Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2015

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.1.
Informace podle § 7 odst. 3 zákona
Školní jídelna Olomouc-Hejčín, příspěvková organizace vznikla od 1.7.2011 jako samostatný subjekt, je
plátcem DPH.
Organizace od 1. 1. 2013 vede evidenci PAP a je plátcem DPH.
Na základě Usnesení Rady Olomouckého kraje UR/28/2013 vede ŠJ od 1.1. 2014 účetnictví v plném rozsahu, tj.
účtuje účetnictví v plném rozsahu, tj. účtuje na podrozvahových účtech, tvoří opravné položky k
pohledávkám a oceňuje majetek a závazky reálnou hodnotou.
U majetku vedeného na podrozvahových účtech je hranice významnosti u dlouhodobého majetku Kč 3 000,-,
u dlouhodobého nehmotného majetku Kč 7 000,-, dolní hranice u hmotného majetku je Kč 500,-, u nehmotného
majetku Kč 1 000,-.
O podmíněných pohledávkách ze vztahu k jiným zdrojům se v podrozvahové evidenci účtuje od Kč 10 000,- a
to v členění na krátkodobé a dlouhodobé - transfery s vypořádáním.
Podmínky pro sestavení výkazů "Přehled o peněžních tocích" a "Přehled o změnách vlastního kapitálu" ŠJ
nesplňuje.
Na základě Dohody o převodu hospodaření majetku ze dne 28.4.2015 byla příspěvkové organizaci bezúplatně
předána stravovací licence software Veřejné informační služby Plzeň (pod názvem Software systém PRO VIS
úroveň 7v +rozšíření počtu strávníků na neomezený počet. Software byl převeden Slovanským gymnáziem
Olomouc, pořizovací cena Kč 121.309,76, oprávky k 30.4.2015 činí Kč 33 720,00, zůstatková hodnota
Kč 87.589,76.


A.2.
Informace podle § 7 odst. 4 zákona
V souladu s vyhláškou č. 410/2009 Sb. ve znění Vyhlášky číslo 435/2010 Sb. došlo od 1.1.2011 ke změnám
při sestavení Rozvahy, Výkazu zisku a ztráty a Přílohy - výkazy se sestavují v Kč, s přesností na dvě
desetinná místa. Z tohoto důvodu jsou stavy minulého období, které bylo sestaveno v tisících Kč,
rozšířeny 000,00.
Od 1. 1. 2015 byl dle nové směrné účtové osnovy upraven účtový rozvrh a byly převedeny počáteční stavy
některých analytických účtů.
Účetní software byl také aktualizován v souladu s vyhláškou č. 410/2009 v platném znění.
A.3.
Informace podle § 7 odst. 5 zákona
Od 1. 1. 2014 je vedeno účetnictví v plném rozsahu. Výkazy jsou sestaveny v jednotkách české měny v celých
Kč, s přesností na dvě desetinná místa.
Odpisový plán je sestaven na kalendářní rok s roční odpisovou sazbou stanovenou zřizovatelem - usnesení Rady
Olomouckého kraje:
1. odpisová skupina - roční odpisová sazba 16,67 %
2. odpisová skupina - roční odpisová sazba 12,50 %
3. odpisová skupina - roční odpisová sazba 6,67 %
5. odpisová skupina - roční odpisová sazba 1,11 % (změna způsobu odepisování - budova 90 let).
Hranice pro zařazení majetku do účetnictví je stanovena organizační směrnicí ve výši 1.000,- Kč a více.
V podrozvahové evidenci je účtován hmotný majetek od 500,- Kč do 3.000,- Kč.
Drobný hmotný majetek v hodnotě nad 3.000,- Kč do 40.000,- Kč je účtován na účet 028 v členění dle typu
(nábytek, kancelářské stroje, kuchyňské zařízení, ostatní předměty, dary).
Drobný nehmotný majetek nad 7.000,- Kč do 60.000,- Kč je účtován na účet 018.
Dlouhodobý hmotný majetek v hodnotě nad 40.000,- Kč je účtován na účet 022 v členění dle typu
(stroje, přístroje, zařízení a energ. a hnací stroje).
Dlouhodobý nehmotný majetek v hodnotě nad 60.000,- Kč je účtován na účet 013.
Budovy a pozemky jsou zařazovány do evidence vždy bez ohledu na cenu.
Stav majetku v účetnictví odpovídá stavu majetku v evidenci.
Příspěvková organizace používá metody časového rozlišení nákladů, výnosů, používá účtování dohadných účtů,
účtuje o zálohách.
V průběhu účetního období jsou časově rozlišovány transfery, konečné vyúčtování je k rozvahovému dni,tj.
k 31.12.
V rámci doplňkové činnosti je poskytováno stravování pro zaměstnance jiných škol, cizím strávníkům a také
rozvoz obědů vlastním automobilem.
Náklady doplňkové činnosti jsou určovány měsíčně ze skutečných nákladů hlavní činnosti a to procentem z
počtu uvařených jídel.
Doplňková činnost je sledovanána samostatně dle znaku ORJ a OrgC.
Zřizovatelem příspěvkové organizace je Olomoucký kraj. Statutární zástupce školní jídelny je ředitelka
Bc. Daniela Machalová.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2015

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.4. Informace podle § 7 odst. 5 zákona o stavu účtů v knize podrozvahových účtů;

Číslo položkyNázev položkySyntetický účetObdobí běžnéObdobí minulé
P.I.Majetek a závazky účetní jednotky 875728.57829864.81
1.Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek 9010.000.00
2.Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek 902875728.57829864.81
3.Vyřazené pohledávky 9050.000.00
4.Vyřazené závazky 9060.000.00
5.Ostatní majetek 9090.000.00
P.II.Krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů a krátkodobé podmíněné závazky z transferů0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů9110.000.00
2.Krátkodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů9120.000.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů9130.000.00
4.Krátkodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů9140.000.00
5.Ostatní krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů9150.000.00
6.Ostatní krátkodobé podmíněné závazky z transferů9160.000.00
P.III.Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou 0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou 9210.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodou úplatného užívání majetku jinou osobou 9220.000.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce 9230.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce 9240.000.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů 9250.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů 9260.000.00
P.IV.Další podmíněné pohledávky 0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku 9310.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku 9320.000.00
3.Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv 9330.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv 9340.000.00
5.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní9390.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní 9410.000.00
7.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům 9420.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům 9430.000.00
9.Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění 9440.000.00
10.Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění 9450.000.00
11.Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 9470.000.00
12.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 9480.000.00
P.V.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů a dlouhodobé podmíněné závazky z transferů 0.000.00
1.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů9510.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů9520.000.00
3.Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů9530.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů9540.000.00
5.Ostatní dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů9550.000.00
6.Ostatní dlouhodobé podmíněné závazky z transferů9560.000.00
P.VI.Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku 0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky z operativního leasingu 9610.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky z operativního leasingu 9620.000.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z finančního leasingu 9630.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z finančního leasingu 9640.000.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce 9650.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce 9660.000.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů 9670.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů 9680.000.00
P.VII.Další podmíněné závazky 0.000.00
1.Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku 9710.000.00
2.Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku 9720.000.00
3.Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv 9730.000.00
4.Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv 9740.000.00
5.Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní 9780.000.00
6.Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní 9790.000.00
7.Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových 9810.000.00
8.Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových 9820.000.00
9.Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních 9830.000.00
10.Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních 9840.000.00
11.Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 9850.000.00
12.Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 9860.000.00
P.VIII.Ostatní podmíněná aktiva a ostatní podmíněná pasiva a vyrovnávací účty 0.000.00
1.Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva 9910.000.00
2.Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva 9920.000.00
3.Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva 9930.000.00
4.Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva 9940.000.00
5.Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtům 999875728.57829864.81

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2015

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.5. Informace podle § 18 odst. 1 písm. c) zákona

Číslo položkyNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
1.Splatné závazky pojistného na sociálním zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti0.00117909.00
2.Splatné závazky veřejného zdravotního pojištění0.0050539.00
3.Evidované daňové nedoplatky u místně příslušných finančních orgánů0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2015

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.6. Informace podle § 19 odst. 5 písm. a) zákona
Od 1. 1. 2015 nedošlo k žádné mimořádné události, významnější změnou je prodloužení doby
odepisování budovy školní jídelny na 90 let.
Příspěvková organizace není účastníkem žádného grantového projektu.
V 1. - 4. čtvrtletí 2015 neobdržela školní jídelna žádný věcný ani finanční dar.
Pro dodávku elektřiny na rok 2015 byl zřizovatelem vysoutěžen dodavatel Centropol Energy.
Silniční daň na rok 2015 za automobil na rozvoz obědů - Volkswagen Crafter - byla zaplacena
v měsíci lednu 2015 na celé účetní období.
A.7. Informace podle § 19 odst. 5 písm. b) zákona
Žádné skutečnosti, které existovaly ke konci rozvahového dne, a které by významně ovlivnily pohled na finanční situaci organizace, nenastaly.
A.8. Informace podle § 66 odst. 6
Převod vlastnictví k nemovitostem, které podléhají vkladu do katastru nemovitostí, nebyl ke dni 31. 12. 2015 proveden.
A.9. Informace podle § 66 odst. 8
Stav fondu odměn, investičního a rezervního fondu je k 31. 12. 2015 je plně krytý finančními prostředky
na účtech 241/200, 241/0210, 241/0300.
Fond odměn byl k datu 31.12.2014 vyčerpán, jeho stav byl k datu 30. 6. 2015 navýšen přídělem ze
schváleného výsledku hospodaření roku 2014 o Kč 21 000,00. V červenci 2015 došlo k čerpání fondu
odměn a k datu 31. 12. 2015 je fond odměn vyčerpán.
U FKSP je k 31. 12. 2015 nesoulad mezi účtem 412 a 243 ve výši Kč 2 130,68,00, který je vyrovnán
dne 11.1.2016.(Jedná se o příspěvek na stravné zaměstnanců ŠJ a příděl z mezd do FKSP za období
12/2015).
Počáteční stav rezervního fondu ve výši Kč 247 540,29 byl k datu 30.6.2015 navýšen o Kč 186 899,85,
tj. zlepšený výsledek hospodaření roku 2014, konečný zůstatek fondu činí Kč 434 440,14.
Počáteční stav investičního fondu činil Kč 1 433 197,97, v roce 2015 čerpala organizace investiční
fond na havarijní opravu pánve ELRO - firma Tip-Ex Partner s.r.o. Praha (ovládací panel včetně
elektroniky a řídící desky) ve výši Kč 139 098,52, na malířské a natěračské práce v budově ŠJ
v hodnotě Kč 45 000,00 a dále na bylo z investičního fondu čerpáno Kč 53 939,77 na opravu řídící
desky ELRO. Celkové odpisy za rok 2015 činily Kč 3 877 596,00, z toho odpisy v HČ Kč 3 595 704,00
a odpisy v doplňkové činnosti Kč 281 892,00. Odvod odpisů zřizovateli činil za rok 2015 Kč
2 880 704,00. Konečný stav investičního fondu k 31. 12. 2015 je 2 115 446,45 Kč.


Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2015

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Číslo položkyNázev položkyÚčetObdobí běžnéObdobí minulé
B.1.Poskytnutí úvěru zajištěné zajišťovacím převodem aktiva3640.000.00
B.2.Půjčky cenných papírů zajištěné převodem peněžních prostředků3640.000.00
B.3.Prodej aktiva se současně sjednaným zpětným nákupem3640.000.00
B.4.Nákup aktiva se současně sjednaným zpětným prodejem3640.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2015

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Číslo položkyNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
C.1.Zvýšení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku za běžné účetní období0.000.00
C.2.Snížení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku ve věcné a časové souvislosti0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2015

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

D.1.Počet jednotlivých věcí a souborů majetku nebo seznam tohoto majetku
0
D.2.Celková výměra lesních pozemků s lesním porostem
0
D.3.Výše ocenění celkové výměry lesních pozemků s lesním porostem ve výši 57 Kč/m2
0
D.4.Výměra lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0
D.5.Výše ocenění lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0
D.6.Průměrná výše ocenění výměry lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0
D.7.Komentář k ocenění lesních pozemků jiným způsobem
0

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2015

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.1. Doplňující informace k položkám rozvahy

Doplňující informace k položkám rozvahyK položceČástka
K datu 31. 12. 2015 je evidence pozemků a staveb beze změn.
V dubnu 2015 došlo k zařazení převedeného SW ze Slovanského gymnázia Olomouc
(na základě Dohody o převodu hospodaření majetku ze dne 28.4.2015 byla předána
stravovací licence software Veřejné informační služby Plzeň (pod názvem Software
systém PRO VIS úroveň 7v +rozšíření počtu strávníků na neomezený počet. Software
byl převeden Slovanským gymnáziem Olomouc, pořizovací cena Kč 121.309,76,oprávky
k 30.4.2015 činí Kč 33 720,00, zůstatková hodnota Kč 87.589,76.

Z evidence dlouhodobého majetku došlo k přeřazení majetku ve výši Kč 26 972,26,
odepsaný majetek do Kč 40 000/kus, který byl pořízen podle v minulosti platných
předpisů v oblasti účetnictví a v současné době nesplňuje podmínky stanovené
obsahovým vymezením položek dlouhodobého majetku ve Vyhlášce č. 410/2009 Sb.
ve znění pozdějších předpisů.
Do dlouhodobého majetku byl v 10/2015 zařazen majetek ve výši Kč 76 602,50,
jedná se o kuchyňské vybavení - Dělička těsta elektrická.

V průběhu 1.-4. čtvrtletí roku 2015 došlo k zakoupení majetku vedeného v evidenci
účtu 028 DDHM ve výši Kč 171 959,22. Jedná se o následující položky:
Kč 15 120,00 - atyp.nerezový regál
Kč 3 690,08 - mikrovlnná trouba
Kč 7 480,00 - můstková váha
Kč 19 590,00 - 2x PC
Kč 10 923,14 - skartovač REXEL
Kč 10 155,00 - 2 nerezové hrnce
Kč 18 980,00 - lis na citrusy
Kč 39 600,00 - násypná hlava
Kč 42 142,00 - 2 mixéry a šlehače
Kč 4 279,00 - úklidový vozík
V průběhu 4. čtvrtletí došlo k vyřazení majetku DDHM ve výši Kč 46 251,30.

Podrozvahová evidence je vedena v knize podrozvahových účtů.
Na účtu 902 Jiný DDHM došlo v roce 2015 k zakoupení majetku v celkové výši
Kč 53 628,85, jedná se především o následující položky:
Kč 36 051,00 kuchyňské vybavení
Kč 860,00 dřevěná lékárnička
Kč 2 057,85 kancelářské křeslo
Kč 3 280,00 nerezové hrce, poklice
Kč 9 200,00 10 ks gastronádob
Kč 2 180,00 mycí set na okna
V prosinci 2015 došlo k vyřazení majetku v hodnotě Kč 7 765,09.

Ve školní jídelně funguje software od firmy VIS Plzeň (zatím v pronájmu).
I v roce 2015 je ve školní jídelně zaveden v rámci rozšíření poskytovaných
služeb pro strávníky Gymnázia Hejčín, Slovanského gymnázia výběr ze tří
druhů jídel. Pro strávníky, kteří chodí přímo do jídelny Olomouc-Hejčín
byla znovu zavedena burza jídel, v roce 2015 pokračuje rovněž rozvoz obědů
po městě Olomouci. Program stravné je pravidelně aktualizován dle potřeb a
požadavků školní jídelny.






AKTIVA122364354.39
Stav zásob k 31. 12. 2015:

Kč 459 833,86 materiál na skladě
Kč 22 031,90 zboží na skladě-čipy

Příjem potravin, čistících prostředků, tonerů, kancelářského papíru a čipů
se účtuje z dodavatelské faktury přes účet pořízení materiálu a poté na
sklad. Tyto položky jsou sledovány v software, na základě výdejek je
zaúčtována jejich měsíční spotřeba do nákladů.

B.I.481865.76
Krátkodobé pohledávky - stav účtů k 31.12.2015:

účet 311 Odběratelé Kč 371 183,40
Zůstatek účtu 311 se skládá z vystavených faktur za stravné 12/2015,
dne 6.1.2016 uhrazeny FV 76,78 a 79 v celk.výši Kč 262 355,40
dne 13.1.2016 uhrazena FV 80 v hodnotě Kč 17 350,00
dne 15.1.2016 uhrazeny FV 77 a 81 v celkové výši Kč 91 478,00

účet 341 Dań z příjmů Kč 28 910,00
Daň z příjmu právnických osob za rok 2014 byla po konzultaci s daňovým poradcem
přesunuta na termín k 30.6.2015. Na základě zpracovaného přiznání k dani z
příjmů právnických osob vznikla daňová povinnost ve výši 49.590,00 Kč, částka
byla dne 23.6.2015 uhrazena. Povinná záloha na daň z příjmu činila Kč 35 900,00,
předpoklad daně z příjmu za r.2015 činí Kč 21 280,00, proúčtován vnitřním
dokladem č.191/12/2015.

účet 381 Náklady příštích období Kč 28 918,03
FP č. 190, 222, 315, 250 a 277 - náklady r. 2016 za služby-užívání domén
www.strava.cz, www.olomouc.cz, VIS-licenční smlouva atd. Jednotlivé položky
byly proúčtovány do nákladů roku 2016 vnitřním dokladem č. 4 v lednu 2016.
B.II.429011.43
Krátkodobý finanční majetek:

Běžný účet je analyticky členěný dle jednotlivých fondů:
účet 241 0100 BÚ-provoz,vč.dotací Kč 2 423 912,39
účet 241 0200 BÚ-Fond odměn Kč 0,00 souhlasí s účtem 411
účet 241 0210 BÚ-Rezervní fond Kč 434 440,14 souhlasí s účtem 413
účet 241 0300 BÚ-Investiční fond Kč 2 115 446,18 souhlasí s účtem 416

Účet FKSP - samostatný účet používaný výhradně pro výdaje dle rozpočtu FKSP a
Vyhl. č. 114/2002 Sb. v platném znění.

Ceniny k datu 31.12.2015 nejsou v ŠJ evidovány. V průběhu roku ve dny, kdy
se nevařila strava, ale zaměstnanci byli v práci, byly jim za odpracované dny
předány stravenky SODEXO v hodnotě Kč 60,00/za jeden oběd.

Pokladna - je prováděna pravidelná inventarizace dle plánu na rok 2015.
K datu 31. 12. 2015 byla provedena inventarizace pokladny a nebyly zjištěny
žádné rozdíly.



B.III.5005228.35
Vlastní kapitál:

Účet 401 Jmění účetní jednotky - Kč 89 578 154,31 (byl v roce 2015 snížen
o odpisy majetku za období 1-12/2015).

Účet 411 Fond odměn - počáteční stav k 1.1.2015 Kč 0,00 byl k 30. 6. 2015
navýšen o Kč 21.000,00. V červenci 2015 došlo k jeho čerpání v plné výši,
k datu 31.12.2015 byl fond odměn plně vyčerpán.

Účet 412 Fond kulturních a sociálních potřeb je používán na stravování
zaměstnanců ve výši Kč 6,- za oběd, dále čerpán příspěvek ve výši Kč
1.000,00 na zaměstnance (masáže, bazén, apod.) a peněžní dar k odchodu
do důchodu a životnímu jubileu. Finanční rozdíl mezi účty 243 a 412 ve
výši Kč 2 130,68 tvoří pohledávky a závazky za prosinec 2015,které byly
vyrovnány dne 11.1.2016(příspěvek na stravné zaměstnanců a příděl z mezd
za 12/2015). Zůstatek fondu FKSP činí Kč 17.036,64.


Účet 413 Rezervní fond - počáteční stav k 1.1.2015 v hodnotě Kč 247 540,29
byl k 30. 6. 2015 navýšen o Kč 186 899,85, tj. zlepšený výsledek hospodaření
roku 2014. V průběhu 1.-4.čtvrtletí 2015 nedošlo k jeho čerpání. Výše
rezervního fondu činí k 31. 12. 2015 Kč 434 440,14.

Účet 416 Investiční fond - počáteční stav v hodnotě Kč 1 433 194,97 byl navýšen
o odpisy majetku za období 1-12/2015. Odpisy hlavní činnosti jsou kryté dotací
zřizovatele ve výši Kč 3 594 704,00, odpisy doplňkové činnosti ve výši Kč
281 892,00 jsou kryté z výnosů doplňkové činnosti. Snížení fondu o stanovený
odvod zřizovateli ve výši Kč 2 880 704,00 byl proveden na základě pokynů KÚ
Olomouc. Dále byl investiční fond použit na havarijní opravu el. pánve, opravu
řídící desky, malování budovy a k pořízení nového IM ve výši Kč 76 602,50
(dělička těsra el.). Stav účetní se rovná stavu finančnímu.


C.92246019.64
Krátkodobé závazky k datu 31. 12. 2015:

Účet 321 Dodavatelé:
účet 321 0010 Dodavatelé-potraviny Kč 19 082,77
účet 321 0011 Dodavatelé-ostatní provoz Kč 244 599,20
Dodavatelé - všechny faktury byly uhrazeny v terminu splatnosti v průběhu
měsíce ledna 2016 - viz dokladová inventarizace.

Krátkodobé přijaté zálohy Účet 324 v hodnotě Kč 2 151 311,29 - zálohy na stravné
strávníků, evidence záloh je vedena dle jednotlivých kategorií žáků a
zaměstnanců a byla odsouhlasena na zálohy vedené v programu stravné-VIS Plzeň.

Účet 331 Zaměstnanci Kč 339 958,00
Účet 336 Sociální zabezpečení Kč 137 636,00
Účet 337 Zdravotní zabezpečení Kč 58 992,00
Účet 342 Ostatní daně-zálohová daň Kč 38 237,00
srážková daň Kč 1 216,00
Závazky za zaměstnanci, zúčtování s institucemi sociálního a zdravotního
zabezpečení, jiné přímé daně - předpis za prosinec 2015 byl uhrazen dne
6. 1. 2016.

Účet 343 Daň z přidané hodnoty ve výši Kč 8 915,00
Tento odvod DPH za 4.čtvrtletí 2015 byl Finančnímu úřadu uhrazen dne 22.1.2016.

Účty 346, 348, 349 byly k datu 31. 12. 2015 vyrovnány

Účet 347 Závazky k vybraným ÚVI Kč 2 558,71
Vratka dotace na přímé náklady na vzdělávání-ONIV byla uhrazena dokladem 10045
dne 14.1.2016.

Účet 374 Krátkodobé přijaté zálohy na transfery - byl vyrovnán
Transfery s vypořádáním v běžném účetním období jsou účtovány přes dohadné
položky - výše nákladů stejná jako výše výnosů, výsledek hospodaření ovlivňuje
pouze doplňková činnost a neinvestiční transfer bez vypořádání - dotace
zřizovatele na provoz, účtovaná do výnosů ve výši měsíční dotace.

Účet 383 Výdaje příštích období Kč 147 348,68
Zůstatek k 31.12.2015 se skládá z položek:
Kč 539,60 SITA - odvoz odpadu 12/2015
Kč 4 070,00 L.Bečáková - zpracování mezd 12/2015
Kč 1 033,43 O2 - poplatky za pevnou linku 12/2015
Kč 56 992,39 GH (Pražská plynárenská) - plyn za 12/2015
Kč 628,00 Lindstron (rohože)
Kč 63 813,95 Centropol - elektrická energie za 12/2015
Kč 13 355,04 GH - vodné, stočné za 12/2015
Kč 2 637,27 GH (TS Olomouc)-odvoz odpadu za 12/2015
Kč 4 279,00 Globaltek-úklidový vozík
Účetní doklad 178/12/2015 byl vyrovnán s fakturami došlými v lednu 2016.

Účet 389 Dohadné účty pasivní byl k datu 31.12.2015 vyrovnán.

Účet 378 Ostatní krátkodobé závazky-exekuce v hodnotě Kč 9 454,00 byl
ke dni 6.1.2016 vyrovnán.




C.III.3159308.65

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2015

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.2. Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztráty

Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztrátyK položceČástka
Účetní jednotka vede odděleně hlavní a doplňkovou činnost (dle nově vytvořené
účetní osnovy k datu 1.1.2015).
K 31. 12. 2015 vykazuje školní jídelna celkovou úsporu ve výši Kč 67 772,82,
z toho v hlavní činnosti ztrátu Kč - 29 413,92, která byla doúčtováním
neulatněného DPH na sklad ve výši Kč 55 123,87 VÚD č. 190/12/2015)
navýšena na zisk v hlavní činnosti v hodnotě Kč 25 709,95.
Hospodářská činnost ve výši Kč 97 186,74 byla proúčtováním předpokladu daně
z příjmu r. 2015 snížena o Kč 21 280,00 (VÚD č.191/12/2015).
Celková výše výsledku hospodaření před zdaněním činí Kč 122 896,69, celková výše
výsledku hospodaření za běžné účetní období (po zdanění) činí Kč 101 616,69.


Nejvýznamnější nákladovou položkou, která ovlivňuje výsledek hospodaření je účet
549/0410 Neuplatněný nárok na odpočet DPH. Jeho celková výše za 1.-4. čtvrtletí
roku 2015 činila Kč 1.756958,67 Kč.

Další významnou nákladovou položkou jsou spotřeby energií a opravy (v průběhu
1.-4.čtvrtletí 2015 došlo pouze k nejnutnějším opravám, a to především u
kuchyňského vybavení,u havarijní opravy el.pánve, opravy řídící desky a malování
budovy školní jídelny bylo využito investičního fondu). Veškeré drobné běžné
opravy byly hrazeny z provozních prostředků. Po provedení kvalifikovaného odhadu
je hospodaření příspěvkové organizace vyrovnané. Účetní jednotka se i nadále
snaží o maximální hospodárnost provozu a vyrovnané hospodaření.
Příspěvková organizace se snaží dosáhnout zvýšení podílu DČ pro použití případné
ztráty z hlavní činnosti. V rámci doplňkové činnosti byly v roce 2015 pořádány
akce Nové trendy v moderním vaření, dále krátkodobý pronájem jídelny a zapůjčení
kuchyňského nádobí. Stravování ve školní jídelně je poskytováno pro seniory a
maminky na mateřské dovolené, dále školní jídelna zajišťuje i rozvoz stravy
vlastním dopravním prostředkem.
B.V.5.0.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2015

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Fond kulturních a sociálních potřeb

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
A.I. Počáteční stav fondu k 1.1.24118.64
A.II. Tvorba fondu38307.68
1. Základní příděl38307.68
2. Splátky půjček na bytové účely poskytnutých do konce roku 19920.00
3. Náhrady škod a pojistná plnění od pojišťovny vztahující se k majetku pořízenému z fondu0.00
4. Peněžní a jiné dary určené do fondu0.00
5. Ostatní tvorba fondu0.00
A.III. Čerpání fondu46064.00
1. Půjčky na bytové účely0.00
2. Stravování22140.00
3. Rekreace0.00
4. Kultura, tělovýchova a sport17924.00
5. Sociální výpomoci a půjčky0.00
6. Poskytnuté peněžní dary3000.00
7. Úhrada příspěvku na penzijní připojištění0.00
8. Úhrada části pojistného na soukromé životní pojištění0.00
9. Ostatní užití fondu3000.00
A.IV. Konečný stav fondu16362.32

Rezervní fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
D.I. Počáteční stav fondu k 1.1.247540.29
D.II. Tvorba fondu186899.85
1. Zlepšený výsledek hospodaření186899.85
2. Nespotřebované dotace z rozpočtu Evropské unie0.00
3. Nespotřebované dotace z mezinárodních smluv0.00
4. Peněžní dary - účelové0.00
5. Peněžní dary - neúčelové0.00
6. Ostatní tvorba0.00
D.III. Čerpání fondu0.00
1. Úhrada zhoršeného výsledku hospodaření0.00
2. Úhrada sankcí0.00
3. Posílení investičního fondu se souhlasem zřizovatele0.00
4. Časové překlenutí dočasného nesouladu mezi výnosy a náklady0.00
5. Ostatní čerpání0.00
D.IV. Konečný stav fondu434440.14

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2015

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

Investiční fond

PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE ZŘIZOVANÉ ÚZEMNÍMI SAMOSPRÁVNÝMI CELKY A SVAZKY OBCÍ

PoložkaBěžné období
F.I. Počáteční stav fondu k 1.1.1433194.97
F.II. Tvorba fondu3877596.00
1. Ve výši odpisů dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku3877596.00
2. Investiční dotace z rozpočtu zřizovatele0.00
3. Investiční příspěvky ze státních fondů0.00
4. Ve výši výnosů z prodeje svěřeného dlouhodobého hmotného majetku0.00
5. Dary a příspěvky od jiných subjektů0.00
6. Ve výši výnosů z prodeje majetku ve vlastnictví příspěvkové organizace0.00
7. Převody z rezervního fondu0.00
F.III. Čerpání fondu3195344.79
1. Financování investičních výdajů76602.50
2. Úhrada investičních úvěrů nebo půjček0.00
3. Odvod do rozpočtu zřizovatele2880704.00
4. Posílení zdrojů určených k financování údržby a oprav majetku238038.29
F.IV. Konečný stav fondu2115446.18

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2015

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

G. Doplňující informace k položce „A.II.3. Stavby" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
G.Stavby87543568.268252721.0079290847.2680234791.26
G.1.Bytové domy a bytové jednotky0.000.000.000.00
G.2.Budovy pro služby obyvatelstvu87543568.268252721.0079290847.2680234791.26
G.3.Jiné nebytové domy a nebytové jednotky0.000.000.000.00
G.4.Komunikace a veřejné osvětlení0.000.000.000.00
G.5.Jiné inženýrské sítě0.000.000.000.00
G.6.Ostatní stavby0.000.000.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2015

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

H. Doplňující informace k položce „A.II.1. Pozemky" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
H.Pozemky16615.000.0016615.0016615.00
H.1.Stavební pozemky0.000.000.000.00
H.2.Lesní pozemky0.000.000.000.00
H.3.Zahrady, pastviny, louky, rybníky0.000.000.000.00
H.4.Zastavěná plocha16615.000.0016615.0016615.00
H.5.Ostatní pozemky0.000.000.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2015

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

I. Doplňující informace k položce "A.II.4. Náklady z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaObdobí běžnéObdobí minulé
I. Náklady z přecenění reálnou hodnotou0.000.00
I.1. Náklady z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 640.000.00
I.2. Ostatní náklady z přecenění reálnou hodnotou0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 72543850

sestavená k 31.12.2015

(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

J. Doplňující informace k položce "B.II.4. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaObdobí běžnéObdobí minulé
J. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou0.000.00
J.1. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 640.000.00
J.2. Ostatní výnosy z přecenění reálnou hodnotou0.000.00