Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2019
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.1. Informace podle § 7 odst. 3 zákona
Účetní jednotka vychází z předpokladu, že bude nepřetržitě pokračovat ve své činnosti.
A.2. Informace podle § 7 odst. 4 zákona
Účetní jednotka neprovedla mezi účetními obdobími 2018 a 2019 žádné změny (nedošlo k novelizaci prováděcích vyhlášek k zákonu o účetnictví ani ke změně Českých účetních standardů pro vybrané účetní jednotky).
A.3. Informace podle § 7 odst. 5 zákona
Metoda oceňování Nakoupený majetek a zásoby je oceňován pořizovacími cenami stanovenými v souladu s vyhláškou č. 410/2009 Sb. Účetní jednotka nevyužila možnosti snížení dolní hranice ocenění drobného dlouhodobého majetku (DDM), užívá standardní cenové hranice stanovené vyhláškou č. 410/2009 Sb. (§13 odst. 6 a §14 odst. 6 - tj. 3 resp. 7 tis. Kč). Při změně příslušnosti hospodaření (resp. při bezúplatném příjmu od vybrané účetní jednotky) účetní jednotka přebírá ocenění a výši oprávek od předávající účetní jednotky. Ostatní bezúplatně nabytý majetek je oceňován reprodukční pořizovací cenou, v případě nabytí darem je zohledněna cena uvedená v darovací smlouvě, pokud odpovídá definici reprodukční pořizovací ceny stanovené zákonem o účetnictví. Majetek vytvořený vlastní činností je oceňován na úrovni úplných vlastních nákladů. Od okamžiku uvedení dlouhodobého nehmotného majetku nebo dlouhodobého hmotného majetku do užívání účetní jednotka neúčtuje o změně výše ocenění tohoto majetku, nestanoví-li zákon, vyhláška nebo Český účetní standard jinak. Metoda oceňování souboru majetku Soubory hmotných movitých věcí vykazuje účetní jednotka v ocenění pořizovacími cenami (a vede k nim operativní evidenci s uvedením hlavní věci). Při změně příslušnosti hospodaření (resp. při bezúplatném příjmu od vybrané účetní jednotky) účetní jednotka přebírá ocenění a výši oprávek od předávající účetní jednotky. Ostatní bezúplatně nabytý majetek je oceňován reprodukční pořizovací cenou, v případě nabytí darem je zohledněna cena uvedená v darovací smlouvě, pokud odpovídá definici reprodukční pořizovací ceny stanovené zákonem o účetnictví. V případě změny v rozsahu souboru (přidání věci, vyřazení věci (aniž by tím došlo k ukončení užívání souboru) upravuje účetní jednotka ocenění souboru o pořizovací cenu předmětné věci. Výjimkou z tohoto pravidla jsou opravy poškozeného souboru prováděné výměnným způsobem, kdy se měněná věc považuje z hlediska celého souboru za náhradní díl a výše ocenění se tudíž nemění. Účetní jednotka nevykazuje soubor majetku tvořený kulturními památkami nebo předměty kulturní hodnoty, u něhož by nebyla známa pořizovací cena ani jedné z věcí tvořících soubor majetku, a který by tudíž byl oceněn ve výši 1,- Kč. Majetek účtové třídy 0 určený k prodeji (včetně DDM) je průběžně přeceňován na reálnou hodnotu. Majetek je považován za určený k prodeji okamžikem, kdy je nepotřebný pro stát a bylo zahájeno zjišťování zájemců o koupi podle vyhlášky č. 62/2001 Sb. o hospodaření organizačních složek státu a státních organizací s majetkem státu. Za reálnou hodnotu se považuje cena v místě a čase obvyklá, u nemovitého majetku cena stanovená aktuálním znaleckým posudkem (a to cena administrativní, pokud je vyšší než cena v místě a čase obvyklá). Disponibilní majetek (vyjma drobného dlouhodobého) je znovu přeceňován v případě, že dojde k významné změně jeho hodnoty nebo v případě vyhotovení nového znaleckého posudku. V rámci možnosti volby složeného či nesloženého účetního zápisu podle bodu 3.4.10. ČÚS 709 účetní jednotka zvolila způsob nesloženého zápisu. Volba je dána také možnostmi používaného informačního systému. Prvním krokem je zrušení oprávek souvztažným zápisem proti příslušnému účtu třídy 0 a druhým krokem je přecenění z takto získané zůstatkové ceny na reálnou hodnotu účetním zápisem na účtu účtové třídy 0 proti účtu 407. Je zajištěno shodné výsledné zobrazení v účetní závěrce jako při použití nesloženého zápisu. Liší se pouze obraty na účtech. Po přecenění následuje přeúčtování na účet majetku určeného k prodeji (035 resp. 036). Zásoby určené k prodeji se na reálnou hodnotu v souladu s § 27 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, nepřeceňují. Účtování o zásobách Pro účtování o zásobách účetní jednotka používá způsob A. Vnitřním pokynem jsou stanoveny druhy zásob účtované do přímé spotřeby bez zaúčtování na sklad. Pro oceňování úbytků zásob ze skladu užívá účetní jednotka vážený aritmetický průměr, který je počítán při každém úbytku zásob. Stejné pravidlo platí i pro oceňování úbytku zásob nabytých za účelem bezúplatného předání z účtu 139 podle § 20 odst. 3 písm. h) vyhlášky č. 410/2009 Sb., ve znění vyhlášky č. 369/2015 Sb. Výjimkou z pravidla oceňování váženým aritmetickým průměrem jsou věci pořízené z FKSP a věci vedené pod unikátním výrobním číslem (oceňují se pořizovací cenou). Pro zásoby potravin v provozu závodního stravování užívá účetní jednotka i způsob B. Účetní jednotka má vypracován vnitřní předpis stanovující normu přirozených úbytků. Nemovité a movité věci nabyté za účelem bezúplatného předání subjektu, který není vybranou účetní jednotkou, se bez ohledu na výši ocenění považují za zásoby a vykazují se v souladu s právním předpisem. Toto pravidlo platí i pro předměty určené pro humanitární pomoc. O způsobu zaúčtování rozhoduje budoucí účel použití a povaha příjemce, nikoli věcná povaha věci. Pokud bezúplatně nabytá zásoba není spotřebována nebo nedochází k jejímu jinému úbytku v účetním období, ve kterém byla nabyta, účtuje se o časovém rozlišení výnosů. Přitom se aplikuje princip významnosti (50 000,- Kč). Při účetním rozpouštění výnosů příštích období do výnosů běžného období se výnosy oceňují ve výši nákladů (pokud je náklad oceněn váženým aritmetickým průměrem, ocení se související výnos stejnou částkou). Metoda časového rozlišení nákladů a výnosů Účetní jednotka používá metodu časového rozlišení nákladů a výnosů (včetně tvorby dohadných položek). Obdobím se pro potřeby časového rozlišení rozumí kalendářní rok, a to i u transferů. Mezi měsíci nebo čtvrtletími téhož období účetní jednotka časově nerozlišuje. Při časovém rozlišení je aplikován princip významnosti. Hranice významnosti byla stanovena na částku 50 000,-Kč. Do této částky se časově nerozlišuje (kromě záloh na transfery). Výjimkou z výše uvedeného pravidla je vykázání transferů mezi Ministerstvem vnitra a zřízenými příspěvkovými organizacemi. Příspěvek na provoz, který má charakter zálohového transferu určeného k vypořádání, je časově rozlišován měsíčně. MV jako zřizovatel podle podkladů příspěvkové organizace průběžně navyšuje dohadný účet pasivní (389) souvztažně s účtem 571. Příspěvková organizace ve stejné výši průběžně navyšuje dohadný účet aktivní (388) souvztažně s účtem 671. K vypořádání dojde v termínu stanoveném právním předpisem. Metoda opravných položek Opravné položky k pohledávkám jsou tvořeny i snižovány průběžně v návaznosti na délku prodlení podle § 65 odst. 6 vyhlášky č. 410/2009 Sb. Snížení opravných položek vytvořených v rámci prvního použití metody prostřednictvím účtu 406 je v souladu s doporučením Ministerstva financí účtováno prostřednictvím příslušného účtu nákladů - 556. Účetní jednotka (zpravidla při inventarizaci) posuzuje i potřebu tvorby opravné položky k majetku (včetně zásob), například z titulu věcných břemen. U nedokončeného dlouhodobého majetku se opravné položky tvoří za každé dva roky, ve kterých nedošlo ke změně jeho ocenění, a to ve výši 20 % z jeho pořizovací ceny, nejpozději k rozvahovému dni daného období, ve kterém byla tato podmínka splněna. Metoda kurzových rozdílů Účetní jednotka aplikuje metodu kurzových rozdílů - průběžně je účtováno o kurzových rozdílech k okamžiku uskutečnění účetního případu. Přecenění položek uvedených v § 4 odst. 12 zákona o účetnictví kurzem vyhlášeným ČNB se provádí k rozvahovému dni, v mezitímní účetní závěrce neprovádí. Kurzové rozdíly jsou účtovány prostřednictvím příslušných účtů nákladů a výnosů 563 a 663. Účetní jednotka od roku 2016 používá pevný kurz. Metoda rezerv Účetní jednotka používá metodu tvorby rezerv, v souladu s vnitřním pokynem, který vydala v návaznosti na ČUS 705 v roce 2016, ale dosud nebyly u žádného účetního případu splněny potřebné podmínky pro tvorbu rezervy (žádná rezerva není vytvořena). Za tituly pro tvorbu rezerv účetní jednotka stanovila rizika plynoucí z prováděných neuzavřených kontrol a rizika z potenciálně prohraných soudních sporů. Metoda odpisování Účetní jednotka odepisuje majetek rovnoměrným způsobem v souladu s Českým účetním standardem č. 708. Účetní jednotka neodpisuje pozemky, kulturní předměty a další majetek uvedený v § 66 odst. 7 vyhlášky č. 410/2009 Sb. včetně majetku určeného k prodeji. Drobný dlouhodobý majetek (DDM) Celá pořizovací cena DDM nakoupeného (nebo vlastními silami vytvořeného) je při pořízení účtována do nákladů (558) a na příslušný účet oprávek (088 resp. 078). Za majetek vytvořený vlastní činností se v souladu s metodickým výkladem Ministerstva financí považuje i DDM získaný rozebráním většího majetkového celku vedeného na účtu 022. Do nákladů (558) je účtováno také bezúplatné nabytí DDM od subjektů, které nejsou vybrané účetní jednotky, a to výsledkově proti účtu 649, v souladu s bodem 5.3.3. ČÚS 710 Za významné informace pro vykazování na podrozvahových účtech MV považuje: - vybraný majetek pod hranici ocenění DDM (prostřednictvím centrálního číselníku majetku), - všechny pohledávky, u nichž bylo upuštěno od vymáhání, podle vnitřního pokynu k významnosti, - skutečnosti, u nichž tak stanoví příslušný Český účetní standard nebo právní předpis, například informace o transferu, který se zcela nebo zčásti týká prostředků ze zahraničí - podmíněné pohledávky/závazky ze soudních sporů s žalobním požadavkem 1 mil. Kč a více, lze-li se důvodně domnívat, že by k plnění opravdu mohlo dojít, a zároveň pokud byly splněny podmínky pro tvorbu rezervy dle vnitřního pokynu k rezervám, - podmíněné závazky z platných smluv o poskytnutí podpory podle zákona č. 130/2002 Sb. s ročním závazkem 1 mil. Kč a více - do doby, než vznikne závazek, - dlouhodobé podmíněné pohledávky/závazky z nájemného, - podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji nemovitého majetku, které podléhají schválení Ministerstvem financí, - podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku, u nichž je mezi platností a účinností smlouvy doba delší než 3 měsíce, - podmíněné pohledávky/závazky ze smluv o smlouvě budoucí týkající se prodeje nebo pořízení dlouhodobého majetku, - podmíněné pohledávky ze smluv o poskytnutí tuzemských darů nebo grantů, pokud mezi platností a účinností smlouvy, na jejímž základě bude přijat dar (nebo grant), je doba delší než 3 měsíce, - informace o ocenění dlouhodobého majetku, který byl účetní jednotce odcizen a nebylo promlčeno právo na náhradu škody (podmíněné aktivum), - informace o přísně zúčtovatelném tiskopisu (příkazový blok), - podmíněné závazky z užívání nemovitého majetku vypůjčeného od jiné účetní jednotky kapitoly 314 na delší dobu než do konce daného roku (ve výši ocenění majetku nebo jeho poměrné části v účetnictví půjčitele, není-li ve smlouvě / zápisu stanoveno jinak), - podmíněné závazky z užívání dlouhodobého majetku (tj. majetku svým charakterem odpovídajícího účtové třídě 0) vypůjčeného od externích subjektů na dobu delší než jeden rok - oceněné dle smlouvy, resp. sdělení majitele resp. dle odborného odhadu. - riziko odvodu z probíhajících neuzavřených kontrol, které svou výší převyšují částku 50 000,- Kč, a zároveň splňuje další podmínky pro kvalifikaci na příslušném podrozvahovém účtu dle vnitřního pokynu k rezervám, - dlouhodobé podmíněné závazky z titulu služeb, pokud roční smluvní závazek přesahuje hodnotu 100 mil. Kč včetně DPH. Pro ocenění podmíněných skutečností vyplývajících z uzavřených smluv platí, že a) v případě smlouvy na dobu určitou výše ocenění odpovídá součtu za budoucí očekávaná plnění, která ještě nebyla k rozvahovému dni uskutečněna, b) v případě smlouvy na dobu neurčitou výše ocenění odpovídá součtu za budoucí očekávaná plnění v úhrnu za tři následující období po rozvahovém dni. K části F - FKSP: Účetní jednotka poskytla půjčky z FKSP. Celková výši dosud nesplacených půjček na bytové účely činí 11 597 358,17 Kč a sociálních půjček činí 58 250,- Kč. Vzhledem k tomu, že v souladu s ČÚS 704 Fondy účetní jednotky poskytnutí návratné půjčky neovlivňuje stav fondu (účet 412), není tato informace uvedena ve stati A.III. části F přílohy účetní závěrky. H. Stavební pozemky Účetní jednotka v řádku H.1. Stavební pozemky nevykazuje žádný údaj, vzhledem k obsahové nejasnosti této položky. Podle ustanovení § 2 písm. c) katastrálního zákona č. 256/2013 Sb. je stavební parcelou pozemek evidovaný v druhu pozemku zastavěná plocha a nádvoří. Podle přílohy ke katastrální vyhlášce č. 357/2013 Sb. (stať 1 bod 13), která stanoví technické podrobnosti pro správu katastru, se druhem pozemku "zastavěná plocha a nádvoří" rozumí pozemek, na němž je a) budova včetně nádvoří (tj. části zastavěného stavebního pozemku, obsahující dvůr, vjezd, drobné stavby, bazén, zatravněné plochy, okrasné záhony a jiné přiléhající plochy, které slouží k lepšímu užívání stavby), vyjma skleníku, který je v katastru evidován jako budova, postaveného na zemědělském nebo lesním pozemku, budovy postavené na lesním pozemku a budovy evidované na pozemku vodní plocha, b) společný dvůr, c) zbořeniště, d) vodní dílo. Zkráceně se tento druh pozemku označuje jako "zast. pl.", tedy zastavěná plocha. Zastavěná plocha však do H.1. patřit nemůže, protože má ve výkazu svou vlastní položku "H.4 Zastavěná plocha". Nádvoří je stavba. Stále přetrvává nejasnost, co Ministerstvo financí požaduje vykazovat v položce "H.1. Stavební pozemky".

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2019
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.4. Informace podle § 7 odst. 5 zákona o stavu účtů v knize podrozvahových účtů

Číslo položkySyntetický účetNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
P.I.901Majetek a závazky účetní jednotky748862987.32752800159.03
P.I.1.901Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek193364474.11202713033.67
P.I.2.902Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek 386730789.21380444453.98
P.I.3.905Vyřazené pohledávky 168717274.92169583936.30
P.I.4.906Vyřazené závazky 0.000.00
P.I.5.909Ostatní majetek 50449.0858735.08
P.II. Krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů a krátkodobé podmíněné závazky z transferů87505742.7278365925.88
P.II.1.911Krátkodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů 81656413.2772516596.43
P.II.2.912Krátkodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů 0.000.00
P.II.3.913Krátkodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů 5849329.455849329.45
P.II.4.914Krátkodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.II.5.915Ostatní krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů 0.000.00
P.II.6.916Ostatní krátkodobé podmíněné závazky z transferů 0.000.00
P.III.Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou16813115.9519066644.85
P.III.1.921Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou 0.00216383.66
P.III.2.922Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodou úplatného užívání majetku jinou osobou 10215621.9512250057.19
P.III.3.923Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce 0.000.00
P.III.4.924Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce 517487.00517487.00
P.III.5.925Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů 0.000.00
P.III.6.926Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů 6080007.006082717.00
P.IV.Další podmíněné pohledávky3112931.242655828.24
P.IV.1.931Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku 0.000.00
P.IV.2.932Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku 0.000.00
P.IV.3.933Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv 127826.00302736.00
P.IV.4.934Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv 1274847.241128439.24
P.IV.5.939Krátkodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní 0.000.00
P.IV.6.941Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní 0.000.00
P.IV.7.942Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům 0.000.00
P.IV.8.943Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům 0.000.00
P.IV.9.944Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění 0.000.00
P.IV.10.945Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění 0.000.00
P.IV.11.947Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 485605.000.00
P.IV.12.948Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 1224653.001224653.00
P.V.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů a dlouhodobé podmíněné závazky z transferů1658783977.371365959289.24
P.V.1.951Dlouhodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů 59880682.9741102473.12
P.V.2.952Dlouhodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů 0.000.00
P.V.3.953Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů 90637371.0091552900.00
P.V.4.954Dlouhodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.V.5.955Ostatní dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů 1007556.811007556.81
P.V.6.956Ostatní dlouhodobé podmíněné závazky z transferů 1507258366.591232296359.31
P.VI.Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku1431029487.801313803953.99
P.VI.1.961Krátkodobé podmíněné závazky z operativního leasingu 0.000.00
P.VI.2.962Dlouhodobé podmíněné závazky z operativního leasingu 0.000.00
P.VI.3.963Krátkodobé podmíněné závazky z finančního leasingu 0.000.00
P.VI.4.964Dlouhodobé podmíněné závazky z finančního leasingu 0.000.00
P.VI.5.965Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce 0.000.00
P.VI.6.966Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce 1050041428.41928949817.02
P.VI.7.967Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů 32000.000.00
P.VI.8.968Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů 380956059.39384854136.97
P.VII.Další podmíněné závazky8122731929.747787519502.51
P.VII.1.971Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku 0.000.00
P.VII.2.972Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku 0.000.00
P.VII.3.973Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv 0.000.00
P.VII.4.974Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv 6255497809.376084708845.91
P.VII.5.975Krátkodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu 0.000.00
P.VII.6.976Dlouhodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu 0.000.00
P.VII.7.978Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní 0.000.00
P.VII.8.979Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní 101486297.60103396297.60
P.VII.9.981Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových 0.000.00
P.VII.10.982Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových 0.000.00
P.VII.11.983Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních 0.000.00
P.VII.12.984Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních 0.000.00
P.VII.13.985Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 0.000.00
P.VII.14.986Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 1765747822.771599414359.00
P.VIII.Ostatní podmíněná aktiva a ostatní podmíněná pasiva a vyrovnávací účty4045828.603947514.08
P.VIII.1.991Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva 0.000.00
P.VIII.2.992Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva 4045828.603947514.08
P.VIII.3.993Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva 0.000.00
P.VIII.4.994Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva 0.000.00
P.VIII.5.999Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtům -10049153567.52-9343120813.80

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2019
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.5. Informace podle § 18 odst. 3 písm. b) zákona

A.5. Informace podle § 18 odst. 3 písm. b) zákona
Identifikační číslo účetní jednotky je uvedeno v záhlaví jednotlivých částí účetní závěrky (00007064). Účetní jednotka není zapsána do veřejného rejstříku ve smyslu § 1 zákona č. 304/2013 Sb. o veřejných rejstřících právnických a fyzických osob.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2019
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.6. Informace podle § 19 odst. 6 zákona

A.6. Informace podle § 19 odst. 6 zákona
V účetní jednotce nenastaly významné změny mezi rozvahovým dnem a sestavením účetní závěrky.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2019
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

B.1.Informace podle § 66 odst. 6 zákona
Při převodu vlastnictví k nemovitým věcem, které podléhají zápisu do katastru nemovitostí se podle ČÚS 701 za okamžik uskutečnění účetního případu považuje den doručení návrhu na zápis katastrálnímu úřadu. Návrh na vklad byl podán 18.12.2019 (nastal účetní případ s podmíněností okamžiku uskutečnění). Vklad byl proveden 22.1.2020.
B.2.Informace podle § 66 odst. 8 zákona
Účetní jednotka jakožto organizační složka státu netvoří fond reprodukce majetku nebo fond investic.
B.3.Informace podle § 68 odst. 3 zákona
2171255.00Účetní jednotka si vnitřním předpisem stanovila hladinu významnosti na částku 50.000,- Kč. Nad tuto hranici provádí vzájemná zúčtování ve smyslu § 68 odst. 1 vyhlášky 410/2009 Sb. Dobropisováno bylo: Česká pojišťovna 2 010 207,- Kč zrušená pojistná smlouva Libli s.r.o. 109 623,- Kč nerealizováno záznam zpráv Střelnice Malý Újezd 51 425,- Kč uhrazen 2x pronájem - vráceno. Za celý rok 2019 byly refundovány mzdové a s nimi související náklady z FKSP v celkové výši 3 509 647,34 Kč (bez ohledu na hladinu významnosti).

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2019
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

PoložkaNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
C.1.Zvýšení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku za běžné účetní období134983310.01581204765.58
C.2.Snížení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku ve věcné a časové souvislosti0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2019
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

D.1.Počet jednotlivých věcí a souborů majetku nebo seznam tohoto majetku
0.00Účetní jednotka nemá kulturní památku, sbírku muzejní povahy ani jiný předmět kulturní hodnoty nebo církevní stavbu, které by byly podle § 25 odst. 1 písm. k) zákona o účetnictví oceněny ve výši 1,- Kč.
D.2.Celková výměra lesních pozemků s lesním porostem
0.00
D.3.Výše ocenění celkové výměry lesních pozemků s lesním porostem ve výši 57 Kč/m2
0.00
D.4.Výměra lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0.00
D.5.Výše ocenění lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0.00
D.6.Průměrná výše ocenění výměry lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0.00
D.7.Komentář k ocenění lesních pozemků jiným způsobem
0.00Účetní jednotka nemá lesní pozemek (s výměrou nad 10 hektarů).

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2019
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.1. Doplňující informace k položkám rozvahy

K položceDoplňující informace k položkám rozvahyČástka
A.I.1.V této položce jsou vykázány nehmotné výsledky z oblasti bezpečnostního výzkumu a vývoje, například certifikované metodiky. Byl vyřazen a zlikvidován zastaralý a nepotřebný majetek z výsledků výzkumu a vývoje v částce vyšší než 12,78 mil. Kč. Bezúplatně bylo převedeno od příjemců podpory podle zákona č. 130/2022 Sb. do majetku Ministerstva vnitra více než 4,81 mil. Kč. Oproti stavu v účetní závěrce sestavené k 31.12. 2018 došlo v této položce k celkovému snížení o více než 7,97 mil. Kč.182320512.30
A.I.2.V této položce je vykázán software s dobou použitelnosti delší než 1 rok v pořizovací ceně přesahující 60 tis. Kč, zejména se jedná o serverové systémy - databázový, dohledový, monitorovací, zálohovací a archivační, bezpečnostní a virtualizační software. Dále například Czech Point, Informační systém základních registrů (a související systémy), Agendový informační systém AIS, celorezortní ekonomický informační systém SAP ERP, systém elektronické spisové služby, systém eGON. Od začátku roku došlo ke zvýšení o 426 147 512,51 Kč, tj. o 9,2 %. Většina majetku byla pořízena koupí a následně zařazena do užívání (428 901 055,20 Kč). Dary dosáhly výše 738 863,76 Kč a dále byl bezúplatně nabyt jiným způsobem software zejména pak od příjemců podpory podle zákona č.130/2022 Sb. ve výši 14 105 000,- Kč a předán byl majetek mimo resort ve výši 163 245,- Kč. Zlikvidován byl nepotřebný majetek ve výši 17 434 161,45 Kč.5051598506.91
A.I.3.Celková částka ocenitelných práv vzrostla o 133 900,- Kč (do užívání bylo zařazeno nové Logo datových schránek).17293975.00
A.I.5.V této položce je vykazován software, jehož doba použitelnosti je delší než jeden rok a ocenění je v částce 7 tis. Kč a vyšší a nepřevyšuje částku 60 tis. Kč. Od začátku roku došlo k zvýšení o 12 639 822,97 Kč. Většina majetku byla pořízena koupí (18 141 654,01 Kč). Bezúplatně byl převeden drobný dlouhodobý majetek ve výši 2 294 108,95 Kč. Zlikvidován a vyřazen byl zastaralý majetek ve výši 7 811 669,99 Kč.798271723.55
A.I.6.V této položce jsou vykázány dvě množiny majetku: investiční technické zhodnocení drobného dlouhodobého nehmotného majetku nebo nehmotného majetku pod hranici DDNM a nehmotný majetek, který svou věcnou povahou neodpovídá ostatním položkám (např. videospoty nebo samostatně evidované studie nad 60 tis. Kč sloužící k rozhodování po dobu delší než 1 rok). Během roku 2019 byl nakoupen a zařazen do používání majetek v celkové částce 5 406 201,30 Kč, čímž narostl Brutto stav této položky o 3,2 %.177016456.35
A.I.7.V položce nedokončeného dlouhodobého nehmotného majetku MV vykazuje zejména pořizovaný software s dobou použitelnosti delší než 1 rok a v jednotkovém ocenění nad 60 tis. Kč a jeho nadlimitní technické zhodnocení. Nejvýznamnější položkou je v současnosti připravovaný systém elektronické sbírky zákonů a mezinárodních smluv, dále dohledová centra- portál občana a kontinuální rozvoj vybraných systémů. K nejvýznamnějším poskytovatelům tohoto majetku patřily tyto společnosti: Asseco Central Europe a.s., NAKITs.p., POINT.X Security Solution, YOUR SYSTEM, spol. s. r. o., Hewlett - Packard s.r.o. Ministerstvo vnitra během roku 2019 pořídilo budoucí nehmotný majetek za 612 217 383,98 Kč (zádržné ve výši 8 798 430,10 Kč) a zařadilo do používání majetek ve výši 434 102 356,50 Kč.373850074.98
A.I.8.V letošním roce nebyly poskytnuty dodavatelům žádné zálohy na dlouhodobý nehmotný majetek.0.00
A.I.9.K prodeji není určen žádný dlouhodobý nehmotný majetek.0.00
A.II.1.V položce Pozemky vykazuje Ministerstvo vnitra pozemky na různých místech České republiky, s nimiž přísluší hospodařit ministerstvu včetně Generálního ředitelství HZS ČR a Policejního prezidia. Bezúplatně byly převedeny na jiné subjekty pozemky v celkové částce 2 546 766,73 Kč. V rámci rezortu činil převod 1 214 474,36 Kč. Dále byl majetek převeden na Městskou část Prahy 20 (Horní Počernice) ve výši 357 680,- Kč, na Divadelní ústav (759 220,- Kč) a na ÚZSVM (čtyři pozemky ze sídliště Horní Počernice v celkové výši 32 960,- Kč). Na ÚZSVM byly převedeny i pozemky v Nových Hradech (118 832,37 Kč). Položka pozemků se celkově zvýšila zejména z důvodu bezúplatného nabytí převodem v rámci rezortu o 22 663 348,76 Kč. Státní podnik Vojenské lesy a statky ČR bezúplatně převedl na MV pozemky v účetní hodnotě 150 785,- Kč a prodal MV pozemek v částce 64 580,- Kč.675716002.99
A.II.2.V této položce účetní jednotka vykazuje originály obrazů, gobelínů, tapisérií a movitých plastik.1220147.40
A.II.3.Generální ředitelství HZS ČR a Policejní prezidium v této položce vykazují svá sídla a další stavby v České republice (sklady, garáže, parkoviště, trenažéry, polygon, inženýrské sítě, požární nádrže, myčky vozidel, zpevněné výcvikové plochy, administrativní budovy, kotce pro psy aj.) v celkové brutto hodnotě 5 880 720 731,70 Kč. Samotné Ministerstvo vnitra zde nevykazuje budovy, v nichž sídlí (např. objekt na Letné) - tyto stavby jsou v technické péči a příslušnosti hospodaření státní příspěvkové organizace Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra (to se netýká budov Generálního ředitelství HZS ČR a Policejního prezidia). Samotné MV (bez Generálního ředitelství HZS ČR a Policejního prezidia) vykazuje v této položce zejména rozvody, kanalizace, přípojky, parkoviště a obdobné stavby ve třech sídlištích v Praze a budovy ve zvláštním režimu v celkové brutto hodnotě 23 022 390,- Kč. V průběhu roku došlo k celkovému nárůstu této položky o 202 804 427,26 Kč, z toho dokončení a zařazení majetku do užívání činí 89 973 708,91 Kč. Významnou součástí tohoto nárůstu bylo také bezúplatné nabytí převodem v rámci rezortu za 95 656 799,94 Kč. Ke snížení došlo bezúplatným převodem v rámci rezortu a to v částce 8 621 875,- Kč na Krajské ředitelství policie v Plzni. Na ÚZSVM byl převeden majetek v částce 17 620 899,37 Kč a na Divadelní ústav v částce 657 458,- Kč. Byly také dořešeny sporné vlastnické vztahy u vybraných staveb na sídlištích v Praze Břevnově, Modřanech a Horních Počernicích (přívod slaboproudu apod.). MV předmětné stavby v účetní hodnotě 18 820 340,- Kč vyřadilo ze svého účetnictví.5880720731.70
A.II.4.Položka Samostatné hmotné movité věci a soubory hmotných movitých věcí obsahuje majetek s dobou použitelnosti delší než 1 rok v pořizovací ceně nad 40 tis. Kč, obsahuje převážně automobilní techniku (včetně speciální hasičské techniky, CAS, požárních žebříků, tahačů a autobusů), výpočetní techniku (osobní počítače, servery, notebooky, routery, switche, firewally, disková pole, skenery včetně speciálních, tiskárny včetně multifunkčních, rackové skříně, UPS apod.), výzbrojní techniku, zdravotnický a veterinární majetek, nábytek, laboratorní přístroje, ochranné obleky a fototechniku. Ministerstvo vnitra v roce 2019 bezúplatně nabylo majetek vykázaný v této položce v celkové účetní hodnotě 49 397 644,68 Kč a bezúplatně předalo majetek v rámci rezortu za 36 979 153,76 Kč. Vyřazen, ekologicky zlikvidován či rozebrán na díly a částečně převeden do drobného dlouhodobého majetku byl nepotřebný majetek v celkové částce 2 123 270 570,87 Kč. Oproti stavu v účetní závěrce sestavené k 31. 12. 2018 došlo v této položce k nárůstu o 577 516 376,57Kč. Největší objem nárůstu je v postupném zařazování nakoupeného majetku do užívání.19778194653.24
A.II.6.V položce Drobný dlouhodobý hmotný majetek je vykazován majetek s dobou použitelnosti delší než 1 rok v ocenění od 3 do 40 tis. Kč, zejména výpočetní technika a nábytek a dále knižní fond v uvedeném cenovém rozpětí. Samotné Ministerstvo vnitra zde nábytek nevykazuje - tyto věci jsou v technické péči a příslušnosti hospodaření státní příspěvkové organizace Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra (to se netýká Generálního ředitelství HZS ČR a Policejního prezidia). Dále je zde v souladu s § 14 odst. 7 písm. d) vyhlášky č. 410/2009 Sb. vykázáno věcné břemeno vůči Slévárně HEUNISCH Brno, s.r.o. ve prospěch Generálního ředitelství HZS ČR za 12 100,- Kč. Knižní fond je v této položce vykazován v celkové výši 2 235 944,74 Kč. Oproti stavu v účetní závěrce sestavené k 31. 12. 2018 došlo v této položce k zvýšení o 135 152 022,75 Kč tj. o 5,2 %. Nakoupen byl drobný dlouhodobý majetek za více než 252 281015,97 Kč. Bezúplatně účetní jednotka obdržela majetek za 7 005 481,07 Kč a předala za 51 056 063,21 Kč. Vyřazení nefunkčního a zastaralého majetku bylo v celkové účetní hodnotě 73 813 802,73 Kč.2749702245.92
A.II.8.Na účet 042 - Nedokončený dlouhodobý hmotný majetek MV v roce 2019 pořídilo budoucí dlouhodobý hmotný majetek za 1 451 395 287,76 Kč. Největší objem prostředků byl vynaložen na stroje a přístroje ve výši 661 617 396,71 Kč a dopravní prostředky ve výši 497 036 108,44 Kč. Zařazením majetku do užívání a bezúplatným převodem v rámci kapitoly se hodnota položky naopak snížila o 899 317 537,17 Kč. Bezúplatně byl nabyt majetek od zřízené státní příspěvkové organizace Zařízení služeb pro MV v hodnotě 1 047 664,26 Kč a bezúplatně předán v rámci rezortu za 148 149 992,12 Kč. V roce 2019 došlo celkově ke zvýšení stavu nezařazeného majetku v absolutní hodnotě o 381 999 768,26 Kč. Majetek dlouhodobě nezařazený se daří zařazovat, což se projevilo i ve snížení opravné položky k nedokončenému dlouhodobému hmotnému majetku ve výši 7 739 177,79 Kč.1315108190.72
A.II.9.V průběhu roku 2019 nebyly poskytnuty dodavatelům na dlouhodobý hmotný majetek movitý žádné zálohy.0.00
A.II.10.Dlouhodobý hmotný majetek určený k prodeji obsahuje např.: stavby jako jsou regulační stanice plynu a pozemky na sídlištích.20877153.00
B.I.2.V položce Materiál na skladě jsou vykázány zásoby materiálu dle § 20 vyhlášky č. 410/2009 Sb. včetně předmětů s dobou použitelnosti delší než 1 rok, jejichž ocenění nedosahuje dolní hranice drobného dlouhodobého majetku. Od počátku roku 2018 do 31.12. 2019 došlo k zvýšení stavu skladových zásob o 208 024 482,70 Kč. Ačkoli u většiny komodit došlo spíše ke snižování zásob, tak ve výstrojním zabezpečení byl opačný trend a na celkové změně stavu má tato komodita největší podíl i nevyšší nárůst (o 135 555 428,06 Kč). Další růst byl zaznamenán u výzbrojního materiálu (o 67 176 177,02 Kč ), paliva a technických plynů (7 674 373,06 Kč) a PHM (3 219 751,88 Kč).1175594943.89
B.I.10.V položce ostatní zásoby jsou vykazovány věci pro bezúplatné předání mimo rezort včetně humanitární pomoci a zvířat. V roce 2019 se celková zásoba snížila o 9 193 729,38 Kč.438120022.75
B.II.1.V této položce jsou vykázány pohledávky za odběrateli v oblasti soukromoprávních vztahů, včetně pohledávek ze smluvních pokut. Od počátku roku vzrostly pohledávky za soukromoprávní sankce a pokuty (3 697,68 tis. Kč), zejména u Generálního ředitelství HZS ČR. Jsou zde vykázány i dobropisy po úhradě, pohledávky z titulu reklamací, krátkodobých jistot, pronájmy bytů i nebytových prostor, stravování a pohledávky z prodeje majetku.20519023.62
B.II.4.V průběhu roku 2019 poskytnuté krátkodobé zálohy dodavatelům poklesly o 59 % oproti stavu na začátku roku. Nejvíce se na poklesu podílelo vyúčtování záloh na pohonné hmoty nakupované prostřednictvím platebních karet.39447464.40
B.II.5.V rámci pohledávek z hlavní činnosti MV vykazuje zejména pohledávky z pokut (s výjimkou pokut v rámci dodavatelsko - odběratelských vztahů, které jsou vykazovány v položce Odběratelé) a nároky na náhrady nákladů správního řízení (zejména v souvislosti s vyhoštěním cizinců)40409327.51
B.II.9.Nejvýznamnější položkou pohledávek za zaměstnanci jsou půjčky z FKSP, jejichž stav činí 11 655 608,17 Kč a dosud neuhrazené pohledávky ze stravování (1 452 098,- Kč).14528181.97
B.II.16.V této položce jsou vykázány zejména nároky na refundace za projekty z Azylového, migračního a integračního fondu AMIF a Fondu pro vnitřní bezpečnost ISF spolufinancované ze zahraničí a předfinancované ze státního rozpočtu ve výši 7 616 408,74 Kč.7616408.74
B.II.28.Na účtu 373 - Krátkodobé poskytnuté zálohy na transfery jsou vykázány zálohy na dotace a další transfery, které byly příjemcům poskytnuty s povinností vypořádání do 1 roku od poskytnutí. Jsou zde zahrnuty také příspěvky na provoz pro státní příspěvkové organizace zřízené ministerstvem (Zařízení služeb pro MV, Bytová správa MV, Institut pro veřejnou správu Praha a Tiskárna MV) ve výši 936 665 276,- Kč. K 31. 12. 2019 jsou zde vykázány dotace a transfery na výzkum v celkové výši 1 768 549 410,06 Kč. Významnými příjemci zálohových transferů z řad mimorezortních subjektů provádějících výzkum jsou (v závorkách uvedeny částky poskytnutých dosud nezúčtovaných záloh) zejména Státní ústav radiační ochrany (170 mil. Kč), Státní ústav jaderné chemie (152,74 mil. Kč), Vysoké učení technické v Brně (131,65 mil. Kč), Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (73,47 mil. Kč), ČVUT v Praze (103,90 mil. Kč), Vysoká škola chemicko-technologická v Praze (72,79 mil. Kč), URC Systems, s.r.o. (60,37 mil. Kč), Masarykova univerzita (58,41 mil. Kč), Centrum výzkumu Řež, s.r.o. (26,65 mil. Kč), Univerzita Palackého v Olomouci (37,85 mil. Kč),Univerzita Karlova (35,23 mil. Kč) Vojenský výzkumný ústav, s.p. (12,59 mil. Kč), CESNET, zájmové sdružení právnických osob (39,94 mil. Kč), Dekonta a.s. (39,28 mil. Kč), Výzkumný ústav vodohospodářský (15,61 mil. Kč), Česká zemědělská univerzita v Praze (13,14 mil. Kč), Technická univerzita v Košicích (23,50 mil. Kč), Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (17,71 mil. Kč), CZ.NIC (16,89 mil. Kč), Unie tělovýchovných organizací Policie České republiky, sportovní svaz policistů a hasičů, z.s. (17,- mil. Kč), ÚJV Řež, a. s. (27,42 mil. Kč), NETHOST s.r.o.(13,18 mil. Kč) , GiTy, a.s.(12,72 mil. Kč),Vysoká škola ekonomická v Praze (12,67 mil. Kč), JIMI CZ, a.s.(13,39 mil. Kč),VVUÚ, a.s. (11,64 mil. Kč), Centrum pro bezpečný stát z.s.(10,38 mil. Kč). Obce a kraje obdržely v roce 2019 zálohy na transfery celkem za 112 181 633,- Kč včetně dotací na projekty prevence kriminality a nestátní neziskové organizace obdržely zálohy ve výši 36 700 000,- Kč. Poslední složkou jsou zálohy na transfery z Azylového, migračního a integračního fondu AMIF (49 440 035,68 Kč).2903536354.74
C.I.1.Položka Jmění účetní jednotky je kumulativní. Nelze ji považovat za obdobu vlastního kapitálu u podnikatelů. Je zde vykázán jednak převod účtů dle převodového můstku při zahájení reformy účetnictví státu k 1. 1. 2010 (účty 902 - Fond oběžných aktiv, 964 - Saldo výdajů a nákladů a 965 - Saldo příjmů a výnosů) a dále účtu 901 - Fond dlouhodobého majetku, který sem byl v souladu s převodovým můstkem stanoveným Ministerstvem financí převeden na konci účetního období roku 2010 (z účtu 403). Dále jsou zde uvedeny kumulované stavy zůstatkových hodnot bezúplatně nabytého dlouhodobého majetku (vyjma drobného) a také tohoto majetku bezúplatně předaného subjektům, které jsou vybranými účetními jednotkami. Další významnou složkou jsou investiční dotace zřízeným (vlastním) státním příspěvkovým organizacím (ty podle Českého účetního standardu č. 703 nejsou transferem a neovlivňují tak u poskytovatele výsledek hospodaření) a přijaté investiční transfery, které nejsou zdrojem rezervního fondu. Na rozdíl od ostatních účetních jednotek, které investiční transfery přijímají na účet 403 s následným rozpouštěním transferového koeficientu do výnosů, u organizačních složek státu se toto neprovádí a položka je tudíž kumulativní i v oblasti transferů.27076165995.55
C.I.5.Tato položka je kumulativní a nahradila účet nákladů při prvním použití vybraných účetních metod v jednotlivých etapách reformy účetnictví státu (zejména v letech 2010 - 2012). Jednalo se o metodu odpisování (dooprávkování majetku na konci účetního období roku 2011), dooprávkování drobného dlouhodobého majetku a metodu tvorby opravných položek k pohledávkám. První použití metod se účtovalo na stranu Má Dáti této položky. Nyní se stav této položky mění jen, je-li zjištěna chyba, která se jí týká (zpětně zjištěná chyba při prvotním použití metody). V roce 2019 byla zjištěna taková chyba z roku 2011 ve výši 6 403 942,00 Kč. Jednalo se o zrušení oprávek vzniklých při prvotním dooprávkování k majetku (stavbám), který v účetnictví MV neměl být veden a po odstranění pochybností o jeho vlastnictví byl v roce 2019 vyřazen (blíže viz komentář k položce Stavby). Dále byly opraveny chybně vytvořené opravné položky k pohledávkám v celkové výši 644 340,- Kč.-10161034602.46
C.I.6.V položce Jiné oceňovací rozdíly je vykázáno přecenění majetku určeného k prodeji na reálnou hodnotu (kladný nebo záporný rozdíl mezi zůstatkovou cenou a reálnou hodnotou). Položka není kumulativní, jsou zde jen číselné údaje související s aktuálním stavem majetku určeného k prodeji. Po realizaci nebo při zrušení prodeje je stav této položky zrušen v souladu s účetními metodami. Účtuje se na obě strany tohoto účtu. Významnou položkou roku 2019 bylo zrušení přecenění nemovitého majetku v Nových Hradech, který již není určen k prodeji.16199210.82
C.I.7.V položce Opravy předcházejících účetních období jsou v souladu s § 26 odst. 2 písm. d) vyhlášky 410/2009 Sb., vykázány chyby přesahující hranici 260 tis. Kč, které loni nebo dříve ovlivnily výši výsledku hospodaření. Položka je kumulativní a vzhledem k jejímu účelu ji lze přirovnat k účtu Jiný výsledek hospodaření u podnikatelů. V roku 2019 se stav této položky změnil o 32 102 400,68 Kč. Hlavními položkami roku 2019 je oprava pozdního vytvoření opravných položek k nedokončenému dlouhodobému majetku (téměř 32 mil. Kč) a pozdní předpis závazku z titulu penále za porušení rozpočtové kázně (1 091 545,- Kč).338554210.85
C.II.4.Rezervní fond z ostatních titulů - účet 414 Rezervní fond je v Ministerstvu vnitra tvořen a čerpán v souladu se zákonem č. 218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech (§ 48 a § 50). Tvorba fondu za rok činila v roce 2019 296 486 490,35 Kč a celkové čerpání fondu bylo ve výši 214 385 749,31 Kč. Hlavní složkou jeho tvorby jsou finanční prostředky z Fondu zábrany škod, který byl zřízen s účinností od 1. 1. 2014 zákonem č.160/2013 Sb., kterým byl novelizován zákon č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla. Poskytovatelem je Česká kancelář pojistitelů prostřednictvím svého orgánu - Komise pro tvorbu programů prevence škod a pro rozdělování finančních prostředků (příjem za rok 2019 je ve výši 183 128 036,51 Kč a čerpání ve výši 133 998 672,01 Kč). Dalším zdrojem jsou prostředky ze zahraničí (tvorba ve výši 111 507 559,62 Kč, zejména od Frontexu, AMIF či z EU). Další prostředky jsou za porušení rozpočtové kázně (AMIF, EIF a EUF) ve výši 1 850 894,22 Kč.333357431.50

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2019
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.2. Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztráty

K položceDoplňující informace k položkám výkazu zisku a ztrátyČástka
A.I.1.Položka A.I.1. 501 - Spotřeba materiálu vykazuje oproti minulému roku nárůst o 8,5 %. V procentuálním vyjádření došlo k největšímu nárůstu u následujících položek: zdravotnický materiál, stavebně ubytovací materiál, spojovací materiál, automobilní materiál a materiál pro zabezpečovací techniku. K zásadnímu poklesu nákladů v této oblasti došlo u pevných paliv. Celkově je však většina komodit nákladově srovnatelná s úrovní loňského roku. V této položce vykazuje Ministerstvo vnitra také náklady na materiální zabezpečení všech příslušníků Policie ČR výstrojními náležitostmi. Policie ČR se v této oblasti chová jako jediný ozbrojený sbor napříč strukturou účetních jednotek. Ministerstvo vnitra plní funkci zřizovatele vůči organizačním složkám státu - krajským ředitelstvím Policie ČR. Výstrojní náležitosti příslušníků policie zajišťuje centrálně prostřednictvím Policejního prezidia (tzv. oděvní výdejny. Meziroční nárůst je 25,1%).717397398.79
A.I.2.V položce A.I.2. 502 - Spotřeba energie vykazuje Ministerstvo vnitra náklady na elektrickou energii, teplo a plyn. V roce 2019 došlo k celkovému nárůstu nákladů v této položce o 6,8 %. V procentuálním vyjádření k největšímu nárůstu oproti minulému období došlo u tepla (27,6 %, resp. 8 573 759,92 Kč ) a nákladů na plyn ( 4,4 %, tj. 895 123,65 Kč).131750063.96
A.I.3.V položce A.I.3. 503 - Spotřeba jiných neskladovatelných dodávek vykazuje Ministerstvo vnitra náklady na vodu (vodné a stočné) v objektech Generálního ředitelství HZS ČR a Policejního prezidia ČR. U samotného ministerstva je účet 503 roven nule, neboť MV má technickou péči o nemovitosti, v nichž sídlí (např. Letná, Centrotex), zajištěnu prostřednictvím zřízené státní příspěvkové organizace Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra (budovy jsou v příslušnosti hospodaření této organizace). V roce 2019 došlo k celkovému nárůstu nákladů v této položce o 5,4 %. V procentuálním vyjádření k největšímu nárůstu oproti minulému období došlo u teplé vody (61,6 %, resp. 820 940,44 Kč ). Vodné a stočné vzrostlo o 0,8% tj. 140 504,15 Kč.20459271.94
A.I.8.Náklady vykázané v položce A.I.8. - Opravy a udržování meziročně vzrostly o více než 38 %. Největší objem finančních prostředků byl vynaložen na opravy letecké techniky (motorů a dalších částí vrtulníků), staveb a výpočetní a automobilní techniky. V této položce MV vykazuje také dodavatelskou podporu (např. k diskovým polím nebo k zařízením pro videokonference).265652948.36
A.I.9.Náklady vykázané v položce A.I.9. - Cestovné meziročně stouply o 13,7 %, což bylo způsobeno především nárůstem náhrad při zahraničních cestách. Jednalo se zejména o vysílání policistů v souvislosti s pokračující migrační krizí (ochrana hranic v Makedonii a Srbsku; společné operace s mezinárodní agenturou Frontex - Itálie, Řecko, Albánie).200514009.64
A.I.10.V položce A.I.10. 513 - Náklady na reprezentaci jsou vykázány zejména náklady na pohoštění při jednáních, poradách, seminářích a dalších oficiálních akcích (9 mil. Kč), na přijetí zahraničních delegací a náklady na drobné předměty a květiny, které nemají charakter daru.9927957.65
A.I.12.V položce A.I.12. 518 - Ostatní služby došlo meziročně k nárůstu o 4,7 %. Ministerstvo vnitra zde vykazuje zejména náklady na poskytování různých typů veřejné služby - provoz informačního systému datových schránek včetně rozesílání přístupových údajů, služby spojené s vydáváním osobních dokladů v působnosti MV včetně dokladů pro cizince (např. občanské průkazy, e-CP, e-PKP), náklady na správu, podporu a údržbu informačního systému Czech POINT, provádění výcviku složek IZS v kurzech (Fond zábrany škod), provoz Národního informačního systému integrovaného záchranného systému (NIS IZS) a náklady charakteru služeb související s agendou voleb. Dále jsou zde vykázány zejména náklady na pronájmy objektů a dalšího majetku, služby pošt, náklady na provoz dalších komunikačních a informačních systémů; podpora k SW produktům Microsoft, IBM a dalším; nákup softwaru v jednotkové ceně pod 7 tis. Kč, konzultační a poradenské služby včetně znalečného, tlumočení, náklady na obhájce, nároky svědků, účastnické poplatky na konference, školení zaměstnanců, úklid, služby spojené s odpadem a péči o zeleň5706082834.91
A.I.13.Mzdové náklady jsou vykázány náklady na platy a související náklady týkající se zaměstnanců v pracovním poměru, příslušníků bezpečnostních sborů Policie ČR a Hasičského záchranného sboru a státních zaměstnanců. Jedná se zejména o tarifní plat, příplatek za vedení, zvláštní přípatek, osobní příplatek, odměny za pracovní pohotovost, plat a příplatek za práci přesčas, příplatek v cizí měně u příslušníků PČR a HZS vykonávajících službu v zahraničí, příplatek za noční práci a za práci v sobotu, neděli a ve svátek, příplatek za dělenou směnu, průměrný plat příslušníků Policie ČR a příslušníků HZS ČR ve zvláštních případech (patří sem i příjem za služební volno s nárokem na náhradu) a odměny včetně odměn k jubileu a kázeňských odměn příslušníků PČR a HZS. Dále jsou zde vykázány náhrady v době nemoci, odstupné, odměny podle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr a plat ministra vnitra. Oproti roku 2018 došlo k nárůstu o 7,7 % (455 mil. Kč), na čemž se podílel především nárůst platových tarifů, osobních příplatků a příplatků za vedení. Návazně došlo ve srovnání s loňským rokem k růstu zákonného sociálního pojištění (položka A.I.14) o 141 mil. Kč (pojistné na sociální zabezpečení, příspěvek na státní politiku zaměstnanosti a pojistné na veřejné zdravotní pojištění) a k růstu zákonných sociálních nákladů (položka A.I.16.).6355674033.27
A.I.14.V položce A.I.14. 524 - Zákonné sociální pojištění je vykázáno pojistné na sociální zabezpečení, příspěvek na státní politiku zaměstnanosti a pojistné na veřejné zdravotní pojištění. Ministerstvo vnitra vykonává funkci orgánu sociálního zabezpečení podle § 9 zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení. Provádí důchodové pojištění, rozhoduje o dávkách důchodového pojištění (starobní důchod, invalidní důchod, vdovský důchod, vdovecký důchod, sirotčí důchod) příslušníků Policie České republiky, příslušníků Hasičského záchranného sboru České republiky, příslušníků Bezpečnostní informační služby, příslušníků Úřadu pro zahraniční styky a informace a osob, kterým je poskytována zvláštní ochrana a pomoc na základě zvláštního právního předpisu (zákon č. 137/2011 Sb., o zvláštní ochraně svědka a dalších osob v souvislosti s trestním řízením a o změně zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů). Ve srovnání s rokem 2018 došlo k nárůstu o 7,2 % (141 mil. Kč) v návaznosti na růst nákladů na platy (položka A.I.13.).2104830357.67
A.I.16.V položce A.I.16. 527 - Zákonné sociální náklady je vykázán základní příděl do FKSP (114,13 mil. Kč) a příspěvek na naturální výstroj - ošatné (40,85 mil. Kč). Ošatné MV vykazovalo do r. 2018 v rámci položky A.I.17. - 528 - Jiné sociální náklady. Od účetního období roku 2018 bylo na doporučení Ministerstva financí provedeno zpřesnění způsobu vykazování pro zvýšení vypovídací hodnoty účetní závěrky a ošatné je vykazováno v této položce.154984729.77
A.I.17.V položce A.I.17. 528 - Jiné sociální náklady jsou vykázány zejména náklady na stravování zaměstnanců (3,5 mil. Kč) a náhrady škody za ztrátu na služebním příjmu nebo výdělku po skončení neschopnosti ke službě nebo pracovní neschopnosti (29,3 mil. Kč).32761558.76
A.I.20.V položce A.I.20. 538 - Jiné daně a poplatky vykazuje Ministerstvo vnitra zejména odvody za nesplnění povinnosti zaměstnávat zdravotně postižené (8 mil. Kč), poplatky za dálniční známky, poplatky za rozhlasové a TV přijímače, poplatky za znečištění ovzduší a poplatky za ubytování.15091690.35
A.I.26.V položce A.I.26. 547 - Manka a škody Ministerstvo vnitra vykazuje částku ve výši -689 803,73 Kč, která se týká dohledaných mank z minulých let; dále zůstatkovou cenu mank z inventarizace k 31.12.2019 (129 559, 04 Kč) a tzv. zmařené investice, tedy dlouhodobý majetek, u něhož bylo rozhodnuto o jeho nedokončení (investiční přípravy pro nerealizované stavení investice) ve výši 32 795 904,93 Kč.32235660.24
A.I.34.V roce 2019 bylo rozhodnuto o upuštění od vymáhání pohledávek v nominální hodnotě 7 070 335,20 Kč. Z velké části se jednalo o pohledávky za cizinci, zejména z titulu nároků MV na náhradu nákladů správního řízení7070335.20
A.I.36.V položce A.I.36. - 549 - Ostatní náklady z činnosti vykazuje MV zejména bezúplatné převody zásob na ostatní účetní jednotky kapitoly 314 (102,68 mil. Kč) převažují převody z Policejního prezidia ČR na krajská ředitelství Policie ČR (98 mil. Kč). Dalšími významnými položkami jsou pojistné na neživotní pojištění (téměř 15 mil. Kč), náhrady nákladů spojené s výkonem funkce v zahraničí a bezúplatné převody pohledávek k vymáhání na Celní úřad v rámci dělené správy (12,4 mil. Kč). Je zde vykázána také částka 2,68 mil. Kč náhrad za nesprávný úřední postup.353528974.32
A.III.1.V položce A.III.1. 571 - Náklady vybraných ústředních vládních institucí na transfery vykazuje Ministerstvo vnitra náklady na příspěvky na provoz vlastním SPO, sociální dávky (důchody starobní, vdovské, vdovecké a sirotčí, výsluhové příspěvky, odchodné) dotace obcím a dalším subjektům či peněžní dary do zahraničí (Jordánsko, Makedonie aj.).12320340160.28
A.III.3.V položce A.III.3. 575 - Náklady vybraných ústředních vládních institucí na předfinancování transferů vykazuje MV náklady na transfery, které byly poskytnuty konečným příjemcům ze státního rozpočtu a předpokládá se u nich následná refundace zejména z prostředků fondů EU. Významnou položkou jsou transfery na projekty spolufinancované z Azylového, migračního a integračního fondu AMIF (51,6 mil. Kč) a dále transfery pro obce na projekty prevence kriminality (Domovník preventista) tyto transfery obdržela například Břeclav, Kadaň, Kladno, Nový Bydžov, Ralsko, Rotava, Valašské Meziříčí, Varnsdorf, Vysoké Mýto a Žďár nad Sázavou (5,89 mil. Kč). Je zde vykázána také částka 18,78 mil. Kč na snížení energetické náročnosti budovy Tiskárny MV, což je státní příspěvková organizace zřízená MV.76273878.06
B.I.2.Výnosy z prodeje služeb oproti roku 2018 vzrostly o 4 % (1,18 mil. Kč). Jsou realizovány zejména za závodní stravování a ubytování.31036929.72
B.I.5.Výnosy ze správních poplatků mají vzestupnou tendenci. Meziročně vzrostly o více než 85 %, zejména v ústředním orgánu MV (z 12 mil. Kč na 22 mil. Kč). V Policejním prezidiu zůstává jejich hodnota stabilní (11 tis. Kč). Nejvýznamnější položkou jsou správní poplatky související se systémem datových schránek.22406796.46
B.I.10.V položce B.I.10. 642 - Jiné pokuty a penále MV vykazuje zejména výnosy z pokut uložených leteckým společnostem, pokuty podle zákona o zbraních a další pořádkové pokuty a výnosy z titulu uložených sankcí za porušení rozpočtové kázně vůči příjemcům transferů (prostřednictvím Finančního úřadu). Nejsou zde vykázány pokuty uložené příkazovými bloky - jsou výnosem kapitoly Ministerstva financí. Výnosy z pokut a penále mají meziročně rostoucí tendenci (nárůst o více než 21 %).18238909.31
B.I.12.Výnosy z prodeje materiálu byly tvořeny prodejem kovového odpadu, zejména ze strany Policejního prezidia ČR.287668.50
B.I.14.V položce Výnosy z prodeje dlouhodobého hmotného majetku kromě pozemků vykazuje MV zejména výnosy z prodeje budovy Generálního ředitelství HZS ČR ve Zbirohu (552 tis. Kč) a z prodeje nepotřebných automobilů Policejního prezidia ČR a GŘ HZS ČR.2394120.00
B.I.15.Částka vykázaná v této položce je tvořena výnosy z prodeje nepotřebných pozemků v Praze Břevnově a v Praze Horních Počernicích za celkovou částku 863 150,- Kč.863150.00
B.I.16.V položce Čerpání fondů vykazuje MV zapojení rezervního fondu v Policejním prezidiu ČR a v GŘ HZS ČR (celkem 214,34 mil. Kč) a zapojení FKSP prostřednictvím státního rozpočtu za účelem pořízení dlouhodobého hmotného majetku v Policejním prezidiu ČR (rekonstrukce nemovitostí, výstavba bazénu a hřiště - 12,18 mil. Kč).226522357.81
B.I.17.V položce Ostatní výnosy z činnosti vykazuje MV zejména náhrady nákladů minulých období, nároky MV na náhrady nákladů spojených se správním vyhoštěním cizinců, dále bezúplatné nabytí výzbrojních zásob pro Policejní prezidium ČR formou změny příslušnosti hospodaření s majetkem státu, náhrady škod a mank z minulých let a nároky na náhrady paušálních částek nákladů správního řízení vedeného s cizinci.267309653.11
B.IV.1.V položce Výnosy vybraných ústředních vládních institucí z transferů vykazuje MV zejména výnos z realizovaného převodu prostředků z fondu zakladatele od státního podniku NAKIT ve výši 28 836 143,99 Kč. Převod proběhl podle § 19 odst. 4 zákona č. 77/1997 Sb., o státním podniku. Prostředky jsou určeny pro použití v programu Digitální Česko. Další významnou položkou jsou výnosy z transferu na projekty Policejního prezidia ČR Efektivní rozvoj a posilování kompetencí lidských zdrojů (ERP II) přesahující 41 mil. Kč a dalších projektů PP ČR spolufinancovaných z fondů AMIF a ISF, například projekty podpory potírání kybernetické kriminality, vzdělávání pyrotechniků, mobilní laboratoře, projekty související se styčnými důstojníky PČR v zahraničí apod. (25,79 mil. Kč). Samotné MV zde vykazuje výnos z refundace uznatelných nákladů na technickou pomoc pro projekty spolufinancované z ISF (4 mil. Kč).102136716.57
B.IV.3.V položce Výnosy vybraných ústředních vládních institucí z předfinancování transferů vykazuje MV (pouze samotný ústřední orgán bez PP ČR a GŘ HZS ČR) výnosy z refundace uznatelných nákladů, které byly předtím vyplaceny konečným příjemcům na projekty spolufinancované zejména z rozpočtu EU. Výnosy z projektů financovaných z fondu AMIF přesahují 45 mil. Kč. Další významnou položkou jsou zejména refundace za projekt Portál veřejné správy 2.0 Portál občana spolufinancovaný z IROP.332861582.45

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2019
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.3. Doplňující informace k položkám přehledu o peněžních tocích

K položceDoplňující informace k položkám přehledu o peněžních tocíchČástka
R.E.3. Doplňující informace k položkám přehledu o peněžních tocích Účetní jednotka Ministerstvo vnitra splnila k rozvahovému dni a za bezprostředně předcházející účetní období obě kritéria uvedená v § 20 odst. 1 písm. a) bodech 1 a 2 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, a tedy sestavila vedle rozvahy, výkazu zisku a ztráty a přílohy také přehled o peněžních tocích a přehled o změnách vlastního kapitálu. V přehledu jsou uvedeny údaje požadované v §43 vyhlášky č. 410/2009 Sb. ve znění pozdějších předpisů. Náklady s výjimkou aktivací a jiných zůstatků nákladů na straně Dal jsou započítány kladně; výnosy, aktivace a jiné zůstatky nákladů na straně Dal záporně, snížení pohledávek kladně, zvýšení pohledávek záporně, snížení závazků záporně, zvýšení závazků kladně, přírůstek zásob záporně, úbytek zásob kladně. V položce H je uvedeno saldo účtů 222 a 223, přičemž převaha účtu 223 je vykázána s kladným znaménkem. V části P je uveden stav položky rozvahy B.III. k 1. lednu. Cenné papíry ani dlouhodobé termínované vklady MV nemá. V části Z je uveden výsledek hospodaření před zdaněním, rovný položce C.1. výkazu zisku a ztráty. Ztráta je vykázána se záporným znaménkem. V položce A.I.1. jsou uvedeny odpisy dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku podle § 33 odst. 6 písm. a) vyhlášky č. 410/2009 Sb. za běžné účetní období. V položce A.I.2. je uvedena změna stavu opravných položek k pohledávkám a dlouhodobému majetku na příslušných účtech účtové třídy 1. Opravné položky k pohledávkám jsou vykázány v rozvaze ve sloupci Korekce u příslušné položky pohledávek (ve výši 10% za každých 90 dnů po splatnosti podle § 65 odst. 6 vyhlášky č. 410/2009 Sb.). Netvoří se k položkám pohledávek stanoveným v § 23 odst. 2 vyhlášky č. 410/2009 Sb. V položce A.I.3. je uvedena změna stavu rezerv podle § 30 vyhlášky v průběhu běžného účetního období. Bližší podrobnosti k metodě tvorby rezerv jsou uvedeny ve stati A.3. přílohy této účetní závěrky. V položce A.I.4. je uveden rozdíl mezi výnosem z prodeje a reálnou hodnotou prodaného dlouhodobého majetku, upravený o výsledkově zaúčtovaný rozdíl z přecenění tohoto majetku na reálnou hodnotu. Bližší podrobnosti k oceňování majetku určeného k prodeji reálnou hodnotou jsou uvedeny ve stati A.3. přílohy této účetní závěrky. V položce A.I.6. jsou uvedeny zejména bezúplatné pohyby aktiv, manka a škody, nerealizované kurzové rozdíly a odepsané pohledávky. Dále je zde stejně jako v minulém období uvedena i změna stavu fondů. Důvodem pro tento způsob vykazování fondů je obsahové vymezení položky C.I. Peněžní toky vyplývající ze změny vlastního kapitálu dané vyhláškou č. 410/2009 Sb. ve znění vyhlášky. 403/2011 Sb., platném od roku 2012 dosud (§43 odst. 6 písm. b). Z něho vyplývá, že v položce C.I. nemají být uvedeny všechny peněžní toky vyplývající ze změny vlastního kapitálu, ale jen ty, které odpovídají jeho zúženému vymezení podle §26 (tj. bez fondů # tj. zejména účet 401). Jelikož fondy mají charakter vlastního kapitálu, bylo možno se domnívat, že jde o chybu v právním předpisu, ale od roku 2012 je zřejmé, že jde o záměr autorů právního předpisu, protože zúžené obsahové vymezení přetrvalo i po výše uvedené novelizaci. Vzhledem k vnitrovýkazovým součtovým vazbám tím byla značně ovlivněna hodnota součtové položky A.I. V položce A.II.1 je uvedena změna brutto stavu krátkodobých pohledávek včetně aktivních účtů časového rozlišení očištěná o pohledávky z odprodeje dlouhodobého majetku za běžné období. V položce A.II.2 je uvedena meziroční změna stavu předepsaných a k rozvahovému dni neuhrazených krátkodobých závazků včetně pasivních účtů časového rozlišení očištěná o závazky z pořízení dlouhodobého majetku (bez drobného dlouhodobého majetku, neboť tento má z pohledu finančních toků provozní charakter) za běžné období. V položce A.II.3 je uvedena změna stavu zásob kromě bezúplatně nabytých či bezúplatně předaných. V položce A.II.4 se nic neuvádí, MV nemá majetkové nebo dluhové cenné papíry k obchodování. V položce B.I. jsou uvedeny výdaje na pořízení dlouhodobých aktiv, které nemají provozní charakter (tedy bez drobného a tzv. jiného drobného dlouhodobého majetku). V položce B.II.3. jsou uvedeny příjmy z prodeje dlouhodobého majetku určeného k prodeji, které nemají provozní charakter (tedy bez drobného a tzv. jiného drobného dlouhodobého majetku). V položce C.I. jsou uvedeny jen peněžní toky odpovídající vymezení této položky podle vyhlášky č. 403/2011 Sb., tj. peněžní toky z vlastního kapitálu podle §26 vyhlášky č. 410/2009 Sb., bez fondů (blíže viz komentář k bodu A.I.6). V položkách C.II. a C.III. je uvedena změna stavu veškerých dlouhodobých závazků a pohledávek bez ohledu na důvod jejich vzniku. V položce H je uvedeno saldo příjmových a výdajových účtů (položky pasiv č. C.IV.1. a C.IV.2.), přičemž převaha účtu 223 (zvláštní výdajový účet OSS) je vykázána s kladným znaménkem. Nejvýznamnější složkou výdajů z účtu 223 byly transfery a platy. V části R je uveden stav položky rozvahy B.III. k 31. prosinci běžného roku. Cenné papíry ani dlouhodobé termínované vklady MV nemá. Obsahové vymezení přehledu o peněžních tocích nereflektuje plně specifika hospodaření organizačních složek státu. Uživateli informací z účetní závěrky se doporučuje, aby detailní informace o peněžních tocích čerpal z finančního výkazu, který byl sestaven z údajů ve státní pokladně.3632360479.17

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2019
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.4. Doplňující informace k položkám přehledu o změnách vlastního kapitálu

K položceDoplňující informace k položkám přehledu o změnách vlastního kapitáluČástka
A.E.4. Doplňující informace k položkám přehledu o změnách vlastního kapitálu Účetní jednotka Ministerstvo vnitra splnila k rozvahovému dni a za bezprostředně předcházející účetní období obě kritéria uvedená v § 20 odst. 1 písm. a) bodech 1 a 2 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, a tedy sestavila vedle rozvahy, výkazu zisku a ztráty a přílohy také přehled o peněžních tocích a přehled o změnách vlastního kapitálu. V přehledu o změnách vlastního kapitálu jsou uvedeny údaje stanovené v §44 vyhlášky č. 410/2009 Sb. ve znění pozdějších předpisů. Jedná se zejména o podrobnosti k účtům 401, 406, 407, 408. Položka A.I.5. Dary obsahuje přijaté majetkové dary povahy dlouhodobého hmotného majetku v jednotkovém ocenění (reprodukční pořizovací ceně) přesahující 40 tis. Kč (resp. 60 tis. Kč u nehmotného majetku). V roce 2019 se jednalo o software z Belgie dodaný na MV s darovaným zařízením pro videokonference a o hmotný majetek od České národní banky (dalekohledy, vozidla) pro Policejní prezidium ČR. Položka A.I.4. obsahuje investiční část transferů na projekty Policejního prezidia a GŘ HZS ČR spolufinancované ze zahraničí. GŘ HZS ČR zde vykazuje projekt Zvýšení připravenosti za 45,39 mil. Kč; PP ČR projekty spolufinancované z fondu ISF (Fond pro vnitřní bezpečnost). ISF je spolu s AMIF součástí Fondů EU v oblasti vnitřních věcí. ISF se skládá ze dvou tematických částí: ISF-Hranice (ISF-B), která slouží k podpoře ochranu vnějších hranic EU a společné vízové politiky, a ISF-Policie (ISF-P), která se zabývá policejní spoluprací v oblasti vnitřních věcí, bojem proti závažnému a přeshraničnímu zločinu a ochranou kritické infrastruktury. A.V. Tato kumulativní rozvahová položka (účet 406) nahradila účet nákladů při prvním použití vybraných účetních metod v jednotlivých etapách reformy účetnictví státu (zejména v letech 2010 - 2012). Jednalo se o metodu odpisování (dooprávkování majetku na konci účetního období roku 2011) a metodu tvorby opravných položek k pohledávkám. Nyní se stav této položky mění jen, je-li zjištěna chyba, která se jí týká (zpětně zjištěná chyba při prvotním použití metody). V roce 2019 byla zjištěna taková chyba z roku 2011 ve výši 6 403 942,00 Kč. Jednalo se o zrušení oprávek vzniklých při prvotním dooprávkování k majetku (stavbám), který v účetnictví MV neměl být veden a po odstranění pochybností o jeho vlastnictví byl v roce 2019 vyřazen (blíže viz komentář k položce Stavby). Dále byly opraveny chybně vytvořené opravné položky k pohledávkám v celkové výši 644 340,- Kč. A.VI.2. V této položce jsou vykázány účetní případy související s přeceňováním majetku určeného k prodeji na reálnou hodnotu, s rozpouštěním tohoto rozdílu při prodeji resp. při jeho rušení v případě zrušení rozhodnutí o prodeji. Bližší podrobnosti k oceňování majetku určeného k prodeji reálnou hodnotou jsou uvedeny ve stati A.3. přílohy této účetní závěrky. K prodeji jsou v MV aktuálně určeny pozemky na sídlištích v Praze Horních Počernicích a v Praze Modřanech a část plynovodu. A.VII.1. Opravy loňských chyb, které ovlivnily výši výsledku hospodaření a byly provedeny prostřednictvím účtu 408, jsou komentovány ve stati E.1. přílohy k této účetní závěrce.17269884814.76

Příloha

Fond kulturních a sociálních potřeb

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2019
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
A.I. Počáteční stav fondu k 1.1.114988478.74
A.II. Tvorba fondu125246587.41
1. Základní příděl125246587.41
2. Splátky půjček na bytové účely poskytnutých do konce roku 19920.00
3. Náhrady škod a pojistná plnění od pojišťovny vztahující se k majetku pořízenému z fondu0.00
4. Peněžní a jiné dary určené do fondu0.00
5. Ostatní tvorba fondu0.00
A.III. Čerpání fondu137436959.20
1. Půjčky na bytové účely0.00
2. Stravování27753849.00
3. Rekreace40621951.11
4. Kultura, tělovýchova a sport10139804.83
5. Sociální výpomoci a půjčky202449.00
6. Poskytnuté peněžní dary6999500.00
7. Úhrada příspěvku na penzijní připojištění24792570.00
8. Úhrada části pojistného na soukromé životní pojištění0.00
9. Ostatní užití fondu26926835.26
A.IV. Konečný stav fondu102798106.95

Příloha

Rezervní fond

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2019
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
B.I. Počáteční stav fondu k 1.1.251256690.46
B.II. Tvorba fondu296486490.35
1. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - účelové111507559.62
2. Peněžní dary - účelové0.00
3. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - neúčelové0.00
4. Peněžní dary - neúčelové0.00
5. Odvody neoprávněně použitých nebo zadržených peněžních prostředků1850894.22
6. Příjmy z prodeje majetku, který organizační složka státu nabyla darem nebo děděním0.00
7. Příjmy z prodeje majetku státu, s kterým je příslušné hospodařit Ministerstvo obrany183128036.51
8. Ostatní tvorba
B.III. Čerpání fondu214385749.31
1. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - účelové80387077.30
2. Peněžní dary - účelové0.00
3. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - neúčelové0.00
4. Peněžní dary - neúčelové0.00
5. Výdaje na reprodukci majetku63095530.41
6. Výdaje na reprodukci majetku Ministerstva obrany0.00
7. Ostatní čerpání70903141.60
B.IV. Konečný stav fondu333357431.50

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2019
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

G. Doplňující informace k položce „A.II.3. Stavby" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
G.Stavby5880720731.702608081840.773272638890.933168090529.32
G.1.Bytové domy a bytové jednotky24243799.0413077754.5511166044.4911649645.49
G.2.Budovy pro služby obyvatelstvu3466985341.031490602001.521976383339.511893253850.45
G.3.Jiné nebytové domy a nebytové jednotky409283698.78199592485.07209691213.71219154541.44
G.4.Komunikace a veřejné osvětlení219229190.24117704508.31101524681.9399671539.36
G.5.Jiné inženýrské sítě165493295.8882647765.1282845530.7683281601.82
G.6.Ostatní stavby1595485406.73704457326.20891028080.53861079350.76

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2019
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

H. Doplňující informace k položce „A.II.1. Pozemky" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
H.Pozemky675716002.990.00675716002.99647410946.59
H.1.Stavební pozemky0.000.000.000.00
H.2.Lesní pozemky2173377.980.002173377.982173377.98
H.3.Zahrady, pastviny, louky, rybníky3472053.800.003472053.803508274.80
H.4.Zastavěná plocha180927994.380.00180927994.38177993580.79
H.5.Ostatní pozemky489142576.830.00489142576.83463735713.02

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2019
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

I. Doplňující informace k položce "A.II.4. Náklady z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
I.Náklady z přecenění reálnou hodnotou2254506.7812780903.11
I.1.Náklady z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 642254506.7812780903.11
I.2.Ostatní náklady z přecenění reálnou hodnotou0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2019
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

J. Doplňující informace k položce "B.II.4. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
J.Výnosy z přecenění reálnou hodnotou1207798.85274520.46
J.1.Výnosy z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 641207798.85274520.46
J.2.Ostatní výnosy z přecenění reálnou hodnotou0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2019
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Informace o projektech partnerství veřejného a soukromého sektoru

Základní údajeDodavatelStavební fázeVýdaje vynaložené na pořízení majetkuPlatby za dostupnostDalší platby a plnění zadavatele
ProjektDruh projektuDatum uzavření smlouvyObchodní firmaRok zahájeníRok ukončeníOcenění pořizovaného majetku dle smlouvyt-4t-3t-2t-1CelkemPočátekKonect-4v tom výdaje na pořízení majetkut-3v tom výdaje na pořízení majetkut-2v tom výdaje na pořízení majetkut-1v tom výdaje na pořízení majetkuVýdaje na pořízení majetku celkemt-4t-3t-2t-1Celkem