Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.1.
Informace podle § 7 odst. 3 zákona
Školní jídelna Olomouc-Hejčín, příspěvková organizace vznikla od 1.7.2011 jako samostatný subjekt, je
plátcem DPH.
Organizace od 1. 1. 2013 vede evidenci PAP.
Na základě Usnesení Rady Olomouckého kraje UR/28/2013 vede ŠJ od 1.1. 2014 účetnictví v plném rozsahu, tj.
účtuje účetnictví v plném rozsahu, tj. účtuje na podrozvahových účtech, tvoří opravné položky k pohledávkám
a oceňuje majetek a závazky reálnou hodnotou.
U majetku vedeného na podrozvahových účtech je hranice významnosti u dlouhodobého majetku Kč 3 000,-,
u dlouhodobého nehmotného majetku Kč 7 000,-, dolní hranice u hmotného majetku je Kč 500,-, u nehmotného
majetku Kč 1 000,-.
O podmíněných pohledávkách ze vztahu k jiným zdrojům se v podrozvahové evidenci účtuje od Kč 10 000,- a
to v členění na krátkodobé a dlouhodobé - transfery s vypořádáním.
Podmínky pro sestavení výkazů "Přehled o peněžních tocích" a "Přehled o změnách vlastního kapitálu" ŠJ nesplňuje.
A.2.
Informace podle § 7 odst. 4 zákona
V souladu s vyhláškou č. 410/2009 Sb. ve znění Vyhlášky číslo 435/2010 Sb. došlo od 1.1.2011 ke změnám při
sestavení Rozvahy, Výkazu zisku a ztráty a Přílohy - výkazy se sestavují v Kč, s přesností na dvě desetinná místa.
Z tohoto důvodu jsou stavy minulého období, které bylo sestaveno v tisících Kč, rozšířeny 000,00.
Od 1. 1. 2014 byl dle nové směrné účtové osnovy upraven účtový rozvrh a zároveň byly rozděleny nebo převedeny
nové nebo nahrazené účty (dle převodového můstku) v počátečních stavech.
Účetní software byl také aktualizován v souladu s vyhláškou č. 410/2009 v platném znění.
A.3.
Informace podle § 7 odst. 5 zákona
Od 1. 1. 2014 je vedeno účetnictví v plném rozsahu. Výkazy jsou sestaveny v jednotkách české měny v celých
Kč, s přesností na dvě desetinná místa.
Odpisový plán je sestaven na kalendářní rok s roční odpisovou sazbou stanovenou zřizovatelem - usnesení Rady Olomouckého kraje UR/4/12/2013, UR/5/13/2013:
1. odpisová skupina - roční odpisová sazba 16,67 %
2. odpisová skupina - roční odpisová sazba 12,50 %
3. odpisová skupina - roční odpisová sazba 6,67 %
5. odpisová skupina - roční odpisová sazba 1,67 %.
Hranice pro zařazení majetku do účetnictví je stanovena organizační směrnicí ve výši 1.000,- Kč a více.
V podrozvahové evidenci je účtován hmotný majetek od 500,- Kč do 3.000,- Kč.
Drobný hmotný majetek v hodnotě nad 3.000,- Kč do 40.000,- Kč je účtován na účet 028 v členění dle typu
(nábytek, kancelářské stroje, kuchyňské zařízení, ostatní předměty, dary).
Drobný nehmotný majetek nad 7.000,- Kč do 60.000,- Kč je účtován na účet 018.
Dlouhodobý hmotný majetek v hodnotě nad 40.000,- Kč je účtován na účet 022 v členění dle typu
(stroje, přístroje, zařízení a energ. a hnací stroje).
Dlouhodobý nehmotný majetek v hodnotě nad 7.000,- Kč do 60.000,- Kč je účtován na účet 013.
Budovy a pozemky jsou zařazovány do evidence vždy bez ohledu na cenu.
Stav majetku v účetnictví odpovídá stavu majetku v evidenci.
Příspěvková organizace používá metody časového rozlišení nákladů, výnosů, používá účtování dohadných účtů, účtuje o zálohách.
V průběhu účetního období jsou časově rozlišovány transfery, konečné vyúčtování k rozvahovému dni, tj. k 31.12.
V rámci doplňkové činnosti je poskytováno stravování pro zaměstnance jiných škol, cizím strávníkům.
Náklady doplňkové činnosti jsou určovány měsíčně ze skutečných nákladů hlavní činnosti a to procentem z počtu uvařených jídel.
Doplňková činnost je sledovanána samostatně dle ORG.
Zřizovatelem příspěvkové organizace je Olomoucký kraj. Statutární zástupce školní jídelny je ředitelka Bc. Daniela Machalová.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.4. Informace podle § 7 odst. 5 zákona o stavu účtů v knize podrozvahových účtů;

Číslo položkyNázev položkySyntetický účetObdobí běžnéObdobí minulé
P.I.Majetek účetní jednotky829864.81579443.80
1.Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek9010.000.00
2.Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek902829864.81579443.80
3.Ostatní majetek9030.000.00
P.II.Vyřazené pohledávky a závazky0.000.00
1.Vyřazené pohledávky9110.000.00
2.Vyřazené závazky9120.000.00
P.III.Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou9210.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou9220.000.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce9230.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce9240.000.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu9250.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu9260.000.00
P.IV.Další podmíněné pohledávky0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku9310.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku9320.000.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv9330.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv9340.000.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí9390.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí9410.000.00
7.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům9420.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům9430.000.00
9.Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení9440.000.00
10.Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení9450.000.00
11.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9470.000.00
12.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9480.000.00
P.VI.Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky z operativního leasingu9610.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky z operativního leasingu9620.000.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z finančního leasingu9630.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z finančního leasingu9640.000.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce9650.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce9660.000.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu9670.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu9680.000.00
P.VII.Další podmíněné závazky0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku9710.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku9720.000.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv9730.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv9740.000.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí9750.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí9760.000.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní9780.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní9790.000.00
9.Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových9810.000.00
10.Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových9820.000.00
11.Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních9830.000.00
12.Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních9840.000.00
13.Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9830.000.00
14.Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9840.000.00
P.VIII.Ostatní podmíněná aktiva a ostatní podmíněná pasiva a vyrovnávací účty0.000.00
1.Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva9910.000.00
2.Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva9920.000.00
3.Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva9930.000.00
4.Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva9940.000.00
5.Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtum999829864.81579443.80

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.5. Informace podle § 18 odst. 1 písm. c) zákona

Číslo položkyNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
1.Splatné závazky pojistného na sociálním zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti117909.00102328.00
2.Splatné závazky veřejného zdravotního pojištění50539.0043859.00
3.Evidované daňové nedoplatky u místně příslušných finančních orgánů0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.6. Informace podle § 19 odst. 5 písm. a) zákona
K 31. 12. 2014 nedošlo k žádné mimořádné události ani změně ovlivňující účetní závěrku.
Příspěvková organizace není účastníkem žádného grantového projektu. V roce 2014 školní jídelna neobdržela žádný věcný a ani finanční dar.
Pro dodávku elektřiny na rok 2014 je vysoutěžen zřizovatelem dodavatel Centropol Energy.
Z důvodu malého využití školní jídelna prostřednictvím zřizovatele v průběhu I.Q nabídla k bezúplatnému převodu elektrickou cukrářskou pec v pořizovací ceně Kč 436 473,10. Tento bezúplatný převod byl proveden a řádně zaúčtován k 30.6. 2014. Cukrářská pec byla předána Střední odborné škole Litovel.
Vzhledem k tomu, že byl v měsíci květnu 2014 uskutečněn nákup užitkového vozu (pro rozvoz obědů po městě Olomouci), byla z tohoto důvodu v průběhu I. pololetí provedena registrace k Silniční dani Finančnímu úřadu v Olomouci, zřizovateli byl podán návrh na doplnění Zřizovací listiny a Živnostenskému odboru Magistrátu Města Olomouce k živnostenskému oprávnění. Silniční daň na rok 2014 byla zaplacena v měsíci září 2014.
A.7. Informace podle § 19 odst. 5 písm. b) zákona
Žádné skutečnosti, které existovaly ke konci rozvahového dne, a které by významně ovlivnily pohled na finanční situaci organizace, nenastaly.
A.8. Informace podle § 66 odst. 6
Převod vlastnictví k nemovitostem, které podléhají vkladu do katastru nemovitostí, nebyl k 31. 12. 2014 proveden.
A.9. Informace podle § 66 odst. 8
V měsíci lednu v organizaci proběhla se souhlasem zřizovatele veřejná zakázka na dodávku konvektomatu
a užitkového automobilu. Konvektomat byl dodán v průběhu I.Q roku 2014, automobil byl dodán v měsíci
květnu 2014.
Stav investičního fondu,rezervního fondu a fondu odměn je k 31. 12. 2014 je plně krytý finančními
prostředky na účtu 241/40, 241,30, 241/20.
U účtu FKSP je k 31. 12. 2014 nesoulad mezi účtem 412 a 243 ve výši Kč 2 123,03, který je srovnán dne
14.1.2015. (Jedná se o příděl na stravné zaměstnanců ŠJ ve výši Kč 1 620,00, příděl z mezd do FKSP ve
výši Kč 3 743,00 a úrok ve výši Kč 0,03) .
V I. pololetí roku 2014 organizace čerpala IF na nákup: el. konvektomatu - Kč 715 596,50, opravu el.
kotlů - Kč 90 981,44, nákup automobilu Kč 826 224,37,oprava podlah Kč 14 746,17, odstranění usazenin
z pláště budovy Kč 20 890,34, oprava ústředny EPS Kč 11 352,26, oprava kotle Kč 15 999,04. Veškeré čerpání
IF bylo řádně oznámeno zřizovateli. Fond odměn byl v roce 2014 čerpán ve výši Kč 2 000,00.
Rezervní fond k 30.6.2014 školní jídelna čerpala na základě schváleného hospodařského výsledku z roku
2013 Radou Olomouckého kraje - pokrytí ztráty Kč 126 370,71, v II. pololetí 2014 k dalšímu čerpání
rezervního fondu nedošlo.


Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Číslo položkyNázev položkyÚčetObdobí běžnéObdobí minulé
B.1.Poskytnutí úvěru zajištěné zajišťovacím převodem aktiva3640.000.00
B.2.Půjčky cenných papírů zajištěné převodem peněžních prostředků3640.000.00
B.3.Prodej aktiva se současně sjednaným zpětným nákupem3640.000.00
B.4.Nákup aktiva se současně sjednaným zpětným prodejem3640.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Číslo položkyNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
C.1.Zvýšení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku za běžné účetní období0.000.00
C.2.Snížení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku ve věcné a časové souvislosti0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

D.1.Počet jednotlivých věcí a souborů majetku nebo seznam tohoto majetku
0
D.2.Celková výměra lesních pozemků s lesním porostem
0
D.3.Výše ocenění celkové výměry lesních pozemků s lesním porostem ve výši 57 Kč/m2
0
D.4.Výměra lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0
D.5.Výše ocenění lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0
D.6.Průměrná výše ocenění výměry lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0
D.7.Komentář k ocenění lesních pozemků jiným způsobem
0

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.1

Doplňující informace k položkám rozvahyK položceČástka
K 31. 12. 2014 jsou pozemky, stavby beze změn.

K 31. 12. 2014 byl zakoupen tento majetek do pod. ev. - účet 902:
za období 1-6/2014-prodlužovací kabel Kč 818,18, lékárnička Kč 850,00, mag. tabule Kč 1 738,80,
sklenice Kč 4 017,60 a v rámci DČ víceúčelové formy v celkové výši Kč 38 000,00. Za období
7-9/2014-židle na kolečkách Kč 1 790,00, 4 mobilní telefony celkem za Kč 4 925,60 (á 1 231,40
na kus). Za období 10-12/2014 byly zakoupeny 2 stojany na kola (Kč 1 472,00 Kč 2 121,00), vrtačka
AKU Kč 1314,05, nádobí do kuchyně ve výši Kč 93 425,00 (plechy a formy na volská oka, telefon-pevná
linka Kč 1 027,00. Na účet 558 majetek DDHM bylo za období 10-12/2014 zaúčtováno zakoupení 2 vozíků
do ŠJ (Kč 5 100,00 a Kč 6 630,00), kamerového systému Kč 31 537,18, skartovačky REXEL Kč 10 923,00,
mikrovlnná trouba na ohřev stravy do jídelny ŠJ Kč 3 990,00, laminátor PEAK Kč 4 990,00, bar.tiskárna
Kč 10600,00, monitor Philips Kč 3 882,00. Vyřazení neopravitelných a zastaralých předmětů k 31.12.2014
neproběhlo,vyřazení majetku bude organizace provádět v průběhu IV.čtvrtletí roku 2015.


V souvislosti s rozšíření provozu od 9/2013 byl původní stravovací program nedostačující a z tohoto důvodu
ve školní jídelně funguje software od firmy VIS Plzeň (zatím v pronájmu).

V průběhu I. pololetí roku 2014 školní jídelna zavedla v rámci rozšíření poskytovaných služeb pro strávníky
Gymnázia Hejčín, Slovanského gymnázia výběr ze tří druhů jídel. Pro strávníky, kteří chodí přímo do jídelny
Olomouc-Hejčín byla znovu zavedena burza jídel, od září 2014 byl zaveden rozvod obědů po městě Olomouci.
Program stravné je pravidelně aktualizován dle potřeb a požadavků školní jídelny.

Příjem potravin a čistících prostředků se účtuje z dodavatelské faktury na
sklad. Potraviny a čistící prostředky jsou sledovány v software, na základě
výdejek je zaúčtována měsíční spotřeba potravin a čistících prostředků do nákladů.

Pohledávky za územními rozpočty - předpis neinvestičního transferu bez vypořádání
UZ 00020 na rok 2014, snížený o obdržené dotace 2014.

Běžný účet - analyticky členěný dle jednotlivých fondů.
Účet FKSP - samostatný účet používaný výhradně pro výdaje dle rozpočtu FKSP a
Vyhl. č. 114/2002 Sb. v platném znění.
Ceniny ve školní jídelně neevidujeme.
Pokladna - prováděná pravidelná inventarizace dle plánu na rok 2014.K 31.12.2014
provedena inventarizace pokladny, nebyly zjištěny žádné rozdíly.
Jmění účetní jednotky - snížení o odpisy majetku za období 1- 12/2014.
FKSP - používán na příspěvek na stravování zaměstnanců ve výši Kč 6,- /oběd,
příspěvek na masáže,vstupenky na bazén,divadlo, peněžní dar k odchodu do důchodu/.
Finanční rozdíl mezi účty 243 a 412 tvoří pohledávky a závazky za prosinec 2014,
rozdíl srovnán v lednu 2015.
Fond odměn činí k 31.12.2014 Kč 0,00, v měsíci červenci 2014 bylo z tohoto fondu
čerpáno Kč 2 000,00, které byly přídělem fondu z HV r. 2013.
Stav Rezervního fondu, tvořený ze zlepšeného výsledku hospodaření,činí k 31.12.2014
Kč 247 540,29. Počáteční stav k 1.1.2014 ve výši Kč 373 911,00 byl k datu 30.6.2014
snížen o Kč 126 370,71-zhoršený VH r.2013.
Investiční fond navýšen o odpisy majetku za období 1-12/2014. Odpisy hlavní činnosti
jsou kryté dotací zřizovatele, odpisy doplňkové činnosti jsou kryté z výnosů doplňkové
činnosti. Snížení fondu o stanovený odvod zřizovateli byl proveden na základě pokynů
KÚ Olomouc. Stav účetní se rovná stavu finančnímu.
Transfery s vypořádáním v běžném účetním období účtovány přes dohadné položky - výše
nákladů stejná jako výše výnosů, výsledek hospodaření ovlivňuje pouze doplňková činnost
a neinvestiční transfer bez Vypořádání - dotace zřizovatele na provoz, účtovaná do výnosů
ve výši měsíční dotace. Vypořádání neinvestičních transferů proběhlo v předepsaném
termínu-v měsíci lednu 2014.
UZ 33353 Přímé náklady na vzdělávání ve výši Kč 4 786 300,00 byly vyčerpány v plné výši:
z toho platy: Kč 3 395 000,00
OON Kč 32 000,00
ONIV vč. odvodů ZP,SP a FKSP ve výši Kč 1 359 300,00.
UZ 33052 Zvýšení platů v regionálním školství ve výši Kč 31 108,00 bylo vyčerpáno v plné výši:
z toho platy: Kč 23 043,00
odvody ZP a SP Kč 7 835,00
FKSP Kč 230,00
Vypořádání neinvestičních příspěvků od zřizovatele:
UZ 00027 Příspěvky na provoz-mzdové náklady v hodnotě Kč 69 285,00 byly plně vyčerpány.
UZ 00006 Příspěvek na odpisy Kč 4 056 000,00 nebyl vyčerpán v plné výši, na účet zřizovatele
bylo dne 13.1.2015 vráceno Kč 35 001,00. K úspoře došlo v důsledku neuskutečněného nákupu
vybavení školní jídelny.
Dodavatelé - krátkodobé závazky, všechny faktury v terminu splatnosti.
Krátkodobé přijaté zálohy - zálohy na stravné strávníků, evidence záloh dle jednotlivých
žáků a zaměstnanců.
Zúčtování s institucemi SZ a ZP, jiné přímé daně - předpis za prosinec 2014, uhrazeno
dne 6. 1. 2015.
Závazky za zaměstnanci a Ostatní krátkodobé závazky - předpis platů zaměstnanců k převodu
na osobní účty, převed FKSP, úroky a stravné - převod-úhrada proběhl v lednu 2015.

Daň z příjmu právnických osob za rok 2013 byla po konzultaci s daňovým poradcem odvedena
v měsíci červnu 2014. Výše odvodu daně z příjmu právnických osob za rok 2013 činí Kč 39 900,00.
V měsíci prosinci 2014 byla uhrazena povinná záloha na r.2014 ve výši Kč
16 000,00.Předpoklad daně z příjmu ve výši Kč 51 300,00 byl zaúčtován v měsíci
prosinci 2014.
K 31.12.2014 organizaci vznikla daňová povinnosti na odvod DPH za IV.čtvrtletí
roku 2014 ve výši Kč 22 361,00 a byla uhrazena dne 16.1.2015 dokladem č. 10100.

Na dohadné účty je k 31. 12. 2014 účtováno:
účet 381 - Náklady příštích období-zůstatek účtu k 31.12.2014 činí Kč 20 919,27
- Kč 464,00 FP 710 SEND předplatné Výživa a potraviny 1-6/2014
- Kč 289,32 D50453 pronáj.plynové bomby 1.1.-11.7.2015
- Kč 14265,75 FP 728 Lincenční smlouva na SW 1-9/2015
- Kč 4400,20 FP801 licenční popl.Microsoft 1-11/2015
- Kč 1 500,00 FA 977 INTEGRA seminář dne 30.1.2015 Bc.Daniela Machalová

účet 383 - Výdaje příštích období - zůstatek útu k 31.12.2014 činí Kč 151 058,09
- Kč 38,92 FP10001/15 mobilní telef-hovory 12/2014
- Kč 4 240,00 FP10002/15 zpracování mezd 12/2014
- Kč 2 637,27 FP10003/15 odvoz odpadu za 12/2014
- Kč 19 731,74 FP10004/15 vodné za 12/2014
- Kč 1 022,31 FP10006/15 telef.hovory pevná linka 12/2014
- Kč 56 615,81 FP10007/15 spotřeba plynu za 12/2014
- Kč 66 772,04 FP10008/15 spotř.el.energie za 12/2014

účet 384 - Výnosy příštích období - účet byl k 31.12.2014 vyrovnán
účet 388 - Dohadné účty aktivní - účet byl k 31.12.2014 vyrovnán
účet 389 - Dohadné účty pasivní - účet byl k 31.12.2014 vyrovnán

Schválení hospodářského výsledku z roku 2013 a poté schválení účetní závěrky 2013
zřizovatel provedl k 30. 6. 2014. Schválení účetní závěrky za rok 2013 Radou
Olomouckého kraje odeslala školní jídelna odeslala do CSÚIS. Na základě pokynů
zřizovatele bylo provedeno k 30.6. 2014 zúčtování HV roku 2013 - ztráty v celkové
výši Kč 126 370,71. Na pokrytí ztráty dle pokynů byly použity finanční prostředky RF.
Podrozvahová evidence je vedena v knize podrozvahových účtů.
AKTIVA0.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.2

Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztrátyK položceČástka
Účetní jednotka vede odděleně hlavní a doplňkovou činnost.
K 31. 12. 2014 vykazuje školní jídelna v hospodaření HČ úsporu ve výši Kč 49 631,15 a v DČ úsporu Kč 209 568,70. Celkový HV k 31.12.2014 vykazuje úsporu Kč 259 199,85.
Organizace neobdržela k termínu 8sestavení mezitimní závěrky všechny dodavatelské faktury zejména na energie, což jsou velmi významné nákladové položky, zejména spotřeba elektrické energie (fa Centropol za září 2014 ve výši K95 102,00).
Po provedení kvalifikovaného odhadu se jeví hospodaření jako vyrovnané. Z důvodu vhodných klimatických podmínek v zimním období, dochází zejmnéna u spotřeby energií k úspoře. Maximální hospodárností provozu se organizace snaží o vyrovnané hospodaření.
Další významnou nákladovou položkou jsou opravy zvláště u kuchyňského zařízení. V roce 2013 skončily veškeré záruky kuchyňského vybavení ŠJ. Na opravy byl k 31. 12. 2014 převážně využíván Investiční fond. Pouze na menší běžné opravy byl použito provozních prostředků, v průběhu prázdnin z hygienických důvodů proběhlo v ŠJ malování v přízemní části budovy. V měsíci září 2014 byl dán do provozu užitkový automobil, což se rovněž projeví zvýšenými náklady.
Příspěvková organizace se snaží dosáhnout zvýšení podílu DČ pro použití případné ztráty z hlavní činnosti. V rámci doplňkové činnosti byly pořádány akce Nové trendy v moderním vaření, krátkodobý pronájem jídelny, zapůjčení kuchyňského nádobí, poskytování stravy v rámci Projektů na školách, stravování pro seniory a maminky na mateřské dovolené.
V rámci rozšíření služeb začala školní jídelna od září 2014 provádět rozvoz stravy vlastním dopravním prostředkem.
B.V.5.0.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Fond kulturních a sociálních potřeb

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
A.I. Počáteční stav fondu k 1.1.18260.64
A.II. Tvorba fondu40670.00
1. Základní příděl40670.00
2. Splátky půjček na bytové účely poskytnutých do konce roku 19920.00
3. Náhrady škod a pojistná plnění od pojišťovny vztahující se k majetku pořízenému z fondu0.00
4. Peněžní a jiné dary určené do fondu0.00
5. Ostatní tvorba fondu0.00
A.III. Čerpání fondu34812.00
1. Půjčky na bytové účely0.00
2. Stravování19812.00
3. Rekreace0.00
4. Kultura, tělovýchova a sport15000.00
5. Sociální výpomoci a půjčky0.00
6. Poskytnuté peněžní dary0.00
7. Úhrada příspěvku na penzijní připojištění0.00
8. Úhrada části pojistného na soukromé životní pojištění0.00
9. Ostatní užití fondu0.00
A.IV. Konečný stav fondu24118.64

Rezervní fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
D.I. Počáteční stav fondu k 1.1.373911.00
D.II. Tvorba fondu0.00
1. Zlepšený výsledek hospodaření0.00
2. Nespotřebované dotace z rozpočtu Evropské unie0.00
3. Nespotřebované dotace z mezinárodních smluv0.00
4. Peněžní dary - účelové0.00
5. Peněžní dary - neúčelové0.00
6. Ostatní tvorba0.00
D.III. Čerpání fondu126370.71
1. Úhrada zhoršeného výsledku hospodaření126370.71
2. Úhrada sankcí0.00
3. Posílení investičního fondu se souhlasem zřizovatele0.00
4. Časové překlenutí dočasného nesouladu mezi výnosy a náklady0.00
5. Ostatní čerpání0.00
D.IV. Konečný stav fondu247540.29

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

Investiční fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

PoložkaBěžné období
F.I. Počáteční stav fondu k 1.1.2050608.09
F.II. Tvorba fondu4322977.00
1. Ve výši odpisů dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku4322977.00
2. Investiční dotace z rozpočtu zřizovatele0.00
3. Investiční příspěvky ze státních fondů0.00
4. Ve výši výnosů z prodeje svěřeného dlouhodobého hmotného majetku0.00
5. Dary a příspěvky od jiných subjektů0.00
6. Ve výši výnosů z prodeje majetku ve vlastnictví příspěvkové organizace0.00
7. Převody z rezervního fondu0.00
F.III. Čerpání fondu4940390.12
1. Financování investičních výdajů1541820.87
2. Úhrada investičních úvěrů nebo půjček0.00
3. Odvod do rozpočtu zřizovatele3244600.00
4. Posílení zdrojů určených k financování údržby a oprav majetku153969.25
F.IV. Konečný stav fondu1433194.97

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

G. Doplňující informace k položce „A.II.3. Stavby" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
G.Stavby87543568.267308777.0080234791.2681696775.26
G.1.Bytové domy a bytové jednotky0.000.000.000.00
G.2.Budovy pro služby obyvatelstvu87543568.267308777.0080234791.2681696775.26
G.3.Jiné nebytové domy a nebytové jednotky0.000.000.000.00
G.4.Komunikace a veřejné osvětlení0.000.000.000.00
G.5.Jiné inženýrské sítě0.000.000.000.00
G.6.Ostatní stavby0.000.000.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

H. Doplňující informace k položce „A.II.1. Pozemky" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
H.Pozemky16615.000.0016615.0016615.00
H.1.Stavební pozemky0.000.000.000.00
H.2.Lesní pozemky0.000.000.000.00
H.3.Zahrady, pastviny, louky, rybníky0.000.000.000.00
H.4.Zastavěná plocha16615.000.0016615.0016615.00
H.5.Ostatní pozemky0.000.000.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

I. Doplňující informace k položce "A.II.4. Náklady z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaObdobí běžnéObdobí minulé
I. Náklady z přecenění reálnou hodnotou0.000.00
I.1. Náklady z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 640.000.00
I.2. Ostatní náklady z přecenění reálnou hodnotou0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

J. Doplňující informace k položce "B.II.4. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaObdobí běžnéObdobí minulé
J. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou0.000.00
J.1. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 640.000.00
J.2. Ostatní výnosy z přecenění reálnou hodnotou0.000.00