Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.1. Informace podle § 7 odst. 3 zákona
Účetní jednotka vychází z předpokladu, že bude nepřetržitě pokračovat ve své činnosti. V účetní jednotce nenastává žádná skutečnost, která by ji omezovala nebo jí zabraňovala v této činnosti pokračovat i v dohledné budoucnosti. Světová zdravotnická organizace vyhlásila 11. března 2020 pandemii COVID-19 a 12. března 2020 byl vládou České republiky vyhlášen nouzový stav, který trval do 17.5. Tyto skutečnosti dočasně omezily činnost účetní jednotky (omezení úředních hodin, dočasný částečný home-office u části zaměstnanců), ale tato omezení nebyla takového charakteru, který by měl dopad do účetních metod. Nastalo zvýšení nákladů v souvislosti s nákupy a bezplatnou distribucí zdravotnického materiálu pro boj s pandemií COVID-19. Vláda vyhlásila na území České republiky od pondělí 5. října nouzový stav na 30 dnů, jehož důvodem je zhoršení epidemické situace v souvislosti s výskytem koronaviru SARS-CoV-2. Nouzový stav se prodlužil do konce února 2021. Opět dochází k dočasnému omezení činnosti účetní jednotky, které trvá dosud.
A.2. Informace podle § 7 odst. 4 zákona
Mezi roky 2019 a 2020 nenastaly změny v účetních předpisech pro veřejný sektor ani v závazných Českých účetních standardech č. 7xx. Účetní jednotka neprovedla oproti předchozímu účetnímu období žádné změny v uspořádání, označování a obsahovém vymezení položek účetní závěrky ani nezměnila způsoby oceňování. Z důvodu zpřesnění věrného zobrazení a zkvalitnění vypovídací schopnosti účetní závěrky vykazuje účetní jednotka od účetního období 2020 vybrané náklady nově v položce A.I.16. Zákonné sociální náklady (účet 527), a to v návaznosti na § 33 odst. 2 písm. d) vyhlášky č. 410/2009 Sb. ve vazbě na § 24 odst. 2 písm. j) zákona o daních z příjmů. Jedná se o: a) pracovnělékařské služby včetně těch, které jsou prvotně uhrazeny zaměstnancem a následně jsou mu nahrazeny (do loňska vykazovány v položce A.I.12. Ostatní služby - účet 518 resp. A.I.36. - účet 549 v případě náhrad); b) náklady na odborný rozvoj (vzdělávání) zaměstnanců, pokud souvisejí s předmětem činnosti (do loňska vykazovány v položce A.I.12. Ostatní služby - účet 518); c) náklady na materiál charakteru ochranných pomůcek pro zaměstnance (do loňska vykazovány podle své věcné povahy v položce A.I.1. Spotřeba materiálu - účet 501). Slovem zaměstnanci se zde rozumějí i příslušníci PČR a HZS ČR.
A.3. Informace podle § 7 odst. 5 zákona
MV vede účetnictví v plném rozsahu a používá metody stanovené vyhláškou č. 410/2009 Sb., ve znění pozdějších předpisů a Českými účetními standardy (č. 701-710). Informace jsou v účetní závěrce uvedeny v Kč na dvě desetinná místa. Minulé období je Netto k 31.12. Metoda oceňování ============ Nakoupený majetek a zásoby je oceňován pořizovacími cenami stanovenými v souladu s vyhláškou č. 410/2009 Sb. MV nevyužilo možnosti snížení dolní hranice ocenění drobného dlouhodobého majetku (DDM), užívá standardní cenové hranice stanovené vyhláškou č. 410/2009 Sb. (§13 a §14 odst. 6 - tj. 3 resp. 7 tis. Kč). Náklady i výdaje související s pořízením dlouhodobého majetku se stávají součástí jeho pořizovací ceny od okamžiku schválení investičního záměru (okamžik rozhodnutí o pořízení investice) do okamžiku uvedení pořizovaného dlouhodobého majetku do užívání. Položky, které se váží k pořízení majetku, ale nastaly před okamžikem rozhodnutí o pořízení investice nebo po okamžiku uvedení pořizovaného dlouhodobého majetku do užívání, jsou provozními náklady. Položky související s výběrovým řízením (od okamžiku rozhodnutí o pořízení investice) se považují za součást pořizovací ceny dlouhodobého majetku. Výjimkou z tohoto pravidla je výdaj za zveřejnění veřejné zakázky (inzerát), který se s ohledem na princip významnosti a při zohlednění pracnosti spojené s jeho případným zahrnutím do ocenění za součást ocenění dlouhodobého majetku nepovažuje. U stavebních investic platí, že mezi předprojektové přípravné práce, které jsou součástí ocenění dlouhodobého majetku, patří například dokumentace k územnímu řízení nebo geologický průzkum. Do ocenění stavby se zahrnuje také projektová dokumentace, stavební dozor a ostraha staveniště. V případech, že půdorys likvidované stavby zasahuje do půdorysu nově pořizované stavby, náklady za demolici a zůstatková cena stávající stavby se stanou součástí ocenění nové stavby. V případě, že položka související s pořízením dlouhodobého majetku se týká více než jednoho dlouhodobého majetku, účtuje se podle podílů zjištěného ocenění jednotlivého pořizovaného dlouhodobého majetku na součtu zjištěného ocenění veškerého souvisejícího dlouhodobého majetku. Výdaje související se zajištěním financování a administrací přijatých transferů na pořízení dlouhodobého majetku se nepovažují za součást pořizovací ceny tohoto dlouhodobého majetku. Při změně příslušnosti hospodaření (resp. při bezúplatném příjmu od vybrané účetní jednotky) MV přebírá ocenění a výši oprávek od předávající účetní jednotky. Ostatní bezúplatně nabytý majetek je oceňován reprodukční pořizovací cenou, v případě nabytí darem je zohledněna cena uvedená v darovací smlouvě, pokud odpovídá definici reprodukční pořizovací ceny stanovené zákonem o účetnictví. Majetek vytvořený vlastní činností je oceňován na úrovni úplných vlastních nákladů. Od okamžiku uvedení dlouhodobého nehmotného majetku nebo dlouhodobého hmotného majetku do užívání účetní jednotka neúčtuje o změně výše ocenění tohoto majetku, nestanoví-li zákon, vyhláška nebo Český účetní standard jinak. Metoda oceňování souboru majetku: Soubory hmotných movitých věcí vykazuje MV v ocenění pořizovacími cenami (a vede k nim operativní evidenci s uvedením hlavní věci a pořizovacích cen všech věcí v souboru). Účetní odpisová skupina a doba odpisování se řídí dle hlavní věci. Při změně příslušnosti hospodaření (resp. při bezúplatném příjmu od vybrané účetní jednotky) MV přebírá ocenění a výši oprávek od předávající účetní jednotky. Ostatní bezúplatně nabytý majetek je oceňován reprodukční pořizovací cenou, v případě nabytí darem je zohledněna cena uvedená v darovací smlouvě, pokud odpovídá definici reprodukční pořizovací ceny stanovené zákonem o účetnictví. V případě změny v rozsahu souboru (přidání věci, vyřazení věci), aniž by tím došlo k ukončení užívání souboru, upravuje MV ocenění souboru o pořizovací cenu předmětné věci. Výjimkou z tohoto pravidla jsou opravy poškozeného souboru prováděné výměnným způsobem, kdy se měněná věc považuje z hlediska celého souboru za náhradní díl a výše ocenění se tudíž nemění. MV nemá soubor majetku tvořený kulturními památkami nebo předměty kulturní hodnoty, u něhož by nebyla známa pořizovací cena ani jedné z věcí, který by tudíž byl oceněn ve výši 1,- Kč. Majetek účtové třídy 0 určený k prodeji: (včetně DDM) je průběžně přeceňován na reálnou hodnotu. Majetek je považován za určený k prodeji okamžikem, kdy je nepotřebný pro stát a bylo zahájeno zjišťování zájemců o koupi podle vyhlášky č. 62/2001 Sb. o hospodaření organizačních složek státu a státních organizací s majetkem státu. Za reálnou hodnotu se považuje cena v místě a čase obvyklá, u nemovitého majetku cena stanovená aktuálním znaleckým posudkem (a to cena administrativní, pokud je vyšší než cena v místě a čase obvyklá). Disponibilní majetek (vyjma drobného dlouhodobého) je znovu přeceňován v případě, že dojde k významné změně jeho hodnoty nebo v případě vyhotovení nového znaleckého posudku. V rámci možnosti volby složeného či nesloženého účetního zápisu podle bodu 3.4.10 ČÚS 709 MV zvolilo způsob nesloženého zápisu. Volba je dána také možnostmi používaného informačního systému SAP. Prvním krokem je zrušení oprávek souvztažným zápisem proti příslušnému účtu třídy 0 a druhým krokem je přecenění z takto získané zůstatkové ceny na reálnou hodnotu účetním zápisem na účtu účtové třídy 0 proti účtu 407. Je zajištěno shodné výsledné zobrazení v účetní závěrce jako při použití nesloženého zápisu. Liší se pouze obraty na účtech. Po přecenění následuje přeúčtování na účet majetku určeného k prodeji (035 resp. 036). Zásoby určené k prodeji se na reálnou hodnotu v souladu s § 27 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, nepřeceňují. Drobný dlouhodobý majetek (DDM): Celá pořizovací cena DDM nakoupeného (nebo vlastními silami vytvořeného) je při pořízení účtována do nákladů (558) a na příslušný účet oprávek (088 resp. 078). Za majetek vytvořený vlastní činností se v souladu s metodickým výkladem Ministerstva financí považuje i DDM získaný rozebráním většího majetkového celku vedeného na účtu 022. Do nákladů (558) je účtováno také bezúplatné nabytí DDM od subjektů, které nejsou vybrané účetní jednotky, a to výsledkově proti účtu 649, v souladu s bodem 5.3.3. Účtování o zásobách ============ Pro účtování o zásobách MV používá způsob A. Vnitřním pokynem jsou stanoveny druhy zásob účtované přímo do spotřeby bez zaúčtování na sklad. Pro oceňování úbytků zásob ze skladu užívá MV vážený aritmetický průměr, který je počítán při každém úbytku zásob. Stejné pravidlo platí i pro oceňování úbytku zásob nabytých za účelem bezúplatného předání z účtu 139 podle § 20 odst. 3 písm. h) vyhlášky č. 410/2009 Sb., ve znění vyhlášky č. 369/2015 Sb. Výjimkou z pravidla oceňování váženým aritmetickým průměrem jsou věci pořízené z FKSP a věci vedené pod unikátním výrobním číslem (oceňují se pořizovací cenou). Pro zásoby potravin v provozu závodního stravování užívá MV i způsob B. MV má vypracován vnitřní předpis stanovující normu přirozených úbytků. Nemovité a movité věci nabyté za účelem bezúplatného předání subjektu, který není vybranou účetní jednotkou, se bez ohledu na výši ocenění považují za zásoby a vykazují se v souladu s právním předpisem na účtu 139 (nemovité věci zatím nenastaly). Toto pravidlo platí i pro předměty určené pro humanitární pomoc. O způsobu zaúčtování rozhoduje budoucí účel použití a povaha příjemce, nikoli věcná povaha věci. Pokud bezúplatně nabytá zásoba není spotřebována nebo nedochází k jejímu jinému úbytku v účetním období, ve kterém byla nabyta, účtuje se o časovém rozlišení výnosů. Přitom se aplikuje princip významnosti (50 000,- Kč). Při účetním rozpouštění výnosů příštích období do výnosů běžného období se výnosy oceňují ve výši nákladů (pokud je náklad oceněn váženým aritmetickým průměrem, ocení se související výnos stejnou částkou). Metoda časového rozlišení nákladů a výnosů ========================== MV používá metodu časového rozlišení nákladů a výnosů (včetně tvorby dohadných položek). Obdobím se pro potřeby časového rozlišení rozumí kalendářní rok, a to i u transferů. Mezi měsíci nebo čtvrtletími téhož období MV časově nerozlišuje. Při časovém rozlišení je aplikován princip významnosti. Hranice významnosti byla stanovena na částku 50 000,-Kč. Do této částky se časově nerozlišuje (kromě záloh na transfery). Výjimkou z výše uvedeného pravidla je vykázání transferů mezi Ministerstvem vnitra a zřízenými příspěvkovými organizacemi. Příspěvek na provoz, který má charakter zálohového transferu určeného k vypořádání, je časově rozlišován měsíčně. MV jako zřizovatel podle podkladů příspěvkové organizace průběžně navyšuje dohadný účet pasivní (389) souvztažně s účtem 571. Příspěvková organizace ve stejné výši průběžně navyšuje dohadný účet aktivní (388) souvztažně s účtem 671. K vypořádání dojde v termínu stanoveném právním předpisem. Metoda opravných položek ================ Opravné položky k pohledávkám jsou tvořeny i snižovány průběžně v návaznosti na délku prodlení podle § 65 odst. 6 vyhlášky č. 410/2009 Sb. (10% za každých 90 dní po splatnosti). Snížení opravných položek vytvořených v rámci prvního použití metody prostřednictvím účtu 406 je v souladu s doporučením Ministerstva financí účtováno prostřednictvím příslušného účtu nákladů # 556, tj. výsledkově, nikoli rozvahově. MV (zpravidla při inventarizaci) posuzuje i potřebu tvorby opravné položky k majetku (včetně zásob), například z titulu věcných břemen. U nedokončeného dlouhodobého majetku se opravné položky tvoří za každé dva roky, ve kterých nedošlo ke změně jeho ocenění, a to ve výši 20 % z jeho pořizovací ceny, nejpozději k rozvahovému dni daného období, ve kterém byla tato podmínka splněna. Metoda kurzových rozdílů ============== MV aplikuje metodu kurzových rozdílů - průběžně je výsledkově účtováno o kurzových rozdílech k okamžiku uskutečnění účetního případu. Přecenění položek uvedených v § 4 odst. 12 zákona o účetnictví kurzem vyhlášeným ČNB se provádí k rozvahovému dni, v mezitímní účetní závěrce neprovádí. Kurzové rozdíly jsou účtovány prostřednictvím příslušných účtů nákladů a výnosů 563 a 663. MV od roku 2016 používá pevný kurz (roční, rovný kurzu vyhlášenému ČNB platnému k 1.1. účetního období # tedy kurz vyhlášený předchozí pracovní den). Cenné papíry v cizí měně MV nedrží. Metoda rezerv ============= MV používá metodu tvorby rezerv, v souladu s vnitřním pokynem, který vydala v návaznosti na ČÚS 705 v roce 2016, ale dosud nebyly u žádného účetního případu splněny potřebné podmínky pro tvorbu rezervy (žádná rezerva není vytvořena). Za tituly pro tvorbu rezerv účetní jednotka stanovila rizika plynoucí z prováděných neuzavřených kontrol (hrozí-li sankce nad 500 tis. Kč) a rizika z potenciálně prohraných soudních sporů s žalobním požadavkem finančního charakteru nad 3 mil. Kč. Metoda odpisování ============= MV odepisuje majetek rovnoměrným způsobem v souladu s Českým účetním standardem č. 708. Výkonový ani komponentní způsob odpisování není využíván. O odpisech je účtováno měsíčně dle odpisového plánu. MV neodpisuje pozemky, kulturní předměty a další majetek uvedený v § 66 odst. 7 vyhlášky č. 410/2009 Sb. včetně majetku určeného k prodeji. Významné informace pro vykazování na podrozvahových účtech MV ========================================== Za významné informace pro vykazování na podrozvahových účtech MV považuje tyto skutečnosti (není-li uvedeno ocenění, tak bez ohledu na výši částky): a) oblast transferů O podmíněných pohledávkách nebo závazcích z transferů MV účtuje, pokud má být souvztažný příjem nebo výdaj realizován formou skutečného finančního toku, nikoli jen formou rozpočtového opatření. - podmíněná pohledávka z titulu refundace nákladů u projektu jiného subjektu (než ministerstva) spolufinancovaného ze zahraničí, na který MV poskytlo předfinancování. Podmíněná pohledávka vzniká ve výši očekávané refundace, a to k okamžiku poskytnutí finančních prostředků ministerstvem příjemci a zaniká k okamžiku jejího schválení, - podmíněná pohledávka za vlastní projekt MV spolufinancovaný ze zahraničí. Podmíněná pohledávka vzniká k okamžiku podání žádosti o platbu a zaniká k okamžiku jejího schválení. U strukturálních fondů vzniká podmíněná pohledávka k okamžiku, kdy na řídící orgán (např. Ministerstvo pro místní rozvoj, Ministerstvo práce a sociálních věcí) byla předložena žádost o platbu (převod) prostředků, které byly vynaloženy na předfinancování prostředků, které mají být kryty z prostředků z rozpočtu EU. Tato podmíněná pohledávka zaniká k okamžiku, kdy řídící orgán podal souhrnnou žádost o platbu na platební a certifikační orgán (u souhrnné žádosti o platbu se implicitně předpokládá její schválení), - podmíněný závazek z titulu poskytnutí transferu příjemci u projektů spolufinancovaných ze zahraničí. Účtuje se o něm ve výši evropského podílu bez technické pomoci pro MV. U Azylového, migračního a integračního fondu a Fondu pro vnitřní bezpečnost vzniká k okamžiku schválení národního programu Evropskou komisí. U strukturálních fondů vzniká podmíněný závazek k okamžiku, kdy je projekt doporučen k financování. Podmíněný závazek vždy zaniká okamžikem poskytnutí souvisejícího transferu, případně zrušení celého projektu či programu, - podmíněná pohledávka ze smlouvy o poskytnutí tuzemských darů, pokud mezi platností a účinností smlouvy, na jejímž základě bude přijat dar, je doba delší než 3 měsíce; - podmíněný závazek vztahující se k transferu poskytnutému MV zřízené státní příspěvkové organizaci; - podmíněný závazek z platné smlouvy o poskytnutí podpory na výzkum a vývoj podle zákona č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu a vývoje, ve znění pozdějších předpisů, a to do doby, než vznikne závazek poté, kdy příjemce vyplní svůj projekt do Centrální evidence projektů a Rada vlády pro výzkum a vývoj potvrdí, že lze uvolnit peníze. b) ostatní skutečnosti vykazované na podrozvahových účtech vyjma transferů - vybraný majetek pod hranici ocenění drobného dlouhodobého majetku (vybraný prostřednictvím celorezortního centrálního číselníku majetku), - pohledávky, u nichž bylo podle zákona č. 219/2000 Sb. upuštěno od vymáhání, - podmíněné pohledávky/závazky ze soudních sporů s žalobním požadavkem 1 mil. Kč a více, lze-li se důvodně domnívat, že by k plnění opravdu mohlo dojít, - dlouhodobé podmíněné pohledávky/závazky z nájemného, - podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji nemovitého majetku, které podléhají schválení Ministerstvem financí, - podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku, u nichž je mezi platností a účinností smlouvy doba delší než 3 měsíce, - podmíněné pohledávky/závazky ze smluv o smlouvě budoucí týkající se prodeje nebo pořízení dlouhodobého majetku, - informace o ocenění dlouhodobého majetku, který byl účetní jednotce odcizen a nebylo promlčeno právo na náhradu škody (vykazuje se jako podmíněné aktivum, přičemž podmínkou se zde rozumí jeho případné nalezení a navrácení ve stavu vhodném k opětnému zařazení do aktiv). Vykazuje se v pořizovací ceně. - informace o přísně zúčtovatelném tiskopisu (zejména příkazové bloky, není-li známo ocenění, tak ve výši 1,- Kč za tiskopis), - podmíněné závazky z užívání nemovitého majetku vypůjčeného od jiné účetní jednotky kapitoly 314 na delší dobu než 1 rok (ve výši ocenění majetku nebo jeho poměrné části v účetnictví půjčitele, není-li ve smlouvě / zápisu stanoveno jinak), - podmíněné závazky z užívání dlouhodobého majetku (tj. majetku svým charakterem odpovídajícího účtové třídě 0) vypůjčeného od externích subjektů na dobu delší než jeden rok - oceněné dle smlouvy, resp. sdělení majitele resp. dle odborného odhadu. - riziko odvodu z probíhajících neuzavřených kontrol, které svou výší převyšují částku 50 000,- Kč, a zároveň splňuje další podmínky pro kvalifikaci na příslušném podrozvahovém účtu dle vnitřního pokynu k rezervám, - dlouhodobé podmíněné závazky z titulu služeb, pokud roční smluvní závazek přesahuje hodnotu 100 mil. Kč včetně DPH. Pro ocenění podmíněných skutečností vyplývajících z uzavřených smluv platí, že a) v případě smlouvy na dobu určitou výše ocenění odpovídá součtu za budoucí očekávaná plnění, která ještě nebyla k rozvahovému dni uskutečněna, b) v případě smlouvy na dobu neurčitou výše ocenění odpovídá součtu za budoucí očekávaná plnění v úhrnu za tři následující roky po rozvahovém dni. Doplňující informace k části F - FKSP: =============================== MV poskytuje půjčky z FKSP. Celková výši dosud nesplacených půjček na bytové účely činí 18 184 374,92 Kč a sociálních půjček 39 450,-Kč. Vzhledem k tomu, že v souladu s ČÚS 704 Fondy účetní jednotky neovlivňuje poskytnutí návratné půjčky stav fondu (účet 412), není tato informace uvedena ve stati A. III. části F přílohy účetní závěrky. Doplňující informace k části H. Stavební pozemky =============================== MV v řádku H.1. Stavební pozemky nevykazuje žádný údaj, vzhledem k obsahové nejasnosti této položky. Podle ustanovení § 2 písm. c) katastrálního zákona č. 256/2013 Sb. je stavební parcelou pozemek evidovaný v druhu pozemku zastavěná plocha a nádvoří. Podle přílohy ke katastrální vyhlášce č. 357/2013 Sb. (stať 1 bod 13), která stanoví technické podrobnosti pro správu katastru, se druhem pozemku "zastavěná plocha a nádvoří" rozumí pozemek, na němž je a) budova včetně nádvoří (tj. části zastavěného stavebního pozemku, obsahující dvůr, vjezd, drobné stavby, bazén, zatravněné plochy, okrasné záhony a jiné přiléhající plochy, které slouží k lepšímu užívání stavby), vyjma skleníku, který je v katastru evidován jako budova, postaveného na zemědělském nebo lesním pozemku, budovy postavené na lesním pozemku a budovy evidované na pozemku vodní plocha, b) společný dvůr, c) zbořeniště, d) vodní dílo. Zkráceně se tento druh pozemku označuje jako "zast. pl.", tedy zastavěná plocha. Zastavěná plocha však do H.1. patřit nemůže, protože má ve výkazu svou vlastní položku "H.4 Zastavěná plocha". Nádvoří je stavba a do H.1. také nepatří. Není tedy jasné, co má být vykazováno v položce "H.1. Stavební pozemky", proto zde MV neuvádí žádnou hodnotu.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.4. Informace podle § 7 odst. 5 zákona o stavu účtů v knize podrozvahových účtů

Číslo položkySyntetický účetNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
P.I.901Majetek a závazky účetní jednotky653481839.79748862987.32
P.I.1.901Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek194486078.66193364474.11
P.I.2.902Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek 392310162.85386730789.21
P.I.3.905Vyřazené pohledávky 66631975.20168717274.92
P.I.4.906Vyřazené závazky 0.000.00
P.I.5.909Ostatní majetek 53623.0850449.08
P.II. Krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů a krátkodobé podmíněné závazky z transferů138735203.2387505742.72
P.II.1.911Krátkodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů 138735203.2381656413.27
P.II.2.912Krátkodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů 0.000.00
P.II.3.913Krátkodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů 0.005849329.45
P.II.4.914Krátkodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.II.5.915Ostatní krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů 0.000.00
P.II.6.916Ostatní krátkodobé podmíněné závazky z transferů 0.000.00
P.III.Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou16813115.9516813115.95
P.III.1.921Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou 0.000.00
P.III.2.922Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodou úplatného užívání majetku jinou osobou 10215621.9510215621.95
P.III.3.923Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce 0.000.00
P.III.4.924Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce 517487.00517487.00
P.III.5.925Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů 0.000.00
P.III.6.926Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů 6080007.006080007.00
P.IV.Další podmíněné pohledávky6844539.143112931.24
P.IV.1.931Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku 0.000.00
P.IV.2.932Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku 0.000.00
P.IV.3.933Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv 28080.00127826.00
P.IV.4.934Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv 1050274.241274847.24
P.IV.5.939Krátkodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní 0.000.00
P.IV.6.941Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní 0.000.00
P.IV.7.942Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům 0.000.00
P.IV.8.943Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům 0.000.00
P.IV.9.944Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění 0.000.00
P.IV.10.945Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění 0.000.00
P.IV.11.947Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 445365.00485605.00
P.IV.12.948Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 5320819.901224653.00
P.V.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů a dlouhodobé podmíněné závazky z transferů1180472100.071658783977.37
P.V.1.951Dlouhodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů 4408276.8559880682.97
P.V.2.952Dlouhodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů 0.000.00
P.V.3.953Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů 0.0090637371.00
P.V.4.954Dlouhodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.V.5.955Ostatní dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů 0.001007556.81
P.V.6.956Ostatní dlouhodobé podmíněné závazky z transferů 1176063823.221507258366.59
P.VI.Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku1397352488.871431029487.80
P.VI.1.961Krátkodobé podmíněné závazky z operativního leasingu 4472125.550.00
P.VI.2.962Dlouhodobé podmíněné závazky z operativního leasingu 219670.000.00
P.VI.3.963Krátkodobé podmíněné závazky z finančního leasingu 0.000.00
P.VI.4.964Dlouhodobé podmíněné závazky z finančního leasingu 0.000.00
P.VI.5.965Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce 481386.400.00
P.VI.6.966Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce 1047014993.171050041428.41
P.VI.7.967Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů 575400.0032000.00
P.VI.8.968Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů 344588913.75380956059.39
P.VII.Další podmíněné závazky9648497565.348122731929.74
P.VII.1.971Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku 0.000.00
P.VII.2.972Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku 0.000.00
P.VII.3.973Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv 0.000.00
P.VII.4.974Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv 9082224211.616255497809.37
P.VII.5.975Krátkodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu 0.000.00
P.VII.6.976Dlouhodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu 0.000.00
P.VII.7.978Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní 0.000.00
P.VII.8.979Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní 101486297.60101486297.60
P.VII.9.981Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových 0.000.00
P.VII.10.982Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových 0.000.00
P.VII.11.983Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních 0.000.00
P.VII.12.984Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních 0.000.00
P.VII.13.985Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 0.000.00
P.VII.14.986Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 464787056.131765747822.77
P.VIII.Ostatní podmíněná aktiva a ostatní podmíněná pasiva a vyrovnávací účty3304697.964045828.60
P.VIII.1.991Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva 0.000.00
P.VIII.2.992Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva 3304697.964045828.60
P.VIII.3.993Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva 0.000.00
P.VIII.4.994Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva 0.000.00
P.VIII.5.999Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtům -11398326204.51-10049153567.52

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.5. Informace podle § 18 odst. 3 písm. b) zákona

A.5. Informace podle § 18 odst. 3 písm. b) zákona
Identifikační číslo MV je uvedeno v záhlaví jednotlivých částí účetní závěrky (00007064). MV není zapsáno do veřejného rejstříku ve smyslu § 1 zákona č. 304/2013 Sb. o veřejných rejstřících právnických a fyzických osob.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.6. Informace podle § 19 odst. 6 zákona

A.6. Informace podle § 19 odst. 6 zákona
Kromě dále uvedených skutečností nenastaly v MV významné změny v podmínkách či situacích, které existovaly ke konci rozvahového dne. Světová zdravotnická organizace vyhlásila 11. března 2020 pandemii COVID-19 a 12. března 2020 byl vládou České republiky vyhlášen nouzový stav, který skončil 17.5.2020. Nastalo zvýšení nákladů v souvislosti s nákupy a bezplatnou distribucí zdravotnického materiálu pro boj s pandemií COVID-19. Další nouzový stav byl vládou vyhlášen na území České republiky od pondělí 5. října. Důvodem byla stále se zhoršující epidemická situace v souvislosti s výskytem koronaviru SARS-CoV-2, která nepřetržitě trvá (až do února roku 2021).

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

B.1.Informace podle § 66 odst. 6 zákona
Již od roku 2018 probíhá předávání nebo převádění trvale nepotřebného nemovitého majetku, který zůstal v evidenci Ministerstva vnitra po Federálním ministerstvu vnitra na jiné právní subjekty, zejména na Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových. MV předalo 18. prosince návrh zápisu na předání 58 pozemků v katastrálním území Kamýk a 12 pozemků v katastrálním území Modřany (včetně pozemků s duplicitním zápisem vlastnictví v katastru nemovitostí) na ÚZSVM. Zápis ze strany ÚZSVM byl potvrzen až v lednu roku 2021, takže nepotřebný majetek byl součástí inventarizace Ministerstva vnitra roku 2020.
B.2.Informace podle § 66 odst. 8 zákona
MV jako organizační složka státu netvoří fond reprodukce majetku nebo fond investic a neuvádí tudíž informace o jeho finančním krytí.
B.3.Informace podle § 68 odst. 3 zákona
138563120.83MV má hladinu významnosti stanovenou vnitřním předpisem na částku 50 tis. Kč. Od počátku účetního období do okamžiku, k němuž je sestavena tato účetní závěrka proběhla následující vzájemná zúčtování ve smyslu § 68 odst. 1 vyhlášky č. 410/2009 Sb. AIR MARINE Travel & Incentive s.r.o - zrušený deportační let 111 820,- Kč, 80 081,- Kč Pražská plynárenská kompenzace za plyn březen 91.234,53 Kč a duben 92.804,61 Kč Národní agentura pro komunikační a informační technologie,s.p. vratka za návrh architektury a datových struktur AIS 113 425,48 Kč, 479 184,12 Kč a 592 609,60 Kč ASIANA spol. s r.o. - vratky za letenky 74 622,- Kč, 86 956,- Kč, 112 980,-Kč, 67 950,- Kč, 114 088,- Kč a 97 803,- Kč, 101 692,- Kč, 67 145,- Kč FRACTAL s.r.o. 162849,- Kč vratka letenky (Japonsko) Altnet s.r.o. vratka úhrady za služby 115 044,11 Kč Beijing Yuanye Hengxing Inter.Tradi - ochranné pomůcky 12 441 550,00 Kč a 21 489 950,00 Kč Zhongxin Guanghui Medical Technology - ochranné pomůcky 87 317 060,00 Kč Panoramic View (Beijing) Technology - ochranné pomůcky 1 036 743,05 Kč RICOH Czech Republic s.r.o. - dbp. 69 130,33 Kč EP ENERGY TRADING, a .s. přeplatek elektřiny za období 1-5 ve výši 98 899,- Kč JB Pharma s.r.o. zrušení smlouvy roušky a respirátory 13 547 500,- Kč

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

PoložkaNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
C.1.Zvýšení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku za běžné účetní období264711993.63134983310.01
C.2.Snížení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku ve věcné a časové souvislosti0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

D.1.Počet jednotlivých věcí a souborů majetku nebo seznam tohoto majetku
0.00
D.2.Celková výměra lesních pozemků s lesním porostem
0.00
D.3.Výše ocenění celkové výměry lesních pozemků s lesním porostem ve výši 57 Kč/m2
0.00
D.4.Výměra lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0.00
D.5.Výše ocenění lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0.00
D.6.Průměrná výše ocenění výměry lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0.00
D.7.Komentář k ocenění lesních pozemků jiným způsobem
0.00MV nemá lesní pozemek s výměrou nad 10 hektarů.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.1. Doplňující informace k položkám rozvahy

K položceDoplňující informace k položkám rozvahyČástka
A.I.1.V položce Nehmotné výsledky výzkumu a vývoje jsou vykázány nehmotné výsledky z oblasti bezpečnostního výzkumu a vývoje, například certifikované metodiky, které MV bezúplatně nabylo od příjemců podpory podle zákona č. 130/2002 Sb. Během roku 2020 v této položce nedošlo k žádnému pohybu. Stav je jako k 31.12.2019.182320512.30
A.I.2.V položce Software je vykázán software s dobou použitelnosti delší než 1 rok v pořizovací ceně přesahující 60 tis. Kč, zejména se jedná o serverové systémy - databázový, dohledový, monitorovací, zálohovací a archivační, bezpečnostní a virtualizační software. Dále například Czech Point, Informační systém základních registrů (a související systémy), Agendový informační systém AIS, celorezortní ekonomický informační systém SAP ERP, systém elektronické spisové služby, systém eGON. Od začátku roku došlo ke zvýšení o více než 309,06 mil. Kč z důvodu dokončení a zařazení softwaru a technického zhodnocení do užívání. Jednalo se zejména o úpravy pro informační systémy veřejné správy (AIS RPP, IS Kodox, Jednotný informační systém prevence, Portál veřejné správy, Informační systém datových schránek), Cizinecký informační systém, Národní vízový informační systém, Your systém, Face Recognition Systém, VMware Horizon, rozšíření datového skladu, systému EKIS, MBP Middleware a dohled nad vzdušným prostorem . Bezúplatně byl převeden software v rámci rezortu za více než 213,87 mil. Kč.5146407683.07
A.I.3.V položce Ocenitelná práva jsou vykázány zejména užitné vzory, práva k audiovizuálním dílům z oblasti eGovernmentu a k logu datových schránek, vždy s dobou použitelnosti delší než 1 rok v pořizovací ceně přesahující 60 tis. Kč. V roce 2020 byly pořízeny dva spoty pro oblast eGovernmentu.17503305.00
A.I.5.V položce Drobný dlouhodobý nehmotný majetek je vykázán software, jehož doba použitelnosti je delší než jeden rok a ocenění je v částce 7 tis. Kč a vyšší a nepřevyšuje částku 60 tis. Kč. Během roku 2020 došlo k 3,2 % nárůstu. Byl nakoupen majetek za více než 25,09 mil. Kč, část ve výši vyšší než 2,67 mil. Kč byla uhrazena za majetek související s pandemii COVID-19. Vyřazen a zlikvidován byl nefunkční majetek za 148,08 tis. Kč.823511497.82
A.I.6.V položce Ostatní dlouhodobý nehmotný majetek je v tomto roce vykázán majetek, který svou věcnou povahou neodpovídá ostatním položkám (celkem 3 684 406,93 Kč # jde zejména o samostatně evidované studie a specializované nehmotné mapy nad 60 tis. Kč sloužící k rozhodování po dobu delší než 1 rok).180700863.28
A.I.7.V položce nedokončeného dlouhodobého nehmotného majetku MV vykazuje zejména pořizovaný software s dobou použitelnosti delší než 1 rok a v jednotkovém ocenění nad 60 tis. Kč a jeho nadlimitní technické zhodnocení. Nejvýznamnější položkou je v současnosti připravovaný systém elektronické sbírky zákonů a mezinárodních smluv, dále modernizace radiokomunikační sítě, Národní situační centrum ochrany, dohledová centra evidence Národního archivního dědictví a kontinuální rozvoj vybraných systémů. Také E-fakturace. Nedokončený dlouhodobý nehmotný majetek byl v roce 2020 nakoupen v celkové částce vyšší než 873,17 mil Kč. Jednalo se zejména o ISF - Národní situační centrum ochrany, Jednotný informační systém prevence, OKB - Model. architektury a sjednocení provozních dat, Portál veřejné správy 2.0 - Portál občana, Katalog služeb orgánů veřejné moci, Rozvoj centrály Czech POINT 2016 - 2019, Elektrická sbírka zákonů a mezinárodních smluv, Vybudování Informačního systému pro veřejné služby, Zhodnocení licence k IS datových schránek, Kontinuální rozvoj DCeGOV, Centrální komponenty radiokomunikačního systému, Modernizace radiokomunikační sítě v Libereckém kraji, Návrh technického řešení modernizace radiokomunikačního systému, dostupnost funkcionalit PEGAS, IS KODOX, IS JITKA a Evidence národního archivního dědictví. Během roku došlo k zařazení majetku do používání v částce vyšší než 312,96 mil. Kč.946130570.58
A.II.1.V položce Pozemky vykazuje Ministerstvo vnitra pozemky na různých místech České republiky, s nimiž přísluší hospodařit ministerstvu. Během roku 2020 byl bezúplatně nabyt pozemek v Ruzyni - starém letišti v hodnotě 15 434 555,- Kč od Správy Letiště Praha, s.p. Dále ministerstvo bezúplatně nabylo od UZSMV pozemek na Zbraslavi za 143 471,- Kč, v Peci pod Sněžkou za 400 052,26 Kč a v Praze za 185 250,- Kč, od Správy KRNAPu pozemek za 368,60 Kč a pozemky v hodnotě 7 533,35 Kč od Státního pozemkového úřadu. V rámci rezortu bylo převedeno několik pozemků: od ZS MV pozemek ve Vestci za 99 713,- Kč, od KŘP Plzeň pozemek za 1 685,51 Kč. Naopak na Národní archiv byl převeden pozemek na Hluboké za 803,79 Kč a na HZS Vysočina ostatní plocha u skladu Jihlava ve výši 11 584, - Kč. Během 1. čtvrtletí 2020 byl vyřazen prodejem pozemek na sídlišti v Modřanech (účetní hodnota pozemku 290 tis. Kč, výnos z prodeje 292 tis. Kč), ale tento pohyb je vykázán v položce A.II.10. - Dlouhodobý hmotný majetek určený k prodeji. Ve třetím čtvrtletí byly bezúplatně převedeny pozemky na sídlišti Břevnov ve výši 11 098 390,- Kč a pozemek v Malešicích (336 600,- Kč) na ÚZSVM. Na městskou část Praha 12 byl převeden pozemek ve výši 189 144,- Kč. Na ÚZSMV byly převedeny i pozemky v Habrové ve výši 54 400,- Kč.681557266.82
A.II.2.V položce Kulturní předměty MV vykazuje originály obrazů, gobelínů, tapisérií a movitých plastik. Během roku 2020 nenastaly žádné účetní případy, stav položky je shodný jako k 31.12.2019.1220147.40
A.II.3.Generální ředitelství HZS ČR a Policejní prezidium v této položce vykazují svá sídla a další stavby v České republice (sklady, garáže, parkoviště, trenažéry, polygon, inženýrské sítě, požární nádrže, myčky vozidel, zpevněné výcvikové plochy, administrativní budovy, kotce pro psy aj.) v celkové brutto hodnotě 6,32 mil. Kč. Samotné Ministerstvo vnitra zde nevykazuje budovy, v nichž sídlí (např. objekt na Letné) - tyto stavby jsou v technické péči a příslušnosti hospodaření státní příspěvkové organizace Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra (to se netýká budov Generálního ředitelství HZS ČR a Policejního prezidia). Samotné MV (bez Generálního ředitelství HZS ČR a Policejního prezidia) vykazuje v této položce zejména rozvody, kanalizace, přípojky, parkoviště a obdobné stavby ve třech sídlištích v Praze a budovy ve zvláštním režimu. Během roku 2020 hodnota položky Stavby vzrostla o více než 448,95 mil. Kč v důsledku zařazení pořizovaného majetku a technického zhodnocení do užívání, jednalo se zejména o betonové sklady TÚPO, výcvikový trenažér Policejního prezidia, úpravy střelnic, instalace klimatizací do starších objektů, rekonstrukce budov, stavební úpravy skladu, pořízení objektů pro volnočasové aktivity. Bezúplatně byly převedeny objekty ve Vestci v hodnotě 7,87 mil. Kč od Zařízení služeb, v Peci pod Sněžkou ve výši 127,83 mil. Kč, od KŘP Plzeň za 6,12 tis. Kč a od Městské části Praha 12 za 26,83 tis. Kč.6329677495.48
A.II.4.Položka Samostatné hmotné movité věci a soubory hmotných movitých věcí obsahuje majetek s dobou použitelnosti delší než 1 rok v pořizovací ceně nad 40tis. Kč, obsahuje převážně automobilní techniku (včetně speciální hasičské techniky, CAS, požárních žebříků, tahačů a utobusů), výpočetní techniku (ososbní počítače, servery, notebooky, routery, switche, firewally, disková pole, skenery včetně speciálních, tiskárny včetně multifunkčních, rackové skříně, UPS apod.), výzbrojní techniku, zdravotnický a veterinární majetek, nábytek, laboratorní přístroje, ochranné obleky a fototechniku. Oproti minulému roku došlo k mírnému navýšení.20729899958.90
A.II.6.V položce Drobný dlouhodobý hmotný majetek je vykazován majetek s dobou použitelnosti delší než 1 rok v ocenění od 3 do 40 tis. Kč, zejména výpočetní technika a nábytek a dále knižní fond v uvedeném cenovém rozpětí. Samotné Ministerstvo vnitra zde nábytek nevykazuje - tyto věci jsou v technické péči a příslušnosti hospodaření státní příspěvkové organizace Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra (to se netýká Generálního ředitelství HZS ČR a Policejního prezidia). Dále je zde v souladu s § 14 odst. 7 písm. d) vyhlášky č. 410/2009 Sb. vykázáno věcné břemeno za 2,40 tis. Kč. Knižní fond je v této položce vykazován v celkové výši 2,23 mil. Kč. Nakoupen byl drobný dlouhodobý majetek za více než 276,15 mil. Kč. Bezúplatně účetní jednotka obdržela majetek za 2,64 mil. Kč a předala za 56,38 mil. Kč. Do 31.12.2020 byl vyřazen majetek v celkové účetní hodnotě 52,69 mil. Kč.2916946582.02
A.II.8.Na účet 0421 Nedokončený dlouhodobý hmotný nemovitý majetek MV v roce 2020 pořídilo budoucí dlouhodobý hmotný nemovitý majetek za 654,47 mil. Kč. Jedná se zejména o zateplení objektů, stavební úpravy, dispečerská střediska, ochranu hranic, nové výstavby či modernizaci a rekonstrukci. Zařazením majetku do užívání se hodnota položky naopak snížila o 301,95 mil. Kč. Na účet 0422 Nedokončený dlouhodobý hmotný movitý majetek MV v roce 2020 pořídilo budoucí dlouhodobý hmotný movitý majetek za 1,29 mld. Kč. Jedná se zejména o datová úložiště, počítače, pevné disky, disková pole multiplexy, videokonferenční zařízení, radiostanice, zástěny, speciální techniku a automobily. Zařazen byl majetek v hodnotě 1,17 mld. Kč. Bezúplatně byl předán majetek v rámci rezortu v hodnotě 159,30 mil. Kč.1631485324.33
A.II.9.V průběhu roku 2020 byly poskytnuty dodavatelům na dlouhodobý hmotný majetek movitý zálohy ve výši 1,68 mil. Kč. Zálohy byly do konce roku i vyúčtovány.0.00
A.II.10.V položce Dlouhodobý hmotný majetek určený k prodeji vykazuje MV nepotřebný dlouhodobý hmotný majetek včetně drobného dlouhodobého majetku. Majetek je v souladu s požadavky zákona o účetnictví přeceněn na reálnou hodnotu. Jedná se o stavby, pozemky a nepotřebné dopravní prostředky. Byl prodán pozemek na sídlišti v Modřanech (290,00 tis. Kč) a část plynovodu ve skladu Zbiroh (1,07 mil. Kč) a dopravní prostředky (1,56 mil. Kč).20512250.00
B.I.2.V položce Materiál na skladě jsou vykázány zásoby materiálu dle § 20 vyhlášky č. 410/2009 Sb. včetně předmětů s dobou použitelnosti delší než 1 rok, jejichž ocenění nedosahuje dolní hranice drobného dlouhodobého majetku. Nejvyšší objem zásob tvoří položky charakteru výzbrojního, výstrojního a chemického materiálu. Od počátku roku 2020 do 31.12.2020 došlo k zvýšení stavu skladových zásob o 1,16 mld. Kč. Vyšší zásoby souvisí s předzásobením materiálu v oblasti výstrojní, zdravotnické a chemické v návaznosti s výskytem koronaviru SARS-CoV-2. Přechodný nárůst se objevil i u pohonných hmot a maziv v souvislosti s nákupem leteckého petroleje. Všechny ostatní komodity byly na obdobné úrovni jako v předcházejících letech nebo vykázaly mírný nárůst. K snížení zásob došlo u ženijního, spojovacího a kulturně osvětového materiálu.2341316441.96
B.I.10.V položce ostatní zásoby jsou vykazovány věci pro bezúplatné předání mimo rezort a zvířata. V roce 2020 se celková zásoba snížila o 9,29 mil. Kč.428826586.83
B.II.1.V této položce jsou vykázány i dobropisy po úhradě, pohledávky z titulu reklamací, krátkodobých jistot, pronájmy bytů i nebytových prostor, stravování a pohledávky z prodeje majetku a pohledávky za odběrateli v oblasti soukromoprávních vztahů, včetně pohledávek ze smluvních pokut. Od počátku roku vzrostly pohledávky o 140,5 %, tj. o 28,82 mil. Kč. Jedná se zejména o předpis pohledávek v celkové výši 30,35 mil. Kč za přefakturaci letecké přepravy ochranných pomůcek pro boj s koronavirem SARS-CoV-2, které si soukromé cizí subjekty dopravily leteckými spoji hrazenými MV.49340639.72
B.II.4.Krátkodobé zálohy dodavatelům vzrostly o 26,20 mil. Kč proti minulému roku. Nejvyšší podíl na růstu záloh mají energie (např.: Veolia 15,14 mil. Kč, či Pražská teplárenská 3,29 mil. Kč). Poskytnuté zálohy na pohonné hmoty vzrostly o 5 mil. Kč.65655181.20
B.II.5.V rámci pohledávek z hlavní činnosti MV vykazuje zejména pohledávky z pokut (s výjimkou pokut v rámci dodavatelsko - odběratelských vztahů, které jsou vykazovány v položce Odběratelé) a nároky na náhrady nákladů správního řízení (zejména v souvislosti s vyhoštěním cizinců).38469119.57
B.II.9.Nejvýznamnější položkou pohledávek za zaměstnanci jsou půjčky z FKSP, jejichž stav činí 18,22 mil. Kč a dosud neuhrazené pohledávky z náhrady škody (1,63 mil. Kč).21215891.88
B.II.16.V této položce jsou vykázány zejména nároky na refundace za projekty z Azylového, migračního a integračního fondu AMIF (21,97 mil. Kč) a Fondu pro vnitřní bezpečnost ISF spolufinancované ze zahraničí a předfinancované ze státního rozpočtu ve výši (28,11 mil. Kč).50087635.41
B.II.28.Na účtu 373 - Krátkodobé poskytnuté zálohy na transfery jsou vykázány zálohy na dotace a další transfery, které byly příjemcům poskytnuty s povinností vypořádání do 1 roku od poskytnutí. Jsou zde zahrnuty také příspěvky na provoz pro státní příspěvkové organizace zřízené ministerstvem (Zařízení služeb pro MV, Bytová správa MV, Institut pro veřejnou správu Praha a Tiskárna MV) ve výši 978,87 mil. Kč. K 31. 12. 2020 jsou zde vykázány dotace a transfery na výzkum v celkové výši 1,85 mld. Kč.3050395280.91
C.I.1.Položka Jmění účetní jednotky je kumulativní. Nelze ji považovat za obdobu vlastního kapitálu u podnikatelů. Je zde vykázán jednak převod účtů dle převodového můstku při zahájení reformy účetnictví státu k 1. 1. 2010 (účty 902 - Fond oběžných aktiv, 964 - Saldo výdajů a nákladů a 965 - Saldo příjmů a výnosů) a dále účtu 901 - Fond dlouhodobého majetku, který sem byl v souladu s převodovým můstkem stanoveným Ministerstvem financí převeden na konci účetního období roku 2010 (z účtu 403). Dále jsou zde uvedeny kumulované stavy zůstatkových hodnot bezúplatně nabytého dlouhodobého majetku (vyjma drobného) a také tohoto majetku bezúplatně předaného subjektům, které jsou vybranými účetními jednotkami. Další významnou složkou jsou investiční dotace zřízeným (vlastním) státním příspěvkovým organizacím (ty podle Českého účetního standardu č. 703 nejsou transferem a neovlivňují tak u poskytovatele výsledek hospodaření) a přijaté investiční transfery, které nejsou zdrojem rezervního fondu. Na rozdíl od ostatních účetních jednotek, které investiční transfery přijímají na účet 403 s následným rozpouštěním transferového koeficientu do výnosů, u organizačních složek státu se toto neprovádí a položka je tudíž kumulativní i v oblasti transferů.27023132396.03
C.I.5.Tato položka je kumulativní a nahradila účet nákladů při prvním použití vybraných účetních metod v jednotlivých etapách reformy účetnictví státu (zejména v letech 2010 - 2012). Jednalo se o metodu odpisování (dooprávkování majetku na konci účetního období roku 2011), dooprávkování drobného dlouhodobého majetku a metodu tvorby opravných položek k pohledávkám. První použití metod se účtovalo na stranu Má Dáti této položky. Nyní se stav této položky mění jen, je-li zjištěna chyba, která se jí týká (zpětně zjištěná chyba při prvotním použití metody). V roce 2020 bylo zjištěno, že v roce 2019 byly opraveny chybně vytvořené opravné položky k pohledávkám v celkové výši 644 340,- Kč. V roce 2019 došlo k chybnému vyhodnocení, proto byla chyba v roce 2020 opravena a odúčtována ve stejné výši.-10161678942.46
C.I.7.V položce Opravy předcházejících účetních období jsou v souladu s § 26 odst. 2 písm. d) vyhlášky 410/2009 Sb., vykázány chyby přesahující hranici 260 tis. Kč, které loni nebo dříve ovlivnily výši výsledku hospodaření. Položka je kumulativní a vzhledem k jejímu účelu ji lze přirovnat k účtu Jiný výsledek hospodaření u podnikatelů. V roce 2020 se stav této položky změnil o 461,34 tis. Kč. Hlavní položkou roku 2020 je oprava chybně provedené opravy na účtu 406.339015550.85
C.II.2.FKSP je používán především na příspěvek na závodní stravování (26,92 mil. Kč), dále na rekreaci (24,72 mil. Kč), penzijní připojištění (30,74 mil. Kč). Dary dle §14 Vyhlášky 114/2002 Sb. dosáhly v roce 2020 výše 6,27 mil. Kč.130302829.94
C.II.4.Rezervní fond z ostatních titulů - účet 414 je v Ministerstvu vnitra tvořen a čerpán v souladu se zákonem č. 218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech (§ 48 a § 50). Tvorba fondu za rok činila v roce 2020 300,91 mil. Kč a celkové čerpání fondu bylo ve výši 295,51 mil. Kč. Hlavní složkou jeho tvorby jsou finanční prostředky z Fondu zábrany škod, který byl zřízen s účinností od 1. 1. 2014 zákonem č.160/2013 Sb., kterým byl novelizován zákon č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla. Poskytovatelem je Česká kancelář pojistitelů prostřednictvím svého orgánu - Komise pro tvorbu programů prevence škod a pro rozdělování finančních prostředků (příjem za rok 2020 je ve výši 193,32 mil. Kč a čerpání ve výši 181,09 mil. Kč). Dalším zdrojem jsou prostředky ze zahraničí (tvorba ve výši 106,46 mil. Kč, zejména od Frontexu, AMIF či z EU). Další prostředky jsou za porušení rozpočtové kázně (AMIF, EIF a EUF) ve výši 1,12 mil. Kč.338760296.48

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.2. Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztráty

K položceDoplňující informace k položkám výkazu zisku a ztrátyČástka
A.I.1.Položka A.I.1. 501 - Spotřeba materiálu vykazuje proti stejnému období loňského ve všech komoditách nižší spotřebu (o 11,2 % tj. 80,64 mil. Kč). Výjimku tvoří výzbrojní materiál (vyšší spotřeba nábojů), chemický a laboratorní materiál (masky a polomasky). Výstrojní materiál vykazuje oproti předchozím rokům nižší čerpání. Nedošlo k nižšímu čerpání výstrojního materiál, jen byl účtován na účtu 527 # Zákonné sociální náklady # bezpečnost a ochrana zdraví. V této položce vykazuje Ministerstvo vnitra také náklady na materiální zabezpečení všech příslušníků Policie ČR výstrojními náležitostmi. Policie ČR se v této oblasti chová jako jediný ozbrojený sbor napříč strukturou účetních jednotek. Ministerstvo vnitra plní funkci zřizovatele vůči organizačním složkám státu - krajským ředitelstvím Policie ČR. Výstrojní náležitosti příslušníků policie zajišťuje centrálně prostřednictvím Policejního prezidia (tzv. oděvní výdejny).636751163.10
A.I.2.V položce A.I.2. 502 - Spotřeba energie vykazuje Ministerstvo vnitra náklady na elektrickou energii, teplo a plyn. V porovnání se stejným obdobím loňského roku stoupla spotřeba o 7,9 %, tj. o 10,37 mil. Kč. Je to způsobeno zejména vyšší spotřebou elektrické energie, která meziročně stoupla o 19,8 %, tj. o 11,46 mil. Kč. Naopak díky teplé zimě byla vykázána úspora tepla ve výši 3,98 mil. Kč proti předchozímu období.142125925.07
A.I.3.V položce A.I.3. 503 - Spotřeba jiných neskladovatelných dodávek vykazuje Ministerstvo vnitra náklady na vodu (vodné a stočné) v objektech Generálního ředitelství HZS ČR a Policejního prezidia ČR. U samotného ministerstva je účet 503 roven nule, neboť MV má technickou péči o nemovitosti, v nichž sídlí (např. Letná, Centrotex), zajištěnu prostřednictvím zřízené státní příspěvkové organizace Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra (budovy jsou v příslušnosti hospodaření této organizace). Spotřeba proti stejnému období loňského roku je na téměř totožná. Došlo k úspoře v dodávkách teplé vody a naopak se snížil odběr vody studené.20636465.60
A.I.4.V položce A.I.4. 504 - Prodané zboží vykazuje Ministerstvo vnitra doplňkový prodej potravin v kantýnách a drobný prodej ve školicích zařízeních. Částka je obdobná jako v minulých letech.3667862.94
A.I.6.V položce A.I.6. 507 - Aktivace oběžného majetku jsou ve výši vlastních nákladů vykázány příchovky a přírůstky služebních zvířat (618,00 tis. Kč) a materiál získaný rozebráním z vyřazovaného dlouhodobého majetku. Položka je v souladu s účetními metodami záporná, aktivací se snižují vlastní náklady.-2931450.93
A.I.8.Náklady na položce A.I.8. - Opravy a udržování jsou čerpány v nižší výši proti uplynulém období loňského roku. Celková úspora činí 49,85 mil. Kč. Vyšší čerpání je pouze u automobilových oprav - servisní prohlídky, STK, montáže či instalace folií. Dále u oprav výpočetní techniky (nárůst práce z domova) a spojovací techniky (opravy technologií Pegas).215798498.94
A.I.9.Cestovné bylo proti předchozímu roku kvůli epidemické situaci v souvislosti s výskytem koronaviru SARS-CoV-2 čerpáno jen ve výši 68,2 % objemu nákladů předchozího roku tj. úspora 63,71 mil. Kč.136798345.91
A.I.10.V položce A.I.10. 513 - Náklady na reprezentaci jsou vykázány zejména náklady na pohoštění při jednáních, poradách, seminářích a dalších oficiálních akcích, na přijetí zahraničních delegací a náklady na drobné předměty a květiny, které nemají charakter daru. Všechny tyto náklady jsou snížené a čerpání oproti loňskému roku je na 52,7 %.4693764.51
A.I.12.V položce A.I.12. 518 - Ostatní služby vykazuje Ministerstvo vnitra zejména náklady na poskytování různých typů veřejné služby - provoz informačního systému datových schránek včetně rozesílání přístupových údajů, služby spojené s vydáváním osobních dokladů v působnosti MV včetně dokladů pro cizince (např. občanské průkazy, e-CP, e-PKP), náklady na správu, podporu a údržbu informačního systému Czech POINT, provádění výcviku složek IZS v kurzech (Fond zábrany škod), provoz Národního informačního systému integrovaného záchranného systému (NIS IZS). Dále jsou zde vykázány zejména náklady na pronájmy objektů a dalšího majetku, služby pošt, náklady na provoz dalších komunikačních a informačních systémů a podpora k produktům Microsoft, nákup softwaru v jednotkové ceně pod 7 tis. Kč, konzultační a poradenské služby včetně znalečného, tlumočení, náklady na obhájce, nároky svědků, účastnické poplatky na konference, školení zaměstnanců, úklid, služby spojené s odpadem a péče o zeleň. Objem nákladů na služby se oproti loňskému roku zvýšil o 3,6 %. Vliv na zvýšení mělo zejména zvýšení služeb souvisejících s informačními a telekomunikačními technologiemi (o 182,67 mil. Kč), nárůst nájemného o 12,35 mil. Kč a úhrada 24,80 mil. Kč České poště za distribuci ochranných prostředků.5912144759.25
A.I.13.V položce A.I.13. 521 - Mzdové náklady jsou vykázány platové a související náklady týkající se zaměstnanců v pracovním poměru, příslušníků Policie ČR a Hasičského záchranného sboru a státních zaměstnanců. Jedná se zejména o tarifní plat, příplatek za vedení, zvláštní přípatek, osobní příplatek, odměny za pracovní pohotovost, plat a příplatek za práci přesčas, příplatek v cizí měně u příslušníků PČR a HZS vykonávajících službu v zahraničí, příplatek za noční práci a za práci v sobotu, neděli a ve svátek, příplatek za dělenou směnu, průměrný plat příslušníků Policie ČR a příslušníků HZS ČR ve zvláštních případech (patří sem i příjem za služební volno s nárokem na náhradu) a odměny včetně odměn k jubileu a kázeňských odměn příslušníků PČR a HZS. Dále jsou zde vykázány náhrady v době nemoci, odstupné, odměny podle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr a plat ministra vnitra. Oproti minulému roku došlo k nárůstu o 4,3 % (272,56 mil. Kč), na čemž se podílely zejména vyšší platové tarify příslušníků PČR a HZS, státních zaměstnanců a zaměstnanců v pracovním poměru (nárůst o 6,5% tj. 240,36 mil. Kč), odměny za služební pohotovost (nárůst o 8,1 %, tj. 10,66 mil. Kč), zvláštní příplatky (nárůst 2,7 %, tj. 13,13 mil. Kč), odstupné a odbytné (nárůst o 16,4 % tj. 555,78 tis. Kč). Největší procentní skok byl u náhrad mezd v době nemoci (32,9 % tj. 4,29 mil. Kč). Ke snížení nákladů došlo při splnění služebního úkolu (snížení o 17,12 mil. Kč), poskytování kázeňských odměn (snížení o 7,89 mil. Kč), za práci přesčas (snížení o 27,61 mil. Kč) či za službu v zahraničí (snížení o 4,05 mil. Kč).6628239489.29
A.I.14.V položce A.I.14. 524 - Zákonné sociální pojištění je vykázáno pojistné na sociální zabezpečení, příspěvek na státní politiku zaměstnanosti a pojistné na veřejné zdravotní pojištění. Ministerstvo vnitra vykonává funkci orgánu sociálního zabezpečení podle § 9 zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení. Provádí důchodové pojištění, rozhoduje o dávkách důchodového pojištění (starobní důchod, invalidní důchod, vdovský důchod, vdovecký důchod, sirotčí důchod) příslušníků Policie České republiky, příslušníků Hasičského záchranného sboru České republiky, příslušníků Bezpečnostní informační služby, příslušníků Úřadu pro zahraniční styky a informace a osob, kterým je poskytována zvláštní ochrana a pomoc na základě zvláštního právního předpisu (zákon č. 137/2011 Sb., o zvláštní ochraně svědka a dalších osob v souvislosti s trestním řízením a o změně zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů). Úroveň nákladů na zákonné sociální pojištění vzrostla ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 3,7 %, tj. 78,29 mil. Kč.2183120790.45
A.I.16.V položce A.I.16. 527 - Zákonné sociální náklady je vykázán základní příděl do FKSP (blíže k FKSP viz stať F.), příspěvek na naturální výstroj - ošatné (41,11 mil. Kč). Z důvodu zpřesnění věrného zobrazení a zkvalitnění vypovídací schopnosti účetní závěrky vykazuje MV od účetního období 2020 v této položce v návaznosti na § 33 odst. 2 písm. d) vyhlášky č. 410/2009 Sb. a § 24 odst. 2 písm. j) zákona o daních z příjmů také: a) pracovnělékařské služby včetně těch, které jsou prvotně uhrazeny zaměstnancem a následně jsou mu nahrazeny (do loňska vykazovány v položce A.I.12. Ostatní služby účet 518 resp. A.I.36 účet 549 v případě náhrad) - k 31.12.2020 více než 158,69 tis. Kč, b) náklady na odborný rozvoj (vzdělávání) zaměstnanců, pokud souvisejí s předmětem činnosti (do loňska vykazovány v položce A.I.12. Ostatní služby účet 518) - k 31.12.2020 více než 6,45 mil. Kč, c) náklady na materiál charakteru ochranných pomůcek pro zaměstnance (do loňska vykazovány podle své věcné povahy v položce A.I.1. Spotřeba materiálu účet 501) - více než 498,53 mil. Kč.681054151.15
A.I.17.V položce A.I.17. 528 - Jiné sociální náklady jsou vykázány zejména náklady na stravování zaměstnanců (nákup stravenek, stravování u cizích organizací - 2,70 mil. Kč tj. pokles o 760,25 tis. Kč) a náhrada škody za ztrátu na služebním příjmu nebo výdělku po skončení neschopnosti ke službě nebo pracovní neschopnosti a náhrada na výživu pozůstalých (28,84 mil. Kč tj. nárůst o 417,11 tis. Kč).31565487.87
A.I.20.V položce A.I.20. 538 - Jiné daně a poplatky vykazuje Ministerstvo vnitra v porovnání s předešlým rokem úsporu, kterou způsobil nižší odvod za nesplnění povinnosti zaměstnávat zdravotně postižené (více než 6,56 mil. Kč v roce 2020 - ve stejném období roku 2019 odvedeno 8,05 mil. Kč).11636548.01
A.I.24.V položce A.II.24. 543 - Dary a jiná bezúplatná předání jsou v letošním roce vykázány především náklady na bezúplatné převody ochranných pomůcek pro boj s pandemií COVID-19 vůči subjektům, které nejsou vybranými účetními jednotkami (více než 490,59 mil. Kč). Humanitární pomoc byla poskytnuta ve výši 7,60 mil. Kč.501721186.87
A.I.26.V položce A.I.26. 547 - Manka a škody Ministerstvo vnitra vykazuje za celý rok 2020 75,58 tis. Kč.75582.12
A.I.34.V roce 2020 došlo k vyřazení pohledávek pro nedobytnost v celkové výši 1,58 mil Kč, což je o 5,48 mil. Kč méně než předcházející rok.1585455.13
A.I.35.V položce A.I.35. 558 - Náklady z drobného dlouhodobého majetku vykazuje Ministerstvo vnitra od začátku roku 2020 zejména nárůst DDHM výzbrojního o 56,77 mil. Kč, letecké techniky o 678,58 tis. Kč, výstrojního majetku o 1,79 mil. Kč, stavebního o 1,75 mil. Kč, programového vybavení o 4,12 mil. Kč a zdravotního materiálu o 1,94 mil. Kč. Náklady na ostatní komodity jsou ve srovnání s loňským rokem nižší. Do nákladů (558) je účtováno také bezúplatné nabytí DDM od subjektů, které nejsou vybrané účetní jednotky, a to výsledkově proti účtu 649, v souladu s bodem 5.3.3. ČÚS 710. Byly přijaty plicní ventilátory z Číny za 1,04 mil Kč.288574480.56
A.I.36.V položce A.I.36. 549 - Ostatní náklady z činnosti vykazuje MV zejména bezúplatné převody zásob vybraným účetním jednotkám. Dále jsou zde vykázány například náhrady nákladů spojené s výkonem funkce v zahraničí (více než 117,48 mil. Kč), tzv. zvláštní finanční prostředky a náklady na bezúplatné převody neuhrazených pohledávek na Celní úřad k vymáhání. Tato položka zaznamenala významný nárůst v souvislosti s epidemií COVID-19. Usnesení vlády č. 187/2020 uložilo ministru vnitra realizovat nákupy všech potřebných prostředků k řešení a prevenci epidemie onemocnění COVID-19 a bezplatně redistribuovat potřebné prostředky všem dotčeným osobám. Další detaily k pořizování a distribuci řešilo usnesení vlády č. 286/2020. Nařízení vlády č. 991/2020 uložilo ministru vnitra zajistit distribuci ochranných pomůcek v souvislosti s onemocněním COVID-19 způsobené koronavirem SARS-CoV-2 pedagogickým a nepedagogickým pracovníkům škol a školských zařízení na celém území České republiky, a to prostřednictvím Hasičského záchranného sboru ČR na distribuční místa v krajích a v hlavním městě Praze. K 31. 12. 2020 uhradilo Ministerstvo vnitra (bez Policejního Prezidia a GŘ HZS) za pořízení, dopravu a další související výdaje související s epidemií COVID- 19 částku přesahující 6,32 mld. Kč. Z toho je v souvislosti s bezplatnou distribucí ochranných pomůcek na řešení a prevenci epidemie onemocnění COVID-19 vybraným účetním jednotkám v této nákladové položce vykázána částka přesahující 3,76 mld. Kč - jde o náklady na bezúplatné převody ochranných pomůcek subjektům, které splňují definici vybrané účetní jednotky (VÚJ). Probíhá-li distribuce prostřednictvím distribučních míst krajů, považuje to MV za převod na VÚJ bez ohledu na typ konečného příjemce. Bezúplatné převody na nevybrané účetní jednotky (n VÚJ) dosáhly částky 490,35 mil. Kč. V nákladech (i výnosech 649) MV již je zahrnuta i bezúplatně spotřebovaná doprava, kterou hradila jiná ministerstva, ale souvisela s přepravou dodávek určených pro MV. Doprava, kterou MV hradilo za dodávky určené pro jiné rezorty, je v této položce rovněž vykázána jako bezúplatný převod součásti pořizovací ceny zásob. Částky za dopravu pomůcek pro soukromé subjekty v nákladech MV vykázány nejsou, MV průběžně vystavuje těmto subjektům faktury (účetní zápis 311/111, 563), k 31. 12. 2020 ve výši 30 mil. Kč.4463166203.43
A.II.3.Realizované kurzové ztráty v roce 2020 dosáhly výše 470,79 mil. Kč. Tato výše byla způsobena nákupy zdravotnického materiálu (COVID-19) ze zahraničí494016711.13
A.III.1.V položce A.III.1. 571 - Náklady vybraných ústředních vládních institucí na transfery vykazuje Ministerstvo vnitra náklady na příspěvky na provoz vlastním SPO (ve výši 978,87 mil. Kč), sociální dávky (důchody starobní, vdovské, vdovecké a sirotčí, výsluhové příspěvky, odchodné) dotace obcím a dalším subjektům či peněžní dary do zahraničí.13326077419.29
B.I.2.Výnosy z prodeje služeb v porovnání s rokem 2019 jsou na 68,5% loňského roku. Nižší výnosy ovlivnilo a ovlivňuje zejména omezení závodního stravování v době nouzového stavu snížení o 7,20 mil. Kč). Ostatní výnosy z prodejů služeb (především ubytování) a z poskytovaných služeb podléhajících DPH vykazují proti minulému období také pokles.21267522.25
B.I.3.Výnosy z pronájmu pozemků, bytů a nebytových prostor poklesly proti minulému období o 29,2 % tj. 231,12 tis. Kč.560275.08
B.I.5.Výnosy ze správních poplatků mají sestupnou tendenci. V porovnání s uplynulým rokem dosáhly 62,6 % z objemu výnosů dosažených v uplynulém roce.14037347.73
B.I.9.Smluvní pokuty a úroky z prodlení v porovnání s uplynulým rokem jsou na obdobné výši.10047214.10
B.I.10.V průběhu roku 2020 byly předepsány pořádkové pokuty, kázeňské tresty a pokuty za porušení rozpočtové kázně v celkové výši 6,70 mil. Kč. Nejsou zde vykázány pokuty uložené příkazovými bloky - jsou výnosem kapitoly Ministerstva financí.6707727.00
B.I.12.Výnosy z prodeje materiálu obsahují tržby za kovový odpad a odprodej psů.308585.22
B.I.14.Byly odprodány nepotřebné automobily (1,53 mil. Kč) a plynové zařízení (1,07 mil. Kč).2610033.00
B.I.15.Byly prodány pozemky v Modřanech za celkovou částku 292 000,- Kč.292000.00
B.I.17.Od subjektů mimo rezort byly do dnešního dne bezúplatně nabyty zásoby a drobný majetek v souvislost s nákazou COVID-19 za 327,41 mil. Kč. Dále jsou zde vykazovány přijaté náhrady škod za 7,14 mil. Kč (z toho od pojišťoven za 323,00 tis. Kč).571541142.08
B.II.3.Realizované kurzové rozdíly vznikly zejména z důvodu nákupů zdravotnického materiálu (COVID-19) ze zahraničí.15320077.21

Příloha

Fond kulturních a sociálních potřeb

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
A.I. Počáteční stav fondu k 1.1.102798106.95
A.II. Tvorba fondu146426710.26
1. Základní příděl146426710.26
2. Splátky půjček na bytové účely poskytnutých do konce roku 19920.00
3. Náhrady škod a pojistná plnění od pojišťovny vztahující se k majetku pořízenému z fondu0.00
4. Peněžní a jiné dary určené do fondu0.00
5. Ostatní tvorba fondu0.00
A.III. Čerpání fondu118921987.27
1. Půjčky na bytové účely0.00
2. Stravování26926838.00
3. Rekreace24728531.36
4. Kultura, tělovýchova a sport8280265.57
5. Sociální výpomoci a půjčky205000.00
6. Poskytnuté peněžní dary6277000.00
7. Úhrada příspěvku na penzijní připojištění30742376.00
8. Úhrada části pojistného na soukromé životní pojištění0.00
9. Ostatní užití fondu21761976.34
A.IV. Konečný stav fondu130302829.94

Příloha

Rezervní fond

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
B.I. Počáteční stav fondu k 1.1.333357431.50
B.II. Tvorba fondu300918731.81
1. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - účelové106466245.87
2. Peněžní dary - účelové0.00
3. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - neúčelové0.00
4. Peněžní dary - neúčelové0.00
5. Odvody neoprávněně použitých nebo zadržených peněžních prostředků1125836.65
6. Příjmy z prodeje majetku, který organizační složka státu nabyla darem nebo děděním0.00
7. Příjmy z prodeje majetku státu, s kterým je příslušné hospodařit Ministerstvo obrany193326649.29
8. Ostatní tvorba
B.III. Čerpání fondu295515866.83
1. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - účelové102840763.07
2. Peněžní dary - účelové0.00
3. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - neúčelové0.00
4. Peněžní dary - neúčelové0.00
5. Výdaje na reprodukci majetku86862796.99
6. Výdaje na reprodukci majetku Ministerstva obrany0.00
7. Ostatní čerpání105812306.77
B.IV. Konečný stav fondu338760296.48

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

G. Doplňující informace k položce „A.II.3. Stavby" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
G.Stavby6329677495.482769116061.943560561433.543272638890.93
G.1.Bytové domy a bytové jednotky24954383.9414083387.0110870996.9311166044.49
G.2.Budovy pro služby obyvatelstvu3702701139.921585519710.812117181429.111976383339.51
G.3.Jiné nebytové domy a nebytové jednotky881996452.85384435050.07497561402.78497035923.49
G.4.Komunikace a veřejné osvětlení220362347.98123430193.3196932154.67101524681.93
G.5.Jiné inženýrské sítě166856334.2888196046.5278660287.7682845530.76
G.6.Ostatní stavby1332806836.51573451674.22759355162.29603683370.75

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

H. Doplňující informace k položce „A.II.1. Pozemky" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
H.Pozemky681557266.820.00681557266.82675716002.99
H.1.Stavební pozemky0.000.000.000.00
H.2.Lesní pozemky2173377.980.002173377.982173377.98
H.3.Zahrady, pastviny, louky, rybníky3380679.040.003380679.043472053.80
H.4.Zastavěná plocha181169977.840.00181169977.84180927994.38
H.5.Ostatní pozemky494833231.960.00494833231.96489142576.83

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

I. Doplňující informace k položce "A.II.4. Náklady z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
I.Náklady z přecenění reálnou hodnotou1674617.192254506.78
I.1.Náklady z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 641674617.192254506.78
I.2.Ostatní náklady z přecenění reálnou hodnotou0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

J. Doplňující informace k položce "B.II.4. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
J.Výnosy z přecenění reálnou hodnotou1265942.821207798.85
J.1.Výnosy z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 641265942.821207798.85
J.2.Ostatní výnosy z přecenění reálnou hodnotou0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Informace o projektech partnerství veřejného a soukromého sektoru

Základní údajeDodavatelStavební fázeVýdaje vynaložené na pořízení majetkuPlatby za dostupnostDalší platby a plnění zadavatele
ProjektDruh projektuDatum uzavření smlouvyObchodní firmaRok zahájeníRok ukončeníOcenění pořizovaného majetku dle smlouvyt-4t-3t-2t-1CelkemPočátekKonect-4v tom výdaje na pořízení majetkut-3v tom výdaje na pořízení majetkut-2v tom výdaje na pořízení majetkut-1v tom výdaje na pořízení majetkuVýdaje na pořízení majetku celkemt-4t-3t-2t-1Celkem