Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00600903

sestavená za účetní období 31.12.2011

A.1.
Informace podle § 7 odst. 3 zákona

Účetní jednotka používá účetní metody způsobem, který vychází z informací, že bude nepřetržitě pokračovat ve své dosavadní činnosti a není známá žádná skutečnost, která by ji omezovala nebo ji zabraňovala v této činnosti pokračovat. Používáme stejné metody platné po celé účetní období.
A.2.
Informace podle § 7 odst. 4 zákona

Účetní jednotka dodržuje zásadu srovnatelnosti údajů vykazovaných v účetní jednotce.
A.3.
Informace podle § 7 odst. 5 zákona

Účetní jednotka účtuje v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, který byl novelizován zákonem č. 410/2010 Sb., v souladu s vyhláškou č. 410/2009 Sb. - prováděcí vyhláška k zákonu o účetnictví, která byla novelizována vyhláškou č. 435/2010 Sb., v souladu s vyhláškou č. 383/2009 Sb. - technická vyhláška, která byla novelizována vyhláškou č. 434/2010 Sb. a dále v souladu s vyhláškou č. 114/2002 Sb. o FKSP, která byla novelizována vyhláškou č. 365/2010 Sb. a dle účetních standardů s platností od 1.1.2011. Účetní jednotka účtuje ve zjednodušeném rozsahu a dle vnitřních směrnic účetní jednotky. Účetnictví je zpracováno programovým produktem systému GORDIC, mzdy jsou zpracovány od 1.1.2011 programem PERM3 firmy KVASAR, spol. s r.o. Zlín, který plně vyhovuje potřebám příspěvkové organizace ve školství a aktuálně reaguje na metodické změny, ke kterým došlo v roce 2011. Provádí výpočty mezd dle jednotlivých středisek na pedagogy a provozní zaměstnance a rozděluje mzdy provozních pracovníků na hlavní a hospodářskou činnost u těch pracovníků, kteří současně provádějí činnosti jak pro hlavní, tak i pro hospodářskou činnost.
Účetní jednotka má zpracován odpisový plán pro rok 2011, ve kterém je odepisován majetek, který je zařazen ve 2.,3. a 5. odpisové skupině. Majetek je odpisován účetními odpisy čtvrtletně. Odpisy jsou zaokrouhleny na Kč směrem nahoru. Majetek je odpisován pouze do výše vstupní ceny, popř. zvýšené vstupní ceny v případě technického zhodnocení. Hranice pro zařazení majetku do účetnictví je v případě DHM nad hranici 40 000 Kč a v případě DNM nad hranici 60 000 Kč. Účetní jednotka v 4. čtvrtletí roku 2011 nepořídila DNM nad hranicí 60 000 Kč. Účetní jednotka v 4. čtvrtletí roku 2011 nepořídila DHM nad hranicí 40 000 Kč. Drobný dlouhodobý hmotný majetek (DDHM) je pořizován v účetní jednotce pouze dodavatelsky , je oceňován ve výši pořizovací ceny, tzn. včetně všech nákladů s pořízením souvisejících, v rozmezí 1 000 Kč - 40 000 Kč. Je zachycen na účtu 028 Drobný dlouhodobý hmotný majetek. Na podrozvahových účtech 902 - Jiný drobný dlouhodobý majetek je evidován majetek v ocenění pořizovacích cen v rozmezí 300 Kč - 1 000 Kč s dobou použitelnosti delší než 1 rok. Na podrozvahových účtech je také sledována učitelská a žákovská knihovna, osobní ochranné pracovní pomůcky. Účetní jednotka v 4. čtvrtletí roku 2011 nepoužila dohadné účty pasivní. Všechny zálohy byly ke konci účetního období 31. 12. 2011 vyúčtovány dle skutečných nákladů. Náklady pro vedlejší činnost byly fakturovány samostatně za danou vedlejší činnost. U fakturace společných nákladů, jak pro hlavní, tak i hospodářskou činnost se vycházelo z kalkulací vypočtených na 1 hod. , na 1 měsíc nebo počtu odučených hodin v příslušných kurzech a konferencích.

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00600903

sestavená za účetní období 31.12.2011

A.4. Informace podle § 7 odst. 5 zákona o stavu účtů v knize podrozvahových účtů;

Číslo položkyNázev položkySyntetický účetObdobí běžnéObdobí minulé
P.I.Majetek účetní jednotky 1003636.69 897000.00
1.Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek901 0.00 0.00
2.Drobný dlouhodobý hmotný majetek902 408268.06 307000.00
3.Ostatní majetek903 595368.63 590000.00
P.II.Odepsané pohledávky a závazky 0.00 0.00
1.Odepsané pohledávky911 0.00 0.00
2.Odepsané závazky912 0.00 0.00
P.III.Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou 0.00 0.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou921 0.00 0.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou922 0.00 0.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce923 0.00 0.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce924 0.00 0.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu925 0.00 0.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu926 0.00 0.00
P.IV.Další podmíněné pohledávky a ostatní podmíněná aktiva 0.00 0.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku931 0.00 0.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku932 0.00 0.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv933 0.00 0.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv934 0.00 0.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k prostředkům EU939 0.00 0.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k prostředkům EU941 0.00 0.00
7.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům942 0.00 0.00
8.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům943 0.00 0.00
9.Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení944 0.00 0.00
10.Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení945 0.00 0.00
11.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporu, správních rízení a jiných rízení947 0.00 0.00
12.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporu, správních rízení a jiných rízení948 0.00 0.00
13.Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva949 0.00 0.00
14.Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva951 0.00 0.00
P.V.Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku 0.00 0.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky z leasingových smluv961 0.00 0.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky z leasingových smluv962 0.00 0.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu úplatného užívání cizího majetku na základě jiného důvodu963 0.00 0.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu úplatného užívání cizího majetku na základě jiného důvodu964 0.00 0.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce965 0.00 0.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce966 0.00 0.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu967 0.00 0.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu968 0.00 0.00
P.VI.Další podmíněné závazky a ostatní podmíněná pasiva 0.00 0.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku971 0.00 0.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku972 0.00 0.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv973 0.00 0.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv974 0.00 0.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky ze vztahu k prostředkům EU975 0.00 0.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky ze vztahu k prostředkům EU976 0.00 0.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní978 0.00 0.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní979 0.00 0.00
9.Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých zajištení981 0.00 0.00
10.Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých zajištení982 0.00 0.00
11.Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporu, správních rízení a jiných řízení983 0.00 0.00
12.Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporu, správních řízení a jiných řízení984 0.00 0.00
13.Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva985 0.00 0.00
14.Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva986 0.00 0.00
P.VII.Vyrovnávací účty 1003636.69 -898000.00
1.Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtum999 1003636.69 -898000.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00600903

sestavená za účetní období 31.12.2011

A.5. Informace podle § 18 odst. 1 písm. c) zákona

Název položkyČíslo položkyStav k 1.1.Stav k 31.12.2011
Splatné závazky pojistného na sociálním zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti52 267000.00 288153.00
Splatné závazky veřejného zdravotního pojištění53 116000.00 124101.00
Evidované daňové nedoplatky u místně příslušných finančních orgánů54 123000.00 129973.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00600903

sestavená za účetní období 31.12.2011

A.6. Informace podle § 19 odst. 5 písm. a) zákona

Rozvahovým dnem účetního období je v účetní jednotce stanoven 31. 12. 2011.
A.7. Informace podle § 19 odst. 5 písm. b) zákona

Účetní jednotka účtuje v podrozvahové evidenci jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek, který má dobu použitelnosti delší jak 1 rok a hodnotu od 300 Kč do 1 000 Kč a ostatní majetek.
A.8. Informace podle § 66 odst. 6

Bez komentáře.
A.9. Informace podle § 66 odst. 8

Investiční fond je krytý k datu účetní závěrky finančními prostředky.

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00600903

sestavená za účetní období 31.12.2011

A.10. Informace podle § 4 odst. 8 písm. d) zákona

Název položkyČíslo položkyStav k 1.1.Stav k 31.12.2011
Dotace celkem na dlouhodobý majetek ze státního rozpočtu(z AÚ k účtu 403) 0.00
v tom: systémové dotace na dlouhodobý majetek 0.00
z toho na: výzkum a vývoj 0.00
vzdělávání pracovníků 0.00
informatiku 0.00
individuální dotace na jmenovité akce 0.00
Přijaté prostředky ze zahraničí na dlouhodobý majetek(z AÚ k účtu 403) 0.00
Přijaté dotace celkem na dlouhodobý majetek z rozpočtu územních samosprávných celků(z AÚ k účtu 403) 0.00
Přijaté příspěvky a dotace ze státního rozpočtu(z AÚ k účtu 671) 12609142.00
z toho: přijaté příspěvky na provoz od zřizovatele(z AÚ k účtu 671) 0.00
z toho na: výzkum a vývoj 0.00
vzdělávání pracovníků 0.00
informatiku 0.00
přijaté dotace na neinvestiční náklady související s financováním programů evidovaných v ISPROFIN od zřizovatele(z AÚ k účtu 671) 0.00
přijaté prostředky na výzkum a vývoj od poskytovatelů jiných než od zřizovatele(z AÚ k účtu 671) 0.00
Přijaté prostředky na výzkum a vývoj z rozpočtu územních samosprávných celků(z AÚ k účtu 672) 0.00
Přijaté prostředky na výzkum a vývoj od příjemců účelové podpory(z AÚ k účtům ÚS 67) 0.00
Přijaté prostředky na provoz ze zahraničí(z AÚ k účtu 649) 0.00
Přijaté příspěvky a dotace celkem na provoz z rozpočtu územních samosprávných celků(z AÚ k účtu 672) 2287235.00
Přijaté příspěvky a dotace na provoz z rozpočtu státních fondů(z AÚ k účtu 673) 0.00
Přijaté dotace celkem na dlouhodobý majetek z rozpočtu státních fondů 0.00
Poskytnuté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - krajskému úřadu(účet 316) 0.00 0.00
Poskytnuté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - obcí(účet 316) 0.00 0.00
Přijaté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - ze státního rozpočtu(účet 326) 0.00 0.00
Přijaté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - od krajského úřadu(účet 326) 0.00 0.00
Přijaté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - od obce(účet 326) 0.00 0.00
Přijaté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - od státních fondů(účet 326) 0.00 0.00
Přijaté návratné finanční výpomoci mezi rozpočty - od ostatních veřejných rozpočtů(účet 326) 0.00 0.00
Poskytnuté přechodné výpomoci příspěvkovým organizacím - organizační složkou státu(účet 316) 0.00 0.00
Poskytnuté přechodné výpomoci příspěvkovým organizacím - krajským úřadem(účet 316) 0.00 0.00
Poskytnuté přechodné výpomoci příspěvkovým organizacím - obcí(účet 316) 0.00 0.00
Krátkodobé bankovní úvěry tuzemské(účet 281) 0.00 0.00
Krátkodobé bankovní úvěry zahraniční(účet 281) 0.00 0.00
Vydané krátkodobé dluhopisy v tuzemsku(účet 283) 0.00 0.00
Vydané krátkodobé dluhopisy v zahraničí(účet 283) 0.00 0.00
Ostatní krátkodobé závazky (finanční výpomoci) tuzemské(účet 289) 0.00 0.00
Ostatní krátkodobé závazky (finanční výpomoci) zahraniční(účet 289) 0.00 0.00
Směnky k úhradě tuzemské(účet 322) 0.00 0.00
Směnky k úhradě zahraniční(účet 322) 0.00 0.00
Dlouhodobé bankovní úvěry tuzemské(účet 451) 0.00 0.00
Dlouhodobé bankovní úvěry zahraniční(účet 451) 0.00 0.00
Vydané dluhopisy tuzemské(účet 453) 0.00 0.00
Vydané dluhopisy zahraniční(účet 453) 0.00 0.00
Dlouhodobé směnky k úhradě tuzemské(účet 457) 0.00 0.00
Dlouhodobé směnky k úhradě zahraniční(účet 457) 0.00 0.00
Ostatní dlouhodobé závazky tuzemské(účet 459) 0.00 0.00
Ostatní dlouhodobé závazky zahraniční(účet 459) 0.00 0.00
Nakoupené dluhopisy a směnky k inkasu celkem(z AÚ účtů 063, 253 a 312) 0.00 0.00
z toho: krátkodobé dluhopisy a směnky územních samosprávných celků(z AÚ účtů 253 a 312) 0.00 0.00
Komunální dluhopisy územních samosprávných celků(z účtu 063) 0.00 0.00
ostatní dluhopisy a směnky veřejných rozpočtů(z AÚ účtů 063, 253, 312) 0.00 0.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00600903

sestavená za účetní období 31.12.2011

PoložkaÚčetStav k 1.1.Stav k 31.12.2011
B.1. Poskytnutí úvěru zajištěné zajišťovacím převodem aktiva364 0.00 0.00
B.2. Půjčky cenných papírů zajištěné převodem peněžních prostředků364 0.00 0.00
B.3. Prodej aktiva se současně sjednaným zpětným nákupem364 0.00 0.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00600903

sestavená za účetní období 31.12.2011

PoložkaÚčetStav k 1.1.Stav k 31.12.2011
C.1. Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k rozpočtovým prostředkům – nenávratné 0.00 0.00
C.2. Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k rozpočtovým prostředkům – nenávratné 0.00 0.00
C.3. Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k rozpočtovým prostředkům – návratné 0.00 0.00
C.4. Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k rozpočtovým prostředkům – návratné 0.00 0.00
C.5. Podmíněné závazky ze vztahu k rozpočtovým prostředkům 0.00 0.00
C.6. Rozpočtované prostředky 0.00 0.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00600903

sestavená za účetní období 31.12.2011

D.1.Informace o individuálním referenčním množství mléka
D.2.Informace o individuální produkční kvótě
D.3.Informace o individuálním limitu prémiových práv
D.4.Informace o jiných obdobných kvótách a limitech
D.5.Počet jednotlivých věcí a souborů majetku nebo seznam tohoto majetku
D.6.Celková výměra lesních pozemků s lesním porostem
D.7.Výše ocenění lesních porostů
D.8.Ocenění lesních porostů jiným způsobem

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00600903

sestavená za účetní období 31.12.2011

E.1

Doplňující informace k položkám rozvahyK položce

Účetní jednotka eviduje majetek v PC prostřednictvím účetního software GORDIC od 1.1.2011. Majetek je veden na evidenčních kartách majetku a odepisován až do hodnoty 0 Kč. Majetek má účetní jednotka svěřený do správy od zřizovatele. Účetní stavy majetku odpovídají skutečným stavům majetku, inventarizaci k 31.12.2011 nebyly zjištěny žádné rozdíly. Zásoby účetní jednotka nemá. Nedobytné pohledávky nejsou v účetnictví zachyceny. Krátkodobé pohledávky u odběratelů ve výši 112 827 Kč jsou především z výuky v odborných kurzech, které byly zahájeny na začátku školního roku 2011/2012 a budou ukončeny nejpozději v 06/2012. Nebyly zjištěny žádné rozdíly v porovnání mezi účetním stavem - účet 311 a knihou pohledávek k datu účetní závěrky. O nákladech příštích období v celkové výši 25 922,20 Kč bylo účtováno jak u hlavní, tak i hospodářské činnosti. V hlavní činnosti v souvislosti s předplatným na rok 2012 a u nákladů, které spadají do více účetních období a v hospodářské činnosti – v souvislosti se zveřejněním inzerátu kurzu na období kurzu 10/2011 až 05/2012 ve výši 907,20 Kč. Rozvrhovou základnou pro časové rozlišení nákladů v Masérském kurze Hranice byl rozvrh hodin. Účetní stav pokladny odpovídá fyzické inventuře přepočítáním ke dni 22.12.2012. Účetní stav běžného účtu - účet 241 a účtu FKSP - účet 243 odpovídá výpisům z banky k těmto účtům. Ceniny - známky a kolky odpovídají fyzické inventuře přepočítáním ke dni 22.12.2011. Zásoby cenin se účtují způsobem A. Ostatní krátkodobé pohledávky ve výši 25 708 Kč vznikly z titulu dobropisu k přijatým fakturám a pohledávek – studenti – knihy ve výši 18 Kč.
Ostatní krátkodobé závazky ve výši 716 870 Kč vznikly z titulu převodu (přeúčtování) závazků vůči zaměstnancům z mezd ve výši 716 870 Kč za 12/2011 na účet ostatních krátkodobých závazků, jelikož jsou mzdy vyplaceny bezhotovostně převodem z účtu. Finanční a účetní stavy fondů jsou ve stejné výši. Výjimku tvoří FKSP - rozdíl mezi účtem 412 a účtem 243 je vykazován a to ve výši tvorby FKSP za 12/2011, která činila 9 147,27 Kč. Tyto finanční částky nebyly k 31.12.2011 převedeny mezi účtem FKSP a běžným účtem. Nezaplacené faktury týkající se FKSP nebyly evidovány. Fond odměn byl tvořen přídělem ze zlepšeného výsledku hospodaření ve výši 20 000,00 Kč a bylo čerpáno bylo ve výši 34 100 Kč na mimořádné odměny ředitele školy. Rezervní fond byl tvořen přídělem ze zlepšeného výsledku hospodaření ve výši 202 129,81 Kč. Rada Olomoucké kraje dne 26.7.2011 schválila dle usnesení UR/69/54/2011 převod z rezervního fondu do investičního fondu ve výši 200 000 Kč ( na posílení investičního fondu) a schválila výši čerpání prostředků ke výši 228 498 Kč na stavební úpravy v přízemí budovy školy. Čerpání investičního fondu bylo oznámeno p. Jaroslavě Sysalové. Investiční fond byl tvořen odpisy, čerpáno bylo také na odvody zřizovateli. FKSP byl tvořen a čerpán dle zákonných předpisů. Závazky účtuje účetní jednotka vůči institucím sociálního zabezpečení - OSSZ Přerov ve výši 288 153 Kč , vůči Finančnímu úřadu v Hranicích ve výši 129 973 Kč, jednotlivým zdravotním pojišťovnám v celkové výši 124 101 Kč, které odpovídají mzdové inventuře dokladů dle rekapitulace mez za 12/2011. Výše závazků vůči dodavatelům jsou před dobou splatností a všechny vznikly v období 12/2011. Celková výše závazků činí 142 006,03 Kč. Nebyly zjištěny žádné rozdíly závazků porovnáním účetního stavu - účet 321 - s knihou závazků k datu účetní závěrky. Výnosy příštích období v hlavní činnosti nevznikly. Výnosy příštích období vznikly u hospodářské činnosti v celkové výši 131 557,19 Kč . U kurzu Masér Přerov, který byl zahájen 26.9.2011 a bude ukončen 23. 4. 2012 ve výši 27 404,00 Kč, u kurzu Pracovník v sociálních službách Přerov, který byl zahájen 18.10.2011 a bude ukončen 9. 2. 2012 ve výši 39 288,80 Kč, u kurzu Masér Hranice, který byl zahájen 12. 10. 2011 a bude ukončen 25. 4. 2012 ve výši 56 940,00 Kč a u kurzu Zdravotník zotavovacích akcí Hranice, který byl zahájen 9. 11. 2011 a bude ukončen 18. 1. 2012 ve výši 7 924,39 Kč. Časové rozlišení u všech kurzů bylo provedeno na základě časového rozvrhu tohoto kurzu.
V roce 2011 došlo u naší organizace k jedné kontrole – Všeobecná zdravotní pojišťovna České republiky, Přerov, podle plánu kontrol za období 09/2009 – 08/2011 .
Dne 19.10.2011 proběhla tato kontrola s tímto výsledkem:
-ve vyměřovacích základech nebyly zjištěny žádné nedostatky
-kontrola provádění úhrad – pojistné bylo hrazeno v předepsaném termínu a ve správné výši, pouze za 05/2010 bylo uhrazeno o 180,00 Kč více, čímž byl kontrolou zjištěn přeplatek pojistného ve výši 180,00 Kč. Závěr kontroly - přeplatek nebude vrácen, plátce provede snížení odvodu v následujícím zúčtovacím období
Prověření příčiny vzniku přeplatku:
V roce 2010 v květnu mylně mzdová účetní vypočetla a vyplatila mzdu – odměnu ve výši 2 000 Kč u zaměstnance Mgr. Nečesaná Dagmar.
Došlo k záměně zaměstnanců, neboť měla být vyplacena Mgr. Nečesané Marii.
Mgr. Nečesaná Dagmar dostala v 05/5010 vyplacenou mzdu, kterou neměla dostat, a bylo účtováno takto:
HM 2 000 Kčúčet 521/331
ZP – zaměstnanec 90 Kč účet 331/336
ZP – zaměstnavatel 180 Kčúčet 524/336
V 06/2010 provedla opravu mzdy mzdová účetní u Mgr. Nečesané Dagmar i hospodářka takto:
HM – 2000 Kčúčet -521/-331
ZP – zaměstnanec 90 Kčúčet -331/-336
Mzdová účetní zapomněla opravit ZP – zaměstnavatele a také nepředala tuto informaci hospodářce, takže v přímých nákladech bylo uplatněno více o 180 Kč. Ta účtovala souhrnně po střediscích a tuto chybu neobjevila.
S touto chybou seděly tedy předpisy i platby.
Odvody celkem byly opraveny tedy jen ve výši 90 Kč. V roce 2010 bylo tedy z přímých nákladů vyčerpáno více než mělo. Při kontrole u VZP v 10/2011 byl zjištěn přeplatek ve výši 180 Kč, o který jsme odvody ZP za 11/2011 dle závěru kontroly VZP zaplatili méně. Účet 336 v roce 2010 a v roce 2011 až do kontroly seděl. Předpisy a platbami byl vždy účet 336 vynulován. Nyní, kdyby byl ponechán účet 336 bez opravy, tak by byl konečný zůstatek účtu vždy 180 Kč, nikdy by se nevynuloval po zaúčtování předpisu a plateb. Oprava byla tedy provedena účetním zápisem MD 336/ D 408 ve výši 180 Kč. Hladina významnosti nebyla vyšší než částka 180,00 Kč.

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00600903

sestavená za účetní období 31.12.2011

E.2

Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztrátyK položce

Účetní jednotka účtuje hlavní činnost odděleně od vedlejší činnosti. Hlavními položkami nákladů jsou náklady na spotřebu energie a plynu, opravy a udržování, ostatní služby, mzdové náklady a s tím související zákonné sociální pojištění. Zvýšené náklady na opravy a udržování byly způsobené především likvidaci školní jídelny a její rekonstrukcí pro jiné účely (konferenční sál), která byla zahájena již koncem roku 2010. V rámci oprav a udržování byla stržena stará podlaha a provedena pokládka nové podlahy včetně vrchní vrstvy linolea, také byla provedena malba těchto prostor. Tyto prostory chceme rekonstruovat co nejrychleji, aby mohly být využívány školou, ale také v rámci hospodářské činnosti. V závěru roku 2011 jsme museli nechat postavit plot, který by zamezil velmi častému znečišťování venkovních prostor těsně před budovou školou odpadky a výkaly a také ke znehodnocování budovy školy vandalstvím – sprejerstvím. Tímto plotem došlo k omezení přístupu k těmto prostorům. Účetní jednotka tak již na začátku roku 2011 téměř vyčerpala plánovanou výši na opravy a udržování z provozních prostředků (ÚZ20). Do 31.12.2011 došlo k plánovaným stavebním úpravám v přízemí budovy školy a se souhlasem zřizovatele ke schválenému čerpání výše 228 498 Kč z investičního fondu. Zůstatek plánovaného rozpočtu (ÚZ 20) na opravy by měl postačit na drobné servisy a údržbu kancelářské techniky. Mzdové náklady jsou účtovány dle jednotlivých účelových znaků (ÚZ 33027 a ÚZ 33353) s analytickým rozlišením na platy a OON pedagogů a provozních pracovníků. Upřesněním rozpočtu přímých nákladů pro rok 2011 došlo k úsporným opatřením v této oblasti, neboť rozpočet dle výhledu nebyl v dostatečné výši. U všech zaměstnanců byly s platností od 1. 3. 2011 sníženy osobní příplatky, u 1 provozního zaměstnance (0,5 úvazku) došlo k ukončení pracovního poměru k 28.2.2011 dohodou s odstupným, které bylo vyplaceno ve výši 17 511 Kč a u 1 pedagoga došlo k ukončení pracovního poměru k 31.8.2011 dohodou s odstupným 74 742 Kč. Náš dodatečný požadavek na odstupné pro provozního zaměstnance byl schválen. Požadavek na odstupné u pedagogů byl schválen již v 1. návrhu rozpočtu přímých nákladů. Rozborem čerpání platů a porovnáním s poslední variantou rozpočtu - aktualizace v 09/2011 v souvislosti se změnou výkonů je dostatečná výše prostředků propuštěním zaměstnance(1,0 úvazek) na platy a OON pedagogů. Platy na provozní zaměstnance propuštěním zaměstnance (0,5 úvazku) byly v dostatečné výši. Výnosy územních rozpočtů z transferů odpovídají přiděleným dotacím pro provoz (ÚZ20, ÚZ6), pojistná plnění (ÚZ 22) a jejich časovému rozlišení a přiděleným dotacím MŠMT ke všem ÚZ 33160,33353,33027,33032). Zisk z hospodářské činnosti vznikl z pořádání kurzů se zdravotnickou tématikou, kterých bylo pořádáno v účetním období 9 a z pronájmů nebytových prostor. Náklady na hospodářskou činnost tvoří především mzdové náklady vyplývající z dohod o provedení práce. Mzdové náklady provozních zaměstnanců pro vedlejší činnost jsou přesně sledovány podle pracovních činností jednotlivých provozních zaměstnanců (úklid, výpočty mezd, personální práce, sledování pohledávek, fakturace apod. ) pro daný kurz a pronájem a v této výši jsou zaúčtovány. Ostatní náklady jsou fakturovány samostatně nebo rozklíčovány na hlavní a hospodářskou činnost podle kalkulací nebo počtu hodin hospodářské činnosti. Zisku v hlavní činnosti bylo dosaženo tzv. prázdninovým provozem, kdy nevznikaly náklady na pronájmy tělocvičen, praní prádla, byly nižší náklady na telefonní poplatky, spotřebu energie (delší den, méně se svítilo, dovolená zaměstnanců, prázdniny studentů), vody (dovolená zaměstnanců, prázdniny studentů) a plynu (nebyla topná sezóna). Náklady na energii, vodu a plyn byly skutečně vyúčtovány k 31.12.2011 na základě samoodečtu, neboť k tomuto období došlo také ke změně dodavatele těchto služeb.

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00600903

sestavená za účetní období 31.12.2011

Fond kulturních a sociálních potřeb

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaStav
A.I. Počáteční stav fondu 22397.68
A.II. Tvorba fondu 91467.76
1. Splátky půjček na bytové účely poskytnutých do konce roku 1992 0.00
2. Náhrady škod a pojistná plnění od pojišťovny vztahující se k majetku pořízenému z fondu 0.00
3. Peněžní a jiné dary určené do fondu 0.00
A.III. Užití fondu 87670.00
1. Půjčky na bytové účely 0.00
2. Stravování 37016.00
3. Rekreace 0.00
4. Kultura, tělovýchova a sport 31954.00
5. Sociální výpomoci a půjčky 0.00
6. Poskytnuté peněžní dary 10000.00
7. Úhrada příspěvku na penzijní připojištění 0.00
8. Úhrada části pojistného na soukromé životní pojištění 0.00
9. Ostatní užití fondu 8700.00
A.IV. Konečný stav fondu 26195.44

Rezervní fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaStav
D.I. Počáteční stav fondu 83296.71
D.II. Tvorba fondu 202129.81
1. Zlepšený výsledek hospodaření 202129.81
2. Nespotřebované dotace z rozpočtu Evropské unie 0.00
3. Nespotřebované dotace z mezinárodních smluv 0.00
4. Peněžní dary - účelové 0.00
5. Peněžní dary - neúčelové 0.00
6. Ostatní tvorba 0.00
D.III. Čerpání fondu 200000.00
1. Úhrada zhoršeného výsledku hospodaření 0.00
2. Úhrada sankcí 0.00
3. Posílení investičního fondu se souhlasem zřizovatele 200000.00
4. Časové překlenutí dočasného nesouladu mezi výnosy a náklady 0.00
5. Ostatní čerpání 0.00
D.IV. Konečný stav fondu 85426.52

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00600903

sestavená za účetní období 31.12.2011

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

Investiční fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

PoložkaStav
F.I. Počáteční stav fondu 55533.34
F.II. Tvorba fondu 446664.00
1. Ve výši odpisů dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku 246664.00
2. Investiční dotace z rozpočtu zřizovatele 0.00
3. Investiční příspěvky ze státních fondů 0.00
4. Ve výši výnosů z prodeje svěřeného dlouhodobého hmotného majetku 0.00
5. Dary a příspěvky od jiných subjektů 0.00
6. Ve výši výnosů z prodeje majetku ve vlastnictví příspěvkové organizace 0.00
7. Převody z rezervního fondu 200000.00
F.III. Čerpání fondu 413498.00
1. Financování investičních potřeb 413498.00
F.IV. Konečný stav fondu 88699.34

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00600903

sestavená za účetní období 31.12.2011

G. Stavby

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
G.Stavby 14446720.16 5226406.60 9220313.56 9453000.00
G.1.Bytové domy a bytové jednotky 0.00 0.00 0.00 0.00
G.2.Budovy pro služby obyvatelstvu 14333119.96 5146127.60 9186992.36 9412000.00
G.3.Jiné nebytové domy a nebytové jednotky 113600.20 80279.00 33321.20 41000.00
G.4.Komunikace a veřejné osvětlení 0.00 0.00 0.00 0.00
G.5.Jiné inženýrské sítě 0.00 0.00 0.00 0.00
G.6.Ostatní stavby 0.00 0.00 0.00 0.00

Příloha č. 5 vyhlášky - Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00600903

sestavená za účetní období 31.12.2011

H. Pozemky

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
H.Pozemky 646619.00 0.00 646619.00 646000.00
H.1.Stavební pozemky 0.00 0.00 0.00 0.00
H.2.Lesní pozemky 0.00 0.00 0.00 0.00
H.3.Zahrady, pastviny, louky, rybníky 73256.00 0.00 73256.00 73000.00
H.4.Zastavěná plocha 573363.00 0.00 573363.00 573000.00
H.5.Ostatní pozemky 0.00 0.00 0.00 0.00