A.1. |
---|
Informace podle § 7 odst. 3 zákona |
---|
Zlínský kraj nepřetržitě pokračoval ve své činnosti a bude pokračovat i v následujícím účetním období. Nedošlo ke změnám metody z důvodu ukončení činnosti. |
A.2. |
---|
Informace podle § 7 odst. 4 zákona |
---|
Účetní metody byly měněny v návaznosti na změny předpisů k účetním metodám, zejména prováděcí vyhlášky k zákonu o účetnictví č. 410/2009 Sb. a ČÚS č. 701 – 708 s účinností od 1.1.2012. |
A.3. |
---|
Informace podle § 7 odst. 5 zákona |
---|
Informace o účetních metodách a obecných účetních zásadách1.Odpisování dlouhodobého majetkuPro rok 2012 zvolil Zlínský kraj zjednodušený způsob odpisování dlouhodobéhomajetku a o odpisech účtoval k 30.6 a poté měsíčně.2.Krátkodobé a dlouhodobé poskytnuté a přijaté zálohy na transferyZlínský kraj poskytnuté a přijaté zálohy na transfery k rozvahovému dnistejně jako ostatní majetek a závazky člení v souladu s § 19 odst. 7 zákonao účetnictví na dlouhodobé a krátkodobé. Dlouhodobou poskytnutou či přijatouzálohou na transfer je v souladu s bodem 3.5. Českého účetního standardu č.703 - Transfery taková záloha, u které bude vypořádání od okamžikuposkytnutí či přijetí za období delší než jeden rok. Ostatní zálohy sepovažují za krátkodobé. Pokud s ohledem na charakter zálohy objektivně nelzepoužít výše uvedené hledisko členění, je rozhodující předpoklad Zlínskéhokraje v okamžiku poskytnutí či přijetí zálohy. Pokud se k jednomu transferuvztahuje více poskytnutých či přijatých záloh, je rozhodující pro určeníkrátkodobosti resp. dlouhodobosti záloh okamžik přijetí první zálohy.3.Územně plánovací dokumentace a územně plánovací podklady Územně plánovací dokumentaci (zásady územního rozvoje, regulační plány) aúzemně plánovací podklady (územní studie a územně analytické podklady)považuje Zlínský kraj za nehmotný majetek.Změny územně plánovací dokumentace obcí v případech, že se nejedná o změnuzákladních parametrů, resp. rozšíření vybavenosti, ale jedná se oaktualizaci těchto územních plánů, považuje Zlínský kraj za provozní náklad.4.Věcná břemena - Zlínský kraj oprávněný z věcného břemene Práva z titulu zřízení věcného břemene (Zlínský kraj oprávněný z věcnéhobřemene) považuje Zlínský kraj za nehmotný majetek.5.Drobný dlouhodobý majetek hmotnýJako drobný dlouhodobý hmotný majetek je vykazován majetek definovanývyhláškou 410/2009 Sb. v ocenění od 3.000 do 40.000,- Kč. 6.Drobný dlouhodobý majetek nehmotnýJako drobný dlouhodobý nehmotný majetek je vykazován majetek definovanývyhláškou 410/2009 Sb. a práva z titulu zřízených věcných břemen v oceněníod 7.000 do 60.000,- Kč.7.Zásoby Zásoby obsahují materiál na skladě, výrobky a zboží na skladě. Materiál na skladě představuje materiál do okamžiku spotřeby, a to:kancelářské potřeby, spotřební materiál, čisticí prostředky a upomínkovépředměty. Za upomínkové předměty se považují předměty poskytované zdarma vsouvislosti s propagací kraje, jedná se o propagační předměty a suvenýryopařené logem nebo znakem kraje v maximální pořizovací hodnotě 5.000 Kč sdobou použitelnosti 1 rok a kratší. Přírůstky materiálu na skladě jsou oceňovány pořizovací cenou, úbytky zásobze skladu jsou oceňovány průměrnou cenou. Výrobky jsou knihy s názvem Putování časem Zlínským kraje, které bylyZlínským krajem vydávány. Z hlediska účetnictví se jednalo o „výrobníproces“ a proto je část knih určených k prodeji evidována na skladu hotovýchvýrobků. Další část knih určených k bezplatnému předání a povinnému odvoduje evidována na skladu materiálu jako upomínkové předměty.Výrobky – knihy jsou oceněny přímými náklady a opět jsou jako zásoby vedenydo okamžiku spotřeby.Za zboží jsou považovány pořizované pokutové bloky a v průběhu roku byl zazboží považován zbylý použitelný materiál po rekonstrukci ulice J. A. Bati -plošná betonová dlažba. Pokutové bloky, které Zlínský kraj pořizuje úplatně, jsou na skladě zbožívedeny v ceně tiskopisů. O těchto zásobách se účtuje způsobem B. Pokutovébloky, jako přísně zúčtovatelné tiskopisy, již nejsou vedeny v podrozvahovéevidenci v nominální hodnotě, protože pro tuto evidenci svým obsahovýmvymezením není vhodný žádný podrozvahový účet. V podrozvahové evidenci naúčtu 903 – Ostatní majetek, jsou ale za cenu tiskopisů evidovány pokutovébloky, které Zlínský kraj přebírá bezplatně, tj. znehodnocené pokutové blokya pokutové bloky k redistribuci. 8.Přepočet údajů v cizích měnách na českou měnuPro přepočet majetku a závazků v cizí měně je používán k okamžiku oceněníkurz devizového trhu vyhlášený Českou národní bankou. Okamžikem ocenění vpřípadě bankovního účtu v cizí měně je konec rozvahového dne. Okamžikemocenění v případě dlouhodobého bankovního úvěru v EUR je okamžik uskutečněníúčetního případu. Okamžikem ocenění v případech vyplacení záloh v cizí měněna zahraniční pracovní cesty, tj. dnem vyplácení záloh, je okamžik výběruzálohy v cizí měně z peněžního ústavu, tedy den, kdy má zaměstnanec zálohuna zahraniční služební cestu k dispozici v hlavní pokladně. 9.Peněžní fondyZlínský kraj má zřízeny peněžní fondy, a to zaměstnanecký fond, fondkultury, fond mládeže a sportu, havarijní fond, sociální fond a programovýfond. Zobrazení tvorby a čerpání fondů je provedeno úpravou zdrojůevidovaných na účtu 401 – jmění účetní jednotky. O tvorbě fondů je účtovánoMD 401 – Jmění účetní jednotky se souvztažným zápisem na stranu D 419 –Ostatní fondy a o použití (čerpání) fondů je účtováno MD 419 – Ostatní fondyse souvztažným zápisem na stranu D 401 – Jmění účetní jednotky.10.Rezervy na plnění z žalobRezervy Zlínský kraj tvoří k pokrytí významného zvýšení nákladů (závazků) zneukončených žalob (soudních sporů), které je pravděpodobné a vznikne vbudoucím účetním období. Za významné zvýšení nákladů (závazků) Zlínskéhokraje z neukončených žalob (soudních sporů) se považuje zvýšení nákladů(závazků) ve výši Kč 500.000,- a vyšší. Rezervy se tvoří ve výši 50%odhadovaného zvýšení budoucích nákladů (závazků). O rezervách Zlínský krajúčtuje k rozvahovému dni.11.Účtování o realizaci projektu jednotné digitální technické mapy Smyslem projektu jednotné digitální technické mapy (JDTM) je zřízení aprovoz datového skladu a výkon činností spojených se správou JDTM prokrajský úřad a obce na území Zlínského kraje. Finanční prostředky projektu jsou evidovány na analytickém účtu 245 – Jinéběžné účty. Příjmy bankovního účtu pro JDTM jsou příspěvky od obcí Zlínského kraje a odpartnerů projektu poskytované na základě uzavřených smluv. Výdaji bankovního účtu pro JDTM jsou úhrady za zajištění realizace předmětuplnění této smlouvy – tj. za zřízení a provoz datového skladu a výkončinností spojených se správou JDTM pro KÚ, obce na území Zlínského kraje adalší partnery projektu. O předpisu pohledávky – příspěvku v souladu se smlouvou se účtuje na stranuMD 377 – Ostatní krátkodobé pohledávky se souvztažným zápisem D 378 –Ostatní krátkodobé závazky. O předpisu závazku – dodavatelské faktury za správu projektu se účtuje nastranu MD 378 – Ostatní krátkodobé závazky se souvztažným zápisem na stranuD 321 – Dodavatelé. 12.Oceňování majetku určeného k prodeji reálnou hodnotouZlínský kraj oceňuje reálnou hodnotou majetek určený k prodeji v případě, žeoceňovací rozdíl mezi stávajícím oceněním majetku v účetní (majetkové)evidenci ZK a reálnou hodnotou je významný, s tím, že za významný oceňovacírozdíl se považuje rozdíl, jehož výše dosahuje alespoň částky 260.000,- Kč asoučasně realizace prodeje se předpokládá v horizontu nejpozději do dvou letod schválení záměru prodeje a současně je majetek evidován v majetkové iúčetní evidenci Zlínského kraje. 13.Účtování o dani z příjmů právnických osobDaň z příjmů právnických osob je v účetnictví Zlínského kraje zaúčtována donákladů a současně zobrazena jako výnos příštího období prostřednictvím účtu384.14.Schvalování účetní závěrky za období roku 2012Účetní závěrka za období roku 2012 bude schvalována zastupitelstvemZlínského kraje současně se schvalováním Závěrečného účtu Zlínského kraje zarok 2012. Povinnou součástí Závěrečného účtu při jeho projednávání vZastupitelstvu Zlínského kraje bude Zpráva o výsledku přezkoumáníhospodaření Zlínského kraje za rok 2012 zpracovaná na základě výsledkůpřezkoumání. Předmětem přezkoumání hospodaření Zlínského kraje bude, dlezákona č. 420/2004 Sb. o přezkoumávání hospodaření územních samosprávnýchcelků a dobrovolných svazků obcí, i účetnictví vedené Zlínským krajem, kterése ověřuje z hlediska dodržování povinností stanovených zákonem oúčetnictví, tedy zjišťuje se zejména, zda účetní závěrka poskytuje věrný apoctivý obraz předmětu účetnictví a finanční situace účetní jednotky a zdaje účetnictví úplné, průkazné a správné. |
Číslo položky | Název položky | Syntetický účet | Období běžné | Období minulé |
---|
P.I. | Majetek účetní jednotky | | 18991213825.37 | 18360484237.05 |
1. | Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek | 901 | 56495.80 | 41563.80 |
2. | Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek | 902 | 14704047.59 | 14291638.18 |
3. | Ostatní majetek | 903 | 18976453281.98 | 18346151035.07 |
P.II. | Vyřazené pohledávky a závazky | | 1913058.52 | 1892118.52 |
1. | Vyřazené pohledávky | 911 | 1913058.52 | 1892118.52 |
2. | Vyřazené závazky | 912 | 0.00 | 0.00 |
P.III. | Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou | | 0.00 | 0.00 |
1. | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou | 921 | 0.00 | 0.00 |
2. | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou | 922 | 0.00 | 0.00 |
3. | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce | 923 | 0.00 | 0.00 |
4. | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce | 924 | 0.00 | 0.00 |
5. | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu | 925 | 0.00 | 0.00 |
6. | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu | 926 | 0.00 | 0.00 |
P.IV. | Další podmíněné pohledávky a ostatní podmíněná aktiva | | 433254318.00 | 421358150.40 |
1. | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku | 931 | 0.00 | 0.00 |
2. | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku | 932 | 0.00 | 0.00 |
3. | Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv | 933 | 0.00 | 0.00 |
4. | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv | 934 | 41616305.00 | 0.00 |
5. | Krátkodobé podmíněné pohledávky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí | 939 | 0.00 | 0.00 |
6. | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí | 941 | 0.00 | 0.00 |
7. | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům | 942 | 0.00 | 7613477.40 |
8. | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům | 943 | 0.00 | 200.00 |
9. | Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení | 944 | 0.00 | 0.00 |
10. | Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení | 945 | 91588013.00 | 113294523.00 |
11. | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 947 | 0.00 | 0.00 |
12. | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 948 | 0.00 | 0.00 |
13. | Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva | 949 | 300000000.00 | 300399950.00 |
14. | Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva | 951 | 50000.00 | 50000.00 |
P.V. | Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku | | 0.00 | 0.00 |
1. | Krátkodobé podmíněné závazky z leasingových smluv | 961 | 0.00 | 0.00 |
2. | Dlouhodobé podmíněné závazky z leasingových smluv | 962 | 0.00 | 0.00 |
3. | Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu úplatného užívání cizího majetku na základě jiného důvodu | 963 | 0.00 | 0.00 |
4. | Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu úplatného užívání cizího majetku na základě jiného důvodu | 964 | 0.00 | 0.00 |
5. | Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce | 965 | 0.00 | 0.00 |
6. | Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce | 966 | 0.00 | 0.00 |
7. | Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu | 967 | 0.00 | 0.00 |
8. | Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu | 968 | 0.00 | 0.00 |
P.VI. | Další podmíněné závazky a ostatní podmíněná pasiva | | -4267964.00 | -75391324.00 |
1. | Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku | 971 | 0.00 | 0.00 |
2. | Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku | 972 | 0.00 | 0.00 |
3. | Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv | 973 | 0.00 | 0.00 |
4. | Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv | 974 | 0.00 | 0.00 |
5. | Krátkodobé podmíněné závazky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí | 975 | 0.00 | 0.00 |
6. | Dlouhodobé podmíněné závazky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí | 976 | 0.00 | 0.00 |
7. | Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní | 978 | 0.00 | 0.00 |
8. | Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní | 979 | 0.00 | 0.00 |
9. | Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých zajištení | 981 | 0.00 | 0.00 |
10. | Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých zajištení | 982 | 0.00 | -71123360.00 |
11. | Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 983 | 0.00 | 0.00 |
12. | Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 984 | 0.00 | 0.00 |
13. | Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva | 985 | 0.00 | 0.00 |
14. | Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva | 986 | -4267964.00 | -4267964.00 |
P.VII. | Vyrovnávací účty | | 19430649165.89 | 18859125829.97 |
1. | Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtum | 999 | 19430649165.89 | 18859125829.97 |
Doplňující informace k položkám rozvahy | K položce | Částka |
---|
Na účtu 042 je zejména evidována rozpracovaná investice – Krajské kulturní avzdělávací centrum ve výši 552 mil. Kč, rozpracované investice v areálunemocnic ve výši 84 mil. Kč, investice vtahující se k projektu Rozvoje-Governementu ve výši 24 mil. Kč a další investice vztahující se zejména kmajetku, ke kterému mají právo hospodaření příspěvkové organizace zřizovanéZlínským krajem.K účtu 042 byla v návaznosti na výsledky inventarizace majetku a závazkůZlínského kraje a doporučení ústřední inventarizační komise vytvořenaopravná položka k rozpracované investici „Rekonstrukce Domova pro senioryPodlesí (kotelna)“ ve výši 488 tis. Kč. Domov pro seniory Podlesí je vsoučasné době v útlumovém programu a předpokládá se, že investice dokončenanebude. | Položka A. II. 8 – Nedokončený dlouhodobý hmotný majetek | 0.00 |
Na účtech dlouhodobého finančního majetku je zobrazeno navyšování základníhokapitálu Krajské nemocnice T. Bati, a.s., Kroměřížské nemocnice, a.s.,Uherskohradišťské nemocnice, a.s. a Vsetínské nemocnice, a.s. o celkovoučástku 235 mil. Kč.Dále je na účtech dlouhodobého finančního majetku zobrazena úprava účetníhodnoty akcií Krajské nemocnice T. Bati, a.s., Kroměřížské nemocnice, a.s.,Uherskohradišťské nemocnice, a.s. a Vsetínské nemocnice, a.s. v souhrnnéčástce 617 mil. Kč v návaznosti na zjištění v rámci vnitřního kontrolníhosystému při provádění průběžných dokladových inventur, že účetní hodnotaakcií nemocnic byla nadhodnocena, protože při prvním účtování o majetkovýchvkladech v roce 2006 byla navýšena nezohledněním částky závazků ve výši672mil. Kč a snížena zahrnutím částky oprávek k majetku, který nebyl předmětemvkladu, ve výši 55 mil. Kč. | Položka A. III. 1 – Dlouhodobý finanční majetek | 0.00 |
Na účtu poskytnuté zálohy na dlouhodobý hmotný majetek byla k 31.12.2011 evidována záloha poskytnutá Zlínským krajem (ZK) společnosti Vodovody a kanalizace Kroměříž, a.s. (VAK) na II. etapu intenzifikace ČOV Holešov ve výši 40 mil. Kč. V březnu 2012 bylo Dohodou o společném řešení vztahů mezi ZK a VAK dohodnuto, že VAK vrátí Zlínskému kraji částku 40 mil. Kč v pravidelných měsíčních splátkách, zůstatek této pohledávky ve výši 37 mil. Kč je nadále evidován na účtu 469 – Ostatní dlouhodobé pohledávky. Z účtu 052 – Poskytnuté zálohy na dlouhodobý hmotný majetek byla částka zálohy odúčtována. | Položka A. II. 10 – Poskytnuté zálohy na dlouhodobý hmotný majetek Položka A. IV. 6 – Dlouhodobé pohledávky | 0.00 |
Na účtu 471 jsou zejména evidovány zálohově poskytnuté dotace na Globální granty Operačního programu Vzdělávání pro konkurence schopnost, zálohově poskytnutá dotace na projekt Rovné příležitosti a slaďování pracovního a rodinného života a zálohově poskytnuté dotace společnostem kraje, které budou vypořádány od okamžiku poskytnutí za dobu delší než jeden rok. | Položka A. IV. 7 – Dlouhodobé poskytnuté zálohy na transfery | 0.00 |
Na účtu 314 je zejména evidována záloha poskytnutá dopravcům k zajištění základní dopravní obslužnosti Zlínského kraje ve výši Kč 573 mil.. Konečné vyúčtování proběhne v první polovině roku 2013, výše zálohy byla převedena do nákladů k 31.12.2012 prostřednictví účtu 389 – Dohadné účty pasivní. | Položka B. II. 4 – Krátkodobé poskytnuté zálohy | 0.00 |
Na účtu 373 jsou evidovány zálohově poskytnuté dotace společnostem zakládaných i zřizovaných krajem, územní samosprávným celkům, příspěvkovým organizacím obcí, státním příspěvkovým organizacím, dobrovolnému svazku obcí Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě, Regionální radě regionu soudržnosti Střední Morava, obecně prospěšným společnostem, občanským sdružením a církevním organizacím, které budou vypořádány od okamžiku poskytnutí za období kratší než jeden rok. | Položka B. II. 24 – Krátkodobé poskytnuté zálohy na transfery | 0.00 |
Na účtu 388 je zejména evidován odhad částky transferů, které budou Zlínskému kraji poskytnuty na projekty v rámci Globálního grantu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost ve výši 116 mil. Kč, odhad částky investičních transferů na projekty Rozvoj e-Governmentu ve ZK a Vsetínská nemocnice – centralizace vybraných provozů ve výši 12 mil. Kč a odhad částky transferů na projekty Leonardo da Vinci „Kariéra budoucnosti“, Comenius Regio „Kvalita ve vzdělávání“, Prevencí proti sociálnímu vyloučení a na další projekty. | Položka B. II. 27 – Dohadné účty aktivní | 0.00 |
Na účtu 472 jsou evidovány zálohově přijaté dotace na Globální granty Operačního programu Vzdělávání pro konkurence schopnost a zálohově přijaté dotace na projekty (Prevencí proti sociálnímu vyloučení ve ZK, Rovné příležitosti a slaďování pracovního a rodinného života, Vzdělávání pedagogických pracovníků, Zvyšování kvality služeb ve ZK, Zefektivnění řízení lidských zdrojů na KÚZK, Poskytování služeb sociální prevence, Systematické vzdělávání a rozvoj zaměstnanců a představitelů samosprávy ZK a samospráv obcí ZK, Rozvoj projektového řízení a strategického plánování na KÚZK, KUDY KAM – orientace žáků Olomouckého a Zlínského kraje v systému veřejné správy, Zavádění evaluačních nástrojů, Program Leonardo da Vinci, Program Comenius Regio), které budou vypořádány od okamžiku přijetí za dobu delší než jeden rok. | Položka D. II. 9 – Dlouhodobé přijaté zálohy na transfery | 0.00 |
Na účtu 368 Závazky z upsaných nesplacených cenných papírů a podílů je evidován závazek z titulu nesplacené části zvýšení základního kapitálu společnosti Krajská nemocnice T. Bati, a.s., v souladu se smlouvou o úpisu akcií, ve výši 43 mil. Kč. | Položka D. III. 28 – Závazky z upsaných nesplacených cenných papírů a podílů | 0.00 |
Na účtu 374 jsou evidovány zálohově přijaté dotace ze státního rozpočtu podléhající finančnímu vypořádání, které budou vypořádány od okamžiku přijetí za dobu kratší než jeden rok. | Položka D. III. 30 – Krátkodobé přijaté zálohy na transfery | 0.00 |
Na účtu 389 jsou evidovány vyčerpané, zálohově poskytnuté a k 31. 12. 2012 nevyúčtované, finanční prostředky k zajištění dopravní obslužnosti ve výši 577 mil. Kč, na dotace na projekty v rámci Globálního grantu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, na transfery společnostem kraje, sociálním organizacím, tělovýchovným jednotám, sportovním organizacím, územním samosprávným celkům a jiným organizacím a společnostem. | Položka D. III. 33 – Dohadné účty pasivní | 0.00 |
Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztráty | K položce | Částka |
---|
Účet 518 obsahuje mimo obvyklých nákladů z titulu nákupu ostatních služeb také náklady projektů. Jedná se zejména o projekty: Poskytování služeb sociální prevence, Rozvoj eGovernmentu ve ZK, Rozvoj projektového řízení a strategického plánování na Krajském úřadě Zlínského kraje, Zvyšování absorpční kapacity Zlínského kraje, NATURA 2000 ve Zlínském kraji, Zvyšování kvality sociálních služeb ve ZK. | Položka A. I. 12 – Ostatní služby | 0.00 |
Účet 572 obsahuje příspěvky na provoz příspěvkových organizací ve výši 1.406 mil. Kč, transfery k zajištění základní dopravní obslužnosti ve výši 582 mil. Kč, dotace pro grantové projekty v rámci globálního grantu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost ve výši 150 mil. Kč, dotace poskytované společnostem kraje ve výši 50 mil. Kč, investiční a neinvestiční dotace na projekty, dotace poskytované ze zřízených peněžních fondů, příspěvky na hospodaření v lesích a další dotace. | Položka A. III. 2 – Náklady vybraných místních vládních institucí na transfery | 0.00 |
Účet 649 obsahuje zejména odvody z investičních fondů příspěvkových organizací ve výši 93 mil. Kč a dále náhrady škod, částky za zpracování znaleckých posudků a částku z titulu zániku závazku. | Položka B. I. 17 – Ostatní výnosy z činnosti | 0.00 |
Účet 672 obsahuje dotaci v rámci souhrnného dotačního vztahu ve výši 74 mil. Kč, dotaci na dopravní obslužnost ve výši 41 mil. Kč, dotace na grantové projekty v rámci globálního grantu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost ve výši 249 mil. Kč, dotace na projekt Poskytování služeb sociální prevence ve výši 40 mil. Kč, dotace na projekt Zvyšování kvality služeb ve ZK ve výši 15 mil. Kč, dotace na další projekty (Vzdělávání pedagogických pracovníků, Koordinace a řízení integrovaného plánurozvoje území H. Vsacka, Luhačovicka a Rožnovska, Rekonstrukce druhově bohatých lučních společenstev ve ZK, Multikulturní škola, Podpora procesu plánování rozvoje sociálních služeb, Vzdělávání v eGon centru ZK, Zefektivnění řízení lidských zdrojů na KÚZK, Rozvoj projektového řízení a strategického plánování, Zavádění evaluačních nástrojů, Regionální programy, KUDY KAM, Systematické vzdělávání a rozvoj zaměstnanců, atd.), dotace na TBC, další dotace a výnosy v návaznosti na časové rozlišení investičníchtransferů v souvislosti s odpisováním dlouhodobého majetku pořízeného z investičního transferu nebo v souvislosti s prodejem či směnou majetku pořízeného z investičního transferu. | Položka B. IV. 2 – Výnosy vybraných místních vládních institucí z transferů | 0.00 |
Položka | Běžné období |
---|
B.I. Počáteční stav fondu k 1.1. | 0.00 |
B.II. Tvorba fondu | 0.00 |
1. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - účelové | 0.00 |
2. Peněžní dary - účelové | 0.00 |
3. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - neúčelové | 0.00 |
4. Peněžní dary - neúčelové | 0.00 |
5. Odvody neoprávněně použitých nebo zadržených peněžních prostředků | 0.00 |
6. Příjmy z prodeje majetku, který organizační složka státu nabyla darem nebo děděním | 0.00 |
7. Příjmy z prodeje majetku státu, s kterým je příslušné hospodařit Ministerstvo obrany | 0.00 |
B.III. Čerpání fondu | 0.00 |
1. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - účelové | 0.00 |
2. Peněžní dary - účelové | 0.00 |
3. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - neúčelové | 0.00 |
4. Peněžní dary - neúčelové | 0.00 |
5. Výdaje na reprodukci majetku | 0.00 |
6. Výdaje na reprodukci majetku Ministerstva obrany | 0.00 |
7. Ostatní čerpání | 0.00 |
B.IV. Konečný stav fondu | 0.00 |