A.1. Informace podle § 7 odst. 3 zákona |
---|
Zlínský kraj nepřetržitě pokračoval ve své činnosti a bude pokračovat i v následujícím účetním období. Nedošlo ke změnám metody z důvodu ukončení činnosti. |
A.2. Informace podle § 7 odst. 4 zákona |
---|
|
A.3. Informace podle § 7 odst. 5 zákona |
---|
Informace o účetních metodách a obecných účetních zásadách1.Odpisování dlouhodobého majetkua)Zlínský kraj zvolil rovnoměrný způsob odpisování dlouhodobého majetku a oodpisech účtuje měsíčně.2.Oceňování majetku určeného k prodeji reálnou hodnotouZlínský kraj oceňuje majetek určený k prodeji reálnou hodnotou v případě,že: a)oceňovací rozdíl mezi stávajícím oceněním majetku v účetní (majetkové)evidenci a reálnou hodnotou je významný, s tím, že za významný oceňovacírozdíl se považuje rozdíl, jehož výše dosahuje alespoň částky 260.000,- Kča současně b)Zlínský kraj má k dispozici průkazné účetní záznamy k okamžiku rozhodnutíoprávněného orgánu o záměru prodeje (Zlínský kraj např. neocení reálnouhodnotou část pozemku určeného k prodeji rozhodnutím oprávněného orgánu,protože není možné provést vklad části pozemku do katastru nemovitostí a ZKnemá tudíž k dispozici průkazné účetní záznamy, ocenění reálnou hodnotoumajetku určeného k prodeji až k okamžiku prodeje je nevýznamné) a současně c)realizace prodeje se předpokládá v horizontu nejpozději do dvou let odschválení záměru prodeje a současně d)majetek je evidován v majetkové evidenci vedené KÚZK (účetní jednotkouZK). Pokud Zlínský kraj bezúplatně nabývá majetek určený k prodeji od zřízenépříspěvkové organizace, ocení tento majetek reálnou hodnotou k okamžikubezúplatného nabytí. 3.Postup tvorby a použití opravných položeka)Opravné položky Zlínský kraj tvoří k majetku, jehož ocenění dosahujealespoň částky 260.000,- Kč s výjimkou pohledávek, ke kterým tvoří opravnépoložky již od ocenění 1,- Kč.b)K pozemku nebo stavbě tvoří ZK opravné položky k okamžiku zřízení věcnéhobřemene, v případě, že zřízení věcného břemene snižuje hodnotu pozemku čistavby o více než 20%.c)K nedokončenému dlouhodobému majetku tvoří ZK opravné položky k okamžikurozhodnutí Rady Zlínského kraje o pravděpodobném nedokončení pořizovanéhodlouhodobého majetku.4.Postup tvorby a použití rezerva)Účetní rezervy Zlínský kraj tvoří k pokrytí významného zvýšení nákladů(závazků) z neukončených žalob (soudních sporů) a pro účely financováníobnovy vodovodů a kanalizací, které je pravděpodobné a vznikne v budoucímúčetním období. Za významné zvýšení nákladů (závazků) Zlínského kraje zneukončených žalob (soudních sporů) a pro účely financování obnovy vodovodůa kanalizací se považuje zvýšení nákladů (závazků) ve výši 500.000,- Kč avyšší. Jedná se o rezervy na plnění z žalob a na plnění plánu obnovyvodovodů a kanalizací schváleného ZZK.b)Účetní rezervy Zlínský kraj tvoří ve výši 50% odhadovaného zvýšeníbudoucích nákladů (závazků).5.Metoda časového rozlišení a dohadné účtya)Náklady a výdaje, které se týkají následujících účetních období a kteréjsou považovány za významné, jsou účtovány jako náklady a výdaje příštíchobdobí. Jako náklady příštích období jsou mimo jiné vykazovány inespotřebované předplacené poštovní služby hrazené formou kreditu na základěDohody o používání výplatního stroje a náklady na pořizování drobnéhodlouhodobého majetku, který bude dokončen v následujícím účetním období.b)Výnosy a příjmy, které se týkají následujících účetních období a kteréjsou považovány za významné, jsou účtovány jako výnosy a příjmy příštíchobdobí.c)Významné pohledávky ze soukromoprávních vztahů, na základě kterýchvznikají nároky, ale není známa skutečná výše plnění k okamžiku účetníhopřípadu a ostatní významné pohledávky, na základě kterých vznikají nároky,ale není známa skutečná výše plnění, nebo je jiným způsobem zpochybnitelná,se účtují jako dohadné účty aktivní.d)Významné závazky ze soukromoprávních vztahů, u nichž není známa skutečnávýše plnění k okamžiku účetního případu a ostatní významné závazky, u nichžnení známa skutečná výše plnění, nebo je jiným způsobem zpochybnitelná, seúčtují jako dohadné účty pasivní.e)Pro účely časového rozlišování, formou nákladů a výdajů příštích období,formou výnosů a příjmů příštích období a pro účely účtování dohadných účtů,jsou považovány za významné náklady, výdaje, výnosy, příjmy, pohledávky azávazky ve výši nad 40.000,- Kč. f)Prostřednictvím dohadných účtů aktivních a dohadných účtů pasivních seneúčtuje, v případech specifikovaných dále, ve vztahu k těmto dotacím:dotace o zajištění dostupnosti sociálních služeb, dotace v rámci Rozvojovýchprogramů a krizových řízení určených pro Filharmonii B. Martinů aEnergetickou agenturu. Odhadované nároky a závazky z titulu těchto dotací seúčtují rovnou jako pohledávky a závazky účetními zápisy MD 346 D 672 + MD374 D 346 a MD 572 D 349 + MD 349 D 373 v případě, kdy existuje průkaznádlouhodobá (minimálně tříletá) zkušenost, že tento postup nevede k významnénepřesnosti výše výnosů a nákladů (672 a 572). Za významnou nepřesnost je vtomto případě považováno, pokud, zaokrouhlená hodnota na celá %, rozdílumezi dohadovanou výší a skutečnou výší nároku či závazku ve vztahu keskutečné výši nároku či závazku, přesáhne 2%.6.Metoda kurzových rozdílůa)Kurzové rozdíly vznikající při ocenění zejména bankovního účtu v cizíměně, dlouhodobého bankovního úvěru od EIB v EUR a při ocenění záloh, vyplácených v cizí měněna zahraniční pracovní cesty, účtuje ZK prostřednictvím příslušných účtů nákladů a výnosů.b)Pro přepočet majetku a závazků v cizí měně se použije k okamžiku oceněnídenní kurz devizového trhu vyhlášený Českou národní bankou.7.Krátkodobé a dlouhodobé poskytnuté a přijaté zálohy na transferya)Majetek a závazky člení Zlínský kraj na dlouhodobé a krátkodobé. b)Stejně tak člení poskytnuté a přijaté zálohy na transfery s tím, žedlouhodobou poskytnutou či přijatou zálohou na transfer je taková záloha, ukteré bude vypořádání od okamžiku poskytnutí či přijetí zálohy za obdobídelší než jeden rok. Ostatní zálohy se považují za krátkodobé. Pokud sohledem na charakter zálohy objektivně nelze použít výše uvedené hlediskočlenění, je rozhodující předpoklad ZK v okamžiku poskytnutí či přijetízálohy. Pokud se k jednomu transferu vztahuje více poskytnutých či přijatýchzáloh, je rozhodující, pro určení krátkodobosti resp. dlouhodobosti záloh,okamžik přijetí první zálohy.8.Dlouhodobý nehmotný majeteka)Položky dlouhodobého nehmotného majetku obsahují zejména software,ocenitelná práva (zejména ochranné známky a autorská díla) drobný dlouhodobýnehmotný majetek, ostatní dlouhodobý nehmotný majetek (územně plánovacídokumentace a územně plánovací podklady), nedokončený dlouhodobý nehmotnýmajetek a technické zhodnocení dlouhodobého nehmotného majetku. b)Zlínský kraj neúčtuje jako o dlouhodobém nehmotném majetku o technickýchauditech a energetických auditech, lesních hospodářských plánech, plánechpovodí a povodňových plánech. Výjimku tvoří technické audity, energetickéaudity, lesní hospodářské plány, plány povodí a povodňové plány, které jsoufinancovány z investičních dotací EU.9.Dlouhodobý hmotný majeteka) Položky dlouhodobého hmotného majetku obsahují zejména pozemky, kulturnípředměty, stavby, samostatné movité věci a soubory movitých věcí, drobnýdlouhodobý hmotný majetek, ostatní dlouhodobý majetek (věcná břemena),nedokončený dlouhodobý hmotný majetek a technické zhodnocení dlouhodobéhohmotného majetku. 10.Zásobya)Položka zásoby, účetního výkazu rozvaha, obsahuje pořízení materiálu,materiál do okamžiku spotřeby (materiál na skladě) a zboží na skladě. b)Materiálem na skladě jsou zejména osobní ochranné pomůcky a zdravotnickýmateriál pořizovaný či bezplatně převzatý v souvislosti s řešením krizovésituace související s výskytem koronaviru Covid 19 (respirátory, desinfekce,roušky, rukavice, injekční stříkačky) a upomínkové předměty. c)Do materiálu evidovaného na skladě upomínkových předmětů zejména náležípředměty poskytované zdarma v souvislosti s reprezentací a propagací dobrého jménaZK. Jedná se o propagační předměty a suvenýry opařené značkou nebo znakem ZKv maximální pořizovací hodnotě 5.000 Kč s dobou použitelnosti 1 rok akratší. Upomínkové předměty neúčtuje ZK jako náklady na reprezentaci.d)O materiálu se účtuje způsobem A, přírůstky zásob na sklad nákupem jsouoceňovány pořizovací cenou, úbytky zásob ze skladu jsou oceňovány průměrnoucenou.e)Materiál, který je určen k okamžité spotřebě, ZK neeviduje a hlavníúčetní účtuje rovnou do nákladů. f)Zboží na skladě jsou zejména úplatně pořizované příkazové bloky.g)O příkazových blocích (zboží) se účtuje způsobem B, oceňují se cenamitiskopisů.11.Projekt jednotná digitální technická mapa - ostatní krátkodobépohledávky a ostatní krátkodobé závazky a)Předpis pohledávek z titulu příspěvků obcí na projekt Jednotné digitálnítechnické mapy (JDTM) a současně závazek ZK zajišťovat realizaci projektu,tj. financovat zřízení a provoz datového skladu a výkon činností spojenýchse správou JDTM zobrazuje ZK prostřednictvím položek krátkodobé pohledávky akrátkodobé závazky.b)Činnosti spojené s realizací projektu JDTM jsou výkonem působností voblasti veřejné správy.c)Finanční příspěvky zasílané obcemi na bankovní účet ZK v návaznosti naSmlouvy o spolupráci při tvorbě, aktualizaci a správě digitální technickémapy obce jsou sdruženými prostředky. Smlouvy o spolupráci při tvorbě,aktualizaci a správě digitální technické mapy obce, nejsou smlouvami dle §27zákona č. 129/2000 Sb., jsou smlouvami nepojmenovanými (inominátními).12.Mimorozpočtové prostředky – jiné běžné účtya)Pro cizí a sdružené finanční prostředky, tj. mimorozpočtové prostředky,má ZK zřízeny samostatné bankovní účty a v účetnictví je zobrazujeprostřednictvím položky jiné běžné účty (tzv. depozitní účet).b)Cizí finanční prostředky jsou např. jistoty uchazečů o veřejné zakázky,složené kauce a zádržné.c)Sdružené prostředky jsou finanční příspěvky zasílané obcemi na bankovníúčet ZK pro zajištění realizace projektu JDTM.13.Fondya)ZK má zřízeny peněžní fondy, a to Zaměstnanecký fond a Fond Zlínskéhokraje.b)Zdrojem fondů mohou být zejména přebytky hospodaření z minulých let,příjmy běžného roku, které nejsou určeny k využití v běžném roce, nebopřevody prostředků z rozpočtu během roku.c)Zobrazení tvorby a čerpání peněžních fondů v účetnictví ZK hlavní účetníprovádí úpravou zdrojů evidovaných na účtu 401 – jmění účetní jednotky. Otvorbě fondů hlavní účetní účtuje na stranu MÁ DÁTI účtu 401 – Jmění účetníjednotky se souvztažným zápisem na stranu DAL účtu 419 – Ostatní fondy. Opoužití (čerpání) fondů hlavní účetní účtuje na stranu MÁ DÁTI účtu 419 –Ostatní fondy se souvztažným zápisem na stranu DAL účtu 401 – Jmění účetníjednotky. Tvorbu a čerpání Zaměstnaneckého fondu zobrazuje hlavní účetní přikaždé účetní operaci, tvorbu a čerpání Fondu Zlínského kraje zobrazujehlavní účetní prostřednictvím účtu 419 jedenkrát měsíčně (k poslednímu dnipříslušného měsíce).14.Daň z příjmů právnických osoba)Daň z příjmů právnických osob za rok 2022 je v účetnictví Zlínského kraje k datu 31.3.2023 zobrazena jako výnos příštích období prostřednictvím účtu 384. |
Číslo položky | Syntetický účet | Název položky | Období běžné | Období minulé |
---|
P.I. | 901 | Majetek a závazky účetní jednotky | 30164383333.91 | 29554586357.06 |
P.I.1. | 901 | Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek | 19500.00 | 19500.00 |
P.I.2. | 902 | Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek | 14315991.66 | 14315991.66 |
P.I.3. | 905 | Vyřazené pohledávky | 0.00 | 0.00 |
P.I.4. | 906 | Vyřazené závazky | 0.00 | 0.00 |
P.I.5. | 909 | Ostatní majetek | 30150047842.25 | 29540250865.40 |
P.II. | | Krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů a krátkodobé podmíněné závazky z transferů | 105329209.29 | 116232714.00 |
P.II.1. | 911 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.2. | 912 | Krátkodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.3. | 913 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.4. | 914 | Krátkodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.5. | 915 | Ostatní krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů | 0.00 | 2899908.00 |
P.II.6. | 916 | Ostatní krátkodobé podmíněné závazky z transferů | 105329209.29 | 113332806.00 |
P.III. | | Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou | 46351824.89 | 46120900.89 |
P.III.1. | 921 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou | 0.00 | 0.00 |
P.III.2. | 922 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodou úplatného užívání majetku jinou osobou | 0.00 | 0.00 |
P.III.3. | 923 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce | 325368.00 | 325368.00 |
P.III.4. | 924 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce | 46026456.89 | 45795532.89 |
P.III.5. | 925 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů | 0.00 | 0.00 |
P.III.6. | 926 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů | 0.00 | 0.00 |
P.IV. | | Další podmíněné pohledávky | 763253745.20 | 475295967.25 |
P.IV.1. | 931 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.IV.2. | 932 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.IV.3. | 933 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv | 0.00 | 0.00 |
P.IV.4. | 934 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv | 0.00 | 23938627.00 |
P.IV.5. | 939 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní | 0.00 | 0.00 |
P.IV.6. | 941 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní | 0.00 | 0.00 |
P.IV.7. | 942 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům | 312688.58 | 0.00 |
P.IV.8. | 943 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům | 0.00 | 0.00 |
P.IV.9. | 944 | Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění | 1500000.00 | 2800000.00 |
P.IV.10. | 945 | Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění | 756263755.84 | 443380039.47 |
P.IV.11. | 947 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 0.00 | 0.00 |
P.IV.12. | 948 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 5177300.78 | 5177300.78 |
P.V. | | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů a dlouhodobé podmíněné závazky z transferů | 56999481.00 | 111843981.00 |
P.V.1. | 951 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.2. | 952 | Dlouhodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.3. | 953 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.4. | 954 | Dlouhodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.5. | 955 | Ostatní dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.6. | 956 | Ostatní dlouhodobé podmíněné závazky z transferů | 56999481.00 | 111843981.00 |
P.VI. | | Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku | 24068246.40 | 24068246.40 |
P.VI.1. | 961 | Krátkodobé podmíněné závazky z operativního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.2. | 962 | Dlouhodobé podmíněné závazky z operativního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.3. | 963 | Krátkodobé podmíněné závazky z finančního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.4. | 964 | Dlouhodobé podmíněné závazky z finančního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.5. | 965 | Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce | 0.00 | 0.00 |
P.VI.6. | 966 | Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce | 20277979.00 | 20277979.00 |
P.VI.7. | 967 | Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů | 0.00 | 0.00 |
P.VI.8. | 968 | Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů | 3790267.40 | 3790267.40 |
P.VII. | | Další podmíněné závazky | 489536916.00 | 455389560.00 |
P.VII.1. | 971 | Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.VII.2. | 972 | Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku | 50502881.00 | 50502881.00 |
P.VII.3. | 973 | Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv | 0.00 | 0.00 |
P.VII.4. | 974 | Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv | 0.00 | 0.00 |
P.VII.5. | 975 | Krátkodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu | 0.00 | 0.00 |
P.VII.6. | 976 | Dlouhodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu | 0.00 | 0.00 |
P.VII.7. | 978 | Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní | 0.00 | 0.00 |
P.VII.8. | 979 | Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní | 0.00 | 0.00 |
P.VII.9. | 981 | Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových | 208409000.00 | 158669000.00 |
P.VII.10. | 982 | Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových | 230625035.00 | 246000032.00 |
P.VII.11. | 983 | Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních | 0.00 | 0.00 |
P.VII.12. | 984 | Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních | 0.00 | 0.00 |
P.VII.13. | 985 | Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 0.00 | 217647.00 |
P.VII.14. | 986 | Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 0.00 | 0.00 |
P.VIII. | | Ostatní podmíněná aktiva a ostatní podmíněná pasiva a vyrovnávací účty | 206754320.52 | 5260624.52 |
P.VIII.1. | 991 | Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva | 215000.00 | 355000.00 |
P.VIII.2. | 992 | Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva | 4905624.52 | 4905624.52 |
P.VIII.3. | 993 | Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva | 201633696.00 | 0.00 |
P.VIII.4. | 994 | Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva | 0.00 | 0.00 |
P.VIII.5. | 999 | Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtům | 30101541979.83 | 29379529164.32 |
K položce | Doplňující informace k položkám rozvahy | Částka |
---|
A.II.8 | Na účtu 042 jsou zejména vykazovány položky nedokončeného dlouhodobéhohmotného majetku k rozpracovaným investičním akcím vztahujícím se k majetku,který využívá Zlínský kraj. Jedná se zejména o obnovu jídelny a kavárny,úpravu podatelny a CzechPointu, rekonstrukce sociálního řízení ve 14. až 16.nadzemním podlaží a revitalizace Baťova mrakodrapu – 2. etapa a úpravuprostor a doplnění vzduchotechniky v 1. etáži budovy 21 ve výši 2,7 mil. Kč,výstavbu Nové krajské Baťovy nemocnice ve výši 1,5 mil. Kč a výstavbuvnitřní infrastruktury Strategické průmyslové zóny Holešov ve výši 63,2 mil.Kč (vodovody, kanalizace, plynovody, veřejné osvětlení, horkovody,cyklostezky, zastávky, …).Vykazovány jsou také položky nedokončeného dlouhodobého hmotného majetku krozpracovaným investičním akcím vztahujícím se k majetku, který využívají,nebo budou využívat společnosti a organizace Zlínského kraje.V rámci nemocnic se jedná zejména o:rekonstrukci budovy západního křídla budovy A v areálu Kroměřížské nemocniceve výši 3,2 mil. Kč,rekonstrukci budovy objektu K – hemodialýza v areálu Vsetínské nemocnice vevýši 0,4 mil. Kč,pořízení Magnetické rezonance ve Vsetínské nemocnici ve výši 56,1 mil. Kč,rekonstrukci budovy objektu 11 v areálu Uherskohradišťské nemocnice ve výši17,9 mil. Kč,modernizaci rozvaděče budovy A v areálu Kroměřížské nemocnice ve výši 2,4mil. Kč.Další rozpracované investiční akce vztahující se k majetku, který využívají,nebo budou využívat společnosti a organizace Zlínského kraje.Rekonstrukce domova mládeže SPŠP-COP Zlín ve výši 3 mil. Kč,rekonstrukce školního statku SŠZP Rožnov pod Radhoštěm ve výši 2,6 mil. Kč,rekonstrukce Čiperovy vily ve výši 4,3 mil. Kč,rekonstrukce vnitřních prostor oddělení B Domov pro seniory Loučka ve výši1,5 mil. Kč,rekonstrukce Domova se zvláštním režimem Kelč Sociální služby Vsetín ve výši1,5 mil. Kč,rekonstrukce Dětského centra Zlín Mladcová pro děti vyžadující okamžitoupomoc ve výši 23,1 mil. Kč,rekonstrukce a přístavba budovy DS Liptál Sociální služby Vsetín ve výši 6,8mil. Kč,provedení stavby a interiéru DZP Uherský Brod Sociální služby Uherský Brod –vytvoření komunitní služby ve výši 2 mil. Kč.Rekonstrukce domu pro chráněné bydlení Bystřice pod Hostýnem Sociální služby Uherské Hradiště ve výši 16,3 mil. Kč byla zavedena do majetku a předána k hospodaření příspěvkové organizaci Sociální služby Haná. | 0.00 |
A.IV.1 | Na účtu 462 jsou evidovány finanční prostředky půjčené na dobu delší než 1 rok příspěvkovým organizacím a společnostem Zlínského kraje ve výši 125,5 mil. Kč. | 0.00 |
A.IV.6 | Na účtu 471 jsou zejména evidovány: zálohově poskytnutý příspěvek nadopravní obslužnost pro kraje ve výši 38,2 mil. Kč,zálohově poskytnuté dotace nemocnicím ve výši 43,8 mil. Kč, zálohověposkytnuté dotace společnostem kraje ve výši 19,9 mil. Kč,zálohově poskytnuté dotace na projekty:Smart akcelerátor II. ve výši 30 mil. KčImplementace krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání pro území Zlínskéhokraje ve výši 153,7 mil. Kč,Podpora a rozvoj vybraných sociální služeb ve ZK ve výši 99 mil. Kč,Program na výměnu zdrojů tepla v nízkopříjmových domácnostech Zlínskéhokraje ve výši 5,3 mil. Kč,zálohově poskytnuté dotace pro rozvojové programy a krizové řízení ve výši103,7 mil. Kč,pro programovou podporu ve výši 20,2 mil. Kč,zálohově poskytnuté dotace nemocnicím z Fondu Zlínského kraje ve výši 20mil. Kč.Tyto dotace budou vypořádány od okamžiku poskytnutí za dobu delší než jeden rok. | 0.00 |
B.II.4 | Na účtu 314 jsou zejména evidovány zálohově poskytnuté finanční prostředky na zajištění dopravní obslužnosti Zlínského kraje ve výši 562,9 mil. Kč. | 0.00 |
B.II.28 | Na účtu 373 jsou evidovány zálohově poskytnuté finanční prostředky nazajištění dostupnosti sociálních služeb ve výši 1 746,8 mil. Kč, zálohově poskytnuté dotace na projekty:Implementace krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání pro území Zlínskéhokraje ve výši 0,8 mil. Kč),Transformace ve Zlínském kraji II. – zvyšování kvality služeb 2,6 mil. Kč.zálohově poskytnuté dotace pro rozvojové programy a krizové řízení ve výši25,5 mil. Kč, zálohově poskytnuté dotace pro kulturu ve výši 11,6 mil. Kč, zálohově poskytnuté dotace pro mládež a sport ve výši 51,8 mil. Kč,zálohově poskytnuté dotace jiným krajům a městům ve výši 9,6 mil. Kčzálohově poskytnutá dotace příspěvkovým organizacím kraje ve výši 1,7 mil.Kčzálohově poskytnutá dotace společnostem kraje ve výši 1,5 mil. Kča zálohově poskytnuté dotace ostatním společnostem (o.p.s., spolkům,církevním organizacím …) ve výši 118,7 mil. Kč.zálohově poskytnuté dotace příspěvky na dopravní obslužnost – pro kraje ve výši 50 mil. Kč, které budou vypořádány od okamžiku přijetí za dobu kratší než jeden rok. | 0.00 |
B.II.31 | Na účtu 385 je evidována pohledávka z titulu nájemného vůči Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, která bude dle Dohody o vypořádání uhrazena ke dni ukončení nájmu v roce 2029 formou nepeněžitého plnění – rekonstrukcí pronajímaného objektu provedenou Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně ve výši 3 mil. Kč. | 0.00 |
B.II.32 | Na účtu 388 je evidován odhad částky dotací na projekty (Smart akcelerátor ve výši 3,6 mil. Kč, Obědy do škol ve výši 0,9 mil. Kč, Implementace Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání ve výši 41,7 mil. Kč, Sociální služby Uherské Hradiště – Chráněné bydlení Bystřice pod Hostýnem ve výši 4,3 mil. Kč, Digitální technická mapa ČR v ZK ve výši 162 mil. Kč, EKO auta pro sociální služby ZK ve výši 2,2 mil. Kč a Revitalizace Baťova mrakodrapu ve výši 2,8 mil. Kč). | 0.00 |
D.I.1 | Na účtu 441 je evidována rezerva na obnovu vodovodů a kanalizací v areálu Průmyslové zóny Holešov ve výši 1,3 mil. Kč. | 0.00 |
D.II.2 | Účet 452 obsahuje přijatou návratnou finanční výpomoc ve výši 14,9 mil. Kč k podpoře financování projektu SPZ Holešov – Vnitřní infrastruktura. | 0.00 |
D.II.8 | Na účtu 472 jsou evidovány přijaté příspěvky na dopravní obslužnost od krajůve výši 65,2mil. Kč,dále také zálohově přijaté dotace na projekty:Podpora a rozvoj vybraných sociálních služeb ve výši 120,5 mil. KčTransformace ve ZK zvyšování kvality sociálních služeb ve výši 13,9 mil. KčProgram Nová zelená úsporám - Adaptační a mitigační opatření ve výši 3,2mil. Kč,Program výměny zdrojů tepla v nízkopříjmových domácnostech ZK ve výši 77mil. KčProgram výměny zdrojů tepla v domácnostech Zlínského kraje III ve výši 1,8mil. KčBýt inspirován a inspirovat (ERASMUS 2023) ve výši 0,8 mil. Kč,Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje III ve výši4,1 mil. Kč,Smart akcelerátor II a III. ve výši 17,1 mil. Kč,Obědy do škol ve Zlínském kraji VI ve výši 2 mil. Kč,Implementace KAP rozvoje vzdělávání ve výši 44,8 mil. Kč) které budou vypořádány od okamžiku přijetí za dobu delší než jeden rok | 0.00 |
D.III.32 | Na účtu 374 je evidována zálohově přijatá dotace ze státního rozpočtu nazajištění dostupnosti sociálních služeb ve výši 1 755,7 mil. Kč, přijatépříspěvky od krajů a měst na dopravní obslužnost ve výši 182 mil. Kč, státnípříspěvek pro zřizovatele zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc vevýši 3,2 mil. Kč, dotace na výdaje spojené s volbou prezidenta 98008 ve výši0,8 mil. Kč, dotace na výkon sociální práce ve výši 1,1 mil. Kč, dotace napodporu okresních a krajských kol soutěží ve výši 0,8 mil. Kč.Zálohově přijaté dotace na projekty (Obědy do škol ve výši 0,7 mil Kč), které budou vypořádány od okamžiku přijetí za dobu kratší než jeden rok. | 0.00 |
D.III.37 | Na účtu 389 je zejména evidován odhad částky dotací na projekty(Implementace Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání ve výši 99,4 mil.Kč, Smart akcelerátor ve ZK ve výši 22,3 mil. Kč)odhad částky dotace pro mládež a sport ve výši 7,1 mil. Kč, pro rozvojové programy a krizové řízení ve výši 24 mil. Kč, odhad dotací poskytnutých z FZK nemocnicím ve výši 11,9 mil. Kč. | 0.00 |
D.III.36 | Na účtu 384 je evidovány výnosy příštích období – osvobozené ve výši 0,4 mil. Kč. | 0.00 |
B.III.11 | Zlínský kraj má k 30. 9. 2023 zřízeno 24 základních běžných účtů.Z toho 7 účtů byly účty spořící, na kterých k 30. 9. 2023 evidujeme částku 4235,2 mil. Kč,3 základní běžné účty v měně EUR ve výši 4,97 mil. Kč Další 4 základní běžné účty: příjmy a provozní výdaje ve výši 525,3 mil. Kč,výdaje ORJ 140 ve výši 36,6 mil. Kč, výdaje ORJ 015 ve výši 1,3 mil. Kč aběžný účet pro pokladnu na platbu platebními kartami ve výši 0,6 mil. Kč.Jeden vázaný běžný účet pro dotace v měně EUR ve výši 8,3 mil. Kč. 3 vázanéběžné účty pro dotace: kraje ve výši 0,1 mil. Kč, dotace školství ve výši 1702, 3 mil. Kč, průtoky obce ve výši 0,01 mil. Kč. Vázaný havarijní účet proochranu jakosti vod ZK ve výši 9,7 mil. Kč. Vázaný BÚ pro platební karty vevýši 0,2 mil. Kč.Ze základních běžných účtů jsme povinni přeposlat peněžní prostředky ve výši 1 713,1 mil. Kč na průtokové dotace pro obce, školy a ostatní subjekty. Z těchto nám též vyplývají závazky z krátkodobých a dlouhodobých přijatých záloh na transfery ve výši 2 009,2 mil. Kč, závazky dodavatelům ve výši 80 mil. Kč, závazky zaměstnancům a zastupitelům ve výši 33,9 mil. Kč, závazky k vybraným místním vládním institucím (příspěvky na provoz) ve výši 477 mil. Kč, závazky vůči ubytovatelům uprchlíků z Ukrajiny ve výši 3,4 mil. Kč – tyto závazky je povinen Zlínský kraj uhradit zpravidla do jednoho roku. | 0.00 |
B.III.12 | Zlínský kraj má k 30. 6. 2023 zřízeno 7 běžných účtů fondů: Zaměstnaneckýfond ve výši 13,7 mil. Kč, Fond ZK ve výši 85,7 mil. Kč, Fond ZK v EUR vevýši 0,- Kč, Fond ZK – Program výměny zdrojů tepla v domácnostech ZK ve výši18 mil Kč, Fond ZK – projekty ve výši 71,2 mil. Kč a Fond ZK – spořicí účetve výši 583,9 mil. Kč.Z těchto běžných účtů fondů Zlínskému kraji vyplývají závazky z krátkodobých a dlouhodobých přijatých záloh na transfery ve výši 286 mil. Kč a závazky vůči dodavatelům ve výši 6,3 mil. Kč. | 0.00 |
B.III.4 | Zlínský kraj má zřízeny 3 účty termínovaných vkladů ve výši 997,3 mil. Kč,- k 30. 9. 2023. | 0.00 |
B.III.5 | Zlínský kraj má 3 mimorozpočtové běžné účty ve výši 6,5 mil. Kč. | 0.00 |
K položce | Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztráty | Částka |
---|
A.I.12 | Účet 518 obsahuje zejména náklady na dopravní obslužnost ve výši 618,8 mil. Kč, náklady na údržbu a podporu software ve výši 18,3 mil. Kč, náklady na správu a údržbu nemovitostí ve výši 12,3 mil. Kč, náklady na školení a konference ve výši 2,1 mil. Kč, náklady na poradenské, právní služby, tlumočení a zprostředkování ve výši 3,5 mil. Kč, náklady na zajištění kontrolního vážení ve výši 1 mil. Kč, náklady na reklamu, inzerci, propagaci ve výši 8 mil. Kč, náklady týkající se ochrany přírody ve výši 2,7 mil. Kč, náklady na nájemné ve výši 1,8 mil. Kč, náklady na poštovné ve výši 1,1 mil. Kč, náklady z titulu prohlídky koronerem ve výši 2,5 mil. Kč, náklady na nájemné – plátci DPH ve výši 3,4 mil. Kč, náklady vztahující se k SPZ Holešov ve výši 5 mil. Kč, náklady na hraniční přechody ve výši 1 mil. Kč, náklady na nemocnice ve výši 1,2 mil. Kč náklady projektů (Implementace Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání ve výši 1,6 mil. Kč, Podpora biodiverzity v EVL na území Zlínského kraje ve výši 1,5 mil. Kč) | 0.00 |
A.I.24 | Účet 543 obsahuje zejména dar parkovacího stání fyzické osobě ve výši 0,6 mil. Kč. | 0.00 |
A.I.36 | Účet 549 obsahuje zejména náklady z titulu pojištění ve výši 22,6 mil. Kč, náklady na členské příspěvky ve výši 1,2 mil. Kč a náklady na soudní výlohy ve výši 1,5 mil. Kč | 0.00 |
A.III.2 | Účet 572 obsahuje zejména příspěvky na provoz příspěvkových organizací vevýši 1 263,4 mil. Kč, dotace nemocnicím ve výši 2,2 mil. Kč, dotace nazajištění dostupnost sociálních služeb ve výši 1,8 mil. Kč, dotaceposkytované z FZK určené pro kulturu ve výši 6,6 mil. Kč, dotace poskytovanéz FZK určené pro mládež a sport ve výši 3,5 mil. Kč, dotace poskytované zFZK určené pro rozvojové programy a krizové řízení ve výši188,8 mil. Kč,dotace na projekty (Program výměny zdrojů tepla v domácnostech Zlínskéhokraje ve výši 131,6 mil. Kč, Program Nová zelená úsporám adaptační amitigační opatření ve výši 5,7 mil. Kč)Příspěvek na pomoc Ukrajině – ubytování ve výši 148,2 mil. Kč v důsledku ozbrojeného konfliktu na Ukrajině. | 0.00 |
B.I.8 | Účet 609 obsahuje výnos z poplatků za znečišťování ovzduší ve výši 3,7 mil. K a výnosy z poplatků za odběr podzemní vody ve výši 24,4 mil. Kč. | 0.00 |
B.I.17 | Účet 649 obsahuje zejména bezúplatné převzetí osobních ochranných pomůcek v souvislosti s řešením krizové situace související s výskytem koronaviru Covid 19 (respirátory, desinfekce, roušky, brýle, štíty, rukavice, odběrové sety, rychlotesty, oděvy) ve výši 0,9 mil. Kč, výnosy z titulu náhrady škody a plnění od pojišťovny ve výši 1,9 mil. Kč, výnosy z titulu neoprávněně čerpané dotace ve výši 2,5 mil. Kč. | 0.00 |
B.IV.2 | Účet 672 obsahuje zejména výnosy z titulu dotace v rámci souhrnnéhodotačního vztahu ve výši 133,6 mil. Kč,Výnosy z dotací na zajištění sociální dostupnosti sociální služeb ve výši1,8 mil. Kč, výnosy z dotací na pomoc Ukrajině ubytování ve výši 202,9 mil.Kč dotace spojené s ozbrojených konfliktem na Ukrajině, výnosy z peněžitýchdarů ve výši 0,5 mil. Kč.výnosy z dotací na projekty (Program nová zelená úsporám – adaptační amitigační opatření ve Zlínském kraji ve výši 4,9 mil. Kč, Program výměnyzdrojů tepla v nízkopříjmových domácnostech ve výši 121,2 mil. Kč, Krajskýakční plán rozvoje vzdělávání pro území ZK ve výši 0,9 mil. Kč, Krajskýakční plán rozvoje vzdělávání II – investiční část ve výši 3,2 mil. Kč,Program obchůdek 2021 ve výši 4 mil. Kč, Regionální stálá konference ve výši1,9 mil. Kč a Regionálne poradenské centrum SK – CZ ve výši 0,3 mil. Kč,Plán pro zvládání sucha a nedostatku vody ve výši 0,9 mil. Kč, Zdravotnickázáchranná služba Zlínského kraje – výjezdová základna a sanitky ve výši 1,5mil. Kč.).A také výnosy v návaznosti na časové rozlišení investičních transferů v souvislosti s odpisováním dlouhodobého majetku pořízeného z investičního transferu. | 0.00 |