Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.1. Informace podle § 7 odst. 3 zákona
Účetní jednotka nemá informace o tom, že by byl porušen princip nepřetržitého trvání.
A.2. Informace podle § 7 odst. 4 zákona
Na základě směrné účtové osnovy a Jednotného účtového rozvrhu na rok 2019 pro příspěvkové organizace zřízené Olomouckým krajem jsme sestavili účtový rozvrh v členění na syntetické, analytické a podrozvahové účty tak, aby byly zachyceny všechny účetní případy nutné k sestavení účetní závěrky a k přenosu účetních záznamů do CSÚIS v souladu s technickou vyhláškou.Účtový rozvrh dle potřeby aktualizujeme.
A.3. Informace podle § 7 odst. 5 zákona
Účetní jednotka vede od 1. 1. 2014 účetnictví v plném rozsahu dle rozhodnutí zřizovatele Olomouckého kraje - usnesení Rady OK číslo UR/28/13/2013 ze dne 12. 12. 2013. Z toho vyplývá, že účtujeme na podrozvahových účtech (o majetku, vyřazených pohledávkách, možnosti poskytnutí transferu a o dalších předvídatelných rizicích a možných ztrátách), účtujeme o opravných položkách, oceňujeme majetek a závazky reálnou hodnotou. Reálnou hodnotou přeceňujeme pouze významné položky. Hladinu významnosti jsme stanovili ve výši 0,3 % z netto aktiv roku 2019, tj. Kč 217 175,00. Organizace používá ke své činnosti majetek ve vlastnictví zřizovatele, předaný jí k hospodaření. Cizí majetek (vypůjčený) je veden na podrozvahových účtech a evidován na majetkových kartách.Účetní odpisy provádíme v souladu s odpisovým plánem pro rok 2020, který byl schválen zřizovatelem - Radou OK.Používáme rovnoměrný způsob odepisování dlouhodobého majetku. Nesestavujeme Přehled o peněžních tocích a Přehled o změnách vlastního kapitálu, protože nesplňujeme obě podmínky uvedené v § 20 zákona o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů.
Na účet 028 účtujeme DDHM v ocenění od 3000,00 do 40 000,00. Pořízení tohoto majetku účtujeme na účet 558. Drobný hmotný majetek pod touto hranicí účtujeme na podrozvahové účty 902 a jeho pořízení na účet 501.
Na účet 018 00 účtujeme DDNM v ocenění od 7 000,00 do 60 000,00. Pořízení tohoto majetku účtujeme na účet 558. Drobný nehmotný majetek pod touto hranicí účtujeme na podrozvahový účet 901 a náklady na jeho pořízení na účet 518. Hladinu významnosti pro účtování na podrozvahové účty jsme stanovili ve výši 724 tis. Kč, tato částka zaokrouhleně odpovídá jednomu procentu z celkových netto aktiv organizace 2019. Bez ohledu na hladinu významnosti účtujeme na podrozvahové účty vyřazené pohledávky a zapůjčený majetek.
Nakupované zásoby jsou oceňovány pořizovacími cenami. Pro účtování o pořízení a úbytku potravin používáme způsob A, úbytky jsou oceňovány metodou FIFO (první cena pro ocenění přírůstku zásob se použije jako první cena pro ocenění úbytku zásob). U ostatních zásob používáme způsob B - kancelářské a školní potřeby, čistící prostředky, pohonné hmoty.
Při účtování nákladů a výnosů uplatňujeme metodu časového rozlišení, aby byla dodržena věcná a časová souvislost. Časové rozlišení v průběhu roku používáme u všech transferů. U transferů bez povinnosti finančního vypořádání (příspěvek na provoz od zřizovatele ÚSC - UZ 00300) používáme účet 384 - výnosy příštích období. Do výnosů na účet 672 účtujeme měsíčně dle skutečně vyčerpaných nákladů na provoz (dle jednotlivých ORJ). U transferů s povinností finančního vypořádání účtujeme o odhadované výši v průběhu roku prostřednictvím účtu 388 - dohadné účty aktivní s UZ příslušné dotace. U příspěvku od zřizovatele ÚSC na odpisy UZ 00302 účtujeme do výnosů na účet 672 měsíčně dle skutečně zaúčtovaných odpisů na základě schváleného odpisového plánu pro rok 2020. U příspěvku na přímé náklady UZ 33353 účtujeme do výnosů na účet 672 měsíčně dle skutečně vyčerpaných nákladů na mzdy , zákonné odvody, učební pomůcky a ostatní přímé ONIV.
Časové rozlišení nepoužíváme u nevýznamných částek do Kč 1 000,00 v jednotlivém případě (např. nákup kalendářů a diářů na příští období).
Opravy nákladů a výnosů minulých účetních období, které jsou významné, účtujeme prostřednictvím účtu 408 - opravy minulých období. Za významné považujeme v souladu s par. 26 odst. 2d) Prováděcí vyhlášky takové opravy, jejichž výše dosahuje alespoň 0,3 % hodnoty aktiv netto za minulé účetní období - z netto aktiv za rok 2019 Kč 217 175,00.
Organizace uplatní za zdaňovací období 2020 osvobození bezúplatných příjmů podle § 19b odst. 2 písm. b) bod 1 zákona o daních z příjmů. Přijaté finanční i věcné dary osvobozujeme od daně z příjmu. Náklady hrazené z finančních darů jsou daňově neúčinné.
Rozdělení nákladů mezi hlavní a doplňkovou činnost provádíme tak, že mzdové náklady (platy nebo OON) účtujeme přímo do hlavní nebo doplňkové činnosti (rozdělením úvazků nebo vystavením dohody o provedení práce na konkrétní hodiny). Rovněž potraviny u stravného účtujeme dle výdejek přímo do hlavní a doplňkové činnosti. Společné náklady ( materiál, energie, služby, odpisy) prvotně účtujeme jako náklady činnosti hlavní, do doplňkové činnosti jsou převáděny poměrem výkonů v jednotlivých druzích činnosti. U pronájmů tělocvičny je to poměrem hodin provozu tělocvičny v doplňkové činnosti (cvičení TJ Olomouc, Ing. Klimčák, TAI-CHI a ostatní pronájmy) a hodin provozu v hlavní činnosti (cvičení děti MŠ, žáci ZŠ a internátu)k celkovému počtu hodin provozu tělocvičny. U pronájmů převádíme věcné náklady do doplňkové činnosti pololetně. U cizího stravného je to poměrem počtu jídel připravených v doplňkové činnosti k celkovému počtu jídel připravených ve ŠJ. U cizího stravného převádíme věcné náklady do doplňkové činnosti čtvrtletně, vždy k datu sestavení mezitimní závěrky. Tento způsob klíčování nákladů dává přesnější obraz o nákladech příslušejících jednotlivým doplňkovým činnostem, než poměr výnosů z hlavní a doplňkové činnosti.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.4. Informace podle § 7 odst. 5 zákona o stavu účtů v knize podrozvahových účtů

Číslo položkySyntetický účetNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
P.I.901Majetek a závazky účetní jednotky6366648.856241414.24
P.I.1.901Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek428720.99329772.85
P.I.2.902Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek 5933240.485906954.01
P.I.3.905Vyřazené pohledávky 4687.384687.38
P.I.4.906Vyřazené závazky 0.000.00
P.I.5.909Ostatní majetek 0.000.00
P.II. Krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů a krátkodobé podmíněné závazky z transferů0.000.00
P.II.1.911Krátkodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů 0.000.00
P.II.2.912Krátkodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů 0.000.00
P.II.3.913Krátkodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.II.4.914Krátkodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.II.5.915Ostatní krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů 0.000.00
P.II.6.916Ostatní krátkodobé podmíněné závazky z transferů 0.000.00
P.III.Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou0.000.00
P.III.1.921Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou 0.000.00
P.III.2.922Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodou úplatného užívání majetku jinou osobou 0.000.00
P.III.3.923Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce 0.000.00
P.III.4.924Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce 0.000.00
P.III.5.925Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů 0.000.00
P.III.6.926Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů 0.000.00
P.IV.Další podmíněné pohledávky0.000.00
P.IV.1.931Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku 0.000.00
P.IV.2.932Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku 0.000.00
P.IV.3.933Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv 0.000.00
P.IV.4.934Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv 0.000.00
P.IV.5.939Krátkodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní 0.000.00
P.IV.6.941Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní 0.000.00
P.IV.7.942Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům 0.000.00
P.IV.8.943Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům 0.000.00
P.IV.9.944Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění 0.000.00
P.IV.10.945Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění 0.000.00
P.IV.11.947Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 0.000.00
P.IV.12.948Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 0.000.00
P.V.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů a dlouhodobé podmíněné závazky z transferů0.001527808.00
P.V.1.951Dlouhodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů 0.000.00
P.V.2.952Dlouhodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů 0.000.00
P.V.3.953Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.V.4.954Dlouhodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.V.5.955Ostatní dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů 0.001527808.00
P.V.6.956Ostatní dlouhodobé podmíněné závazky z transferů 0.000.00
P.VI.Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku24263.0075636.90
P.VI.1.961Krátkodobé podmíněné závazky z operativního leasingu 0.000.00
P.VI.2.962Dlouhodobé podmíněné závazky z operativního leasingu 0.000.00
P.VI.3.963Krátkodobé podmíněné závazky z finančního leasingu 0.000.00
P.VI.4.964Dlouhodobé podmíněné závazky z finančního leasingu 0.000.00
P.VI.5.965Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce 0.000.00
P.VI.6.966Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce 24263.0075636.90
P.VI.7.967Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů 0.000.00
P.VI.8.968Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů 0.000.00
P.VII.Další podmíněné závazky0.000.00
P.VII.1.971Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku 0.000.00
P.VII.2.972Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku 0.000.00
P.VII.3.973Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv 0.000.00
P.VII.4.974Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv 0.000.00
P.VII.5.975Krátkodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu 0.000.00
P.VII.6.976Dlouhodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu 0.000.00
P.VII.7.978Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní 0.000.00
P.VII.8.979Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní 0.000.00
P.VII.9.981Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových 0.000.00
P.VII.10.982Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových 0.000.00
P.VII.11.983Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních 0.000.00
P.VII.12.984Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních 0.000.00
P.VII.13.985Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 0.000.00
P.VII.14.986Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 0.000.00
P.VIII.Ostatní podmíněná aktiva a ostatní podmíněná pasiva a vyrovnávací účty0.000.00
P.VIII.1.991Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva 0.000.00
P.VIII.2.992Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva 0.000.00
P.VIII.3.993Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva 0.000.00
P.VIII.4.994Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva 0.000.00
P.VIII.5.999Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtům 6342385.857693585.34

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.5. Informace podle § 18 odst. 3 písm. b) zákona

A.5. Informace podle § 18 odst. 3 písm. b) zákona
Účetní jednotka není zapsána ve veřejném rejstříku, protože vznikla před 1. 1. 2001, kdy nebyla povinnost zápisu ve veřejném rejstříku. Škola je zapsána ve školském rejstříku. Zřizovatelem je Olomoucký kraj.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.6. Informace podle § 19 odst. 6 zákona

A.6. Informace podle § 19 odst. 6 zákona
Organizace nemá žádné informace o významných skutečnostech, které by ovlivnily její finanční situaci mezi koncem rozvahového dne a okamžikem sestavení účetní závěrky.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

B.1.Informace podle § 66 odst. 6 zákona
K podmíněnému nabytí právních účinků vkladu do katastru nemovitostí u majetku nedošlo.
B.2.Informace podle § 66 odst. 8 zákona
Investiční fond je zcela finančně pokryt.
B.3.Informace podle § 68 odst. 3 zákona
0.00Účetní jednotka neprovedla žádnou kompenzaci položek v účetní závěrce k 31. 12. 2020.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

PoložkaNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
C.1.Zvýšení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku za běžné účetní období0.000.00
C.2.Snížení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku ve věcné a časové souvislosti75306.1275306.12

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

D.1.Počet jednotlivých věcí a souborů majetku nebo seznam tohoto majetku
0.00Účetní jednotka nemá v evidenci žádné předměty charakteru kulturních památek, sbírek muzejní povahy, předmětů kulturní hodnoty a církevních staveb v ocenění Kč 1,00
D.2.Celková výměra lesních pozemků s lesním porostem
D.3.Výše ocenění celkové výměry lesních pozemků s lesním porostem ve výši 57 Kč/m2
D.4.Výměra lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
D.5.Výše ocenění lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
D.6.Průměrná výše ocenění výměry lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
D.7.Komentář k ocenění lesních pozemků jiným způsobem

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.1. Doplňující informace k položkám rozvahy

K položceDoplňující informace k položkám rozvahyČástka
A.II.4.K 31. 12. 2020 jsme nepořídili žádný DHM.0.00
A.I.5.K 31. 12. 2020 jsme pořídili dva výukové softwary-neomezené školní multilicence v pořizovcí hodnotě Kč 17 081,00 (Já a můj svět 1 - prvouka, sada Živá abeceda, Slabikář, Písanka 1-4). Souhlasí s anlytikou účtu 558. Inventarizace byla provedena k 31. 12. 2020.0.00
A.II.6.K 31. 12. 2020 jsme pořídili DDHM ve výši Kč 1 396 158,78(souhlasí s analytikou účtu 558). Z projektu Šablony II jsme pořídili od firmy Boxed výpočetní techniku v pořizovací ceně celkem Kč 754 759,76. Jednalo se o interaktivní panely 3 ks do MŠ, 10 ks tabletů Lenovo a nabíjecí základna do školní družiny, 16 ks repasovaných PC Optiplex, 16 ks monitor LED "22" AOC do počítačové učebny, 20 ks notebook ACER, 2 ks nabíjecí základna pro NTB, l ks projektor, 1 ks multimediální PC, 1 ks projekční magnetická tabule, 1 ks interaktivní panel pro ZŠ. Z dotace na on-line výuku jsme zakoupili 35 ks NTB Lenovo v pořizovací ceně Kč 325 913,00. Dále jsme zakoupili na odloučená pracoviště SPC 3 ks MFZ Canon a 1 ks tiskárnu HP, do MŠ na Mošnerově ulici akustickou kytaru, zesilovač k vibroakustickým pomůckám, houpačku a pocitový chodník (vše z daru od firmy Metech).Dále jsme nakoupili šatní stěny do dvou šaten v tělocvičně, parní čistič a zahradní domek na uložení kol a koloběžek, rozkládací pohovku na internát, kancelářské křeslo do ředitelny a do kuchyně nerezový servírovací vozík a termos nerez 10 litrů. Učební pomůcky jsme zakoupili do MŠ a kabinetu ČJ a zepěpisu. Psycholožce jsme zakoupili psychologický test Wooodcock Johnson v pořizovací ceně Kč 39 677,00 (z dotace UZ 33040).Od spolku Prologopaed jsme obdrželi darem učební pomůcku Roční období pro MŠ. V prosinci jsme zaevidovali do majetku cvičební pomůcky, kterým skončila výpůjčka od UP v Olomouci v rámci projektu, celková cena Kč 40 388,00 (2 ks venkovní trampolína, 2 ks Kinball, 2 ks stůl na stolní tenis). Vyřadili jsme DDHM v pořizovací hodnotě Kč 61 816,01 - z internátu válendu, z SPC multifunkční tiskárnu a modem a radiomagnetofon, z údržby křovinořez a automatickou pračku ARDO. Majetek byl vyřazen na základě vyřazovacích protokolů, podepsaných odpovědnými osobami a ekologicky zlikvidován. Inventarizace byla provedena k 30. 11. 2020 a za měsíc prosinec byla provedena dodatečná inventura přírůstků a úbytků majetku.0.00
A.II.8.Na účtu 042 máme zaúčtovanou projektovou dokumentaci od Ateliéru Polách Olomouc na výstavbu garážového stání pro služební automobily a sklad zahradní techniky. Investiční akce byla v plánu na rok 2019 a posléze na rok 2020, financování zřizovatel. Zřizovatel na rok 2019 a 2020 akci neschválil, realizace byla přesunuta do roku 2022.
Byla provedena dokladová inventarizace.
0.00
A.IV.3.Rozpis dlouhodobých poskytnutých záloh:

Účet 465 0015 - FN Olomouc - stálá vratná záloha za parkovací kartu = Kč 200,00
Účet 465 0016 - Švehlova střední škola polytechnická Prostějov - stálá vratná záloha za dva čipy pro vstup do SPC Prostějov = Kč 1 000,00
Byla provedena dokladová inventarizace.


0.00
B.I.2.Rozpis skladových zásob k 31. 12. 2020:
účet 112 0010 - potraviny = Kč 136 146,71
účet 112 0011 - kancel. a školní potřeby = Kč 24 054,84
účet 112 0012 - čistící prostředky = Kč 25 995,71
účet 112 0013 - OOPP = Kč 351,00
účet 112 0014 - benzín v nádržích služebních aut k 31. 12. 2020 = Kč 1 893,80
účet 112 0016 - materiály FIE pro SPC = Kč 3 721,50
účet 112 0017 - jednorázové plastové obaly na porkmy = 1 609,57


O zásobách potravin účtujeme metodou A. Při vedení skladové evidnce používáme metodu FIFO, kdy první cena pro ocenění přírůstku zásob se použije jako první cena pro ocenění úbytku zásob. Nákupy potravin účtujeme na sklad prostřednictvím účtu 111 - pořízení materiálu. O ostatních zásobách účtujeme metodou B. Kontrolní inventuru potravin jsme provedli k 30. 6. 2020, nebyly zjištěny žádné rozdíly. Řádná inventarizace potravin byla provedena k 31. 12. 2020, bez rozdílů. Invetarizace ostatních zásob (metoda B) byla provedena k 31. 12. 2020. Stavy zjištěné inventurou byly zachyceny na jednotlivých skladových účtech.
0.00
B.II.1.K 31. 12. 2020 máme na účtu 311 jednu pohledávku:

Dět. domov Olomouc - stravné za 1 dítě za 12/2020 = Kč 388,00, splatná 28. 1. 2021, uhrazená 18. 1. 2021
Byla provedena dokladová inventarizace.
0.00
B.II.4.Rozpis záloh na účtu 314 0100:


OLTERM Olomouc - záloha TV 12/2020 = Kč 94 900,00 (záloha bude vyúčtovaná v lednu 2021, byla vytvořena dohadná položka do nákladů roku 2020)

Pražská ploynárenská - záloha plyn ŠJ 12/2020 = Kč 1 300,00 (při mimořádné fakturaci spotřeby plynu za 12/2020 nebyla záloha uplatněna, bude převedena do roku 2021 a vyúčtovaná v listopadu 2021).

Dětské centrum Ostrůvek - záloha rok 2020 smlouva o spolupráci MŠ Mošnerova = Kč 164 000,00 (záloha bude vyúčtovaná v únoru 2021, byla vytvořena dohadná položka do nákladů roku 2020)

Byla provedena dokladová inventarizace.

0.00
B.II.5.Na účtu 315 xxxx máme zaúčtováno šest pohledávek za stravným, školným a ubytováním žáků ve výši Kč 4 906,00. Rodiče žáků jsou upomínání osobně, telefonicky, mailem, aby dlužné částky co nejdříve uhradili. Tři pohledávky byly uhrazeny v lednu 2020. Další tři pohledávky dluží jedna žákyně v cekové hodnotě Kč 3 423,00, její matka se ocitla v hmotné nouzi, podepsala splátkový kalendář na úhradu dluhu. Od února 2021 bude žákyně zapojena do projektu "Operační program potravinové a materiálové pomoci". Z prostředků projektu budeme žákyni hradit oběd, ostatní poplatky (ubytování, snídaně, svačiny) musí matka hradit z vlastních prostředků. Byla provedena dokladová inventarizace.0.00
B.II.9.Na účtu 335 je zaúčtován zůstatek nesplacené půjčky FKSP ve výši Kč 25 000,00.Byla provedena dokladová inventarizace.0.00
B.II.32.Na účtu 388 je zaúčtováno časové rozlišení dotace na projekt "Šablony II" UZ 33063. Byla provedena dokladová inventarizace.
0.00
B.II.30.Na účtu 381 jsou časově rozlišeny náklady, které se týkají roku 2021 - předplatné časopisů, webhosting, část školení, které se uskuteční v lednu 2021, kreditová školní jízdenka-jízdné 2021.Byla provedena dokladová inventarizace.0.00
B.II.33.Na účtu 377 máme evidovány dvě pohledávky, související s časovým rozlišením normativu potravin k 31. 12. 2020 (bylo provařeno u stravného a přesnídávek žáci). Byla provedena dokladová inventarizace.0.00
C.I.1.Jmění účetní jednotky je členěno:

Dal 401 0902 (bývalý fond oběžných aktiv) = Kč 227 674,12
Dal 401 0810 (zdroj krytí DHM) = Kč 55 735 503,69
MD 401 0651 (zúčtování odpisů) = Kč 5 275 865,00 (odpisy 2020 Kč 911 484,00 - HČ Kč 889 884,00 a DČ Kč 21 600,00)
Dal 401 0210 (svěření do správy) = Kč 3 204 230,55
Dal 401 0310 (bezúpl. převod od Spolku Prologopaed) = Kč 187 671,00
Byla provedena zjednodušená inventura.
0.00
C.I.3.Na účtu 403 0320 je zaúčtován investiční transfer na technické zhodnocení tří budov v areálu školy (pavilon A, pavilon B, tělocvična) v rámci investiční akce "Realizace úsporých opatření - ZŠ a MŠ logopedická Olomouc", kterou financoval zřizovatel Olomoucký kraj. Celkový investiční transfer na akci byl ve výši Kč 6 103 458,90. Aktivace byla provedena k 1. 12. 2014. Za měsíce listopad a prosinec 2014 technické zhodnocení odepisoval zřizovatel a také rozpouštěl investiční transfer, za dva měsíce ve výši Kč 16 954,04. Škola od 1. 1. 2015 pokračuje v odepisování a rozpouštění investičního transferu, za rok 2015 byl rozpuštěn transfer ve výši Kč 75 305,04, za rok 2016 byl transfer rozpuštěn ve výši Kč 75 305,40 (promítnuto TZ pavilon A). Za rok 2017 byl transfer rozpuštěn ve výši Kč 75 306,12 (promítnuto TZ pavilon A za celý rok). Za rok 2018 byl transfer rozpuštěn ve výši Kč 75 306,12 a za rok 2019 rovněž ve výši Kč 75 306,12. K 31. 12. 2020 byl transfer rozpuštěn ve výši Kč 75 306,12.0.00
C.II.1.Zůstatek na FO k 31. 12 2020 je plně finančně pokrytý.Finanční prostředky jsou uloženy na bankovním účtu 7138811/0100 u KB Olomouc, analytický účet 241 0201. Byla zaúčtovaná tvorba ve výši Kč 2000,00 z VH 2019 a čerpání ve výši Kč 5 000,00 na odměnu ředitelce školy za DČ 2019.Byla provedena zjednodušená inventura.0.00
C.II.2.Zůstatek na účtu 412 k 31. 12. 2020 není plně finančně pokrytý, rozdíl tvoří níže uvedené položky, které budou vyrovnány v měsíci lednu 2021:
Účet 243 0000 k 31. 12. 2020 = Kč 400 357,14
doplatek přídělu do FKSP náhr. DPN za 12/20 = Kč 267,00
nesplacená půjčka FKSP = Kč 25 000,00

Zůstatek účtu 412 k 31. 12. 2020 = Kč 425 624,14

Finanční prostředky jsou uloženy na samostatném bankovním účtu č. 19-0891440287/0100 u KB Olomouc. Zůstatek na účtu 243 0000 k 31. 12. 2020 souhlasí s bankovním výpisem. Byla provedena zjednodušená inventura.

0.00
C.II.3.Zůstatek účtu 413 k 31. 12. 2020 Kč 143 167,52 je je plně finančně pokrytý. Finanční prostředky jsou uloženy na účtu 7138811/0100 u KB Olomouc, analytický účet 241 0213. Byl zaúčtován příděl do fondu Kč 140 850,14 z VH 2019 a převedeno do FI Kč 240 000,00 na opravu sportovní podlahy v tělocvičně a na malování tělocvičny a přilehlých prostor.
Zůstatek účtu 414 k 31. 12. 2020 je Kč 480 074,00. Finanční prostředky jsou uloženy na účtu 7138811/0100, analytický účet 241 0224.Z účtu byly zakoupeny učební pomůcky do MŠ Mošnerova z daru od firmy Metech v celkové ceně Kč 40 061,00 (akustická kytara, zesilovač k vibropomůckám, houpačka, pocitový chodník). Firma Metech poskytla další dar ve výši Kč 50 000,00 na nákup pomůcek pro MŠ Mošnerova v roce 2021. Do RF byla zaúčtovaná nespotřebovaná dotace na projekt "Šablony II" ve výši Kč 324 474,00 a Kč 105 600,00 na úhradu 5 faktur za školení DVPP z projektu,neuhrazených k 31. 12. 2020).Byla provedena zjednodušená inventura.
0.00
C.II.5.Zůstatek na účtu 416 k 31. 12. 2020 Kč 97 851,91 je plně finančně pokrytý. Finanční prostředky jsou uloženy na účtu 7138811/0100, analytický účet 241 0306. K 31. 12. 2020 jsme zaúčtovali tvorbu FI ve výši příspěvku na odpisy za rok 2020 Kč 889 884,00 a tvorbu ve výši odpisů DČ za rok 2020 Kč 21 600,00 (DČ ŠJ Kč 12 100,00 a pronájmy Kč 9 500,00). Z fondu jsme odvedli zřizovateli Kč 802 884,00 (odvod z odpisů za rok 2020).Z RF jsme přijali Kč 240 000,00 a uhradili opravu sportovní podlahy v tělocvičně Kč 281 499,85 a malování v tělocvičně Kč 106 630,30. Byla provedena zjednodušená inventura.0.00
C.III.1.Výsledek hospodaření k 31. 12. 2020 je zisk Kč 90 239,08, z toho zisk v hlavní činnosti Kč 50 131,19 a zisk v DČ ve výši Kč 40 107,89 Transferový podíl na účtu 672 0753 je zaúčtován ve výši Kč 75 306,12, v HČ je po odečtení transferového podílu ztráta ve výši Kč 25 174,93, celkový zisk po odečtení transferového podílu je Kč 14 932,96. Provozní příspěvek jsme obdrželi ve výši Kč 3 677 042,00 a byl vyčerpán v plné výši. Příspěvek na mzdové náklady jsme obdrželi ve výši Kč 13 958,00 (zdravotní a sociální pojištění z finančních darů pro zaměstnance z FKSP k jubilejím a zdravotní a sociální pojištění a příděl do FKSP z odměny z FO) a vyčerpali v plné výši. Všechny finanční prostředky jsme použili hospodárně a efektivně. Výsledek hospodaření v letoším roce ovlivnila opatření související s šířením pandemie covid 19. Výnosy v DČ jsou třetinové oproti loňskému roku (pronájmy tělocvična jen 3 měsíce, totéž s vařením pro cizí strávníky). Hospodaření kuchyně bylo ovlivněno uzavřením vývařovny po dobu 1,5 měsíce z důvodu onemocnění personálu. Jídlo pro děti, žáky a zaměstnance jsme dováželi z vývařovny na Gymnáziu Hejčín. V letošním roce bylo v kuchyni připraveno poloviční množství stravovacích jednotek oproti loňskému roku. S tím souvisí i nižší materiálové náklady a energie. Naopak v letošním roce byly vyšší náhrady mezd za DPN z důvodu vyšší nemocnosti kvůli koronaviru (Kč 456 755,00). Přestože nám byl provozní příspěvek krácen o Kč 150 000,00, dosáhli jsme celkově kladného VH. Hospodaření školy je vyrovnané. Některé nákladové položky byly nižší (potraviny, pohonné hmoty, kancelářské potřeby, papír, tonery,nákup drobného majetku, elektřina, vodné, stočné, srážky, praní prádla),což souvisí s on-line výukou a nižšími výkony kvůli opatřením souvisejícím s pandemií covid 19. Některé nákladové položky byly naopak vyšší (čistící prostředky, dezinfekce, opravy dopravních prostředků, nemovitého majetku, služby). U služeb je navýšení u ostrahy, odvozu tříděného odpadu (plasty a papír), služeb za pronájem kanceláří SPC na odloučených pracovištích a služeb za zpracování mezd. Vyšší byly i náklady v MŠ Mošnerova, související se smlouvou o spolupráci s Dětským ostrůvkem (Kč 17 000,00). V areálu byla provedena oprava a regulace vytápění kvůli vysokým nákladům za vytápění, navzdory zateplení budov. V letošním roce jsme museli uhradit odvod do SR za nezaměstnání osob se ZP (za 0,09 osob) Kč 7 788,00. Měli jsme povinnost zaměstnat 4,01 osob, zaměstnali jsme 2,34 osob, zboží na náhradní plnění jsme odebrali za 1,58 osob. V průběhu roku nám odešla jedna pracovnice ZTP a kvůli omezenému provozu jsme odebrali méně zboží na náhradní plnění (tonery, potraviny, kancelářské potřeby, papír). V letošním roce jsme provedli velkou opravu tělocvičny - kompletní oprava podlahy, vymalování (hrazeno z FI, FAMA žádanky schválené zřizovatelem). Dále jsme vyměnili šatní stěny a opravili podlahy ve dvou šatnách. Z hlediska bezpečnosti jsme museli provést opravu osvětlení v tělocvičně a chodbě. Neplánované náklady jsme pokryli úsporou na jiných nákladových položkách a částečně uhradili z tržeb doplňkové činnosti.

0.00
C.III.3.Na účtě 432 výsledek hospodaření předcházejících účetních období je zaúčtován transferový podíl za roky 2015 - 2019.0.00
D.III.5.Všechny faktury na účtu 321 jsou ve lhůtě splatnosti. Budou uhrazeny v lednu 2021. Byla provedena dokladová inventarizace.0.00
D.II.4.Na účtu 455 dlouhodobé přijaté zálohy jsou zaúčtovány vydané čipy pro vstup do školy na Třídě Svornosti a do školky na Gorazdově náměstí v Olomouci. V případě ztráty čipu je účtováno na účet 649. Byla provedena dokladová inventarizace.0.00
D.II.8.Na účtu 472 je zaúčtovaná záloha na transfer na projekt "Šablony II" (registr. číslo projektu CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0015520) ve výši Kč 1 527 808,00.
Byla provedena dokladová inventarizace.
0.00
D.III.35.Rozpis zůstatku na účtu 383 0000:
Bankovní poplatky 12/2020 (na bank. výpise 1/2021) = Kč 1 536,00
PAZDEROVÁ - služby zpracování mezd 12/2020 (KDF 2021) = Kč 22 970,00
OLTERM - teplo 12/2020 (KDF 2021) = Kč 89 446,41
PRAŽSKÁ PLYNÁRENSKÁ - plyn ŠJ 12/2020 (KDF 021) = Kč 851,62
HA-VEL - telefony pevná 12/2020 (KDF 2021) = Kč 2 614,56
G.P.A. ambulance - preventivní prohlídky 12/2020 (KDP 2021) = Kč 1 600,00
HUDÍNEK - údržba SW ZŠ FN Olomouc 12/2020 (KDF 2021) = Kč 2 420,00
VODAFONE-mobilní telefon doúčt. 11/2020 (KDF 2021) = Kč 132,92
VODAFONE - mobilní telefon doúčt. 12/20 (KDF 2021) = Kč 200,13
Byla provedena dokladová inventarizace.

0.00
D.III.36.Rozpis zůstatku účtu 384 0000:
Tržba za zájmové kroužky 2021 = Kč 12 070,00
Stravné důchodci - normativ potravin k 31. 12. 2020 = Kč 6 856,62
Stravné zaměstnanci cizí - normativ potravin k 31. 12. 2020 = Kč 211,79
Stravné zaměstnanci - normativ potravin k 31. 12. 2020 = Kč 14 886,97
Tržby za stravné a ubytování lyžařský výcvik 1/2021 = Kč 33 600,00
Tržby za stravné, školné, ubytování 1,2/2021 = Kč 255 261,00
Tržby za stravné důchodci 1,2/2021 = Kč 11 976,00
Tržby za drobná vydání žákyně DD Olomouc 2021 = Kč 715,00
Byla provedena dokladová inventarizace.
0.00
D.III.37.Rozpis zůstatku na účtu 389 0020:
Dětský ostrůvek - náklady vyplývající ze smlouvy o spolupráci rok 2020 MŠ Mošnerova Kč 181 000,00
MORAVSKÁ VODÁRENSKÁ - vodné, stočné, srážky 18. 12. - 31. 12. 2020 = Kč 3 679,00 (dle samostatného vodoměru)
Byla provedena dokladová inventarizace.
0.00
D.III.38.Na účtu 378 je zaúčtovaná splátka půjčky FKSP 12/2020 Kč 1 000,00 a zpředpis odvodu do SR za nezaměstnání ZTP Kč 7 788,00. Byla provedena dokladová inventarizace.0.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.2. Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztráty

K položceDoplňující informace k položkám výkazu zisku a ztrátyČástka
A.I.1.Nejvyšší položky u spotřeby materiálu v hlavní činnosti k 31. 12. 2020:
spotřeba potravin = Kč 1 043 939,91(žáci Kč 777 189,69, zaměstnanci Kč 266 750,22)
čistící prostředky, papírové ručníky, toaletní papír = Kč 183 176,64
kancelářské, školní potřeby, xeroxový papír, tonery = Kč 249 781,94
drobný majetek (pod hranicí) = Kč 99 819,74
učebnice, školní potřeby zdarma = Kč 35 769,00
učební pomůcky = Kč 23 976,01
pohonné hmoty = Kč 42 452,70
materiál na údržbu = Kč 68 202,58
0.00
A.I.2.Rozpis nákladů na energie v HČ k 31. 12. 2020:
Spotřeba elektřiny = Kč 265 460,80
Spotřeba tepla = Kč 460 833,38
vodné, stočné, srážky = Kč 168 568,00
Spotřeba plynu ŠJ = Kč 8 049,73



0.00
A.I.8.Rozpis oprav v HČ:
Opravy nemovitého majetku od 100 tis. do 500 tis. = Kč 388 130,15 (oprava sportovní podlahy v tělocvičně a malování tělocvična - FAMA žádanky, hrazeno z FI)
Opravy nemov. majetku do 100 tis. = Kč 270 090,70 (oprava podlahy ve dvou třídách na pavilonu B, výměna vadných světel v tělocvičně, výměna zářivek ve ŠJ, oprava osvětlení v SPC Přerov, oprava hromosvodu tělocvična, oprava uzávěru vody v tělocvičně, oprava podlahy ve dvou šatnách v tělocvičně, výměna dveří v suterénu ŠJ, servis vzduchotechniky ŠJ, výměna radiátoru v MŠ Gorazdovo a ve sborovně ZŠ Svornost, výměna baterií v EZS na všech budovách, servis telefonních rozvodů Svornost)
Opravy a udržování strojů a zařízení = Kč 86 301,61(oprava interaktivní tabule 1.B, servis a čištění MFZ Sharp, servis 61opírek a NTB, výměna střechy na dvou altánech v MŠ Gorazdovo, oprava a ladění 3 ks klavírů, oprava skluzavky CHEOPS, servis parního čističe, oprava výhřevné vany ALBA ŠJ, servis a oprava plynových zařízení ŠJ, oprava mrazničky, servis a údržba výtahu ŠJ, servis klimatizace ŠJ, broušení řetězu pily údržba, oprava pračky internát)
Opravy dopravních prostředků = Kč 27 508,00 (opravy v souvislosti s přípravou na STK SPZ 2M60852 a SPZ 6M53924,oprava zapalovacího modulu, výfuku a okna u SPZ 2M54164)
0.00
A.I.12.Nejvyšší položky u ostatních služeb v HČ k 31. 12. 2020:

Služby spojené s pronájmem kanceláří SPC Jeseník, Prostějov, Přerov, Hranice = Kč 223 124,21
Služby spojené s výpůjčková MŠ Gorazdovo = Kč 104 813,19
Služby spojené s výpůjčkou MŠM, MŠ a ZŠ FN Olomouc = Kč 194 021,14
Služby zpracování mezd = Kč 256 497,00
Údržba software a licence (Asseco Praha, VIS Plzeň, MADER Olomouc) = Kč 193 974,61
Praní prádla = Kč 86 158,00
Ostraha = Kč 49 011,00
Odvoz nebezpečného odpadu = Kč 36 360,00
Telefony,internet, pošta = Kč 140 444,26
Odvoz komunálního odpadu = Kč 32 016,90
Bankovní poplatky = Kč 21 156,00


0.00
A.I.16.Členění účtu 527 v HČ k 31. 12. 2020:

Školení a vzdělávání zaměstnanců = Kč 236 343,94 (z toho DVPP Kč 231 543,94)
Příděl do FKSP = Kč 942 859,00
Příspěvek na stravování zaměstnanců = Kč 145 413,50
OOPP = Kč 39 948,49
Preventivní lékařské prohlídky zaměstnanců = Kč 19 500,00

0.00
A.I.20.Dálniční známky na 2 služební vozidla na rok 2020.0.00
A.I.36.Na účtu 549 je zaúčtováno cenové zaokrouhlení v neprospěch školy, technické zhodnocení DHM do 40 tis. (žaluzie MŠG a ZŠ FN Olomouc, rozšíření venkovního vrátníku o otevírání vnitřních dveří, výpočetní technika- DDR paměti, grafické karty).0.00
A.I.35.Škola pořídila tento DDHM: Z projektu Šablony II jsme pořídili od firmy Boxed výpočetní techniku v pořizovací ceně celkem Kč 754 759,76. Jednalo se o interaktivní panely 3 ks do MŠ, 10 ks tablet Lenovo a nabíjecí základna do školní družiny, 16 ks repasovaných PC Optiplex, 16 ks monitor LED "22" AOC do počítačové učebny, 20 ks notebook ACER, 2 ks nabíjecí základna pro NTB, l ks projektor, 1 ks multimediální PC, 1 ks projekční magnetická tabule, 1 ks interaktivní panel pro ZŠ. Z dotace na on-line výuku jsme zakoupili 35 ks NTB Lenovo v pořizovací ceně Kč 325 913,00.Dále jsme zakoupili na odloučená pracoviště SPC 3 ks MFZ Canon a tiskárnu HP, šatní stěny do dvou šaten v tělocvičně, rozkládací pohovku do klubovny na internátě, kancelářské křeslo do ředitelky, parní čistič na údržbu, zahradní domek k uložení kol a koloběžek a nerezový servírovací vozík a nerezový termos 10 litrů do ŠJ. Do MŠ na Mošnerově ulici jsme zakoupili z daru od firmy Metech akustickou kytaru, zesilovač k vibroakustickým pomůckám, pocitový chodník a houpačku. Dále jsme pořídili učební pomůcky do kabinetu ČJ a do mateřských školek. Od Spolku Prologopaed jsme dostali darem didaktickou pomůcku Roční období.V prosinci jsme zaevidovali do majetku cvičební pomůcky, kterým skončila výpůjčka od UP v Olomouci v rámci projektu, celková cena Kč 40 388,00 (2 ks venkovní trampolína, 2 ks Kinball, 2 ks stůl na stolní tenis).0.00
B.I.2.Rozpis výnosů z prodeje služeb v HČ k 31. 12. 2020:

tržby za stravné žáci = Kč 777 189,69
tržby za stravné zaměstnanci = Kč 266 750,22
tržby za ubytování žáci = Kč 33 540,00
školné ŠD, MŠ, úplata zájmové kroužky = Kč 133 800,00
0.00
B.I.16.Čerpání fondů k 31. 12. 2020:
RF = Kč 40 061,00 (nákup kompenzačních pomůcek do MŠ Mošnerova z daru od firmy Metech)
FO = Kč 5 000,00 (odměna ředitelka školy za DČ 2019)
FI = Kč 388 130,15 (oprava sportovní podlahy a malování v tělocvičně - shcálené FAMA žádanky)
0.00
B.I.17.Ostatní výnosy z činnosti jsou následující:

Vyúčtování dohadné položky Dětské centrum Ostrůvek za rok 2019 náklady související se smlouvou o spolupráci = Kč 10 085,00
Tržba za zničené učebnice a ztracené čipy = Kč 5 263,00
Nevyzvednuté přeplatky za stravné = 62,00¨
Věcné dary = Kč 57 280,66 (od Spolku Prologopaed didaktické pomůcky Roční období a Listnaté stromy, solární sprcha, venkovní trampolíny, kinbally, stoly na stolní tenis)
Tržba za drobné vydání dítě z Dět. domova Olomouc = Kč 50,00
Tržba za jednorázové obaly na pokrmy = Kč 770,00
cenové zaokrouhlení ve prospěch = Kč 12,06
0.00
B.IV.2.Výnosy z příspěvku na odpisy UZ 00302 = Kč 889 884,00
Výnosy z příspěvku na provoz UZ 00300 = Kč 3 677 042,00
Výnosy z příspěvku na mzdové náklady UZ 00301 = Kč 13 958,00
Výnosy z transferu na přímé nálady UZ 33353 = Kč 64 720 899,00
Výnosy transfer projekt "Šablony II" UZ 33063 - Kč 1 054 917,00
Výnosy z transferu UZ 33040 = Kč 40 000,00
Transferový podíl = Kč 75 306,12
0.00
C.2.
Výsledek hospodaření k 31. 12. 2020 je zisk Kč 90 239,08, z toho zisk v hlavní činnosti Kč 50 131,19 a zisk v DČ ve výši Kč 40 107,89 Transferový podíl na účtu 672 0753 je zaúčtován ve výši Kč 75 306,12, v HČ je po odečtení transferového podílu ztráta ve výši Kč 25 174,93, celkový zisk po odečtení transferového podílu je Kč 14 932,96. Provozní příspěvek jsme obdrželi ve výši Kč 3 677 042,00 a byl vyčerpán v plné výši. Příspěvek na mzdové náklady jsme obdrželi ve výši Kč 13 958,00 (zdravotní a sociální pojištění z finančních darů pro zaměstnance z FKSP k jubilejím a zdravotní a sociální pojištění a příděl do FKSP z odměny z FO) a vyčerpali v plné výši. Všechny finanční prostředky jsme použili hospodárně a efektivně. Výsledek hospodaření v letoším roce ovlivnila opatření související s šířením pandemie covid 19. Oproti loňskému roku byly nižší tržby za školné, ubytování a úplata za zájmové kroužky. Výnosy v DČ jsou třetinové oproti loňskému roku (pronájmy tělocvična jen 3 měsíce, totéž s vařením pro cizí strávníky). Hospodaření kuchyně bylo ovlivněno uzavřením vývařovny po dobu 1,5 měsíce z důvodu onemocnění personálu. Jídlo pro děti, žáky a zaměstnance jsme dováželi z vývařovny na Gymnáziu Hejčín. V letošním roce bylo v kuchyni připraveno poloviční množství stravovacích jednotek oproti loňskému roku. S tím souvisí i nižší materiálové náklady a energie. Naopak v letošním roce byly vyšší náhrady mezd za DPN z důvodu vyšší nemocnosti kvůli koronaviru (Kč 456 755,00). Přestože nám byl provozní příspěvek krácen o Kč 150 000,00, dosáhli jsme celkově kladného VH. Hospodaření školy je vyrovnané. Některé nákladové položky byly nižší (potraviny, pohonné hmoty, kancelářské potřeby, papír, tonery,nákup drobného majetku, elektřina, vodné, stočné, srážky, praní prádla),což souvisí s on-line výukou a nižšími výkony kvůli opatřením souvisejícím s pandemií covid 19. Některé nákladové položky byly naopak vyšší (čistící prostředky, dezinfekce, opravy dopravních prostředků, nemovitého majetku, služby). U služeb je navýšení u ostrahy, odvozu tříděného odpadu (plasty a papír), služeb za pronájem kanceláří SPC na odloučených pracovištích a služeb za zpracování mezd. Vyšší byly i náklady v MŠ Mošnerova, související se smlouvou o spolupráci s Dětským ostrůvkem (Kč 17 000,00). V areálu byla provedena oprava a regulace vytápění kvůli vysokým nákladům za vytápění, navzdory zateplení budov. V letošním roce jsme museli uhradit odvod do SR za nezaměstnání osob se ZP (za 0,09 osob) Kč 7 788,00. Měli jsme povinnost zaměstnat 4,01 osob, zaměstnali jsme 2,34 osob, zboží na náhradní plnění jsme odebrali za 1,58 osob. V průběhu roku nám odešla jedna pracovnice ZTP a kvůli omezenému provozu jsme odebrali méně zboží na náhradní plnění (tonery, potraviny, kancelářské potřeby, papír). V letošním roce jsme provedli velkou opravu tělocvičny - kompletní oprava podlahy, vymalování (hrazeno z FI, FAMA žádanky schválené zřizovatelem). Dále jsme vyměnili šatní stěny a opravili podlahy ve dvou šatnách. Z hlediska bezpečnosti jsme museli provést opravu osvětlení v tělocvičně a chodbě. Neplánované náklady jsme pokryli úsporou na jiných nákladových položkách a částečně uhradili z tržeb doplňkové činnosti.


Doplňková činnost Sloupec 2 Hospodářská činnost


Účetní jednotka provozovala k 31. 12. 2020 tři okruhy doplňkové činnosti (ze 6 okruhů uvedených ve zřizovací listině).
1. okruh DČ - stravné cizí
Náklady = Kč 262 449,26
Výnosy = Kč 268 051,65
Zisk = Kč 5 602,39

2. okruh DČ - pronájmy tělocvičny
Náklady = Kč 50 022,00
Výnosy = Kč 84 167,50
Zisk = Kč 34 145,50

3. okruh DČ - mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů a školení - SPC
Náklady = Kč 7 140,00
Výnosy = Kč 7 500,00
Zisk = Kč 360,00


Rozdělení nákladů mezi hlavní a doplňkovou činnost provádíme tak, že mzdové náklady (platy nebo OON) účtujeme přímo do hlavní nebo doplňkové činnosti (rozdělením úvazků nebo vystavením dohody o provedení práce na konkrétní hodiny). Také spotřebu potravin u stravného účtujeme na základě výdejek přímo do hlavní nebo doplňkové činnosti. Společné náklady ( materiál, energie, služby, odpisy) prvotně účtujeme jako náklady činnosti hlavní, do doplňkové činnosti jsou převáděny poměrem výkonů v jednotlivých druzích činnosti. U pronájmů tělocvičny je to poměrem hodin provozu tělocvičny v doplňkové činnosti (cvičení TJ Olomouc, TAI-CHI, ing. Klimčák a ostatní pronájmy) a hodin provozu v hlavní činnosti (cvičení děti MŠ, žáci ZŠ a internátu)k celkovému počtu hodin provozu tělocvičny. U pronájmů převádíme věcné náklady do doplňkové činnosti pololetně. U cizího stravného je to poměrem počtu jídel připravených v doplňkové činnosti a počtu jídel připravených celkem ve ŠJ. U stravného cizího převádíme věcné náklady do doplňkové činnosti čtvrtletně, vždy k datu mezitimní závěrky. Tento způsob klíčování nákladů dává přesnější obraz o nákladech příslušejících jednotlivým dopňkovým činnostem, než poměr výnosů z hlavní a doplňkové činnosti.
0.00

Příloha

Fond kulturních a sociálních potřeb

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
A.I. Počáteční stav fondu k 1.1.527838.89
A.II. Tvorba fondu944690.00
1. Základní příděl944690.00
2. Splátky půjček na bytové účely poskytnutých do konce roku 19920.00
3. Náhrady škod a pojistná plnění od pojišťovny vztahující se k majetku pořízenému z fondu0.00
4. Peněžní a jiné dary určené do fondu0.00
5. Ostatní tvorba fondu0.00
A.III. Čerpání fondu1046904.75
1. Půjčky na bytové účely0.00
2. Stravování266944.00
3. Rekreace241348.50
4. Kultura, tělovýchova a sport502612.25
5. Sociální výpomoci a půjčky0.00
6. Poskytnuté peněžní dary36000.00
7. Úhrada příspěvku na penzijní připojištění0.00
8. Úhrada části pojistného na soukromé životní pojištění0.00
9. Ostatní užití fondu0.00
A.IV. Konečný stav fondu425624.14

Příloha

Rezervní fond

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
D.I. Počáteční stav fondu k 1.1.282378.38
D.II. Tvorba fondu620924.14
1. Zlepšený výsledek hospodaření140850.14
2. Nespotřebované dotace z rozpočtu Evropské unie430074.00
3. Nespotřebované dotace z mezinárodních smluv0.00
4. Peněžní dary - účelové50000.00
5. Peněžní dary - neúčelové0.00
6. Ostatní tvorba0.00
D.III. Čerpání fondu280061.00
1. Úhrada zhoršeného výsledku hospodaření0.00
2. Úhrada sankcí0.00
3. Posílení fondu investic se souhlasem zřizovatele240000.00
4. Časové překlenutí dočasného nesouladu mezi výnosy a náklady0.00
5. Ostatní čerpání40061.00
D.IV. Konečný stav fondu623241.52

Příloha

Fond investic

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

PoložkaBěžné období
F.I. Počáteční stav fondu k 1.1.137382.06
F.II. Tvorba fondu1151484.00
1. Peněžní prostředky ve výši odpisů hmotného a nehmotného dlouhodobého majetku prováděné podle zřizovatelem schváleného odpisového plánu911484.00
2. Investiční příspěvek z rozpočtu zřizovatele0.00
3. Investiční dotace ze státních fondů a jiných veřejných rozpočtů0.00
4. Ve výši příjmů z prodeje svěřeného dlouhodobého hmotného majetku0.00
5. Peněžní dary a příspěvky od jiných subjektů0.00
6. Ve výši příjmů z prodeje majetku ve vlastnictví příspěvkové organizace0.00
7. Převody z rezervního fondu240000.00
F.III. Čerpání fondu1191014.15
1. Pořízení a technické zhodnocení hmotného a nehmotného dlouhodobého majetku, s výjimkou drobného hmotného a nehmotného dlouhodobého majetku0.00
2. Úhrada investičních úvěrů nebo půjček0.00
3. Odvod do rozpočtu zřizovatele802884.00
4. Navýšení peněžních prostředků určených na financování údržby a oprav majetku, který příspěvková organizace používá pro svou činnost388130.15
F.IV. Konečný stav fondu97851.91

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

G. Doplňující informace k položce „A.II.3. Stavby" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
G.Stavby82448981.5233224512.0049224469.5249960957.52
G.1.Bytové domy a bytové jednotky0.000.000.000.00
G.2.Budovy pro služby obyvatelstvu76239504.7031222375.0045017129.7045618737.70
G.3.Jiné nebytové domy a nebytové jednotky0.000.000.000.00
G.4.Komunikace a veřejné osvětlení80997.0058853.0022144.0022444.00
G.5.Jiné inženýrské sítě3428305.76989405.002438900.762551520.76
G.6.Ostatní stavby2700174.06953879.001746295.061768255.06

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

H. Doplňující informace k položce „A.II.1. Pozemky" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
H.Pozemky9389617.150.009389617.159389617.15
H.1.Stavební pozemky0.000.000.000.00
H.2.Lesní pozemky0.000.000.000.00
H.3.Zahrady, pastviny, louky, rybníky0.000.000.000.00
H.4.Zastavěná plocha3338066.430.003338066.433338066.43
H.5.Ostatní pozemky6051550.720.006051550.726051550.72

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

I. Doplňující informace k položce "A.II.4. Náklady z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
I.Náklady z přecenění reálnou hodnotou0.000.00
I.1.Náklady z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 640.000.00
I.2.Ostatní náklady z přecenění reálnou hodnotou0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

J. Doplňující informace k položce "B.II.4. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
J.Výnosy z přecenění reálnou hodnotou0.000.00
J.1.Výnosy z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 640.000.00
J.2.Ostatní výnosy z přecenění reálnou hodnotou0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00601683
sestavená k 31.12.2020
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

Informace o projektech partnerství veřejného a soukromého sektoru

Základní údajeDodavatelStavební fázeVýdaje vynaložené na pořízení majetkuPlatby za dostupnostDalší platby a plnění zadavatele
ProjektDruh projektuDatum uzavření smlouvyObchodní firmaRok zahájeníRok ukončeníOcenění pořizovaného majetku dle smlouvyt-4t-3t-2t-1CelkemPočátekKonect-4v tom výdaje na pořízení majetkut-3v tom výdaje na pořízení majetkut-2v tom výdaje na pořízení majetkut-1v tom výdaje na pořízení majetkuVýdaje na pořízení majetku celkemt-4t-3t-2t-1Celkem