Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.1.
Informace podle § 7 odst. 3 zákona
V roce 2012 nedošlo k žádným organizačním změnám a s tím souvisejícím změnám účetních metod.
A.2.
Informace podle § 7 odst. 4 zákona
V souladu s vyhláškou č. 410/2009 Sb. ve znění Vyhl. č. 436/2011 Sb. došlo od 1. 1. 2012 ke změně Směrné účtové osnovy.Vznikly nové účty a účtové skupiny, některé účty a účtové skupiny byly zrušené nebo přejmenované. V souladu s novým zněním vyhlášky došlo k aktualizaci textů pro tisk účetních výkazů.
Pro nás je nejvýznamnější změnou používání účtu 558 - Náklady z drobného dlouhodobého majetku, účtování náhrad za dočasnou pracovní neschopnost na účet 521 - Mzdové náklady, bankovní poplatky na účet 518 - Ostatní služby a účtování nákladů podle § 24 odst. 2 písmeno 1)zákona o daních z příjmů vč. přídělu do FKSP na účet 527 - Zákonné sociální náklady.
A.3.
Informace podle § 7 odst. 5 zákona
Dle usnesení Rady Olomouckého kraje UR/2965/2009 ze dne 17. 12. 2009 vede škola účetnictví ve zjednodušeném rozsahu.
Výkazy jsou sestaveny v jednotkách české měny v celých Kč, s přesností na dvě desetinná místa.
Odpisový plán je sestaven na kalendářní rok s roční odpisovou sazbou stanovenou zřizovatelem: 1. odpisová skupina - roční odpisová sazba 16,67%, 2. odpisová skupina - roční odpisová sazba 12,50%, 3. odpisová skupina - roční odpisová sazba 6,67%, 4. odpisová skupina - roční odpisová sazba 3,33%, 5. odpisová skupina - roční odpisová sazba 1,67%.
Hranice pro zařazení majetku do účetnictví je stanovena organizační směrnicí ve výši 1 000 Kč a více.
V podrozvahové evidenci je účtován hmotný majetek v hodnotě od 1 000 Kč do 3 000 Kč v členění dle typu (provoz,učební pomůcky, nábytek), nehmotný majetek v hodnotě od 1 000 Kč do 7 000 Kč (software) a cizí majetek (nápojové a potravinové automaty, kopírka, digitalizační terminál firmy CERMAT, interaktivní tabule projektu EKONOM a bezúplatné
užívání části budovy ve vlastnictví Univerzity Palackého v Olomouci).
Drobný hmotný majetek v hodnotě nad 3 000 Kč do 40 000 Kč je účtován na účet 028 v členění dle typu (provoz, učební pomůcky), drobný nehmotný majetek nad 7 000 Kč do 60 000 Kč je účtován na účet 018. Nákladový účet 558 - Náklady z drobného dlouhodobého majetku analyticky členěn dle typu (hmotný - nehmotný, provoz, nábytek, učební pomůcky).
Dlouhodobý hmotný majetek v hodnotě nad 40 000 Kč je účtován na účet 022 v členění dle typu (provoz, učební pomůcky), dlouhodobý nehmotný majetek v hodnotě nad 7 000 Kč do 60 000 Kč je účtován na účet 013.
Budovy a pozemky jsou zařazovány do evidence vždy bez ohledu na cenu.
Stav majetku v účetnictví odpovídá stavu v majetkové evidenci. K 31. 12. 2012 byla provedena inventarizace majetku a závazků školy - bez inventarizačních rozdílů.
Dohadné účty a účty časového rozlišení jsou používány pro rozlišení nákladů příštích období (např. předplatné) a nákladů na plyn. V průběhu účetního období jsou časově rozlišovány transfery, konečné vyúčtování k rozvahovému dni, tj.31. 12.
Náklady doplňkové činnosti jsou účtovány dle kalkulací, stanovených pro jednotlivé pronájmy - učebna, tělocvična, kantýna, garáž. Kalkulace jsou počítány dle poměru nákladů hlavní a doplňkové činnosti, plochy pronajímaných
nebytových prostor, spotřeby energií, nákladů na úklid, atp. Kalkulace jsou pravidelně aktualizovány dle vývoje cen.
O přijatých a vyplacených zálohách je vždy účtováno na účty záloh - krátkodobé 314 a 324, douhodobé 455 a 472, vyúčtování záloh dle daňových dokladů (plyn, předplatné, apt.), po vyúčtování akce (kurzy žáků), vrácení zapůjčeného předmětu (čip na vstup a stravování, vstupní karta) nebo ukončení stravování.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.4. Informace podle § 7 odst. 5 zákona o stavu účtů v knize podrozvahových účtů;

Číslo položkyNázev položkySyntetický účetObdobí běžnéObdobí minulé
P.I.Majetek účetní jednotky3647814.643439927.07
1.Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek901379695.03379695.03
2.Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek9023268119.613060232.04
3.Ostatní majetek9030.000.00
P.II.Vyřazené pohledávky a závazky0.000.00
1.Vyřazené pohledávky9110.000.00
2.Vyřazené závazky9120.000.00
P.III.Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou9210.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou9220.000.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce9230.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce9240.000.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu9250.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu9260.000.00
P.IV.Další podmíněné pohledávky a ostatní podmíněná aktiva3545161.003759111.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku9310.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku9320.000.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv9330.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv9340.000.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí9390.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí9410.000.00
7.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům9420.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům9430.000.00
9.Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení9440.000.00
10.Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení9450.000.00
11.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9470.000.00
12.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9480.000.00
13.Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva9490.000.00
14.Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva9513545161.003759111.00
P.V.Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky z leasingových smluv9610.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky z leasingových smluv9620.000.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu úplatného užívání cizího majetku na základě jiného důvodu9630.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu úplatného užívání cizího majetku na základě jiného důvodu9640.000.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce9650.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce9660.000.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu9670.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu9680.000.00
P.VI.Další podmíněné závazky a ostatní podmíněná pasiva0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku9710.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku9720.000.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv9730.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv9740.000.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí9750.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí9760.000.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní9780.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní9790.000.00
9.Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých zajištení9810.000.00
10.Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých zajištení9820.000.00
11.Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9830.000.00
12.Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9840.000.00
13.Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva9850.000.00
14.Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva9860.000.00
P.VII.Vyrovnávací účty7192975.647199038.07
1.Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtum9997192975.647199038.07

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.5. Informace podle § 18 odst. 1 písm. c) zákona

Číslo položkyNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
1.Splatné závazky pojistného na sociálním zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti421397.00415780.00
2.Splatné závazky veřejného zdravotního pojištění180421.00179012.00
3.Evidované daňové nedoplatky u místně příslušných finančních orgánů149844.00150400.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.6. Informace podle § 19 odst. 5 písm. a) zákona
V roce 2012 nedošlo k žádné mimořádné události ani změně ovlivňující účetní závěrku.
V září 2012 byla ukončena rekonstrukce kotelny v budově školy, hodnota investiční akce 1 893 738 Kč. Na úhradu byly použity prostředky investičního fondu školy ve výši 383 456 Kč a investiční prostředky kraje ve výši 1 510 282 Kč (ÚZ 00 888 rozpočet kraje 625 224 Kč, ÚZ 00 010 rezerva OŠMT 885 058 Kč). Zpracování projektu na rekonstrukci ve výši 56 400 Kč bylo hrazeno z investičního fondu školy. Zůstatek investiční dotace ÚZ 00 010 ve výši 942 Kč bude zřizovateli vrácený při finančním vypořádání roku 2012.
K 30. 9. 2012 byla navýšena hodnota budovy školy o 1 950 138 Kč, současně byl upraven odpisový plán na rok 2012.
V červenci 2010 uzavřela škola se souhlasem zřizovatele smlouvu o partnerství s finanční spoluúčastí s příjemcem podpory Centrem pro rozvoj regionů, o.p.s. v rámci projektu "EKONOM - nové formy výuky ekonomických odborných předmětů",individuálního projektu podpory 1.1 - Zvyšování kvality ve vzdělávání Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Práce na projektu začaly v říjnu 2010, náklady vynaložené v souvislosti s projektem jsou škole každý měsíc refundovány Centrem pro rozvoj a podporu regionů. V roce 2012 v rámci projektu čerpáno 553 169,50 Kč na platy vč. zákonných odvodů, poštovné, zpracování platů, kancelářský materiál, tablety, prezentéry pro učitele. Pro práce na projektu byla škole zapůjčena interaktivní tabule vč. dataprojektoru, počítače a hlasovacího zařízení.
V dubnu 2012 zahájila škola práci na projektu "Inovace a zkvalitnění výuky na OA OL" (tzv. šablony), plánované datum ukončení projektu 1. 4. 2014. V roce 2012 v rámci projektu čerpáno 869 461,28 Kč na nákup didaktické a výpočetní techniky (počítače, dataprojektory), na platy a zpracování platů, softwarové vybavení od firmy AutoCont stálo 69 300 Kč.
V rámci výměnného pobytu žáků Obchodní akademie Olomouc a WS Nördlingen (rozšiřující projekt spolupráce mezi městy Olomouc a Nördlingen) uzavřela škola Smlouvu o poskytnutí podpory z rozpočtu Statutárního města Olomouc v oblasti využití volného času dětí a mládeže. Schválená podpora 10 000 Kč, čerpání v květnu 2012 na dopravu, vstupné a průvodcovské služby při návštěvě německých žáků v Olomouci ve výši 7 691 Kč. Závěrečné vyúčtování probělo v souladu s uzavřenou smlouvou č. OSKOL/FRM/000338/2012/Pal v září 2012, nedočerpaná podpora 2 309 Kč vrácena Statutárnímu městu Olomouc.
V souvislosti s výměnným pobytem obdržela škola příspěvek zřizovatele na "Mezinárodní výměnu dětí a mládeže, skupin dětí a mládeže ze škol a školských zařízení zřizovaných Olomouckým krajem" ve výši 10 000 Kč - ÚZ 00 109. Příspěvek je určen na 50% prokázaných nákladů na dopravu (doprava žáků školy do Nördlingenu v dubnu 2012), čerpáno 6 058 Kč, vyúčtování příspěvku předáno na odbor školství, odd. účetních analýz 23. 5. 2012. Vratka nevyčerpaného příspěvku zřizovateli 11. 1. 2013.
Škola obdržela dotaci na rozvojový program "Hodnocení žáků a školy podle výsledků v soutěžích v roce 2011 - Excelence středních škol 2011" ve výši 10 236 Kč na odměny učitelů, kteří se podíleli na úspěchu žáků Obchodní akademie v SOČ ve školním roce 2010/2011. Dotace byla čerpána dle svého účelu na odměny vč. odvodů, vyúčtování zasláno na odbor školství 14. 5. 2012. Nevyčerpána 1 Kč na odvody sociálního a zdravotního pojištění. Vratka nevyčerpaného příspěvku zřizovateli 11. 1. 2013.
Příspěvek na Talent Olomouckého kraje obdržela škola ve výši 10 000 Kč, použito na nákup notebooku pro ekonomické předměty (příprava a prezentace prací žáků), které byly v soutěži oceněny. Dofinancování z rozpočtu školy ve výši 890 Kč. Vyúčtování zasláno na odbor školství 11. 1. 2013.
Příspěvek na pojistné plnění 2 831 Kč vyčerpán na vymalování dotčených prostor v tělocvičně školy (zatečení po dešti). Vyúčtování zasláno na odbor školství 11. 1. 2013.
Na rok 2012 byli zřizovatelem vybráni noví dodavatelé - pro dodávky elektřiny ČEZ Prodej s.r.o. Praha, pro dodávky plynu Lumen Energy, a. s. Praha a služby mobilního operátora zajišťuje Telefónika O2 ČR.
A.7. Informace podle § 19 odst. 5 písm. b) zákona

Žádné skutečnosti, které existovaly ke konci rozvahového dne a které by významně ovlivnily pohled na finanční situaci organizace nenastaly.
A.8. Informace podle § 66 odst. 6

Převod vlastnictví k nemovitostem, které podléhají vkladu do katastru nemovitostí nebyl proveden.
A.9. Informace podle § 66 odst. 8

Stav investičního fondu je plně krytý finančními prostředky na účtu 241.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Číslo položkyNázev položkyÚčetObdobí běžnéObdobí minulé
B.1.Poskytnutí úvěru zajištěné zajišťovacím převodem aktiva3640.000.00
B.2.Půjčky cenných papírů zajištěné převodem peněžních prostředků3640.000.00
B.3.Prodej aktiva se současně sjednaným zpětným nákupem3640.000.00
B.4.Nákup aktiva se současně sjednaným zpětným prodejem3640.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Číslo položkyNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
C.1.Zvýšení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku za běžné účetní období0.000.00
C.2.Snížení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku ve věcné a časové souvislosti0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

D.1.Informace o individuálním referenčním množství mléka
0
D.2.Informace o individuální produkční kvótě
0
D.3.Informace o individuálním limitu prémiových práv
0
D.4.Informace o jiných obdobných kvótách a limitech
0
D.5.Počet jednotlivých věcí a souborů majetku nebo seznam tohoto majetku
0
D.6.Celková výměra lesních pozemků s lesním porostem
0
D.7.Výše ocenění lesních porostů
0
D.8.Ocenění lesních porostů jiným způsobem
0

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.1

Doplňující informace k položkám rozvahyK položceČástka
K 31. 12. 2012 nebyl zakoupený žádný dlouhodobý majetek, vyřazení v hodnotě 317 288,94 Kč (zastaralý SW, projekty).
K 31. 12. 2012 byl zakoupený drobný dlouhodobý hmotný majetek celkem za 876 827,88 Kč, z toho:
- mikroterminály pro otvírač dveří škola a tělocvična 39 060 Kč
- nábytek do ředitelny (stůl, křeslo, skříně, pohovka) v hodnotě 83 329,40 Kč - nákup z
finančního daru evidovaného na rezervním fondu
- monitor a počítač pro správce počítačové sítě 22 772 Kč
- vysavač na úklid školy 14 800 Kč
- 5 ks tabletů pro učitele - projekt EKONOM 45 240 Kč
- 3 ks notebooky pro učitele 35 978 Kč
- notebook pro ekonomické předměty - Talent Olomouckého kraje 10 890 Kč
- dataprojektor a plátno do odborné učebny 28 785,60 Kč
- 39 ks počítačů pro žáky a učitele - projekt Inovace a zkvalitnění výuky na OA Ol
335 085,60 Kč
- 8 ks dataprojektor, televizor, fotoaparát, tablet, 11 ks notebook - projekt Inovace a zkvalitnění výuky na OA Ol 260 887,28 Kč.
K 31. 12. 2012 vyřazený drobný dlouhodobý hmotný majetek ve výši 808 635,34 Kč - neopravitelná tiskárna z ekonomického oddělení, vstupový systém,
koberec, rozbitý nábytek, počítače a monitory z učebny.
Do podrozvahové evidence byl zařazený majetek celkem za 364 747,22 Kč, z toho:
- konferenční stolek, police a židle do ředitelny v hodnotě 16 926,80 Kč, z toho
16 670,60 z finančního daru evidovaného na rezervním fondu.
- křesla, kancelářské židle a stůl do kabinetů, na sekretariát a EO 30 528 Kč
- monitor LCD BenQ k serveru 2 070 Kč
- školní nábytek do učeben 115 061,90 Kč
- switche do počítačové sítě 23 610 Kč
- reproduktor do auly 2 700 Kč
- radiomagnetofon pro výuku AJ 1 518 Kč
- 38 ks monitorů, 4 ks reproduktory, 4 ks tiskárny, 7 ks projekčních pláten z projektu Inovace a zkvalitnění výuky na OA Ol 127 088,40 Kč
- nábytek do informačního centra 45 244,12 Kč - dar ze SRPŠ při OA Olomouc.
Z podrozvahové evidence byl vyřazený rozbitý školní nábytek, nepotřebné nástěnky, obrazy, staré záclony, garnyže a učebnice angličtiny v celkové hodnotě 156 859,65 Kč.
Rozbité vybavení vyhozené do odpadu, vstupový systém a počítače prodány na náhradní díly za 3 716 Kč.
Hodnota budovy školy navýšena 1 950 138 Kč - investiční akce rekonstrukce kotelny, výměna zdrojů tepla vč. projektu. Budova tělocvičny a pozemky beze změny.





A.0.00
Materiál na skladě - čipy na vstup a stravu, evidence dle jednotlivých osob, dlouhodobá záloha evidovaná na účtu 455.
Krátkodobé pohledávky za odběrateli - pronájem tělocvičny, reklamní nástěnky a nápojové automaty, uhrazeno v lednu 2013.
Krátkodobé poskytnuté zálohy - předplatné tisku, lyžařský kurz 1. ročníků.
Pohledávky za zaměstnanci - předpis doplatku zaměstnance za stravné, uhrazeno v lednu 2013.
Náklady příštích období - předplatné odborného tisku, servisní smlouva VIS - školní stravování, čisticí prostředky, tiskopisy na výuku na rok 2013.
Dohadné účty aktivní - dohadná položka ve výši dlouhodobé zálohy na neinvestiční transfer ÚZ 33031 - projekt Inovace a zkvalitnění výuky na OA Ol., předpokládané ukončení projektu v roce 2014.
Ostatní krátkodobé pohledávky - pohledávky projektu Ekonom - předpis náhrady výdajů za prosinec 2012 a pohledávky FKSP - předpis přídělu a bankovních poplatků
za prosinec 2012 a předpis pohledávky za druhopis maturitního vysvědčení. Převedeno v lednu 2013.
Běžný účet - analytický členěný dle jednotlivých fondů.
Účet FKSP - používaný výhradně pro výdaje dle Kolektivní smlouvy, rozpočtu FKSP, Vyhlášky č. 114/2002 Sb. v platném znění.
Ceniny - poštovní známky.
Pokladna - prováděna pravidelná inventarizace pokladny dle plánu na rok 2012 vč. inventarizace k 31. 12. 2012.

B.0.00
Jmění účetní jednotky - snížení o odpisy majetku za rok 2012, navýšení o rekonstrukci kotelny v září 2012.
Fond odměn - stav nulový, příděl z výsledku hospodaření za rok 2011 (dle UZ/25/7/2012 ze dne 29. 6. 2012) ve výši 5 000 Kč vyčerpán v srpnu 2012 na odměnu ředitelce školy za výsledky hospodaření v doplňkové činnosti.
Fond kulturních a sociálních potřeb - používán na příspěvek na stravování zaměstnanců ve výši 15 Kč/oběd, finanční a věcné dary (životní výročí) a kulturní akce pro zaměstnance (Den učitelů, Mikulášská besídka). Finanční rozdíl mezi účty 243 a 412 tvoří pohledávky a závazky za prosinec 2012(předpis přídělu a finančního daru,
příspěvek na obědy zaměstnanců a bankovní poplatky), srovnáno v lednu 2013.
Rezervní fond tvořený ze zlepšeného výsledku hospodaření - navýšený o příděl z výsledku hospodaření za rok 2011 (dle UZ/25/7/2012 ze dne 29. 6. 2012) ve výši 113 450,04 Kč, snížený o 110 815 Kč - převod do fondu investičního dle UR/93/4/2012 ze dne 29. 6.2012 (řešení havarijního stavu plynové kotelny v objektu školy). Stav účetní se rovná stavu finančnímu.
Rezervní fond z ostatních titulů - finanční dary na rozvoj školy. V roce 2012 škola obdržela dar ve výši 800 Kč od RNDr. Igora Kubína, 5 000 od firmy Binar s.r.o. Olomouc a 10 000 Kč od Ing. Heleny Zaviačičové.
Čerpáno 100 000 Kč za nábytek do ředitelny, 1 000 Kč třídou 4. B (dle účelu uvedeného v darovací smlouvě) a 10 000 Kč na výdaje spojené s pořádáním
Mistrovství ČR OPEN 2012. Stav účetní se rovná stavu finančnímu.
Investiční fond - navýšený o odpisy majetku za rok 2012, odpisy hlavní činnosti kryté dotací zřizovatele, odpisy doplňkové činnosti kryté z výnosů doplňkové činnosti. Převod z rezervního fondu 110 815 Kč dle UR/93/4/2012 ze dne 29. 6. 2012 (řešení havarijního stavu plynové kotelny v objektu školy). Snížení o odvod zřizovateli za rok 2012 a na úhradu rekonstrukce kotelny vč. projektu. Stav účetní se rovná stavu finančnímu.
Záporný výsledek hospodaření hlavní činnosti je ovlivněný výdaji za energie, které byly o 88 124 Kč vyšší než v minulém období, zvýšily se náklady na služby
(doprava stravy, zpracování mezd), z příspěvku na provoz pořizovány jen nutné potřeby pro zabezpečení chodu školy - údržba, úklid, havarijní opravy a opravy
po revizích, obnova a vylepšení školy prováděná minimálně, využití finančních darů, nákup v rámci projektů. V roce 2012 provedeny opravy ve výši 562 755 Kč, z toho
kotelny 43 041 Kč, elektropráce 58 087 Kč (bojler, ventilace, časové relé, vstupní systém,jističe, osvětlení v TEV), malování a nátěry dveří 120 334 Kč, oplocení
a vstupní brána před školou 182 149 Kč, podlahářské práce v ředitelně, aule a učebnách 64 367 Kč, síť LAN pro vstupový systém 5 007 Kč, instalatérské práce 16 259 Kč, zednické práce v odborné učebně 39 636 Kč, střecha a dešťová kanalizace na tělocvičně 3 756 Kč, obložení sálu velké tělocvičny 1 200 Kč, oprava TEV nářadí
po revizi 11 015 Kč, ostatní opravy 17 904 Kč(hasicí přístroje po revizi, dataprojektor, kopírka, notebook, mycí stroj na nádobí, dveře). Náhrada od pojišťovny za
zatečení v budově tělocvičny 6 100 Kč, použito na vymalování těchto prostor. K výrazné úspoře došlo u nákladů za mobilní telefony. Výnos z prodeje nepotřebných
kopírovacích čipů 6 576 Kč, vyřazeného vstupového zařízení a počítačů na náhradní díly 3 716 Kč.
Prostředky přímých ONIV přednostně použity na náhradu za nemoc, zákonné pojištění odpovědnosti, výdaje spojené se státní muturitou a cestovní náhrady. Učební pomůcky byly zakupovány z projektů Inovace a zkvalitnění výuky na OA Ol a z projektu EKONOM.
Kladný výsledek hospodaření doplňkové činnosti - výnosy z pronájmů učebny, tělocvičny, kantýny, garáže, umístění nápojových automatů.

C.0.00
Dlouhodobé přijaté zálohy - čipy na vstup a stravu, evidence dle jednotlivých žáků 2.- 4. ročníku školy, trvalá záloha na pronájem garáže.
Dlouhodobé přijaté zálohy na transfery - projekt Inovace a zkvalitnění výuky na OA OL (tzv. šablony) - finanční vypořádání proběhne po ukončení projektu, tj. v roce 2014.
Dodavatelé - krátkodobé závazky, všechny faktury v termínu splatnosti.
Krátkodobé přijaté zálohy - zálohy žáků a zaměstnanců na stravu a školní akce (lyžařský výcvik, výuka ZAV). Evidence záloh dle jednotlivých žáků a zaměstnanců, vyúčtování po skončení akce, ukončení stravování.
Zúčtování s institucemi SZ a ZP - předpis za prosinec, převedeno v lednu 2013.
Jiné přímé daně - předpis zálohové a srážkové daně za prosinec, převedeno v lednu 2013.
Závazky k vybraným místním vládním institucím - předpis odvodu nevyčerpaných dotací roku 2012 - ÚZ 00006 odpisy 932 Kč, ÚZ 00109 mezinárodní výměnné pobyty
3 942 Kč, ÚZ 33038 Excelence středních škol 1 Kč, ÚZ 33353 přímé náklady na vzdělávání
245 Kč, z toho OON pedagogové 78 Kč, OON nepedagogové 105 Kč,
zákonné odvody 62 Kč. Odvod zřizovateli 11. ledna 2013. Nevyčerpané investiční prostředky ÚZ 00010 (rekonstrukce kotelny) ve výši 942 Kč budou zřizovateli vráceny
na základě stanoveného odvodu z investičního fondu.
Výnosy příštích období - platby za pronájem garáže na leden 2013.
Ostatní krátkodobé závazky - předpis platů zaměstnanců k převodu na osobní účty, přídělu do FSKP a bankovních poplatků FSKP za prosinec, převedeno v lednu 2013.

V knize podrozvahových účtů je vedena evidence:
- drobného dlouhodobého hmotného majetku v hodnotě od 1 000 Kč do 3 000 Kč v analytickém členění učební pomůcky, provoz, nábytek - v roce 2012 vyřazený rozbitý školní nábytek, nepotřebné nástěnky a obrazy, staré záclony a garnyže a učebnice angličtiny v celkové hodnotě 156 859,65 Kč, pořízení celkem 364 747,22 Kč - nábytek do
ředitelny a učeben, křesla a židle do kabinetů, na sekretariát a ekonomické oddělení, monitor k serveru, switche do počítačové sítě, reproduktor do auly, radiomagnetofon pro výuku AJ, monitory, reproduktory, tiskárny a projekční plátna z projektu Inovace a zkvalitnění výuky na OA Ol, dar ze SRPŠ při OA Olomouc - nábytek do informačního centra.
- drobného dlouhodobého nehmotného majetku od 1 000 Kč do 7 000 Kč - v roce 2012 beze změny.
- cizího majetku umístěného v budově školy - nápojové a potravinové automaty, kopírka, digitalizační terminál firmy CERMAT a bezúplatné užívání části budovy
Univerzity Palackého Olomouc.
D.0.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.2

Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztrátyK položceČástka
Kladný výsledek hospodaření k 31. 12. 2012 celkem 14 323,31 Kč, z toho záporný výsledek hospodaření hlavní činnosti 114 229,44 Kč, kladný výsledek doplňkové činnosti 128 552,75 Kč.
Záporný výsledek hospodaření hlavní činnosti ovlivněný výdaji za energie, které byly o 88 124 Kč vyšší než v roce 2011, zvýšily se náklady na služby (doprava stravy, zpracování mezd, atp.), z příspěvku na provoz pořizovány jen nutné potřeby pro zabezpečení chodu školy - údržba, úklid, havarijní opravy a opravy po revizích,
obnova a vylepšení školy prováděná minimálně, využití finančních darů, nákup v rámci projektů. Náhrada od pojišťovny za zatečení v budově tělocvičny 6 100 Kč, použito na vymalování těchto prostor. K výrazné úspoře došlo u nákladů za mobilní telefony. Výnos z prodeje nepotřebných kopírovacích čipů, vyřazeného vstupového zařízení a počítačů na náhradní díly 10 292 Kč. Prostředky přímých ONIV přednostně použity na náhradu za nemoc, zákonné pojištění odpovědnosti, výdaje spojené se státní maturitou a cestovní náhrady. Učební pomůcky byly nakupovány z projektů Inovace a zkvalitnění výuky na OA Ol a EKONOM.
Kladný výsledek hospodaření doplňkové činnosti - výnosy z pronájmů učebny, tělocvičny, kantýny, garáže, umístění nápojových automatů.
Spotřebu materiálu tvoří zejména nákup čisticích prostředků na úklid školy, materiál na opravy a údržbu, kancelářské potřeby a tiskopisy pro výuku, drobný nábytek z finančního daru. Z projektů EKONOM a Inovace a zkvalitnění výuky na OA Ol zakoupeny učební pomůcky pro výuku - didaktická a výpočetní technika.
Náklady na energie proti roku 2011 vzrostly o 88 124 Kč, u kotelny v budově školy předpokládáme po rekonstrukci ekonomicky výhodný provoz s nižší spotřebou.
V roce 2012 byly provedeny opravy ve výši 562 755 Kč - kotelna ve škole a tělocvičně, bojlery, ventilátory v šatnách, časové relé na WC, obložení sálu velké
tělocvičny, hasicí přístroje po revizi, dataprojektor, notebook a kopírka, nátěry dveří, malování v budově školy i tělocvičny, podlahářské práce v ředitelně
a učebnách, oplocení a vstupní brána, rozšíření sítě LAN pro vstupový systém, instalatérské práce, oprava střechy a dešťové kanalizace na tělocvičně,
další drobné opravy (mycí stroj).
Cestovné bylo z důvodu nízkého příspěvku na přímé ONIV omezeno, vyplacená částka za cestovné učitelů spojené s kurzy a účastí žáků na soutěžích z odborných předmětů.
Cestovné předsedů maturitních komisí 3 667 Kč.
V ostatních službách je největší nákladovou položkou stravování žáků, celá částka je současně účtována ve výnosech jako úhrada žáků škole (platba 29 Kč/oběd/žák). Výhodou odběru stravy z jídelny Olomouc-Hejčín je neplacení režií za žáky z dotace na provoz tak, jako tomu bylo při odběru ze základní školy Stupkova. Cena oběda pro zaměstnance činí 65 Kč, z toho zaměstnancem hrazeno škole 30 Kč/oběd, příspěvek FKSP 15 Kč/oběd, z dotace na provoz hrazeno 20 Kč/oběd. Další výdaje v této položce tvoří náklady za pronájem bazénu pro výuku, bankovní poplatky, svoz odpadu, dovoz stravy, praní prádla, poštovné(přijímací řízení), ostrahu objektu, zpracování mezd, atp.
Zákonné sociální náklady zahrnují příděl FKSP, příspěvek na stravování zaměstnanců, školení a vzdělávání zaměstnanců, ochranné pracovní prostředky, závodní preventivní péče.
Odpisy dlouhodobého majetku v souladu s odpisovým plánem na rok 2012, odpisový plán upravený po ukončení rekonstrukce kotelny školy (navýšení hodnoty budovy).
Náklady z drobného dlouhodobého majetku - nákup nábytku z finančního darů ve výši 83 329,40 Kč, mikroterminály pro otvírač dveří škola a tělocvična 39 060 Kč, didaktická
a výpočetní technika z projektu Inovace a zkvalitnění výuky na OA Ol 595 972,88 Kč (počítače, dataprojektory, tiskárny, televizor, fotoaparát), monitor a počítač
pro správce počítačové sítě 22 772 Kč, vysavač na úklid školy 14 800 Kč, tablety pro učitele z projektu EKONOM 45 240 Kč, notebooky pro učitele 46 868 Kč (1 ks
z příspěvku Talent Olomouckého kraje, dataprojektor a plátno do odborné učebny 28 785,60 Kč.
Ostatní náklady z činnosti - náklady spojené se státní maturitou - odměna předsedkyním zkušební komise vč. zákonných odvodů ve výši 24 371 Kč a prospěchové stipendium dle Stipendijního řádu žákům 4. ročníku 1 500 Kč.
Pravidelným výnosem školy je příjem za stravné žáků a zaměstnanců, za kopírování, druhopisy vysvědčení a půjčovné sportovní výstroje na kurzy.
Výnosy z prodeje materiálu - prodej nepotřebných kopírovacích čipů firmě Sharp, součásti vstupového zařízení a počítačů na náhradní díly.
V roce 2012 škola obdržela finanční dar ve výši 800 Kč od RNDr.Igora Kubína, 5 000 Kč od firmy Binar s.r.o. Olomouc a 10 000 Kč od Ing. Heleny Zaviačičové, z darů na rezervním fondu uhrazený nábytek do ředitelny za 100 000 Kč, výdaje třídy 4.B 1 000 Kč a náklady spojené se spolupořádáním Mistrovství ČR OPEN 2012 10 000 Kč (dle darovací smlouvy).
Čerpání fondu odměn 5 000 Kč na odměnu ředitelce školy za výsledek hospodaření
v doplňkové činnosti.
Ostatní výnosy z činnosti - náhrada od pojišťovny za škodní událost 6 100 Kč (zatečení do tělocvičny při prudkém dešti), použito na vymalování zatečené zdi.
Se souhlasem zřizovatele se škola účastní individuálního projektu "EKONOM - nové formy výuky ekonomických odborných předmětů" v rámci smlouvy o partnerství
s finanční spoluúčastí s příjemcem podpory Centrem pro rozvoj a podporu regionů, o.p.s. Olomouc. Náklady vynaložené v souvislosti s projektem na platy, pojištění,
cestovné, poštovné, kancelářské potřeby, drobný materiál a učební pomůcky - tablety jsou každý měsíc Centru vykazovány a následně refundovány. Příspěvek plně
pokrývající náklady projektu Ekonom účtován na účet 649. Převod věcných darů od SRPŠ při OA Olomouc ve výši 107 762 Kč účtován do nákladů a současně na účet 649,
majetek v hodnotě nad 1 000 Kč evidován v podrozvahové evidenci, knihy v evidenci školní knihovny.
Úroky z účtů u Komerční banky - běžný účet a účet FKSP.
Výnosy vybraných místních vládních institucí z transferů - vyúčtovatelné ve výši skutečných nákladů rok 2012 - ÚZ 00006, ÚZ 00022, ÚZ 00109, ÚZ 00114, ÚZ 33038, ÚZ 33353, ÚZ 33031, statutární město Olomouc a nevyúčtovatelný ve skutečné obdržené výši ÚZ 00020.
Problémem je část školy ve vlastnictví Univerzity Palackého v Olomouci, ve které do dořešení majetkových práv neprobíhají žádné opravy hrazené zřizovatelem (výměna oken, rekonstrukce elektroinstalace a výměna osvětlení), budova dále chátrá, okna netěsní, osvětlení je nevyhovující. Ve velkých mrazech musela být v učebnách přerušena výuka, protože nešly vytopit na únosnou teplotu.
I když se počet žáků školy každý rok o jednu třídu snižuje, výdaje na údržbu budovy a energie se nemění, stále je používána celá budova, kterou je nutno udržovat.
Vzhledem k klesajícímu počtu žáků školy i strávníků byl škole snížen závazný ukazatel - počet zaměstnanců. U nepedagogických pracovníků je situace velmi špatná, byla propuštěna jedna uklízečka (ve zkušební lhůtě - bez odstupného), pěti provozním zaměstnancům byl snížený úvazek, všem nepedagogickým pracovníkům byl opět snížený plat.
Nižší počet žáků má vliv na výši příspěvku na přímé náklady vzdělávání, zejména výše přímých ONIV je nedostačující. Většinu přidělené částky spotřebují výdaje na náhradu za dočasnou pracovní neschopnost, zákonné pojištění odpovědnosti a ochranné pracovní prostředky. Byly omezeny pracovní cesty vč. kurzů a výletů žáků,nejsou nakupovány učební pomůcky. Za rok 2012 činí náhrada za nemoc 35 808 Kč.
V rámci doplňkové činnosti jsou pronajímány nebytové prostory - tělocvična, učebna pro semináře, garáž a kantýna. V prostorách bývalého bytu školníka byla dle
pokynu zřizovatele upravena učebna a kabinet pro Státní jazykovou školu, která je v prostorách školy umístěna bez nároku na úhradu nájemného a služeb.
Škola nemá žádný úvěr a závazky termínu splatnosti.
Od ledna 2012 se z důvodu úpravy sazby DPH zvýšily provozní náklady (vodné, služby, pronájem bazénu pro výuku, dovoz stravy), cena oběda činí 65 Kč. Od září 2012 byla opět navýšena cena za pronájem bazénu pro výuku.
Z důvodu zajištění centrálních dodavatelů elektřiny, plynu a mobilních služeb jsme očekávali i v roce 2012 úsporu nákladů na tyto položky, náklady na energie ovlivnila
vyšší cena. S dodavatelem elektřiny bylo na rok 2012 dohodnuto neplacení záloh - měsíčně je fakturována skutečná spotřeba dle stavu hlášeného elektronicky přes virtuální kancelář.Od nových dodavatelů energií na rok 2013 a 2014 budeme opět požadovat stav bez hrazení záloh, tj. měsíční hlášení a úhrada skutečné spotřeby.
Vzhledem k nedostatku finančních prostředků FKSP byl od 1. 1. 2012 zrušený příspěvek zaměstnavatele na penzijní připojištění zaměstnanců ve výši 150 Kč měsíčně, současně
byl o 5 Kč navýšený příspěvek z FKSP na oběd pro zaměstnance (celkem 15 Kč/oběd).
Problémem je plnění povinnosti dle novely zákona o zaměstnanosti - zaměstnávání osob se zdravotním postižením, příp. nákup v režimu tzv. "náhradního plnění".
V roce 2012 se podařilo splnit zákonnou povinnost nákupem čisticích prostředků, školního nábytku a kancelářského materiálu výhradně od dodavatelů poskytujících
"náhradní plnění".
V roce 2013 vzhledem ke zvýšení sazby DPH předpokládáme zvýšení nákladů, příspěvek zřizovatele na provoz byl na rok 2013 snížen o 112 000 Kč.
Z důvodu snížení počtu tříd ve školním roce 2013/2014 dojde ke snížení počtu zaměstnanců školy.


A.0.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Fond kulturních a sociálních potřeb

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
A.I. Počáteční stav fondu k 1.1.42649.83
A.II. Tvorba fondu147982.00
1. Základní příděl147982.00
2. Splátky půjček na bytové účely poskytnutých do konce roku 19920.00
3. Náhrady škod a pojistná plnění od pojišťovny vztahující se k majetku pořízenému z fondu0.00
4. Peněžní a jiné dary určené do fondu0.00
5. Ostatní tvorba fondu0.00
A.III. Čerpání fondu136564.00
1. Půjčky na bytové účely0.00
2. Stravování106980.00
3. Rekreace0.00
4. Kultura, tělovýchova a sport0.00
5. Sociální výpomoci a půjčky0.00
6. Poskytnuté peněžní dary18000.00
7. Úhrada příspěvku na penzijní připojištění0.00
8. Úhrada části pojistného na soukromé životní pojištění0.00
9. Ostatní užití fondu11584.00
A.IV. Konečný stav fondu54067.83

Rezervní fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
D.I. Počáteční stav fondu k 1.1.196976.05
D.II. Tvorba fondu193590.36
1. Zlepšený výsledek hospodaření113450.04
2. Nespotřebované dotace z rozpočtu Evropské unie64340.32
3. Nespotřebované dotace z mezinárodních smluv0.00
4. Peněžní dary - účelové15800.00
5. Peněžní dary - neúčelové0.00
6. Ostatní tvorba0.00
D.III. Čerpání fondu221815.00
1. Úhrada zhoršeného výsledku hospodaření0.00
2. Úhrada sankcí0.00
3. Posílení investičního fondu se souhlasem zřizovatele110815.00
4. Časové překlenutí dočasného nesouladu mezi výnosy a náklady0.00
5. Ostatní čerpání111000.00
D.IV. Konečný stav fondu168751.41

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

Investiční fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

PoložkaBěžné období
F.I. Počáteční stav fondu k 1.1.248123.29
F.II. Tvorba fondu2158580.00
1. Ve výši odpisů dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku536541.00
2. Investiční dotace z rozpočtu zřizovatele1511224.00
3. Investiční příspěvky ze státních fondů0.00
4. Ve výši výnosů z prodeje svěřeného dlouhodobého hmotného majetku0.00
5. Dary a příspěvky od jiných subjektů0.00
6. Ve výši výnosů z prodeje majetku ve vlastnictví příspěvkové organizace0.00
7. Převody z rezervního fondu110815.00
F.III. Čerpání fondu2320370.00
1. Financování investičních výdajů1950138.00
2. Úhrada investičních úvěrů nebo půjček0.00
3. Odvod do rozpočtu zřizovatele370232.00
4. Posílení zdrojů určených k financování údržby a oprav majetku0.00
F.IV. Konečný stav fondu86333.29

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Stavby

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
G.Stavby30965655.004628637.5026337017.5024879593.50
G.1.Bytové domy a bytové jednotky0.000.000.000.00
G.2.Budovy pro služby obyvatelstvu30965655.004628637.5026337017.5024879593.50
G.3.Jiné nebytové domy a nebytové jednotky0.000.000.000.00
G.4.Komunikace a veřejné osvětlení0.000.000.000.00
G.5.Jiné inženýrské sítě0.000.000.000.00
G.6.Ostatní stavby0.000.000.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Pozemky

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
H.Pozemky1893320.000.001893320.001893320.00
H.1.Stavební pozemky0.000.000.000.00
H.2.Lesní pozemky0.000.000.000.00
H.3.Zahrady, pastviny, louky, rybníky67352.000.0067352.0067352.00
H.4.Zastavěná plocha1283678.000.001283678.001283678.00
H.5.Ostatní pozemky542290.000.00542290.00542290.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

I. Doplňující informace k položce "A.II.4. Náklady z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaObdobí běžnéObdobí minulé
I. Náklady z přecenění reálnou hodnotou0.000.00
I.1. Náklady z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 640.000.00
I.2. Ostatní náklady z přecenění reálnou hodnotou

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

J. Doplňující informace k položce "B.II.4. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaObdobí běžnéObdobí minulé
J. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou0.000.00
J.1. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 640.000.00
J.2. Ostatní výnosy z přecenění reálnou hodnotou0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

K. Doplňující informace k položce "A. Stálá aktiva" rozvahy

PoložkaObdobí běžnéObdobí minulé
K. Ocenění dlouhodobého majetku určeného k prodeji0.000.00
K.1. Ocenění dlouhodobého nehmotného majetku určeného k prodeji podle § 640.000.00
K.2. Ocenění dlouhodobého hmotného majetku určeného k prodeji podle § 640.000.00