Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.9.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.1. Informace podle § 7 odst. 3 zákona
Účetní jednotka vychází z předpokladu, že bude nepřetržitě pokračovat ve své činnosti. V účetní jednotce nenastává žádná skutečnost, která by ji omezovala nebo jí zabraňovala v této činnosti pokračovat i v dohledné budoucnosti.
A.2. Informace podle § 7 odst. 4 zákona
Mezi roky 2020 a 2021 nenastaly změny v závazných Českých účetních standardech. Účetní jednotka neprovedla oproti předchozímu účetnímu období žádné změny v uspořádání, označování a obsahovém vymezení položek účetní závěrky ani nezměnila způsoby oceňování. Účtový rozvrh byl v souvislosti s novelou § 69 rozpočtových pravidel a novelou 129/2021 Sb., vyhlášky 430/2001 o nákladech na stravování rozšířen o další účet 528 stravenkový paušál. V souladu s novelou 612/2020 Sb. vyhlášky 114/2002 Sb., o FKSP byl od 1.1.2021 dále rozšířen účtový rozvrh o analytické účty 412 pro: a) příspěvek na použití zařízení péče o děti (§ 4a) Vyhlášky 114/2002 Sb., o FKSP - příspěvek na náklady za použití mateřské školy podle školského zákona a zařízení poskytujícího služby péče o dítě v dětské skupině, b) smuteční kytice a věnce při úmrtí zaměstnance (§14a). V příloze F byly tyto účty vykázány v řádku A.III.9 - ostatní užití fondu. Z důvodu zpřesnění věrného zobrazení a zkvalitnění vypovídací schopnosti účetní závěrky vykazuje MV od účetního období 2021 vybrané náklady nově v položce A.I.17. Jiné sociální náklady (účet 528), které dosud byly účtovány na účtech 518, 549 nebo 571. Jedná se např. o: pohřeb nákladem bezpečnostního sboru, používání vlastních předmětů potřebných pro výkon práce, příspěvky na výživu a ošetřování služebních psů, náhrady škod fyzickým osobám - úrazy, věcnou škodu,náhradu nákladů za úřednickou zkoušku.
A.3. Informace podle § 7 odst. 5 zákona
MV vede účetnictví v plném rozsahu a používá metody stanovené vyhláškou č. 410/2009 Sb., ve znění pozdějších předpisů a Českými účetními standardy (č. 701-710). Informace jsou v účetní závěrce uvedeny v Kč na dvě desetinná místa. Minulé období je Netto k 31.12. Metoda oceňování ===================================== Nakoupený majetek a zásoby je oceňován pořizovacími cenami stanovenými v souladu s vyhláškou č. 410/2009 Sb. MV nevyužilo možnosti snížení dolní hranice ocenění drobného dlouhodobého majetku (DDM), užívá standardní cenové hranice stanovené vyhláškou č. 410/2009 Sb. (§13 odst. 6 a §14 odst. 6 - tj. 3 resp. 7 tis. Kč). Náklady i výdaje související s pořízením dlouhodobého majetku se stávají součástí jeho pořizovací ceny od okamžiku schválení investičního záměru (okamžik rozhodnutí o pořízení investice) do okamžiku uvedení pořizovaného dlouhodobého majetku do užívání. Položky, které se váží k pořízení majetku, ale nastaly před okamžikem rozhodnutí o pořízení investice nebo po okamžiku uvedení pořizovaného dlouhodobého majetku do užívání, jsou provozními náklady. Výjimkou z tohoto pravidla je výdaj za zveřejnění veřejné zakázky (inzerát), který se s ohledem na princip významnosti a při zohlednění pracnosti spojené s jeho případným zahrnutím do ocenění za součást ocenění dlouhodobého majetku nepovažuje. U stavebních investic platí, že mezi předprojektové přípravné práce, které jsou součástí ocenění dlouhodobého majetku, patří například dokumentace k územnímu řízení nebo geologický průzkum. Do ocenění stavby se zahrnuje také projektová dokumentace, stavební dozor a ostraha staveniště. V případech, že půdorys likvidované stavby zasahuje do půdorysu nově pořizované stavby, náklady za demolici a zůstatková cena stávající stavby se stanou součástí ocenění nové stavby. V případě, že položka související s pořízením dlouhodobého majetku se týká více než jednoho dlouhodobého majetku, účtuje se podle podílů zjištěného ocenění jednotlivého pořizovaného dlouhodobého majetku na součtu zjištěného ocenění veškerého souvisejícího dlouhodobého majetku. Výdaje související se zajištěním financování a administrací přijatých transferů na pořízení dlouhodobého majetku se nepovažují za součást pořizovací ceny tohoto dlouhodobého majetku. Při změně příslušnosti hospodaření (resp. při bezúplatném příjmu od vybrané účetní jednotky) MV přebírá ocenění a výši oprávek od předávající účetní jednotky. V rámci kapitoly 314 se přebírá nejen ocenění, ale i způsob zaúčtování. Ostatní bezúplatně nabytý majetek je oceňován reprodukční pořizovací cenou, v případě nabytí darem je zohledněna cena uvedená v darovací smlouvě, pokud odpovídá definici reprodukční pořizovací ceny stanovené zákonem o účetnictví. Majetek vytvořený vlastní činností je oceňován na úrovni úplných vlastních nákladů. Od okamžiku uvedení dlouhodobého nehmotného majetku nebo dlouhodobého hmotného majetku do užívání účetní jednotka neúčtuje o změně výše ocenění tohoto majetku, nestanoví-li zákon, vyhláška nebo Český účetní standard jinak. Metoda oceňování souboru majetku: Soubory hmotných movitých věcí vykazuje MV v ocenění pořizovacími cenami (a vede k nim operativní evidenci s uvedením hlavní věci a pořizovacích cen všech věcí v souboru). Účetní odpisová skupina a doba odpisování se řídí dle hlavní věci. Při změně příslušnosti hospodaření (resp. při bezúplatném příjmu od vybrané účetní jednotky) MV přebírá ocenění a výši oprávek od předávající účetní jednotky. Ostatní bezúplatně nabytý majetek je oceňován reprodukční pořizovací cenou, v případě nabytí darem je zohledněna cena uvedená v darovací smlouvě, pokud odpovídá definici reprodukční pořizovací ceny stanovené zákonem o účetnictví. V případě změny v rozsahu souboru (přidání věci, vyřazení věci), aniž by tím došlo k ukončení užívání souboru, upravuje MV ocenění souboru o pořizovací cenu předmětné věci. Výjimkou z tohoto pravidla jsou opravy poškozeného souboru prováděné výměnným způsobem, kdy se měněná věc považuje z hlediska celého souboru za náhradní díl a výše ocenění se tudíž nemění. MV nemá soubor majetku tvořený kulturními památkami nebo předměty kulturní hodnoty, u něhož by nebyla známa pořizovací cena ani jedné z věcí, který by tudíž byl oceněn ve výši 1,- Kč. Majetek účtové třídy 0 určený k prodeji (včetně DDM) je průběžně přeceňován na reálnou hodnotu. Majetek je považován za určený k prodeji okamžikem, kdy je nepotřebný pro stát a bylo zahájeno zjišťování zájemců o koupi podle vyhlášky č. 62/2001 Sb. o hospodaření organizačních složek státu a státních organizací s majetkem státu. Za reálnou hodnotu se považuje cena v místě a čase obvyklá, u nemovitého majetku cena stanovená aktuálním znaleckým posudkem (a to cena administrativní, pokud je vyšší než cena v místě a čase obvyklá). Disponibilní majetek (vyjma drobného dlouhodobého) je znovu přeceňován v případě, že dojde k významné změně jeho hodnoty nebo v případě vyhotovení nového znaleckého posudku. V rámci možnosti volby složeného či nesloženého účetního zápisu podle bodu 3.4.10 ČÚS 709 MV zvolilo způsob nesloženého zápisu. Volba je dána také možnostmi používaného informačního systému SAP. Prvním krokem je zrušení oprávek souvztažným zápisem proti příslušnému účtu třídy 0 a druhým krokem je přecenění z takto získané zůstatkové ceny na reálnou hodnotu účetním zápisem na účtu účtové třídy 0 proti účtu 407. Je zajištěno shodné výsledné zobrazení v účetní závěrce jako při použití nesloženého zápisu. Liší se pouze obraty na účtech. Po přecenění následuje přeúčtování na účet majetku určeného k prodeji (035 resp. 036). Zásoby určené k prodeji se na reálnou hodnotu v souladu s § 27 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, nepřeceňují. Drobný dlouhodobý majetek (DDM): Celá pořizovací cena DDM nakoupeného (nebo vlastními silami vytvořeného) je při pořízení účtována do nákladů (558) a na příslušný účet oprávek (088 resp. 078). Za majetek vytvořený vlastní činností se v souladu s metodickým výkladem Ministerstva financí považuje i DDM získaný rozebráním většího majetkového celku vedeného na účtu 022. Do nákladů (558) je účtováno také bezúplatné nabytí DDM od subjektů, které nejsou vybrané účetní jednotky, a to výsledkově proti účtu 649, v souladu s bodem 5.3.3. Účtování o zásobách ===================================== Pro účtování o zásobách MV používá způsob A. Pro zásoby potravin v provozu závodního stravování užívá MV i způsob B. Vnitřním pokynem jsou stanoveny druhy zásob účtované přímo do spotřeby bez zaúčtování na sklad. Pro oceňování úbytků zásob ze skladu užívá MV vážený aritmetický průměr, který je počítán při každém úbytku zásob. Stejné pravidlo platí i pro oceňování úbytku zásob nabytých za účelem bezúplatného předání z účtu 139 podle § 20 odst. 3 písm. h) vyhlášky č. 410/2009 Sb., ve znění vyhlášky č. 369/2015 Sb. Výjimkou z pravidla oceňování váženým aritmetickým průměrem jsou věci pořízené z FKSP a věci vedené pod unikátním výrobním číslem (oceňují se pořizovací cenou). MV má vypracován vnitřní předpis stanovující normu přirozených úbytků pro pohonné hmoty a pro potraviny a jejich vratné obaly. Nemovité a movité věci nabyté za účelem bezúplatného předání subjektu, který není vybranou účetní jednotkou, se bez ohledu na výši ocenění považují za zásoby a vykazují se v souladu s právním předpisem na účtu 139 (nemovité věci zatím nenastaly). Toto pravidlo platí i pro předměty určené pro humanitární pomoc. O způsobu zaúčtování rozhoduje budoucí účel použití a povaha příjemce, nikoli věcná povaha věci. Pokud bezúplatně nabytá zásoba není spotřebována nebo nedochází k jejímu jinému úbytku v účetním období, ve kterém byla nabyta, účtuje se o časovém rozlišení výnosů. Přitom se aplikuje princip významnosti (50 000,- Kč). Při účetním rozpouštění výnosů příštích období do výnosů běžného období se výnosy oceňují ve výši nákladů (pokud je náklad oceněn váženým aritmetickým průměrem, ocení se související výnos stejnou částkou). Metoda časového rozlišení nákladů a výnosů ===================================== MV používá metodu časového rozlišení nákladů a výnosů (včetně tvorby dohadných položek). Obdobím se pro potřeby časového rozlišení rozumí kalendářní rok, a to i u transferů. Mezi měsíci nebo čtvrtletími téhož období MV časově nerozlišuje. Při časovém rozlišení je aplikován princip významnosti. Hranice významnosti byla stanovena na částku 50 000,-Kč. Do této částky se časově nerozlišuje (kromě záloh na transfery). Výjimkou z výše uvedeného pravidla je vykázání transferů mezi Ministerstvem vnitra a zřízenými příspěvkovými organizacemi. Příspěvek na provoz, který má charakter zálohového transferu určeného k vypořádání, je časově rozlišován měsíčně. MV jako zřizovatel podle podkladů příspěvkové organizace průběžně navyšuje dohadný účet pasivní (389) souvztažně s účtem 571. Příspěvková organizace ve stejné výši průběžně navyšuje dohadný účet aktivní (388) souvztažně s účtem 671. K vypořádání dojde v termínu stanoveném právním předpisem. Metoda opravných položek ===================================== Opravné položky k pohledávkám jsou tvořeny i snižovány průběžně v návaznosti na délku prodlení podle § 65 odst. 6 vyhlášky č. 410/2009 Sb. (10% za každých 90 dní po splatnosti). Snížení opravných položek vytvořených v rámci prvního použití metody prostřednictvím účtu 406 je v souladu s doporučením Ministerstva financí účtováno prostřednictvím příslušného účtu nákladů - 556, tj. výsledkově, nikoli rozvahově. MV (zpravidla při inventarizaci) posuzuje i potřebu tvorby opravné položky k majetku (včetně zásob), například z titulu věcných břemen. U nedokončeného dlouhodobého majetku se opravné položky tvoří za každé dva roky, ve kterých nedošlo ke změně jeho ocenění, a to ve výši 20 % z jeho pořizovací ceny, nejpozději k rozvahovému dni daného období, ve kterém byla tato podmínka splněna. Metoda kurzových rozdílů ===================================== MV aplikuje metodu kurzových rozdílů - průběžně je výsledkově účtováno o kurzových rozdílech k okamžiku uskutečnění účetního případu. Přecenění položek uvedených v § 4 odst. 12 zákona o účetnictví kurzem vyhlášeným ČNB se provádí k rozvahovému dni, v mezitímní účetní závěrce neprovádí. Kurzové rozdíly jsou účtovány prostřednictvím příslušných účtů nákladů a výnosů 563 a 663. MV od roku 2016 používá pevný kurz (roční, rovný kurzu vyhlášenému ČNB platnému k 1.1. účetního období - tedy kurz vyhlášený předchozí pracovní den). Cenné papíry v cizí měně MV nedrží. Metoda rezerv ===================================== MV používá metodu tvorby rezerv, v souladu s vnitřním pokynem, který vydala v návaznosti na ČÚS 705 v roce 2016, ale dosud nebyly u žádného účetního případu splněny potřebné podmínky pro tvorbu rezervy (žádná rezerva není vytvořena). Za tituly pro tvorbu rezerv účetní jednotka stanovila rizika plynoucí z prováděných neuzavřených kontrol (hrozí-li sankce nad 500 tis. Kč) a rizika z potenciálně prohraných soudních sporů s žalobním požadavkem finančního charakteru nad 3 mil. Kč. Metoda odpisování ===================================== MV odepisuje majetek rovnoměrným způsobem v souladu s Českým účetním standardem č. 708. Výkonový ani komponentní způsob odpisování není využíván. O odpisech je účtováno měsíčně dle odpisového plánu. MV neodpisuje pozemky, kulturní předměty a další majetek uvedený v § 66 odst. 7 vyhlášky č. 410/2009 Sb. včetně majetku určeného k prodeji. Významné informace pro vykazování na podrozvahových účtech MV ========================================= Za významné informace pro vykazování na podrozvahových účtech MV považuje tyto skutečnosti (není-li uvedeno ocenění, tak bez ohledu na výši částky): a) oblast transferů O podmíněných pohledávkách nebo závazcích z transferů MV účtuje, pokud má být souvztažný příjem nebo výdaj realizován formou skutečného finančního toku, nikoli jen formou rozpočtového opatření. - podmíněná pohledávka z titulu refundace nákladů u projektu jiného subjektu (než ministerstva) spolufinancovaného ze zahraničí, na který MV poskytlo předfinancování. Podmíněná pohledávka vzniká ve výši očekávané refundace, a to k okamžiku poskytnutí finančních prostředků ministerstvem příjemci a zaniká k okamžiku jejího schválení, - podmíněná pohledávka za vlastní projekt MV spolufinancovaný ze zahraničí. Podmíněná pohledávka vzniká k okamžiku podání žádosti o platbu a zaniká k okamžiku jejího schválení. U strukturálních fondů vzniká podmíněná pohledávka k okamžiku, kdy na řídící orgán (např. Ministerstvo pro místní rozvoj, Ministerstvo práce a sociálních věcí) byla předložena žádost o platbu (převod) prostředků, které byly vynaloženy na předfinancování prostředků, které mají být kryty z prostředků z rozpočtu EU. Tato podmíněná pohledávka zaniká k okamžiku, kdy řídící orgán podal souhrnnou žádost o platbu na platební a certifikační orgán (u souhrnné žádosti o platbu se implicitně předpokládá její schválení), - podmíněný závazek z titulu poskytnutí transferu příjemci u projektů spolufinancovaných ze zahraničí. Účtuje se o něm ve výši evropského podílu bez technické pomoci pro MV. U Azylového, migračního a integračního fondu a Fondu pro vnitřní bezpečnost vzniká k okamžiku schválení národního programu Evropskou komisí. U strukturálních fondů vzniká podmíněný závazek k okamžiku, kdy je projekt doporučen k financování. Podmíněný závazek vždy zaniká okamžikem poskytnutí souvisejícího transferu, případně zrušení celého projektu či programu, - podmíněná pohledávka ze smlouvy o poskytnutí tuzemských darů, pokud mezi platností a účinností smlouvy, na jejímž základě bude přijat dar, je doba delší než 3 měsíce; - podmíněný závazek vztahující se k transferu poskytnutému MV zřízené státní příspěvkové organizaci; - podmíněný závazek z platné smlouvy o poskytnutí podpory na výzkum a vývoj podle zákona č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu a vývoje, ve znění pozdějších předpisů, a to do doby, než vznikne závazek poté, kdy příjemce vyplní svůj projekt do Centrální evidence projektů a Rada vlády pro výzkum a vývoj potvrdí, že lze uvolnit peníze. b) ostatní skutečnosti vykazované na podrozvahových účtech vyjma transferů - vybraný majetek pod hranici ocenění drobného dlouhodobého majetku (vybraný prostřednictvím celoresortního centrálního číselníku majetku), - pohledávky, u nichž bylo podle zákona č. 219/2000 Sb. upuštěno od vymáhání, - podmíněné pohledávky/závazky ze soudních sporů s žalobním požadavkem 1 mil. Kč a více, lze-li se důvodně domnívat, že by k plnění opravdu mohlo dojít, - dlouhodobé podmíněné pohledávky/závazky z nájemného, - podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji nemovitého majetku, které podléhají schválení Ministerstvem financí, - podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku, u nichž je mezi platností a účinností smlouvy doba delší než 3 měsíce, - podmíněné pohledávky/závazky ze smluv o smlouvě budoucí týkající se prodeje nebo pořízení dlouhodobého majetku, - informace o ocenění dlouhodobého majetku, který byl účetní jednotce odcizen a nebylo promlčeno právo na náhradu škody (vykazuje se jako podmíněné aktivum, přičemž podmínkou se zde rozumí jeho případné nalezení a navrácení ve stavu vhodném k opětnému zařazení do aktiv). Vykazuje se v pořizovací ceně. - informace o přísně zúčtovatelném tiskopisu (zejména příkazové bloky, není-li známo ocenění, tak ve výši 1,- Kč za tiskopis), - podmíněné závazky z užívání nemovitého majetku vypůjčeného od jiné účetní jednotky kapitoly 314 na delší dobu než 1 rok (ve výši ocenění majetku nebo jeho poměrné části v účetnictví půjčitele, není-li ve smlouvě / zápisu stanoveno jinak), - podmíněné závazky z užívání dlouhodobého majetku (tj. majetku svým charakterem odpovídajícího účtové třídě 0) vypůjčeného od externích subjektů na dobu delší než jeden rok - oceněné dle smlouvy, resp. sdělení majitele resp. dle odborného odhadu. - riziko odvodu z probíhajících neuzavřených kontrol, které svou výší převyšují částku 50 000,- Kč, a zároveň splňuje další podmínky pro kvalifikaci na příslušném podrozvahovém účtu dle vnitřního pokynu k rezervám, - dlouhodobé podmíněné závazky z titulu služeb, pokud roční smluvní závazek přesahuje hodnotu 100 mil. Kč včetně DPH. Pro ocenění podmíněných skutečností vyplývajících z uzavřených smluv platí, že a) v případě smlouvy na dobu určitou výše ocenění odpovídá součtu za budoucí očekávaná plnění, která ještě nebyla k rozvahovému dni uskutečněna, b) v případě smlouvy na dobu neurčitou výše ocenění odpovídá součtu za budoucí očekávaná plnění v úhrnu za tři následující roky po rozvahovém dni. Doplňující informace k části F - FKSP: ===================================== MV poskytuje půjčky z FKSP. Celková výši dosud nesplacených půjček na bytové účely činí 24 418 564,96 Kč a sociálních půjček 80 300,- Kč. Vzhledem k tomu, že v souladu s ČÚS 704 Fondy účetní jednotky neovlivňuje poskytnutí návratné půjčky stav fondu (účet 412), není tato informace uvedena ve stati A. III. části F přílohy účetní závěrky. Doplňující informace k části H. Stavební pozemky ===================================== MV v řádku H.1. Stavební pozemky nevykazuje žádný údaj, vzhledem k obsahové nejasnosti této položky. Podle ustanovení § 2 písm. c) katastrálního zákona č. 256/2013 Sb. je stavební parcelou pozemek evidovaný v druhu pozemku zastavěná plocha a nádvoří. Podle přílohy ke katastrální vyhlášce č. 357/2013 Sb. (stať 1 bod 13), která stanoví technické podrobnosti pro správu katastru, se druhem pozemku "zastavěná plocha a nádvoří" rozumí pozemek, na němž je a) budova včetně nádvoří (tj. části zastavěného stavebního pozemku, obsahující dvůr, vjezd, drobné stavby, bazén, zatravněné plochy, okrasné záhony a jiné přiléhající plochy, které slouží k lepšímu užívání stavby), vyjma skleníku, který je v katastru evidován jako budova, postaveného na zemědělském nebo lesním pozemku, budovy postavené na lesním pozemku a budovy evidované na pozemku vodní plocha, b) společný dvůr, c) zbořeniště, d) vodní dílo. Zkráceně se tento druh pozemku označuje jako "zast. pl.", tedy zastavěná plocha. Zastavěná plocha však do H.1. patřit nemůže, protože má ve výkazu svou vlastní položku "H.4 Zastavěná plocha". Nádvoří je stavba a do H.1. také nepatří. Není tedy jasné, co má být vykazováno v položce "H.1. Stavební pozemky", proto zde MV neuvádí žádnou hodnotu.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.9.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.4. Informace podle § 7 odst. 5 zákona o stavu účtů v knize podrozvahových účtů

Číslo položkySyntetický účetNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
P.I.901Majetek a závazky účetní jednotky671752999.40653481839.79
P.I.1.901Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek195446326.50194486078.66
P.I.2.902Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek 404831854.08392310162.85
P.I.3.905Vyřazené pohledávky 70897310.8266631975.20
P.I.4.906Vyřazené závazky 0.000.00
P.I.5.909Ostatní majetek 577508.0053623.08
P.II. Krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů a krátkodobé podmíněné závazky z transferů68530310.48138735203.23
P.II.1.911Krátkodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů 68530310.48138735203.23
P.II.2.912Krátkodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů 0.000.00
P.II.3.913Krátkodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.II.4.914Krátkodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.II.5.915Ostatní krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů 0.000.00
P.II.6.916Ostatní krátkodobé podmíněné závazky z transferů 0.000.00
P.III.Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou37322572.0316813115.95
P.III.1.921Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou 0.000.00
P.III.2.922Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodou úplatného užívání majetku jinou osobou 10215621.9510215621.95
P.III.3.923Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce 0.000.00
P.III.4.924Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce 517487.00517487.00
P.III.5.925Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů 0.000.00
P.III.6.926Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů 26589463.086080007.00
P.IV.Další podmíněné pohledávky19988268.726844539.14
P.IV.1.931Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku 0.000.00
P.IV.2.932Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku 0.000.00
P.IV.3.933Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv 0.0028080.00
P.IV.4.934Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv 984515.241050274.24
P.IV.5.939Krátkodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní 0.000.00
P.IV.6.941Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní 0.000.00
P.IV.7.942Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům 13237568.580.00
P.IV.8.943Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům 0.000.00
P.IV.9.944Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění 0.000.00
P.IV.10.945Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění 0.000.00
P.IV.11.947Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 445365.00445365.00
P.IV.12.948Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 5320819.905320819.90
P.V.Dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů a dlouhodobé podmíněné závazky z transferů1252239492.801180472100.07
P.V.1.951Dlouhodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů 4408276.854408276.85
P.V.2.952Dlouhodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů 0.000.00
P.V.3.953Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.V.4.954Dlouhodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů 0.000.00
P.V.5.955Ostatní dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů 0.000.00
P.V.6.956Ostatní dlouhodobé podmíněné závazky z transferů 1247831215.951176063823.22
P.VI.Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku1518943849.971397352488.87
P.VI.1.961Krátkodobé podmíněné závazky z operativního leasingu 957416.114472125.55
P.VI.2.962Dlouhodobé podmíněné závazky z operativního leasingu 219670.00219670.00
P.VI.3.963Krátkodobé podmíněné závazky z finančního leasingu 0.000.00
P.VI.4.964Dlouhodobé podmíněné závazky z finančního leasingu 0.000.00
P.VI.5.965Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce 0.00481386.40
P.VI.6.966Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce 1085645919.591047014993.17
P.VI.7.967Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů 400.00575400.00
P.VI.8.968Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů 432120444.27344588913.75
P.VII.Další podmíněné závazky9649339461.349648497565.34
P.VII.1.971Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku 0.000.00
P.VII.2.972Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku 0.000.00
P.VII.3.973Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv 0.000.00
P.VII.4.974Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv 9083066107.619082224211.61
P.VII.5.975Krátkodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu 0.000.00
P.VII.6.976Dlouhodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu 0.000.00
P.VII.7.978Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní 0.000.00
P.VII.8.979Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní 101486297.60101486297.60
P.VII.9.981Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových 0.000.00
P.VII.10.982Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových 0.000.00
P.VII.11.983Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních 0.000.00
P.VII.12.984Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních 0.000.00
P.VII.13.985Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 0.000.00
P.VII.14.986Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení 464787056.13464787056.13
P.VIII.Ostatní podmíněná aktiva a ostatní podmíněná pasiva a vyrovnávací účty3182376.623304697.96
P.VIII.1.991Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva 0.000.00
P.VIII.2.992Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva 3182376.623304697.96
P.VIII.3.993Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva 0.000.00
P.VIII.4.994Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva 0.000.00
P.VIII.5.999Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtům -11610929723.16-11398326204.51

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.9.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.5. Informace podle § 18 odst. 3 písm. b) zákona

A.5. Informace podle § 18 odst. 3 písm. b) zákona
Identifikační číslo MV je uvedeno v záhlaví jednotlivých částí účetní závěrky (00007064). MV není zapsáno do veřejného rejstříku ve smyslu § 1 zákona č. 304/2013 Sb. o veřejných rejstřících právnických a fyzických osob.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.9.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

A.6. Informace podle § 19 odst. 6 zákona

A.6. Informace podle § 19 odst. 6 zákona
Kromě dále uvedených skutečností nenastaly v MV významné změny v podmínkách či situacích, které existovaly ke konci rozvahového dne. Nouzový stav byl vládou vyhlášen na území České republiky od pondělí 5. října 2020. Důvodem byla stále se zhoršující epidemická situace v souvislosti s výskytem koronaviru SARS-CoV-2, která nepřetržitě trvala až do dubna roku 2021, kdy byl nouzový stav 11.4.2021 ukončen. Zvýšení výdajů, které začalo během loňského roku v souvislosti s nákupy a bezplatnou distribucí zdravotnického materiálu pro boj s pandemií COVID-19, pokračovalo do konce prvního pololetí.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.9.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

B.1.Informace podle § 66 odst. 6 zákona
Žádný účetní případ, u něhož by existovala podmíněnost nabytí právních účinků zápisu do katastru nemovitostí, k datu, k němuž je sestavena tato účetní závěrka, nenastal.
B.2.Informace podle § 66 odst. 8 zákona
MV jako organizační složka státu netvoří fond reprodukce majetku nebo fond investic a neuvádí tudíž informace o jeho finančním krytí.
B.3.Informace podle § 68 odst. 3 zákona
4455395.17MV má hladinu významnosti stanovenou vnitřním předpisem na částku 50 tis. Kč. Od počátku účetního období do okamžiku, k němuž je sestavena tato účetní závěrka proběhla tato vzájemná zúčtování ve smyslu § 68 odst. 1 vyhlášky č. 410/2009 Sb. 95 725,- Kč Asiana spol. s.r.o. letenky dobropis snížil účet 512517320 76 580,- Kč Asiana spol. s.r.o. letenky dobropis snížil účet 512517320 54 450,- Kč Statutární město Kladno metropolitní síť dobropis snížil účet 518516890 3 170 617,56 Kč refundace mzdových nákladů z FKSP 1 058 022,61 Kč refundace zákonného sociálního pojištění z FKSP

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.9.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

PoložkaNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
C.1.Zvýšení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku za běžné účetní období61821163.04264711993.63
C.2.Snížení stavu transferů na pořízení dlouhodobého majetku ve věcné a časové souvislosti0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.9.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

D.1.Počet jednotlivých věcí a souborů majetku nebo seznam tohoto majetku
0.00MV nemá kulturní památku, sbírku muzejní povahy ani jiný předmět kulturní hodnoty nebo církevní stavbu, které by byly podle § 25 odst. 1 písm. k) zákona o účetnictví oceněny ve výši 1,- Kč.
D.2.Celková výměra lesních pozemků s lesním porostem
0.00
D.3.Výše ocenění celkové výměry lesních pozemků s lesním porostem ve výši 57 Kč/m2
0.00
D.4.Výměra lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0.00
D.5.Výše ocenění lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0.00
D.6.Průměrná výše ocenění výměry lesních pozemků s lesním porostem oceněných jiným způsobem
0.00
D.7.Komentář k ocenění lesních pozemků jiným způsobem
0.00MV nemá lesní pozemek s výměrou nad 10 hektarů.

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.9.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.1. Doplňující informace k položkám rozvahy

K položceDoplňující informace k položkám rozvahyČástka
A.I.1.V položce Nehmotné výsledky výzkumu a vývoje jsou vykázány nehmotné výsledky z oblasti bezpečnostního výzkumu a vývoje, například certifikované metodiky, které Ministerstvo vnitra bezúplatně nabylo od příjemců podpory podle zákona č. 130/2002 Sb. Do konce třetího čtvrtletí roku 2021 v této položce došlo k navýšení o 15,69 mil. Kč (metodika NmetC). Na Ministerstvo zdravotnictví byly bezúplatně předány metodiky k třídění zraněných v přednemocniční a nemocniční péči a při mimořádných událostech za více než 1,67 mil. Kč.196318536.67
A.I.2.V položce Software je vykázán software s dobou použitelnosti delší než 1 rok v jednotkové pořizovací ceně přesahující 60 tis. Kč, zejména se jedná o serverové systémy (Informační systém datových schránek, Portál veřejné správy-PVS AIS RPP, Jitka-Databáze, Czech Point, Cizinecký informační systém, Centrum dopravních informací, Národní vízový informační systém a Národní Schengenský informační systém). Od začátku roku došlo ke zvýšení o více než 394,50 mil. Kč. Dokončen, zařazen či technicky zhodnocen (zejména o úpravy pro informační systémy veřejné správy) byl majetek ve výši 403,39 mil. Kč. Bezúplatně byl převeden majetek mimo resort v hodnotě za více než 16,55 mil. Kč. Kč. Vyřazen byl na základě nepotřebnosti majetek ve výši 687,65 tis. Kč. V rámci bezúplatných převodů v rámci rezortu přibyl software za více než 24,58 mil. Kč.5540910795.43
A.I.3.V položce Ocenitelná práva jsou vykázány zejména užitné vzory, práva k audiovizuálním dílům z oblasti eGovernmentu a k logu datových schránek, vždy s dobou použitelnosti delší než 1 rok v pořizovací ceně přesahující 60 tis. Kč. V roce 2021 nebyla zatím pořízena žádná ocenitelná práva.17503305.00
A.I.5.V položce Drobný dlouhodobý nehmotný majetek je vykázán software, jehož doba použitelnosti je delší než jeden rok a ocenění je v částce 7 tis. Kč a vyšší a nepřevyšuje částku 60 tis. Kč. Do 30. 9. 2021 došlo k 2,4 % nárůstu. Byl nakoupen majetek za více než 20,68 mil. Kč (např.: Veeam Availability Suite Enterprise Plus nebo licence linkové přístupové brány). Vyřazen a zlikvidován byl nefunkční majetek za 1,27 mil. Kč.843170152.77
A.I.6.V položce Ostatní dlouhodobý nehmotný majetek je v tomto roce vykázán majetek, který svou věcnou povahou neodpovídá ostatním položkám (jde zejména o samostatně evidované studie a specializované nehmotné mapy nad 60 tis. Kč sloužící k rozhodování po dobu delší než 1 rok). Dále je zde vykázáno technické zhodnocení drobného nehmotného majetku. Do 30. 9. 2021 byl nakoupen a zařazen majetek ve výši 18,22 mil. Kč.198927967.58
A.I.7.V položce nedokončeného dlouhodobého nehmotného majetku MV vykazuje zejména pořizovaný software s dobou použitelnosti delší než 1 rok a v jednotkovém ocenění nad 60 tis. Kč a jeho nadlimitní technické zhodnocení. Nakoupen byl do 30. 9. 2021 majetek ve výši 269,54 mil. Kč. Zařazen do používání byl nehmotný majetek v částce vyšší než 421,62 mil. Kč (Informační systém datových schránek, Portál veřejné správy-PVS, Jitka-Databáze, dále zhodnocení licence k informačním systémům datových schránek, katalog služeb orgánů veřejné moci a kontinuální rozvoj vybraných systémů).794050401.17
A.II.1.V položce Pozemky vykazuje Ministerstvo vnitra pozemky na různých místech České republiky, s nimiž přísluší hospodařit ministerstvu. Od začátku roku do současné doby byly bezúplatně převedeny pozemky na UZSVM za více než 84,03 mil. Kč.597486875.82
A.II.2.V položce Kulturní předměty MV vykazuje originály obrazů, gobelínů, tapisérií a movitých plastik.963829.40
A.II.3.Generální ředitelství HZS ČR a Policejní prezidium v této položce vykazují svá sídla a další stavby v České republice (sklady, garáže, parkoviště, trenažéry, polygon, inženýrské sítě, požární nádrže, myčky vozidel, zpevněné výcvikové plochy, administrativní budovy, kotce pro psy aj.) v celkové brutto hodnotě 6,43 mld. Kč. Samotné Ministerstvo vnitra zde nevykazuje budovy, v nichž sídlí (např. objekt na Letné) - tyto stavby jsou v technické péči a příslušnosti hospodaření státní příspěvkové organizace Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra (to se netýká budov Generálního ředitelství HZS ČR a Policejního prezidia). Samotné MV (bez Generálního ředitelství HZS ČR a Policejního prezidia) vykazuje v této položce zejména rozvody, kanalizace, přípojky, parkoviště a obdobné stavby ve třech sídlištích v Praze a budovy ve zvláštním režimu. Během roku 2021 hodnota položky Stavby vzrostla o více než 107,28 mil. Kč. Zařazen byl pořízený majetek a technické zhodnocení do užívání ve výši 125,13 mil. Kč. Z důvodu nové výstavby byly vyřazeny stavební objekty za 17,66 mil. Kč.6436966777.60
A.II.4.Položka Samostatné hmotné movité věci a soubory hmotných movitých věcí obsahuje majetek s dobou použitelnosti delší než 1 rok v pořizovací ceně nad 40 tis. Kč, převážně automobilní techniku (včetně speciální hasičské techniky, CAS, požárních žebříků, tahačů a autobusů), výpočetní techniku (osobní počítače, servery, notebooky, routery, switche, firewally, disková pole, skenery včetně speciálních, tiskárny včetně multifunkčních, rackové skříně, UPS apod.), výzbrojní techniku, zdravotnický a veterinární majetek, nábytek, laboratorní přístroje, ochranné obleky a fototechniku. Hodnota položky vzrostla o více než 448,18 mil. Kč a to zejména nákupem a zařazením (491,05 mil. Kč) dopravních prostředků, různých druhů switchů, počítačů, sekvenátoru, konvektomatu, zobrazovacích zřízení nebo hudebních nástrojů. Bezúplatně byl předán majetek za více než 33,83 mil. Kč a přijat za 63,44 mil. Kč (z toho od UZSVM za 17,55 mil. Kč). Z důvodu opotřebení a nefunkčnosti byl vyřazen majetek za více než 29,88 mil. Kč - z toho dopravní prostředky ve výši 12,73 mil. Kč.21178087445.16
A.II.6.V položce Drobný dlouhodobý hmotný majetek je vykazován majetek s dobou použitelnosti delší než 1 rok v ocenění od 3 do 40 tis. Kč, zejména výpočetní technika a nábytek a dále knižní fond v uvedeném cenovém rozpětí. Samotné Ministerstvo vnitra zde nábytek nevykazuje - tyto věci jsou v technické péči a příslušnosti hospodaření státní příspěvkové organizace Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra (to se netýká Generálního ředitelství HZS ČR a Policejního prezidia). Knižní fond je v této položce vykazován v celkové výši 1,65 mil. Kč. V letošním roce byly vyřazeny publikace v hodnotě 578,79 tis. Kč. Nakoupen byl drobný dlouhodobý majetek za více než 48,12 mil. Kč. Bezúplatně účetní jednotka obdržela majetek za 6,99 tis. Kč a předala za 47,76 tis. Kč. Do 30. 9. 2021 byl vyřazen nepotřebný a zastaralý majetek v celkové účetní hodnotě 14,99 tis. Kč.2939581410.82
A.II.8.Na účet 042 Nedokončený dlouhodobý hmotný majetek MV byl v roce 2021 zatím pořízen budoucí dlouhodobý hmotný movitý majetek za 1,17 mil. Kč. Jedná se zejména o stavební úpravy školního a výcvikového zařízení v Brně a Zbirohu, stavební práce při zateplení objektů, dále pak modernizaci zabezpečovacího systému či rozvodů komunikačních nebo ICT sítí. Dopravní prostředky byly nakoupeny za 86,98 mil. Kč a ostatní věci a přístroje za 22,80 mil. Kč. Bezúplatně byla předána vozidla v rámci rezortu v hodnotě 83,63 mil. Kč. Byl zařazen majetek do používání v celkové částce 114,71 mil. Kč (z toho dopravní prostředky v částce 26,32 mil. Kč).2098827791.23
A.II.9.Dodavatelůn nebyly poskytnuty na dlouhodobý hmotný majetek žádné zálohy.0.00
A.II.10.V položce Dlouhodobý hmotný majetek určený k prodeji vykazuje MV nepotřebný dlouhodobý hmotný majetek včetně drobného dlouhodobého majetku určeného k prodeji, u něhož bylo zahájeno zjišťování zájemců o koupi. Blíže k metodě oceňování viz stať A.3. Majetek je v souladu s požadavky zákona o účetnictví přeceněn na reálnou hodnotu. V letošním roce byly prodány dopravní prostředky v hodnotě 391,00 tis. Kč.20300460.00
B.I.2.V položce Materiál na skladě jsou vykázány zásoby materiálu dle § 20 vyhlášky č. 410/2009 Sb. včetně předmětů s dobou použitelnosti delší než 1 rok, jejichž ocenění nedosahuje dolní hranice drobného dlouhodobého majetku. Od počátku roku do 30. 9. 2021 došlo k snížení stavu skladových zásob o vice než 282,37 mil. Kč, tj. 12,1%. U většiny komodit dochází spíše ke snižování zásob, ale v oblasti zdravotnického materiálu je opačný trend. Zdravotnický materiál vzrostl o 31,37 mil. Kč. Většinou se jedná o antigenní testovací sady pro samoodběr a obličejovou masku. V oblasti výstrojního a chemického materiálu došlo během loňského roku k předzásobení a tak postupně dochází ke snižování zásob (spotřeba i bezúplatná předání).2058938315.38
B.I.10.V položce ostatní zásoby jsou vykazovány věci pro bezúplatné předání mimo rezort včetně humanitární pomoci a služební zvířata.418225927.74
B.II.1.V této položce jsou vykázány pohledávky za odběrateli v oblasti soukromoprávních vztahů, včetně pohledávek ze smluvních pokut. Jsou zde vykázány i dobropisy po úhradě, pohledávky z titulu reklamací, krátkodobých jistot, pronájmy bytů i nebytových prostor, stravování a pohledávky z prodeje majetku. Smluvní pokuty byly uhrazeny za více než 8,67 mil. Kč a předepsány za více než 9,62 mil. Kč. Nejvýznamějším účetním případem v této položce byla úhrada ve výši 21,11 mil. Kč od KPRHT za přefakturaci letecké přepravy ochranných pomůcek.26085858.67
B.II.4.Do 30. 9. 2021 vykazují krátkodobé zálohy pokles o 53,6 % oproti stavu na začátku roku. Bylo poskytnuto za 72,95 mil. Kč krátkodobých záloh a vyúčtováno za 108,15 mil. Kč. Nejvýznamějším příjemcem záloh byla Státní tiskárna cenin (přes 46 mil. Kč).30454697.62
B.II.5.V rámci jiných pohledávek z hlavní činnosti MV vykazuje zejména pohledávky z pokut (s výjimkou pokut v rámci dodavatelsko - odběratelských vztahů, které jsou vykazovány v položce Odběratelé) a nároky na náhrady nákladů správního řízení (zejména v souvislosti s vyhoštěním cizinců). Pohledávky v tomto období poklesly o 1 %. Byly předepsány pohledávky za více než 27,67 mil. Kč, uhrazeny za 16,58 mil. Kč a bezúplatně postoupeny na Celní úřad za více než 11,47 mil. Kč (na Celní úřad se v rámci dělené správy předávají k vymáhání pohledávky z titulu náhrad nákladů správního řízení). MV se dlouhodobě potýká s platební nekázní dlužníků a tvoří opravné položky tempem 10 % za každých 90 dnů po splatnosti.38090282.23
B.II.9.Nejvýznamnější položkou pohledávek za zaměstnanci jsou v letošním roce zálohy na služební cesty a půjčky z FKSP (25,49 mil. Kč).66662161.78
B.II.16.V položce 344 - Pohledávky za osobami mimo vybrané vládní instituce jsou vykázány nároky na refundace za projekty z Fondu pro vnitřní bezpečnost (ISF).6067862.55
B.II.28.Na účtu 373 - Krátkodobé poskytnuté zálohy na transfery jsou vykázány zálohy na dotace a další transfery, které byly příjemcům poskytnuty s povinností vypořádání do 1 roku od poskytnutí. Jsou zde zahrnuty také příspěvky na provoz pro státní příspěvkové organizace zřízené ministerstvem (Zařízení služeb pro MV, Bytová správa MV, Institut pro veřejnou správu Praha a Tiskárna MV) ve výši 737,96 mil. Kč. Nejvýznamější položkou k 30. 09. 2021 jsou dotace a transfery na bezpečnostní výzkum v celkové výši 1,89 mld. Kč. Obce a kraje obdržely zálohy na transfery celkem za 78,93 mil. Kč (vypořádáno 110,56 mil. Kč) včetně dotací na projekty prevence kriminality. Nestátní neziskové organizace obdržely zálohy ve výši 38,00 mil. Kč. Poslední složkou jsou zálohy na transfery z Azylového, migračního a integračního fondu AMIF (34,12 mil. Kč).2817192735.66
C.I.1.Položka Jmění účetní jednotky je kumulativní. Nelze ji považovat za obdobu vlastního kapitálu u podnikatelů. Je zde vykázán jednak převod účtů dle převodového můstku při zahájení reformy účetnictví státu k 1. 1. 2010 (účty 902 - Fond oběžných aktiv, 964 - Saldo výdajů a nákladů a 965 - Saldo příjmů a výnosů) a dále účtu 901 - Fond dlouhodobého majetku, který sem byl v souladu s převodovým můstkem stanoveným Ministerstvem financí převeden na konci účetního období roku 2010 (z účtu 403). Dále jsou zde uvedeny kumulované stavy zůstatkových hodnot bezúplatně nabytého dlouhodobého majetku (vyjma drobného) a také tohoto majetku bezúplatně předaného subjektům, které jsou vybranými účetními jednotkami. Další významnou složkou jsou investiční dotace zřízeným (vlastním) státním příspěvkovým organizacím 84,80 mil. Kč (ty podle Českého účetního standardu č. 703 nejsou transferem a neovlivňují tak u poskytovatele výsledek hospodaření) a přijaté investiční transfery, které nejsou zdrojem rezervního fondu. Na rozdíl od ostatních účetních jednotek, které investiční transfery přijímají na účet 403 s následným rozpouštěním transferového koeficientu do výnosů, u organizačních složek státu se toto neprovádí a položka je tudíž kumulativní i v oblasti přijatých investičních transferů (96,37 mil. Kč). Do 30. 9. 2021 byl v rámci rezortu bezúplatně převeden dlouhodobý majetek s dopadem do této položky, a to - příjem na IČO 7064 102,46 mil. Kč a výdej 11,94 mil. Kč a mimo resort (příjem na IČO 7064 41,66 mil. Kč a výdej 96,37 mil. Kč). Bezúplatný převod mimo rezort tvoří především změna příslušnosti hospodaření s nepotřebnými pozemky na ÚZSVM (82,80 mil. Kč).26797422705.36
C.I.5.Oceňovací rozdíly při změně metody jsou kumulativní a nahradily účet nákladů při prvním použití vybraných účetních metod v jednotlivých etapách reformy účetnictví státu (zejména v letech 2010 - 2012). Jednalo se o metodu odpisování (dooprávkování majetku na konci účetního období roku 2011), dooprávkování drobného dlouhodobého majetku a metodu tvorby opravných položek k pohledávkám. První použití metod se účtovalo na stranu Má Dáti této položky. Nyní se stav této položky mění jen, je-li zjištěna chyba, která se jí týká (zpětně zjištěná chyba při prvotním použití metody).10161678942.46
C.I.6.V položce Jiné oceňovací rozdíly je vykázáno přecenění majetku určeného k prodeji na reálnou hodnotu (kladný nebo záporný rozdíl mezi zůstatkovou cenou a reálnou hodnotou). Položka není kumulativní, jsou zde jen číselné údaje související s aktuálním stavem majetku určeného k prodeji. Po realizaci nebo při zrušení prodeje je stav této položky zrušen v souladu s účetními metodami. Účtuje se na obě strany tohoto účtu. Od počátku roku do okamžiku, k němuž se sestavuje tato účetní závěrka byl nově přeceněn movitý majetek (převážně automobilní technika) určený k prodeji (obrat MáDáti účtu 407 za 3,9 mil. Kč), který byl ve stejném období i prodán a položka ve stejné výši výsledkově rozpuštěna. Stav účtu 407 má tak aktuálně vazbu především k dlouhodobě nepotřebným pozemkům určeným k prodeji v reálné hodnotě přes 19,5 mil. Kč.15684960.41
C.I.7.V položce Opravy předcházejících účetních období jsou v souladu s § 26 odst. 2 písm. d) vyhlášky 410/2009 Sb., vykázány chyby přesahující hranici 260 tis. Kč, které loni nebo dříve ovlivnily výši výsledku hospodaření. Položka je kumulativní a vzhledem k jejímu účelu ji lze přirovnat k účtu Jiný výsledek hospodaření u podnikatelů. V roce 2021 byly provedeny opravy za 7,24 mil. Kč (nejvýznamnější položkou byl obrat Má dáti ve výši 5,3 mil. Kč z titulu chyby v přecenění kurzem EUR k rozvahovému dni souvztažně s účtem 378, obrat na straně Dal ve výši 820,4 tis. Kč z téhož důvodu u USD souvztažně s účtem 459, dále obrat na Má dáti 526,7 tis. Kč opravy z titulu v minulosti chybně vykázaného nároku na vratku spotřební daně souvztažně s účtem 342 a obrat na Má dáti ve výši 896,92 tis. Kč opravy loňských zvýšených životních nákladů při vyslání zaměstnance do zahraničí.331773195.38
C.II.4.Rezervní fond z ostatních titulů - účet 414 Rezervní fond je v Ministerstvu vnitra tvořen a čerpán v souladu se zákonem č. 218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech (§ 48 a § 50). Tvorba fondu k 30. 9. 2021 činila 270,72 mil. Kč a čerpání fondu bylo ve výši 494,46 mil. Kč. Hlavní složkou jeho tvorby jsou finanční prostředky z Fondu zábrany škod, který byl zřízen s účinností od 1. 1. 2014 zákonem č.160/2013 Sb., kterým byl novelizován zákon č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla. Poskytovatelem je Česká kancelář pojistitelů prostřednictvím svého orgánu - Komise pro tvorbu programů prevence škod a pro rozdělování finančních prostředků (příjem od začátku roku 2021 je ve výši 257,88 mil. Kč a čerpání ve výši přes 337,68 mil. Kč). Dalším zdrojem jsou prostředky ze zahraničí (tvorba ve výši 43,15 mil. Kč, zejména od Frontexu, fondu AMIF či z dalších zdrojů z EU). Další prostředky jsou za porušení rozpočtové kázně podle § 44a rozpočtových pravidel ve výši 6,83 mil. Kč (jedná se o prostředky s vazbou na projekty spolufinancované z EIF a ISF).150396876.01

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.9.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

E.2. Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztráty

K položceDoplňující informace k položkám výkazu zisku a ztrátyČástka
A.I.1SÚ 501 - Spotřeba materiálu V položce spotřeba materiálu vykazuje MV zejména úbytky skladových zásob výstrojního, chemického a laboratorního materiálu, pohonných hmot a maziv, náhradních dílů a materiálu k výpočetní technice, výzbroji a letecké technice. V této položce vykazuje Ministerstvo vnitra také náklady na materiální zabezpečení všech příslušníků Policie ČR výstrojními náležitostmi. Policie ČR se v této oblasti chová jako jediný ozbrojený sbor napříč strukturou účetních jednotek. Ministerstvo vnitra plní funkci zřizovatele vůči organizačním složkám státu - krajským ředitelstvím Policie ČR. Výstrojní náležitosti příslušníků policie zajišťuje centrálně prostřednictvím Policejního prezidia (tzv. oděvní výdejny). Spotřeba materiálu vykazuje proti stejnému období loňského roku pokles o více než 71,63 mil. Kč, tj. o 14,2 % na 432,03 mil. Kč. Změna byla ovlivněna zejména poklesem spotřeby leteckého materiálu o 8,48 mil. Kč. Nepatrně klesla i spotřeba výstrojního materiálu. Významněji klesla i spotřeba chemického a laboratorního materiálu o 77,55 mil. Kč a výzbrojního materiálu o 8,91 mil. Kč. Naopak nárůst spotřeby zaznamenala zabezpečovací technika (o 2,42 mil. Kč) a výpočetní technika (o 2,62 mil. Kč).432035992.95
A.I.2SÚ 502 - Spotřeba energie V této položce vykazuje MV náklady na elektrickou energii, teplo a plyn 107,70 mil. Kč. V porovnání se stejným obdobím loňského roku spotřeba stoupla o 10,9 %, tj. o 10,59 mil. Kč. Je to způsobeno vyšší spotřebou elektrické energie, která meziročně za stejné období stoupla o 5,59 mil. Kč a vyšší spotřebou zemního plynu, který stoupl o 3,61 mil. Kč. Spotřeba tepla zůstává na obdobné úrovni, tj. ve výši 23,34 mil. Kč.107703290.77
A.I.3SÚ 503 - Spotřeba jiných neskladovatelných dodávek V položce spotřeba jiných neskladovatelných dodávek vykazuje MV náklady na vodu (vodné a stočné) v objektech Generálního ředitelství HZS ČR a Policejního prezidia ČR. U samotného ministerstva je účet 503 roven nule, neboť MV má technickou péči o nemovitosti, v nichž sídlí (např. Letná, Centrotex), zajištěnu prostřednictvím zřízené státní příspěvkové organizace Zařízení služeb pro Ministerstvo vnitra (budovy jsou v příslušnosti hospodaření této organizace). Spotřeba proti stejnému období loňského roku poklesla o 2,07 mil. Kč a ovlivnil ji zejména pokles nákladů na teplou vodu (o 1,96 mil. Kč).9008288.40
A.I.6SÚ 507 - Aktivace oběžného majetku V položce aktivace oběžného majetku jsou ve výši vlastních nákladů vykázány příchovky a přírůstky služebních zvířat (330,00 tis. Kč) a kompletace výstrojního materiálu (290,43 tis. Kč). Položka je v souladu s účetními metodami záporná, aktivací se snižují vlastní náklady.-620430.31
A.I.8SÚ 511 - Opravy a udržování Náklady na opravy a udržování jsou oproti stejnému období loňského roku vyšší o 36,1 %, tj. o více než 42,35 mil. Kč. Tento nárůst ovlivnily opravy leteckého materiálu (nárůst o 22,05 mil. Kč), zejména opravy leteckých motorů. Další významnou částku představují náklady na opravu a údržbu objektů s nárůstem vyšším než 33,21 mil. Kč. Náklady na opravy výpočetní techniky byly o 10,69 mil Kč nižší než ve stejném období minulého roku - nebyla hrazena podpora a udržování SW,HW technologií SUN Microsystem.159587953.25
A.I.9SÚ 512 - Cestovné Cestovné je nadále ovlivněno epidemickou situací v souvislosti s výskytem koronaviru SARS-CoV-2. Při srovnání čerpání za stejné období minulého roku došlu k poklesu o 9,31 mil. Kč a z toho zahraniční cestovné představuje pokles o více než 6,48 mil. Kč. Náklady na zahraniční služební cesty do Albánie a Řecka výrazně poklesly, ale ochrana hranic v Makedonii letos vzrostla téměř o 5 mil. Kč oproti stejnému období loňského roku (z necelých 7 mil. Kč na téměř 12 mil. Kč).72481299.73
A.I.10SÚ 513 - Náklady na reprezentaci V položce náklady na reprezentaci jsou vykázány náklady na pohoštění při jednáních, poradách, seminářích a dalších oficiálních akcích, a náklady na drobné předměty, které nemají charakter daru. Celkové čerpání oproti stejnému období loňského roku vzrostlo o 17,4 %, tj. jde již o obdobné čerpání jako v letech před pandemií COVID-19.2894613.22
A.I.12SÚ 518 - Ostatní služby V položce 518 - Ostatní služby vykazuje MV zejména náklady na poskytování různých typů veřejné služby - provoz informačního systému datových schránek včetně rozesílání přístupových údajů, služby spojené s vydáváním osobních dokladů v působnosti MV včetně dokladů pro cizince (např. občanské průkazy, e-CP, e-PKP), náklady na správu, podporu a údržbu informačního systému Czech POINT, provádění výcviku složek IZS v kurzech (Fond zábrany škod), provoz Národního informačního systému integrovaného záchranného systému (NIS IZS). Dále jsou zde vykázány zejména náklady na pronájmy objektů a dalšího majetku, služby pošt, náklady na provoz dalších komunikačních a informačních systémů a podpora k produktům Microsoft, nákup softwaru v jednotkové ceně pod 7 tis. Kč, konzultační a poradenské služby včetně znalečného, tlumočení, náklady na obhájce, nároky svědků, účastnické poplatky na konference, školení zaměstnanců, úklid, služby spojené s odpadem a péče o zeleň. Objem nákladů na služby se oproti stejnému období loňskému roku zvýšil o 19,7 %, tj. o 725,25 mil. Kč. Vliv na zvýšení mělo zejména čerpání služeb souvisejících s informačními a telekomunikačními technologiemi. Stouply i náklady na výrobu osobních dokladů v porovnání s loňským obdobím.4397866762.66
A.I.13SÚ 521 - Mzdové náklady V této položce jsou vykázány platové a související náklady týkající se zaměstnanců v pracovním poměru, příslušníků Policie ČR a Hasičského záchranného sboru a státních zaměstnanců. Jedná se zejména o tarifní plat, příplatek za vedení, zvláštní přípatek, osobní příplatek, odměny za pracovní pohotovost, plat a příplatek za práci přesčas, příplatek v cizí měně u příslušníků PČR a HZS vykonávajících službu v zahraničí, příplatek za noční práci a za práci v sobotu, neděli a ve svátek, příplatek za dělenou směnu, průměrný plat příslušníků Policie ČR a příslušníků HZS ČR ve zvláštních případech (patří sem i příjem za služební volno s nárokem na náhradu) a odměny včetně odměn k jubileu a kázeňských odměn příslušníků PČR a HZS. Dále jsou zde vykázány náhrady v době nemoci, odstupné, odměny podle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr a plat ministra vnitra. Oproti stejnému období minulého roku došlo k nárůstu o 2,2 % (106,66 mil. Kč). Na této změně se zejména podílely vyšší platové tarify příslušníků PČR a HZS, státních zaměstnanců a zaměstnanců v pracovním poměru (nárůst o 1,0 %, tj. 30,00 mil. Kč), příplatky za vedení (nárůst o 2,06 mil. Kč tj. 3,2 %), osobní příplatky (nárůst o 5,68 mil. Kč tj. 1,4 %), odměny (nárůst o 34,14 mil. Kč tj. 12,7 %), odstupné a odbytné (pokles o 2,84 mil. Kč, tj. 72 %). Náhrada mezd v době nemoci a příspěvek při karanténě vzrostl o 1.84 mil. Kč, tj. 16,1 %. Ke snížení nákladů došlo u zvláštních příplatků (snížení o 9,98 mil. Kč, tj. 7,6 % mil. Kč) a za odstupné a odbytné (pokles o 2,84 mil. Kč, tj. 72 %) pohotovost (snížení o 2 mil. Kč).5012130000.45
A.I.14SÚ 524 - Zákonné sociální pojištění Zde je vykázáno pojistné na sociální zabezpečení, příspěvek na státní politiku zaměstnanosti a pojistné na veřejné zdravotní pojištění. MV vykonává funkci orgánu sociálního zabezpečení podle § 9 zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení. Provádí důchodové pojištění, rozhoduje o dávkách důchodového pojištění (starobní důchod, invalidní důchod, vdovský důchod, vdovecký důchod, sirotčí důchod) příslušníků Policie České republiky, příslušníků Hasičského záchranného sboru České republiky, příslušníků Bezpečnostní informační služby, příslušníků Úřadu pro zahraniční styky a informace a osob, kterým je poskytována zvláštní ochrana a pomoc na základě zvláštního právního předpisu (zákon č. 137/2011 Sb., o zvláštní ochraně svědka a dalších osob v souvislosti s trestním řízením a o změně zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů). Úroveň nákladů na zákonné sociální pojištění vzrostla ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 1,9 %, tj. 30,59 mil. Kč.1649391007.15
A.I.16SÚ 527 - Zákonné sociální náklady Největší položku zákonných sociálních nákladů (účet 527) představuje základní příděl do FKSP (blíže k FKSP viz stať F.) ve výši 101,85 mil. Kč. Z důvodu zpřesnění věrného zobrazení a zkvalitnění vypovídací schopnosti účetní závěrky vykazuje MV od účetního období 2020 v této položce v návaznosti na § 33 odst. 2 písm. d) vyhlášky č. 410/2009 Sb. a § 24 odst. 2 písm. j) zákona o daních z příjmů také: a) pracovnělékařské služby včetně těch, které jsou prvotně uhrazeny zaměstnancem a následně jsou mu nahrazeny (219,41 tis. Kč), b) náklady na odborný rozvoj (vzdělávání) zaměstnanců, pokud souvisejí s předmětem činnosti (19,77 mil. Kč), c) náklady na materiál charakteru ochranných pomůcek pro zaměstnance (34,43 mil. Kč). Dále jsou zde účtovány náklady na ošatné (20,89 tis. Kč).177427671.76
A.I.17SÚ 528 - Jiné sociální náklady V položce 528 - Jiné sociální náklady jsou vykázány zejména náklady na stravování zaměstnanců nehrazené z FKSP ve smyslu bodu 5.1.2 Českého účetního standardu č. 704 (nákup stravenek, stravování u cizích organizací a nově i stravenkový paušál - 7,79 mil Kč) a náhrada škody za ztrátu na služebním příjmu nebo výdělku po skončení neschopnosti ke službě nebo pracovní neschopnosti a náhrada na výživu pozůstalých (22,57 mil. Kč). Náklady na stravování vlastních zaměstnanců jsou v této položce vykázány v souladu s bodem 5.1.2. ČÚS 704 - jelikož ČÚS je dle § 36 odst. 1 zákona o účetnictví pro vybrané účetní jednotky závazný, dostal aplikační přednost před vyhláškou 410/2009 Sb., která náklady na stravování upravuje v položce A.I.16. (527). Tyto náklady ve srovnání stejného období loňského roku vzrostly o 785,71 tis. Kč, tj. 3,6 %. Nárůst ve výši 1,2 mil. Kč je i u náhrad škod fyzickým osobám.36610808.87
A.I.20SÚ 538 - Jiné daně a poplatky MV v položce Jiné daně a poplatky vykazuje zejména: odvod za nesplnění povinnosti zaměstnávat zdravotně postižené (celkem 7,73 mil. Kč), rozhlasové a televizní poplatky (celkem 2,59 mil. Kč) a dálniční poplatky (1,49 mil.Kč). Poplatky za ubytování hrazené krajům a obcím se oproti stejnému období snížily. Ve srovnání za stejné období loňského roku položka vykazuje nárůst o 12,2 %, tj. o 1,34 mil. Kč.12329370.30
A.I.22.SÚ 541 - Smluvní pokuty a úroky z prodlení Oproti minulému období loňského roku byly předepsány a uhrazeny smluvní pokuty a úroky z prodlení o 2,09 mil. Kč vyšší. Nejvyšší položkou je úrok z prodlení ve výši 2,4 mil. Kč vůči advokátovi JUDr. Marku Dvořákovi.2697869.09
A.I.23SÚ 542 - Jiné pokuty a penále V této položce jsou vykázány zejména sankce za porušení rozpočtové kázně a související sankce za prodlení s odvodem a dále pokuty za dopravní přestupky, zejména v zahraničí (Německo, Rakousko).10789940.03
A.I.24SÚ 543 - Dary a jiná bezúplatná předání V položce Dary a jiná bezúplatná předání jsou v souladu s § 33 odst. 4 písm. c) vyhlášky č. 410/2009 Sb. vykázány náklady z bezúplatného předání majetku (zůstatková cena) a zásob subjektům, které nejsou vybranými účetními jednotkami, včetně nákladů z titulu věcné humanitární pomoci. Nejvýznamnějšími položkami byl dar 8 mil. Kč civilní ochraně Palestinské autonomie, předání ochranných jednorázových obleků, roušek a respirátorů do zahraničí (do Severní Makedonie za 5,34 mil. Kč, do Moldávie za 6,3 mil. Kč) a kyslíkových lahví do Indie za 3 mil. Kč. Položka vykazuje proti loňskému roku snížení. Velký objem darů a bezúplatných předání byl v loňském roce způsoben předáním ochranných prostředků souvisejících s pandemií COVID-19.28883954.48
A.I.33.SÚ 556 - Tvorba a zúčtování opravných položek Položka je záporná v souladu s účetními metodami. Rušení opravných položek převýšilo k 30. 9. 2021 jejich tvorbu (tvorba 8,6 mil. Kč, rušení 62,7 mil. Kč). V průběhu roku 2021 se zejména postupně rušily opravné položky k nedokončenému majetku z důvodu jeho zařazení do užívání, a to ve výši 56 mil. Kč. Blíže k metodě opravných položek viz stať A této přílohy.-54079765.02
A.I.34SÚ 557 - Náhrady z vyřazených pohledávek V této položce jsou vykázány zejména náklady z titulu upuštění od vymáhání pohledávek z hlavní činnosti. Téměř 100% těchto pohledávek je vůči cizincům za náhrady nákladů správních řízení, která s nimi byla vedena. Byly vyřazeny pohledávky pro nedobytnost v celkové výši 4,31 mil. Kč, což je o 3,69 mil. Kč více než za stejné období předcházejícího roku. Nejvýznamnější položkou bylo rozhodnutí ministra vnitra o upuštění od vymáhání nedobytné pohledávky za bývalou firmou Global Market, nyní CHEMIMPEX s.r.o. za více než 3,05 mil. Kč.4311682.23
A.I.35SÚ 558 - Náklady z drobného dlouhodobého majetku V této položce jsou vykázány náklady na pořízení tzv. drobného dlouhodobého majetku (viz. položky aktiv A.I.5.,A.II.6.). Ministerstvo vnitra vykazuje oproti stejnému období loňského roku pokles o 4,1 %, tj. o 6,24 mil. Kč. Významněji poklesl DDHM výzbrojní o 44,19 mil. Kč a DDHM výstrojní o 3,19 mil. Kč a naopak vzrostlo programové vybavení o 16,92 mil. Kč, výpočetní technika o 11,72 mil. Kč a stavebně ubytovací majetek o více než 8,55 mil. Kč. U zabezpečovací techniky a techniky pro sledování došlo ke zvýšení o 5,20 mil. Kč.146708575.96
A.I.36SÚ 549 - Ostatní náklady z činnosti V této položce vykazuje Ministerstvo vnitra zejména bezúplatné převody zásob vybraným účetním jednotkám. Stále ještě pokračují převody mimo rezort spojené s pandemií COVID, např. zásoby testovacích sad pro samoodběr, ochranných jednorázových obleků respirátorů FFP2 za 284,88 mil. Kč převedených na Správu státních hmotných rezerv. Dále jsou zde vykázány například náhrady nákladů spojené s výkonem funkce v zahraničí, tzv. zvláštní finanční prostředky a náklady na bezúplatné převody neuhrazených pohledávek na Celní úřad k vymáhání.809312247.49
A.III.1SÚ 571 - Náklady vybraných ústředních vládních institucí na transfery V položce vykazuje Ministerstvo vnitra náklady na příspěvky na provoz vlastním SPO (ve výši 737,96 mil. Kč), sociální dávky (důchody starobní, vdovské, vdovecké a sirotčí, výsluhové příspěvky, odchodné) dotace obcím (267,09 mil. Kč) a dalším subjektům (9,06 mil. Kč - přesídlení) či peněžní dary do zahraničí ve výši 95,26 mil Kč (např. 25,46 mil. Kč ochrana hranic Nigeru, 24,50 mil. Kč podpora Jordánsko či 20,00 mil. Kč podpora migračního systému Bosny a Hercegoviny).9793650768.17
B.I.2.SÚ 602 - Výnosy z prodeje služeb Výnosy z prodeje služeb v porovnání se stejným obdobím loňského roku stouply o 8,1 %, tj. o 1,32 mil. Kč. Po omezení závodního stravování v době nouzového stavu se vrátilo na předchozí úroveň a proti období minulého roku vykázalo zvýšení o 455,64 tis. Kč tj 4,5 %. Ostatní výnosy z prodejů služeb (především ubytování) se také zvýšily (o 19,5 %, tj. o 943,87 tis. Kč) a poskytované služby podléhající DPH vykázaly mírný pokles.17686823.44
B.I.3.SÚ 603 - Výnosy z pronájmu Výnosy z pronájmu pozemků, bytů a nebytových prostor ve srovnání se stejným obdobím loňského roku poklesly o 3,0 %, tj. o 13,42 tis. Kč (vliv pronájmu bytů).433952.06
B.I.5.SÚ 605 - Výnosy ze správních poplatků Výnosy ze správních poplatků v porovnání se stejným obdobím loňského roku stouply o 73,0 %, tj. o 7,68 mil. Kč.18218976.05
B.I.9.SÚ 641 - Smluvní pokuty a úroky z prodlení Smluvní pokuty a úroky z prodlení stouply proti stejnému období loňského roku o 6,92 mil. Kč. Nejvýznamnějšími pokutami vykázanými v této položce jsou smluvní pokuty vůči firmám Asseco Central Europe a.s. (5,3 mil. Kč) a WissCzech (1,62 mil. Kč).10362324.37
B.I.10.SÚ 642 - Jiné pokuty a penále V této položce se předepisují pořádkové pokuty, kázeňské tresty a pokuty za porušení rozpočtové kázně podle § 44a rozpočtových pravidel, dále správní a pořádkové pokuty (zejména podle zákona o zbraních) a kázeňské tresty vůči příslušníkům Policie ČR zařazeným v Policejním prezidiu ČR. Nejsou zde vykázány pokuty uložené příkazovými bloky - jsou výnosem kapitoly Ministerstva financí. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku došlo ke zvýšení o 35,3 %, tj. o 2,33 mil. Kč. Za porušení rozpočtové kázně byly předepsány pokuty a penále v celkové výši 6,72 mil. Kč.8943806.00
B.I.14.SÚ 646 - Výnosy z prodeje dlouhodobého hmotného majetku kromě pozemků V položce výnosy z prodej DHM kromě pozemků byly vykázány odprodeje nepotřebných dopravních prostředků. Byly odprodány nepotřebné dopravní prostředky Policejního prezidia (14 vozidel) a Generálního ředitelství HZS ČR (1 nákladní automobil Tatra za 162 tis. Kč).391000.00
B.I.16.SÚ 648 - Čerpání fondů V této položce je vykázáno zapojení FKSP na pořízení dlouhodobého majetku a zapojení rezervního fondu na libovolný účel. Oba fondy se na uvedené účely (vyjma nákupu DDM z FKSP) zapojují prostřednictvím převodu finančních prostředků na příjmový účet státního rozpočtu. Fond kulturních a sociálních potřeb byl čerpán ve výši 2,60 mil. Kč a u rezervního fondu došlo ve srovnání se stejným obdobím loňského k nárůst o 57,9 %, tj. o 136,48 mil. Kč (FZŠ).374867870.33
B.I.17.SÚ 649 - Ostatní výnosy z činnosti V této položce jsou vykázány zejména výnosy z bezúplatného nabytí zásob v rámci resortu a od subjektů mimo resort. Do 30. 9. 2021 obdrželo MV v rámci resortu více než za 3,47 mil. Kč zásob, což je o 807,15 tis. víc než ve stejném období loňského roku. Od SSHR byly na MV převedeny masky za 15,78 mil. Kč. Porovnáme-li převod z mimoresortu v loňském a letošním období, převody jsou o 94,6 % nižší, protože většinu tvořily zásoby související s pandemií COVID-19. Dále jsou zde vykazovány přijaté náhrady škod za 17,02 mil. Kč.263909907.13
B.III.3.SÚ 633 - Výnosy ze sociálního pojištění MV vykonává funkci orgánu sociálního zabezpečení podle § 9 zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení. Tato položka obsahuje výnosy ze sociálního pojištění.969342528.00
B.IV.1.SÚ 671 - Výnosy vybraných ústředních vládních institucí z transferů V této položce jsou vykázány výnosy z provozních (neinvestičních) transferů ze zahraničí a dary, které nejsou zdrojem rezervního fondu.19364736.33

Příloha

Fond kulturních a sociálních potřeb

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.9.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
A.I. Počáteční stav fondu k 1.1.130302829.94
A.II. Tvorba fondu109516585.69
1. Základní příděl109516585.69
2. Splátky půjček na bytové účely poskytnutých do konce roku 19920.00
3. Náhrady škod a pojistná plnění od pojišťovny vztahující se k majetku pořízenému z fondu0.00
4. Peněžní a jiné dary určené do fondu0.00
5. Ostatní tvorba fondu0.00
A.III. Čerpání fondu99119505.27
1. Půjčky na bytové účely0.00
2. Stravování18019323.45
3. Rekreace26304993.31
4. Kultura, tělovýchova a sport3658366.84
5. Sociální výpomoci a půjčky525000.00
6. Poskytnuté peněžní dary4516500.00
7. Úhrada příspěvku na penzijní připojištění24926494.00
8. Úhrada části pojistného na soukromé životní pojištění0.00
9. Ostatní užití fondu21168827.67
A.IV. Konečný stav fondu140699910.36

Příloha

Rezervní fond

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.9.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

F. Doplňující informace k fondům účetní jednotky

PoložkaBěžné období
B.I. Počáteční stav fondu k 1.1.338760296.48
B.II. Tvorba fondu307883597.03
1. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - účelové43159477.03
2. Peněžní dary - účelové0.00
3. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - neúčelové0.00
4. Peněžní dary - neúčelové0.00
5. Odvody neoprávněně použitých nebo zadržených peněžních prostředků6834389.00
6. Příjmy z prodeje majetku, který organizační složka státu nabyla darem nebo děděním0.00
7. Příjmy z prodeje majetku státu, s kterým je příslušné hospodařit Ministerstvo obrany257889731.00
8. Ostatní tvorba
B.III. Čerpání fondu496247017.50
1. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - účelové106855778.66
2. Peněžní dary - účelové0.00
3. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - neúčelové0.00
4. Peněžní dary - neúčelové0.00
5. Výdaje na reprodukci majetku287779232.75
6. Výdaje na reprodukci majetku Ministerstva obrany0.00
7. Ostatní čerpání101612006.09
B.IV. Konečný stav fondu150396876.01

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.9.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

G. Doplňující informace k položce „A.II.3. Stavby" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
G.Stavby6436966777.602855114408.623581852368.983560561433.54
G.1.Bytové domy a bytové jednotky24954383.9414449999.0110504384.9310870996.93
G.2.Budovy pro služby obyvatelstvu3694300249.271625061010.342069239238.932117181429.11
G.3.Jiné nebytové domy a nebytové jednotky1263042307.15539356180.03723686127.12665793992.14
G.4.Komunikace a veřejné osvětlení221246135.45127573580.5393672554.9296932154.67
G.5.Jiné inženýrské sítě166832076.6291564067.6375268008.9978660287.76
G.6.Ostatní stavby1066591625.17457109571.08609482054.09591122572.93

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.9.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

H. Doplňující informace k položce „A.II.1. Pozemky" výkazu rozvahy

ČísloPoložkaObdobí běžné bruttoObdobí běžné korekceObdobí běžné nettoObdobí minulé
H.Pozemky597486875.820.00597486875.82681557266.82
H.1.Stavební pozemky0.000.000.000.00
H.2.Lesní pozemky2135517.980.002135517.982173377.98
H.3.Zahrady, pastviny, louky, rybníky3224359.780.003224359.783380679.04
H.4.Zastavěná plocha181169977.840.00181169977.84181169977.84
H.5.Ostatní pozemky410957020.220.00410957020.22494833231.96

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.9.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

I. Doplňující informace k položce "A.II.4. Náklady z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
I.Náklady z přecenění reálnou hodnotou3917387.491674617.19
I.1.Náklady z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 643917387.491674617.19
I.2.Ostatní náklady z přecenění reálnou hodnotou0.000.00

Příloha

ZÁKLADNÍ

IČ 00007064
sestavená k 30.9.2021
(v Kč s přesností na dvě desetinná místa)

J. Doplňující informace k položce "B.II.4. Výnosy z přecenění reálnou hodnotou" výkazu zisku a ztráty

PoložkaNázev položkyObdobí běžnéObdobí minulé
J.Výnosy z přecenění reálnou hodnotou4700.001265942.82
J.1.Výnosy z přecenění reálnou hodnotou majetku určeného k prodeji podle § 644700.001265942.82
J.2.Ostatní výnosy z přecenění reálnou hodnotou0.000.00