A.1. Informace podle § 7 odst. 3 zákona |
---|
Účetní jednotka Moravskoslezský kraj nepřetržitě pokračuje i v následujícím účetním období ve své činnosti; nedošlo ke změnám metody z důvodu ukončení činnosti, a zatím nenastala situace, která by ji omezovala nebo jí zabraňovala v této činnosti pokračovat i v dohledné budoucnosti. |
A.2. Informace podle § 7 odst. 4 zákona |
---|
Uspořádání a označování položek rozvahy a výkazu zisku a ztráty a jejich obsahové vymezení a způsoby oceňování jsou v souladu s prováděcí vyhláškou k zákonu o účetnictví (od 1. 1. 2010 vyhl. č. 410/2009 Sb.); další změny specifické pro účetní jednotku nebyly v průběhu 1. - 3. čtvrtletí 2021 prováděny. |
A.3. Informace podle § 7 odst. 5 zákona |
---|
1. Použité účetní metody odpovídají platným právním předpisům a jsouupřesněny ve vnitřních předpisech kraje, zejména ve směrnicích k účetnictví,k majetku, k rozpočtu, k vnitřnímu kontrolnímu systému a k vymáhánípohledávek.2. Pro vedení účetnictví je používán ekonomicko-informační systém GINIS-EKO- programové vybavení firmy GORDIC, spol. s r. o., Jihlava s dodrženímstanovené metodiky a závazných analytik účtů pro zajištění správnostivygenerování jednotlivých výkazů. 3. Moravskoslezský kraj i v roce 2021, jako v období let 2010 až 2020,účtuje pouze o hlavní činnosti, hospodářská (podnikatelská) činnost nebylana kraji vymezena.4. Od 1. 7. 2009 je kraj plátcem daně z přidané hodnoty (DPH) a od 1. 1.2010 je měsíčním plátcem DPH.5. Oceňování majetku se od roku 2010 nezměnilo - majetek určený k prodeji jeoceňován reálnou hodnotou definovanou zákonem, bližší upřesnění je uvedenove vnitřním předpisu.6. Používání cizí měny je v účetnictví upraveno ve vnitřním předpisu:pohledávky, závazky a peněžní prostředky v cizí měně se oceňují stanovenýmpevným kurzem, který je určen podle kurzu cizích měn vyhlášených ČNB kprvnímu dni období, pro který je kurz používán.7. Další používané účetní postupy a zásady: pořizování a vyřazování majetkuse provádí v souladu s interní metodikou, stanovenou ve vnitřním předpisu;dlouhodobý majetek se účtuje prostřednictvím účtů pořízení (mimo drobnéhodlouhodobého majetku), dlouhodobý majetek je od roku 2013 měsíčně (v roce2012 čtvrtletně) odepisován rovnoměrným způsobem; pořizování zásob materiáluv průběhu účetního období je účtováno přímo do spotřeby a na účty zásob jeúčtováno až k rozvahovému dni (způsob B); účtování o provozních zálohách seřídí metodikou účetního software; o přijatých a poskytnutých zálohách utransferů je účtováno podle typů jednotlivých transferů. 8. Tvorba a čerpání fondů se od roku 2018 účtuje rozvahovým způsobem, a toprostřednictvím SÚ 401 Jmění účetní jednotky (v létech 2010 až 2017 bylatvorba a čerpání fondů účtována výsledkovým způsobem, tzn. prostřednictvímpříslušných nákladových a výnosových účtů). Kraj zřídil celkem 6 účelovýchfondů, jejichž hospodaření se řídí schválenými statuty; jedná se o Sociálnífond, Zajišťovací fond, Fond finančních zdrojů JESSICA (do 7. 9. 2020 podnázvem Fond návratných finančních zdrojů JESSICA), Fond životního prostředíMoravskoslezského kraje, Fond sociálních služeb a Fond pro financovánístrategických projektů Moravskoslezského kraje. 9. Časové rozlišení nákladů a výnosů bude provedeno až k rozvahovému dni,tj. ke dni 31. 12. 2021 (v průběhu roku se náklady a výnosy časověnerozlišují); časové rozlišení vč. hladin významnosti je upraveno vevnitřním předpisu.10. Stav podrozvahových účtů je dokumentován v samostatné části přílohyA.4.; hladiny významnosti pro účtování na podrozvahových účtech jsou uvedenyve vnitřním předpisu.11. V prosinci 2020 byla podepsána hejtmanem Moravskoslezského kraje sezástupci České spořitelny, a. s. smlouva o poskytnutí dlouhodobéhoinvestičního úvěru, která umožní kraji za velmi výhodných podmínek čerpat vlétech 2021 až 2024 finanční prostředky v celkovém objemu 3 miliardy korun.Tento úvěr bude kraj splácet v létech 2026 až 2035 s rovnoměrnými ročnímisplátkami ve výši 300 milionů korun, Moravskoslezský kraj tak nebude vnejbližších létech zatížen zvýšenými splátkami jistiny a umožní krajipokračovat v započatých investicích (nečerpaný úvěrový rámec smlouvy jepodchycen na podrozvahových účtech účet číslo 992.0320 a 994.0320); ke dni30. 9. 2021 zůstatek ve výši 2.700.000.000 Kč (tzn., že úvěrový rámec bylsnížen o 300 mil. Kč načerpáním dlouhodobého úvěru ve výši 300 mil. Kč -účet č. 471.0700). 12. Kraj od roku 2012 zpracovával Pomocný analytický přehled (PAP), od roku 2015 zpracovává pro účely konsolidace státu rozšířený výkaz PAP (vykazování konsolidačních partnerů). |
Číslo položky | Syntetický účet | Název položky | Období běžné | Období minulé |
---|
P.I. | 901 | Majetek a závazky účetní jednotky | 56405689569.59 | 55081670004.84 |
P.I.1. | 901 | Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek | 947318.28 | 993346.68 |
P.I.2. | 902 | Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek | 6954021.08 | 6991696.39 |
P.I.3. | 905 | Vyřazené pohledávky | 2427760.33 | 2427760.33 |
P.I.4. | 906 | Vyřazené závazky | 0.00 | 0.00 |
P.I.5. | 909 | Ostatní majetek | 56395360469.90 | 55071257201.44 |
P.II. | | Krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů a krátkodobé podmíněné závazky z transferů | 12317659.78 | 3635104.15 |
P.II.1. | 911 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.2. | 912 | Krátkodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.3. | 913 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.4. | 914 | Krátkodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.5. | 915 | Ostatní krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů | 8277426.08 | 1127511.45 |
P.II.6. | 916 | Ostatní krátkodobé podmíněné závazky z transferů | 4040233.70 | 2507592.70 |
P.III. | | Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou | 44887167.26 | 22900720.96 |
P.III.1. | 921 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou | 0.00 | 0.00 |
P.III.2. | 922 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodou úplatného užívání majetku jinou osobou | 0.00 | 0.00 |
P.III.3. | 923 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce | 0.00 | 0.00 |
P.III.4. | 924 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce | 44887167.26 | 22900720.96 |
P.III.5. | 925 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů | 0.00 | 0.00 |
P.III.6. | 926 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů | 0.00 | 0.00 |
P.IV. | | Další podmíněné pohledávky | 135180462.21 | 186828192.81 |
P.IV.1. | 931 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.IV.2. | 932 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.IV.3. | 933 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv | 0.00 | 0.00 |
P.IV.4. | 934 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv | 0.00 | 0.00 |
P.IV.5. | 939 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní | 0.00 | 0.00 |
P.IV.6. | 941 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní | 0.00 | 0.00 |
P.IV.7. | 942 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům | 0.00 | 0.00 |
P.IV.8. | 943 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům | 144131.42 | 144131.42 |
P.IV.9. | 944 | Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění | 28010396.00 | 0.00 |
P.IV.10. | 945 | Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění | 13584218.61 | 0.00 |
P.IV.11. | 947 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 6767889.55 | 6767889.55 |
P.IV.12. | 948 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 86673826.63 | 179916171.84 |
P.V. | | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů a dlouhodobé podmíněné závazky z transferů | 3230827956.17 | 2856106605.90 |
P.V.1. | 951 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.2. | 952 | Dlouhodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.3. | 953 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů | 87687860.01 | 14589773.69 |
P.V.4. | 954 | Dlouhodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů | 1647687.36 | 0.00 |
P.V.5. | 955 | Ostatní dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů | 2138624138.87 | 1912200531.92 |
P.V.6. | 956 | Ostatní dlouhodobé podmíněné závazky z transferů | 1002868269.93 | 929316300.29 |
P.VI. | | Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku | 46440959.70 | 23985348.77 |
P.VI.1. | 961 | Krátkodobé podmíněné závazky z operativního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.2. | 962 | Dlouhodobé podmíněné závazky z operativního leasingu | 1553792.44 | 1084627.81 |
P.VI.3. | 963 | Krátkodobé podmíněné závazky z finančního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.4. | 964 | Dlouhodobé podmíněné závazky z finančního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.5. | 965 | Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce | 0.00 | 0.00 |
P.VI.6. | 966 | Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce | 0.00 | 0.00 |
P.VI.7. | 967 | Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů | 0.00 | 0.00 |
P.VI.8. | 968 | Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů | 44887167.26 | 22900720.96 |
P.VII. | | Další podmíněné závazky | 505099628.97 | 493057405.38 |
P.VII.1. | 971 | Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.VII.2. | 972 | Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.VII.3. | 973 | Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv | 0.00 | 0.00 |
P.VII.4. | 974 | Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv | 43137892.00 | 63848084.00 |
P.VII.5. | 975 | Krátkodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu | 0.00 | 0.00 |
P.VII.6. | 976 | Dlouhodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu | 0.00 | 0.00 |
P.VII.7. | 978 | Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní | 0.00 | 0.00 |
P.VII.8. | 979 | Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní | 0.00 | 0.00 |
P.VII.9. | 981 | Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových | 35152764.71 | 0.00 |
P.VII.10. | 982 | Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových | 77072146.63 | 77072146.63 |
P.VII.11. | 983 | Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních | 0.00 | 0.00 |
P.VII.12. | 984 | Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních | 0.00 | 0.00 |
P.VII.13. | 985 | Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 0.00 | 2400349.12 |
P.VII.14. | 986 | Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 349736825.63 | 349736825.63 |
P.VIII. | | Ostatní podmíněná aktiva a ostatní podmíněná pasiva a vyrovnávací účty | 8423058146.26 | 8709284213.12 |
P.VIII.1. | 991 | Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva | 0.00 | 0.00 |
P.VIII.2. | 992 | Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva | 5129106827.05 | 5272169315.48 |
P.VIII.3. | 993 | Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva | 0.00 | 0.00 |
P.VIII.4. | 994 | Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva | 3293951319.21 | 3437114897.64 |
P.VIII.5. | 999 | Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtům | 59095405352.20 | 57605504506.37 |
K položce | Doplňující informace k položkám rozvahy | Částka |
---|
A. | Oproti stavu stálých aktiv netto ke dni 31. 12. 2020 (ve výši 7.706 mil. Kč) došlo v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 k poklesu stálých aktiv netto celkem o 1.124 mil. Kč, a jejich stav ke dni 30. 9. 2021 představuje hodnotu ve výši 6.582 mil. Kč (netto). Na změně stavu stálých aktiv netto se v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 podílelo zejména snížení dlouhodobého hmotného majetku (pokles celkem o 608 mil. Kč, a to především u SÚ 042 Nedokončený dlouhodobý hmotný majetek celkem o 342 mil. Kč) a snížení dlouhodobých pohledávek (pokles celkem o 590 mil. Kč); oproti tomu došlo k navýšení dl. finančního majetku (nárůst celkem o 42 mil. Kč) a dl. nehmotného majetku (nárůst celkem o 32 mil. Kč). | 6581872942.07 |
A.III. | Dlouhodobý finanční majetek (netto) se v 1. - 3. čtvrtletí 2021 oproti stavu ke dni 31. 12. 2020 (ve výši 1.026 mil. Kč netto) zvýšil celkem o 42 mil. Kč, a jeho stav ke dni 30. 9. 2021 je vyčíslen ve výši 1.068 mil. Kč (netto), a tvoří jej majetkové účasti v osobách s rozhodujícím vlivem (SÚ 061 ve výši 827 mil. Kč netto; oproti roku 2020 došlo v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 k jejich navýšení o 26 mil. Kč) a v osobách s podstatným vlivem (SÚ 062 ve výši 7 mil. Kč netto), v nichž kraj eviduje akcie a majetkové podíly společností za účelem výkonu majetkových práv, dlouhodobé půjčky ve výši 116 mil. Kč (u SÚ 067 Dlouhodobé půjčky došlo ke zvýšení celkem o 21 mil. Kč) a ostatní dlouhodobý finanční majetek (v celkové výši 118 mil. Kč, jenž tvoří zejména převedený Finanční nástroj JESSICA z Regionální rady regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Ostrava - nesplacené jistiny poskytnutých úvěrů). | 1067815878.01 |
A.IV. | Dlouhodobé pohledávky se v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 oproti stavu ke dni 31. 12. 2020 (ve výši 2.242 mil. Kč) snížily celkem o 590 mil. Kč, a jejich stav ke dni 30. 9. 2021 je vyčíslen ve výši 1.652 mil. Kč, jenž tvoří dlouhodobé poskytnuté zálohy na transfery (v celkové výši 601 mil. Kč), které se snížily oproti stavu ke dni 31. 12. 2020 (v celkové výši 1.124 mil. Kč) celkem o 523 mil. Kč (a to zejména vypořádáním poskytnutých záloh v rámci projektu „Podpora služeb sociální prevence 2“ ve výši 306 mil. Kč a „Podpora služeb sociální prevence 3“ ve výši 216 mil. Kč a vypořádáním poskytnutých záloh na dopravní obslužnost kraje ve výši 91 mil. Kč; oproti tomu byly v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 poskytnuty dlouhodobé zálohy v rámci projektu „Podpora služeb sociální prevence 3" ve výši 272 mil. Kč, což představuje jejich navýšení z 216 mil. Kč na 488 mil. Kč), ostatní dlouhodobé pohledávky (v celkové výši 942 mil. Kč) a poskytnuté návratné finanční výpomoci dlouhodobé (v celkové výši 108 mil. Kč), jenž se snížily oproti stavu ke dni 31. 12. 2020 (v celkové výši 175 mil. Kč) celkem o 67 mil. Kč. | 1651826196.40 |
B. | Oproti stavu oběžných aktiv (netto) ke dni 31. 12. 2020 (ve výši 6.957 mil. Kč netto) došlo v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 k nárůstu oběžných aktiv celkem o 3.599 mil. Kč, a jejich stav ke dni 30. 9. 2021 představuje hodnotu ve výši 10.556 mil. Kč (netto), jenž tvoří zejména krátkodobý finanční majetek v celkové výši 4.610 mil. Kč a krátkodobé pohledávky v celkové výši 5.926 mil. Kč. Na změně stavu oběžných aktiv se v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 podílel nárůst krátkodobých pohledávek (navýšení celkem o 2.782 mil. Kč) a nárůst krátkodobého finančního majetku (zvýšení celkem o 816 mil. Kč). | 10555925697.84 |
B.II. | Krátkodobé pohledávky se v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 oproti stavu ke dni 31. 12. 2020 (ve výši 3.144 mil. Kč netto) zvýšily o 2.782 mil. Kč, a jejich stav ke dni 30. 9. 2021 představuje hodnotu v celkové výši 5.926 mil. Kč (netto). Rozdíl vznikl především navýšením SÚ 373 Krátkodobé poskytnuté zálohy na transfery celkem o 3.856 mil. Kč, a to zejména poskytnutím krátkodobých záloh na a podporu poskytování sociálních služeb v roce 2021 (nárůst celkem o 2.337 mil. Kč; ke dni 31. 12. 2021 budou vypořádány), příspěvkovým organizacím kraje (nárůst celkem o 524 mil. Kč; ke dni 31. 12. 2021 budou vypořádány) a poskytnutím záloh na dopravní obslužnost kraje (nárůst celkem o 719 mil. Kč), navýšením SÚ 363 Pevné termínové operace a opce celkem o 370 mil. Kč, navýšením SÚ 316 Poskytnuté návratné finanční výpomoci krátkodobé celkem o 100 mil. Kč a navýšením SÚ 346 Pohledávky za vybranými ústředními vládními institucemi celkem o 43 mil. Kč (pohledávka za SDV v celkové výši 43 mil. Kč; ke dni 31. 12. 2021 bude vypořádána); oproti tomu došlo ke snížení SÚ 388 Dohadné účty aktivní celkem o 1.624 mil. Kč (a to vypořádáním dohadů k investičním dotacím v celkové výši 332 mil. Kč, k neinvestičních transferům ve výši 1.202 mil. Kč a zúčtováním dohadu daně z příjmu právnických osob za rok 2020 ve výši 90 mil. Kč). | 5926189566.40 |
B.III. | Krátkodobý finanční majetek se během 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 oproti stavu ke dni 31. 12. 2020 (ve výši 3.794 mil. Kč) zvýšil o 816 mil. Kč, a jeho stav ke dni 30. 9. 2021 je vyčíslen ve výši 4.610 mil. Kč. K navýšení krátkodobého finančního majetku došlo zejména nárůstem finančních prostředků na SÚ 236 Běžné účty fondů územních samosprávných celků, a to celkem o 531 mil. Kč (především přídělem finančních prostředků do Fondu pro financování strategických projektů Moravskoslezského kraje ve výši 468 mil. Kč) a na SÚ 244 Termínované vklady krátkodobé celkem o 300 mil. Kč (nové termínované vklady u KB, a. s. ve výši 200 mil. Kč a u ČSOB, a. s. ve výši 100 mil. Kč); oproti tomu došlo ke snížení finančních prostředků na SÚ 241 Běžný účet, a to celkem o 8 mil. Kč, a na SÚ 231 Základní běžný účet územních samosprávných celků, a to celkem o 6 mil. Kč (ke dni 31. 12. 2020 v celkové výši 2.150 mil. Kč, ke dni 30. 9. 2021 disponuje kraj na 73 bankovních účtech s finančními prostředky v celkové výši 2.144 mil. Kč). | 4610240905.37 |
C. | Oproti stavu vlastního kapitálu ke dni 31. 12. 2020 (ve výši 8.394 mil. Kč) došlo v průběhu 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 k navýšení vlastního kapitálu celkem o 283 mil. Kč, a jeho stav ke dni 30. 9. 2021 je vyčíslen ve výši 8.677 mil. Kč. Na změně stavu vlastního kapitálu se v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 podílel výsledek hospodaření za 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 (zisk po zdanění ve výši 2.142 mil. Kč), narůst fondů účetní jednotky (navýšení celkem o 570 mil. Kč) a pokles jmění účetní jednotky a upravujících položek (snížení celkem o 2.429 mil. Kč). | 8677142412.42 |
C.I. | Jmění účetní jednotky a upravujících položek se v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 oproti stavu ke dni 31. 12. 2020 (ve výši -1.180 mil. Kč) snížilo celkem o 2.429 mil. Kč, a jeho stav ke dni 30. 9. 2021 je vyčíslen ve výši -3.609 mil. Kč. Rozdíl vznikl zejména snížením SÚ 401 Jmění účetní jednotky celkem o 1.805 mil. Kč (ke dni 30. 9. 2021 ve výši -4.337 mil. Kč oproti stavu ke dni 31. 12. 2020 ve výši -2.532 mil. Kč), a to např. poskytnutím investičních transferů příspěvkovým organizacím kraje ve výši 826 mil. Kč, svěřením majetku příspěvkovým organizacím kraje ve výši 305 mil. Kč a tvorbou a čerpáním fondů v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 v celkové výši 570 mil. Kč, a snížením SÚ 403 Transfery na pořízení dlouhodobého majetku celkem o 574 mil. Kč, např. byly zaúčtovány investiční dotace k technickému zhodnocení majetku k hospodaření příspěvkovým organizacím kraje v celkové výši 418 mil. Kč. | -3608820250.03 |
C.II. | Kraj zřídil v minulých letech celkem šest účelových fondů: Sociální fond (ke dni 30. 9. 2021 ve výši 3 mil. Kč), Zajišťovací fond (ke dni 30. 9. 2021 ve výši 102 mil. Kč), Fond finančních zdrojů JESSICA (do 8. 9. 2020 pod názvem Fond návratných finančních zdrojů JESSICA, který nahradil od 1. 7. 2017 Regionální rozvojový fond; ke dni 30. 9. 2021 ve výši 418 mil. Kč), Fond životního prostředí Moravskoslezského kraje (ke dni 30. 9. 2021 ve výši 19 mil. Kč), Fond sociálních služeb (ke dni 30. 9. 2021 ve výši 251 mil. Kč) a Fond pro financování strategických projektů Moravskoslezského kraje (ke dni 30. 9. 2021 ve výši 612 mil. Kč), tzn., že celkový stav fondů ke dni 30. 9. 2021 je vyčíslen ve výši 1.405 mil. Kč, což oproti stavu ke dni 31. 12. 2020 (ve výši 835 mil. Kč) představuje navýšení fondů celkem o 570 mil. Kč, a to zejména nárůstem Fondu pro financování strategických projektů MSK o 422 mil. Kč, Fondu finančních zdrojů JESSICA o 103 mil. Kč a nárůstem Fondu sociálních služeb o 48 mil. Kč. Kraj v létech 2010 až 2017 účtoval o fondech výsledkovým způsobem, tj. prostřednictvím nákladových a výnosových účtů, a od 1. 1. 2018 účtuje kraj o fondech rozvahově, tj. prostřednictvím SÚ 401 Jmění účetní jednotky. Hospodaření fondů se řídí schválenými statuty. | 1405229977.33 |
C.III. | Výsledek hospodaření ke dni 30. 9. 2021 v celkové výši 10.881 mil. Kč (zisk) představuje hodnotu výsledku hospodaření běžného účetního období, za 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 vyčíslen zisk (po zdanění) v celkové výš 2.142 mil. Kč, a hodnotu výsledků hospodaření předcházejících účetních období (tj. součet výsledků hospodaření za období let 2010 až 2020, jenž tvoří zisk v celkové výši 8.739 mil. Kč; zisk za rok 2020 ve výši 932 mil. Kč po zdanění byl dne 17. června 2021 zastupitelstvem kraje schválen). Vyčíslený zisk 1. - 3. čtvrtletí 2021 v celkové výši 2.142 mil. Kč představuje rozdíl mezi výnosy celkem ve výši 6.311 mil. Kč a náklady celkem ve výši 4.169 mil. Kč; oproti výsledku hospodaření za 1. - 3. čtvrtletí roku 2020 (vyčíslen zisk po zdanění ve výši 1.732 mil. Kč) došlo k nárůstu nákladů celkem o 492 mil. Kč (a to zejména nárůstem nákladů z činnosti celkem o 147 mil. Kč a vyššími náklady na transfery celkem o 351 mil. Kč) a ke zvýšení výnosů celkem o 902 mil. Kč (a to vyššími výnosy ze sdílených daní a poplatků celkem o 702 mil. Kč, vyššími výnosy z transferů celkem o 146 mil. Kč, vyššími výnosy z činnosti celkem o 43 mil. Kč a vyššími finančními výnosy celkem o 11 mil. Kč), což znamená lepší výsledek hospodaření 1.- 3. čtvrtletí roku 2021 oproti výsledku hospodaření 1. - 3. čtvrtletí roku 2020 celkem o 410 mil. Kč. | 10880732685.12 |
D. | Oproti stavu cizích zdrojů ke dni 31. 12. 2020 (ve výši 6.269 mil. Kč) došlo během 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 k nárůstu cizích zdrojů celkem o 2.192 mil. Kč, a jejich stav ke dni 30. 9. 2021 je vyčíslen ve výši 8.461 mil. Kč. Na změně stavu cizích zdrojů se v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 podílel nárůst krátkodobých závazků (navýšení celkem o 2.827 mil. Kč) a pokles dlouhodobých závazků (snížení celkem o 635 mil. Kč). | 8460656227.55 |
D.II. | Dlouhodobé závazky (se splatností delší než 1 rok) se v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 oproti stavu ke dni 31. 12. 2020 (ve výši 4.616 mil. Kč) snížily celkem o 635 mil. Kč, a jejich stav ke dni 30. 9. 2021 představuje hodnotu ve výši 3.981 mil. Kč. Ke snížení dlouhodobých závazků došlo zejména poklesem dlouhodobých přijatých záloh na transfery, a to celkem o 635 mil. Kč (např. zúčtováním přijatých záloh z MPSV na projekt „Podpora služeb sociální prevence 2“ v celkové výši 325 mil. Kč a zúčtováním přijatých záloh z MŽP na projekt „Kotlíkové dotace v Moravskoslezském kraji - 2. GS“ v celkové výši 890 mil. Kč) a poklesem ostatních dlouhodobých závazků celkem o 17 mil. Kč); oproti tomu došlo k navýšení SÚ 451 Dlouhodobé úvěry (nárůst celkem o 17 mil. Kč). Žádné dlouhodobé závazky nejsou po lhůtě splatnosti. | 3981252173.58 |
D.II.1. | Na SÚ 451 Dlouhodobé úvěry kraj eviduje ke dni 30. 9. 2021 ve výši 1.805 mil. Kč dlouhodobý úvěr II. od EIB v celkové výši 384 mil. Kč (úvěr byl poskytnutý zejména na úhradu vlastního podílu u akcí spolufinancovaných z EU, splatnost úvěru do 31. 12. 2025), dva dlouhodobé úvěry od UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a. s. v celkové výši 1.121 mil. Kč (úvěr ve výši 406 mil. Kč byl poskytnutý na předfinancování akcí u projektů spolufinancovaných z EU; splatnost úvěru do 31. 12. 2024, a úvěr ve výši 715 mil. Kč byl poskytnutý na refinancování úvěru od EIB; splatnost tohoto úvěru je do 15. 12. 2025) a nový dlouhodobý úvěr u ČS, a. s. ve výši 300 mil. Kč (úvěr byl poskytnutý na předfinancování akcí u projektů spolufinancovaných z EU; splatnost úvěru do 31. 12. 2035). Celková výše úvěrového zatížení se oproti stavu ke dni 31. 12. 2020 (ve výši 1.788 mil. Kč) zvýšila o 17 mil. Kč. | 1804830109.37 |
D.III. | Krátkodobé závazky se v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 oproti stavu ke dni 31. 12. 2020 (ve výši 1.653 mil. Kč) zvýšily celkem o 2.827 mil. Kč, a jejich stav ke dni 30. 9. 2021 je vyčíslen ve výši 4.480 mil. Kč. Zejména jde nárůst závazků u SÚ 374 Krátkodobé přijaté zálohy na transfery, a to celkem o 2.565 Kč (především jde o přijaté zálohy na sociální služby v roce 2021 z MPSV ve výši 2.502 mil. Kč; ke dni 31. 12. 2021 budou vypořádány), o nárůst SÚ 375 Krátkodobé zprostředkování transferů celkem o 244 mil. Kč (zejména přijetím neinvestiční dotace od Ministerstva dopravy na základní dopravní obslužnost drážní dopravou pro a. s. České dráhy ve výši 161 mil. Kč a přijetím neinvestiční dotace z MŠMT na přímé náklady ve výši 55 mil. Kč; ke dni 31. 12. 2021 budou vypořádány) a o nárůst závazků u SÚ 349 Závazky k vybraným místním vládním institucím, a to celkem o 991 Kč (zejména zaúčtováním předpisů na poskytnutí neinvestičních příspěvků a investičních dotací příspěvkovým organizacím kraje ve výši 1.007 mil. Kč; ke dni 31. 12. 2021 budou vypořádány); oproti tomu došlo k poklesu závazků u SÚ 389 Dohadné účty pasívní, a to celkem o 894 mil. Kč (vypořádáním dohadů k transferům, a to celkem ve výši 707 mil. Kč, vypořádáním dohadů na dopravní obslužnost kraje ve výši 97 mil. Kč a zúčtováním dohadu daně z příjmu právnických osob za rok 2020 na základě podaného daňového přiznání v roce 2021 ve výši 90 mil. Kč) a u SÚ 345 Závazky k osobám mimo vybrané vládní instituce celkem o 112 mil. Kč (zejména úhradou závazků na příspěvky na dopravní obslužnost kraje ve výši 70 mil. Kč a úhradou kotlíkových dotací fyzickým osobám ve výši 16 mil. Kč). | 4479404053.97 |
0.00 | Komentovány byly zejména položky rozvahy, u kterých došlo během 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 ke změně oproti stavu ke dni 31. 12. 2020 v objemu přesahujícím 1 % bilanční sumy, což je částka 171 mil. Kč. Aktiva (stálá a oběžná) netto a pasiva (vlastní kapitál a cizí zdroje) se v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 oproti stavu ke dni 31. 12. 2020 ve výši 14.663 mil. Kč zvýšila celkem o 2.475 mil. Kč, a jejich stav ke dni 30. 9. 2021 představuje hodnotu v celkové výši 17.138 mil. Kč. Nárůst aktiv vznikl zejména navýšením oběžných aktiv netto celkem o 3.599 mil. Kč, a to nárůstem krátkodobých pohledávek netto celkem o 2.782 mil. Kč a nárůstem krátkodobého finančního majetku celkem o 816 mil. Kč, snížením stálých aktiv netto celkem o 1.124 mil. Kč, a to zejména poklesem dlouhodobého hmotného majetku celkem o 608 mil. Kč a poklesem dlouhodobých pohledávek celkem o 590 mil. Kč; nárůst pasiv vznikl navýšením cizích zdrojů celkem o 2.192 mil. Kč, a to nárůstem krátkodobých závazků celkem o 2.827 mil. Kč a poklesem dlouhodobých závazků celkem o 635 mil. Kč, a navýšením vlastního kapitálu celkem o 283 mil. Kč, a to poklesem jmění účetní jednotky a upravujících položek celkem o 2.429 mil. Kč, nárůstem fondů účetní jednotky celkem o 570 mil. Kč a výsledkem hospodaření 1. - 3. čtvrtletí roku 2021, tj. ziskem ve výši 2.142 mil. Kč. | 0.00 |
K položce | Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztráty | Částka |
---|
A. | Náklady celkem se za 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 oproti 1. - 3. čtvrtletí roku 2020 (v celkové výši 3.677 mil. Kč) zvýšily celkem o 492 mil. Kč, a jejich stav ke dni 30. 9. 2021 je vyčíslen ve výši 4.169 mil. Kč. Na zvýšení nákladů měly vliv zejména vyšší náklady z činnosti (nárůst celkem o 147 mil. Kč, a to zejména navýšením SÚ 554 Prodané pozemky celkem o 31 mil. Kč a navýšením SÚ 556 Tvorba a zúčtování opravných položek o 140 mil. Kč, a to proto, že byla v červenci 2020 odúčtována opravná položky k dlouhodobému finančnímu majetku z důvodu zániku podmínky k existenci opravné položky - přechodné snížení hodnoty majetku je nižší než 20 % - u SÚ 061.0120 - Letiště Ostrava, a. s. ve výši -139 mil. Kč; oproti tomu došlo u SÚ 501 Spotřeba materiálu k poklesu nákladů celkem o 23 mil. Kč a u SÚ 511 opravy a udržování o 13 mil. Kč) a vyšší náklady na transfery (nárůst celkem o 351 mil. Kč; v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 vyčísleny v celkové výši 3.333 mil. Kč, v 1. - 3. čtvrtletí roku 2020 vyčísleny v celkové výši 2.982 mil. Kč); oproti tomu byly nižší finanční náklady (pokles celkem o 10 mil. Kč, došlo zejména k poklesu u SÚ 562 Úroky a to o 12 mil. Kč; v 1. - 3. čtvrtletí roku 2020 vyčísleny ve výši 19 mil. Kč, v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 pouze ve výši 7 mil. Kč). | 4169616057.66 |
A.III. | Náklady na transfery se za 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 oproti 1. - 3. čtvrtletí roku 2020 (ve výši 2.982 mil. Kč) zvýšily celkem o 351 mil. Kč, a jejich stav ke dni 30. 9. 2021 je vyčíslen ve výši 3.333 mil. Kč. Vyšší náklady na transfery byly zaúčtovány zejména na transfery ostatním subjektům, a to celkem o 352 mil. Kč (k navýšení těchto nákladů došlo zejména u nákladů na podporu sociální prevence III., a to celkem o 239 mil. Kč a u transferů na dopravní obslužnost kraje, a to celkem o 81 mil. Kč; v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 vyčísleny ve výši 720 mil. Kč, v 1. - 3. čtvrtletí roku 2020 vyčísleny ve výši 639 mil. Kč); oproti tomu došlo k poklesu nákladů u neinvestičních transferů na provoz zřízeným příspěvkovým organizacím kraje (celkem sníženy o 56 mil. Kč; za 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 byly tyto náklady vyčísleny v celkové výši 1.996 mil. Kč; v 1. - 3. čtvrtletí roku 2020 vyčísleny ve výši 2.052 mil. Kč), z toho byly zaúčtovány např. nižší transfery zejména pro PO kraje poskytované odborem kultury a památkové péče celkem o 30 mil. Kč (v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 vyčísleny v celkové výši 213 mil. Kč; v 1. - 3. čtvrtletí roku 2020 vyčísleny ve výši 243 mil. Kč), odborem dopravy a chytrého regionu celkem o 25 mil. Kč (v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 vyčísleny v celkové výši 472 mil. Kč; v 1. - 3. čtvrtletí roku 2020 vyčísleny ve výši 497 mil. Kč), odborem zdravotnictví celkem o 18 mil. Kč (v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 vyčísleny v celkové výši 532 mil. Kč; v 1. - 3. čtvrtletí roku 2020 vyčísleny ve výši 550 mil. Kč) a odborem investičním a majetkovým, a to celkem o 17 mil. Kč (v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 vyčísleny v celkové výši 68 mil. Kč; v 1. - 3. čtvrtletí roku 2020 vyčísleny ve výši 85 mil. Kč); oproti tomu byly vyšší náklady na transfery poskytované odborem energetiky, průmyslu a chytrého regionu, a to celkem o 36 mil. Kč (nový odbor) a odborem školství, mládeže a sportu celkem o 6 mil. Kč (v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 vyčísleny v celkové výši 606 mil. Kč; v 1. - 3. čtvrtletí roku 2020 vyčísleny ve výši 600 mil. Kč). | 3333034903.18 |
B. | Výnosy celkem se za 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 oproti 1. - 3. čtvrtletí roku 2020 (ve výši 5.409 mil. Kč) zvýšily celkem o 902 mil. Kč, a jejich stav ke dni 30. 9. 2021 je vyčíslen ve výši 6.311 mil. Kč. Na zvýšení výnosů měly největší vliv vyšší výnosy ze sdílených daní a poplatků (nárůst celkem o 702 mil. Kč), výnosy z transferů (nárůst celkem o 146 mil. Kč), výnosy z činnosti (nárůst celkem o 43 mil. Kč, a to např. vyššími výnosy z prodeje pozemků celkem o 34 mil. Kč) i finanční výnosy (nárůst celkem o 11 mil. Kč). Vyšší výnosy ze sdílených daní a poplatků byly v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 zaznamenány u výnosů ze sdílené daně z příjmů právnických osob (nárůst celkem o 539 mil. Kč; k 30. 9. 2021 byly inkasovány v celkové výši 1.529 mil. Kč, k 30. 9. 2020 pouze ve výši 990 mil. Kč) a u výnosů ze sdílené daně z přidané hodnoty (nárůst celkem o 406 mil. Kč; k 30. 9. 2021 byly inkasovány v celkové výši 3.030 mil. Kč, k 30. 9. 2020 jen ve výši 2.624 mil. Kč); oproti tomu byly dosaženy nižší výnosy u výnosů ze sdílené daně z příjmů fyzických osob (pokles celkem o 234 mil. Kč; k 30. 9. 2021 byly inkasovány pouze v celkové výši 1.147 mil. Kč, k 30. 9. 2020 ve výši 1.381 mil. Kč) a nižší byly také výnosy z ostatních sdílených daní a poplatků (pokles celkem o 9 mil. Kč; k 30. 9. 2021 byly inkasovány jen ve výši 22 mil. Kč, k 30. 9. 2020 v celkové výši 31 mil. Kč). Na celkovém zvýšení výnosů v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 se podílely především vyšší výnosy ze sdílených daní a poplatků (nárůst celkem o 702 mil. Kč). | 6311150375.94 |
B.IV. | Výnosy z transferů se za 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 oproti 1. - 3. čtvrtletí roku 2020 (ve výši 294 mil. Kč) zvýšily celkem o 146 mil. Kč, a jejich stav ke dni 30. 9. 2021 je vyčíslen ve výši 440 mil. Kč. Vyčísleny byly vyšší náklady na transfery z ústředních rozpočtů, a to celkem o 122 mil. Kč (v 1. - 3. čtvrtletí roku 2020 ve výši 161 mil. Kč a v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 ve výši 283 mil. Kč, a to zejména zaúčtováním předpisu pohledávky vůči MF ČR na příspěvek ke zmírnění dopadů zákona o kompenzačním bonusu pro rok 2021 v celkové výši 104 mil. Kč) a vyššími výnosy na zajištění dopravní obslužnosti na území MSK veřejnou linkovou dopravou o 15 mil. Kč; v 1. - 3. čtvrtletí roku 2020 ve výši 77 mil. Kč a v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 ve výši 92 mil. Kč). | 440386548.41 |
C. | Výsledkem hospodaření 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 je zisk v celkové výši 2.142 mil. Kč: jedná se o rozdíl mezi celkovými výnosy ve výši 6.311 mil. Kč a celkovými náklady ve výši 4.169 mil. Kč; oproti výsledku hospodaření 1. - 3. čtvrtletí roku 2020, v němž byl vyčíslen zisk ve výši 1.732 mil. Kč, dosažen v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 lepší výsledek hospodaření, a to celkem o 410 mil. Kč, na němž se podílí negativně vyšší náklady (nárůst celkem o 492 mil. Kč) a pozitivně vyšší výnosy (nárůst celkem o 902 mil. Kč). Hlavní vliv na lepší výsledek hospodaření 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 měly zejména vyšší výnosy ze sdílených daní a poplatků, které jsou v porovnání s 1. - 3. čtvrtletím roku 2020 (v celkové výši 5.026 mil. Kč) vyšší celkem o 702 mil. Kč (v 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 inkasovány sdílené daně a poplatky v celkové výši 5.728 mil. Kč). | 2141534318.28 |
0.00 | Kraj účtoval o darovaných a bezúplatně předaných ochranných prostředcích a jiných předmětech, o nákladech i výnosech, souvisejících s pandemií covid-19, vzhledem k přijatým opatřením a nouzovému stavu (od 5. 10. 2020 do 11. 4. 2021), i v průběhu prvních tří čtvrtletí roku 2021. Mimo jiné byly např. poskytnuty a. s. Bílovecká nemocnice, Bílovec náhrady za poskytnutí věcného prostředku k řešení krizové situace ve výši 21 mil. Kč a proúčtováno bezúplatného předání zdravotnického materiálu (injekční stříkačky a jehly) ve výši 2 mil. Kč a antigenních testů ve výši 3 mil. Kč. | 0.00 |
K položce | Doplňující informace k položkám přehledu o změnách vlastního kapitálu | Částka |
---|
C.I.7. | Výkaz "Přehled o změnách vlastního kapitálu" bude sestaven dle metodiky firmy GORDIC v souladu s Přílohou č. 4 k vyhlášce č. 410/2009 Sb. k rozvahovému dni, tj. ke dni 31. 12. 2021. Na SÚ 408 Opravy předcházejících účetních období v celkové výši -13.973.117,48 Kč ke dni 30. 9. 2021 kraj eviduje opravy minulých účetních období, které jsou významné a ovlivnily by výsledek hospodaření daného účetního období; v případě kraje se za významnou opravu považuje podle vyhlášky č. 410/2009 Sb. každá oprava, která dosahuje částky 260.000 Kč a vyšší. Do konce roku 2014 se jednalo zejména o převody mezi neinvestičními a investičními výdaji minulých let, vykázanými u akcí spolufinancovaných EU, dále o promítnutí pronájmu přístrojů z roku 2012 (na základě dohody o narovnání mezi krajem a Nemocnicí Nový Jičín, a. s., Nový Jičín) a vypořádání zbytkové investiční dotace z minulého období v celkové výši -6 mil. Kč. V roce 2015 a v roce 2016 nebyl pohyb na tomto účtu. V roce 2017 došlo k odúčtování opravné položky vytvořené v roce 2016 ve výši 1 mil. Kč ke stornované odběratelské faktuře - smluvní pokutě na projekt Zateplení SOŠ v Bruntále ve výši 3 mil. Kč a rozpuštění investičního transferu u majetku k vytvořené opravné položce v roce 2016 ve výši 5 mil. Kč, čímž došlo k celkovému snížení tohoto účtu o 3 mil. Kč. V roce 2018 byla stornována faktura z roku 2015 ve výši 358 tis. Kč (smluvní pokuta) a odúčtována opravná položka v celkové výši 286 tis. Kč vytvořená k této neuhrazené pohledávce v létech 2016 (ve výši 143 tis. Kč) a 2017 (ve výši 143 tis. Kč). V roce 2019 byly zaúčtovány účetní případy v celkové výši 290 tis. Kč (snížení účtu z -2.954.948,10 Kč na -2.665.275,60 Kč), např. se jednalo o stornování pohledávky z roku 2015 ve výši 635 tis. Kč a odúčtování opravné položky v téže výši, proúčtování investičních nákladů z roku 2016 (ve výši -475 tis. Kč) a z roku 2017 (ve výši -784 tis. Kč) na neinvestiční náklady u 2 projektů energetických úspor v celkové výši -1.259 tis. Kč, o přeúčtování neinvestičních nákladů do investičních nákladů u projektů NKP Zámek Bruntál - revitalizace objektu Salla Terrena ve výši 313 tis. Kč a revitalizace zámku ve Frýdku ve výši 896 tis. Kč a o přeúčtování technického zhodnocení rybníku Štěpán (z neinvestičních nákladů na investiční) v celkové výši 340 tis. Kč. V roce 2020 byl zaúčtován na tento účet pouze 1 účetní případ, a to přeúčtování ostatních finančních výnosů (SÚ 649) z listopadu roku 2019 ve výši 500.000 Kč na úhradu krátkodobé návratné finanční výpomoci z. s. AVE (SÚ 316). V 1. čtvrtletí roku 2021 byly zaúčtovány 3 účetní operace v celk. výši -9 mil. Kč, a to: úhrada doplatku pojistného za pojištění souboru vozidel za období od 1. 7. 2018 do 30. 6. 2020 dle pojistné smlouvy o sdruženém pojištění souboru vozidel a. s. Generali Česká pojišťovna ve výši 4.414.328,00 Kč, úhrada projektu "Elektronizace procesů jako podpora sdílení dat a komunikace ve zdravotnictví se současným zvýšením bezpečí a kvality poskytované péče" v rámci IROP servisní a technická podpora (maintenance) hardware a software včetně upgrade za období od 1. 3. 2020 do 31. 12. 2020 ve výši 2.424.805,35 Kč a úhrada faktury za zajištění leteckého spojení Ostrava - Varšava v období od 25. 10. 2020 do 31. 12. 2020 ve výši 1.917.905,90 Kč, ve 2. čtvrtletí roku 2021 byly zaúčtovány 2 účetní operace, a to ve výši 1.012.468,71 Kč část z Faktury a. s. BeePartner (v celk.výši 2.362.428,20 Kč) za zabezpečení odborných služeb spočívajících v zajištění zastoupení Moravskoslezského kraje v Bruselu v rámci přípravy programového období Evropská unie 2021-2027" a ve výši 708.993,70 Kč část z Faktury a. s. AUTOCONT (v celk. výši 862.609,00 Kč) na zálohování dat krajské korporace - technická podpora za období od 7. 3. 2020 do 6. 3. 2021, a ve 3. čtvrtletí roku 2021 byla zaúčtována 1 účetní operace, a to 329.340,22 Kč přeúčtováno ze staveb (z ú. č. 042.0420) do spotřeby materiálu z Faktury a. s. STRABAG u projektu Okružní křižovatky silnic II/475 a II/474 Horní Suchá, tj. za 1. - 3. čtvrtletí roku 2021 účetní operace v celk. výši -10.807.841,88 Kč ke stavu ke dni 31. 12. 2020 ve výši -3.165 275,60 Kč. | -13973117.48 |