A.1. Informace podle § 7 odst. 3 zákona |
---|
Zlínský kraj nepřetržitě pokračoval ve své činnosti a bude pokračovat i v následujícím účetním období. Nedošlo ke změnám metody z důvodu ukončení činnosti. |
A.2. Informace podle § 7 odst. 4 zákona |
---|
|
A.3. Informace podle § 7 odst. 5 zákona |
---|
Informace o účetních metodách a obecných účetních zásadách1.Odpisování dlouhodobého majetkua)Zlínský kraj zvolil rovnoměrný způsob odpisování dlouhodobého majetku a oodpisech účtuje měsíčně.2.Oceňování majetku určeného k prodeji reálnou hodnotouZlínský kraj oceňuje majetek určený k prodeji reálnou hodnotou v případě,že: a)oceňovací rozdíl mezi stávajícím oceněním majetku v účetní (majetkové)evidenci a reálnou hodnotou je významný, s tím, že za významný oceňovacírozdíl se považuje rozdíl, jehož výše dosahuje alespoň částky 260.000,- Kča současně b)Zlínský kraj má k dispozici průkazné účetní záznamy k okamžiku rozhodnutíoprávněného orgánu o záměru prodeje (Zlínský kraj např. neocení reálnouhodnotou část pozemku určeného k prodeji rozhodnutím oprávněného orgánu,protože není možné provést vklad části pozemku do katastru nemovitostí a ZKnemá tudíž k dispozici průkazné účetní záznamy, ocenění reálnou hodnotoumajetku určeného k prodeji až k okamžiku prodeje je nevýznamné) a současně c)realizace prodeje se předpokládá v horizontu nejpozději do dvou let odschválení záměru prodeje a současně d)majetek je evidován v majetkové evidenci vedené KÚZK (účetní jednotkouZK). Pokud Zlínský kraj bezúplatně nabývá majetek určený k prodeji od zřízenépříspěvkové organizace, ocení tento majetek reálnou hodnotou k okamžikubezúplatného nabytí. 3.Postup tvorby a použití opravných položeka)Opravné položky Zlínský kraj tvoří k majetku, jehož ocenění dosahujealespoň částky 260.000,- Kč s výjimkou pohledávek, ke kterým tvoří opravnépoložky již od ocenění 1,- Kč.b)K pozemku nebo stavbě tvoří ZK opravné položky k okamžiku zřízení věcnéhobřemene, v případě, že zřízení věcného břemene snižuje hodnotu pozemku čistavby o více než 20%.c)K nedokončenému dlouhodobému majetku tvoří ZK opravné položky k okamžikurozhodnutí Rady Zlínského kraje o pravděpodobném nedokončení pořizovanéhodlouhodobého majetku.4.Postup tvorby a použití rezerva)Účetní rezervy Zlínský kraj tvoří k pokrytí významného zvýšení nákladů(závazků) z neukončených žalob (soudních sporů) a pro účely financováníobnovy vodovodů a kanalizací, které je pravděpodobné a vznikne v budoucímúčetním období. Za významné zvýšení nákladů (závazků) Zlínského kraje zneukončených žalob (soudních sporů) a pro účely financování obnovy vodovodůa kanalizací se považuje zvýšení nákladů (závazků) ve výši 500.000,- Kč avyšší. Jedná se o rezervy na plnění z žalob a na plnění plánu obnovyvodovodů a kanalizací schváleného ZZK.b)Účetní rezervy Zlínský kraj tvoří ve výši 50% odhadovaného zvýšeníbudoucích nákladů (závazků).5.Metoda časového rozlišení a dohadné účtya)Náklady a výdaje, které se týkají následujících účetních období a kteréjsou považovány za významné, jsou účtovány jako náklady a výdaje příštíchobdobí. Jako náklady příštích období jsou mimo jiné vykazovány inespotřebované předplacené poštovní služby hrazené formou kreditu na základěDohody o používání výplatního stroje a náklady na pořizování drobnéhodlouhodobého majetku, který bude dokončen v následujícím účetním období.b)Výnosy a příjmy, které se týkají následujících účetních období a kteréjsou považovány za významné, jsou účtovány jako výnosy a příjmy příštíchobdobí.c)Významné pohledávky ze soukromoprávních vztahů, na základě kterýchvznikají nároky, ale není známa skutečná výše plnění k okamžiku účetníhopřípadu a ostatní významné pohledávky, na základě kterých vznikají nároky,ale není známa skutečná výše plnění, nebo je jiným způsobem zpochybnitelná,se účtují jako dohadné účty aktivní.d)Významné závazky ze soukromoprávních vztahů, u nichž není známa skutečnávýše plnění k okamžiku účetního případu a ostatní významné závazky, u nichžnení známa skutečná výše plnění, nebo je jiným způsobem zpochybnitelná, seúčtují jako dohadné účty pasivní.e)Pro účely časového rozlišování, formou nákladů a výdajů příštích období,formou výnosů a příjmů příštích období a pro účely účtování dohadných účtů,jsou považovány za významné náklady, výdaje, výnosy, příjmy, pohledávky azávazky ve výši nad 40.000,- Kč. f)Prostřednictvím dohadných účtů aktivních a dohadných účtů pasivních seneúčtuje, v případech specifikovaných dále, ve vztahu k těmto dotacím:dotace o zajištění dostupnosti sociálních služeb, dotace v rámci Rozvojovýchprogramů a krizových řízení určených pro Filharmonii B. Martinů aEnergetickou agenturu. Odhadované nároky a závazky z titulu těchto dotací seúčtují rovnou jako pohledávky a závazky účetními zápisy MD 346 D 672 + MD374 D 346 a MD 572 D 349 + MD 349 D 373 v případě, kdy existuje průkaznádlouhodobá (minimálně tříletá) zkušenost, že tento postup nevede k významnénepřesnosti výše výnosů a nákladů (672 a 572). Za významnou nepřesnost je vtomto případě považováno, pokud, zaokrouhlená hodnota na celá %, rozdílumezi dohadovanou výší a skutečnou výší nároku či závazku ve vztahu keskutečné výši nároku či závazku, přesáhne 2%.6.Metoda kurzových rozdílůa)Kurzové rozdíly vznikající při ocenění zejména bankovního účtu v cizíměně, dlouhodobého bankovního úvěru od EIB v EUR a při ocenění záloh, vyplácených v cizí měněna zahraniční pracovní cesty, účtuje ZK prostřednictvím příslušných účtů nákladů a výnosů.b)Pro přepočet majetku a závazků v cizí měně se použije k okamžiku oceněnídenní kurz devizového trhu vyhlášený Českou národní bankou.7.Krátkodobé a dlouhodobé poskytnuté a přijaté zálohy na transferya)Majetek a závazky člení Zlínský kraj na dlouhodobé a krátkodobé. b)Stejně tak člení poskytnuté a přijaté zálohy na transfery s tím, žedlouhodobou poskytnutou či přijatou zálohou na transfer je taková záloha, ukteré bude vypořádání od okamžiku poskytnutí či přijetí zálohy za obdobídelší než jeden rok. Ostatní zálohy se považují za krátkodobé. Pokud sohledem na charakter zálohy objektivně nelze použít výše uvedené hlediskočlenění, je rozhodující předpoklad ZK v okamžiku poskytnutí či přijetízálohy. Pokud se k jednomu transferu vztahuje více poskytnutých či přijatýchzáloh, je rozhodující, pro určení krátkodobosti resp. dlouhodobosti záloh,okamžik přijetí první zálohy.8.Dlouhodobý nehmotný majeteka)Položky dlouhodobého nehmotného majetku obsahují zejména software,ocenitelná práva (zejména ochranné známky a autorská díla) drobný dlouhodobýnehmotný majetek, ostatní dlouhodobý nehmotný majetek (územně plánovacídokumentace a územně plánovací podklady), nedokončený dlouhodobý nehmotnýmajetek a technické zhodnocení dlouhodobého nehmotného majetku. b)Zlínský kraj neúčtuje jako o dlouhodobém nehmotném majetku o technickýchauditech a energetických auditech, lesních hospodářských plánech, plánechpovodí a povodňových plánech. Výjimku tvoří technické audity, energetickéaudity, lesní hospodářské plány, plány povodí a povodňové plány, které jsoufinancovány z investičních dotací EU.9.Dlouhodobý hmotný majeteka) Položky dlouhodobého hmotného majetku obsahují zejména pozemky, kulturnípředměty, stavby, samostatné movité věci a soubory movitých věcí, drobnýdlouhodobý hmotný majetek, ostatní dlouhodobý majetek (věcná břemena),nedokončený dlouhodobý hmotný majetek a technické zhodnocení dlouhodobéhohmotného majetku. 10.Zásobya)Položka zásoby, účetního výkazu rozvaha, obsahuje pořízení materiálu,materiál do okamžiku spotřeby (materiál na skladě) a zboží na skladě. b)Materiálem na skladě jsou zejména osobní ochranné pomůcky a zdravotnickýmateriál pořizovaný či bezplatně převzatý v souvislosti s řešením krizovésituace související s výskytem koronaviru Covid 19 (respirátory, desinfekce,roušky, rukavice, injekční stříkačky) a upomínkové předměty. c)Do materiálu evidovaného na skladě upomínkových předmětů zejména náležípředměty poskytované zdarma v souvislosti s reprezentací a propagací dobrého jménaZK. Jedná se o propagační předměty a suvenýry opařené značkou nebo znakem ZKv maximální pořizovací hodnotě 5.000 Kč s dobou použitelnosti 1 rok akratší. Upomínkové předměty neúčtuje ZK jako náklady na reprezentaci.d)O materiálu se účtuje způsobem A, přírůstky zásob na sklad nákupem jsouoceňovány pořizovací cenou, úbytky zásob ze skladu jsou oceňovány průměrnoucenou.e)Materiál, který je určen k okamžité spotřebě, ZK neeviduje a hlavníúčetní účtuje rovnou do nákladů. f)Zboží na skladě jsou zejména úplatně pořizované příkazové bloky.g)O příkazových blocích (zboží) se účtuje způsobem B, oceňují se cenamitiskopisů.11.Projekt jednotná digitální technická mapa - ostatní krátkodobépohledávky a ostatní krátkodobé závazky a)Předpis pohledávek z titulu příspěvků obcí na projekt Jednotné digitálnítechnické mapy (JDTM) a současně závazek ZK zajišťovat realizaci projektu,tj. financovat zřízení a provoz datového skladu a výkon činností spojenýchse správou JDTM zobrazuje ZK prostřednictvím položek krátkodobé pohledávky akrátkodobé závazky.b)Činnosti spojené s realizací projektu JDTM jsou výkonem působností voblasti veřejné správy.c)Finanční příspěvky zasílané obcemi na bankovní účet ZK v návaznosti naSmlouvy o spolupráci při tvorbě, aktualizaci a správě digitální technickémapy obce jsou sdruženými prostředky. Smlouvy o spolupráci při tvorbě,aktualizaci a správě digitální technické mapy obce, nejsou smlouvami dle §27zákona č. 129/2000 Sb., jsou smlouvami nepojmenovanými (inominátními).12.Mimorozpočtové prostředky – jiné běžné účtya)Pro cizí a sdružené finanční prostředky, tj. mimorozpočtové prostředky,má ZK zřízeny samostatné bankovní účty a v účetnictví je zobrazujeprostřednictvím položky jiné běžné účty (tzv. depozitní účet).b)Cizí finanční prostředky jsou např. jistoty uchazečů o veřejné zakázky,složené kauce a zádržné.c)Sdružené prostředky jsou finanční příspěvky zasílané obcemi na bankovníúčet ZK pro zajištění realizace projektu JDTM.13.Fondya)ZK má zřízeny peněžní fondy, a to Zaměstnanecký fond a Fond Zlínskéhokraje.b)Zdrojem fondů mohou být zejména přebytky hospodaření z minulých let,příjmy běžného roku, které nejsou určeny k využití v běžném roce, nebopřevody prostředků z rozpočtu během roku.c)Zobrazení tvorby a čerpání peněžních fondů v účetnictví ZK hlavní účetníprovádí úpravou zdrojů evidovaných na účtu 401 – jmění účetní jednotky. Otvorbě fondů hlavní účetní účtuje na stranu MÁ DÁTI účtu 401 – Jmění účetníjednotky se souvztažným zápisem na stranu DAL účtu 419 – Ostatní fondy. Opoužití (čerpání) fondů hlavní účetní účtuje na stranu MÁ DÁTI účtu 419 –Ostatní fondy se souvztažným zápisem na stranu DAL účtu 401 – Jmění účetníjednotky. Tvorbu a čerpání Zaměstnaneckého fondu zobrazuje hlavní účetní přikaždé účetní operaci, tvorbu a čerpání Fondu Zlínského kraje zobrazujehlavní účetní prostřednictvím účtu 419 jedenkrát měsíčně (k poslednímu dnipříslušného měsíce).14.Daň z příjmů právnických osoba)Daň z příjmů právnických osob za rok 2021 je v účetnictví Zlínského kraje k datu 31.3.2022 zobrazena jako výnos příštích období prostřednictvím účtu 384. |
Číslo položky | Syntetický účet | Název položky | Období běžné | Období minulé |
---|
P.I. | 901 | Majetek a závazky účetní jednotky | 29042081331.23 | 28461126489.86 |
P.I.1. | 901 | Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek | 19500.00 | 19500.00 |
P.I.2. | 902 | Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek | 14308641.57 | 14458780.42 |
P.I.3. | 905 | Vyřazené pohledávky | 0.00 | 0.00 |
P.I.4. | 906 | Vyřazené závazky | 0.00 | 0.00 |
P.I.5. | 909 | Ostatní majetek | 29027753189.66 | 28446648209.44 |
P.II. | | Krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů a krátkodobé podmíněné závazky z transferů | 83952107.51 | 37779449.17 |
P.II.1. | 911 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.2. | 912 | Krátkodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.3. | 913 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.4. | 914 | Krátkodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.5. | 915 | Ostatní krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů | 36279449.17 | 36279449.17 |
P.II.6. | 916 | Ostatní krátkodobé podmíněné závazky z transferů | 47672658.34 | 1500000.00 |
P.III. | | Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou | 42157671.13 | 18408326.61 |
P.III.1. | 921 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou | 0.00 | 0.00 |
P.III.2. | 922 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodou úplatného užívání majetku jinou osobou | 0.00 | 0.00 |
P.III.3. | 923 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce | 325368.00 | 325368.00 |
P.III.4. | 924 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce | 41832303.13 | 18082958.61 |
P.III.5. | 925 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů | 0.00 | 0.00 |
P.III.6. | 926 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů | 0.00 | 0.00 |
P.IV. | | Další podmíněné pohledávky | 500586374.76 | 499313874.78 |
P.IV.1. | 931 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.IV.2. | 932 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.IV.3. | 933 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv | 0.00 | 0.00 |
P.IV.4. | 934 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv | 0.00 | 0.00 |
P.IV.5. | 939 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní | 0.00 | 0.00 |
P.IV.6. | 941 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní | 0.00 | 0.00 |
P.IV.7. | 942 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům | 285819.73 | 0.00 |
P.IV.8. | 943 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům | 0.00 | 0.00 |
P.IV.9. | 944 | Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění | 10000000.00 | 11200000.00 |
P.IV.10. | 945 | Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění | 485123254.25 | 482936574.00 |
P.IV.11. | 947 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 0.00 | 0.00 |
P.IV.12. | 948 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 5177300.78 | 5177300.78 |
P.V. | | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů a dlouhodobé podmíněné závazky z transferů | 67079360.00 | 70924949.00 |
P.V.1. | 951 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.2. | 952 | Dlouhodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.3. | 953 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.4. | 954 | Dlouhodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.5. | 955 | Ostatní dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.6. | 956 | Ostatní dlouhodobé podmíněné závazky z transferů | 67079360.00 | 70924949.00 |
P.VI. | | Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku | 20787646.40 | 20787646.40 |
P.VI.1. | 961 | Krátkodobé podmíněné závazky z operativního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.2. | 962 | Dlouhodobé podmíněné závazky z operativního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.3. | 963 | Krátkodobé podmíněné závazky z finančního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.4. | 964 | Dlouhodobé podmíněné závazky z finančního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.5. | 965 | Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce | 0.00 | 0.00 |
P.VI.6. | 966 | Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce | 16997379.00 | 16997379.00 |
P.VI.7. | 967 | Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů | 0.00 | 0.00 |
P.VI.8. | 968 | Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů | 3790267.40 | 3790267.40 |
P.VII. | | Další podmíněné závazky | 465639558.00 | 490002275.00 |
P.VII.1. | 971 | Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.VII.2. | 972 | Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku | 50502881.00 | 50502881.00 |
P.VII.3. | 973 | Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv | 0.00 | 0.00 |
P.VII.4. | 974 | Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv | 0.00 | 206719.00 |
P.VII.5. | 975 | Krátkodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu | 0.00 | 0.00 |
P.VII.6. | 976 | Dlouhodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu | 0.00 | 0.00 |
P.VII.7. | 978 | Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní | 0.00 | 0.00 |
P.VII.8. | 979 | Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní | 0.00 | 0.00 |
P.VII.9. | 981 | Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových | 158669000.00 | 172575000.00 |
P.VII.10. | 982 | Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových | 256250030.00 | 266500028.00 |
P.VII.11. | 983 | Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních | 0.00 | 0.00 |
P.VII.12. | 984 | Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních | 0.00 | 0.00 |
P.VII.13. | 985 | Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 217647.00 | 217647.00 |
P.VII.14. | 986 | Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 0.00 | 0.00 |
P.VIII. | | Ostatní podmíněná aktiva a ostatní podmíněná pasiva a vyrovnávací účty | 351173931.52 | 5273124.52 |
P.VIII.1. | 991 | Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva | 290000.00 | 367500.00 |
P.VIII.2. | 992 | Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva | 4905624.52 | 4905624.52 |
P.VIII.3. | 993 | Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva | 345978307.00 | 0.00 |
P.VIII.4. | 994 | Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva | 0.00 | 0.00 |
P.VIII.5. | 999 | Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtům | 28679142921.07 | 28437186394.54 |
K položce | Doplňující informace k položkám rozvahy | Částka |
---|
A.II.8 | Na účtu 042 jsou zejména vykazovány položky nedokončeného dlouhodobého hmotného majetku k rozpracovaným investičním akcím vztahujícím se k majetku, který využívají, nebo budou využívat společnosti a organizace Zlínského kraje. Jedná se zejména o rekonstrukci budovy 14 v areálu Uherskohradišťské nemocnice ve výši 236,37 mil. Kč, o rekonstrukci budovy K v areálu Vsetínské nemocnice ve výši 4,5 mil. Kč, rekonstrukci objektu č. 11 v areálu Uherskohradišťské nemocnice ve výši 12,3 mil. Kč, pořizování projektové dokumentace - magnetické rezonance v areálu Vsetínské nemocnice ve výši 2,9 mil. Kč, rekonstrukci Domova mládeže SPŠ – COP Zlín ve výši 1,0 mil. Kč, rekonstrukci školního statku Střední školy zemědělské a přírodovědné v Rožnově pod Radhoštěm ve výši 1,6 mil. Kč, vybudování Domova se zvláštním režimem v Kelči (Sociální služby Vsetín) ve výši 0,6 mil. Kč, přípravné práce pro akci Dětské centrum Zlín ve výši 0,6 mil. Kč, rekonstrukci a přístavbu budovy Domova pro seniory Liptál ve výši 3,4 mil. Kč, chráněné bydlení Bystřice pod Hostýnem (Sociální služby Uherské Hradiště) ve výši 8,6 mil. Kč, rekonstrukci výtahů v Domově pro seniory Buchlovice (Sociální služby Uherské Hradiště) ve výši 1,5 mil. Kč, Revitalizaci Baťova mrakodrapu ve výši 0,2 mil. Kč, Výstavbu Nové krajské Baťovy nemocnice ve výši 1,5 mil. Kč, obnovu jídelny a kavárny „Baťova mrakodrapu“ ve výši 0,3 mil. Kč, Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm – rekonstrukce školního statku ve výši 1,6 mil. a výstavbu vnitřní infrastruktury Strategické průmyslové zóny Holešov ve výši 10,9 mil. Kč (vodovody, kanalizace, plynovody, veřejné osvětlení, horkovody, cyklostezky, zastávky, …). | 0.00 |
A.IV.1 | Na účtu 462 jsou evidovány finanční prostředky půjčené na dobu delší než 1 rok příspěvkovým organizacím a společnostem Zlínského kraje ve výši 127,7 mil. Kč. | 0.00 |
A.IV.6 | Na účtu 471 jsou zejména evidována evidovány zálohově poskytnutý příspěvek na dopravní obslužnost ve výši 80,5 mil. Kč, zálohově poskytnuté dotace nemocnicím ve výši 29,7 mil. Kč, zálohově poskytnuté dotace na projekty (Transformace sociálních služeb ve Zlínském kraji ve výši 0,85 mil. Kč, Smart akcelerátor II. ve výši 20 mil. Kč, Chytrá péče ZK ve výši 16,8 mil. Kč a Implementace krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje ve výši 125,9 mil. Kč), zálohově poskytnuté dotace pro rozvojové programy a krizové řízení ve výši 54,7 mil. Kč, zálohově poskytnuté dotace z fondu zlínského kraje pro nemocnice ve výši 6,82 mil. Kč a zálohově poskytnuté dotace pro kulturu ve výši 2,7 mil. Kč, které budou vypořádány od okamžiku poskytnutí za dobu delší než jeden rok. | 0.00 |
B.II.4 | Na účtu 314 jsou zejména evidovány zálohově poskytnuté finanční prostředky na zajištění dopravní obslužnosti Zlínského kraje ve výši 340,6 mil. Kč. | 0.00 |
B.II.28 | Na účtu 373 jsou evidovány zálohově poskytnuté finanční prostředky na sociální služby ve výši 824,3 mil. Kč, zálohově poskytnuté příspěvky na sociální služby zřizovaným příspěvkovým organizacím ve výši 522,86 mil. Kč, zálohově poskytnuté dotace na projekty (Obědy do škol ve výši 1,1 mil. Kč a Implementace krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje ve výši 1,7 mil. Kč), zálohově poskytnuté dotace pro rozvojové programy a krizové řízení ve výši 9,9 mil. Kč, zálohově poskytnuté dotace pro mládež a sport ve výši 38,6 mil. Kč, zálohově poskytnuté dotace pro kulturu ve výši 2,6 mil. Kč, zálohově poskytnuté dotace příspěvkovým organizacím kraje ve výši 4,5 mil. Kč, zálohově poskytnuté dotace jiným krajům a městům ve výši 4,6 mil. Kč, zálohově poskytnuté dotace společnostem kraje ve výši 10,5 mil. Kč a zálohově poskytnuté dotace ostatním společnostem (o.p.s., spolkům, církevním organizacím …) ve výši 5,6 mil. Kč, příspěvky na dopravní obslužnost - pro kraje ve výši 35 mil. Kč., dotace na podporu školských soutěží ve výši 2,46 mil. Kč, které budou vypořádány od okamžiku přijetí za dobu kratší než jeden rok. | 0.00 |
B.II.31 | Na účtu 385 je evidována pohledávka z titulu nájemného vůči Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, která bude dle Dohody o vypořádání uhrazena ke dni ukončení nájmu v roce 2029 formou nepeněžitého plnění – rekonstrukcí pronajímaného objektu provedenou Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně ve výši 2,8 mil. Kč. | 0.00 |
B.II.32 | Na účtu 388 je evidován odhad nároku na přijaté příspěvky na dopravní obslužnost od krajů ve výši 68,3 mil. Kč, a odhad částky dotací na projekty (Transformace sociálních služeb ve Zlínském kraji ve výši 3,25 mil. Kč, Smart akcelerátor ve výši 3,5 mil. Kč, Podpora a rozvoj služeb sociální rehabilitace ve ZK ve výši 50,7 mil. Kč, Chytrá péče ZK ve výši 4,1 mil. Kč, Strategické řízení a přívětivý úřad ZK ve výši 0,4 mil. Kč, Implementace Krajského akčního plánu II. ve výši 32,2 mil. Kč., revitalizace Baťova mrakodrapu ve výši 47,3 mil. Kč. | 0.00 |
D.I.1 | Na účtu 441 je evidována rezerva na obnovu vodovodů a kanalizací v areálu Průmyslové zóny Holešov ve výši 0,9 mil. Kč. | 0.00 |
D.II.2 | Účet 452 obsahuje přijatou návratnou finanční výpomoc ve výši 16,9 mil. Kč k podpoře financování projektu SPZ Holešov – Vnitřní infrastruktura. | 0.00 |
D.II.8 | Na účtu 472 jsou evidovány přijaté příspěvky na dopravní obslužnost od krajů ve výši 134,97 mil. Kč, zálohově přijaté dotace na projekty (Transformace sociálních služeb ve Zlínském kraji ve výši 16,6 mil. Kč, Program Nová zelená úsporám - Adaptační a mitigační opatření - Finanční podpora na výměnu kotlů na pevná paliva v rodinných domech ve ZK ve výši 14,2 mil. Kč, Program výměny zdrojů tepla v domácnostech Zlínského kraje ve výši 14,2 mil. Kč, Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje ve výši 4,9 mil. Kč, Smart akcelerátor II. ve výši 10,1 mil. Kč, Podpora a rozvoj služeb sociální rehabilitace ve ZK ve výši 30,1 mil. Kč, Chytrá péče ZK ve výši 9,5 mil. Kč, Strategické řízení a přívětivý úřad ZK ve výši 2,8 mil. Kč a Implementace KAP rozvoje vzdělávání ve výši 93,1 mil. Kč), které budou vypořádány od okamžiku přijetí za dobu delší než jeden rok. | 0.00 |
D.III.32 | Na účtu 374 je evidována zálohově přijatá dotace ze státního rozpočtu na zajištění dostupnosti sociálních služeb ve výši 1 365 mil. Kč, přijaté příspěvky od krajů a měst na dopravní obslužnost ve výši 44,8 mil. Kč, státní příspěvek pro zřizovatele zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc ve výši 3,2 mil. Kč, dotace na podporu okresních a krajských kol soutěží ve výši 2,2 mil. Kč, Dotace na výkon sociální práce ve výši 1,1 mil. a zálohově přijaté dotace na projekty (Obědy do škol ve výši 1,1 mil Kč), které budou vypořádány od okamžiku přijetí za dobu kratší než jeden rok. | 0.00 |
D.III.37 | Na účtu 389 je zejména evidován odhad vyčerpané části zálohově poskytnutých a k 31. 6. 2022 nevyúčtovaných finančních prostředků k zajištění dopravní obslužnosti ve výši 70,93 mil. Kč, odhad částky dotací na projekty (Smart akcelerátor ve ZK ve výši 13,45 mil. Kč a Chytrá péče ZK ve výši 15,3 mil. Kč), odhad částky dotace pro mládež a sport ve výši 15,09 mil. Kč, pro kulturu ve výši 2,2 mil. Kč, pro rozvojové programy a krizové řízení ve výši 6,14 mil. Kč a odhad dotací poskytnutých ostatním společnostem (o.p.s., spolkům, církevním organizacím …) ve výši 6,63 mil. Kč. | 0.00 |
D.III.36 | Na účtu 384 je evidován nárok výnos příštích období z titulu práva stavby ve výši 0,1 mil. Kč. | 0.00 |
B.II.6 | Na účtu 316 jsou evidovány finanční prostředky půjčené na dobu kratší než 1 rok příspěvkovým organizacím Zlínského kraje ve výši 2,3 mil. a jiným neziskovým společnostem (o.p.s….) ve výši 3,7 mil. Kč. | 0.00 |
B.II.18 | Na účtu 348 jsou evidovány pohledávky ZK vůči příspěvkovým organizacím ZK ve výši 30,9 mil. Kč z titulu odvodů z investičních fondů. | 0.00 |
B.II.30 | Na účtu 381 je zejména evidována částka nároku příspěvkových organizací na příspěvek na provoz vztahující se k období 6-12/2022 ve výši 626,6 mil. Kč, předplacené služby pošt ve výši 0,57 mil. Kč a dále částka pojistného, služeb a dalších plnění vyúčtovaných v roce 2022, ale částečně či plně věcně se vztahujících k roku 2023 a dalším rokům ve výši 1 mil. Kč. | 0.00 |
D.III.19 | Na účtu 347 je evidován závazek ZK vůči MŠMT, který se vztahuje k porušení rozpočtové kázně příjemci finančních prostředků z titulu grantových projektů OPVK, které administroval a rozděloval těmto příjemcům Zlínský kraj, ve výši 3,9 mil. Kč. | 0.00 |
D.III.20 | Na účtu 349 je evidován předepsaný závazek ZK z titulu příspěvků na provoz příspěvkovým organizacím ve výši 626,6 mil. Kč. | 0.00 |
K položce | Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztráty | Částka |
---|
A.I.12 | Účet 518 obsahuje zejména náklady na dopravní obslužnost ve výši 341,8 mil. Kč, náklady na údržbu a podporu software ve výši 14,65 mil. Kč, náklady na správu a údržbu nemovitostí ve výši 7,39 mil. Kč, náklady na školení a konference ve výši 0,9 mil. Kč, náklady na poradenské, právní služby, tlumočení a zprostředkování ve výši 2,6 mil. Kč, náklady na zajištění kontrolního vážení ve výši 0,76 mil. Kč, náklady na hovorné a internet ve výši 0,27 mil. Kč, náklady na reklamu, inzerci, propagaci ve výši 3,8 mil. Kč, náklady týkající se ochrany přírody ve výši 1,06 mil. Kč, náklady na nájemné ve výši 0,9 mil. Kč, náklady na servis kopírek ve výši 0,3 mil. Kč, náklady na poštovné ve výši 0,6 mil. Kč, náklady ve vztahu k pořizování majetku ve výši 0,3 mil. Kč, náklady z titulu prohlídky koronerem ve výši 1,5 mil. Kč, náklady související s řešením krizové situace v souvislosti s výskytem koronaviru ve výši 0,4 mil. Kč, náklady související s pomocí Ukrajině ve výši 31,2 mil. Kč, náklady vztahující se k SPZ Holešov ve výši 2,97 mil. Kč a náklady projektů (Transformace sociálních služeb ve výši 1,45 mil. Kč, Strategické řízení a přívětivý úřad ZK ve výši 7,9 mil. Kč, Implementace KAP rozvoje vzdělávání ve výši 0,8 mil. Kč … ) a ostatní služby. | 0.00 |
A.I.36 | Účet 549 obsahuje zejména náklady z titulu pojištění ve výši 5,2 mil. Kč, náklady na členské příspěvky ve výši 1,0 mil. Kč a náklady na soudní výlohy ve výši 0,1 mil. Kč. | 0.00 |
A.III.2 | Účet 572 obsahuje zejména příspěvky na provoz příspěvkových organizací ve výši 673 mil. Kč, dotace na zajištění dostupnosti sociálních služeb ve výši 2,2 mil. Kč, dotace nemocnicím ve výši 0,07 mil. Kč, příspěvky na dopravní obslužnost – pro kraje ve výši 2,5 mil. Kč, dotace poskytované z FZK určené pro kulturu ve výši 5,5 mil. Kč, dotace poskytované z FZK určené pro mládež a sport ve výši 1,2 mil. Kč, dotace poskytované z FZK určené pro rozvojové programy a krizové řízení ve výši 24 mil. Kč, dotace na projekty (Program výměny zdrojů tepla v domácnostech Zlínského kraje ve výši 21,5 mil. Kč, Smart akcelerátor ve výši 0,8 mil. Kč) a peněžní dary ve výši 0,3 mil. Kč. | 0.00 |
B.I.8 | Účet 609 obsahuje výnosy z poplatků za odběr podzemní vody ve výši 16 mil. Kč a výnos z poplatků za znečišťování ovzduší ve výši 1,5 mil. Kč. | 0.00 |
B.IV.2 | Účet 672 obsahuje zejména výnosy z titulu dotace v rámci souhrnného dotačního vztahu ve výši 122,0 mil. Kč, výnosy z dotací na projekty (Regionální stálá konference ve výši 0,9 mil. Kč, Hrad Malenovice – studijní cesta do Norska ve výši 3,0 mil. Kč, program výměny zdrojů tepla v domácnostech Zlínského kraj ve výši 2,4 mil. Kč, Nová zelená úsporám - Adaptační a mitigační opatření - Finanční podpora na výměnu kotlů na pevná paliva v rodinných domech ve ZK ve výši 11 mil. Kč, Implementace Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje ve výši 6,8 mil. Kč), výnosy z dotací poskytované SR (dotace určená pro odškodnění subjektů - výbuchy munice v areálu Vojenského technického ústavu, s.p. ve Vlachovicích-Vrběticích ve výši 59,0 mil. Kč) a výnosy v návaznosti na časové rozlišení investičních transferů v souvislosti s odpisováním dlouhodobého majetku pořízeného z investičního transferu. | 0.00 |