Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.6.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.1. Informace podle § 7 odst. 3 zákona
Účetní jednotka vychází z předpokladu, že bude nepřetržitě pokračovat ve své činnosti. V účetní jednotce nenastává žádná skutečnost, která by ji omezovala nebo jí zabraňovala v této činnosti pokračovat i v dohledné budoucnosti. Na území České republiky došlo k zlepšení epidemické situace v souvislosti s výskytem koronaviru SARS-CoV-2. Nouzový stav byl ukončen 11. dubna 2021. Náklady v souvislosti s nákupem a bezplatnou distribucí zdravotnického materiálu pro boj s epidemií COVID-19 pokračují i v roce 2021 - blíže viz stať E.2.
A.2. Informace podle § 7 odst. 4 zákona
Mezi roky 2020 a 2021 nenastaly změny v závazných Českých účetních standardech. Účetní jednotka neprovedla oproti předchozímu účetnímu období žádné změny v uspořádání, označování a obsahovém vymezení položek účetní závěrky ani nezměnila způsoby oceňování. Účtový rozvrh byl v souvislosti s novelou § 69 rozpočtových pravidel a novelou č. 129/2021 Sb. vyhlášky č. 430/2001 Sb. o nákladech na stravování rozšířen o další účet 528 pro tzv. stravenkový paušál. V souladu s novelou č. 612/2020 Sb. vyhlášky 114/2002 Sb., o FKSP vykazuje MV od 1.1.2021 v položce C.II.2. - FKSP (účet 412) také a) příspěvek na použití zařízení péče o děti (§ 4a) vyhlášky 114/2002 Sb., o FKSP - příspěvek na náklady za použití mateřské školy podle školského zákona a zařízení poskytujícího služby péče o dítě v dětské skupině, b) smuteční kytice a věnce při úmrtí zaměstnance (§14a). V části F jsou tato plnění z fondu vykázána v řádku A.III.9 - ostatní užití fondu. Z důvodu zpřesnění věrného zobrazení a zkvalitnění vypovídací schopnosti účetní závěrky vykazuje účetní jednotka od účetního období 2021 vybrané náklady nově v položce A.I.17. Jiné sociální náklady (účet 528), které dosud byly vykazovány na účtech 518, 549 nebo 571. Jedná se např. o: pohřeb nákladem bezpečnostního sboru, používání vlastních předmětů potřebných pro výkon práce, příspěvky na výživu a ošetřování služebních psů, náhrady škod fyzickým osobám - úrazy, věcnou škodu, úřednickou zkoušku.
A.3. Informace podle § 7 odst. 5 zákona
MV vede účetnictví v plném rozsahu a používá metody stanovené vyhláškou č. 410/2009 Sb., ve znění pozdějších předpisů a Českými účetními standardy (č. 701-710). Informace jsou v účetní závěrce uvedeny v Kč na dvě desetinná místa. Minulé období je Netto k 31.12. Metoda oceňování ===================================== Nakoupený majetek a zásoby je oceňován pořizovacími cenami stanovenými v souladu s vyhláškou č. 410/2009 Sb. MV nevyužilo možnosti snížení dolní hranice ocenění drobného dlouhodobého majetku (DDM), užívá standardní cenové hranice stanovené vyhláškou č. 410/2009 Sb. (§11 odst. 6 a §14 odst. 6 - tj. 3 resp. 7 tis. Kč). Náklady i výdaje související s pořízením dlouhodobého majetku se stávají součástí jeho pořizovací ceny od okamžiku schválení investičního záměru (okamžik rozhodnutí o pořízení investice) do okamžiku uvedení pořizovaného dlouhodobého majetku do užívání. Položky, které se váží k pořízení majetku, ale nastaly před okamžikem rozhodnutí o pořízení investice nebo po okamžiku uvedení pořizovaného dlouhodobého majetku do užívání, jsou provozními náklady. Položky související s výběrovým řízením (od okamžiku rozhodnutí o pořízení investice) se považují za součást pořizovací ceny dlouhodobého majetku. Výjimkou z tohoto pravidla je výdaj za zveřejnění veřejné zakázky (inzerát), který se s ohledem na princip významnosti a při zohlednění pracnosti spojené s jeho případným zahrnutím do ocenění za součást ocenění dlouhodobého majetku nepovažuje. U stavebních investic platí, že mezi předprojektové přípravné práce, které jsou součástí ocenění dlouhodobého majetku, patří například dokumentace k územnímu řízení nebo geologický průzkum. Do ocenění stavby se zahrnuje také projektová dokumentace, stavební dozor a ostraha staveniště. V případech, že půdorys likvidované stavby zasahuje do půdorysu nově pořizované stavby, náklady za demolici a zůstatková cena stávající stavby se stanou součástí ocenění nové stavby. V případě, že položka související s pořízením dlouhodobého majetku se týká více než jednoho dlouhodobého majetku, účtuje se podle podílů zjištěného ocenění jednotlivého pořizovaného dlouhodobého majetku na součtu zjištěného ocenění veškerého souvisejícího dlouhodobého majetku. Výdaje související se zajištěním financování a administrací přijatých transferů na pořízení dlouhodobého majetku se nepovažují za součást pořizovací ceny tohoto dlouhodobého majetku. Při změně příslušnosti hospodaření (resp. při bezúplatném příjmu od vybrané účetní jednotky) MV přebírá ocenění a výši oprávek od předávající účetní jednotky. V rámci kapitoly 314 se přebírá nejen ocenění, ale i způsob zaúčtování. Ostatní bezúplatně nabytý majetek je oceňován reprodukční pořizovací cenou, v případě nabytí darem je zohledněna cena uvedená v darovací smlouvě, pokud odpovídá definici reprodukční pořizovací ceny stanovené zákonem o účetnictví. Majetek vytvořený vlastní činností je oceňován na úrovni úplných vlastních nákladů. Od okamžiku uvedení dlouhodobého nehmotného majetku nebo dlouhodobého hmotného majetku do užívání účetní jednotka neúčtuje o změně výše ocenění tohoto majetku, nestanoví-li zákon, vyhláška nebo Český účetní standard jinak. Metoda oceňování souboru majetku: Soubory hmotných movitých věcí vykazuje MV v ocenění pořizovacími cenami (a vede k nim operativní evidenci s uvedením hlavní věci a pořizovacích cen všech věcí v souboru). Účetní odpisová skupina a doba odpisování se řídí dle hlavní věci. Při změně příslušnosti hospodaření (resp. při bezúplatném příjmu od vybrané účetní jednotky) MV přebírá ocenění a výši oprávek od předávající účetní jednotky. Ostatní bezúplatně nabytý majetek je oceňován reprodukční pořizovací cenou, v případě nabytí darem je zohledněna cena uvedená v darovací smlouvě, pokud odpovídá definici reprodukční pořizovací ceny stanovené zákonem o účetnictví. V případě změny v rozsahu souboru (přidání věci, vyřazení věci), aniž by tím došlo k ukončení užívání souboru, upravuje MV ocenění souboru o pořizovací cenu předmětné věci. Výjimkou z tohoto pravidla jsou opravy poškozeného souboru prováděné výměnným způsobem, kdy se měněná věc považuje z hlediska celého souboru za náhradní díl a výše ocenění se tudíž nemění. MV nemá soubor majetku tvořený kulturními památkami nebo předměty kulturní hodnoty, u něhož by nebyla známa pořizovací cena ani jedné z věcí, který by tudíž byl oceněn ve výši 1,- Kč. Majetek účtové třídy 0 určený k prodeji: (včetně DDM) je průběžně přeceňován na reálnou hodnotu. Majetek je považován za určený k prodeji okamžikem, kdy je nepotřebný pro stát a bylo zahájeno zjišťování zájemců o koupi podle vyhlášky č. 62/2001 Sb. o hospodaření organizačních složek státu a státních organizací s majetkem státu. Za reálnou hodnotu se považuje cena v místě a čase obvyklá, u nemovitého majetku cena stanovená aktuálním znaleckým posudkem (a to cena administrativní, pokud je vyšší než cena v místě a čase obvyklá). Disponibilní majetek (vyjma drobného dlouhodobého) je znovu přeceňován v případě, že dojde k významné změně jeho hodnoty nebo v případě vyhotovení nového znaleckého posudku. V rámci možnosti volby složeného či nesloženého účetního zápisu podle bodu 3.4.10 ČÚS 709 MV zvolilo způsob nesloženého zápisu. Volba je dána také možnostmi používaného informačního systému SAP. Prvním krokem je zrušení oprávek souvztažným zápisem proti příslušnému účtu třídy 0 a druhým krokem je přecenění z takto získané zůstatkové ceny na reálnou hodnotu účetním zápisem na účtu účtové třídy 0 proti účtu 407. Je zajištěno shodné výsledné zobrazení v účetní závěrce jako při použití nesloženého zápisu. Liší se pouze obraty na účtech. Po přecenění následuje přeúčtování na účet majetku určeného k prodeji (035 resp. 036). Zásoby určené k prodeji se na reálnou hodnotu v souladu s § 27 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, nepřeceňují. Drobný dlouhodobý majetek (DDM): Celá pořizovací cena DDM nakoupeného (nebo vlastními silami vytvořeného) je při pořízení účtována do nákladů (558) a na příslušný účet oprávek (088 resp. 078). Za majetek vytvořený vlastní činností se v souladu s metodickým výkladem Ministerstva financí považuje i DDM získaný rozebráním většího majetkového celku vedeného na účtu 022. Do nákladů (558) je účtováno také bezúplatné nabytí DDM od subjektů, které nejsou vybrané účetní jednotky, a to výsledkově proti účtu 649, v souladu s bodem 5.3.3. Účtování o zásobách ===================================== Pro účtování o zásobách MV používá způsob A. Vnitřním pokynem jsou stanoveny druhy zásob účtované přímo do spotřeby bez zaúčtování na sklad. Pro oceňování úbytků zásob ze skladu užívá MV vážený aritmetický průměr, který je počítán při každém úbytku zásob. Stejné pravidlo platí i pro oceňování úbytku zásob nabytých za účelem bezúplatného předání z účtu 139 podle § 20 odst. 3 písm. h) vyhlášky č. 410/2009 Sb., ve znění vyhlášky č. 369/2015 Sb. Výjimkou z pravidla oceňování váženým aritmetickým průměrem jsou věci pořízené z FKSP a věci vedené pod unikátním výrobním číslem (oceňují se pořizovací cenou). Pro zásoby potravin v provozu závodního stravování užívá MV i způsob B. MV má vypracován vnitřní předpis stanovující normu přirozených úbytků. Nemovité a movité věci nabyté za účelem bezúplatného předání subjektu, který není vybranou účetní jednotkou, se bez ohledu na výši ocenění považují za zásoby a vykazují se v souladu s právním předpisem na účtu 139 (nemovité věci zatím nenastaly). Toto pravidlo platí i pro předměty určené pro humanitární pomoc. O způsobu zaúčtování rozhoduje budoucí účel použití a povaha příjemce, nikoli věcná povaha věci. Pokud bezúplatně nabytá zásoba není spotřebována nebo nedochází k jejímu jinému úbytku v účetním období, ve kterém byla nabyta, účtuje se o časovém rozlišení výnosů. Přitom se aplikuje princip významnosti (50 000,- Kč). Při účetním rozpouštění výnosů příštích období do výnosů běžného období se výnosy oceňují ve výši nákladů (pokud je náklad oceněn váženým aritmetickým průměrem, ocení se související výnos stejnou částkou). Metoda časového rozlišení nákladů a výnosů ===================================== MV používá metodu časového rozlišení nákladů a výnosů (včetně tvorby dohadných položek). Obdobím se pro potřeby časového rozlišení rozumí kalendářní rok, a to i u transferů. Mezi měsíci nebo čtvrtletími téhož období MV časově nerozlišuje. Při časovém rozlišení je aplikován princip významnosti. Hranice významnosti byla stanovena na částku 50 000,-Kč. Do této částky se časově nerozlišuje (kromě záloh na transfery). Výjimkou z výše uvedeného pravidla je vykázání transferů mezi Ministerstvem vnitra a zřízenými příspěvkovými organizacemi. Příspěvek na provoz, který má charakter zálohového transferu určeného k vypořádání, je časově rozlišován měsíčně. MV jako zřizovatel podle podkladů příspěvkové organizace průběžně navyšuje dohadný účet pasivní (389) souvztažně s účtem 571. Příspěvková organizace ve stejné výši průběžně navyšuje dohadný účet aktivní (388) souvztažně s účtem 671. K vypořádání dojde v termínu stanoveném právním předpisem. Metoda opravných položek ===================================== Opravné položky k pohledávkám jsou tvořeny i snižovány průběžně v návaznosti na délku prodlení podle § 65 odst. 6 vyhlášky č. 410/2009 Sb. (10% za každých 90 dní po splatnosti). Snížení opravných položek vytvořených v rámci prvního použití metody prostřednictvím účtu 406 je v souladu s doporučením Ministerstva financí účtováno prostřednictvím příslušného účtu nákladů - 556, tj. výsledkově, nikoli rozvahově. MV (zpravidla při inventarizaci) posuzuje i potřebu tvorby opravné položky k majetku (včetně zásob), například z titulu věcných břemen. U nedokončeného dlouhodobého majetku se opravné položky tvoří za každé dva roky, ve kterých nedošlo ke změně jeho ocenění, a to ve výši 20 % z jeho pořizovací ceny, nejpozději k rozvahovému dni daného období, ve kterém byla tato podmínka splněna. Metoda kurzových rozdílů ===================================== MV aplikuje metodu kurzových rozdílů - průběžně je výsledkově účtováno o kurzových rozdílech k okamžiku uskutečnění účetního případu. Přecenění položek uvedených v § 4 odst. 12 zákona o účetnictví kurzem vyhlášeným ČNB se provádí k rozvahovému dni, v mezitímní účetní závěrce neprovádí. Kurzové rozdíly jsou účtovány prostřednictvím příslušných účtů nákladů a výnosů 563 a 663. MV od roku 2016 používá pevný kurz (roční, rovný kurzu vyhlášenému ČNB platnému k 1.1. účetního období - tedy kurz vyhlášený předchozí pracovní den). Cenné papíry v cizí měně MV nedrží. Metoda rezerv ===================================== MV používá metodu tvorby rezerv, v souladu s vnitřním pokynem, který vydala v návaznosti na ČÚS 705 v roce 2016, ale dosud nebyly u žádného účetního případu splněny potřebné podmínky pro tvorbu rezervy (žádná rezerva není vytvořena). Za tituly pro tvorbu rezerv účetní jednotka stanovila rizika plynoucí z prováděných neuzavřených kontrol (hrozí-li sankce nad 500 tis. Kč) a rizika z potenciálně prohraných soudních sporů s žalobním požadavkem finančního charakteru nad 3 mil. Kč. Metoda odpisování ===================================== MV odepisuje majetek rovnoměrným způsobem v souladu s Českým účetním standardem č. 708. Výkonový ani komponentní způsob odpisování není využíván. O odpisech je účtováno měsíčně dle odpisového plánu. MV neodpisuje pozemky, kulturní předměty a další majetek uvedený v § 66 odst. 7 vyhlášky č. 410/2009 Sb. včetně majetku určeného k prodeji. Významné informace pro vykazování na podrozvahových účtech MV ========================================= Za významné informace pro vykazování na podrozvahových účtech MV považuje tyto skutečnosti (není-li uvedeno ocenění, tak bez ohledu na výši částky): a) oblast transferů O podmíněných pohledávkách nebo závazcích z transferů MV účtuje, pokud má být souvztažný příjem nebo výdaj realizován formou skutečného finančního toku, nikoli jen formou rozpočtového opatření. - podmíněná pohledávka z titulu refundace nákladů u projektu jiného subjektu (než ministerstva) spolufinancovaného ze zahraničí, na který MV poskytlo předfinancování. Podmíněná pohledávka vzniká ve výši očekávané refundace, a to k okamžiku poskytnutí finančních prostředků ministerstvem příjemci a zaniká k okamžiku jejího schválení, - podmíněná pohledávka za vlastní projekt MV spolufinancovaný ze zahraničí. Podmíněná pohledávka vzniká k okamžiku podání žádosti o platbu a zaniká k okamžiku jejího schválení. U strukturálních fondů vzniká podmíněná pohledávka k okamžiku, kdy na řídící orgán (např. Ministerstvo pro místní rozvoj, Ministerstvo práce a sociálních věcí) byla předložena žádost o platbu (převod) prostředků, které byly vynaloženy na předfinancování prostředků, které mají být kryty z prostředků z rozpočtu EU. Tato podmíněná pohledávka zaniká k okamžiku, kdy řídící orgán podal souhrnnou žádost o platbu na platební a certifikační orgán (u souhrnné žádosti o platbu se implicitně předpokládá její schválení), - podmíněný závazek z titulu poskytnutí transferu příjemci u projektů spolufinancovaných ze zahraničí. Účtuje se o něm ve výši evropského podílu bez technické pomoci pro MV. U Azylového, migračního a integračního fondu a Fondu pro vnitřní bezpečnost vzniká k okamžiku schválení národního programu Evropskou komisí. U strukturálních fondů vzniká podmíněný závazek k okamžiku, kdy je projekt doporučen k financování. Podmíněný závazek vždy zaniká okamžikem poskytnutí souvisejícího transferu, případně zrušení celého projektu či programu, - podmíněná pohledávka ze smlouvy o poskytnutí tuzemských darů, pokud mezi platností a účinností smlouvy, na jejímž základě bude přijat dar, je doba delší než 3 měsíce; - podmíněný závazek vztahující se k transferu poskytnutému MV zřízené státní příspěvkové organizaci; - podmíněný závazek z platné smlouvy o poskytnutí podpory na výzkum a vývoj podle zákona č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu a vývoje, ve znění pozdějších předpisů, a to do doby, než vznikne závazek poté, kdy příjemce vyplní svůj projekt do Centrální evidence projektů a Rada vlády pro výzkum a vývoj potvrdí, že lze uvolnit peníze. b) ostatní skutečnosti vykazované na podrozvahových účtech vyjma transferů - vybraný majetek pod hranici ocenění drobného dlouhodobého majetku (vybraný prostřednictvím celorezortního centrálního číselníku majetku), - pohledávky, u nichž bylo podle zákona č. 219/2000 Sb. upuštěno od vymáhání, - podmíněné pohledávky/závazky ze soudních sporů s žalobním požadavkem 1 mil. Kč a více, lze-li se důvodně domnívat, že by k plnění opravdu mohlo dojít, - dlouhodobé podmíněné pohledávky/závazky z nájemného, - podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji nemovitého majetku, které podléhají schválení Ministerstvem financí, - podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku, u nichž je mezi platností a účinností smlouvy doba delší než 3 měsíce, - podmíněné pohledávky/závazky ze smluv o smlouvě budoucí týkající se prodeje nebo pořízení dlouhodobého majetku, - informace o ocenění dlouhodobého majetku, který byl účetní jednotce odcizen a nebylo promlčeno právo na náhradu škody (vykazuje se jako podmíněné aktivum, přičemž podmínkou se zde rozumí jeho případné nalezení a navrácení ve stavu vhodném k opětnému zařazení do aktiv). Vykazuje se v pořizovací ceně. - informace o přísně zúčtovatelném tiskopisu (zejména příkazové bloky, není-li známo ocenění, tak ve výši 1,- Kč za tiskopis), - podmíněné závazky z užívání nemovitého majetku vypůjčeného od jiné účetní jednotky kapitoly 314 na delší dobu než 1 rok (ve výši ocenění majetku nebo jeho poměrné části v účetnictví půjčitele, není-li ve smlouvě / zápisu stanoveno jinak), - podmíněné závazky z užívání dlouhodobého majetku (tj. majetku svým charakterem odpovídajícího účtové třídě 0) vypůjčeného od externích subjektů na dobu delší než jeden rok - oceněné dle smlouvy, resp. sdělení majitele resp. dle odborného odhadu. - riziko odvodu z probíhajících neuzavřených kontrol, které svou výší převyšují částku 50 000,- Kč, a zároveň splňuje další podmínky pro kvalifikaci na příslušném podrozvahovém účtu dle vnitřního pokynu k rezervám, - dlouhodobé podmíněné závazky z titulu služeb, pokud roční smluvní závazek přesahuje hodnotu 100 mil. Kč včetně DPH. Pro ocenění podmíněných skutečností vyplývajících z uzavřených smluv platí, že a) v případě smlouvy na dobu určitou výše ocenění odpovídá součtu za budoucí očekávaná plnění, která ještě nebyla k rozvahovému dni uskutečněna, b) v případě smlouvy na dobu neurčitou výše ocenění odpovídá součtu za budoucí očekávaná plnění v úhrnu za tři následující roky po rozvahovém dni. Doplňující informace k části F - FKSP: ===================================== MV poskytuje půjčky z FKSP. Celková výši dosud nesplacených půjček na bytové účely činí 21 501 053,69 Kč a sociálních půjček 32 550,- Kč. Vzhledem k tomu, že v souladu s ČÚS 704 Fondy účetní jednotky neovlivňuje poskytnutí návratné půjčky stav fondu (účet 412), není tato informace uvedena ve stati A. III. části F přílohy účetní závěrky. Doplňující informace k části H. Stavební pozemky ===================================== MV v řádku H.1. Stavební pozemky nevykazuje žádný údaj, vzhledem k obsahové nejasnosti této položky. Podle ustanovení § 2 písm. c) katastrálního zákona č. 256/2013 Sb. je stavební parcelou pozemek evidovaný v druhu pozemku zastavěná plocha a nádvoří. Podle přílohy ke katastrální vyhlášce č. 357/2013 Sb. (stať 1 bod 13), která stanoví technické podrobnosti pro správu katastru, se druhem pozemku "zastavěná plocha a nádvoří" rozumí pozemek, na němž je a) budova včetně nádvoří (tj. části zastavěného stavebního pozemku, obsahující dvůr, vjezd, drobné stavby, bazén, zatravněné plochy, okrasné záhony a jiné přiléhající plochy, které slouží k lepšímu užívání stavby), vyjma skleníku, který je v katastru evidován jako budova, postaveného na zemědělském nebo lesním pozemku, budovy postavené na lesním pozemku a budovy evidované na pozemku vodní plocha, b) společný dvůr, c) zbořeniště, d) vodní dílo. Zkráceně se tento druh pozemku označuje jako "zast. pl.", tedy zastavěná plocha. Zastavěná plocha však do H.1. patřit nemůže, protože má ve výkazu svou vlastní položku "H.4 Zastavěná plocha". Nádvoří je stavba a do H.1. také nepatří. Není tedy jasné, co má být vykazováno v položce "H.1. Stavební pozemky", proto zde MV neuvádí žádnou hodnotu.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.6.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.4. Informace podle § 7 odst. 5 zákona o stavu účtů v knize podrozvahových účtů

Číslo položkySyntetický účetNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
P.I.901Majetek a závazky účetní jednotky664413035.65653481839.79
P.I.1.901Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek194545294.64194486078.66
P.I.2.902Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek 401505459.05392310162.85
P.I.3.905Vyřazené pohledávky 67776060.8866631975.20
P.I.4.906Vyřazené závazky 0.000.00
P.I.5.909Ostatní majetek 586221.0853623.08
P.II. Krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů a krátkodobé podmíněné závazky z transferů84295883.59138735203.23
P.II.1.911Krátkodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů 84295883.59138735203.23
P.II.2.912Krátkodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů 0.000.00
P.II.3.913Krátkodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.II.4.914Krátkodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.II.5.915Ostatní krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů 0.000.00
P.II.6.916Ostatní krátkodobé podmíněné závazky z transferů 0.000.00
P.III.Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou37322572.0316813115.95
P.III.1.921Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou 0.000.00
P.III.2.922Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodou úplatného užívání majetku jinou osobou 10215621.9510215621.95
P.III.3.923Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce 0.000.00
P.III.4.924Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce 517487.00517487.00
P.III.5.925Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů 0.000.00
P.III.6.926Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů 26589463.086080007.00
P.IV.Další podmíněné pohledávky6872792.146844539.14
P.IV.1.931Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku 0.000.00
P.IV.2.932Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku 0.000.00
P.IV.3.933Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv 94867.0028080.00
P.IV.4.934Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv 1011740.241050274.24
P.IV.5.939Krátkodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní 0.000.00
P.IV.6.941Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní 0.000.00
P.IV.7.942Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům 0.000.00
P.IV.8.943Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům 0.000.00
P.IV.9.944Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění 0.000.00
P.IV.10.945Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění 0.000.00
P.IV.11.947Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 445365.00445365.00
P.IV.12.948Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 5320819.905320819.90
P.V.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů a dlouhodobé podmíněné závazky z transferů1446822735.151180472100.07
P.V.1.951Dlouhodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů 4408276.854408276.85
P.V.2.952Dlouhodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů 0.000.00
P.V.3.953Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.V.4.954Dlouhodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.V.5.955Ostatní dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů 0.000.00
P.V.6.956Ostatní dlouhodobé podmíněné závazky z transferů 1442414458.301176063823.22
P.VI.Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku1429281554.661397352488.87
P.VI.1.961Krátkodobé podmíněné závazky z operativního leasingu 1836093.474472125.55
P.VI.2.962Dlouhodobé podmíněné závazky z operativního leasingu 219670.00219670.00
P.VI.3.963Krátkodobé podmíněné závazky z finančního leasingu 0.000.00
P.VI.4.964Dlouhodobé podmíněné závazky z finančního leasingu 0.000.00
P.VI.5.965Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce 0.00481386.40
P.VI.6.966Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce 1076396922.641047014993.17
P.VI.7.967Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů 575560.00575400.00
P.VI.8.968Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů 350253308.55344588913.75
P.VII.Další podmíněné závazky9649424271.349648497565.34
P.VII.1.971Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku 0.000.00
P.VII.2.972Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku 0.000.00
P.VII.3.973Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv 0.000.00
P.VII.4.974Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv 9083150917.619082224211.61
P.VII.5.975Krátkodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu 0.000.00
P.VII.6.976Dlouhodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu 0.000.00
P.VII.7.978Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní 0.000.00
P.VII.8.979Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní 101486297.60101486297.60
P.VII.9.981Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových 0.000.00
P.VII.10.982Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových 0.000.00
P.VII.11.983Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních 0.000.00
P.VII.12.984Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních 0.000.00
P.VII.13.985Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 0.000.00
P.VII.14.986Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 464787056.13464787056.13
P.VIII.Ostatní podmíněná aktiva a ostatní podmíněná pasiva a vyrovnávací účty3186421.483304697.96
P.VIII.1.991Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva 0.000.00
P.VIII.2.992Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva 3186421.483304697.96
P.VIII.3.993Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva 0.000.00
P.VIII.4.994Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva 0.000.00
P.VIII.5.999Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtům -11720621302.56-11398326204.51

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.6.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.5. Informace podle § 18 odst. 3 písm. b) zákona

A.5. Informace podle § 18 odst. 3 písm. b) zákona
Identifikační číslo MV je uvedeno v záhlaví jednotlivých částí účetní závěrky (00007064). MV není zapsáno do veřejného rejstříku ve smyslu § 1 zákona č. 304/2013 Sb. o veřejných rejstřících právnických a fyzických osob.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.6.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.6. Informace podle § 19 odst. 6 zákona

A.6. Informace podle § 19 odst. 6 zákona
Kromě dále uvedených skutečností nenastaly v MV významné změny v podmínkách či situacích, které existovaly ke konci rozvahového dne. Nouzový stav byl vládou vyhlášen na území České republiky od pondělí 5. října 2020. Důvodem byla stále se zhoršující epidemická situace v souvislosti s výskytem koronaviru SARS-CoV-2, která nepřetržitě trvala až do dubna roku 2021, kdy byl nouzový stav 11. 4. 2021 ukončen. Zvýšení nákladů, které začalo během loňského roku v souvislosti s nákupy a bezplatnou distribucí zdravotnického materiálu pro boj s pandemií COVID-19, pokračuje i tento rok, blíže viz stať E.2.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.6.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

B.1.Informace podle § 66 odst. 6 zákona
Žádný účetní případ, u něhož by existovala podmíněnost nabytí právních účinků zápisu do katastru nemovitostí, k datu, k němuž je sestavena tato účetní závěrka, nenastal.
B.2.Informace podle § 66 odst. 8 zákona
MV jako organizační složka státu netvoří fond reprodukce majetku nebo fond investic a neuvádí tudíž informace o jeho finančním krytí.
B.3.Informace podle § 68 odst. 3 zákona
54450.00MV má hladinu významnosti stanovenou vnitřním předpisem na částku 50 tis. Kč. Od počátku účetního období do okamžiku, k němuž je sestavena tato účetní závěrka proběhla následující vzájemná zúčtování ve smyslu § 68 odst. 1 vyhlášky č. 410/2009 Sb. Statutární město Kladno vratka 54 450,- Kč za metropolitní datovou infrastrukturu

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.6.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

PoložkaNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
C.1.Zvýšení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku za běžné účetní období63960085.82264711993.63
C.2.Snížení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku ve věcné a časové souvislosti0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.6.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

D.1.Počet jednotlivých věcí a souborů majetku nebo seznam tohoto majetku
0.00MV nemá kulturní památku, sbírku muzejní povahy ani jiný předmět kulturní hodnoty nebo církevní stavbu, které by byly podle § 25 odst. 1 písm. k) zákona o účetnictví oceněny ve výši 1,- Kč.
D.2.Celková výměra lesních pozemků s lesním porostem
0.00
D.3.Výše ocenění celkové výměry lesních pozemků s lesním porostem ve výši 57 Kč/m2
0.00
D.4.Výměra lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0.00
D.5.Výše ocenění lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0.00
D.6.Průměrná výše ocenění výměry lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0.00
D.7.Komentář k ocenění lesních pozemků jiným způsobem
0.00MV nemá lesní pozemek s výměrou nad 10 hektarů.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.6.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.1. Doplňující informace k položkám rozvahy

K položceDoplňující informace k položkám rozvahyČástka
A.I.1.V položce Nehmotné výsledky výzkumu a vývoje jsou vykázány nehmotné výsledky z oblasti bezpečnostního výzkumu a vývoje, například certifikované metodiky, které MV bezúplatně nabylo od příjemců podpory podle zákona č. 130/2002 Sb. V druhém čtvrtletí roku 2021 byly bezúplatně předány na Ministerstvo zdravotnictví certifikované metodiky (třídění zraněných v přednemocniční a nemocniční péči při mimořádných událostech) za více než 1,67 mil. Kč.180623512.30
A.I.2.V položce Software je vykázán software s dobou použitelnosti delší než 1 rok v jednotkové pořizovací ceně přesahující 60 tis. Kč, zejména se jedná o serverové systémy (Informační systém datových schránek, Portál veřejné správy-PVS, Agendový informační systém AIS, Registr práv a povinností RPP, Czech Point, Cizinecký informační systém, Centrum dopravních informací, Národní vízový informační systém a Národní Schengenský informační systém a další). Je zde vykázán také celorezortně užívaný ekonomický informační systém SAP. Od začátku roku došlo ke zvýšení o více než 348,94 mil. Kč. Hlavní položkou bylo zařazení dokončeného softwaru a jeho technického zhodnocení do užívání ve výši 371,30 mil. Kč, šlo zejména o úpravy pro informační systémy veřejné správy. Bezúplatně byl převeden majetek v rámci rezortu za více než 22,81 mil. Kč a na ÚZSVM za více než 448,27 tis. Kč.5495355732.93
A.I.3.V položce Ocenitelná práva jsou vykázány zejména užitné vzory, práva k audiovizuálním dílům z oblasti eGovernmentu a k logu datových schránek, vždy s dobou použitelnosti delší než 1 rok v pořizovací ceně přesahující 60 tis. Kč. V roce 2021 nebyla zatím pořízena žádná ocenitelná práva.17503305.00
A.I.5.V položce Drobný dlouhodobý nehmotný majetek je vykázán software, jehož doba použitelnosti je delší než jeden rok a ocenění je v částce 7 tis. Kč a vyšší a nepřevyšuje částku 60 tis. Kč. Během prvního pololetí roku 2021 došlo k 0,7 % nárůstu. Byl pořízen majetek za více než 7,69 mil. Kč. Vyřazen a zlikvidován byl nefunkční majetek za 1,52 mil. Kč.829685725.41
A.I.6.V položce Ostatní dlouhodobý nehmotný majetek je vykázán majetek, který svou věcnou povahou neodpovídá ostatním položkám (jde zejména o samostatně evidované studie a specializované nehmotné mapy nad 60 tis. Kč sloužící k rozhodování po dobu delší než 1 rok). V letošním roce byly zařazeny zejména pořízené studie proveditelnosti a technického řešení za 13,44 mil. Kč. MV má vnitřním předpisem pro oblast rozpočtu a účetnictví upraveno, že studie se vykazuje jako samostatný dlouhodobý nehmotný majetek, pokud má jen potenciální souvislosti s budoucím pořizováním dlouhodobého majetku a bude sloužit k rozhodování po delší dobu než 1 rok (vazba na RP 6119).196254817.19
A.I.7.V položce nedokončeného dlouhodobého nehmotného majetku MV vykazuje zejména pořizovaný software s dobou použitelnosti delší než 1 rok a v jednotkovém ocenění nad 60 tis. Kč a jeho nadlimitní (investiční) technické zhodnocení. Zařazen do používání byl nehmotný majetek v částce vyšší než 386,86 mil. Kč (úpravy pro Informační systém datových schránek, úpravy pro Portál veřejné správy-PVS, Jitka-Databáze). Nákup v prvním pololetí přesáhl částku 213,62 mil. Kč (zádržné vůči firmě Asseco Central Europe a.s. je 991,89 tis. Kč). Nejvýznamnější položkou je v současnosti připravovaný systém elektronické sbírky zákonů a mezinárodních smluv, dále modernizace radiokomunikační sítě, Národní situační centrum ochrany, dohledová centra evidence Národního archivního dědictví a kontinuální rozvoj vybraných systémů. Významnou položkou je také E-fakturace.773880323.71
A.II.1.V položce Pozemky vykazuje Ministerstvo vnitra pozemky na různých místech České republiky, s nimiž přísluší hospodařit ministerstvu. Během 1. pololetí 2021 byly bezúplatně převedeny nepotřebné pozemky na ÚZSVM za více než 83,94 mil. Kč.597613001.72
A.II.2.V položce Kulturní předměty MV vykazuje originály obrazů, gobelínů, tapisérií a movitých plastik. V prvním pololetí roku 2021 nebyly nabyty nové předměty, stav položky se snížil vyřazením o 79,02 tis. Kč.1141122.40
A.II.3.V položce stavby vykazují Generální ředitelství HZS ČR a Policejní prezidium svá sídla a další stavby v České republice (sklady, garáže, parkoviště, trenažéry, polygon, inženýrské sítě, požární nádrže, myčky vozidel, zpevněné výcvikové plochy, administrativní budovy, kotce pro psy aj.). Samotné Ministerstvo vnitra zde nevykazuje budovy, v nichž sídlí (např. objekt na Letné) - tyto stavby jsou v technické péči a příslušnosti hospodaření státní příspěvkové organizace Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra (to se netýká budov Generálního ředitelství HZS ČR a Policejního prezidia). Samotné MV (bez Generálního ředitelství HZS ČR a Policejního prezidia) vykazuje v této položce zejména rozvody, kanalizace, přípojky, parkoviště a obdobné stavby ve třech sídlištích v Praze a budovy ve zvláštním režimu. Během roku 2021 hodnota položky Stavby vzrostla o více než 112,78 mil. Kč. V prvním pololetí byl zařazen majetek do užívání za více než 117,43 mil. Kč. Demolicí v důsledku nové výstavby byl vyřazen majetek za 4,64 mil. Kč6442463797.60
A.II.4.Položka Samostatné hmotné movité věci a soubory hmotných movitých věcí obsahuje majetek s dobou použitelnosti delší než 1 rok v pořizovací ceně nad 40 tis. Kč, obsahuje převážně automobilní techniku (včetně speciální hasičské techniky, CAS, požárních žebříků, tahačů a autobusů), výpočetní techniku (osobní počítače, servery, notebooky, routery, switche, firewally, disková pole, skenery včetně speciálních, tiskárny včetně multifunkčních, rackové skříně, UPS apod.), výzbrojní techniku, zdravotnický a veterinární majetek, nábytek, laboratorní přístroje, ochranné obleky a fototechniku. Hodnota položky vzrostla o více než 303,90 mil. Kč, a to zejména nákupem dopravních prostředků (za 81,67 mil Kč), různých druhů přepínačů (switchů), firewalů, počítačů, rozšíření diskových polí, kamer, sekvenátoru, konvektomatu, kotle, zobrazovacích zřízení nebo hudebních nástrojů. Bezúplatně byl předán majetek za více než 48,35 mil. Kč a přijat za 23,93 mil Kč (z toho od ÚZSVM za 17,55 mil. Kč). Z důvodu opotřebení a nefunkčnosti byl vyřazen majetek za více než 12,66 mil. Kč - většinou se jednalo o dopravní prostředky.21033809028.71
A.II.6.V položce Drobný dlouhodobý hmotný majetek je vykazován majetek s dobou použitelnosti delší než 1 rok v ocenění od 3 do 40 tis. Kč, zejména výpočetní technika a nábytek a dále knižní fond v uvedeném cenovém rozpětí. Samotné Ministerstvo vnitra zde nábytek nevykazuje - tyto věci jsou v technické péči a příslušnosti hospodaření státní příspěvkové organizace Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra (to se netýká Generálního ředitelství HZS ČR a Policejního prezidia). Knižní fond je v této položce vykazován v celkové výši 2 235 944,74 Kč. V prvním pololetí roku 2021 došlo v položce Drobného dlouhodobého hmotného majetku celkově ke zvýšení o 10,44 mil. Kč. Nakoupen byl drobný dlouhodobý majetek za více než 68,41 mil. Kč. Bezúplatně účetní jednotka obdržela majetek za 3,24 mil. Kč a předala za 38,22 mil. Kč. Do 30. 6. 2021 byl vyřazen majetek v celkové účetní hodnotě 24,66 mil. Kč. Dále jsou zde v souladu s § 14 odst. 7 písm. d) vyhlášky č. 410/2009 Sb. vykázána věcná břemena zřízená ve prospěch Generálního ředitelství HZS ČR za 14,5 tis. Kč.2927391784.35
A.II.8.Na účet 042 Nedokončený dlouhodobý hmotný majetek MV v roce 2021 zatím pořídilo budoucí dlouhodobý hmotný majetek za 778,10 mil. Kč. Jedná se zejména o nebytové budovy, zateplení objektů, stavební úpravy, automobily či různé stroje a přístroje např.: přístupové brány, koncentrátor, multiplexy optické, čtečky dokladů nebo otisků prstů, zabezpečovací signalizace a počítače. Zařazením majetku do užívání se hodnota položky naopak snížila o 448,91 mil. Kč. Bezúplatně byl přijat majetek v rámci rezortu v hodnotě 2,30 mil. Kč a předán v hodnotě 86,53 mil. Kč. U nezařazeného majetku došlo v absolutní hodnotě ke zvýšení o 252,03 mil. Kč (od začátku roku 2021).1883517263.46
A.II.9.V průběhu prvního pololetí roku 2021 nebyly poskytnuty dodavatelům na dlouhodobý hmotný majetek movitý žádné zálohy.0.00
A.II.10.V položce Dlouhodobý hmotný majetek určený k prodeji vykazuje MV nepotřebný dlouhodobý hmotný majetek včetně drobného dlouhodobého majetku. Majetek je v souladu s požadavky zákona o účetnictví přeceněn na reálnou hodnotu. Jedná se o stavby, pozemky a nepotřebné dopravní prostředky. V prvním pololetí byly prodány automobily (67 tis. Kč).20445250.00
B.I.2.V položce Materiál na skladě jsou vykázány zásoby materiálu dle § 20 vyhlášky č. 410/2009 Sb. včetně předmětů s dobou použitelnosti delší než 1 rok, jejichž ocenění nedosahuje dolní hranice drobného dlouhodobého majetku. V druhém čtvrtletí roku 2021 došlo k snížení stavu zásob o 13,8 %, tj. 322,62 mil. Kč. Ačkoli u většiny komodit došlo ke snižování zásob, tak v oblasti zdravotnického materiálu je opačný trend. Od začátku roku se objem zásob zdravotnického materiálu zdvojnásobil. Většinou se jedná o antigenní testovací sady pro samoodběr. V oblasti výstrojního a chemického materiálu došlo v loňském roce k předzásobení a nyní jsou zásoby průběžně čerpány.2018694223.59
B.I.10.V položce ostatní zásoby jsou v souladu s § 20 odst. 3 písm. h) vyhlášky č. 410/2009 Sb. vykazovány věci pro bezúplatné předání ne-vybraným účetním jednotkám mimo rezort včetně humanitární pomoci a dále služební zvířata (psi a koně). Kromě neustálé obměny psů došlo ke koupi tří koní pro služební účely. Byly koupeny kyslíkové láhve a darovány Indii v částce 3,09 mil. Kč. V prvním pololetí roku 2021 se celková zásoba v absolutní hodnotě snížila o 765,92 tis. Kč.428060659.72
B.II.1.V této položce jsou vykázány pohledávky za odběrateli v oblasti soukromoprávních vztahů, včetně pohledávek ze smluvních pokut. Jsou zde vykázány i dobropisy po úhradě předmětné faktury, pohledávky z titulu reklamací, krátkodobých jistot, pronájmy bytů i nebytových prostor, stravování a pohledávky z prodeje majetku. V prvním čtvrtletí byla uhrazena částka ve výši 21,11 mil. Kč od KPRHT za přefakturaci letecké přepravy ochranných pomůcek pro boj s COVID-19 z Číny. Smluvní pokuty byly uhrazeny za více než 7,49 mil. Kč a předepsány za více než 933,39 tis. Kč.64178780.76
B.II.4.V průběhu prvního pololetí roku 2021 poskytnuté krátkodobé zálohy dodavatelům poklesly o 54,3 % oproti stavu na začátku roku. Nejvíce se na poklesu podílelo vyúčtování záloh na všechny druhy energií i PHM.29976932.59
B.II.5.V rámci pohledávek z hlavní činnosti MV vykazuje zejména pohledávky z pokut (s výjimkou pokut v rámci dodavatelsko - odběratelských vztahů, které jsou vykazovány v položce Odběratelé) a nároky na náhrady nákladů správního řízení (zejména v souvislosti s vyhoštěním cizinců). Pohledávky rostou zejména z důvodu vyšších nákladů řízení. MV se dlouhodobě potýká s platební nekázní dlužníků a tvoří opravné položky tempem 10 % za každých 90 dnů po splatnosti. Od začátku roku byly předepsány pohledávky za náklady řízení ve výši přesahující 8,61 mil. Kč, uhrazeno bylo jen 1,43 mil. Kč a za 7,94 mil. Kč pohledávek bylo v rámci dělené správy převedeno na Celní úřad k vymáhání.37612143.31
B.II.9.Nejvýznamnější položkou pohledávek za zaměstnanci jsou zálohy k vyúčtování spojené se zahraničními cestami (36,58 mil. Kč), půjčky z FKSP, jejichž stav činí 21,54 mil. Kč a dosud neuhrazené pohledávky za škody ve výši 2,71 mil. Kč.62896187.40
B.II.16.V této položce jsou vykázány nároky na refundace za projekty předfinancované ze státního rozpočtu a spolufinancované ze zahraničí, konkrétně z Azylového, migračního a integračního fondu AMIF a Fondu pro vnitřní bezpečnost ISF.16525051.89
B.II.28.Na účtu 373 - Krátkodobé poskytnuté zálohy na transfery jsou vykázány zálohy na dotace a další transfery, které byly příjemcům poskytnuty s povinností vypořádání do 1 roku od poskytnutí. Jsou zde zahrnuty také příspěvky na provoz pro státní příspěvkové organizace zřízené ministerstvem (Zařízení služeb pro MV, Bytová správa MV, Institut pro veřejnou správu Praha a Tiskárna MV) ve výši 472,53 tis. Kč. K 30. 06. 2021 jsou zde vykázány dotace a transfery na výzkum v celkové výši 1,86 mld. Kč. Obce a kraje obdržely zálohy na transfery celkem za 79,07 mil. Kč včetně dotací na projekty prevence kriminality. Nestátní neziskové organizace obdržely zálohy ve výši 38 mil. Kč. Poslední složkou jsou zálohy na transfery z Azylového, migračního a integračního fondu AMIF (71,19 mil. Kč).2506984963.47
C.I.1.Položka Jmění účetní jednotky je kumulativní. Nelze ji považovat za obdobu vlastního kapitálu u podnikatelů. Je zde vykázán jednak převod účtů dle převodového můstku při zahájení reformy účetnictví státu k 1. 1. 2010 (účty 902 - Fond oběžných aktiv, 964 - Saldo výdajů a nákladů a 965 - Saldo příjmů a výnosů) a dále účtu 901 - Fond dlouhodobého majetku, který sem byl v souladu s převodovým můstkem stanoveným Ministerstvem financí převeden na konci účetního období roku 2010 (z účtu 403). Dále jsou zde uvedeny kumulované stavy zůstatkových hodnot bezúplatně nabytého dlouhodobého majetku (vyjma drobného) a také tohoto majetku bezúplatně předaného subjektům, které jsou vybranými účetními jednotkami. Významnou složkou jsou investiční dotace zřízeným (vlastním) státním příspěvkovým organizacím 699,30 mil. Kč (ty podle Českého účetního standardu č. 703 nejsou transferem a neovlivňují tak u poskytovatele výsledek hospodaření) a přijaté investiční transfery, které nejsou zdrojem rezervního fondu. Na rozdíl od ostatních účetních jednotek, které investiční transfery přijímají na účet 403 s následným rozpouštěním transferového koeficientu do výnosů, u organizačních složek státu se toto neprovádí a položka je tudíž kumulativní i v oblasti transferů. V prvním pololetí byl v rámci rezortu převeden majetek, jehož zůstatková cena ovlivnila tuto položku ve výši 2,85 mld. Kč a mimo rezort ve výši 461,06 mil. Kč.26777561583.50
C.I.5.Oceňovací rozdíly při změně metody jsou kumulativní a nahradily účet nákladů při prvním použití vybraných účetních metod v jednotlivých etapách reformy účetnictví státu (zejména v letech 2010 - 2012). Jednalo se o metodu odpisování (dooprávkování majetku na konci účetního období roku 2011), dooprávkování drobného dlouhodobého majetku a metodu tvorby opravných položek k pohledávkám. První použití metod se účtovalo na stranu Má Dáti této položky. Nyní se stav této položky mění jen, je-li zjištěna chyba, která se jí týká (zpětně zjištěná chyba při prvotním použití metody).-10161678942.46
C.I.6.V položce Jiné oceňovací rozdíly je vykázáno přecenění majetku určeného k prodeji na reálnou hodnotu (kladný nebo záporný rozdíl mezi zůstatkovou cenou a reálnou hodnotou). Položka není kumulativní, jsou zde jen číselné údaje související s aktuálním stavem majetku určeného k prodeji. Po realizaci nebo při zrušení prodeje je stav této položky zrušen v souladu s účetními metodami. Účtuje se na obě strany tohoto účtu. Nejstarší položky jsou z roku 2016 (dosud neprodané nepotřebné pozemky).15829750.41
C.I.7.V položce Opravy předcházejících účetních období jsou v souladu s § 26 odst. 2 písm. d) vyhlášky 410/2009 Sb. vykázány chyby přesahující hranici 260 tis. Kč, které loni nebo dříve ovlivnily výši výsledku hospodaření. Položka je kumulativní a vzhledem k jejímu účelu ji lze přirovnat k účtu Jiný výsledek hospodaření u podnikatelů. V roce 2021 byly provedeny opravy nerealizovaných kurzových zisků a ztrát z přecenění k rozvahovému dni 31.12.2020. Doúčtován byl nerealizovaný kurzový zisk z důvodu opomenutého přecenění dlouhodobého závazku v EUR na účtu 459 (oprava účtována na stranu Dal ve výši 820,36 tis. Kč) a nerealizovaná kurzová ztráta z téhož důvodu vůči závazku v USD (oprava účtována na stranu Má dáti ve výši 5,28 mil Kč). Obě opomenutá přecenění se týkala cizích prostředků zajištěných Policií ČR a uložených na účtu cizích prostředků. Chyba byla zjištěna vnitřním kontrolním systémem a byla učiněna opatření, aby se v budoucnu neopakovala. Nerealizovaným kurzovým rozdílem rozumí MV takový rozdíl, který není spojen s tokem finančních prostředků, ale jen vyjadřuje změnu ocenění rozvahové položky.334546826.44
C.II.2.Bližší údaje k tvorbě a čerpání FKSP jsou uvedeny ve statích F a A.3. Ve stati A.3 je informace o půjčkách, jejichž poskytnutí neovlivňuje v souladu s ČÚS 704 stav fondu a nelze je tudíž vykázat v části F této přílohy.145513006.42
C.II.4.Rezervní fond z ostatních titulů - účet 414 Rezervní fond je v Ministerstvu vnitra tvořen a čerpán v souladu se zákonem č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech (§ 48 a § 50). Tvorba fondu za první pololetí roku 2021 činila 276,76 mil. Kč a čerpání fondu bylo ve výši 268,40 mil. Kč. Hlavní složkou jeho tvorby jsou finanční prostředky z Fondu zábrany škod, který byl zřízen s účinností od 1. 1. 2014 zákonem č.160/2013 Sb., kterým byl novelizován zákon č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla. Poskytovatelem je Česká kancelář pojistitelů prostřednictvím svého orgánu - Komise pro tvorbu programů prevence škod a pro rozdělování finančních prostředků (příjem v prvním pololetí roku 2021 je ve výši 257,08 mil. Kč a čerpání ve výši 245,48 mil. Kč). Dalším zdrojem jsou prostředky ze zahraničí (tvorba ve výši 19,42 mil. Kč, zejména od Frontexu, AMIF či z EU). Další prostředky jsou za porušení rozpočtové kázně (EIF) ve výši 143,74 tis. Kč.347116345.12

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.6.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.2. Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztráty

K položceDoplňující informace k položkám výkazu zisku a ztrátyČástka
A.I.1.SÚ 501 - Spotřeba materiálu Tato položka vykazuje proti stejnému období loňského roku pokles o více než 65,9 mil. Kč, tj. o 18,4 % na 293,3 mil. Kč. Největší vliv na pokles mělo snížení spotřeby zdravotnického materiálu, který klesl o více než 140 mil. Kč oproti stejnému období loňského roku a pokles spotřeby chemického a laboratorního materiálu ve výši 81,7 mil. Kč. Snížení souvisí s vývojem epidemie COVID-19. Naopak skokový nárůst nákladů je u výstrojního materiálu ve výši 150,7 mil. Kč, což je téměř desetinásobek oproti stejnému období loňského roku. V této položce vykazuje Ministerstvo vnitra náklady na materiální zabezpečení všech příslušníků Policie ČR výstrojními náležitostmi. Policie ČR se v této oblasti chová jako jediný ozbrojený sbor napříč strukturou účetních jednotek. Ministerstvo vnitra plní funkci zřizovatele vůči organizačním složkám státu - krajským ředitelstvím Policie ČR. Výstrojní náležitosti příslušníků policie zajišťuje centrálně prostřednictvím Policejního prezidia (tzv. oděvní výdejny). Významněji klesla rovněž spotřeba výzbrojního materiálu (o 5 mil. Kč), přičemž na tento pokles měly vliv snížené náklady na náboje.293268388.09
A.I.2.SÚ 502 - Spotřeba energie V porovnání se stejným obdobím loňského roku spotřeba mírně stoupla o 7,4 %, tj. o 5,7 mil. Kč. Vzestup nákladů je u komodit elektrická energie a plyn, spotřeba tepla za stejné období loňského roku je téměř na stejné úrovni, tj. ve výši 21,4 mil. Kč. Celkový nárůst nákladů ovlivnila nejvíce vyšší spotřeba zemního plynu o 23,3 % ve výši 3,2 mil. Kč. V této položce není vykázána spotřeba samotného Ministerstva vnitra, pouze Policejního prezidia a Generálního ředitelství HZS ČR. Samotné MV převedlo své nemovitosti včetně jejich správy na obslužnou státní příspěvkovou organizaci Zařízení služeb pro MV.82941814.65
A.I.3.SÚ 503 - Spotřeba jiných neskladovatelných dodávek V položce vykazuje Ministerstvo vnitra náklady na vodu (vodné a stočné) v objektech Generálního ředitelství HZS ČR a Policejního prezidia ČR. U samotného ministerstva je účet 503 roven nule, neboť MV má technickou péči o nemovitosti, v nichž sídlí (např. Letná, Centrotex), zajištěnu prostřednictvím zřízené státní příspěvkové organizace Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra (budovy jsou v příslušnosti hospodaření této organizace). Spotřeba proti stejnému období loňského roku poklesla o 2,5 mil. Kč. Ovlivnilo ji zejména roční vyúčtování nákladů na teplou vodu, kdy byly sníženy loňské dohady.5313333.23
A.I.6.SÚ 507 - Aktivace oběžného majetku Ve výši vlastních nákladů jsou vykázány příchovky a přírůstky služebních zvířat (126 tis. Kč) a materiál získaný (aktivovaný) kompletací vlastní činností. Položka je v souladu s účetními metodami záporná, aktivací se snižují vlastní náklady.-219764.64
A.I.8.SÚ 511 - Opravy a udržování Náklady na opravy a udržování jsou oproti stejnému období loňského roku vyšší o 50,3 %, tj. o více než 31,4 mil. Kč. Největší objem nákladů představují náklady na opravu a údržbu objektů (více než 52,2 mil. Kč), které měly rovněž největší nárůst ve srovnání se stejným obdobím loňského roku (o 24,7 mil. Kč, tj. o 89,9 %). Druhý největší objem nákladů je za opravy letecké techniky (více než 19 mil. Kč), které ve srovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostly o více než 12,1 mil. Kč, tj. o 177,4 %.93842195.32
A.I.9.SÚ 512 - Cestovné Cestovné je nadále ovlivněno epidemickou situací v souvislosti s výskytem koronaviru SARS-CoV-2. Při srovnání čerpání za stejné období minulého roku došlu k poklesu o více než 6,5 mil. Kč. Náklady na tuzemské pracovní a služební cesty a zahraniční pracovní a služební cesty vykazují obě téměř shodný pokles objemu.34776256.52
A.I.10.SÚ 513 - Náklady na reprezentaci Náklady na reprezentaci obsahují zejména pohoštění při jednáních, poradách, seminářích a dalších oficiálních akcích a náklady na drobné předměty, které nemají charakter daru. Celkové čerpání oproti stejnému období loňského roku mírně kleslo o 16,9 %, úspora činí 240 tis. Kč.1189727.99
A.I.12.SÚ 518 - Ostatní služby V této položce vykazuje Ministerstvo vnitra zejména náklady na poskytování různých typů veřejné služby - provoz informačního systému datových schránek včetně rozesílání přístupových údajů, služby spojené s vydáváním osobních dokladů v působnosti MV včetně dokladů pro cizince (např. občanské průkazy, e-CP, e-PKP), náklady na správu, podporu a údržbu informačního systému Czech POINT, provoz Národního informačního systému integrovaného záchranného systému (NIS IZS). Dále jsou zde vykázány zejména náklady na pronájmy objektů a dalšího majetku, služby pošt, náklady na provoz dalších komunikačních a informačních systémů a podpora k produktům Microsoft, nákup softwaru v jednotkové ceně pod 7 tis. Kč, konzultační a poradenské služby včetně znalečného, tlumočení, náklady na obhájce, nároky svědků, účastnické poplatky na konference, úklid, služby spojené s odpadem a péče o zeleň. Významné částky v oblasti služeb jsou ve sledovaném období např. za Radiokomunikační systém PEGAS (187,8 mil. Kč), za datové sítě (56,4 mil. Kč) nebo za služby Státní tiskárny cenin (118,7 mil. Kč).2895763862.91
A.I.13.SÚ 521 - Mzdové náklady V této položce jsou vykázány platové a související náklady týkající se zaměstnanců v pracovním poměru, příslušníků Policie ČR a Hasičského záchranného sboru a státních zaměstnanců. Jedná se zejména o tarifní plat, příplatek za vedení, zvláštní přípatek, osobní příplatek, odměny za pracovní pohotovost, plat a příplatek za práci přesčas, příplatek v cizí měně u příslušníků PČR a HZS vykonávajících službu v zahraničí, příplatek za noční práci a za práci v sobotu, neděli a ve svátek, příplatek za dělenou směnu, průměrný plat příslušníků Policie ČR a příslušníků HZS ČR ve zvláštních případech (patří sem i příjem za služební volno s nárokem na náhradu) a odměny včetně odměn k jubileu a kázeňských odměn příslušníků PČR a HZS. Dále jsou zde vykázány náhrady v době nemoci, odstupné, odměny podle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr a plat ministra vnitra. Oproti stejnému období minulého roku došlo k nárůstu o 0,3 % (10,37 mil. Kč). Na této změně se zejména podílely vyšší platové tarify příslušníků PČR a HZS, státních zaměstnanců a zaměstnanců v pracovním poměru (nárůst o 1,1 %, tj. 22,6 mil. Kč), platy příslušníků PČR a HZS ve zvláštních případech (nárůst 35,8 mil. Kč), odměny na základě dohody o práci konané mimo pracovní poměr (nárůst o 5,3 mil. Kč). Náhrada mezd v době nemoci vzrostla o 3 mil. Kč, přičemž vyplácený příspěvek při karanténě z této částky činil 1,45 mil. Kč. Ke snížení nákladů došlo u odměn za splnění mimořádných úkolů (snížení o 11,4 mil. Kč) a za práci přesčas (snížení o 33,6 mil. Kč).3225264383.83
A.I.14.SÚ 524 - Zákonné sociální pojištění Zde je vykázáno pojistné na sociální zabezpečení, příspěvek na státní politiku zaměstnanosti a pojistné na veřejné zdravotní pojištění. Ministerstvo vnitra vykonává funkci orgánu sociálního zabezpečení podle § 9 zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení. Provádí důchodové pojištění, rozhoduje o dávkách důchodového pojištění (starobní důchod, invalidní důchod, vdovský důchod, vdovecký důchod, sirotčí důchod) příslušníků Policie České republiky, příslušníků Hasičského záchranného sboru České republiky, příslušníků Bezpečnostní informační služby, příslušníků Úřadu pro zahraniční styky a informace a osob, kterým je poskytována zvláštní ochrana a pomoc na základě zvláštního právního předpisu (zákon č. 137/2011 Sb., o zvláštní ochraně svědka a dalších osob v souvislosti s trestním řízením a o změně zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů). Úroveň nákladů na zákonné sociální pojištění klesla ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 0,2 %, tj. o 1,7 mil. Kč.1058382907.51
A.I.16.SÚ 527 - Zákonné sociální náklady Největší položku představuje základní příděl do FKSP (blíže k FKSP viz stať F.) ve výši 67,8 mil. Kč. Druhou největší položku jsou náklady na bezpečnost a ochranu zdraví při práci ve výši 27,3 mil. Kč. U této položky ale došlo ve srovnání se stejným obdobím loňského roku k poklesu o 89 %, tj. o více než 221 mil. Kč. Pokles souvisí s pozitivním trendem vývoje epidemie COVID-19.118279069.65
A.I.17.SÚ 528 - Jiné sociální náklady V položce jsou vykázány zejména náklady na stravování zaměstnanců (nákup stravenek, stravování u cizích organizací - 2,1 mil. Kč) a náhrada škody za ztrátu na služebním příjmu nebo výdělku po skončení neschopnosti ke službě nebo pracovní neschopnosti a náhrada na výživu pozůstalých (15,4 mil. Kč). Náklady na stravování vlastních zaměstnanců jsou zde vykázány v souladu s bodem 5.1.2. ČÚS 704 - jelikož ČÚS je dle § 36 odst. 1 zákona o účetnictví pro vybrané účetní jednotky závazný, dostal aplikační přednost před vyhláškou 410/2009 Sb., která náklady na stravování upravuje v položce A.I.16. (527). Ve srovnání za stejné období loňského roku položka Jiné sociální náklady vzrostla o 30,2 %, tj. o více než 5 mil. Kč. Téměř polovinu tohoto nárůstu představují náhrady škod fyzickým osobám (úrazy, pohřby).21852333.17
A.I.20.SÚ 538 - Jiné daně a poplatky Ve srovnání za stejné období loňského roku položka vykazuje nárůst o 13,4 %, tj. o 1,35 mil. Kč. Nárůst ve výši 1,17 mil. Kč představuje odvod za nesplnění povinnosti zaměstnávat zdravotně postižené (celkem 7,7 mil. Kč). Nárůst ve výši 1 mil. Kč je za dálniční známky (celkem 1,45 mil. Kč). Naopak za poplatky za ubytování hrazené krajům a obcím a za rozhlasové a televizní poplatky byla dosažena úspora (ve výši 329 tis. Kč resp. 451 tis. Kč).11453274.20
A.I.23.SÚ 542 - Jiné pokuty a penále V této položce jsou vykázány zejména sankce za porušení rozpočtové kázně a související sankce za prodlení s odvodem a dále pokuty ve výši 7,5 tis. Kč za dopravní přestupky. V porovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostly tyto náklady o více než 4,8 mil. Kč.4927811.03
A.I.24.SÚ 543 - Dary a jiná bezúplatná předání V položce Dary a jiná bezúplatná předání jsou v souladu s § 33 odst. 4 písm. c) vyhlášky č. 410/2009 Sb. vykázány náklady z bezúplatného předání majetku (zůstatková cena) a zásob subjektům, které nejsou vybranými účetními jednotkami, včetně nákladů z titulu věcné humanitární pomoci. Položka oproti stejnému období loňského roku poklesla 70 %, tj. o 40,3 mil. Kč. Její výše je výraznou měrou ovlivňována pozitivním vývojem epidemie COVID. Nejvýznamnější položkou bylo předání ochranných jednorázových obleků, roušek a respirátorů do zahraničí (do Severní Makedonie za 5,34 mil. Kč, do Moldávie za 6,3 mil. Kč) a kyslíkových lahví do Indie za 3 mil. Kč.17297023.29
A.I.33.SÚ 556 - Tvorba a zúčtování opravných položek Položka je záporná v souladu s účetními metodami. Rušení opravných položek převýšilo k 30. 6. 2021 jejich tvorbu. V průběhu 1. pololetí se rušily opravné položky k nedokončenému majetku z důvodu jeho zařazení do užívání ve výši 6,5 mil. Kč. Blíže k metodě opravných položek viz stať A této přílohy.-3013996.58
A.I.34.SÚ 557 - Náhrady z vyřazených pohledávek V této položce jsou vykázány zejména náklady z titulu upuštění od vymáhání pohledávek z hlavní činnosti. Téměř 100% těchto pohledávek je vůči cizincům za náhrady nákladů správních řízení, která s nimi byla vedena. Oproti stejnému období loňského roku došlo k nárůstu vyřazení pohledávek o 730 tis. Kč.1175168.29
A.I.35.SÚ 558 - Náklady z drobného dlouhodobého majetku V této položce jsou vykázány náklady z nákupu drobného dlouhodobého nehmotného a drobného dlouhodobého hmotného majetku (viz popis účtů 018 a 028), a to vždy jednorázově ve 100 % pořizovací ceny. Oproti stejnému období loňského roku nastal nárůst o 22,7 %, tj. o 16 mil. Kč. Největší objem nákladů představují náklady na programové vybavení ve výši 20 mil. Kč, jež mají nejvyšší nárůst oproti stejnému období loňského roku, a to ve výši 18,7 mil. Kč. Z 20 mil. Kč u těchto nákladů představují licence linkové přístupové brány částku ve výši přes 12,8 mil. Kč. Nárůst nákladů ve výši 7,9 mil. Kč je u DDHM výpočetní technika. Významněji poklesl DDHM výzbrojní o 13,3 mil. Kč a DDHM výstrojní o 4 mil. Kč.86514895.31
A.I.36.SÚ 549 - Ostatní náklady z činnosti V této položce vykazuje MV zejména bezúplatné převody zásob vybraným účetním jednotkám. Dále jsou zde vykázány například náhrady nákladů spojené s výkonem funkce v zahraničí ve výši 64,6 mil. Kč (nárůst oproti stejnému období loňského roku o 8 mil. Kč), tzv. zvláštní finanční prostředky a náklady na bezúplatné převody neuhrazených pohledávek na Celní úřad k vymáhání. Tato položka zaznamenala oproti stejnému období loňského roku významný pokles ve výši 4 mld. Kč, přičemž změnu ovlivnil zejména pozitivní vývoj epidemie COVID-19 a z toho plynoucí snížení bezúplatných převodů zásob pro boj s tímto onemocněním mimo resort ve výši 4,5 mld. Kč. Přesto převody materiálu pro boj s COVID-19 stále probíhají, například 284,8 mil. Kč na Správu státních hmotných rezerv nebo převod testovacích antigenních sad pro samoodběr za 8,38 mil. Kč do resortu Ministerstva obrany.729495227.88
A.III.1.SÚ 571 - Náklady vybraných ústředních vládních institucí na transfery V této nákladové položce vykazuje Ministerstvo vnitra zejména náklady na příspěvky na provoz vlastním SPO (ve výši 534 mil. Kč), sociální dávky (důchody starobní, vdovské, vdovecké a sirotčí, výsluhové příspěvky, odchodné) dotace obcím a dalším subjektům či peněžní dary do zahraničí. Ve srovnání za stejné období loňského roku došlu k nárůstu u položky náklady vybraných ústředních vlastních institucí na transfery o 646,6 mil. Kč, tj. o 10,9 %. Největší nárůst je u výsluhového příspěvku (269,6 mil. Kč), dávek důchodového pojištění (246,3 mil. Kč) a u příspěvku na provoz PO (102,6 mil. Kč).6581679351.32
B.I.2.SÚ 602 - Výnosy z prodeje služeb Výnosy z prodeje služeb v porovnání se stejným obdobím loňského roku mírně stouply o 5,5 %, tj. o 607 tis. Kč. Hlavními položkami výnosů z prodeje služeb je stravování a právo užití věci, které není pronájmem.11626219.93
B.I.3.SÚ 603 - Výnosy z pronájmu Výnosy z pronájmu pozemků, bytů a nebytových prostor ve srovnání se stejným obdobím loňského roku zůstávají na stejné úrovni.328190.06
B.I.5.SÚ 605 - Výnosy ze správních poplatků Výnosy ze správních poplatků v porovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostly o 55,9 %, tj. o 3,4 mil. Kč. Nejvýznamnější položky tvoří poplatky související s informačním systémem datových schránek.9505505.75
B.I.9.SÚ 641 - Smluvní pokuty a úroky z prodlení Smluvní pokuty a úroky z prodlení oproti stejnému období loňského roku stouply více než dvojnásobně, tj. o 5 mil. Kč. Důvodem je smluvní pokuta 5,3 mil. Kč vůči společnosti Asseco Central Europe a.s.7285946.71
B.I.10.SÚ 642 - Jiné pokuty a penále V této položce se předepisují pořádkové pokuty, kázeňské tresty a pokuty za porušení rozpočtové kázně. Nejsou zde vykázány pokuty uložené příkazovými bloky - jsou výnosem kapitoly Ministerstva financí. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku došlo k poklesu o 76,5 %, tj. o 4,17 mil. Kč. Důvodem je, že v loňském roce byla ve stejném období předepsána vyšší pokuta za porušení rozpočtové kázně a opakující se vyšší pokuty leteckým společnostem.1283940.00
B.I.14.SÚ 646 - Výnosy z prodeje dlouhodobého hmotného majetku kromě pozemků Byly odprodány nepotřebné dopravní prostředky Policejního prezidia (14 vozidel) a Generálního ředitelství HZS ČR (1 nákladní automobil Tatra za 162 tis. Kč).391000.00
B.I.16.SÚ 648 - Čerpání fondů V této výnosové položce je vykázáno zapojení FKSP na pořízení dlouhodobého majetku a zapojení rezervního fondu na libovolný účel. Oba fondy se na uvedené účely (vyjma nákupu DDM z FKSP) zapojují prostřednictvím převodu finančních prostředků na příjmový účet státního rozpočtu. Fond kulturních a sociálních potřeb byl čerpán ve výši 1,86 mil. Kč, z čehož většinu představuje pořízení sněžného pásového vozidla (1,81 mil. Kč). Rezervní fond byl čerpán ve výši 268 mil. Kč a oproti stejnému období loňského roku došlo k nárůstu o 37 %, tj. o 72,3 mil. Kč.269917494.07
B.I.17.SÚ 649 - Ostatní výnosy z činnosti V této položce jsou vykazovány zejména výnosy z bezúplatného nabytí zásob v rámci resortu a mimo resort. Mimo resort obdrželo MV od MZ respirátory za více než 190 tis. Kč. Od Správy státních hmotných rezerv obdržel resort materiál ve výši 10,6 mil. Kč, z čehož bylo ale přes 10 mil. Kč obratem nákladově převedeno na Karlovarský a Královéhradecký kraj dle Usnesení vlády ČR č. 122/2001 (1 mil. ochranných roušek). Dále jsou zde vykazovány přijaté náhrady škod - 4,19 mil. Kč.176143232.61
B.III.3.SÚ 633 - Výnosy ze sociálního pojištění Ministerstvo vnitra vykonává funkci orgánu sociálního zabezpečení podle § 9 zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení. Tato položka obsahuje výnosy ze sociálního pojištění. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku nevýznamně poklesla o 0,5 %, tj. o 3,2 mil. Kč.621291810.00
B.IV.1.SÚ 671 - Výnosy vybraných ústředních vládních institucí z transferů V této položce jsou vykázány výnosy z provozních (neinvestičních) transferů ze zahraničí a dary, které nejsou zdrojem rezervního fondu. Oproti stejnému období loňského roku došlo k poklesu o 75,8 %, tj. o 29,26 mil. Kč. Na celkový pokles této položky mají vliv poskytnuté dary, kdy ve sledovaném období účetní jednotka žádné neobdržela, zatímco ve stejném období loňského roku obdržela dary ve výši téměř 17 mil. Kč (16,15 mil. Kč představoval dar v souvislosti s COVID-19). O více než polovinu poklesly oproti stejnému období loňského roku transfery s předpokládaným spolufinancováním z EU (z 17,2 mil. Kč klesly na 8,2 mil. Kč). Jde zejména o zdroje z fondů AMIF a ISF, které MV samo administruje.9360297.26

Příloha

Fond kulturních a sociálních potřeb

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.6.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
A.I. Počáteční stav fondu k 1.1.130302829.94
A.II. Tvorba fondu72548667.13
1. Základní příděl72548667.13
2. Splátky půjček na bytové účely poskytnutých do konce roku 19920.00
3. Náhrady škod a pojistná plnění od pojišťovny vztahující se k majetku pořízenému z fondu0.00
4. Peněžní a jiné dary určené do fondu0.00
5. Ostatní tvorba fondu0.00
A.III. Čerpání fondu57338490.65
1. Půjčky na bytové účely0.00
2. Stravování13178468.45
3. Rekreace13449907.19
4. Kultura, tělovýchova a sport1579735.35
5. Sociální výpomoci a půjčky285000.00
6. Poskytnuté peněžní dary3194500.00
7. Úhrada příspěvku na penzijní připojištění16516993.00
8. Úhrada části pojistného na soukromé životní pojištění0.00
9. Ostatní užití fondu9133886.66
A.IV. Konečný stav fondu145513006.42

Příloha

Rezervní fond

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.6.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
B.I. Počáteční stav fondu k 1.1.338760296.48
B.II. Tvorba fondu276942584.57
1. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - účelové18909113.57
2. Peněžní dary - účelové0.00
3. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - neúčelové0.00
4. Peněžní dary - neúčelové0.00
5. Odvody neoprávněně použitých nebo zadržených peněžních prostředků143740.00
6. Příjmy z prodeje majetku, který organizační složka státu nabyla darem nebo děděním0.00
7. Příjmy z prodeje majetku státu, s kterým je příslušné hospodařit Ministerstvo obrany257889731.00
8. Ostatní tvorba
B.III. Čerpání fondu268586535.93
1. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - účelové22056212.73
2. Peněžní dary - účelové0.00
3. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - neúčelové0.00
4. Peněžní dary - neúčelové0.00
5. Výdaje na reprodukci majetku237337569.23
6. Výdaje na reprodukci majetku Ministerstva obrany0.00
7. Ostatní čerpání9192753.97
B.IV. Konečný stav fondu347116345.12

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.6.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

G. Doplňující informace k položce „A.II.3. Stavby" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
G.Stavby6442463797.602829864161.943612599635.663560561433.54
G.1.Bytové domy a bytové jednotky24954383.9414327795.0110626588.9310870996.93
G.2.Budovy pro služby obyvatelstvu3703006068.241615093225.812087912842.432117181429.11
G.3.Jiné nebytové domy a nebytové jednotky1259420787.63533970129.03725450658.60665793992.14
G.4.Komunikace a veřejné osvětlení221426053.73126287461.3195138592.4296932154.67
G.5.Jiné inženýrské sítě166856334.2890452138.5276404195.7678660287.76
G.6.Ostatní stavby1066800169.78449733412.26617066757.52591122572.93

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.6.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

H. Doplňující informace k položce „A.II.1. Pozemky" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
H.Pozemky597613001.720.00597613001.72681557266.82
H.1.Stavební pozemky0.000.000.000.00
H.2.Lesní pozemky2173377.980.002173377.982173377.98
H.3.Zahrady, pastviny, louky, rybníky3384119.040.003384119.043380679.04
H.4.Zastavěná plocha181169977.840.00181169977.84181169977.84
H.5.Ostatní pozemky410885526.860.00410885526.86494833231.96

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.6.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

I. Doplňující informace k položce "A.II.4. Náklady z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
I.Náklady z přecenění reálnou hodnotou3917387.491674617.19
I.1.Náklady z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 643917387.491674617.19
I.2.Ostatní náklady z přecenění reálnou hodnotou0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.6.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

J. Doplňující informace k položce "B.II.4. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
J.Výnosy z přecenění reálnou hodnotou4700.001265942.82
J.1.Výnosy z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 644700.001265942.82
J.2.Ostatní výnosy z přecenění reálnou hodnotou0.000.00