Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená k 30.9.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.1.
Informace podle § 7 odst. 3 zákona

Organizace nepřetržitě pokračuje ve své činnosti a užívá účetní metody tomu odpovídajícím způsobem. Nemá informace o tom, že by v dohledné budoucnosti měly nastat skutečnosti, které by omezovaly nebo jí zabraňovaly v činnosti pokračovat.
A.2.
Informace podle § 7 odst. 4 zákona

V 1. - 3. čtv. 2014 nebyly provedeny žádné změny dle §7 odst. 4 zákona, tj. žádné meziroční změny účtování. Počáteční stavy účtů k 1. 1. 2014 byly převedeny v souladu s platnými účetními předpisy k otevírání a uzavírání účetních knih.
A.3.
Informace podle § 7 odst. 5 zákona

Na základě rozhodnutí zřizovatele (Usnesení Rady Olomouckého kraje UR/28/13/2013 ze dne 12. 12. 2013) vede organizace s účinností od 1. 1. 2014 účetnictví v plném rozsahu. Organizace postupuje v souladu s účetními metodami, které jí ukládá zákon o účetnictví v platném znění (v 1. - 3. čtv. 2014 nedošlo k odchylkám od těchto metod), vyhláškou 410/2009 Sb. v platném znění, vyhláškou č. 383/2009 Sb. v platném znění, platnými ČÚS a dalšími předpisy, které se na ni vztahují. Ve vnitřních směrnicích jsou mj. stanoveny metody časového rozlišení tak, aby náklady na informace nepřevýšily přínosy z této informace, tj. hladina významnosti. Ve vnitřních směrnicích je dále stanoveno např. oddělené vedení krátkodobých a dlouhodobých aktiv a pasiv, oceňování majetku pořizovací cenou apod. Dle vnitřních směrnic je veškerý majetek veden účetně, tj. DDHM od 0 do 40 tis. Kč, DDNM od 0 do 60 tis. Kč - z tohoto důvodu není veden v podrozvaze žádný svěřený majetek. V podrozvaze je vedeno na: účtu 903 - pozemky ve výpůjčce (od Města Kojetín), účtu 911 - odepsaná pohledávka (do nákladů a podrozvahy v r. 2007) k fondu FKSP za bývalým zaměstnancem ve výši 2.000,-- Kč a odepsané pohledávky (do nákladů a podrozvahy v r. 2013), tj. a) za pronájem nebyt. prostor a související služby za 6/2011 ve výši 2.999,-- Kč, b) za nájem byt. prostor za 6/2012 a související služby za 1-6/2012 ve výši 7.649,-- Kč. Metoda zaokrouhlování: Účetní výkazy předávané v rámci úč. závěrek jsou sestavovány v celých Kč s přesností na 2 des. místa. Účetní odpisy provádí organizace v souladu s odpisovým plánem. Původní odp. plán ze dne 27. 2. 2014 zaslán zřizovateli dne 4. 3. 2014. Změna č. 1 odp. plánu ze dne 16. 4. 2014 zaslána zřizovateli 25. 4. 2014. Změna souvisela se zařazením do užívání (v 3/2014) souboru hm. mov. věcí (zabezp. kamerový systém v budově školy) v poř. ceně 50 tis. Kč, s jehož odepisováním bylo započato od 4/2014. K 30. 9. 2014 byly časově rozlišeny neinv. transfery s vypořádáním v běžném úč. období poskytnuté zřizovatelem nebo jeho prostřednictvím, tj. transfery s UZ 33353, 33038, 00006, 00020. 1) Projekt na delší časové období - reg. č. CZ.1.07/1.5.00/34.0073 realizovaný v rámci OPVK, prioritní osa 1 - Počáteční vzdělávání, oblast podpory 1.5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SŠ - tzv. Peníze EU SŠ. Realizace projektu započala k datu 1. 7. 2012, nejdříve však ke dni akceptace Rozhodnutí o poskytnutí dotace. Realizace projektu je ukončena po uplynutí 24 měsíců od začátku realizace projektu dle předchozí věty. Poskytovatelem fin. prostředků je MŠMT ČR prostřednictvím zřizovatele. V průběhu projektu poskytnuty dvě zálohy neinv. dotace. Výdaje čerpány rovnoměrně v souladu s účelem dotace a podmínkami stanovenými v Rozhodnutí o poskytnutí dotace č. 4773/34/7.1.5/2012 vč. platných dodatků k tomuto Rozhodnutí, a to na úhradu DDHM, software, spotř. materiálu, ost. služeb a mzd. výdajů, tj. OON. K 30. 6. 2014 byly uskutečněny veškeré náklady související s projektem. Dne 26. 8. 2014 poskytovatel dotace schválil závěrečnou monitorovací zprávu projektu. Vzhledem k tomu, že v průběhu realizace projektu došlo k naplnění všech požadovaných výstupů odpovídajících 100% poskytnuté částky dotace, jsou vynaložené výdaje ve výši 1.092.283,-- Kč považovány za způsobilé. V rámci ukončení projektu Peníze EU SŠ vyúčtována v 8/2014 AE účtu 472. 2) Projekt na delší časové období - Partnerství škol Comenius s názevem "One year in Czech and Polish Regions" (žádost č.: COM-BP-2012-001). Celkový grant přidělený škole prostřed nictvím Domu zahraničních služeb, Národní agentury pro evropské vzdělávací programy, Praha 1 na realizaci projektu činí 20 tis. EUR. Období realizace 1. 8. 2012 - 31. 7. 2014. V průběhu projektu poskytnuta jedna záloha na výdaje projektu. Výdaje čerpány průběžně rovnoměrně v souladu s účelem grantu a podmínkami k financování projektů Partnerství škol Comenius, a to na spotř. materiál, DDHM, tuzemské a zahraniční cestovné, poštovné, pronájem, ost. služby a mzd. výdaje, tj. OON. K 31. 7. 2014 byly uskutečněny veškeré náklady související s projektem. V 9/2014 byla poskytovateli grantu zaslána závěrečná zpráva projektu. Dne 9. 10. 2014 zaslal poskytovatel grantu oznámení o výúčtování grantu, uznaném minim. počtu mobilit, poskytnuté záloze a doplatku. Pokud škola nepodá do 30 dnů od data vystav. oznámení písemné námitky k provedenému vyúčtování, bude poskytovatelem grantu zaslán na její účet aktuál. kurzem doplatek grantu. K 30. 9. 2014 bylo účtováno o dohadné položce ke skutečným nákladům projektu (388 / 649) tak, aby nebyl ovlivněn VH organizace. Na účtu 472 vedena k 30. 9. 2014 přijatá záloha k projektu až do doby jejího vyúčtování. V doplňkové činnosti organizace účtuje o pronájmech svěřeného majetku a s tím spojených službách. K 1. 1. 2014 byly aktualizovány stanovené kalkulace jednotlivých pronájmů a souvisejících služeb.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená k 30.9.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.4. Informace podle § 7 odst. 5 zákona o stavu účtů v knize podrozvahových účtů;

Číslo položkyNázev položkySyntetický účetObdobí běžnéObdobí minulé
P.I.Majetek účetní jednotky 2945.00 2945.00
1.Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek901 0.00 0.00
2.Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek902 0.00 0.00
3.Ostatní majetek903 2945.00 2945.00
P.II.Vyřazené pohledávky a závazky 12648.00 12648.00
1.Vyřazené pohledávky911 12648.00 12648.00
2.Vyřazené závazky912 0.00 0.00
P.III.Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou 0.00 0.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou921 0.00 0.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou922 0.00 0.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce923 0.00 0.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce924 0.00 0.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu925 0.00 0.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu926 0.00 0.00
P.IV.Další podmíněné pohledávky 0.00 0.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku931 0.00 0.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku932 0.00 0.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv933 0.00 0.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv934 0.00 0.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí939 0.00 0.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí941 0.00 0.00
7.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům942 0.00 0.00
8.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům943 0.00 0.00
9.Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení944 0.00 0.00
10.Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení945 0.00 0.00
11.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení947 0.00 0.00
12.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení948 0.00 0.00
P.VI.Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku 0.00 0.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky z operativního leasingu961 0.00 0.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky z operativního leasingu962 0.00 0.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z finančního leasingu963 0.00 0.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z finančního leasingu964 0.00 0.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce965 0.00 0.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce966 0.00 0.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu967 0.00 0.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu968 0.00 0.00
P.VII.Další podmíněné závazky 0.00 0.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku971 0.00 0.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku972 0.00 0.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv973 0.00 0.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv974 0.00 0.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí975 0.00 0.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí976 0.00 0.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní978 0.00 0.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní979 0.00 0.00
9.Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových981 0.00 0.00
10.Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových982 0.00 0.00
11.Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních983 0.00 0.00
12.Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních984 0.00 0.00
13.Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení983 0.00 0.00
14.Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení984 0.00 0.00
P.VIII.Ostatní podmíněná aktiva a ostatní podmíněná pasiva a vyrovnávací účty 0.00 0.00
1.Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva991 0.00 0.00
2.Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva992 0.00 0.00
3.Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva993 0.00 0.00
4.Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva994 0.00 0.00
5.Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtum999 15593.00 15593.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená k 30.9.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.5. Informace podle § 18 odst. 1 písm. c) zákona

Číslo položkyNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
1.Splatné závazky pojistného na sociálním zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti 220116.00 240612.00
2.Splatné závazky veřejného zdravotního pojištění 94881.00 103447.00
3.Evidované daňové nedoplatky u místně příslušných finančních orgánů 0.00 0.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená k 30.9.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.6. Informace podle § 19 odst. 5 písm. a) zákona

Mezi koncem rozvahového dne a okamžikem sestavení mezitímní účetní závěrky k 30. 9. 2014 nedošlo k žádným skutečnostem, které by ovlivnily významným způsobem finanční situaci organizace.
A.7. Informace podle § 19 odst. 5 písm. b) zákona

K 30. 9. 2014 nenastaly žádné skutečnosti, které by ve svém důsledku ovlivnily významným způsobem pohled na finanční situaci organizace.
A.8. Informace podle § 66 odst. 6

Na základě zřizovací listiny v platném znění má organizace svěřen zřizovatelem majetek k vlastnímu hospodářskému využití. Majetek je ve vlastnictví zřizovatele. K 30. 9. 2014 nedošlo k žádnému převodu vlastnictví k nemovitostem - nenastaly žádné skutečnosti dle §66 odst. 6. (Bezplatné svěření nemov. majetku z evidence OK, KÚOK, Odboru zdravotnictví do hospodaření organizace - viz. textová část E.1.)
A.9. Informace podle § 66 odst. 8

V 1. - 3. čtv. 2014 byl IF čerpán k financování inv. potřeb a jako dopl. zdroj k úhradě oprav a údržby svěřeného majetku. V 1/2014 schválila Rada OK svým usnesením UR/31/58/2014 žádost organizace o vydání souhlasu zřizovatele s převedením fin. prostř. ve výši 97 tis. Kč z RF ze zlepš. VH minul. úč. období do IF organizace a užití těchto fin. prostředků na pořízení kamerového zabezpečovacího systému v budově školy. V rámci schválené inv. akce bylo použito: a) na financování inv. potřeb 49.514,-- Kč - pořízení souboru hm. mov. věcí, b) na použití IF jako dopl. zdroje k úhradě oprav a údržby 12.342,-- Kč, c) na tech. zhodnocení budovy školy 34.727,-- Kč (prozatím nepřesáhlo hranici danou pro tech. zhodn. 40 tis. Kč, tzn. k 30. 9. 2014 vedeno na účtu 045). Nařízené odvody z odpisů byly provedeny ve výši a termínech stanovených zřizovatelem. K 30. 9. 2014 je vykázán rozdíl mezi účetním a fin. stavem IF ve výši 2.868,-- Kč, tj. rozdíl mezi příspěvkem zřizovatele na odpisy a skutečnou tvorbou odpisů. Příspěvek zřizovatele je během roku poskytován v souladu se schv. původním odp. plánem, neprojevují se tedy změny během kal. roku (změna č. 1 odp. plánu - viz. část A.3 Přílohy). Záv. ukazatel rozpočtu, tj. prostř. přidělené na odpisy, je upravován zřizovatelem organizaci na skutečnost ve 4. čtv. kal. roku a rozdíl mezi fin. a účetním stavem IF je tak vyrovnán vždy k 31. 12. daného kal. roku. Zřizovatel pokryl v 1. - 3. čtvrtletí 2014 (tak jako v r. 2013) organizaci finančně veškeré odpisy dle odpis. plánu, tj. včetně částky transf. podílů. Při dodržení postupů dle platných ČÚS a v souladu se zákonem č. 250/2000 Sb. v platném znění vzniká tedy organizaci se souhlasem zřizovatele zlepšený VH, v němž je zahrnuta účetní tvorba transf. podílů, tj. čas. rozlišení přijatých inv. transferů tvořených účetně (403 x 672).

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená k 30.9.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Číslo položkyNázev položkyÚčetObdobí běžnéObdobí minulé
B.1.Poskytnutí úvěru zajištěné zajišťovacím převodem aktiva364 0.00 0.00
B.2.Půjčky cenných papírů zajištěné převodem peněžních prostředků364 0.00 0.00
B.3.Prodej aktiva se současně sjednaným zpětným nákupem364 0.00 0.00
B.4.Nákup aktiva se současně sjednaným zpětným prodejem364 0.00 0.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená k 30.9.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Číslo položkyNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
C.1.Zvýšení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku za běžné účetní období 0.00 0.00
C.2.Snížení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku ve věcné a časové souvislosti 293022.00 390696.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená k 30.9.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

D.1.Počet jednotlivých věcí a souborů majetku nebo seznam tohoto majetku
0.00
Bez komentáře. Organizace nemá pro tuto položku Přílohy věcnou náplň.
D.2.Celková výměra lesních pozemků s lesním porostem
0.00
D.3.Výše ocenění celkové výměry lesních pozemků s lesním porostem ve výši 57 Kč/m2
0.00
D.4.Výměra lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0.00
D.5.Výše ocenění lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0.00
D.6.Průměrná výše ocenění výměry lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0.00
D.7.Komentář k ocenění lesních pozemků jiným způsobem
0.00
Bez komentřáře. Organizace nemá pro tuto položku Přílohy věcnou náplň.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená k 30.9.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.1

Doplňující informace k položkám rozvahyK položceČástka

Nakládání se svěřeným majetkem: Účet 021: Dne 2. 10. 2014 škola obdržela sdělení OK, KÚOK, Odboru zdravotnictví o bezplatném svěření majetku do hospodaření POOK s datem účinnosti předání majetku k 19. 9. 2014 (dopis KUOK 89360/2014 ze dne 1. 10. 2014, vyřazovací protokol č. 1/2014/OZ - při svěření majetku do hospodaření POOK a evidenční karta evid. majetku OK). Jednalo se o předání nemov. majetku: stavba heliportu na pozemku parc. č. 7058 v k.ú. Kojetín včetně příjezdové komunikace, kabelového vedení NN a ocelového sloupu s větrným rukávcem, světelným majákem, osvětlujícími reflektory a uzamykatelnou skříňkou v k.ú. a obci Kojetín. Klasifikace majetku: 213011 (název: Dráhy vzletové a přistávací, tech. název: Místo pro přistání LZS, Kojetín). Vstupní cena při bezúpl. předání, tj. pořizovací cena předávajícho činila 559 tis. Kč. Výše oprávek předávajícího činila 31 tis. Kč (období posl. odpisu předávajícího 9/2014). Zaúčtování bezúpl. předaného majetku provedeno v organizaci k datu 19. 9. 2014, s odepisováním bude započato od 10/2014. Účet 022: V 1. čtv. 2014 pořízen soubor hm. mov. věcí (zabezp. kamerový systém do prostor škol. šaten), poř. cena 50 tis. Kč. Účet 028: V 1. - 3. čtvrtletí 2014 pořízen DDHM celkem za 177 tis. Kč, z toho finančně významnější nákupy: a) 69 tis. Kč - z prostř. projektu OPVK Peníze EU SŠ (2 notebooky, 4 počítače - pro učitele), b) 48 tis. Kč - z prov. ONIV - 4 počítače pro zaměstnance (výměna za zastaralé nebo nefunkční), c) 50 tis. Kč - z přímých ONIV - obnova učebnic poskytov. žákům bezplatně (nižší gymnázium, sociál. učeb.). V 1. - 3. čtv. 2014 vyřazen DDHM celkem za 87 tis. Kč, v tom: 4 nefunkční, zastaralé počítače (datum pořízení r. 2003, 2004) - 79 tis. Kč a učebnice poskytované žákům bezplatně (nižší gymnázium) - zastaralé, značně fyzicky opotřebené - 8 tis. Kč. U počítačů doloženy posudky odb. firmy o nefunkčnosti a nerentabilitě příp. oprav. Zásoby (pokud jsou dle vnitřních směrnic tvořeny) jsou účtovány způsobem B, tj. přímo do spotřeby. Organizace vede u KB, pob. Kroměříž bank. účty: běžný účet, účet fondu FKSP. Běžný účet je v účetnictví rozlišen AE. Organizace nemá k 30. 9. 2014 žádné pohledávky a závazky v soudním řízení. Veškeré pohledávky a závazky jsou krákodobé (žádné po datu splatnosti) a vyplývají z běžných zúčtovacích vztahů organizace. V rozvaze v části C.I., ř. 1 byl v rámci účtu 401 veden v předchozích letech oddělenou AE majetek pořízený v rámci projektu Půdní vestavba pro rozšíření výuky hrazeného z dotace RR Střední Morava. Pro tento majetek je také vedena oddělená AE v rámci účtů 021, 022 (na jednotlivé podíly: EU, SR, vlastní prostředky, tj. prostředky zřizovatele a čerpání IF školy). K 31. 12. 2012 byl zaúčtován převod zůstatku neodepsané části transferu k tomuto majetku na SU 403. Na základě dodržení platných účetních postupů a rozhodnutí zřizovatele bylo za r. 2013 a v 1. - 3. čtvrtletí 2014 účtováno na stranu MD účtu 401 o celkových odpisech, tj. včetně podílu inv. transferů a zároveň na stranu MD účtu 403 o účetní tvorbě podílu inv. transferů. U fondu FKSP tvoří rozdíl mezi účetním a fin. stavem: předpis přídělu do fondu za 9/2014, odepsaná pohledávka za bývalým zaměstnancem k fondu (vedena zároveň v podrozvaze), předpis faktury za 9/2014 přijaté a uhrazené v 10/2014 a peněžní dar k život. výročí zaměstnance (předpis mezd 9/2014, výplata mzdy 10/2014). V příloze v části F v položce D.I. jsou obsaženy mj. nespotřebované dotace k 31. 12. 2013 z rozpočtu EU, tj. projektu OPVK Peníze EU SŠ a projektu Partnerství škol Comenius. Položka D.III., ř. 5 - Ostatní čerpání - se skládá z čerpání prostředků fin. darů, zúčtování nespotřebovaných částí dotací z rozpočtu EU k 31. 12. 2013 k projektům na delší čas. období na začátku kal. roku na účet 388 a z čerpání fin. prostř. RF ze zlepš. VH minul. úč. období. Zřizovatel schválil škole usnesením Zastupitelstva Olomouckého kraje UZ/11/12/2014 z 20. 6. 2014 zlepšený VH r. 2013. Po odečtení transf. podílu r. 2013, který byl zaúčtován na účet 432 jako nerozdělený VH, byly zaúčtovány v rámci mezitímní úč. závěrky k 30. 6. 2014 zřizovatelem schválené fin. příděly do RF a FO. Rada Olomouckého kraje schválila usnesením UR/42/9/2014 z 12. 6. 2014 účetní závěrku organizace sestavenou k 31. 12. 2013. Informaci o schválení úč. závěrky předala organizace ve stanoveném termínu, tj. do 31. 7. 2014 v souladu s platnou legislativou do CSÚIS. Podrozvahová evidence - viz. textová část A.3. .
0.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená k 30.9.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.2

Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztrátyK položceČástka

K 30. 9. 2014 tvoří VH hl. činnosti: a) Finančně: Ostatní vlastní výnosy (4 tis. Kč), tj. úhrady za vystavení stejnopisů vysvědčení, za ztracené čipy ke vstupu do budovy školy - od žáků, za odvoz sběru a výnosy z úroků bank. účtů (za 1-5/2014, od 6/2014 není běžný účet ani účet FKSP bankou dle nových smluv. podmínek úročen), b) Účetně: Odpisy dl. majetku byly pokryty zřizovatelem plně finančně, tzn. vč. podílu inv. transferů. Ve výnosech organizace je proto částka za transf. podíly za 1. - 3. čtv. 2014 (293 tis. Kč) zahrnuta se souhlasem zřizovatele dvakrát, tj. v rámci účetní i finanční tvorby. Na účtu 649 účtováno: a) čas. rozlišení k projektu na delší čas. období ke skutečným nákladům projektu Partnerství škol Comenius, b) výnosy za školní akce pro žáky školy ve výši 279 tis. Kč (ve výsledku rovny souvisejícím nákladům v AE účtu 518), c) náhrady za ztracené čipy ke vstupu do budovy školy (od žáků) a za odvoz sběru. Oblast nákladů hrazena: a) Z dotací na provozní ONIV, odpisy, přímé ONIV a účel. dotace Hodnocení žáků v soutěžích - Excelence SŠ. V 1. čtv. 2014 došlo v oblasti provozních ONIV (účet 511) ke dvěma pojistným událostem na majetku - rozbití vstupních dveří a okna na bočním proskleném schodišti školy (neznámým vandalem). Obě pojistné události byly pojišťovnou odškodněny. Spoluúčast školy činila celkem za obě poj. události 1 tis. Kč. Výdaje na spotřebu materiálu, služeb, energií apod. jsou vpodstatě stabilní a za 1. - 3. čtv. 2014 srovnatelné s minul. úč. obdobím - nedošlo k žádnému mimořádnému navýšení výdajů (havárie, mimořádné výdaje apod.). Jsou čerpány rovnoměrně s ohledem na přidělené fin. prostředky. Významnější výdaje v položce oprav a údržby: sezónní čištění, kontrola a měření plyn. kotlů (11 tis. Kč), opravy rolet a žaluzií v budově školy (26 tis. Kč), odstranění závady nouzového osvětlení v budově školy (13 tis. Kč), pravidelná revize a oprava systému el. zabezp. systému v budově školy (11 tis. Kč), servis kopírek (8 tis. Kč). Malířské práce v budově školy (78 tis. Kč) - hrazeno z prov. ONIV. V očekávané skutečnosti čerpání rozpočtu r. 2014 předpokládáme prozatím mírně nižší náklady např. na služby nebo energie oproti schv. rozpočtu (např. spotřeba plynu je stabilní, srovnatelná v jednotl. letech, v 1. čtv. 2014 však byla ovlivněna kratší topnou sezonou, mírnější zimou). Pokud by však došlo např. k nárůstu spotřeby energií na konci kal. roku, použijeme dodat. k úhradě malířských prací jako dopl. zdroj oprav a údržby IF. U ostatních nákladových účtů nedošlo k žádným fin. významnějších nákupům, byly hrazeny běžné výdaje na spotřební materiál, energie, cestovné, ost. služby apod. Na účtu 549 účtovány: odměny vyplacené v souvislosti s konáním matur. zkoušek předsedům matur. komisí a hodnotitelům pís. prací z českého jazyka (z přímých ONIV - 11 tis. Kč) a nákup pamětí RAM do notebooků pro učitele (z RF ze zlepš. VH minul. úč. období - 2 tis. Kč), b) Z prostředků fondů (zapojení fondů proúčtováno prostřednictvím AE účtu 648): 1) RF z ost. titulů: tvorba (peněž. dary), čerpání z účel. darů 36 tis. Kč (dle účelu uvedeného v dar. smlouvách) na jízdné a startovné žáků na soutěže, spotř. materiál, věcné odměny pro žáky za soutěže, pro nejlepší žáky na konci škol. roku apod., 2) RF ze zlepš. VH minul. úč. období: čerpání 55 tis. Kč na nákup spotř. mater. - dílů pro upgrade, tj. výměnu komponentů do počítačů pro učitele a pamětí RAM do notebooků pro učitele a spotř. materiálu k výpočetní technice, 3) FO: čerpání 28 tis. Kč na odměny zaměstnanců, 4) IF: čerpání 12 tis. Kč - dopl. zdroj na opravy a údržbu svěř. majetku (výměna nefunkčních kamer u vstupu do budovy za nové) , c) Z fin. prostř. poskytnutých na projekty (Peníze EU SŠ, Partnerství škol Comenius) na delší čas. období. K 30. 9. 2014 byly poskytnuty zřizovatelem (nebo jeho prostřednictvím) fin. prostředky na: provoz - UZ 00020 (§3121, §3142): 1.423.000,-- Kč, odpisy - UZ 00006: 916.500,-- Kč, přímé náklady na vzdělávání - UZ 33353: 10.324.700,-- Kč, účel. dotace na rozv. programy: Hodnocení žáků v soutěžích - Excelence SŠ - UZ 33038: 34.433,-- Kč, Podpora výuky Dalšího cizího jazyka - UZ 33047: 5.900,-- Kč, Bezplatná výuka českého jazyka přizpůsobená potřebám žáků - cizinců z tzv. třetích zemí - UZ 33024: 5.070,-- Kč. K 30. 9. 2014 nebyly škole poskytnuty žádné dotace od jiných poskytovatelů. b) K 30. 9. 2014 tvoří VH doplňkové činnosti "čisté" nájemné svěřeného majetku za 1. - 3. čtv. 2014.
0.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená k 30.9.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.3

Doplňující informace k položkám přehledu o peněžních tocíchK položceČástka

Na základě rozhodnutí zřizovatele vede organizace účetnictví v plném rozsahu. Nesestavuje Přehled o peněžních tocích, protože nesplňuje k rozvahovému dni a za bezprostředně předcházející účetní období obě kritéria stanovená §20 odst. 1 písm. a), bodu 1 a 2 zákona 563/1991 Sb..
0.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená k 30.9.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.4

Doplňující informace k položkám přehledu o změnách vlastního kapitáluK položceČástka

Na základě rozhodnutí zřizovatele vede organizace účetnictví v plném rozsahu. Nesestavuje Přehled o změnách vlastního kapitálu, protože nesplňuje k rozvahovému dni a za bezprostředně předcházející účetní období obě kritéria stanovená §20 odst. 1 písm. a), bodu 1 a 2 zákona 563/1991 Sb..
0.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená k 30.9.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Fond kulturních a sociálních potřeb

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
A.I. Počáteční stav fondu k 1.1. 39437.52
A.II. Tvorba fondu 65946.00
1. Základní příděl 65946.00
2. Splátky půjček na bytové účely poskytnutých do konce roku 1992 0.00
3. Náhrady škod a pojistná plnění od pojišťovny vztahující se k majetku pořízenému z fondu 0.00
4. Peněžní a jiné dary určené do fondu 0.00
5. Ostatní tvorba fondu 0.00
A.III. Čerpání fondu 48228.00
1. Půjčky na bytové účely 0.00
2. Stravování 8030.00
3. Rekreace 5900.00
4. Kultura, tělovýchova a sport 3300.00
5. Sociální výpomoci a půjčky 0.00
6. Poskytnuté peněžní dary 18000.00
7. Úhrada příspěvku na penzijní připojištění 10400.00
8. Úhrada části pojistného na soukromé životní pojištění 0.00
9. Ostatní užití fondu 2598.00
A.IV. Konečný stav fondu 57155.52

Rezervní fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
D.I. Počáteční stav fondu k 1.1. 1133139.03
D.II. Tvorba fondu 244186.04
1. Zlepšený výsledek hospodaření 198346.04
2. Nespotřebované dotace z rozpočtu Evropské unie 0.00
3. Nespotřebované dotace z mezinárodních smluv 0.00
4. Peněžní dary - účelové 45840.00
5. Peněžní dary - neúčelové 0.00
6. Ostatní tvorba 0.00
D.III. Čerpání fondu 588866.60
1. Úhrada zhoršeného výsledku hospodaření 0.00
2. Úhrada sankcí 0.00
3. Posílení investičního fondu se souhlasem zřizovatele 97000.00
4. Časové překlenutí dočasného nesouladu mezi výnosy a náklady 0.00
5. Ostatní čerpání 491866.60
D.IV. Konečný stav fondu 788458.47

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená k 30.9.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

Investiční fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

PoložkaBěžné období
F.I. Počáteční stav fondu k 1.1. 2180011.86
F.II. Tvorba fondu 1016368.00
1. Ve výši odpisů dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku 919368.00
2. Investiční dotace z rozpočtu zřizovatele 0.00
3. Investiční příspěvky ze státních fondů 0.00
4. Ve výši výnosů z prodeje svěřeného dlouhodobého hmotného majetku 0.00
5. Dary a příspěvky od jiných subjektů 0.00
6. Ve výši výnosů z prodeje majetku ve vlastnictví příspěvkové organizace 0.00
7. Převody z rezervního fondu 97000.00
F.III. Čerpání fondu 790306.00
1. Financování investičních výdajů 49514.00
2. Úhrada investičních úvěrů nebo půjček 0.00
3. Odvod do rozpočtu zřizovatele 728450.00
4. Posílení zdrojů určených k financování údržby a oprav majetku 12342.00
F.IV. Konečný stav fondu 2406073.86

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená k 30.9.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

G. Doplňující informace k položce „A.II.3. Stavby" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
G.Stavby 69806812.97 14202357.00 55604455.97 55935644.20
G.1.Bytové domy a bytové jednotky 637000.00 637000.00 0.00 0.00
G.2.Budovy pro služby obyvatelstvu 59970414.90 11816738.00 48153676.90 48904834.90
G.3.Jiné nebytové domy a nebytové jednotky 0.00 0.00 0.00 0.00
G.4.Komunikace a veřejné osvětlení 558953.77 30750.00 528203.77 0.00
G.5.Jiné inženýrské sítě 0.00 0.00 0.00 0.00
G.6.Ostatní stavby 8640444.30 1717869.00 6922575.30 7030809.30

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená k 30.9.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

H. Doplňující informace k položce „A.II.1. Pozemky" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
H.Pozemky 967640.00 0.00 967640.00 967640.00
H.1.Stavební pozemky 0.00 0.00 0.00 0.00
H.2.Lesní pozemky 0.00 0.00 0.00 0.00
H.3.Zahrady, pastviny, louky, rybníky 0.00 0.00 0.00 0.00
H.4.Zastavěná plocha 123632.00 0.00 123632.00 123632.00
H.5.Ostatní pozemky 844008.00 0.00 844008.00 844008.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená k 30.9.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

I. Doplňující informace k položce "A.II.4. Náklady z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaObdobí běžnéObdobí minulé
I. Náklady z přecenění reálnou hodnotou 0.00 0.00
I.1. Náklady z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 64 0.00 0.00
I.2. Ostatní náklady z přecenění reálnou hodnotou 0.00 0.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená k 30.9.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

J. Doplňující informace k položce "B.II.4. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaObdobí běžnéObdobí minulé
J. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou 0.00 0.00
J.1. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 64 0.00 0.00
J.2. Ostatní výnosy z přecenění reálnou hodnotou 0.00 0.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 70259861

sestavená k 30.9.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

K1. Doplňující informace k poskytnutým garancím jednorázovým

K2. Doplňující informace k poskytnutým garancím ostatním