86 účet 112 12 - čistící prostředky = Kč 11 313,38 účet 112 13 - OOPP = Kč 627,10 účet 112 14 - benzín v nádrži auta = Kč 255,20 O zásobách potravin účtujeme metodou A. Při vedení skladové evidnce používáme metodu FIFO, kdy první cena pro ocenění přírůstku zásob se použije jako první cena pro ocenění úbytku zásob. Nákupy potravin účtujeme přímo na účet 112 10 bez použití účtu 111 - pořízení materiálu. Inventarizace potravin byla provedena dvakrát v roce, k 30. 6. 2010 a k 31. 12. 2010, nebylo shledáno závad. O ostatních zásobách účtujeme metodou B. Inventarizace těchto zásob byla provedena k 31. 12. 2010 a nebylo shledáno závad.B.I.2. Materiál na skladě
Rozpis zůstatku účtu 311 k 31.12. 2010: Vydaná faktura 60079 - Dětský domov Olomouc - stravné 12/2010 za 2 děti = Kč 491,00 splatná 19. 1. 2011, uhrazená 7. 1. 2011 Vydaná faktura 60080 - SSP Olomouc - odvoz stravy 12/2010 = Kč 5 687,00 splatná 19. 1. 2011, uhrazená 17. 1. 2011 Pohledávky na účtu 311 jsou hrazeny ve lhůtě splatnosti. K 31. 12. 2010 byla provedena dokladová inventarizace.B.II.1. Odběratelé
Rozpis zůstatku na účtu 314 00 k 31. 12. 2011: OLTERM Olomouc - záloha spotřeba tepla 12/2010 = Kč 160 300,00 bylo zaúčtováno do nákladů roku 2010 na účet 502 a Dal účtu 383 00 - d. č. 70390 (DF č. 41012 z KDF r. 2011) SEVT Praha - záloha předplatné Věstníky, Fin. zpravodaj 2010 = Kč 1 250,00 bylo zaúčtováno do nákladů roku 2010 na účet 501 a Dal účtu 383 00 - d. č. 70390 (DF č. 41015 a 41016 z KDF r. 2011) K 31. 12. 2010 byla provedena dokladová inventarizace.B.II.4. Krátkodobé poskytnuté zálohy
Na jednotlivých analytických účtech 335 jsou zaúčtovány zůstatky nesplacených půjček zaměstnanců z FKSP. Byla provedena dokladová inventarizace k 31. 12. 2010.B.II.10. Pohledávky za zaměstnanci
Rozpis zůstatku na účtu 315 k 31. 12. 2010: Pohledávka za stravné a ubytování 12/2010 - Čechová = Kč 689,00 Pohledávka za stravné, školné MŠ 12/2010 - Holoubek = Kč 519,00 Pohledávka za stravné, školné MŠ 12/2010 = Štáblová = Kč 193,00 Rodiče dětí byli telefonicky upomínáni, aby dlužné částky uhradili. Pohledávka Štáblová byla uhrazena 5. 1. 2011, pohledávka Čechová byla uhrazena dne 13. 1. 2011 a pohledávka Holoubek byla uhrazena dne 17. 1. 2011.B.II.5. Jiné pohledávky z HČ
Na účtu 377 je k 31. 12. 2010 za účtována pohledávka za firmou UNICOS Klatovy, IČ: 18237576. Jedná se o dobropis 20733 z roku 2009 za servis software MZDY 2009 ve výši Kč 1 153,28. Dobropis byl splatný 31. 12. 2009, úhradu jsme urgovali upomínkou-doporučeným dopisem dne 14. 1. 2010. Dále jsme urgovali telefonicky. Firma UNICOS Klatovy nám zaslala dne 15. 2. 2010 Uznání závazku dle obchodního zákoníku. Uznává zde výše uvedený závazek co do důvodu i výše a zavazuje se jej uhradit okamžitě po ukončení soudního řízení s firmou Alfasoftware s.r.o. Klatovy, po které požaduje náhradu za způsobené ztráty převodem zákazníků. Dále je na účtu 377 naúčtován poplatek za vedení účtu FKSP za 12/2010 = Kč 36,00 Bylo provedeno časové rozlišení.B.II.28. Ostatní krátkodobé pohledávky
Na účtu 385 00 je zaúčtována částka Kč 7 227,00. Jedná se o dobropis od SOU stavební a strojní Jeseník, IČ:00176401 za vyúčtování služeb v kancelářích SPC Jeseník za rok 2010. Dobropis je zapsán v KDF v roce 2011 pod číslem 41023.B.II.26. Příjmy příštích období
Účetní jednotka používá metodu časového rozlišení nákladů a výnosů. Rozpis zůstatku na úču 381 00 k 31. 12 2010: FA 20527 - VIS Plzeň - Stravné, Sklady 1. - 6. 2011 = Kč 2 750,00 FA 20528 - Předplatné Lidové noviny 1.1. - 11. 1. 2011 = Kč 91,33 FA 20664 - Předplatné časopisu UNES 2011 = Kč 2 268,00 FA 20680 - Předplatné Řízení školy 2011 = Kč 1 038,00 FA 20710 - VIS Plzeň - služby zpracování dat 1. - 9. 2011 = Kč 1 080,00 FA 20795 - SONDY praha - předplatné 2011 = Kč 540,00 FA 20838 - Předplatné Naše příroda 1. - 6. 2010 = Kč 288,00 FA 20840 - DICTUM - předplatné Školství 2011 = Kč 1 060,00 FA 20847 - Předplatné Učitelské noviny 2011 = Kč 1 564,00 FA 20849 - Předplatné Příroda + DVD na rok 2011 = Kč 272,00 FA 20876 - Předplatné Výživa 2011 = Kč 534,00 FA 20952 - SODEXO Praha - poplatek za stravenky na rok 2011 = Kč 180,00 D.č.70371- časové rozlišení norma potravin zaměstnanci k 31. 12. 2010 = Kč 490,91 D.č.70383- SEVT Praha - předplatné Fin. zpravodaj 2011 (časové rozlišení zálohy) = Kč 650,00 D.č.70383- Hotel Čarták - služby stravování a ubytování lyžarský výcvik 2/2011 (časové rozlišení zálohy) = Kč 21 600,00 D.č.70383- CENTROPOL Praha- elektřina 1/2011 (časové rozlišení zálohy) = Kč 24 270,00 K 31. 12. 2010 byla provedena dokladová inventarizace.B.II.25 Náklady příštích obodobí
Na účtu 388 00 je k 31. 12. 2010 zaúčtována částka Kč 5 000,00. Tuto částku jsme zaúčtovali na základě písemného sdělení dodavatele tepla OLTERMU Olomouc o tom, že v průběhu měsíce ledna a února 2011 provede rekalkulaci ceny tepelné energie za rok 2010, na základě které dojde ke snížení této ceny. Faktura s vratkou za rok 2010 bude zaslána v průběhu druhé poloviny měsíce února 2011. K 31. 12. 2010 byla provedena dokladová inventarizace.B.II.27 Dohadné účty aktivní
Jmění účetní jednotky je tvořeno: účet 401 02 = Kč 227 674,12 (bývalý fond oběžných aktiv) účet 401 10 = Kč 46 703 931,14 (zdroj krytí DHM)C.I.1.Jmění účetní jednotky
Tvorbu fondu odměn v roce 2010 tvořil příděl ze zlepšeného výsledku hospodaření ve výši Kč 7 000,00. Ve III. čtvrtletí 2010 byla vyplacena z FO odměna řediteli školy ve výši Kč 4 000,00 za doplňkovou činnosti r. 2009. Zůstatek na fondu odměnk 31. 12. 2010 je Kč 3 000,00. Fond odměn je plně finančně pokrytý. Finanční prostředky jsou uloženy na bankovním účtu 7138811/0100 u KB Olomouc, analytický účet 241 11.C.II.1. Fond odměn
Zůstatek na účtu 412 k 31. 12. 2010 není plně finančně pokrytý, rozdíl tvoří níže uvedené položky, které budou vyrovnány v měsíci lednu 2011: Účet 243 00 k 31. 12. 2010 = Kč 310 656,88 zůstatky nesplacených půjček FKSP = Kč 23 436,00 poplatky za vedení účtu za 12/2010 = Kč 36,00 úhrada DF 20972 - přísp. FKSP stravné 12/10 Schubertová-SPC Přerov = Kč - 99,00 úhrada DF 20976 - přísp. FKSP stravné 12/10 - Kořínková, lehká - SPC Prostějov = Kč - 234,00 CELKEM účet 243 00 = Kč 333 795,88 Zůstatek na účtu 412 k 31. 12. 2010 = Kč 333 795,88 Finanční prostředky jsou uloženy na samostatném bankovním účtu č. 19-0891440287/0100 u KB Olomouc. Zůstatek na účtu 243 00 k 31. 12. 2010 souhlasí s bankovním výpisem.C.II.2. FKSP
Zůstatek účtu 413 k 31. 12. 2010 je Kč 10 875,94 a je plně finančně pokrytý. Finanční prostředky jsou uloženy na účtu 7138811/0100 u KB Olomouc, analytický účet 241 13. V měsíci červnu bylo provedeno rozdělení zlepšeného VH za rok 2009 do fondů dle schválení zřizovatele Olomouckého kraje. Do RF bylo přiděleno Kč 2 632,20.C.II.3. RF ze zlepšeného VH
Zůstatek na účtu 414 k 31. 12. 2010 je Kč 30 000,00 a je plně finančně pokrytý. Finanční prostředky jsou uloženy na účtu 7138811/0100 u KB Olomouc, analytický účet 241 14.C.II.4. RF z ostatních titulů
Zůstatek na účtu 416 k 31. 12. 2010 je Kč 205 831,29 a je plně finančně pokrytý. Finanční prostředky jsou uloženy na účtu 7138811/0100, analytický účet 241 16. Tvorbu fondu za rok 2010 tvoří odpisy dle odpisového plánu schváleného zřizovatelem pro rok 2010 = Kč 1 083 603,00 K 31. 12. 2010 byl FRM čerpán ve výši Kč 1 188 484,00: odvod z odpisů zřizovateli za rok 2010 = Kč 801 000,00 investiční výdaje = Kč 347 484,00 (tech. zhodnocení budovy ŠJ a MŠ = Kč 157 978,00, tech. zhodnocení budovy internátu = Kč 41 156,00, tech. zhodnocení hl. školní budovy Kč 148 350,00) čerpání k posílení zdrojů na opravy a údržbu majetku = Kč 40 000,00C.II.5. FRM
Výsledek hospodaření k 31. 12. 2010 je zisk Kč 19 286,61, z toho ztráta v hlavní činnosti Kč 82 761,23,která je krytá ziskem v doplňková činnosti Kč 102 047,84. Účetní jednotka hospodařila s mírně zlepšeným výsledkem hospodaření.C.III.1. VH běžného účetního období
Rozpis zůstatku na účtu 321 k 31. 12. 2010: FA 20970 - Telefónica Praha - mobilní telefony 12/2010 = Kč 2 564,26 splatná 16. 1. 2011, uhrazená 3. 1.2011 FA 20971 - SŠT Přerov - služby kancelář SPC Přerov 12/2010 = Kč 2 335,00 splatná 11. 1. 2011, uhrazená 5. 1. 2011 FA 20972 - SŠT Přerov - stravné cizí SPC Přerov 12/2010 = Kč 660,00 splatná 11. 1. 2011, uhrazená 5. 1. 2011 FA 20973 - SITA CZ a.s. Olomouc- odvoz odpadu ŠJ 12/10 = Kč 905,00 splatná 14. 1. 2011, uhrazená 5. 1. 20111 FA 20974 - BHV-AGRI s.r.o. Olomouc - potraviny 12/2010 = Kč 1 254,00 splatná 4. 1. 2011, uhrazená 4. 1. 2011 FA 20975 - MRÁKA Petr, Olomouc - servisní práce na telefonních rozvodech SPC Přerov 12/10 = Kč 5 626,00 splatná 12. 1. 2011, uhrazená 5. 1. 2011 FA 20976 - SOU stavební Prostějov - stravné cizí SPC Prostějov - 12/2010 = Kč 1 534,00 splatná 10. 1. 2011, uhrazená 6. 1. 2011 FA 20977 - SOU stavební Prostějov - služby kanceláře SPC Prostějov 12/2010 = Kč 4 147,00 splatná 6. 1. 2011, uhrazená 6. 1. 2011 FA 20978 - S.O.S. Olomouc - výměna detektoru EZS 12/2010 = Kč 1272,00 splatná 12. 1. 2011, uhrazená 7. 1. 2011 FA 20979 - SOU strojní a stavební Jeseník - služby kanceláře SPC Jeseník 12/2010 = Kč 6 239,00 splatná 14. 1. 2011, uhrazená 7. 1. 2011 FA 20980 - PENAM a.s., Olomouc- pečivo III. dekáda 12/10 = Kč 549,00 splatná 11. 1. 2011, uhrazená 7. 1. 2011 FA 20981 - S. O.S. Olomouc - ostraha - patroly 12/2010 = Kč 960,00 splatná 14. 1. 2011, uhrazená 11. 1. 2011 Všechny závazky jsou uhrazeny ve lhůtě splatnosti. K 31. 12. 2010 byla provedena dokladová inventarizace.C.IV.5. Dodavatelé
Na účtu 349 32 je zaúčtován předpis odvodu nevyčerpaného příspěvku na odpisy ve výši Kč 914,00 - viz. finanční vypořádání dotací.D.IV.22. Závazky k rozpočtům ÚSC
Rozpis zůstatku na účtu 383 00 k 31. 12. 2010: d.č. 70377 - Poplatek z účtu FKSP 12/2010 = Kč 36,00 d. č. 70390 - Internet Expert Jeseník - připojení internet SPC Jeseník 12/10 (FA 41001 z KDF 2011) = Kč 345,00 d.č. 70390 - Drábková, Olomouc- služby zpracování mezd 12/2010 (FA 41004 z KDF 2011) = Kč 8 975,00 d.č. 70390 - Luběník, Olomouc - praní prádla 12/2010 (FA 20012 z KDF 2011) = Kč 7 093,00 d.č. 70390 - Telefónica O2 Praha - telefon, internet SPC Prostějov 12/2010 (FA 41005 z KDF 2011) = Kč 1 589,32 d.č. 70390 - GTS Praha - telefony, internet ZŠ a SPC Přerov 12/2010 (FA 41006 z KDF 2011) = Kč 7 503,00 d.č. 70390 - TS Olomouc - odvoz odpadu IV. čtvrtletí 2010 (FA 41007 z DF 2011) = Kč 4 577,70 d.č. 70390 - ČEZ Praha - spotřeba elektřiny 12/2010 (FA 41011 z KDF 2011) = Kč 26 325,00 d.č. 70390 - OLTERM Olomouc - spotřeba tepla topení, TUV 12/2010 (FA 41012 z KDF 2011) = Kč 193 422,95 d.č. 70390 - Plynárenská - spotřeba plynu ŠJ 12/2010 (FA 41015 z kDF 2011) = Kč 1 657,92 d.č. 70390 - SEVT - předplatné Finanční zpravodaj 2010 (FA 41015 z KDF 2011) = Kč 875,00 d.č. 70390 - SEVT - předplatné Věstníky MŠMT ČR 2010 (FA 41016 z KDF 2011) = Kč 516,00 d.č. 70390 - MOJE AMBULANCE, Ostrava - periodické lékařské prohlídky zaměstnanců 12/2010 (FA 41021 z KDF 2011) = Kč 1 250,00 K 31. 12. 2010 byla provedena dokladová inventarizace.D.IV.31. Výdaje příštích období
Rozpis zůstatku na účtu 384 00 k 31. 12. 2010: d.č. 70371 - časové rozlišení tržby stravné žáci 12/2010 = Kč 398,10 d.č. 70371 - časové rozlišení tržby stravné žáci přesnídávky, svačiny 12/2010 = Kč 1 317,01 d.č. 70384 - časové rozlišení záloh na stravné, ubytování a školné na leden 2011 = Kč 153 323,00 d.č. 70384 - časové rozlišení zálohy na stravování a ubytování na lyžařském výcviku v únoru 2011 = Kč 13 200,00 K 31. 12. 2010 byla provedena dokladová inventarizace.C.IV.32. Výnosy příštích období
Rozpis zůstatku na účtu 389 20 k 31. 12. 2010: d.č. 70391 - VEOLIA - vodné, stočné, srážky od 5. 10. 2010 do 31. 12. 2010 (dle stavu vodoměru k 31. 12. 2010) = Kč 65 000,00 Byla provedena dokladová inventarizace.C.IV.33. Dohadné účty pasivní
Rozpis zůstatku na účtu 378 00 k 31. 12. 2010: d.č. 70365 - splátky půjček FKSP 12/2010 = Kč 4 000,00 d.č. 70365 - mzda za 12/2010 na účty zaměstnanců = Kč 1 568 743,00 Byla provedena dokladová inventarizace.C.IV.34. Ostatní kátkodobé závazky

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená za účetní období 31.12.2010

E.2

Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztrátyK položce
Nejvyšší položky spotřeby materiálu v hlavní činnosti: Potraviny = Kč 1 054 207,59 DDHM = Kč 385 225,08 Kancelářské potřeby a tonery do tiskáren = Kč 136 508,94 Čistící prostředky = Kč 106 901,07 Materiál na údržbu = Kč 56 955,92 Učebnice a školní potřeby zdarma = Kč 55 638,00A.I.1. Spotřeba materiálu v HČ
Rozpis spotřeby energií k 31. 12. 2010 v HČ: Spotřeba elektřiny = Kč 270 099,00 Vodné, stočné, srážky = Kč 181 247,00 Spotřeba plynu ŠJ = Kč 11 656,74 Spotřeba tepla = Kč 849 849,01A.I.2. Spotřeba energie
Rozpis oprav v HČ: Opravy a udržování staveb = Kč 358 437,20 Opravy a udržování zařízení = Kč 146 656,21 Opravy a udržování dopravních prostředků = Kč 5 947,00A.I.5. Opravy a udržování
Nejvyšší položky u ostatních služeb k 31. 12. 2010: Telefony, internet = Kč 152 315,24 Stravování a ubytování žáků na školách v přírodě a školních výletech = Kč 140 400,00 Stravování a ubytování pedagogický dozor = Kč 30 900,00 Služby za pronájmy kanceláře SPC Prostějov, Přerov, Jeseník = Kč 126 914,00 Služby zpracování mezd = Kč 94 635,00 Služby zpracování dat = Kč 67 995,00 ( ASSECO Praha, VIS Plzeň, TITZL Loučná nad Desnou) Školení DVPP = Kč 53 930,00 Školení ostatní = Kč 27 997,00 Programové vybavení = Kč 25 180,00 Ostraha objektů = Kč 43 112,00 Nájemné = Kč 32 200,00 (za pronájem bazénu na plavecký výcvik, pronájem garáže služební auto, pronájem pódia na vánoční besídku) Lékařské prohlídky zaměstnanců = Kč 12 770,00 Ostatní služby = Kč 150 085,20 (z toho praní prádla Kč 74 179,00, odvoz odpadu TS Kč 22 365,90, odvoz a likvidace odpadu školní jídelna Kč 14 511,00, deratizace Kč 6 794,00)A.I.8. Ostatní služby
Příděl do FKSP za rok 2010 = Kč 313 327,00 v hlavní činnosti Kč 312 300,00 v doplňkové činnosti Kč 1 027,00 A.I.13. Zákonné sociální náklady
Rozpis zůstatku na účtu 528 v HČ k 31. 12. 2010: Ochranné pracovní pomůcky = Kč 16 509,44 Náhrada mzdy za nemoc = Kč 18 965,00 Věcná režie stravné cizí zaměstnanci = Kč 31 959,00A.I.14. Jiné sociální náklady
Rozpis zůstatku na účtu 549 k 31. 12. 2010 v HČ: Pojištění dopravních prostředků = Kč 10 234,00 Pojištění žáků na škole v přírodě a školních výletech = Kč 950,00 Technické zhodnocení DHM pod Kč 40 000,00 = Kč 21 992,40 (jedná se o technické zhodnocení výpočetní techniky-posílení paměti v počítačích, grafické karty, vyšší verze Office 2010 pro 10 PC)A.I. 32. Ostatní náklady z činnosti
Bankovní poplatky Kč 21 535,00A.II.5. Ostatní finanční náklady
Rozpis účtování na účtu 602 k 31. 12. 2010 v HČ: Stravné žáci = Kč 840 352,90 Stravné zaměstnanci = Kč 213 150,00 Ubytování žáci = Kč 60 570,00 Školné ŠD, MŠ = Kč 33 960,00 Stravné, ubytování, vstupné škola v přírodě a školní výlety = Kč 141 840,00B.I.2. Výnosy z prodeje služeb
Tržba za papírový sběr a kovošrot z vyřazeného drobného majetku = Kč 1 372,00 Tržba za prodaný DDHM = Kč 3 500,00 (prodej aquamatu - vydaná faktura č. 60023)B.I.20. Výnosy z prodeje materiálu
OLTERM - dopropis za teplo, TUV za rok 2009 = Kč 8 847,72 BRAUER - dobropis za Multifunkční zařízení inv. číslo 5707 zakoupené v roce 2009 (nebyla odstraněna závada v záruce) = Kč 10 188,00 Poskytnuté slevy a bonusy = Kč 5 290,90 Úhrada dlužného sociálního pojištění a penále od mzdové účetní - kontrola OSSZ a zápis škodní komise = Kč 1 074,00 Vrácené daňové penále FÚ v Olomouci za léta 1997-1999 = Kč 662,00 Přijatá plnění za pojistné události - úhrada za rozbité brýle žáka = Kč 362,00B.I.25. Ostatní výnosy z činnosti
Rozpis zůstatků na účtech 672 k 31. 12. 2010: Výnosy z nároků na prostředky z rozpočtu ÚSC - provoz 1. - 12. 2010 - UZ 00020 = Kč 3 289 000,00 Výnosy z nároků na prostředky z rozpočtu ÚSC - odpisy I. - IV. čtvrtletí 2010 = Kč 1 067 327,00 Výnosy z nároků na prostředky z rozpočtu ÚSC - přímé náklady - UZ 33353 = Kč 21 566 000,00 Výnosy z nároků na prostředky z rozpočtu ÚSC - dot. rozvoj. program pro žáky 1. třídy - UZ 33017 = Kč 16 000,00 K 31. 12. 2010 bylo provedeno finanční vypořádání poskytnutých dotací od zřizovatele ÚSC. Příspěvek na provoz UZ 00020 byl vyčerpán v plné výši. Příspěvek na odpisy Uz 00006 organizace obdržela ve výši Kč 1 068 241,00, odpisy dle odpisového plánu na rok 2010 schváleného zřizovatelem činily Kč 1 067 327,00. V rámci finančního vypořádání dotací organizace vrátila dne 10. 1. 2011 na účet zřizovatele nevyčerpaný příspěvek na odpisy ve výši Kč 914,00. Plánovali jsme ukončení akce - regulace vytápění ETATHERM na hlavní školní budově inv. číslo 87 v měsíci říjnu 2010 a navýšení odpisů z budovy za měsíce listopad a prosinec. Akce však byla dokončena až v měsíci prosinci a odpisy budou navýšeny až od měsíce ledna 2011. Příspěvek na přímé náklady na vzdělávání UZ 33353 organizace vyčerpala v plné výši. Úspora na zákonných odvodech zdravotního a sociálního pojištění ve výši Kč 19 677,00 byla použita na nákup učebních pomůcek, rovněž úspora ONIV - náhrada za nemoc ve výši Kč 47 835,00 byla použita na nákup učebních pomůcek. Rozpis čerpání: Platy = Kč 15 611 000,00 OON = Kč 43 000,00 Zákonné odvody ZP a SP = Kč 5 303 103,00 FKSP = Kč 312 220,00 ONIV = Kč 296 677,00 (z toho náhrady za nemoc Kč 18 965,00) Dotace na rozvojový program pro žáky 1. třídy UZ 33017 byla vyčerpána v plné výši. Z dotace byly zakoupeny pracovní sešity (početníky, matematiky,abeceda, písanky, logopedie) a výtvarné potřeby (pastelky, tabulky, razítka, tužky). B.IV.2.Výnosy z nároků na prostředky rozpočtů ÚSC
K 31. 12. 2010 byly čerpány následující fondy: Fond odměn ve výši Kč 4 000,00 - odměna ředitele za doplňkovou činnost za rok 2009 FRM ve výši Kč 40 000,00 k posílení zdrojů na opravy a údržbu majetku - částka byla použita k částečné úhradě DF 20415 od firmy Kocián, Přáslavice za opravu topení v pavilonu B základní školy.B.I.24. Čerpání fondů
Doplňková činnost Účetní jednotka provozovala k 31. 12. 2010 tři okruhy doplňkové činnosti. 1. okruh DČ - stravné cizí Náklady = Kč 285 741,35 Výnosy = Kč 296 184,19 Zisk = Kč 10 442,84 2. okruh DČ - pronájmy majetku - pronájmy tělocvičny a příležitostné pronájmy konferenční místnosti a počítačové učebny. Náklady = Kč 109 713,00 Výnosy = Kč 192 750,00 Zisk = Kč 83 037,00 3. okruh DČ - vzdělávání cizí - kurz Logopedické prevence Náklady = Kč 47 652,00,00 Výnosy = Kč 56 020,00 Zisk = Kč 8 368,00 Dále jsme v rámci doplňkové činnosti poskytli v roce 2010 ubytování na internátě 5 cizím osobám. Náklady = Kč 1 250,00 Výnosy = Kč 1 450,00 Zisk = Kč 200,00 Rozdělení nákladů mezi hlavní a doplňkovou činnost provádíme tak, že mzdové náklady (platy nebo OON) účtujeme přímo do hlavní nebo doplňkové činnosti (rozdělením úvazků nebo vystavením dohody o provedení práce na konkrétní hodiny). Společné náklady ( materiál, energie, služby, odpisy) prvotně účtujeme jako náklady činnosti hlavní, do doplňkové činnosti jsou převáděny poměrem výkonů v jednotlivých druzích činnosti. U pronájmů tělocvičny je to poměrem hodin provozu tělocvičny v doplňkové činnosti (cvičení TJ Olomouc a Mgr. Čuka) a hodin provozu v hlavní činnosti (cvičení děti MŠ, žáci ZŠ a internátu). U cizího stravného je to poměrem počtu jídel připravených v doplňkové činnosti a počtu jídel připravených v hlavní činnosti. Tento způsob klíčování nákladů dává přesnější obraz o nákladech příslušejících jednotlivým dopňkovým činnostem, než poměr výnosů z hlavní a doplňkové činnosti. Sloupec 2 Hospodářská činnost

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená za účetní období 31.12.2010

Fond kulturních a sociálních potřeb

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaStav
A.I. Počáteční stav fondu384.00
A.II. Tvorba fondu313.00
1. Splátky půjček na bytové účely poskytnutých do konce roku 19920.00
2. Náhrady škod a pojistná plnění od pojišťovny vztahující se k majetku pořízenému z fondu0.00
3. Peněžní a jiné dary určené do fondu0.00
A.III. Užití fondu363.00
1. Půjčky na bytové účely0.00
2. Stravování83.00
3. Rekreace205.00
4. Kultura, tělovýchova a sport59.00
5. Sociální výpomoci a půjčky0.00
6. Poskytnuté peněžní dary15.00
7. Úhrada příspěvku na penzijní připojištění0.00
8. Úhrada části pojistného na soukromé životní pojištění0.00
9. Ostatní užití fondu1.00
A.IV. Konečný stav fondu334.00

Rezervní fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaStav
D.I. Počáteční stav fondu38.00
D.II. Tvorba fondu3.00
1. Zlepšený výsledek hospodaření3.00
2. Nespotřebované dotace z rozpočtu Evropské unie0.00
3. Nespotřebované dotace z mezinárodních smluv0.00
4. Peněžní dary - účelové0.00
5. Peněžní dary - neúčelové0.00
6. Ostatní tvorba0.00
D.III. Čerpání fondu0.00
1. Úhrada zhoršeného výsledku hospodaření0.00
2. Úhrada sankcí0.00
3. Posílení investičního fondu se souhlasem zřizovatele0.00
4. Časové překlenutí dočasného nesouladu mezi výnosy a náklady0.00
5. Ostatní čerpání0.00
D.IV. Konečný stav fondu41.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená za účetní období 31.12.2010

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

Investiční fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

PoložkaStav
F.I. Počáteční stav fondu311.00
F.II. Tvorba fondu1084.00
1. Ve výši odpisů dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku1084.00
2. Investiční dotace z rozpočtu zřizovatele0.00
3. Investiční příspěvky ze státních fondů0.00
4. Ve výši výnosů z prodeje svěřeného dlouhodobého hmotného majetku0.00
5. Dary a příspěvky od jiných subjektů0.00
6. Ve výši výnosů z prodeje majetku ve vlastnictví příspěvkové organizace0.00
7. Převody z rezervního fondu0.00
F.III. Čerpání fondu1189.00
1. Financování investičních potřeb1189.00
F.IV. Konečný stav fondu206.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená za účetní období 31.12.2010

G. Stavby

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
G.Stavby61940.0024521.0037419.000.00
G.1.Bytové domy a bytové jednotky0.000.000.000.00
G.2.Budovy pro služby obyvatelstvu61940.0024521.0037419.000.00
G.3.Jiné nebytové domy a nebytové jednotky0.000.000.000.00
G.4.Komunikace a veřejné osvětlení0.000.000.000.00
G.5.Jiné inženýrské sítě0.000.000.000.00
G.6.Ostatní stavby0.000.000.000.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená za účetní období 31.12.2010

H. Pozemky

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
H.Pozemky8789.000.008789.000.00
H.1.Stavební pozemky0.000.000.000.00
H.2.Lesní pozemky0.000.000.000.00
H.3.Zahrady, pastviny, louky, rybníky0.000.000.000.00
H.4.Zastavěná plocha3338.000.003338.000.00
H.5.Ostatní pozemky5451.000.005451.000.00