Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.1.
Informace podle § 7 odst. 3 zákona
Účetní jednotka nemá informace o tom, že by byl porušen princip nepřetržitého trvání.
A.2.
Informace podle § 7 odst. 4 zákona
Na základě směrné účtové osnovy jsme sestavili účtový rozvrh v členění na syntetické , analytické a podrozvahové účty tak, aby byly zachyceny všechny účetní případy nutné k sestavení účetní závěrky a k přenosu účetních záznamů do CSÚIS v souladu s technickou vyhláškou.Byl sestavem převodový můstek v případě zrušených účtů, nových účtů nebo účtů a účtových skupin se změnou názvu. Účtový rozvrh dle potřeby aktualizujeme.
A.3.
Informace podle § 7 odst. 5 zákona
Účetní jednotka vede od 1. 1. 2014 účetnictví v plném rozsahu dle rozhodnutí zřizovatele Olomouckého kraje - usnesení Rady OK číslo UR/28/13/2013 ze dne 12. 12. 2013. Z toho vyplývá, že účtujeme na podrozvahových účtech (o majetku, vyřazených pohledávkách, možnosti poskytnutí transferu a o dalších předvídatelných rizicích a možných ztrátách), účtujeme o opravných položkách, oceňujeme majetek a závazky reálnou hodnotou. Reálnou hodnotou přeceňujeme pouze významné položky. Hladinu významnosti jsme stanovili ve výši 0,3 % z netto aktiv roku 2013, tj. Kč 156 000,00. Účetní odpisy provádíme v souladu s odpisovým plánem pro rok 2014, který byl schválen zřizovatelem - Radou OK.Používáme rovnoměrný způsob odepisování dlouhodobého majetku. Při odepisování dlouhodobého majetku se řídíme ČÚS č. 708 a Metodickým pokynem pro PO zřízené Olomouckým krajem k aplikaci ČÚS č. 708. Od 1. 1. 2015 se budeme řídit Směrnicí Olomouckého kraje č. 5/2014 ze dne 28. 8. 2014 , kterou se vydává Postup pro odepisování majetku u PO zřizovaných OK a Metodickým postupem č. 6/2014/OE k odpisování dlouhodobého majetku u PO zřizovaných OK. Nesestavujeme Přehled o peněžních tocích a Přehled o změnách vlastního kapitálu, protože nesplňujeme obě podmínky uvedené v § 20 zákona o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů.
Na účet 028 účtujeme DDHM v ocenění od 3000,00 do 40 000,00. Pořízení tohoto majetku účtujeme na účet 558. Drobný hmotný majetek pod touto hranicí účtujeme na podrozvahové účty 902 a jeho pořízení na účet 501.
Na účet 018 00 účtujeme DDNM v ocenění od 7 000,00 do 60 000,00. Pořízení tohoto majetku účtujeme na účet 558. Drobný nehmotný majetek pod touto hranicí účtujeme na podrozvahový účet 901 a náklady na jeho pořízení na účet 518. Hladinu významnosti pro účtování na podrozvahové účty jsme stanovili ve výši 500 tis. Kč, tato částka zaokrouhleně odpovídá jednomu procentu z celkových netto aktiv organizace. Bez ohledu na hladinu významnosti účtujeme na podrozvahové účty vyřazené pohledávky a zapůjčený majetek.
Při účtování nákladů a výnosů uplatňujeme metodu časového rozlišení, aby byla dodržena věcná a časová souvislost. Časové rozlišení v průběhu roku používáme u všech transferů. U transferů bez povinnosti finančního vypořádání (příspěvek na provoz od zřizovatele ÚSC - UZ 00020) používáme účet 384 - výnosy příštích období. Do výnosů na účet 672 účtujeme měsíčně 1/12 ročního příspěvku na provoz. U transferů s povinností finančního vypořádání účtujeme o odhadované výši v průběhu roku prostřednictvím účtu 388 - dohadné účty aktivní s UZ příslušné dotace. U příspěvku od zřizovatele ÚSC na odpisy UZ 00006 účtujeme do výnosů na účet 672 měsíčně dle skutečně zaúčtovaných odpisů na základě schváleného odpisového plánu pro rok 2014. U příspěvku na přímé náklady UZ 33353 účtujeme do výnosů na účet 672 měsíčně dle skutečně vyčerpaných nákladů na mzdy , zákonné odvody, učební pomůcky a ostatní přímé ONIV.
U přijatých či vydaných finančních prostředků používáme účtů časového rozlišení, aby byla dodržena věcná a časová souvislost nákladů a výnosů.
Opravy nákladů a výnosů minulých účetních období, které jsou významné, účtujeme prostřednictvím účtu 408 - opravy minulých období. Za významné považujeme v souladu s par. 26 odst. 2d) Prováděcí vyhlášky takové opravy, jejichž výše dosahuje alespoň 0,3 % hodnoty aktiv netto za minulé účetní období - z netto aktiv za rok 2013 Kč 156 400,00.
Rozdělení nákladů mezi hlavní a doplňkovou činnost provádíme tak, že mzdové náklady (platy nebo OON) účtujeme přímo do hlavní nebo doplňkové činnosti (rozdělením úvazků nebo vystavením dohody o provedení práce na konkrétní hodiny). Rovněž potraviny u stravného účtujeme dle výdejek přímo do hlavní a doplňkové činnosti. Společné náklady ( materiál, energie, služby, odpisy) prvotně účtujeme jako náklady činnosti hlavní, do doplňkové činnosti jsou převáděny poměrem výkonů v jednotlivých druzích činnosti. U pronájmů tělocvičny je to poměrem hodin provozu tělocvičny v doplňkové činnosti (cvičení TJ Olomouc, Mgr. Čuka, TAI-CHI a ostatní pronájmy) a hodin provozu v hlavní činnosti (cvičení děti MŠ, žáci ZŠ a internátu)k celkovému počtu hodin provozu tělocvičny. U pronájmů převádíme věcné náklady do doplňkové činnosti pololetně. U cizího stravného je to poměrem počtu jídel připravených v doplňkové činnosti k celkovému počtu jídel připravených ve ŠJ. U cizího stravného převádíme věcné náklady do doplňkové činnosti čtvrtletně, vždy k datu sestavení mezitimní závěrky. Tento způsob klíčování nákladů dává přesnější obraz o nákladech příslušejících jednotlivým doplňkovým činnostem, než poměr výnosů z hlavní a doplňkové činnosti.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.4. Informace podle § 7 odst. 5 zákona o stavu účtů v knize podrozvahových účtů;

Číslo položkyNázev položkySyntetický účetObdobí běžnéObdobí minulé
P.I.Majetek účetní jednotky4137249.643959944.92
1.Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek901124337.14104669.14
2.Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek9024012912.503855275.78
3.Ostatní majetek9030.000.00
P.II.Vyřazené pohledávky a závazky4687.384687.38
1.Vyřazené pohledávky9114687.384687.38
2.Vyřazené závazky9120.000.00
P.III.Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou9210.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou9220.000.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce9230.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o vypůjčce9240.000.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu9250.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodu9260.000.00
P.IV.Další podmíněné pohledávky174346.000.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku9310.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku9320.000.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv9333000.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv9340.000.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí9390.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí941171346.000.00
7.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům9420.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům9430.000.00
9.Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení9440.000.00
10.Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištení9450.000.00
11.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9470.000.00
12.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9480.000.00
P.VI.Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku29709.900.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky z operativního leasingu9610.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky z operativního leasingu9620.000.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z finančního leasingu9630.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z finančního leasingu9640.000.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce96510028.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o vypůjčce96619681.900.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu9670.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodu9680.000.00
P.VII.Další podmíněné závazky0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku9710.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku9720.000.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv9730.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv9740.000.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí9750.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky z nástrojů spolufinancovaných ze zahraničí9760.000.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní9780.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních predpisu a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní9790.000.00
9.Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových9810.000.00
10.Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových9820.000.00
11.Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních9830.000.00
12.Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních9840.000.00
13.Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9830.000.00
14.Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení9840.000.00
P.VIII.Ostatní podmíněná aktiva a ostatní podmíněná pasiva a vyrovnávací účty0.008990.00
1.Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva9910.000.00
2.Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva9920.008990.00
3.Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva9930.000.00
4.Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva9940.000.00
5.Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtum9994286573.123973622.30

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.5. Informace podle § 18 odst. 1 písm. c) zákona

Číslo položkyNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
1.Splatné závazky pojistného na sociálním zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti645209.00581033.00
2.Splatné závazky veřejného zdravotního pojištění277246.00249031.00
3.Evidované daňové nedoplatky u místně příslušných finančních orgánů0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.6. Informace podle § 19 odst. 5 písm. a) zákona
Organizace nemá žádné informace o skutečnostech, které by ovlivnily její finanční situaci mezi koncem rozvahového dne a okamžikem sestavení účetní závěrky.
A.7. Informace podle § 19 odst. 5 písm. b) zákona
Ke konci rozvahového dne neexistují žádné skutečnosti, které by významně změnily pohled na finanční situaci organizace.
A.8. Informace podle § 66 odst. 6
Účetní jednotka k 31. 12. 2014 nevykazuje v rozvaze žádné nové nemovitosti, u kterých by byl podán návrh na vklad vlastnického práva a k rozvahovému dni ještě nedošlo k zápisu těchto nemovitostí na list vlastnictví účetní jednotky.
A.9. Informace podle § 66 odst. 8
Investiční fond k 31. 12. 2014 je plně finančně pokrytý. Finanční prostředky jsou uloženy na bankovním účtu 7138811/0100 u KB Olomouc, analytický účet 241 16.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Číslo položkyNázev položkyÚčetObdobí běžnéObdobí minulé
B.1.Poskytnutí úvěru zajištěné zajišťovacím převodem aktiva3640.000.00
B.2.Půjčky cenných papírů zajištěné převodem peněžních prostředků3640.000.00
B.3.Prodej aktiva se současně sjednaným zpětným nákupem3640.000.00
B.4.Nákup aktiva se současně sjednaným zpětným prodejem3640.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Číslo položkyNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
C.1.Zvýšení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku za běžné účetní období6086504.860.00
C.2.Snížení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku ve věcné a časové souvislosti0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

D.1.Počet jednotlivých věcí a souborů majetku nebo seznam tohoto majetku
0.00Účetní jednotka nemá v evidenci žádné předměty charakteru kulturních památek, sbírek muzejní povahy, předmětů kulturní hodnoty a církevních staveb v ocenění Kč 1,00
D.2.Celková výměra lesních pozemků s lesním porostem
0
D.3.Výše ocenění celkové výměry lesních pozemků s lesním porostem ve výši 57 Kč/m2
0
D.4.Výměra lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0
D.5.Výše ocenění lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0.00
D.6.Průměrná výše ocenění výměry lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0
D.7.Komentář k ocenění lesních pozemků jiným způsobem
0

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.1

Doplňující informace k položkám rozvahyK položceČástka
V měsíci prosinci jsme obdrželi od zřizovatele Protokol o dokončení investiční akce "Realizace úsporných opatření - ZŠ a MŠ logopedická Olomouc". Aktivace byla provedena ke dni 1. 12. 2014. Jednalo se o zateplení, výměnu oken a střechy na pavilonu B inv. číslo 90 za Kč 6 367 452,71, dále zateplení a výměnu oken na pavilonu A inv. číslo 87 za Kč 5 002 026,32 a zateplení, výměnu oken a střechy na tělocvičně inv. číslo 89 za Kč 3 778 241,97, celková pořizovací cena technického zhodnocení Kč 15 147 721,00. Na financování byl použit investiční transfer v celkové výši Kč 6 103 458,90 (v členění FS 85 % Kč 5 764 377,85 a SFŽP 5 % Kč 339 081,05). K vyvedení z investic a zařazení do majetku došlo pozdě, zřizovatel zaúčtoval odpisy za listopad a prosinec a také rozpustil investiční transfer. Od 1. 1. 2015 navazujeme jako vybraná účetní jednotka na odepisování zřizovatele. Provedeným zateplením došlo k úspoře nákladů za vytápění.A.II.3.0.00
Účetní jednotka pořídila na údržbu areálu školy v měsíci srpnu 2014 multifunkční traktorek-sekačku Mounfield XT 220 HD v pořizovací ceně Kč 84 384,00. Na základě zařazovacího protokolu byl zaevidován do majetku na účet 022 10 pod inventárním číslem 99. Stávající traktůrek MTD byl pořízený v roce 2000 a každý rok vynakládáme značné finanční prostředky na jeho opravy a údržbu. Dále dostala darem od Občanského sdružení Prologopaed elektrickou keramickou poklopovou pec v reprodukční pořizovací ceně Kč 51 500,00.A.II.4.0.00
Účetní jednotka pořídila k 31. 12. 2014 DDHM v celkové výši Kč 728 867,30 (souhlasí s analytikou účtu 558 náklady z DDHM). Majetek je zařazen do užívání na základě zařazovacích protokolů, podepsaných odpovědnými osobami. Největší náklady jsme vynaložili na pořízení výpočetní techniky, do počítačové učebny jsme nakoupili 20 ks nových PC v celkové pořizovací ceně Kč 219 978,00 (bylo provedeno výběrové řízení). V rámci projektu OPVK "Digitálně a interaktivně" UZ 33019(naše škola je partnerem projektu s finančním příspěvkem) jsme pořídili 19 ks tabletů ASUS v celkové pořizovací ceně Kč 264 615,00 (v rámci projektu bylo provedeno výběrové řízení). Další významnější položkou je nákup nábytku. Za část uspořených finanční prostředků na vytápění jsme nakoupili nábytek do dvou kluboven na internátě.A.II.6.0.00
Rozpis dlouhodobých poskytnutých záloh:

Účet 465 13 - Stavební bytové družstvo Olomouc- stálá vratná záloha na kartu pro vstup do pronajaté garáže pro služební auto = Kč 350,00
Účet 465 14 - SITA a.s. Olomouc - státlá vratná záloha za plastové kontejnery na odvoz odpadu ze ŠJ = Kč 3 808,00
Účet 465 16 - Švehlova střední škola polytechnická Prostějov - stálá vratná záloha za dva čipy pro vstup do SPC Prostějov = Kč 1 000,00
A.IV.3.0.00
K 31. 12 2014 je na ostatních dlouhodobých pohledávkách zaúčtován vratný konsignační poplatek od firmy SHARP Olomouc.A.IV.6.0.00
Rozpis skladových zásob k 31. 12. 2014:
účet 112 10 - potraviny = Kč 124 250,10
účet 112 11 - kancel. a školní potřeby = Kč 51 689,16
účet 112 12 - čistící prostředky = Kč 13 507,96
účet 112 14 - zůstatek benzínu v nádrži služebního auta = Kč 1 300,50
účet 112 15 - pracovní sešity k učebnicím = Kč 5 701,50


O zásobách potravin účtujeme metodou A. Při vedení skladové evidnce používáme metodu FIFO, kdy první cena pro ocenění přírůstku zásob se použije jako první cena pro ocenění úbytku zásob. Nákupy potravin účtujeme na sklad prostřednictvím účtu 111 - pořízení materiálu. Inventarizaci potravin provádíme dvakrát v roce, k 30. 6. a k 31. 12. Nebyly zjištěny žádné inventarizační rozdíly.
O ostatních zásobách účtujeme metodou B.
B.I.2.0.00
K 31. 12. 2014 máme na účtu 311 dvě pohledávky ve lhůtě splatnosti, první je pohledávka za stravné za prosinec od Dětského domova v Olomouci a druhá je za odvoz stravy za prosinec od SSP Olomouc. Obě pohledávky byly uhrazeny v lednu 2015. V průběhu roku byly všechny pohledávky na účtu 311 hrazeny ve lhůtě splatnosti.B.II.1.0.00
Rozpis zůstatku na účtu 314 00 k 31. 12. 2014:
OLTERM Olomouc - spotřeba tepla TUV 12/2014 = Kč 163 100,00
Záloha byla vyúčtována v lednu 2015, byla vytvořena dohadná položka do nákladů roku 2014.
EP ENERGY TRADING, a.s. Praha 1 - záloha spotřeba plynu 12/2014 = Kč 1 100,00
Záloha byla vyúčtována v lednu 2015, byla vytvořena dohadná položka do nákladů roku 2014.
B.II.4.0.00
na účtu 315 máme jednu pohledávku za stravným a ubytováním za prosinec ve výši Kč 2 243,00. Jedná se o žáka Kristiána Simska. Rodiče byli upomínáni osobně a telefonicky, aby dlužnou částku uhradili. Pohledávka byla uhrazena dne 19. 1. 2015.B.II.5.0.00
Účetní jednotka používá metodu časového rozlišení nákladů a výnosů. Na účtu 381 časově rozlišujeme předplatné časopisů, náklady na stravování a ubytování na lyžařský výcvik v lednu 2015, licence software VIS Plzeň a GORDIG Prostějov. Byla provedena dokladová inventarizace k 31. 12. 2014.B.II.29.0.00
Účet 388 00 - časové rozlišení výnosů z dotace OPVK UZ 33019. Dne 16. 9. 2014 naše škola uzavřela s ART ECON - Střední školou, s.r.o., Prostějov Smlouvu o partnerství s finančním příspěvkem Kč 504 205,00 na spolupráci při relizaci projektu "Digitálně a interaktivně" v rámci OPVK. Projekt trvá 11 měsíců od 1. 9. 2014 do 31. 7. 2015. V letošním roce jsme obdrželi Kč 332 859,00, z toho jsme vyčerpali Kč 320 920,00. Zbytek nevyčerpané dotace ve výši Kč 11 939,00 byl převeden do RF. Máme zřízen samostatný projektový účet v KB Olomouc na přímé náklady (účet 245 00) a nepřímé náklady máme převedeny na provozní účet, analytika 241 23.B.II.31.0.00
Jmění účetní jednotky je členěno:
401 02 (bývalý fond oběžných aktiv) = Kč 227 674,12
401 10 (zdroj krytí DHM) = Kč 55 146 014,04
C.I.1.0.00
Na účtu 403 20 je zaúčtován investiční transfer ve výši Kč 6 086 504,86 na technické zhodnocení tří budov v areálu školy (pavilon A, pavilon B, tělocvična) v rámci investiční akce "Realizace úsporých opatření - ZŠ a MŠ logopedická Olomouc", kteru financoval zřizovatel Olomoucký kraj. Celkový investiční transfer na akci byl ve výši Kč 6 103 458,90. Aktivace byla provedena k 1. 12. 2014. Za měsíce listopad a prosinec 2014 technické zhodnocení odepisoval zřizovatel a také rozpouštěl investiční transfer, za dva měsíce ve výši Kč 16 954,04. Škola od 1. 1. 2015 pokračuje v odepisování a rozpouštění investičního transferu.C.I.3.0.00
Zůstatek na FO k 31. 12. 2014 je plně finančně pokrytý.Finanční prostředky jsou uloženy na bankovním účtu 7138811/0100 u KB Olomouc, analytický účet 241 11. Do FO byl proveden příděl z výsledku hospodaření 2013 ve výši Kč 15 000,00, z fondu byla čerpána odměna ředitelce školy za DČ 2013 ve výši Kč 9 600,00.C.II.1.0.00
Zůstatek na účtu 412 k 31. 12. 2014 není plně finančně pokrytý, rozdíl tvoří níže uvedené položky, které budou vyrovnány v měsíci lednu 2015:
Účet 243 00 k 31. 12. 2014 = Kč 129 219,03
doplatek přídělu do FKSP za 12/2014 = Kč 1 422,00
Úhrada faktury 41390 -přísp. FKSP stravné SPC Přerov 12/2014 = Kč -180,00
Zůstatek na účtu 412 k 31. 12. 2014 = Kč 130 461,03

Finanční prostředky jsou uloženy na samostatném bankovním účtu č. 19-0891440287/0100 u KB Olomouc. Zůstatek na účtu 243 00 k 31. 12. 2014 souhlasí s bankovním výpisem.


C.II.2.0.00
Zůstatek účtu 413 k 31. 12. 2014 je je plně finančně pokrytý. Finanční prostředky jsou uloženy na účtu 7138811/0100 u KB Olomouc, analytický účet 241 13. Do RF byl proveden příděl z výsledku hospodaření 2013 ve výši Kč 59 237,51.

C.II.3.0.00
Zůstatek na účtu 416 k 31. 12. 2014 je plně finančně pokrytý. Finanční prostředky jsou uloženy na účtu 7138811/0100, analytický účet 241 16.

Tvorbu fondu tvoří odpisy dle odpisového plánu schváleného zřizovatelem pro rok 2014 = Kč 1 152 006,00 (HČ Kč 1 109 000,00 a DČ Kč 43 006,00)
Čerpání tvoří odvod z IF zřizovateli (z odpisů) ve výši Kč 887 000,00
Čerpání na investice - nákup multifunkčního traktorku-sekačky = Kč 84 384,00


C.II.5.0.00
Výsledek hospodaření k 31. 12. 2014 je zisk Kč 207 705,34, z toho zisk v hlavní činnosti Kč 88 188,34 a zisk v DČ ve výši Kč 119 517,00. Škola nedočerpala příspěvek na provoz od zřizovatele ve výši Kč 88 188,34 (viz. finanční vypořádání dotací za rok 2014). Z důvodu zateplení a výměny oken na třech budovách v areálu školy došlo k úspoře nákladů za vytápění ve výši Kč 330 080,49. Také náklady na elektřinu jsou oproti loňskému roku nižší o Kč 46 897,00.Část uspořených nákladů jsme použili na nákup nábytku do dvou kluboven na internátě a regálů a stolů do tříd (Kč 96 355,00) a také jsme nakoupili 10 stavitelných lavic a 10 ks stavitelných židlí do tříd (Kč 49 076,00) a nerezový krouhač zeleniny a nerezovou skříň do kuchyně (Kč 46 833,00).C.III.1.0.00
Všechny závazky na účtech 321 10 a 321 14 jsou ve lhůtě splatnosti. Byly uhrazeny v lednu 2015. V průběhu roku jsou závazky hrazeny ve lhůtě splatnosti.D.III.5.0.00
Na účtu 384 00 jsou časově rozlišeny výnosy za stravné, ubytování, školné za leden 2015, dále úplata za zájmové kroužky za leden 2015 a stravné a ubytování na lyžařském výcviku v lednu 2015.Byla provedena dokladová inventarizace účtu.D.III.36.0.00
Na účtu 378 00 je zaúčtována exekuční srážka mzdy za 12/2014, závazek byl uhrazen z bankovního účtu dne 8. 1. 2015.D.III.38.0.00
Na účtu 472 10 je zaúčtována záloha na transfer OPVK UZ 33019 v rámci projektu "Digitálně a interaktivně" refistrační číslo projektu CZ.1.07/1.3.00/51.0030. Příjemcem dotace je ART ECON - Střední škola, s.r.o., Husovo náměstí 2061/91, 796 01 Prostějov, IČ: 25500783, naše škola je partnerem projektu s finančním příspěvkem. Finanční částka dle Smlouvy o partnerství činí Kč 504 205,00. V letošním roce jsme obdrželi Kč 332 859,00.D.II.9.0.00
Na výdajích příštích období jsou zaúčtovány položky, u kterých známe přesně účel a částku, faktury za ně jsou zaevidovány v KDF 2015. Jedná se zejména o spotřebu tepla od Oltermu Olomouc za 12/2014, spotřebu elektřiny od Centropolu za 12/2014, o vodné, stočné, srážky 10. - 12. 2014, služby zpracování mezd za 12/2014. Byla provedena dokladová inventarizace k 31. 12. 2014.D.III.35.0.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.2

Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztrátyK položceČástka
Nejvyšší položky u spotřeby materiálu v hlavní činnosti k 31. 12. 2014:
spotřeba potravin = Kč 1 239 538,93
čistící prostředky, papírové ručníky, toaletní papír = Kč 154 971,45
tonery do tiskáren a MFZ = Kč 86 469,00
školní a kancelářské potřeby = Kč 56 279,15
učebnice, učební pomůcky, knihy, tisk = 140 340,30
materiál na údržbu = Kč 51 720,00
nákup drobného hmotného majetku a drobného inventáře(do Kč 3000,00) = Kč 118 334,43
tiskopisy, xeroxový papír = Kč 40 265,10
pohonné hmoty = Kč 25 740,00
A.I.1.0.00
Rozpis nákladů na energie v HČ k 31.12. 2014
Spotřeba elektřiny = Kč 256 073,00
Spotřeba tepla = Kč 545 097,90
Vodné, stočné, srážky = Kč 188 927,00
Spotřeba plynu ŠJ = Lč 12 644,00

U spotřeby tepla je oproti loňskému roku úspora na vytápění v měrných jednotkách 592 GJ, v hlavní činnosti je úspora v Kč 330 080,49. Taková velká úspora je z důvodu zateplení a výměny oken na třech budovách v areálu školy (pavilon A, pavilon B, tělocvična) a zateplení střechy na dvou budovách (pavilon B a tělocvična). V měsíci září byla dokončena investiční akce "Realizace úsporných opatření - ZŠ a MŠ logopedická", kolaudační souhlas byl vydá 17. 10. 2014. Úspora v GJ je rovněž za zimní měsíce leden, únor 2014 z důvodu mírných klimatických podmínek, zimní venkovní teploty byly nadprůměrné.

A.I.2.0.00
Rozpis oprav v HČ:
Opravy a udržování staveb = Kč 94 392,50
Opravy a udržování strojů a zařízení = Kč 97 381,12
Opravy a udržování dopravních prostředků = Kč 7 470,00

Oproti loňskému roku je na opravách staveb úspora, protože v roce 2013 jsme uskutečnili kromě běžných oprav dvě větší opravy - oprava umývárny v tělocvičně Kč 131 970,00 a oprava WC hoši na pavilonu A Kč 172 123,00. U oprav zařízení a dopravních prostředků jsou náklady srovnatelné s loňským rokem.
A.I.8.0.00
Nejvyšší položky u ostatních služeb v HČ k 31. 12. 2014:

Telefony, internet Olomouc, Prostějov, Jeseník, Přerov, pošta = Kč 71 875,41
Služby spojené s pronájmem kanceláří SPC Jeseník, Prostějov, Přerov = Kč 148 958,00
Služby zpracování mezd = Kč 123 432,00 (z toho UZ 33019 OPVK Kč 400,00)
Služby zpracování dat (Asseco Praha, VIS Plzeň, MADER Olomouc) = Kč 86 038,00
Stravování a ubytování na léčebně-rekreačním pobytu a školách v přírodě = Kč 248 915,00 (žáci Kč 205 895,00, pedagogický dozor Kč 43 020,00)
Ostatní služby = Kč 163 745,00 (praní prádla,odvoz odpadu TS,odvoz a likvidace odpadu ŠJ, inzerce, primární prevence žáků, studie na opravu elektroinstalace na pavilonu B)
školení = Kč 82 213,50 (z toho DVPP Kč 65 736,00)
Bankovní poplatky = Kč 18 495,00
Ostraha = Kč 40 822,50

Oproti loňskému roku jsme vynaložili více finančních prostředků na školení DVPP.Kromě běžných školení přes Schola servis Olomouc a Descartes Svratouch naši pedagogičtí pracovníci absolvovali školení Hejného metodou celkem Kč 15 800,00, MAXÍK Kč 4 500,00, Stimulační technika Dr. Janhubové Kč 13 000,00. Logopedky ve SPC absolvovali školení v NÚV celkem za Kč 7 550,00.

Účet 513 Náklady na reprezentaci = Kč 6 944,00 - občerstvení a pronájem konferenční místnosti na Valné hromadě Sdružení speciálních škol dne 11. 2. 2014 a úhrada smuteční kytice na pohřeb žáka naší školy
A.I.12.0.00
Členění účtu 527 k 31. 12. 2014:

527 00 Ochranné pracovní pomůcky = Kč 19 993,84
527 10,12,15 Příděl do FKSP = Kč 199 468,00
527 20 Věcná režie stravné cizí zaměstnanci = Kč 42 444,60
527 35 Preventivní lékařské prohlídky zaměstnanců = Kč 9 150,00

Náklady na preventivní lékařské prohlídky zaměstnanců jsou oproti loňskému roku nižší, i když prohlídku letos obsolvovalo více zaměstanců než vloni. Změnili jsme provozovatele pracovně lékařských služeb.
A.I.16.0.00
Dálniční známka na služební vozidlo na rok 2014 a poplatek za výpis listu vlastnictví z katastru nemovitostí.A.I.20.0.00
Na účtu 549 je zaúčtováno pojištění žáků na léč. rekr. pobytu s lyžařským výcvikem a školách v přírodě Kč 7 984,00, dále technické zhodnocení výpočetní techniky Kč 3 960,00 (grafické karty, wifi karty) a
haléřové zaokrouhlení Kč 9,32
A.I.36.0.00
Výnosy z prodeje služeb jsou oproti loňskému roku vyšší, zejména u položky tržby za stravné a ubytování na lyžařském výcviku, školách v přírodě a školních výletech. V roce 2014 jsme pořádali školu v přírodě v Beskydech pro MŠ a 1. třídy (stejně jako v loňském roce) a navíc jsme pořádali školu v přírodě pro 2. - 5. třídu ZŠ v Jeseníkách v Hynčici pod Sušinou v hotelu Sněženka. V letošním roce rodiče uhradili škole Kč 215 646,00, v loňském roce Kč 106 524,00.B.I.2.0.00
Ostatní výnosy z činnosti jsou následující:
Technické služby Olomouc - papírový sběr žáků = Kč 6 048,00
Dobropis Moravská vodárenská Olomouc- vodné, stočné, srážky 2.10.-31.12.2013 = Kč 299,00 (doh.položka)
Poskytnuté věcné dary = Kč 22 312,00 (knihy do ŽK, UK, učebnice)
Náhrada škody od ČP -krádež v tělocvičně = Kč 11 402,00
Náhrada za rozbité dveře a zničené učebnice = Kč 3 508,00
Vydaná FA - amortizace služebního auta - cestovné žáků Střední školy Svatý Kopeček na soutěž v oboru cukrář = Kč 392,00
Úhrada služeb za zpracování mezd od zaměstnance,který nenahlásil změnu zdravotní pojišťovny = Kč 500,00 (rozhodnutí škodní komise)
Čerpání zálohy na drobná vydání za děti z Dět. domova Olomouc = Kč 382,00
Haléřové zaokrouhlení ve prospěch = Kč 18,36
B.I.17.0.00
Příspěvek na odpisy UZ 00006 byl vyčerpán v plné výši.
Příspěvek na provoz UZ 00020 nebyl vyčerpán v plné výši,k 31. 12. 2014 bylo vyčerpáno Kč 2 882 811,66. Nevyčerpaný příspěvek na provoz ve výši Kč 88 188,34 tvoří zlepšený výsledek hospodaření v hlavní činnosti. V důsledku zateplení a výměny oken u tří budov v areálu školy (pavilon A, pavilon B a tělocvična) došlo k úspoře nákladů za vytápění. Část uspořených prostředků jsme použili na nákup nábytku na vybavení dvou kluboven na internátě školy.
Příspěvek na přímé náklady UZ 33353 byl vyčerpán v plné výši, úspora na zákonných odvodech byla použita na nákup učebních pomůcek.
Dotace na RP výuka cizího jazyka UZ 33047 byla vyčerpána v plné výši. Škola disponuje učebnicemi a učebními pomůckami pro výuku druhého jazyka (RJ) v potřebném rozsahu, proto dotaci použila na nákup učebnic k výuce prvního cizího jazyka (AJ).
V rámci projektu OPVK "Digitálně a interaktivně" UZ 33019 škola vyčerpala Kč 320 920,00 (na mzdy a zákonné odvody Kč 55 744,00, na nákup tabletů Kč 264 615,00, na služby zpracování mezd a bankovní poplatky Kč 561,00).
B.IV.2.0.00
Výsledek hospodaření k 31. 12. 2014 je zisk Kč 207 705,34, z toho zisk v hlavní činnosti Kč 88 188,34 a zisk v DČ ve výši Kč 119 517,00. Škola nedočerpala příspěvek na provoz od zřizovatele ve výši Kč 88 188,34 (viz. finanční vypořádání dotací za rok 2014). Z důvodu zateplení a výměny oken na třech budovách v areálu školy došlo k úspoře nákladů za vytápění ve výši Kč 330 080,49. Také náklady na elektřinu jsou oproti loňskému roku nižší o Kč 46 897,00.Část uspořených nákladů jsme použili na nákup nábytku do dvou kluboven na internátě a regálů a stolů do tříd (Kč 96 355,00) a také jsme nakoupili 10 stavitelných lavic a 10 ks stavitelných židlí do tříd (Kč 49 076,00) a nerezový krouhač zeleniny a nerezovou skříň do kuchyně (Kč 46 833,00).

Doplňková činnost Sloupec 2 Hospodářská činnost


Účetní jednotka provozovala k 31.12. 2014 dva okruhy doplňkové činnosti.
1. okruh DČ - stravné a ubytování cizí
Náklady = Kč 421 451,48
Výnosy = Kč 433 474,48
Zisk = Kč 12 023,00


2. okruh DČ - pronájmy tělocvičny a konferenční místnosti
Náklady = Kč 108 701,00
Výnosy = Kč 216 195,00
Zisk = Kč 107 494,00

Rozdělení nákladů mezi hlavní a doplňkovou činnost provádíme tak, že mzdové náklady (platy nebo OON) účtujeme přímo do hlavní nebo doplňkové činnosti (rozdělením úvazků nebo vystavením dohody o provedení práce na konkrétní hodiny). Také spotřebu potravin u stravného cizího účtujeme na základě výdejek přímo do hlavní nebo doplňkové činnosti. Společné náklady ( materiál, energie, služby, odpisy) prvotně účtujeme jako náklady činnosti hlavní, do doplňkové činnosti jsou převáděny poměrem výkonů v jednotlivých druzích činnosti. U pronájmů tělocvičny je to poměrem hodin provozu tělocvičny v doplňkové činnosti (cvičení TJ Olomouc a Mgr. Čuka a ostatní pronájmy) a hodin provozu v hlavní činnosti (cvičení děti MŠ, žáci ZŠ a internátu)k celkovému počtu hodin provozu tělocvičny. U pronájmů převádíme věcné náklady do doplňkové činnosti pololetně. U cizího stravného je to poměrem počtu jídel připravených v doplňkové činnosti a počtu jídel připravených celkem ve ŠJ. U stravného cizího převádíme věcné náklady do doplňkové činnosti čtvrtletně, vždy k datu mezitimní závěrky. Tento způsob klíčování nákladů dává přesnější obraz o nákladech příslušejících jednotlivým dopňkovým činnostem, než poměr výnosů z hlavní a doplňkové činnosti.
C.2.0.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Fond kulturních a sociálních potřeb

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
A.I. Počáteční stav fondu k 1.1.224720.08
A.II. Tvorba fondu200683.00
1. Základní příděl200683.00
2. Splátky půjček na bytové účely poskytnutých do konce roku 19920.00
3. Náhrady škod a pojistná plnění od pojišťovny vztahující se k majetku pořízenému z fondu0.00
4. Peněžní a jiné dary určené do fondu0.00
5. Ostatní tvorba fondu0.00
A.III. Čerpání fondu294942.05
1. Půjčky na bytové účely0.00
2. Stravování77841.00
3. Rekreace69055.00
4. Kultura, tělovýchova a sport95766.05
5. Sociální výpomoci a půjčky0.00
6. Poskytnuté peněžní dary51000.00
7. Úhrada příspěvku na penzijní připojištění0.00
8. Úhrada části pojistného na soukromé životní pojištění0.00
9. Ostatní užití fondu1280.00
A.IV. Konečný stav fondu130461.03

Rezervní fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
D.I. Počáteční stav fondu k 1.1.107721.77
D.II. Tvorba fondu71176.51
1. Zlepšený výsledek hospodaření59237.51
2. Nespotřebované dotace z rozpočtu Evropské unie11939.00
3. Nespotřebované dotace z mezinárodních smluv0.00
4. Peněžní dary - účelové0.00
5. Peněžní dary - neúčelové0.00
6. Ostatní tvorba0.00
D.III. Čerpání fondu0.00
1. Úhrada zhoršeného výsledku hospodaření0.00
2. Úhrada sankcí0.00
3. Posílení investičního fondu se souhlasem zřizovatele0.00
4. Časové překlenutí dočasného nesouladu mezi výnosy a náklady0.00
5. Ostatní čerpání0.00
D.IV. Konečný stav fondu178898.28

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

Investiční fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

PoložkaBěžné období
F.I. Počáteční stav fondu k 1.1.471655.29
F.II. Tvorba fondu1152006.00
1. Ve výši odpisů dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku1152006.00
2. Investiční dotace z rozpočtu zřizovatele0.00
3. Investiční příspěvky ze státních fondů0.00
4. Ve výši výnosů z prodeje svěřeného dlouhodobého hmotného majetku0.00
5. Dary a příspěvky od jiných subjektů0.00
6. Ve výši výnosů z prodeje majetku ve vlastnictví příspěvkové organizace0.00
7. Převody z rezervního fondu0.00
F.III. Čerpání fondu971384.00
1. Financování investičních výdajů84384.00
2. Úhrada investičních úvěrů nebo půjček0.00
3. Odvod do rozpočtu zřizovatele887000.00
4. Posílení zdrojů určených k financování údržby a oprav majetku0.00
F.IV. Konečný stav fondu652277.29

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

G. Doplňující informace k položce „A.II.3. Stavby" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
G.Stavby80669166.7528832583.0051836583.7537825184.75
G.1.Bytové domy a bytové jednotky0.000.000.000.00
G.2.Budovy pro služby obyvatelstvu77531259.9928723408.0048807851.9934744048.99
G.3.Jiné nebytové domy a nebytové jednotky0.000.000.000.00
G.4.Komunikace a veřejné osvětlení0.000.000.000.00
G.5.Jiné inženýrské sítě3137906.76109175.003028731.763081135.76
G.6.Ostatní stavby0.000.000.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

H. Doplňující informace k položce „A.II.1. Pozemky" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
H.Pozemky8788979.150.008788979.158788979.15
H.1.Stavební pozemky0.000.000.000.00
H.2.Lesní pozemky0.000.000.000.00
H.3.Zahrady, pastviny, louky, rybníky0.000.000.000.00
H.4.Zastavěná plocha3338066.430.003338066.433338066.43
H.5.Ostatní pozemky5450912.720.005450912.725450912.72

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

I. Doplňující informace k položce "A.II.4. Náklady z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaObdobí běžnéObdobí minulé
I. Náklady z přecenění reálnou hodnotou0.000.00
I.1. Náklady z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 640.000.00
I.2. Ostatní náklady z přecenění reálnou hodnotou0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683

sestavená k 31.12.2014

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

J. Doplňující informace k položce "B.II.4. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaObdobí běžnéObdobí minulé
J. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou0.000.00
J.1. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 640.000.00
J.2. Ostatní výnosy z přecenění reálnou hodnotou0.000.00