Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.1.
Informace podle § 7 odst. 3 zákona
Účetní jednotka nemá informace o tom, že by byl porušen princip nepřetržitého trvání.
A.2.
Informace podle § 7 odst. 4 zákona
Na základě směrné účtové osnovy jsme sestavili účtový rozvrh v členění na syntetické , analytické a podrozvahové účty tak, aby byly zachyceny všechny účetní případy nutné k sestavení účetní závěrky a k přenosu účetních záznamů do CSÚIS v souladu s technickou vyhláškou. Obsahové vymezení některých položek účetních výkazů bylo meziročně změněno díky aplikaci Vyhlášek č. 403/2011 a č. 436/2011, kterými se mění Vyhláška č. 410/2009 Sb.K převodu zůstatků z roku 2011 jsme sestavili převodový můstek, který je přílohou vnitřní směrnice k vedení účetnictví pro rok 2012. Účtový rozvrh dle potřeby aktualizujeme.
A.3.
Informace podle § 7 odst. 5 zákona
Účetní jednotka vede od 1. 1. 2010 účetnictví ve zjednodušeném rozsahu dle rozhodnutí zřizovatele Olomouckého kraje - usnesení Rady OK UR/29/65/2009. Z toho vyplývá, že neoceňujeme majetek a závazky reálnou hodnotou, nesestavujeme přehled o peněžních tocích a přehled o změnách vlastního kapitálu, nemusíme účtovat o předvídatelných rizicích a možných ztrátách s výjimkou odpisů DHM, neúčtujeme o opravných položkách mimo tvorby dle zvláštních předpisů. Účetní odpisy provádíme v souladu s odpisovým plánem pro rok 2012, který byl schválen zřizovatelem - Radou OK.
Na účet 028 účtujeme DDHM v ocenění od 3000,00 do 40 000,00. Pořízení tohoto majetku účtujeme na účet 558. Drobný hmotný majetek pod touto hranicí účtujeme na podrozvahové účty 902 a jeho pořízení na účet 501.
Na účet 018 00 účtujeme DDNM v ocenění od 7 000,00 do 60 000,00. Pořízení tohoto majetku účtujeme na účet 558. Drobný nehmotný majetek pod touto hranicí účtujeme na podrozvahový účet 901 a náklady na jeho pořízení na účet 518. Na podrozvahové účty dále účtujeme vyřazené pohledávky a zapůjčený majetek bez ohledu na hladinu významnosti. Hladinu významnosti jsme stanovili ve výši 500 tis. Kč, tato částka odpovídá jednomu procentu z celkových netto aktiv organizace.
Při účtování nákladů a výnosů uplatňujeme metodu časového rozlišení, aby byla dodržena věcná a časová souvislost. Časové rozlišení v průběhu roku používáme u všech transferů. U transferů bez povinnosti finančního vypořádání (příspěvek na provoz od zřizovatele ÚSC- UZ 00020) používáme účet 384 - výnosy příštích období. Do výnosů na účet 672 účtujeme měsíčně 1/12 ročního příspěvku na provoz. U transferů s povinností finančního vypořádání účtujeme o odhadované výši v průběhu roku prostřednictvím účtu 388 - dohadné účty aktivní s UZ příslušné dotace. U příspěvku od zřizovatele ÚSC na odpisy UZ 00006 účtujeme do výnosů na účet 672 měsíčně dle skutečně zaúčtovaných odpisů na základě schváleného odpisového plánu pro rok 2012. U příspěvku na přímé náklady UZ 33353 účtujeme do výnosů na účet 672 měsíčně dle skutečně vyčerpaných nákladů na mzdy , zákonné odvody, učební pomůcky a ostatní přímé ONIV.
U přijatých či vydaných finančních prostředků používáme účtů časového rozlišení, aby byla dodržena věcná a časová souvislost nákladů a výnosů.
Rozdělení nákladů mezi hlavní a doplňkovou činnost provádíme tak, že mzdové náklady (platy nebo OON) účtujeme přímo do hlavní nebo doplňkové činnosti (rozdělením úvazků nebo vystavením dohody o provedení práce na konkrétní hodiny). Rovněž potraviny u stravného účtujeme dle výdejek přímo do hlavní a doplňkové činnosti. Společné náklady ( materiál, energie, služby, odpisy) prvotně účtujeme jako náklady činnosti hlavní, do doplňkové činnosti jsou převáděny poměrem výkonů v jednotlivých druzích činnosti. U pronájmů tělocvičny je to poměrem hodin provozu tělocvičny v doplňkové činnosti (cvičení TJ Olomouc, Mgr. Čuka a ostatní pronájmy) a hodin provozu v hlavní činnosti (cvičení děti MŠ, žáci ZŠ a internátu). U cizího stravného je to poměrem počtu jídel připravených v doplňkové činnosti k celkovému počtu jídel připravených ve ŠJ . Tento způsob klíčování nákladů dává přesnější obraz o nákladech příslušejících jednotlivým doplňkovým činnostem, než poměr výnosů z hlavní a doplňkové činnosti.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.4. Informace podle § 7 odst. 5 zákona o stavu účtů v knize podrozvahových účtů;

Číslo položkyNázev položkySyntetický účetObdobí běžnéObdobí minulé
P.I.Majetek účetní jednotky3520418.573542686.18
1.Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek901130524.50104235.50
2.Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek9023389894.073438450.68
3.Ostatní majetek9030.000.00
P.II.Vyřazené pohledávky a závazky4687.383534.10
1.Vyřazené pohledávky9114687.383534.10
2.Vyřazené závazky9120.000.00
P.III.Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou9210.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou9220.000.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce9230.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce9240.000.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu9250.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu9260.000.00
P.IV.Další podmíněné pohledávky a ostatní podmíněná aktiva8990.00355568.40
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku9310.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku9320.000.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv9330.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv9340.000.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí9390.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí9410.00346578.40
7.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům9420.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům9430.000.00
9.Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení9440.000.00
10.Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení9450.000.00
11.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9470.000.00
12.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9480.000.00
13.Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva9490.000.00
14.Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva9518990.008990.00
P.V.Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky z leasingových smluv9610.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky z leasingových smluv9620.000.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu úplatného užívání cizího majetku na základě jiného důvodu9630.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu úplatného užívání cizího majetku na základě jiného důvodu9640.000.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce9650.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce9660.000.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu9670.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu9680.000.00
P.VI.Další podmíněné závazky a ostatní podmíněná pasiva0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku9710.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku9720.000.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv9730.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv9740.000.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí9750.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí9760.000.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní9780.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní9790.000.00
9.Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých zajištení9810.000.00
10.Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých zajištení9820.000.00
11.Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9830.000.00
12.Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9840.000.00
13.Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva9850.000.00
14.Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva9860.000.00
P.VII.Vyrovnávací účty3534095.953901788.68
1.Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtum9993534095.953901788.68

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.5. Informace podle § 18 odst. 1 písm. c) zákona

Číslo položkyNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
1.Splatné závazky pojistného na sociálním zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti830561.00567572.00
2.Splatné závazky veřejného zdravotního pojištění355972.00243260.00
3.Evidované daňové nedoplatky u místně příslušných finančních orgánů394556.00232269.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.6. Informace podle § 19 odst. 5 písm. a) zákona
Organizace nemá žádné informace o skutečnostech, které by ovlivnily její finanční situaci mezi koncem rozvahového dne a okamžikem sestavení účetní závěrky.
A.7. Informace podle § 19 odst. 5 písm. b) zákona
Ke konci rozvahového dne neexistují žádné skutečnosti, které by významně změnily pohled na finanční situaci organizace.
A.8. Informace podle § 66 odst. 6
Účetní jednotka k 31. 12. 2012 nevykazuje v rozvaze žádné nové nemovitosti, u kterých by byl podán návrh na vklad vlastnického práva a k rozvahovému dni ještě nedošlo k zápisu těchto nemovitostí na list vlastnictví účetní jednotky.
A.9. Informace podle § 66 odst. 8
Investiční fond k 31. 12. 2012 je plně finančně pokrytý. Finanční prostředky jsou uloženy na bankovním účtu 7138811/0100 u KB Olomouc, analytický účet 241 16.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Číslo položkyNázev položkyÚčetObdobí běžnéObdobí minulé
B.1.Poskytnutí úvěru zajištěné zajišťovacím převodem aktiva3640.000.00
B.2.Půjčky cenných papírů zajištěné převodem peněžních prostředků3640.000.00
B.3.Prodej aktiva se současně sjednaným zpětným nákupem3640.000.00
B.4.Nákup aktiva se současně sjednaným zpětným prodejem3640.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Číslo položkyNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
C.1.Zvýšení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku za běžné účetní období0.000.00
C.2.Snížení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku ve věcné a časové souvislosti0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

D.1.Informace o individuálním referenčním množství mléka
0
D.2.Informace o individuální produkční kvótě
0
D.3.Informace o individuálním limitu prémiových práv
0
D.4.Informace o jiných obdobných kvótách a limitech
0
D.5.Počet jednotlivých věcí a souborů majetku nebo seznam tohoto majetku
0.00Účetní jednotka nemá v evidenci žádné předměty charakteru kulturních památek, sbírek muzejní povahy, předmětů kulturní hodnoty a církevních staveb v ocenění Kč 1,00.
D.6.Celková výměra lesních pozemků s lesním porostem
0
D.7.Výše ocenění lesních porostů
0
D.8.Ocenění lesních porostů jiným způsobem
0

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.1

Doplňující informace k položkám rozvahyK položceČástka
K 31. 12. 2012 byl pořízen následující DHM:

účet 021 31 = Kč 232 187,00

Rekonstrukce WC dívky na pavilonu A inv. číslo 87. Čerpání IF na tuto investiční akci bylo schváleno Radou OK dne 7. 2. 2012, číslo usnesení UR/83/28/2012 (Kč 187 087,00). V průběhu provádění rekonstrukce se vyskytly vícepráce (Kč 35 100,00). Čerpání IF na vícepráce bylo schváleno Radou OK dne 3. 4. 2012, číslo usnesení UR/87/24/2012. Rekonstrukci provedla firma KOCIÁN, Přáslavice. Do užívání byl majetek uveden 10. 4. 2012.

účet 021 71 = Kč 3 137 906,76

Investiční akce "Propojovací teplovody" financovaná zřizovatelem Olomouckým krajem. Škola se podílela na akci spolufinancováním z IF ve výši Kč 100 000,00. Investiční akce byla dokončena v srpnu 2012, aktivační protokol z KÚ OK škola obdržela 23. 11. 2012, aktivace byla provedena ke dni 15. 11. 2012.

PZ Kč 62 151 351,99 + Kč 3 370 093,76 = Kč 65 521 445,75

A.II.3.65521445.75
K 31. 12. 2012 byl vyřazen následující DHM:
Inv. číslo 51 Počítač iMac 500 - rok pořízení 2001 = Kč 49 484,20
Inv. číslo 52 - Počítač iMac 500 - rok pořízení 2001 = Kč 47 176,00
Inv. číslo 56 Počítač eMac G4 800 - rok pořízení 2003 = Kč 57 677,60
Inv. číslo 2030 - Fotoaparát NIKON - rok pořízení 1995 = Kč 12 300,00
Inv. číslo 2292 - Videokamera CANON - rok pořízení 1996 = Kč 35 000,00

Výše uvedený majetek byl vyřazen na základě vyřazovacích protokolů schválených odpovědnými osobami. K vyřazovacím protokolům je přiložen odborný posudek a doklad o ekologické likvidaci.

PZ 2 078 006,60 - 201 637,80 = Kč 1 876 368,80
A.II.4.1876368.80
Účetní jednotka pořídila k 31. 12. 2012 DDHM v celkové výši Kč 371 763,20:

Inv. číslo 6052 - Interaktivní tabule = Kč 39 998,40 (z dotace OPVK)
Inv. číslo 6053 - Elektr. kráječ Siemens - Kč 3 490,00
Inv. číslo 6059 - Kovová kartotéka 2 zásuvky = Kč 6 840,00
Inv. číslo 6061 - Skříňka dveřová = Kč 3 048,00
Inv. číslo 6065 - Skříňka dveřová = Kč 4 221,00
Inv. číslo 6067 - Věž se skluzavkou = Kč 38 950,00
Inv. číslo 6068 - Monitor SAMSUNG = Kč 4 500,00
Inv. číslo 6070-71 - 2 ks skříň šatní á Kč 3 594,00 = Kč 7 188,00
Inv. číslo 6072 - lavička šatní = Kč 3 108,00
Inv. číslo 6076 - stůl zásuvkový internát = Kč 6 262,80
Inv. číslo 6079-81 - 3 ks skříň na boty á Kč 6 501,60 = Kč 19 504,80
Inv. číslo 6082-83 - 2 ks skříň policová á Kč 8 319,60 = Kč 16 639,20
Inv. číslo 6084 - koberec žlutý 4,20 m MŠ - dar OS Prologopaed = Kč 3 467,00
Inv. číslo 6085 - pohovka modrá rozkládací internát = Kč 5 580,00
Inv. číslo 6086 - koberec žlutý 4 m MŠ - dar OS Prologopaed = Kč 3 544,00
Inv. číslo 6098 - MFZ HP Laserjet personalistka = Kč 7 125,00
Inv. číslo 6099 - Monitor Philips personalistka = Kč 3 640,00
Inv. číslo 6100 - Počítač personalistka = Kč 13 250,00
Inv. číslo 6101 - Monitor Philips ekonomka = Kč 3 640,00
Inv. číslo 6102 - Počítač ekonomka = Kč 13 600,00
Inv. číslo 6105 - Skříň na spisy šedá = Kč 4 188,00
Inv. číslo 6106 - Skříň na spisy šedá = Kč 5 628,00
Inv. číslo 6107 - Digitální váha ŠJ = Kč 5 059,00
Inv. číslo 6124 - MFZ HP Laserjet sociální pracovnice = Kč 7 125,00
Inv. číslo 6125 - Počítač sociální pracovnice = Kč 11 500,00
Inv. číslo 6126 - Servírovací vozík ŠJ = Kč 3 126,00
Inv. číslo 6128 - Pohovka tyrkys SPC Prostějov = Kč 4 290,00
Inv. číslo 6129 - Pohovka červená SPc Prostějov = Kč 4 290,00
Inv. číslo 6132 - Kávovar DeLonghi = Kč 20 898,00
Inv. číslo 6139 - Elektrické hodinové zařízení = Kč 26 976,00
Inv. číslo 6140 - Skříňová sestava = Kč 33 996,00
Inv. číslo 5141 - Skříňová sestava = Kč 11 920,00
Inv. číslo 6142 - Stůl pracovní = Kč 6 253,00
Inv. číslo 6143 - Stůl k počítači = Kč 4 638,00
Inv. číslo 6144-45 - Kontejner zásuvkovýá 2 ks á Kč 4 260,00 = Kč 8 520,00
Inv. číslo 6146 - Stůl jednací = Kč 5 760,00


Účetní jednotka vyřadila k 31. 12. 2012 DDHM v celkové výši Kč 336 512,59:

Inv. číslo 1320 - Počítač Compaq Prosignia = Kč 32 598,00
Inv. číslo 1613 - Svářečka s nádstavci = Kč 5 259,60
Inv. číslo 1735 - Televize JVC = Kč 8 690,00
Inv. číslo 1918 - Objektiv NIKON = Kč 6 200,00
Inv. číslo 1919 - Fotoblesk NIKON = Kč 9 900,00
Inv. číslo 1920 - Objektiv NIKON = Kč 4 900,00
Inv. číslo 1928 - Televize JVC = Kč 9 600,00
Inv. číslo 2523 - Radiomagnetofon SHARP = Kč 3 490,00
Inv. číslo 2525 - Televize Grundig = Kč 8 000,00
Inv. číslo 2557 - Kráječ MS Siemens = Kč 5 790,00
Inv. číslo 2618 - Kryt na pískoviště = Kč 4 051,80
Inv. číslo 2622 - Telefon Panasonic = Kč 3 989,10
Inv. číslo 3186-87 - Skříňka dvoudveřová 2 ks á Kč 3 400,0 = Kč 6 800,00
Inv. číslo 4095 - Radiomagnetofon JVC = Kč 6 990,00
Inv. číslo 4320 - Počítač Celeron = Kč 24 736,50
Inv. číslo 4368 - Počítač Leo Amenity = Kč 30 583,00
Inv. číslo 4377 - Monitor Samsung = Kč 11 769,00
Inv. číslo 4622 - Počítač Imac = Kč 11 067,00
Inv. číslo 4937-38 - Fritéza PE 25 - 2 ks á Kč 28 485,40 = Kč 56 970,80
Inv. číslo 5017 - Elektrické hodinové zařízení = Kč 20 735,00
Inv. číslo 5611 - Počítač Pentium E5200 = Kč 14 915,00
Inv. číslo 5222 - Tiskárna HP Color 282 = Kč 36 673,00
Inv. číslo 5028 - Monitor SONY = Kč 9 330,79
Inv. číslo 5667 - Počítač HP PIV 7100 = Kč 3 474,00


Výše uvedený majetek byl zařazen a vyřazen na základě zařazovacích a vyřazovacích protokolů schvávelých odpovědnými osobami. K vyřazovacím protokolům je přiložen odborný posudek a doklad o ekologické likvidaci.

PZ Kč 5 918 163,89 + Kč 371 763,20 - Kč 336 512,59 = Kč 5 953 414,50


A.II.6.5953414.50
Rozpis dlouhodobých poskytnutých záloh:

Účet 465 13 - Stavební bytové družstvo Olomouc- stálá vratná záloha na kartu pro vstup do pronajaté garáže pro služební auto = Kč 350,00
Účet 465 14 - SITA a.s. Olomouc - státlá vratná záloha za plastové kontejnery na odvoz odpadu ze ŠJ = Kč 3 808,00
Účet 465 16 - SOU stavební Prostějov - stálá vratná záloha za dva čipy pro vstup do SPC Prostějov = Kč 1 000,00
A.IV.3.5158.00
Rozpis skladových zásob k 31. 12. 2012:
účet 112 10 - potraviny = Kč 136 148,06
účet 112 11 - kancel. a školní potřeby = Kč 44 500,95
účet 112 12 - čistící prostředky = Kč 10 726,32
účet 112 13 - OOPP = Kč 306,00
účet 112 14 - pohonné hmoty (zůstatek benzínu v nádrži auta) = Kč 466,70

O zásobách potravin účtujeme metodou A. Při vedení skladové evidnce používáme metodu FIFO, kdy první cena pro ocenění přírůstku zásob se použije jako první cena pro ocenění úbytku zásob. Nákupy potravin účtujeme na sklad prostřednictvím účtu 111 - pořízení materiálu. Inventarizaci potravin provádíme dvakrát v roce, k 30. 6. a k 31. 12. Při inventarizaci potravin nebylo shledáno závad.
O ostatních zásobách účtujeme metodou B. Inventarizace těchto zásob byla provedena v rámci roční účetní závěrky k 31. 12.2012.
B.I.2.192148.03
Rozpis zůstatku účtu 311 k 31. 12. 2012:

Vydaná faktura 60069 - Dětský domov Olomouc - stravné 12/2012 za 4 děti = Kč 861,00
splatná 22. 1. 2013, uhrazená 9. 1.2013
Vydaná faktura 60070 - SSP Olomouc - odvoz stravy 12/2012 = Kč 10 102,00
splatná 22. 1. 2013, uhrazená 14. 1. 2013
Vydaná faktura 60071 - Mateřská škola jazyková a umělecká, Hlubočky - odvoz stravy 12/12 = Kč 1 110,00
splatná 22. 1. 2013, uhrazená 21. 1. 2013


Pohledávky na účtu 311 jsou hrazeny ve lhůtě splatnosti.

B.II.1.12073.00
Rozpis zůstatku na účtu 314 00 k 31. 12. 2012:

OLTERM Olomouc - záloha spotřeba tepla TUV 12/2012 = Kč 160 500,00
Záloha bude vyúčtována v měsíci lednu 2013. Byla vytvořena dohadná položka do nákladů.

LUMEN ENERGY Praha 5 - zálohy spotřeba plynu 12/2012 = Kč 930,00
Záloha bude vyúčtována v lednu 2013. Byla vytvořena dohadná položka do nákladů
B.II.4.161430.00
Pohledávka na účtu 315 20 je k 31. 12. 2012 ve výši Kč 3 820,50. Jedná se o poplatek za stravné a ubytování dvou žáků, sourozenců Koupilových, Marka a Dominika. Rodiče žáků byli telefonicky i osobně při předávání žáků na internát upomínáni, aby dlužnou částku uhradili. Dále jim byla dne 7. 12. 2012 zaslána doporučeně písemná upomínka. Dopis se vrátil zpět, rodiče ho nepřevzali. Rodina se ocitla ve špatné sociální situaci, otec neobdržel od zaměstnavatele mzdu za několik měsíců, matka je těhotná, před porodem. V lednu na základě další upomínky rodiče uhradili částku Kč 3 500,00. Zbylou částkku Kč 320,50 slíbili rodiče uhradit v únoru 2013.B.II.5.3820.50
Na analytických účtech 335 jsou zaúčtovány nesplacené půjčky FKSP 2 zaměstanců k 31. 9.2012 = Kč 23 000,00.B.II.10.23000.00
Účetní jednotka používá metodu časového rozlišení nákladů a výnosů. Rozpis zůstatku na úču 381 00 k 31. 12. 2012:
FA 41081 z r. 2011 - GTS CZECH Praha - registrace domény za období 2013 - 20. 3. 2016 = Kč 1 496,30
FA 40024 z r. 2012 - VERLAG DASHOFER - organizační předpisy 1/2013 = Kč 292,80
FA 40158 z r. 2012 - MF DNES - předplatné od 1. 1. do 11. 1. 2013 = Kč 191,45
FA 40177 z r. 2012 - GORDIC - služby zprac dat r. 2013 = Kč 5 040,00
FA 20334 z r. 2012 - VIS Plzeň - služby zprac. dat Sklady 1.-6.2013 = Kč 3 062,00
FA 40190 z r. 2012 - Předplatné Řízení školy 1. -8. 2013 = Kč 1 516,00
FA 40236 z r. 2012 - P-Centrum - lekce primární prevence leden 2013 = Kč 2 587,00
FA 40238 z r. 2012 - Předplatné UNES 2013 = Kč 2 394,00
FA 40316 z r. 2012 - DICTUM - předplatné Školství 2013 Kč 1 180,00
FA 40322 z r. 2012 - SONDY - předplatné 2013 = Kč 540,00
FA 20407 z r. 2012 - Předplatné časopisu Výživa 2013 = Kč 534,00
FA 20436 z r. 2012 - VIS Plzeň - servis software Stravné 1. - 6. 2013 = Kč 1080,00
FA 40274 z r. 2012 - Předplatné Naše příroda 1. - 6. 2013 = Kč 348,00
FA 40283 z r. 2012 - Předplatné Učitelské noviny 2013 = Kč 1 794,00
D. č. 70347 - SEVT - předplatné Finanční zpravodaj 2013 = Kč 600,00
D. č. 70347 - KIKA Olomouc- záloha sedačka-bude v 2/2013 = Kč 26 408,00
D. č. 70347 - Normativ potravin k 31. 12. 2012 - žáci - spotřeba v 1/2013 = Kč 108,50
D. č. 70347 - Normativ potravin k 31. 12. 2012 - DČ = Kč 969,40
D. č. 70347 - Hotel Čarták - služby stravování a ubytování lyžařský výcvik 2/2013 =Kč 13 875,00
B.II.25.64016.45
Účet 388 00 UZ 33123 - časové rozlišení výnosů z dotace OPVK ve výši záloh přijatých prostřednictvím zřizovatele k 31. 12. 2012 (v roce 2011 Kč 519 867,60 a v roce 2012 Kč 346 578,40):
UZ 321 33123 = Kč 129 966,90
UZ 325 33123 = Kč 736 479,10

B.II.27.866446.00

D. č. 50096 - poplatek za vedení účtu FKSP 12/12 = Kč 47,00 - poplatek bude převeden z provozu na účet FKSP v lednu 2013.

FA 40356 - SODEXO Praha - dobropis za vrácené stravenky k 31. 12. 2012 = Kč 6 540,00
Pohledávka byla uhrazena 4. 1. 2013

FA 40376 - SEVT Praha - dobropis vyúčtování předpl. Finanční zpravodaj 2012 = Kč 190,00
Pohledávka je splatná 31. 3. 2012, byla uhrazena dne 28. 1. 2013

B.II.28.6777.00
Jmění účetní jednotky je členěno:
401 02 (bývalý fond oběžných aktiv) = Kč 227 674,12
401 10 (zdroj krytí DHM) = Kč 48 299 730,90
C.I.1.48527405.02
Zůstatek na FO k 31. 12. 2012 je Kč 13 600,00 a je plně finančně pokrytý. V červnu 2012 byl zaúčtován příděl do FO ve výši Kč 15 000,00 - schválený výsledek hospodaření z r. 2011. V měsíci červenci 2012 odměna ředitelce školy ve výši Kč 7 400,00 za výsledky v DČ za rok 2011 Finanční prostředky jsou uloženy na bankovním účtu 7138811/0100 u KB Olomouc, analytický účet 241 11.C.II.1.13600.00
Zůstatek na účtu 412 k 31. 12. 2012 není plně finančně pokrytý, rozdíl tvoří níže uvedené položky, které budou vyrovnány v měsíci lednu 2013:
Účet 243 00 k 31. 12. 2012 = Kč 272 223,88
zůstatky nesplacených půjček FKSP = Kč 23 000,00
poplatky za vedení účtu za 12/2012 = Kč 47,00
Příspěvek FKSP stravné SODEX 12/12 = Kč - 36,00
Úhrada DF 40366 SŠT Přerov - přísp. FKSP stravné SPC Přerov 12/12 = Kč -81,00
CELKEM účet 243 00 = Kč 295 153,88
Zůstatek na účtu 412 k 31. 12. 2012 = Kč 295 153,88

Finanční prostředky jsou uloženy na samostatném bankovním účtu č. 19-0891440287/0100 u KB Olomouc. Zůstatek na účtu 243 00 k 31. 12. 2012 souhlasí s bankovním výpisem.


C.II.2.295153.88
Zůstatek účtu 413 k 31. 12. 2012 je Kč 83 479,95 a je plně finančně pokrytý. Z RF jsme převedli částku Kč 20 000,00 do investičního fondu na dofinancování rekonstrukce WC dívky pavilon A se souhlasem zřizovatele - Usnesení Rady OK ze dne 7. 2. 2012 č. UR/83/28/2012. V červnu byla zaúčtována tvorba ve výši přídělu ze zlepšeného výsledku hospodaření za rok 2011 Kč 80 317,40.V měsíci prosinci 2012 bylo zaúčtováno čerpání ve výši vyřazené pohledávky za firmou UNICOS Klatovy Kč 1 153,28. Finanční prostředky jsou uloženy na účtu 7138811/0100 u KB Olomouc, analytický účet 241 13.

C.II.3.82326.67
Zůstatek na účtu 414 k 31. 12. 2012 je Kč 175 259,30. Z RF jsme převedli částku Kč 50 000,00 do investičního fondu na dofinancování rekonstrukce WC dívky pavilon A se souhlasem zřizovatele - Usnesení Rady OK ze dne 7. 2. 2012 č. UR/83/28/2012. Dále jsme vyčerpali k 30. 6. 2012 část nespotřebované dotace na projekt OPVK ve výši Kč 214 125,60 z r. 2011. K 31. 12. 2012 jsme naopak do fondu převedli nespotřebovanou část dotace OPVK, kterou jsme zálohově obdrželi v roce 2012.

C.II.4.175259.30
Zůstatek na účtu 416 k 31. 12. 2012 je Kč 151 672,29 a je plně finančně pokrytý. Finanční prostředky jsou uloženy na účtu 7138811/0100, analytický účet 241 16.

Tvorbu fondu za 1. - 12. 2012 tvoří odpisy dle odpisového plánu schváleného zřizovatelem pro rok 2012 = Kč 1 134 915,00. Dále jsme posílili IF z rezervního fondu ve výši Kč 70 000,00 se souhlasem zřizovatele - Usnesení Rady OK č. UR/83/28/2012 na dofinancování rekonstrukce WC dívky pavilon A.

Čerpání tvoří odvod z IF zřizovateli (z odpisů) ve výši Kč 828 766,00 a odvod zřizovateli na spolufinancování investiční kace "Propojovací teplovody" ve výši Kč 100 000,00.

Dále jsme čerpali IF na rekonstrukci sociálního zařízení dívky na pavilonu A inv. číslo 87 ve výši Kč 232 187,00.Investiční akce byla schválena zřizovatelem viz. výše uvedené usnesení.

C.II.5.151672.29
Výsledek hospodaření k 31. 12. 2012 je zisk Kč 35 395,10, z toho ztráta v hlavní činnosti Kč 186 183,10 a zisk v DČ ve výši Kč 221 578,20. Škola k 31. 12. 2012 hospodařila se zlepšeným výsledkem hospodaření. Škola plánovala vyšší zisk, ale náklady za teplo od OLTERMU Olomouc byly v prosinci 2012 vyšší, než rozpočtované.C.III.1.35395.10
Od 1. 1. 2011 jsme zavedli dvě Knihy došlých faktur. Knihu č. 1 pro školní jídelnu (nákup potravin, služby, opravy a ostatní náklady týkající se školní kuchyně). Analytický účet 321 10, číselná řada dokladů 20001 - 20999. Kniha č. 2 je zřízena pro ostatní provoz školy - analytický účet 321 14, číselná řada dokladů 40001 - 49999.

Na účtu 321 10 k 31. 12. 2012 zůstatek Kč 10 323,00, tvoří ho následující faktury:


FA 20570 - BHV-AGRI Olomouc - potraviny = Kč 1 646,00
splatná 2. 1. 2013, uhrazená 2. 1. 2013
FA 20571 - PENAM Olomouc - pečivo II. dekáda 12/2012 = Kč 3 139,00
splatná 3. 1. 2013, uhrazená 3. 1. 2013
FA 20572 - SITA CZ as., Olomouc - odvoz odpadu ŠJ 12/12 = Kč 593,00
splatná 14. 1. 2013, uhrazená 4. 1. 2013
FA 20573 - LIFTMONT CZ s.r.o. Olomouc - servis výtahu ŠJ IV/2012 = Kč 600,00
splatná 11. 1. 2013, uhrazená 4. 1. 2013
FA 20574 - PENAM Olomouc - pečivo III.dekáda 12/12 = Kč 1 153,00
splatná 13. 1. 2013, uhrazená 7. 1. 2013
FA 20575 - LUBĚNÍK Olomouc - praní prádla 12/12 = Kč 3192,00
splatná 21. 1. 2013, uhrazená 17. 1. 2013

Na účtu 321 14 k 31. 12. 2012 zůstatek Kč 91 735,41, tvoří ho následující faktury:

FA 40361 - TITZL Jan, Loučná nad Desnou - datové služby, tonery do tiskáren 12/2012 = Kč 9 533,00
splatná 3. 1. 2013, uhrazená 3. 1. 2013
FA 40362 - SEVT a.s. Praha - učebnice - matematika = Kč 258,50
splatná 22. 1. 2013, uhrazená 4. 1. 2013
FA 40363 - Internet Expert, Jeseník - připojení internet SPC Jeseník 12/12 = Kč 345,00
splatná 22. 1. 2012, uhrazená 4. 1. 2013
FA 40364 - Leoš Drozd, Olomouc - podlahářské práce ředitelna = Kč 20 918,00
splatná 14. 1. 2013, uhrazená 10. 1. 2013
FA 40365 - ČEZ Prodej s.r.o., Praha - elektřina 12/12 = Kč 25 963,00
splatná 16. 1. 2013, uhrazená 10. 1. 2013
FA 40366 - SŠT Přerov - stravné SPC Přerov 12/12 = Kč 540,00
splatná 11. 1. 2013, uhrazená 10. 1. 2013
FA 40367 - HITES CE s.r.o., Prostějov-přeložení telefonu SPC Prostějov 12/12 = Kč 2 928,00
splatná 14. 1. 2013, uhrazená 10. 1. 2013
FA 40368 - SOŠ a SOU strojní Jeseník - služby kancelář SPC Jeseník 12/12 = Kč 6 143,00
splatná 14. 1. 2013, uhrazená 10. 1. 2013
FA 40369 - S.O.S. Olomouc- ostraha-patroly 12/12 = Kč 780,00
splatná 14. 1. 2013, uhrazená 10. 1. 2013
FA 40370 - SŠT Přerov - služby kancelář SPC Přerov 12/12 = Kč 2 637,12
splatná 17. 1. 2013, uhrazená 10. 1. 2013
FA 40371 - TS Olomouc- odvoz odpadu IV/2012 = Kč 4 577,70
splatná 17. 1. 2013, uhrazená 10. 1. 2013
FA 40372 - GTS Novera, Praha - telefony, internet 12/12 = Kč 8 129,00
splatná 18.1. 2013, uhrazená 10. 1. 2013
FA 40373 - Telefónica O2, praha - mobilní telefony 12/12 = Kč 380,47
splatná 31. 3. 2013, uhrazená 10. 1. 2013
FA 40374 - Telefónica O2, Praha - telefon, internet SPC Prostějov 12/12 = Kč 1 273,62
splatná 30. 1. 2013, uhrazená 10. 1. 2013
FA 40375 - MOJE AMBULANCE Ostrava - lékařské prohlídky 12/12 = Kč 400,00
splatná 22. 1. 2013, uhrazená 10. 1. 2013
FA 40377 - Švelhlova střední škola polyt. Prostějov - služby kanceláře SPC Prostějov 12/12 = Kč 6 929,00
splatná 15. 1. 2013, uhrazená 15. 1. 2013

Všechny závazky jsou uhrazeny ve lhůtě splatnosti.

D.III.5.102058.41
sociální pojištění 12/2012 = Kč 830 561,00
zdravotní pojištění 12/12 = Kč 355 972,00
D.III.15.1186533.00
Příspěvek od zřizovatele na odpisy UZ 00006 nebyl vyčerpán v plné výši, na účet zřizovatele vracíme Kč 6 530,00. Rozdíl vznikl u odpisů z nové investiční akce "Propojovací teplovody". Investice byla dokončena v měsíci srpnu 2012, ale aktivační protokol z kraje jsme obdrželi až 15. 11. 2012. Při poslední úpravě rozpočtu na odpisy jsme plánovali, že nový majetek začneme odepisovat od měsíce listopadu 2012 (za rok 2012 odpisy za dva měsíce). Ve skutečnosti jsou v roce 2012 zaúčtované odpisy jen za měsíc prosinec (odpisujeme následující měsíc po zařazení majetku).

D.III.22.6530.00


D. č. 70323 Splátky půjček FKSP 12/12 = Kč 2 500,00
D.III.34.2500.00
Rozpis zůstatku na účtu 383 00 k 31. 12. 2012:
Drábková, Olomouc - služby zpracování mezd 12/2012 = Kč 11 730,00
FA 41004 r. 2013
LUBĚNÍK Olomouc - praní prádla 12/2012 = Kč 1 063,00
FA 20026 r. 2013
D. č. 70346 - poplatek za vedení účtu FKSP 12/2012 = Kč 47,00
D. č. 70346 - bankovní poplatky za položky BÚ 12/2012 = Kč 918,00
D. č. 70346 - OLTERM Olomouc - teplo 12/2012 = Kč 190 667,46
FA 41009 r. 2013
D. č. 70346 - LUMEN Praha 5 - spotřeba plynu ŠJ 12/2012 = Kč 2 141,00
FA 41010 r. 2013
D. č. 70346 - VEOLIA Olomouc - vodné, stočné, srážky 10.-12.2012 = Kč 41 571,00
FA 41007 r. 2013
D.III.31.248137.46
Rozpis zůstatku na účtu 384 00 k 31. 12. 2012:

D. č. 70322 - tržby stravné zaměstnanci 12/2012 (normativ k 31.12.2012) = Kč 112,32
D. č. 70343 - časové rozlišení přijaté zálohy na zájmové kroužky 2013 = Kč 3 420,00
D. č. 70343 - časové rozlišení přijaté zálohy stravné, ubytování, školné 1/2013 = Kč 186 809,50
D. č. 70343 - časové rozlišení přijaté zálohy na služby lyžařský výcvik 2/2013 = Kč 18 800,00
D. č. 70343 - časové rozlišení drobná vydání děti z Dětského domova Olomouc 2013 = Kč 2 191,00
D. č. 70343 - časové rozlišení přijaté zálohy na stravné důchodci 1/2013 = Kč 5 686,00
D.III.32.217018.82

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.2

Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztrátyK položceČástka
Nejvyšší položky u spotřeby materiálu v hlavní činnosti k 31. 12. 2012:
spotřeba potravin = Kč 1 231 628,00
čistící prostředky = Kč 123 703,00
drobný hmotný majetek = Kč 82 862,00
kancelářské potřeby = Kč 30 547,00, z toho projekt OPVK Kč 578,00
tonery = Kč 104 344,00 z toho tonery projekt OPVK Kč 31 876,00
tiskopisy, xeroxový papír = Kč 27 431,00, z toho projekt OPVK Kč 3 586,50
školní potřeby = Kč 37 513,00 (fixy a inkousty na tabule, potřeby do zájmových kroužků, temperové barvy VV)
lůžkoviny, ubrusy = Kč 63 319,00
učebnice, školní potřeby zdarma, knihy, časopisy = Kč 70 793,00
materiál na údržbu = Kč 27 875,00
pohonné hmoty = Kč 16 896,00
A.I.1.1895270.87
Rozpis nákladů na energie v HČ k 31.12. 2012
Spotřeba elektřiny = Kč 296 588,00
Spotřeba tepla = Kč 889 269,33
Vodné, stočné, srážky = Kč 187 283,00
Plyn ŠJ = Kč 10 430,00
A.I.2.1383570.33
Rozpis oprav v HČ:
Opravy a udržování staveb = Kč 399 573,20
Opravy a udržování zařízení = Kč 103 872,90
Opravy a udržování dopravních prostředků = Kč 9 460,00
A.I.8.512906.10
Nejvyšší položky u ostatních služeb v HČ k 31. 12. 2012:

Školení DVPP = Kč 121 467,60 (z toho Kč 100 802,60 školení SHARP ICT a tvorba šablon z dotace OPVK)
Telefony, internet Olomouc, Prostějov, Jeseník, Přerov, pošta = Kč 133 332,18
Služby spojené s pronájmem kanceláří SPC Jeseník, Prostějov, Přerov = Kč 169 840,84
Služby zpracování mezd = Kč 127 316,00 (z toho projekt OPVK Kč 12 300,00)
Služby stravování a ubytování na školách v přírodě a na lyžařském výcviku = Kč 112 531,00
Služby zpracování dat (Asseco Praha, VIS Plzeň, TITZL Loučná nad Desnou) = Kč 78 751,60
Programové vybavení = Kč 48 454,00
Ostatní služby = Kč 167 131,60 (praní prádla,odvoz odpadu TS,odvoz a likvidace odpadu ŠJ,P-centrum z projektu OPVK Kč 28 453,00, dezinsekce, rozbor písku napískovišti MŠ, inzerce ve Zlatých stránkách, reklama školy v tisku)
Ostraha objektů = Kč 37 337,00
Plavání žáků (nájem bazénu a výcvik) = Kč 19 000,00
Bankovní poplatky = Kč 16 751,00
A.I.12.1071442.02
V letošním roce máme stanovený závazný ukazatel rozpočtu samostatně platy pedagogů a platy nepedagogů, OON pedagogů a OON nepedagogů. K 31. 12. 2012 byly vyplaceny platy v následujícícm členění:

Platy pedagogů UZ 33353 = Kč 15 728 000,00
z toho: plat asistent pedagoga = Kč 84 000,00
Platy nepedagogů UZ 33353 = Kč 2 667 000,00
Platy - FO UZ 00000 = Kč 7 400,00
Náhrada mzdy za nemoc = Kč 45 177,00
OON pedagogů UZ 33353 = Kč 172 000,00
OON pedagogů - OPVK = Kč 167 850,00

Po obdržení rozpočtu na přímé náklady na vzdělávání v březnu 2012 jsme požádali zřizovatele o přesun mzdových prostředků z nepedagogů do pedagogů ve výši Kč 780 000,00 (3,1 úvazku). Jedná se o platy asistentů pedagoga (nočních vychovatelek). Noční vychovatelky máme vedeny jako pedagogické zaměstnance - dle katalogu prací jako asistenty pedagoga, ale rozpočtovány je máme v nepedagogických pracovnících. Dle katalogu prací jsou tito zaměstnanci pedagogickými pracovníky, jelikož vykonávají přímou pedagogickou činnost s dětmi.Zřizovatel nám vyhověl a požadovaný převod byl v měsíci dubnu proveden.
A.I.13.18787427.00
Zákonné sociální náklady účet 527 00 UZ 33353 příděl do FKSP k 31.12. 2012 v členění:

pedagogové = Kč 156 440,00
asistent pedagoga = 840,00
nepedagogové = Kč 26 670,00
z náhrady mzdy DPN = Kč 452,00
odměna FO = Kč 74,00
A.I.16.184476.00
Ochranné pracovní pomůcky = Kč 16 726,28
Stravné cizí zaměstnanci = Kč 33 481,00
A.I.17.50207.28
Na účet 547 byly v měcíci červnu zaúčtovány náklady spojené se zmařenou investicí - stavba garáže pro služební automobil v areálu školy na Třídě Svornosti 37/900, Olomouc.Po přestěhování školy do nového areálu na Třídě Svornosti plánoval bývalý ředitel školy Dr. Libor Marek vybudovat v areálu garáž na ochranu služebního vozidla, přívěsného vozíku a zahradní techniky před krádežemi a nepříznivými vlivy počasí. Projekt vypracoval ing. arch. Pluskal za Kč 8 000,00 - faktura č. 20315 ze dne 26. 4. 2007. Cena stavební akce dle krycího rozpočtu činila Kč 935 435,00. Vzhledem k růstu cen by v součastnosti bylo uskutečnění stavební akce v rozsahu uvedeném v projektu daleko nákladnější. Škola nyní využívá pro služební automobil pronájem garáže od Stavebního bytového družstva v Olomouci - roční nájemné činí Kč 12 000,00. Garážování zahradní technky jsme vyřešili úpravami ve skladu údržby v pavilonu tělocvičny. Členové škodní komise, po seznámení se všemi výše uvedenými argumenty, rozhodli o prohlášení stavby garáže v areálu školy za zmařenou investici. V současné době se stavba garáže jeví jako velmi nákladná a nepotřebná.Zápis z jednání škodní komise čj.: ZŠLG 766/2012.A.I.26.8000.00
V měsíci červnu 2012 jsme na základě rozhodnutí škodní komise (zápis čj.: ZŠLG 766/2012)vyřadili pohledávku za firmou UNICOS Klatovy na Kč 1 153,28.
Pohledávka za firmou UNICOS Klatovy ve výši Kč 1 153,28 vznikla v roce 2009. Jedná se o dobropis za servis software MZDY. Smlouva s firmou byla ukončena k 31. 8. 2009 (z důvodu potíží vzniklých rozchodem společníků firmy ing. Josefa Jurigy a ing. Vladimíra Kozáka). Dobropis byl splatný k 31. 12. 2009. Úhradu jsme upomínali telefonicky u ing. Jurigy, jednatele společnosti. Dne 13. 1. 2010 byla písemně zaslána upomínka (doporučený dopis). Dopis nám pošta vrátila, protože si ho adresát nepřevzal. Znovu jsme úhradu dobropisu urgovali telefonicky u ing. Jurigy (mobilní telefon 606654456) a domluvili jsme se na zaslání písemného "Uznání závazku dle Obchodního zákoníku". Toto "Uznání závazku dle Obchodního zákoníku" nám firma UNICOS Klatovy zaslala dne 15. 2. 2010. Uznává výše uvedený závazek, co do důvodu i výše a zavazuje se jej uhradit okamžitě po ukončení soudního řízení s firmou Alfasoftware s.r.o. Klatovy, po které požaduje náhradu za způsobené ztráty převodem zákazníků. Soudní řízení doposud nebylo uzavřeno. V červnu 2011 jsme urgovali u ing. Jurigy opětovně úhradu dlužné pohledávky telefonicky. Ing. Juriga nám sdělil, že soudní jednání s firmou Alfasoftware stále pokračuje. Jakmile soudní řízení skončí, tak pohledávku okamžitě uhradí. Dne 9. 2. 2012 jsme opět zaslali panu ing. Jurigovi doporučenou urgenci k úhradě výše uvedené pohledávky. Doporučený dopis nám pošta vrátila, protože adresát je na uvedené adrese neznámý.
Po seznámení se všemi argumenty rozhodli členové škodní komise o vyřazení pohledávky za firmou UNICOS Klatovy ve výši Kč 1 153,28 z účetní evidence (rozvaha - účet 377 40) a náklady na vyřazenou pohledávku ve výši Kč 1 153,28 zaúčtovat do nákladů organizace na účet 557 00. Současně rozhodla škodní komise o zaevidování výše uvedené pohledávky do podrozvahové evidence na účet 911 15 a vyhotovení evidenční karty pohledávky. Škodní komise takto rozhodla proto, že se vymáhání pohledávky jeví jako neúspěšné a náklady spojené s vymáháním by převýšily pohledávku samotnou.

A.I.34.1153.28
Rozpis zůstatku na účtu 549 k 31. 12. 2012 v HČ:
Tecnické zhodnocení majetku pod 40 000,00 = Kč 10 700,60
Pojištění dopravních prostředků = Kč 6 332,00
Pojištění žáků na léč. rekr. pobytu s lyžařským výcvikem = Kč 1 850,00
Haléřové zaokrouhlení = Kč 8,10
A.I.36.18890.70
Rozpis účtování na účtu 602 k 31. 12. 2012 v HČ:
Stravné žáci = Kč 1 026 878,15
Stravné zaměstnanci = Kč 204 749,94
Ubytování žáci = Kč 68 170,00
Školné ŠD, MŠ = Kč 68 540,00
Stravné, ubytování na léč. rekr. pobytu s lyžařským výcvikem a školách v přírodě = Kč 106 669,00
B.I.2.1475007.09
Prodej drobného dlouhodobého majetku vydaná FA 60059 - Zemánek, gastrobazar - 2 ks fritézy inv. číslo 4937 a 4938 = Kč 4 000,00
B.I.14.4000.00
Čerpání fondů k 31. 12. 2012"

Fond odměn = Kč 7 400,00 - odměna ředitelce školy za doplňkovou činnost v r. 2011
Rezervní fond = Kč 1 153,28 - ve výši vyřazené pohledávky za firmou UNICOS Klatovy
B.I.16.8553.28
Rozpis na účtu 649 k 31. 12. 2012:
OLTERM Olomouc - vyšší dohadná položka na teplo topení a TUV v r. 2011 = Kč 22 972,82
VEOLIA Olomouc - vyšší dohadná položka vodné, stočné 2011 = Kč 4 385,00
UET Praha - vyšší dohadná položka plyn ŠJ 2011 = Kč 10,81
Vydaná FA 60012 - Technické služby Olomouc - papírový sběr žáků = Kč 4 020,00
Poskytnuté věcné dary = Kč 7 515,00
Poskytnuté slevy a bonusy = Kč 4 705,00
Vyrovnání zdrojů při zaúčtování zmařené investice - projekt stavba garáže = Kč 8 000,00 (MD 401/Dal 649)
P. d. č. 10420 - náhrada za rozbité dveře od žáka = Kč 500,00
P.d.č. 10606 - náhrada za ztracené a oškozené učebnice o žáků = Kč 1 285,00
haléřové zaokrouhlení = Kč 2,45
B.I.17.53396.08
Rozpis zůstatků na účtech 672 k 31.12. 2012:

Výnosy vybraných míst. vlád. institucí z transferu - příspěvek na odpisy UZ 00006 = Kč 1 089 236,00 (ve výši skutečně zaúčtovaných odpisů v HČ za 1. - 12.2012)
Výnosy vybraných míst. vlád. institucí z transferů - příspěvek na provoz UZ 00020 = Kč 3 274 000,00
Výnosy vybraných míst. vlád. institucí z transferu - příspěvek na přímé náklady UZ 33353= Kč 25 293 100,00
Výnosy vybraných míst. vlád. institucí z transferu - dotace RP Moderní výuka v rámci OPVK UZ 33123 = Kč 385 444,70
B.IV.2.30041780.70
Výsledek hospodaření k 31. 12. 2012 je zisk Kč 35 395,10 , z toho ztráta v hlavní činnosti Kč 186 183,10 a zisk v DČ ve výši Kč 221 578,20. Škola k 31. 12. 2012 hospodařila se zlepšeným výsledkem hospodaření.
Rozpočtovali jsme vyšší zisk, ale teplo za 12/2012 od OLTERMU Olomouc bylo vyšší, než jsme plánovali.


Doplňková činnost Sloupec 2 Hospodářská činnost

Účetní jednotka provozovala k 31. 12. 2012 tři okruhy doplňkové činnosti.
1. okruh DČ - stravné a ubytování cizí
Náklady = Kč 538 051,83
Výnosy = Kč 638 873,83
Zisk = Kč 100 822,00

2. okruh DČ - pronájmy majetku - pronájmy tělocvičny a příležitostné pronájmy konferenční místnosti
Náklady = Kč 122 933,00
Výnosy = Kč 243 520,00
Zisk = Kč 120 587,00

3. okruh DČ - vzdělávání SPC - prodej materiálů SPC rodčům předškoláků
Náklady = Kč 8 470,80
Výnosy = Kč 8 640,00
Zisk = Kč 169,20



Rozdělení nákladů mezi hlavní a doplňkovou činnost provádíme tak, že mzdové náklady (platy nebo OON) účtujeme přímo do hlavní nebo doplňkové činnosti (rozdělením úvazků nebo vystavením dohody o provedení práce na konkrétní hodiny). Také spotřebu potravin u stravného cizího účtujeme na základě výdejek přímo do hlavní nebo doplňkové činnosti. Společné náklady ( materiál, energie, služby, odpisy) prvotně účtujeme jako náklady činnosti hlavní, do doplňkové činnosti jsou převáděny poměrem výkonů v jednotlivých druzích činnosti. U pronájmů tělocvičny je to poměrem hodin provozu tělocvičny v doplňkové činnosti (cvičení TJ Olomouc a Mgr. Čuka a ostatní pronájmy) a hodin provozu v hlavní činnosti (cvičení děti MŠ, žáci ZŠ a internátu). U cizího stravného je to poměrem počtu jídel připravených v doplňkové činnosti a počtu jídel připravených celkem ve ŠJ. Tento způsob klíčování nákladů dává přesnější obraz o nákladech příslušejících jednotlivým dopňkovým činnostem, než poměr výnosů z hlavní a doplňkové činnosti.
C.2.35395.10

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Fond kulturních a sociálních potřeb

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
A.I. Počáteční stav fondu k 1.1.293461.88
A.II. Tvorba fondu185403.00
1. Základní příděl185403.00
2. Splátky půjček na bytové účely poskytnutých do konce roku 19920.00
3. Náhrady škod a pojistná plnění od pojišťovny vztahující se k majetku pořízenému z fondu0.00
4. Peněžní a jiné dary určené do fondu0.00
5. Ostatní tvorba fondu0.00
A.III. Čerpání fondu183711.00
1. Půjčky na bytové účely0.00
2. Stravování72612.00
3. Rekreace79514.00
4. Kultura, tělovýchova a sport19045.00
5. Sociální výpomoci a půjčky0.00
6. Poskytnuté peněžní dary12000.00
7. Úhrada příspěvku na penzijní připojištění0.00
8. Úhrada části pojistného na soukromé životní pojištění0.00
9. Ostatní užití fondu540.00
A.IV. Konečný stav fondu295153.88

Rezervní fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
D.I. Počáteční stav fondu k 1.1.287288.15
D.II. Tvorba fondu255576.70
1. Zlepšený výsledek hospodaření80317.40
2. Nespotřebované dotace z rozpočtu Evropské unie175259.30
3. Nespotřebované dotace z mezinárodních smluv0.00
4. Peněžní dary - účelové0.00
5. Peněžní dary - neúčelové0.00
6. Ostatní tvorba0.00
D.III. Čerpání fondu285278.88
1. Úhrada zhoršeného výsledku hospodaření0.00
2. Úhrada sankcí0.00
3. Posílení investičního fondu se souhlasem zřizovatele70000.00
4. Časové překlenutí dočasného nesouladu mezi výnosy a náklady214125.60
5. Ostatní čerpání1153.28
D.IV. Konečný stav fondu257585.97

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

Investiční fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

PoložkaBěžné období
F.I. Počáteční stav fondu k 1.1.107710.29
F.II. Tvorba fondu1204915.00
1. Ve výši odpisů dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku1134915.00
2. Investiční dotace z rozpočtu zřizovatele0.00
3. Investiční příspěvky ze státních fondů0.00
4. Ve výši výnosů z prodeje svěřeného dlouhodobého hmotného majetku0.00
5. Dary a příspěvky od jiných subjektů0.00
6. Ve výši výnosů z prodeje majetku ve vlastnictví příspěvkové organizace0.00
7. Převody z rezervního fondu70000.00
F.III. Čerpání fondu1160953.00
1. Financování investičních výdajů232187.00
2. Úhrada investičních úvěrů nebo půjček0.00
3. Odvod do rozpočtu zřizovatele928766.00
4. Posílení zdrojů určených k financování údržby a oprav majetku0.00
F.IV. Konečný stav fondu151672.29

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Stavby

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
G.Stavby65521445.7526602017.0038919428.7536594249.99
G.1.Bytové domy a bytové jednotky0.000.000.000.00
G.2.Budovy pro služby obyvatelstvu62383538.9926597650.0035785888.9936594249.99
G.3.Jiné nebytové domy a nebytové jednotky0.000.000.000.00
G.4.Komunikace a veřejné osvětlení0.000.000.000.00
G.5.Jiné inženýrské sítě3137906.764367.003133539.760.00
G.6.Ostatní stavby0.000.000.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Pozemky

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
H.Pozemky8788979.150.008788979.158788979.15
H.1.Stavební pozemky0.000.000.000.00
H.2.Lesní pozemky0.000.000.000.00
H.3.Zahrady, pastviny, louky, rybníky0.000.000.000.00
H.4.Zastavěná plocha3338066.430.003338066.433338066.43
H.5.Ostatní pozemky5450912.720.005450912.725450912.72

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

I. Doplňující informace k položce "A.II.4. Náklady z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaObdobí běžnéObdobí minulé
I. Náklady z přecenění reálnou hodnotou0.000.00
I.1. Náklady z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 640.000.00
I.2. Ostatní náklady z přecenění reálnou hodnotou

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

J. Doplňující informace k položce "B.II.4. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaObdobí běžnéObdobí minulé
J. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou0.000.00
J.1. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 640.000.00
J.2. Ostatní výnosy z přecenění reálnou hodnotou0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2012

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

K. Doplňující informace k položce "A. Stálá aktiva" rozvahy

PoložkaObdobí běžnéObdobí minulé
K. Ocenění dlouhodobého majetku určeného k prodeji0.000.00
K.1. Ocenění dlouhodobého nehmotného majetku určeného k prodeji podle § 640.000.00
K.2. Ocenění dlouhodobého hmotného majetku určeného k prodeji podle § 640.000.00