Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.1.
Informace podle § 7 odst. 3 zákona
Na základě Usnesení Rady Olomouckého kraje UR/28/13/2013 ze dne 2. 12. 2013 vede škola od 1. 1. 2014 účetnictví v plném rozsahu, tj. účtuje na podrozvahových účtech, tvoří opravné položky k pohledávkám a oceňuje majetek a závazky reálnou hodnotou.
Dle směrnicí stanovené hladiny významnosti je v podrozvahové evidenci účtováno o:
- dlouhodobém hmotném majetku v hodnotě od 1 000 Kč do 3 000 Kč v členění provoz, učební pomůcky a nábytek a dlouhodobém nehmotném majetku v hodnotě od 3 000 Kč do 7 000 Kč
- čipech VIS a cizím majetku bez ohledu na cenu (nápojové a potravinové automaty, kopírka, počítače projektu POKROK, digitalizační terminál CERMAT a bezúplatné užívání budovy ve vlastnictví Univerzity Palackého v Olomouci)
- podmíněných pohledávkách a závazcích od 10 000 Kč v členění na krátkodobé a dlouhodobé (transfery s vypořádáním, odvod z odpisů)
Kritéria pro sestavení výkazů Přehled o peněžních tocích, Přehled o změnách vlastního kapitálu a Pomocný analytický přehled škola nesplňuje.
A.2.
Informace podle § 7 odst. 4 zákona
Od 1. 1. 2014 byl dle nové směrné účtové osnovy upraven účtový rozvrh. Účty, které byly nově zřízeny nebo nahrazeny jinými byly rozděleny nebo převedeny dle převodového můstku v počátečních stavech k 1. 1. 2014. Účetní software byl aktualizován dle vyhlášky č. 410/2009 v platném znění.
A.3.
Informace podle § 7 odst. 5 zákona
Od 1. 1. 2014 vede škola účetnictví v plném rozsahu. Výkazy jsou sestaveny v jednotkách české měny v celých Kč, s přesností na dvě desetinná místa. Odpisový plán je sestavený na kalendářní rok s roční odpisovou sazbou stanovenou zřizovatelem. Dle směrnicí stanovené hladiny významnosti je v podrozvahové evidenci účtováno o dlouhodobém a cizím majetku, čipech VIS, krátkodobých podmíněných pohledávkách a závazcích. Drobný hmotný majetek v hodnotě nad 3 000 Kč do 40 000 Kč je účtovaný na účet 028 v členění provoz a učební pomůcky, drobný nehmotný majetek nad 7 000 Kč do 60 000 Kč na účet 018. Dlouhodobý hmotný majetek v hodnotě nad 40 000 Kč je účtovaný na účet 022 v členění provoz a učební pomůcky, dlouhodobý nehmotný majetek v hodnotě nad 7 000 Kč do 60 000 Kč na účet 013. Budovy a pozemky jsou zařazovány do evidence vždy bez ohledu na cenu. Drobný dlouhodobý majetek zakoupený z projektů je evidovaný v majetkové i účetní evidenci samostatně. Stav majetku v účetnictví odpovídá stavu v majetkové evidenci.
Náklady doplňkové činnosti jsou účtovány dle kalkulací pro jednotlivé pronájmy - učebna, tělocvična, kantýna, garáž. Kalkulace pravidelně aktualizována dle poměru nákladů hlavní a doplňkové činnosti, plochy pronajímaných nebytových prostor, spotřeby energií, nákladů na úklid, svozu odpadu, podílu oprav.
O přijatých a vyplacených zálohách je vždy účtováno na účty záloh - krátkodobé 314, 324, dlouhodobé 455, 472, vyúčtování záloh dle daňových dokladů, vyúčtování akce, vrácení čipu, ukončení stravování.
K 1. 1. 2014 záhájena tvorba opravných položek k pohledávkám. Opravná položka ve výši 10% za každých ukončených 90 dní po splatnosti pohledávky - za rok 2013 97 dní - zúčtována na účet 406 - Oceňovací rozdíly při prvotním použití metody, v roce 2014 účtováno na nákladový účet 556. Neuhrazená pohledávka 2 120 Kč za prodej počítačů na náhradní díly, odběratel nekomunikuje, nepřebírá poštu.
Usnesením Zastupitelstva Olomouckého kraje UZ/11/12/2014 ze dne 20. 6. 2014 byl schválený zlepšený výsledek hospodaření roku 2013 ve výši 30 736,30 Kč a příděly do fondů.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.4. Informace podle § 7 odst. 5 zákona o stavu účtů v knize podrozvahových účtů;

Číslo položkyNázev položkySyntetický účetObdobí běžnéObdobí minulé
P.I.Majetek účetní jednotky3515675.133368889.50
1.Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek901174184.00169356.00
2.Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek9023341491.133199533.50
3.Ostatní majetek9030.000.00
P.II.Vyřazené pohledávky a závazky0.000.00
1.Vyřazené pohledávky9110.000.00
2.Vyřazené závazky9120.000.00
P.III.Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou9210.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou9220.000.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce9230.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce9240.000.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu9250.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu9260.000.00
P.IV.Další podmíněné pohledávky0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku9310.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku9320.000.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv9330.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv9340.000.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí9390.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí9410.000.00
7.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům9420.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům9430.000.00
9.Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení9440.000.00
10.Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení9450.000.00
11.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9470.000.00
12.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9480.000.00
P.VI.Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky z operativního leasingu9610.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky z operativního leasingu9620.000.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z finančního leasingu9630.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z finančního leasingu9640.000.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce9650.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce9660.000.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu9670.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu9680.000.00
P.VII.Další podmíněné závazky0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku9710.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku9720.000.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv9730.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv9740.000.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí9750.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí9760.000.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní9780.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní9790.000.00
9.Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových9810.000.00
10.Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových9820.000.00
11.Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních9830.000.00
12.Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních9840.000.00
13.Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9830.000.00
14.Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9840.000.00
P.VIII.Ostatní podmíněná aktiva a ostatní podmíněná pasiva a vyrovnávací účty3274477.003239166.00
1.Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva991179891.000.00
2.Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva9923094586.003239166.00
3.Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva9930.000.00
4.Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva9940.000.00
5.Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtum9996790152.136608055.50

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.5. Informace podle § 18 odst. 1 písm. c) zákona

Číslo položkyNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
1.Splatné závazky pojistného na sociálním zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti414421.00376314.00
2.Splatné závazky veřejného zdravotního pojištění177772.00161218.00
3.Evidované daňové nedoplatky u místně příslušných finančních orgánů0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.6. Informace podle § 19 odst. 5 písm. a) zákona
V roce 2014 nedošlo ke změně ovlivňující účetní závěrku.
V září 2014 byla škole předepsána pokuta České inspekce životního prostředí ve výši 5 000 Kč za pozdní splnění ohlašovací povinnosti v oblasti životního prostředí (JSPOP). Škodní komise 3. 9. 2014 rozhodla o úhradě 4 500 Kč z rezervního fondu (odpovědný pracovník již ve škole nepracuje), 500 Kč uhradil nadřízený pracovník a náklady řízení ve výši 500 Kč hrazeny z provozních výdajů školy.
Pojistné plnění České pojišťovny za škodní události 33 661 Kč - škoda zpúsobená při vloupání do budovy školy 11. 9. 2014 (ukradený notebook, poškození vstupních dveří, zničení protipožárních dveří) a zatečení do budovy tělocvičny při bouřce 31. 7. 2014. Spoluúčast školy 1 000 Kč za každou událost.
Od dubna 2012 do dubna 2014 probíhal ve škole projekt "Inovace a zkvalitnění výuky na OA Ol". V roce 2014 čerpáno ze zůstatku dlouhodobého transferu roku 2013 na Rezervním fondu 180 476,32 Kč na platy vč. zpracování a drobné učební pomůcky. Od dubna do prosince 2014 probíhal ve škole projekt "Od teorie k praxi", výdaje 1 232 050,40 Kč na platy vč. zpracování, zákonné odvody, kancelářský materiál, účební pomůcky a služby. Zůstatek nevyčerpané dotace 114,95 Kč převedený do Rezervního fondu. Ke krytí výdajů projektu byla se souhlasem Rady Olomouckého kraje UR/37/2014 uzavřena smlouva o bezúročné půjčce, vrácení prostředků 19. 12. 2014.
Z příspěvku zřizovatele na "Mezinárodní výměnu dětí a mládeže, skupin dětí a mládeže ze škol a školských zařízení zřizovaných Olomouckým krajem" ve výši 10 000 Kč na 50% prokázaných nákladů na dopravu žáků na výměnný pobyt do Nördlingenu vyčerpáno 5 288 Kč, z neinvestiční dotace na rozvojový program Excelence středních škol ve výši 14 178 Kč nevyčerpána 1 Kč na zákonné odvody. Vyúčtování zasláno na odbor školství OK, zůstatek příspěvků vrácený zřizovateli 12. 1. 2015
Na základě smlouvy č. OSKOL/FRM/000371/2014/Pal obdržela škola od Statutárního města Olomouc příspěvek na výměnný pobyt žáků Obchodní akademie, Olomouc a WS Nördlingen ve výši 10 000 Kč. Příspěvek vyčerpán na úhradu dopravy a vstupného při návštěvě německých žáků v Olomouci. Vyúčtování zasláno na odbor školství města Olomouce.

A.7. Informace podle § 19 odst. 5 písm. b) zákona

Žádné skutečnosti, které existovaly ke konci rozvahového dne a které by významně ovlivnily pohled na finanční situaci organizace nenastaly.
A.8. Informace podle § 66 odst. 6

Převod vlastnictví k nemovitostem, které podléhají vkladu do katastru nemovitostí nebyl proveden.
A.9. Informace podle § 66 odst. 8

Stav investičního fondu je plně krytý finančními prostředky na účtu 241.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Číslo položkyNázev položkyÚčetObdobí běžnéObdobí minulé
B.1.Poskytnutí úvěru zajištěné zajišťovacím převodem aktiva3640.000.00
B.2.Půjčky cenných papírů zajištěné převodem peněžních prostředků3640.000.00
B.3.Prodej aktiva se současně sjednaným zpětným nákupem3640.000.00
B.4.Nákup aktiva se současně sjednaným zpětným prodejem3640.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Číslo položkyNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
C.1.Zvýšení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku za běžné účetní období0.000.00
C.2.Snížení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku ve věcné a časové souvislosti0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

D.1.Počet jednotlivých věcí a souborů majetku nebo seznam tohoto majetku
0.00Majetek dle § 25 odst. 1 písm. k) zákona není v organizaci evidován.
D.2.Celková výměra lesních pozemků s lesním porostem
0
D.3.Výše ocenění celkové výměry lesních pozemků s lesním porostem ve výši 57 Kč/m2
0
D.4.Výměra lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0
D.5.Výše ocenění lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0
D.6.Průměrná výše ocenění výměry lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0
D.7.Komentář k ocenění lesních pozemků jiným způsobem
0

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.1

Doplňující informace k položkám rozvahyK položceČástka
Nákup dlouhodobého hmotného majetku - digitální telefonní ústředna 92 461 Kč - náhrada za poruchovou a neopravitelnou ústřednu z roku 1996.
Pořízení drobného dlouhodobého hmotného majetku 501 207,06 Kč, z toho projekt "Inovace a zkvalitnění výuky na OA Ol" 6 990 Kč - posilovací lavice do výuky tělocviku, projekt "Od teorie k praxi" 121 775 Kč - počítače a notebooky, školní nábytek 71 463,58 Kč, kamerový systém 27 201 Kč, síťové úložiště do serverovny 39 844 Kč, digitální telefony 23 502 Kč, mycí stroj na úklid 39 990 Kč, vstupový systém do školy a tělocvičny 12 845 Kč, veslařský trenažer 17 990 Kč, kostra do výuky biologie 6 945 Kč, notebooky pro výuku 45 084,48 Kč a bezúplatný převod SRPŠ při OA 87 577 Kč - školní nábytek.
Vyřazená telefonní ústředna 87 119 Kč a ukradený notebook 10 877,95 Kč.
Hodnota budovy školy, tělocvičny a pozemků beze změny.




A.0.00
Materiál na skladě - drobné hmotné dary.
Krátkodobé pohledávky za odběrateli - pronájem tělocvičny a reklamní plochy, po splatnosti 24 dní faktura za pronájem tělocvičny 2 100 Kč, uhrazeno v lednu 2015. Neuhrazená faktura z roku 2013 456 dní po splatnosti - tvorba opravných položek k pohledávkám (prodej vyřazených počítačů 2 120 Kč).
Krátkodobé poskytnuté zálohy - záloha na lyžařský kurz žáků a předplatné odborného tisku.
Náklady příštích období - předplatné 2015.
Dohadné účty aktivní - neinvestiční transfer projektu "Od teorie k praxi" ve výši skutečných nákladů 2014.
Ostatní krátkodobé pohledávky - předpis přídělu, odměn, bankovních poplatků a příspěvku na stravování zaměstnanců FKSP za prosinec 2014.
Běžný účet - analytický členěný dle jednotlivých fondů, samostatný účet pro projekt "Od teorie k praxi".
Účet FKSP - používaný výhradně pro výdaje dle Kolektivní smlouvy, rozpočtu FKSP, Vyhlášky č. 114/2002 Sb. v platném znění.
Pokladna - prováděna pravidelná inventarizace dle plánu na rok 2014, samostatná pokladna pro projekt "Od teorie k praxi".

B.0.00
Jmění účetní jednotky - snížení o odpisy majetku za rok 2014, zvýšení o nákup telefonní ústředny.
Oceňovací rozdíly při prvotním použití metody - opravná položka k pohledávkám k 1. 1. 2014. Za rok rok 2013 odepsáno 10% za 97 dní po splatnosti.
Fond odměn - příděl 5 000 Kč ze zlepšeného výsledku hospodaření roku 2013 čerpán na odměnu ředitelky školy za doplňkovou činnost, konečný stav nulový.
Fond kulturních a sociálních potřeb - příspěvek na stravování zaměstnanců 15 Kč/oběd, finanční a věcné dary (životní, pracovní výročí), kulturní akce (Den učitelů, 95. výročí založení školy, Mikulášská besídka). Finanční rozdíl mezi účty 243 a 412 tvoří pohledávky a závazky za prosinec 2014 (příděl, stravné, odměny, bankovní poplatky).
Rezervní fond tvořený ze zlepšeného výsledku hospodaření - příděl 25 736,30 Kč ze zlepšeného výsledku hospodaření roku 2013, čerpání 4 500 Kč na úhradu pokuty ČIŽP. Stav účetní se rovná stavu finančnímu.
Rezervní fond z ostatních titulů - stav finančních darů 71 624,40 Kč, v roce 2014 škola obdržela dary ve výši 6 000 Kč na výdaje spojené se soutěží MR OPEN 2014 od České spořitelny a Hanácké realitní kanceláře s.r.o. Olomouc a 5 000 Kč na výdaje spojené s 95. výročím založení školy od firmy JKT OKNA s.r.o. Olomouc - vyčerpáno dle svého účelu. Čerpání 2 867,30 Kč za tištěnou inzerci školy a 180 476,32 Kč na výdaje projektu "Inovace a zkvalitnění výuky na OA Ol". Převod zůstatku prostředků projektu "Od teorie k praxi" k 31. 12. 2014 ve výši 114,95 Kč, vyúčtování v roce 2015. Stav účetní se rovná stavu finančnímu.
Investiční fond - zvýšení o odpisy majetku za rok 2014, snížení o odvod zřizovateli a nákup telefonní ústředny. Stav účetní se rovná stavu finančnímu.
Kladný výsledek hospodaření ovlivněný úspornými opatřeními, snížením výdajů za energie, majetek pořizován zejména z prostředků projektů, opravy jsou prováděny jen havarijní nebo po revizích. Prostředky přímých ONIV přednostně použity na zákonné sociální náklady. Kladný výsledek hospodaření doplňkové činnosti - výnosy z pronájmů učebny a tělocvičny.
C.0.00
Dlouhodobé přijaté zálohy - čipy VIS na vstup a stravu (evidence dle jednotlivých žáků) a trvalá záloha na pronájem garáže.
Dodavatelé - faktury v termínu splatnosti.
Krátkodobé přijaté zálohy - zálohy žáků a zaměstnanců na stravu a školní akce. Evidence dle jednotlivých osob, vyúčtování po ukončení akce nebo stravování.
Zaměstnanci - předpis platů k převodu na osobní účty za prosinec 2014.
Sociální zabezpečení - předpis sociálního pojištění za prosinec 2014.
Zdravotní pojištění - předpis zdravotního pojištění za prosinec 2014.
Důchodové spoření - předpis II. pilíře za prosinec 2014.
Jiné přímé daně - předpis daně z příjmu za prosinec 2014.
Závazky k vybraným místním vládním institucím - předpis odvodu nevyčerpaných dotací ÚZ 00109 a 33038. Odvod zřizovateli 12. ledna 2015.
Krátkodobé přijaté zálohy na transfery - vyúčtovatelný transfer projektu "Od teorie k praxi" duben - prosinec 2014.
Výnosy příštích období - nájemné garáž na leden 2015.
Dohadné účty pasivní - spotřeba vody za listopad a prosinec 2014.
Ostatní krátkodobé závazky - předpis přídělu, odměn, příspěvku na obědy a poplatků KB FKSP za prosinec 2014 a zákonného pojištění projektu "Od teorie k praxi".
V knize podrozvahových účtů je vedena evidence:
- drobného dlouhodobého hmotného majetku v hodnotě od 1 000 Kč do 3 000 Kč - v roce 2014 pořízení za 139 877,02 Kč, z toho tabule z projektu "Inovace a zkvalitnění výuky na OA Ol" 3 598 Kč, sportovní vybavení 4 460 Kč, výukové mapy 13 498 Kč, mikrosystém s DVD 2 577 Kč, školní nábytek 106 585,02 Kč, z toho bezúplatný převod SRPŠ 26 378 Kč, grafický tablet 1 784 Kč, reproduktory 1 779 Kč, vysavač pro úklid školy 2 999 Kč, router do serveru 2 597 Kč. Žádný majetek nebyl vyřazený.
- drobného dlouhodobého nehmotného majetku od 1 000 Kč do 7 000 Kč - výukový SW 4 828 Kč. Žádný majetek nebyl vyřazený.
- cizího majetku umístěného v budově školy - nápojové a potravinové automaty, kopírka, počítače projektu POKROK,digitalizační terminál firmy CERMAT a bezúplatné užívání části budovy UP Olomouc.
- čipů VIS pro stravování, vstup do školy a kopírování.
D.0.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.2

Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztrátyK položceČástka
Kladný výsledek hospodaření ovlivněný úspornými opatřeními po snížení příspěvku na provoz. Pořizovány nutné potřeby pro zabezpečení chodu školy - údržba, úklid, opravy. Uspořené prostředky na energie použity na nákup školního nábytku, kamerového systému do vstupního prostoru školy, zabezpečení vstupového systému ve škole i tělocvičně. Přímé ONIV přednostně čerpány na náhradu za nemoc, zákonné pojištění odpovědnosti, cestovní náhrady a ochranné pracovní prostředky. Z projektu "Inovace a zkvalitnění výuky na OA Ol" zakoupena posilovací lavice do výuky tělocviku, odborná literatura a výukové tabule. Z projektu "Od teorie k praxi" zakoupeny počítače do učebny, notebooky, drobné učební pomůcky a kancelářský materiál.
Spotřeba materiálu - čisticí prostředky a úklidové prostředky, materiál na údržbu, kancelářský materiál, tiskopisy pro výuku, učební pomůcky.
Spotřeba energie - vhledem k teplému počasí pokles nákladů proti roku 2013 o 389 279 Kč.
Opravy a udržování - elektropráce 23 085 Kč, vodoinstalatérské práce 10 346 Kč, opravy kotelen 49 271 Kč, podlahy v šatnách 12 394 Kč, hasicích přístrojů po revizi 1 742 Kč, střechy tělocvičny 15 000 Kč, malování a nátěry 99 002 Kč, tělovýchovného nářadí po revizi 5 062 Kč, drobného zařízení 13 113 Kč (kávovar, vysavač, telefon), sedaček na chodbě 13 800 Kč, jazykové učebny 129 660 Kč (podlahy, omítky, instalatérské a zednícké práce). Opravy oken a dveří po vloupání 7 358 Kč.
Cestovné - cestovní náhrady za školní akce a maturitní zkoušky (předseda, komisař).
Ostatní služby - největší položka stravování žáků, celá částka současně účtována ve výnosech jako úhrada žáků škole (platba 31 Kč/oběd/žák). Cena oběda pro zaměstnance 67 Kč, z toho zaměstnanec hradí 32 Kč/oběd, příspěvek FKSP 15 Kč/oběd, z dotace na provoz hrazeno 20 Kč/oběd. Další výdaje - telefon, internet, bankovní poplatky, svoz odpadu, dovoz stravy, praní prádla, poštovné (přijímací řízení), ostraha objektu, zpracování mezd, software pro provoz i výuku, atp.
Mzdové náklady vč. zákonného sociálního pojištění - čerpání dle rozpočtu na rok 2014. Mzda z projektů a doplňkové činnosti účtovaná odděleně od hlavní činnosti. Zdravotní a sociální pojištění za čerpání fondu odměn hrazeno z provozních prostředků.
Jiné sociální pojištění - zákonné pojištění odpovědnosti za rok 2014.
Zákonné sociální náklady - příděl FKSP, příspěvek na stravování zaměstnanců, závodní preventivní péče, ochranné pracovní prostředky a školení.
Jiné pokuty a penále - pokuta ČIŽP na pozdní vyplnění hlášení ISPOP.
Odpisy dlouhodobého majetku - dle odpisového plánu na rok 2014.
Tvorba a zúčtování opravných položek - opravné položky k pohledávkám 456 dní po splatnosti.
Náklady z drobného dlouhodobého majetku - posilovací lavice z projektu "Inovace a zkvalitnění výuky na OA Ol", počítače z projektu "Od teorie k praxi", školní nábytek, kamerový a vstupový systém, mycí stroj na úklid, telefony, síťové uložiště k serveru, veslařský trenažér, notebooky, kostra do výuky biologie.
Ostatní náklady z činnosti - výdaje na odměny předsedů a hodnotitelů při státní maturitní zkoušce, náklady řízení související s pokutou ČIŽP.
Výnosy z prodeje služeb - stravné, kopírování, druhopisy vysvědčení, půjčovné sportovní výstroje na kurzy, úhrada režijních nákladů doplňkové činnosti.
Výnosy z pronájmu - tělocvična, učebna, nápojové automaty, reklama.
Čerpání fondů - nákup z darů a úhrada pokuty ČIŽP z Rezervního fondu, výplata odměny ředitelce z Fondu odměn.
Ostatní výnosy z činnosti - náhrada za škodu (vloupání, zatečení při bouřce), bezúplatný převod majetku od SRPŠ při OA, bezúplatný pronájem sálu ANAG.
Úroky - běžný účet a účet FKSP u Komerční banky Olomouc. Od 30. 5. 2014 byla změněna úroková sazba na účtech v Komerční bance na O%.
Výnosy vybraných místních vládních institucí z transferů - v roce 2014 použité dotace od zřizovatele, z projektů OP VK a Statutárního města Olomouc.
Náhrada za nemoc v roce 2014 ve výši 23 835 Kč, výdaje spojené se státní maturitní zkouškou 44 760 Kč (odměny, odvody, cestovné).
Škola nemá závazky po termínu splatnosti. Pohledávka po termínu splatnosti ve výši 2 120 Kč za prodej vyřazených počítačů na náhradní díly 456 dní po splatnosti, odběratel nepřebírá doporučenou poštu s upomínkami. Od roku 2014 tvořena opravná položka ve výši 10 % za každých 90 dní po splatnosti.
Problémem je část školy ve vlastnictví Univerzity Palackého v Olomouci, ve které do dořešení majetkových práv neprobíhají žádné opravy hrazené zřizovatelem (výměna oken, rekonstrukce elektroinstalace a výměna osvětlení), budova chátrá, okna netěsní, osvětlení je nevyhovující. V současné době probíhají jednání mezi Krajským úřadem a Univerzitou Palackého o převodu budovy.
I když se počet žáků školy každý rok o jednu třídu snižuje, výdaje na provoz neklesají, stále je používána celá budova. Nižší počet žáků má vliv na výši příspěvku na přímé náklady vzdělávání. Pro školní rok 2013/2014 byla z finančních důvodů ukončena smlouva na pronájem bazénu pro výuku, zrušeno předplatné odborných časopisů. Je užívána zákaznická karta České pošty, která zaručuje nižší sazby za poštovné. Dodavatelům elektřiny a plynu nejsou hrazené zálohy - měsíčně hlášena a fakturována skutečná spotřeba, což neblokuje finanční prostředky na zálohách. Doprava stravy je od 1. 9. 2014 zabezpečena Školní jídelnou Hejčín, proto byla ukončena smlouva o dovozu obědů Statutárním městem Olomouc. Problémem je plnění povinnosti dle novely zákona o zaměstnanosti - zaměstnávání osob se zdravotním postižením, ve škole je zaměstnán pouze jeden zaměstnanec s 0,5 úvazkem, zákonná povinnost musí být plněna nákupem zboží v režimu "náhradního plnění" (čisticí prostředky,atp.).
Z důvodu snížení počtu tříd ve školním roce 2014/2015 došlo ke snížení počtu zaměstnanců školy.


A.0.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.3

Doplňující informace k položkám přehledu o peněžních tocíchK položceČástka
Z důvodu nesplnění kritérií dle § 20 odst. 1 písm. a) bodu 1 a 2 zákona č. 563/1991 Sb. v platném znění nesestavuje organizace tento výkaz.R.0.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Fond kulturních a sociálních potřeb

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
A.I. Počáteční stav fondu k 1.1.52868.83
A.II. Tvorba fondu135688.00
1. Základní příděl135688.00
2. Splátky půjček na bytové účely poskytnutých do konce roku 19920.00
3. Náhrady škod a pojistná plnění od pojišťovny vztahující se k majetku pořízenému z fondu0.00
4. Peněžní a jiné dary určené do fondu0.00
5. Ostatní tvorba fondu0.00
A.III. Čerpání fondu135287.00
1. Půjčky na bytové účely0.00
2. Stravování100710.00
3. Rekreace0.00
4. Kultura, tělovýchova a sport0.00
5. Sociální výpomoci a půjčky0.00
6. Poskytnuté peněžní dary14000.00
7. Úhrada příspěvku na penzijní připojištění0.00
8. Úhrada části pojistného na soukromé životní pojištění0.00
9. Ostatní užití fondu20577.00
A.IV. Konečný stav fondu53269.83

Rezervní fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
D.I. Počáteční stav fondu k 1.1.304343.42
D.II. Tvorba fondu36851.25
1. Zlepšený výsledek hospodaření25736.30
2. Nespotřebované dotace z rozpočtu Evropské unie114.95
3. Nespotřebované dotace z mezinárodních smluv0.00
4. Peněžní dary - účelové11000.00
5. Peněžní dary - neúčelové0.00
6. Ostatní tvorba0.00
D.III. Čerpání fondu219377.62
1. Úhrada zhoršeného výsledku hospodaření0.00
2. Úhrada sankcí4500.00
3. Posílení investičního fondu se souhlasem zřizovatele0.00
4. Časové překlenutí dočasného nesouladu mezi výnosy a náklady0.00
5. Ostatní čerpání214877.62
D.IV. Konečný stav fondu121817.05

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

Investiční fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

PoložkaBěžné období
F.I. Počáteční stav fondu k 1.1.246602.29
F.II. Tvorba fondu559913.50
1. Ve výši odpisů dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku559913.50
2. Investiční dotace z rozpočtu zřizovatele0.00
3. Investiční příspěvky ze státních fondů0.00
4. Ve výši výnosů z prodeje svěřeného dlouhodobého hmotného majetku0.00
5. Dary a příspěvky od jiných subjektů0.00
6. Ve výši výnosů z prodeje majetku ve vlastnictví příspěvkové organizace0.00
7. Převody z rezervního fondu0.00
F.III. Čerpání fondu522461.00
1. Financování investičních výdajů92461.00
2. Úhrada investičních úvěrů nebo půjček0.00
3. Odvod do rozpočtu zřizovatele430000.00
4. Posílení zdrojů určených k financování údržby a oprav majetku0.00
F.IV. Konečný stav fondu284054.79

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

G. Doplňující informace k položce „A.II.3. Stavby" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
G.Stavby30965655.005662917.5025302737.5025819877.50
G.1.Bytové domy a bytové jednotky0.000.000.000.00
G.2.Budovy pro služby obyvatelstvu30965655.005662917.5025302737.5025819877.50
G.3.Jiné nebytové domy a nebytové jednotky0.000.000.000.00
G.4.Komunikace a veřejné osvětlení0.000.000.000.00
G.5.Jiné inženýrské sítě0.000.000.000.00
G.6.Ostatní stavby0.000.000.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

H. Doplňující informace k položce „A.II.1. Pozemky" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
H.Pozemky1893320.000.001893320.001893320.00
H.1.Stavební pozemky0.000.000.000.00
H.2.Lesní pozemky0.000.000.000.00
H.3.Zahrady, pastviny, louky, rybníky67352.000.0067352.0067352.00
H.4.Zastavěná plocha1283678.000.001283678.001283678.00
H.5.Ostatní pozemky542290.000.00542290.00542290.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

I. Doplňující informace k položce "A.II.4. Náklady z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaObdobí běžnéObdobí minulé
I. Náklady z přecenění reálnou hodnotou0.000.00
I.1. Náklady z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 640.000.00
I.2. Ostatní náklady z přecenění reálnou hodnotou0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601721

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

J. Doplňující informace k položce "B.II.4. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaObdobí běžnéObdobí minulé
J. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou0.000.00
J.1. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 640.000.00
J.2. Ostatní výnosy z přecenění reálnou hodnotou0.000.00