A.1. Informace podle § 7 odst. 3 zákona |
---|
Účetní jednotka vychází z předpokladu, že bude nepřetržitě pokračovat ve své činnosti. V účetní jednotce nenastává žádná skutečnost, která by ji omezovala nebo jí zabraňovala v této činnosti pokračovat i v dohledné budoucnosti. |
A.2. Informace podle § 7 odst. 4 zákona |
---|
Mezi roky 2023 a 2024 nenastaly změny v účetních předpisech pro veřejný sektor ani v závazných Českých účetních standardech č. 7xx, které by měly dopad do uspořádání, označování, obsahového vymezení nebo oceňování položek rozvahy či výkazu zisku a ztráty. Účetní jednotka neprovedla oproti předchozímu účetnímu období žádné změny v uspořádání, označování a obsahovém vymezení těchto položek účetní závěrky ani nezměnila způsoby oceňování. |
A.3. Informace podle § 7 odst. 5 zákona |
---|
Účetní jednotka vede účetnictví v plném rozsahu a používá metody stanovené vyhláškou 410/2009 Sb., ve znění pozdějších předpisů a Českými účetními standardy (č. 701-710). Informace jsou v účetní závěrce uvedeny v Kč na dvě desetinná místa. Minulé období je netto. Metoda oceňování - Nakoupený majetek a zásoby je oceňován pořizovacími cenami stanovenými v souladu s vyhláškou č. 410/2009 Sb. - Účetní jednotka nevyužila možnosti snížení dolní hranice ocenění drobného dlouhodobého majetku (DDM), užívá standardní cenové hranice stanovené vyhláškou č. 410/2009 Sb. (§13 a §14 odst. 6 - tj. 3 resp. 7 tis. Kč). - Při změně příslušnosti hospodaření (resp. při bezúplatném příjmu od vybrané účetní jednotky) účetní jednotka přebírá ocenění a výši oprávek od předávající účetní jednotky. Ostatní bezúplatně nabytý majetek je oceňován reprodukční pořizovací cenou, v případě nabytí darem je zohledněna cena uvedená v darovací smlouvě, pokud odpovídá definici reprodukční pořizovací ceny stanovené zákonem o účetnictví. - Majetek vytvořený vlastní činností je oceňován vlastními náklady. - Majetek účtové třídy 0 určený k prodeji (včetně DDM) je průběžně přeceňován na reálnou hodnotu. Majetek je považován za určený k prodeji okamžikem, kdy je nepotřebný pro stát a bylo zahájeno zjišťování zájemců o koupi podle vyhlášky č. 62/2001 Sb. o hospodaření organizačních složek státu a státních organizací s majetkem státu. Za reálnou hodnotu se v souladu s metodickým pokynem zřizovatele považuje cena v místě a čase obvyklá, u nemovitého majetku cena stanovená aktuálním znaleckým posudkem (a to cena administrativní, pokud je vyšší než cena v místě a čase obvyklá). Disponibilní majetek (vyjma drobného dlouhodobého) je znovu přeceňován v případě, že dojde k významné změně jeho hodnoty nebo v případě vyhotovení nového znaleckého posudku. - Metodické doporučení zřizovatele k určení okamžiku, kdy se majetek stává určeným k prodeji (a tedy podléhá povinnosti přecenění na reálnou hodnotu) trvá od roku 2013. Do 31. prosince 2012 účetní jednotka přeceňovala majetek v souladu s pokynem zřizovatele již k okamžiku, kdy se stal nepotřebným pro stát. - V rámci možnosti volby složeného či nesloženého účetního zápisu podle bodu 3.4.10. ČÚS 709 účetní jednotka zvolila způsob nesloženého zápisu. Volba je dána také možnostmi používaného informačního systému. Prvním krokem je zrušení oprávek souvztažným zápisem proti příslušnému účtu třídy 0 a druhým krokem je přecenění z takto získané zůstatkové ceny na reálnou hodnotu účetním zápisem na účtu účtové třídy 0 proti účtu 407. Je zajištěno shodné výsledné zobrazení v účetní závěrce jako při použití nesloženého zápisu. Liší se pouze obraty na účtech. Po přecenění následuje přeúčtování na účet majetku určeného k prodeji (035 resp. 036). - Zásoby určené k prodeji se na reálnou hodnotu v souladu s § 27 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, nepřeceňují. - Účetní jednotka učinila podle bodu 7.1. písm. d) Českého účetního standardu č. 710 rozhodnutí ve věci zahrnování či nezahrnování výdajů souvisejících se zajištěním financování a administrací přijatých transferů podle Českého účetního standardu č. 703 - Transfery a žádosti o poskytnutí těchto transferů určených na financování pořízení dlouhodobého majetku a jiných obdobných činností jako součásti nákladů souvisejících s pořízením tohoto dlouhodobého majetku. Rozhodla se tyto výdaje nezahrnovat. Účtování o zásobách Pro účtování o zásobách účetní jednotka používá způsob A. Vnitřním pokynem jsou stanoveny druhy zásob účtované do přímé spotřeby bez zaúčtování na sklad. Pro oceňování úbytků zásob ze skladu užívá účetní jednotka vážený aritmetický průměr, který je počítán při každém úbytku zásob. Stejné pravidlo platí i pro oceňování úbytku zásob nabytých za účelem bezúplatného předání z účtu 139 podle §20 odst. 3 písm. h) vyhlášky č. 410/2009 Sb., ve znění vyhlášky č. 369/2015 Sb. Výjimkou z pravidla oceňování váženým aritmetickým průměrem jsou věci pořízené z FKSP a věci vedené pod unikátním výrobním číslem (oceňují se pořizovací cenou). Pro zásoby potravin v provozu závodního stravování užívá účetní jednotka způsob B. Účetní jednotka má vypracován vnitřní předpis stanovující normu přirozených úbytků. Metoda časového rozlišení nákladů a výnosů Účetní jednotka používá metodu časového rozlišení nákladů a výnosů (včetně tvorby dohadných položek). Obdobím se pro potřeby časového rozlišení rozumí kalendářní rok, a to i u transferů. Mezi měsíci nebo čtvrtletími téhož období účetní jednotka časově nerozlišuje. Při časovém rozlišení je aplikován princip významnosti. Hranice významnosti byla stanovena na částku 50.000,00 Kč (Pokyn č. 7/2019). Metoda opravných položek Opravné položky k pohledávkám jsou tvořeny i snižovány průběžně v návaznosti na délku prodlení podle §65 odst. 6 vyhlášky č. 410/2009 Sb. (10% z každých 90 dnů po splatnosti). Snížení opravných položek vytvořených v rámci prvního použití metody prostřednictvím účtu 406 je v souladu s doporučením Ministerstva financí účtováno prostřednictvím příslušného účtu nákladů 556. Účetní jednotka (zpravidla při inventarizaci) posuzuje i potřebu tvorby opravné položky k majetku (včetně zásob), například z titulu věcných břemen. Tato potřeba nebyla zjištěna. Metoda kurzových rozdílů Účetní jednotka aplikuje metodu kurzových rozdílů - průběžně je účtováno o kurzových rozdílech k okamžiku uskutečnění účetního případu. Přecenění položek uvedených v §4 odst. 12 zákona o účetnictví kursem vyhlášeným ČNB se provádí, jen k rozvahovému dni. Kurzové rozdíly jsou účtovány prostřednictvím příslušných účtů nákladů a výnosů - 563 a 663. Metoda rezerv Účetní jednotka má v souladu s ČÚS 705 vydán vnitřní předpis k rezervám. Tituly pro tvorbu rezerv se rozumí pravděpodobná rizika ze: a) soudního sporu s žalobním požadavkem finančního charakteru nad 3 mil. Kč a b) potenciálního odvodu (sankce) ze závěrů z prováděných a dosud neuzavřených kontrol nad 500 tis. Kč V současném období není žádná rezerva vytvořena. Metoda odpisování Účetní jednotka odepisuje majetek rovnoměrným způsobem v souladu s Českým účetním standardem č. 708. Má sestaven odpisový plán, o odpisech je účtováno měsíčně, částky jsou v souladu s bodem 4.6. ČÚS 708 zaokrouhlovány na celé koruny nahoru. Účetní jednotka neodpisuje pozemky, kulturní předměty, drobný dlouhodobý majetek, majetek určený k prodeji a přeceněný na reálnou hodnotu, majetek v nájmu či výpůjčce a další majetek uvedený v § 66 odst. 7 vyhlášky č. 410/2009 Sb. včetně majetku určeného k prodeji. Drobný dlouhodobý majetek (DDM) Celá pořizovací cena DDM nakoupeného (nebo vlastními silami vytvořeného) je při pořízení účtována do nákladů (558) a na příslušný účet oprávek (088 resp. 078). Za majetek vytvořený vlastní činností se v souladu s metodickým výkladem Ministerstva financí považuje i DDM získaný rozebráním většího majetkového celku vedeného na účtu 022. Do nákladů (558) je účtováno také bezúplatné nabytí DDM od subjektů, které nejsou vybrané účetní jednotky, a to výsledkově proti účtu 649, v souladu s bodem 5.3.3. ČÚS 710. DDM určený k prodeji je přeceňován na reálnou hodnotu způsobem popsaným v části "Oceňování reálnou hodnotou". Účetní jednotka si vnitřním pokynem stanovila principy významnosti pro účtování na podrozvahových účtech, jejichž stavy vykazuje dále ve stati A.4. Za významné informace považuje: - vybraný majetek pod hranici ocenění DDM (o významnosti v tomto případě rozhoduje zřizovatel prostřednictvím centrálního číselníku majetku) - položka P.I.1. a P.I.2. - účty 901 a 902, -pohledávky, u nichž bylo upuštěno od vymáhání - položka P.I.3. - účet 905. K části F - FKSP: Účetní jednotka neposkytuje půjčky z FKSP. Vzhledem k tomu, že v souladu s ČUS 704 - Fondy účetní jednotky poskytnutí návratné půjčky neovlivňuje stav fondu (účet 412), není tato informace uvedena ve stati A.III. části F přílohy účetní závěrky. H. - Stavební pozemky Účetní jednotka v řádku H.1. Stavební pozemky nevykazuje žádný údaj, vzhledem k obsahové nejasnosti této položky. Podle ustanovení § 2 písm. c) katastrálního zákona č. 256/2013 Sb. je stavební parcelou pozemek evidovaný v druhu pozemku zastavěná plocha a nádvoří. Podle přílohy ke katastrální vyhlášce č. 357/2013 Sb. (stať 1 bod 13), která stanoví technické podrobnosti pro správu katastru, se druhem pozemku "zastavěná plocha a nádvoří" rozumí pozemek, na němž je a) budova včetně nádvoří (tj. části zastavěného stavebního pozemku, obsahující dvůr, vjezd, drobné stavby, bazén, zatravněné plochy, okrasné záhony a jiné přiléhající plochy, které slouží k lepšímu užívání stavby), vyjma skleníku, který je v katastru evidován jako budova, postaveného na zemědělském nebo lesním pozemku, budovy postavené na lesním pozemku a budovy evidované na pozemku vodní plocha, b) společný dvůr, c) zbořeniště, d) vodní dílo. Zkráceně se tento druh pozemku označuje jako "zast. pl.", tedy zastavěná plocha. Zastavěná plocha však do H.1. patřit nemůže, protože má ve výkazu svou vlastní položku "H.4 Zastavěná plocha". Nádvoří je stavba a tudíž také nemůže být stavebním pozemkem. Ministerstvo vnitra v rámci poskytování metodické podpory kapitole 314 tuto problematiku s Ministerstvem financí dlouhodobě diskutuje, přesto stále přetrvává nejasnost, co Ministerstvo financí požaduje vykazovat v položce "H.1. Stavební pozemky". |
Číslo položky | Syntetický účet | Název položky | Období běžné | Období minulé |
---|
P.I. | 901 | Majetek a závazky účetní jednotky | 95784005.94 | 95617275.93 |
P.I.1. | 901 | Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek | 11667126.31 | 11667126.31 |
P.I.2. | 902 | Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek | 82865378.69 | 82852690.27 |
P.I.3. | 905 | Vyřazené pohledávky | 1197746.94 | 1039708.35 |
P.I.4. | 906 | Vyřazené závazky | 0.00 | 0.00 |
P.I.5. | 909 | Ostatní majetek | 53754.00 | 57751.00 |
P.II. | | Krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů a krátkodobé podmíněné závazky z transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.1. | 911 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.2. | 912 | Krátkodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.3. | 913 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.4. | 914 | Krátkodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.5. | 915 | Ostatní krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.6. | 916 | Ostatní krátkodobé podmíněné závazky z transferů | 0.00 | 0.00 |
P.III. | | Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou | 0.00 | 0.00 |
P.III.1. | 921 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou | 0.00 | 0.00 |
P.III.2. | 922 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodou úplatného užívání majetku jinou osobou | 0.00 | 0.00 |
P.III.3. | 923 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce | 0.00 | 0.00 |
P.III.4. | 924 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce | 0.00 | 0.00 |
P.III.5. | 925 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů | 0.00 | 0.00 |
P.III.6. | 926 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů | 0.00 | 0.00 |
P.IV. | | Další podmíněné pohledávky | 7500000.00 | 7500000.00 |
P.IV.1. | 931 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.IV.2. | 932 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.IV.3. | 933 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv | 0.00 | 0.00 |
P.IV.4. | 934 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv | 7500000.00 | 7500000.00 |
P.IV.5. | 939 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní | 0.00 | 0.00 |
P.IV.6. | 941 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní | 0.00 | 0.00 |
P.IV.7. | 942 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům | 0.00 | 0.00 |
P.IV.8. | 943 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům | 0.00 | 0.00 |
P.IV.9. | 944 | Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění | 0.00 | 0.00 |
P.IV.10. | 945 | Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění | 0.00 | 0.00 |
P.IV.11. | 947 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 0.00 | 0.00 |
P.IV.12. | 948 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 0.00 | 0.00 |
P.V. | | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů a dlouhodobé podmíněné závazky z transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.1. | 951 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.2. | 952 | Dlouhodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.3. | 953 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.4. | 954 | Dlouhodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.5. | 955 | Ostatní dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.6. | 956 | Ostatní dlouhodobé podmíněné závazky z transferů | 0.00 | 0.00 |
P.VI. | | Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku | 346572690.62 | 341762309.75 |
P.VI.1. | 961 | Krátkodobé podmíněné závazky z operativního leasingu | 0.00 | 32627.21 |
P.VI.2. | 962 | Dlouhodobé podmíněné závazky z operativního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.3. | 963 | Krátkodobé podmíněné závazky z finančního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.4. | 964 | Dlouhodobé podmíněné závazky z finančního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.5. | 965 | Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce | 0.00 | 0.00 |
P.VI.6. | 966 | Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce | 39888676.06 | 39908676.06 |
P.VI.7. | 967 | Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů | 0.00 | 0.00 |
P.VI.8. | 968 | Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů | 306684014.56 | 301821006.48 |
P.VII. | | Další podmíněné závazky | 10700000.00 | 10700000.00 |
P.VII.1. | 971 | Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.VII.2. | 972 | Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.VII.3. | 973 | Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv | 0.00 | 0.00 |
P.VII.4. | 974 | Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv | 10700000.00 | 10700000.00 |
P.VII.5. | 975 | Krátkodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu | 0.00 | 0.00 |
P.VII.6. | 976 | Dlouhodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu | 0.00 | 0.00 |
P.VII.7. | 978 | Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní | 0.00 | 0.00 |
P.VII.8. | 979 | Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní | 0.00 | 0.00 |
P.VII.9. | 981 | Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových | 0.00 | 0.00 |
P.VII.10. | 982 | Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových | 0.00 | 0.00 |
P.VII.11. | 983 | Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních | 0.00 | 0.00 |
P.VII.12. | 984 | Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních | 0.00 | 0.00 |
P.VII.13. | 985 | Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 0.00 | 0.00 |
P.VII.14. | 986 | Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 0.00 | 0.00 |
P.VIII. | | Ostatní podmíněná aktiva a ostatní podmíněná pasiva a vyrovnávací účty | 31664.43 | 31664.43 |
P.VIII.1. | 991 | Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva | 0.00 | 0.00 |
P.VIII.2. | 992 | Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva | 31664.43 | 31664.43 |
P.VIII.3. | 993 | Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva | 0.00 | 0.00 |
P.VIII.4. | 994 | Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva | 0.00 | 0.00 |
P.VIII.5. | 999 | Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtům | -253957020.25 | -249313369.39 |
A.6. Informace podle § 19 odst. 6 zákona |
---|
REZERVNÍ FOND Počáteční zůstatek rezervního fondu k 1.1.2024 byl 4.049.175,-- Kč. Jedná se o zůstatek peněžitého daru Královéhradeckého kraje poskytnutého v prosinci 2022 a o peněžitý dar Královéhradeckého kraje poskytnutého v listopadu 2023. K 31.3.2024 bylo zapojeno 3.232.432,-- Kč. Realizováno bylo 1.546.841,44 Kč. Zůstatek prostředků na rezervním fondu k 31.3.2024 je 816.743,-- Kč. A: PENĚŽITÝ DAR KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE 2022 Zastupitelstvo Královéhradeckého kraje dne 5.12.2022 schválilo podporu naší aktivity účelovým finančním darem na víceleté období ve výši 1.450.000,-- Kč dle usnesení ZK/16/1162/2022. Darovací smlouva č. 22DAR01-0005 byla uzavřena dne 12.12.2022. Na účet rezervního fondu byl dar přijat dne 16.12.2022 a zaúčtován na RP 422 210, FM 15509, § 000000 a FO 2100000. Finanční dar byl poskytnut na základě naší žádosti na pořízení speciální techniky pro potřeby dopravní policie při ohledání místa dopravní nehody a na pořízení výcvikového trenažeru pro otevírání uzamčených a jinak zajištěných vstupných dveří. Vzhledem k vysoutěžené nižší ceně techniky pro zaměření dopravní nehody byl dne 3.10.2023 uzavřen dodatek k rozšíření předmětu darovací smlouvy o nákup potápěčských obleků. V roce 2023 byla uhrazena technika pro zaměření dopravní nehody ve výši 825.825,-- Kč a výcvikový trenažer ve výši 260.000,-- Kč. Dne 10.11.2023 bylo vystaveno a dne 1.12.2023 schváleno povolené překročení VPF v částce 364.175,-- Kč. Na základě smlouvy s dodavatelem o dodání obleků v roce 2024 z důvodu pracnosti jejich zhotovení, jsme ve smyslu § 50 odst. 2 zákona 218/2000 Sb. přistoupili ke snížení povoleného překročení a k převodu nepoužitých mimorozpočtových prostředků z výdajového účtu zpět na účet rezervního fondu. Zůstatek daru na rezervním fondu k 1.1.2024 byl 364.175,-- Kč. Zapojení a čerpání MZ v roce 2024: 114V38100 3104 „KŘP Khk – DAR – Potápěčské obleky s příslušenstvím pro ZJ" Dne 30.1.2024 bylo vystaveno a dne 9.2.2024 bylo schváleno povolené překročení VPF v částce 364.175,-- Kč (RP 612 204, FM 15504, § 531100, FO 2100000). K 31.3.2024 nebyla dodávka uskutečněna. C: PENĚŽITÝ DAR KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE 2023 Zastupitelstvo Královéhradeckého kraje dne 23.10.2023 schválilo podporu naší aktivity účelovým finančním darem na víceleté období ve výši 3.685.000,-- Kč na základě usnesení ZK/22/1587/2023. Darovací smlouva č. 23DAR01-0004 byla uzavřena dne 10.11.2023. Finanční dar byl poskytnut na základě naší žádosti na pořízení specializované techniky a vybavení pro složky KŘP Královéhradeckého kraje – server pro centrální kamerový systém, bezpilotní prostředek - dron s příslušenstvím v rámci EDS/SMVS a dále osobní kamery s příslušenstvím, PTT adaptér, dispečerská křesla a další zařízení v rámci OBV. Na náš účet rezervního fondu 123-23235881/0710 byl dar přijat dne 14.11.2023. Zapojení mimorozpočtových zdrojů a jejich realizace byla plánována na rok 2024. Z tohoto důvodu nebyly v roce 2023 zdroje zapojeny. Zůstatek daru na rezervním fondu k 1.1.2024 byl 3.685.000,-- Kč. Zapojení a čerpání MZ v roce 2024: Ostatní běžné výdaje: Osobní kamery s příslušenstvím. PTT adaptéry 3M Peltor pro radiostanice. Tablet Apple iPad – zobrazovací zařízení pro dron Dne 11.1.2024 bylo vystaveno a schváleno povolené překročení ve výši 2.662.000,-- Kč na nákup zařízení v rámci ostatních běžných výdajů, a to na položce 513 706, FM 15507, § 531100, FO 2100000. K 31.3.2024 byla uhrazena dodávka 188 ks osobních kamer s příslušenstvím v hodnotě 1.546.841,44 Kč. Ostatní běžné výdaje: Dispečerská křesla Sirius Q 24 pro IOS Dne 1.3.2024 bylo vystaveno a schváleno povolené překročení ve výši 206.257,-- Kč v souvislosti s pořízením 12 ks dispečerských křesel Sirius Q 24 pro pracoviště integrovaného operačního střediska. Dodání předpokládáme v dubnu. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Transfery Dne 28. 2. 2024 jsme přijali na příjmový účet s předčíslím 19-* částku ve výši 88.775,93 EUR. Jedná se o schválenou poslední 8. souhrnnou ŽOP projektu STOP Cybercrime. Realizace projektu byla zahájena v roce 2019. V souvislosti se zákazem přeshraničního styku vyvolaného pandemií COVID-19 byl prodloužen termín ukončení projektu do roku 2023. Byly posunuty milníky měkkých aktivit. Z důvodu časové náročnosti kontroly zadávacích dokumentací ze strany CRR, byl prodloužen milník pro realizaci nákupu HW a SW vybavení. Projekt byl k 30.6.2023 fyzicky ukončen. Projekt bude administrativně a finančně ukončen v roce 2024. Na realizaci projektu se podílí 9 partnerů - 3 na polské straně KWP Wroclaw, KWP Opole, KWP Katowice a 6 na české straně KŘP Královéhradeckého kraje - lead partner projektu, KŘP Moravskoslezského kraje, KŘP Olomouckého kraje, KŘP Libereckého kraje, KŘP Pardubického kraje a Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci. Cílem projektu je zefektivnění česko-polské spolupráce v boji proti kyberkriminalitě vytvořením společné komunikační sítě, pořízením moderních HW a SW nástrojů, proškolením pracovníků OKTE a odboru analytiky a realizací preventivních aktivit. Předmětem projektu je zvýšení technologické vybavenosti forensních a analytických pracovišť SKPV pořízením komerčně dostupného vysoce účinného hardware a software, jako nástroje pro vytěžování dat a jejich následnou analýzu za účelem získání důkazních prostředků v trestním řízení. Dále společná odborná školení a workshopy o způsobech vyšetřování. Preventivní aktivity projektu zajistí Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, která má v této oblasti know-how a dlouholeté zkušenosti. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ I. Q. 2024 Bezúplatný převod v rámci rezortu UHK 401010000 Dne 4. 1. 2024 jsme provedli účetní zápis na základě Zápisu o bezúplatné změně příslušnosti k hospodaření s majetkem státu (č. j. PPR-57361-5/ČJ-2023-990661) Předávající: Ministerstvo vnitra, IČO 00007064 Přejímající: Krajské ředitelství policie Královéhradeckého kraje, IČO 75151545 Příjem na UHK 0422000000 - částka 2.074.900,00 Kč = automobil osobní AF víceúčelové vozidlo (VOLKSWAGEN TOURAN 1.5 110 kW 1T), automobil osobní AC (AUDI A4 AVANT 2,0 HYBRID 110kW) Dne 13. 2. 2024 jsme provedli účetní zápis na základě Zápisu o bezúplatné změně příslušnosti k hospodaření s majetkem státu (č. j. PPR-58772-3/ČJ-2023-990661) Předávající: Ministerstvo vnitra, IČO 00007064 Přejímající: Krajské ředitelství policie Královéhradeckého kraje, IČO 75151545 Příjem na UHK 022000000 - částka 2.360.397,00 Kč = automobil osobní AA sedan Dne 13. 2. 2024 jsme provedli účetní zápis na základě Zápisu o bezúplatné změně příslušnosti k hospodaření s majetkem státu (č. j. PPR-4765-10/ČJ-2024-990661) Předávající: Ministerstvo vnitra, IČO 00007064 Přejímající: Krajské ředitelství policie Královéhradeckého kraje, IČO 75151545 Převáděný majetek byl pořízen v rámci projektu "Technologické a materiální vybavení PCŘ k řešení krizových událostí", CZ.06.6.127/0.0/0.0/21_119/0016826, který byl financován Evropskou unií z Integrovaného regionálního operačního programu pro období 2014-2020 (dále jen IROP), 96. výzva React-EU, v rámci reakce Unie na pandemii COVID-19. Majetek byl pořízen na základě Prováděcí smlouvy č. j. PPR-31109-3/ČJ-2023-990656 k Rámcové dohodě č. j. MV-40156-48/VZ-2022 ze dne 20. 12. 2022 a Prováděcí smlouvy č. j. PPR-37510-3/ČJ-2023-990656 k Rámcové dohodě č. j. MV-102243-32/VZ-2022 ze dne 20. 12. 2022. Účetní hodnota převáděného majetku činí 29.820.478,72 Kč. Příjem na UHK 042200000 - částka 29.820.478,72 Kč = 15x Škoda kodiaq 2,0 TSI policejní speciál ŘSPP a 4x Škoda Kodiaq 2,0 TSI policejní speciál ŘSDP 180 kW 7 DSG 4x4 POLICIE Dne 1. 3. 2024 jsme provedli účetní zápis na základě Zápisu o změně příslušnosti hospodařit s movitým majetkem státu sepsaný mezi organizačními složkami státu Předávající: Olymp centrum sportu MV, IČ 75151898 Přejímající: KŘP Khk, IČ 75151545 Hodnota předmětného movitého majetku státu vychází z pořizovacích cen dle zákona o účetnictví. Celková pořizovací hodnota IM činí: 950.965,26 Kč (rošt odpružovací pod tatami, stroj posilovací-věž fitness, trenažér běžecký, žíněnka s povlakem Celková pořizovací hodnota DDM činí: 56.990,00 Kč (trenažer cyklo OMEGA, žíněnka dopadová) Bezúplatný převod zásob - UHK 549070000 Dne 1. 2. 2024 naše ÚJ provedla účetní zápis na základě Zápisu o bezúplatné změně příslušnosti k hospodaření s majetkem státu č.j. KRPH-124418-3/ČJ-2023-0500SU - bezúplatný převod - pes služební -BELGICKÝ OVČÁK-MALINOIS Předávající: KŘP Khk, Hradec Králové Přejímající: Krajské ředitelství hlavního města Prahy, IČ 75151472 - snížila se hodnota na UHK 139300000 o částku ve výši 4.000,00 Kč Darovací smlouvy - UHK 543020000 ÚJ provedla dne 1. 1. 2024 účetní zápis na základě darovacích smlouvy č. j. KRPH-7037-26/ČJ-2023-0500SU, kde předmětem předání je pes služební FENA - NĚMECKÝ OVČÁK - snížila se hodnota na UHK 139300000 ve výši 6.000,00 Kč Reprodukce majetku Dle § 23 odst. 1 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech a v souladu s § 45 odst. 3a § 50 odst. 2 zákona 218/2000 Sb. povolujeme překročit rozpočet o použití prostředků FKSP na akci 114V35200 4064 „KŘP KHK – FKSP – Horní Malá Úpa čp. 6 – rekonstrukce zdroje vytápění" ve výši 2.500.000,-- Kč. Částku ve výši 2.500.000,00 Kč jsme vyvedli z FKSP na příjmový účet s předčíslím 19* dne 22. 3. 2024. - Objekt je využíván k rekreaci zaměstnanců policie. Projektová dokumentace řeší úpravu stávajících rozvodů ÚT v kotelně, návrh nového zdroje vytápění, vyvložkování komína a odpovídající skladové hospodářství a doplňování paliva. Tím bude zajištěn bezproblémový provoz objektu jak po stránce zásobování teplem a TUV, tak regulace a doplňování paliva. Hlavním důvodem pro rekonstrukci zdroje vytápění je jeho současný nevyhovující stav. Ten je dán zejména stářím technologie a technickým provedením, dříve obvykle používaným. Proto bude muset být provedena rekonstrukce stávajícího nevyhovujícího zdroje vytápění. V kotelně jsou osazeny dva peletové kotle, jeden o výkonu 45 kW a druhý o výkonu 24 kW. Celkový tepelný výkon kotlů je 69 kW. Jako záloha slouží elektrický kotel o výkonu 22 kW. Stávající topný systém je rozdělen na 3 větve, větev pro byt, větev pro pokoje a větev ohřevu TV. Na stávající topný systém je napojena expanzní nádoba o objemu 80l. Stávající odvod spalin je od stávajících kotlů vyveden do společného průduchu, který je vyvložkován vložkou z AK materiálu o světlosti 250 mm. Rekonstrukcí zdroje vytápění dojde k zajištění komfortu obsluhy a zajištění odpovídajícího technického stavu technologie vytápění. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
K položce | Doplňující informace k položkám rozvahy | Částka |
---|
A.I.6. | 019 Ostatní dlouhodobý nehmotný majetek- Na tomto účtu jsme zaúčtovali - majetek v hodnotě 388.410,00 Kč, který je zařazen na NS 4500003541 odbor technické ochrany. V evidenci bylo 5 licencí SW LATIS SCO (systém centralizované ochrany) evidováno jako drobný nehmotný majetek. V souvislosti sloučení Operačních středisek z Územních odborů na Integrovaný operační systém (dále IOS) na Krajské ředitelství PČR KHK byl proveden Upgrade 5 licencí SW LATIS SCO na LATIS-SQL v hodnotě 388 410,- tak, aby vyhovoval novému systému řízení IOS. SW obsluhují pracovníci OTO. Třída majetku: TZDNM - technické zhodnocení drobného nehmotného majetku nad 40 000,- Kč Číslo majetku: 100000 v hodnotě 388.410,00 Kč Číslo dokladu: AM 94268 - majetek v hodnotě 2x 90.604,50 Kč, který je zařazen na NS 4500003542 OKTE V evidenci byly 2 ks forenzního SW Oxygen Forensic Suite Analyst evidovaný jako drobný nehmotný majetek. Upgradem obou SW došlo k povýšení na vyšší verze obou SW. Třída majetku: TZDNM - technické zhodnocení drobného nehmotného majetku nad 40 000,- Kč Číslo majetku: 100001 v hodnotě 90.604,50 Kč 100002 v hodnotě 90.604,50 Kč Číslo dokladu: AM 94273 | 569619.00 |
A.II.1. | 031 Pozemky | 48867193.33 |
A.II.3. | 021 Stavby - Účetní jednotka vede v evidenci: 27 areálů pro obvodní oddělení 1 areál pro policejní stanici 1 areál pro zásahovou jednotku 1 areál pro krajské ředitelství 5 areálů pro územní odbory 12 areálů pro SKPV, EO, DI, zbraně 15 areálů určených pro opravy, výcvik, školící a sklady 7 areálů pro rekreaci: ÚZ Kounov, Horní Malá Úpa, Malý Šišák, Dolce, Budislav, Bedřichov, Deštné v Orlických horách 1 areál pro ubytování: Rettigova, Hradec Králové 8 služebních bytů ÚJ vede v evidenci kulturní památky v hodnotě 373.935.014,88 Kč | 1426849632.28 |
A.II.4. | 022 Samostatné hmotné movité věci a soubory hmotných movitých věcí Za I. Q. 2024 - ÚJ účtuje bezúplatné převody v rámci rezortu příjem v hodnotě 3.311.362,26 Kč | 881986837.54 |
A.II.6. | 028 Drobný dlouhodobý hmotný majetek - Účetní jednotka na tomto účtu vedle hmotných movitých věcí a souborů majetku, které jsou charakterizovány samostatným techniko-ekonomickým určením, u kterých doba použitelnosti je delší než jeden rok a ocenění jedné položky je v částce 3.000,00 Kč a vyšší a nepřevyšuje částku 40.000,00 Kč, vykazuje také věcná břemena k cizímu pozemku s výjimkou užívacího práva, pokud nejsou vykazována jako součást ocenění položky A.II.3. Stavby, u kterých ocenění nepřevyšuje částku 40.000,00 Kč. Účetní jednotka účtuje věcná břemena na UHK 028600000 - účetní stav je ve výši 12.915,00 Kč | 427659165.96 |
A.II.8. | 042 Nedokončený dlouhodobý hmotný majetek I. Q. 2024 - účetní jednotka účtuje bezúplatný převod v rámci rezortu (příjem) v hodnotě 31.895.378,72 Kč | 17817072.27 |
B.I.2. | 112 Materiál na skladě | 69314504.67 |
B.III.14. | 225 Běžné účty fondů organizačních složek státu | 816743.00 |
C.I.5. | 406 Oceňovací rozdíly při prvotním použití metody - Účetní jednotka na této položce provedla poslední standardní účetní zápis k 1. 1. 2012 při zahájení tvorby opravných položek k účtu 315. Od té doby zde účtuje jen opravy chyb, které se k tomuto účtu vztahují (obvykle jde o chyby související se zahájením metody odpisování např. po dohledání manka, které je po konzultaci s Ministerstvem financí považováno za chybu v inventarizaci). Účetní jednotka rozlišuje, zda se jedná o chybu vztahující se k účtu 406, nebo o chybu, kterou je třeba zachytit v položce C.I.7. Opravy předcházejících účetních období. | -1312391906.43 |
D.II.7. | 459 Ostatní dlouhodobé závazky - Účetní jednotka na tomto účtu účtuje o kartách v hodnotě - 1karta / 200,00 Kč. Karty jsou určeny pro vstup do závodní jídelny a pro účely FKSP. | 68200.00 |
K položce | Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztráty | Částka |
---|
A.I.1. | 501 Spotřeba materiálu | 22437714.69 |
A.I.2. | 502 Spotřeba energie - Na této položce OSS účtuje o spotřebě elektrické energie, plynu a tepla. | 9627172.74 |
A.I.3. | 503 Spotřeba jiných neskladovatelných dodávek - na této položce ÚJ účtuje spotřebu studené vody, srážkovou odpadní vodu, splaškovou odpadní vodu, vodné a stočné | 350525.47 |
A.I.10. | 513 Náklady na reprezentaci - na této položce vykazujeme náklady na pohoštění - náklady na reprezentaci - nákup slavnostních věnců, kuličkových per a jiné | 23655.02 |
A.I.12. | 518 Ostatní služby UHK 518500000 Ostatní služby - operativní leasing - za rok 2024 vykazujeme částku ve výši 32.627,21 Kč | 9406740.44 |
A.I.13. | 521 Mzdové náklady - | 319941803.16 |
A.I.16. | 527 Zákonné sociální náklady - V položce A.I.16. Zákonné sociální náklady (účet 527) jsou v návaznosti na § 33 odst. 2 písm. d) vyhlášky č. 410/2009 Sb. ve vazbě na § 24 odst. 2 písm. j) zákona o daních z příjmů vykázány zejména náklady na: a) pracovnělékařské služby včetně těch, které jsou prvotně uhrazeny zaměstnancem a následně jsou mu nahrazeny; b) náklady na odborný rozvoj (vzdělávání) zaměstnanců, pokud souvisejí s předmětem činnosti; c) náklady na materiál charakteru ochranných pomůcek pro zaměstnance (bezpečnost a ochranu zdraví při práci). Slovem "zaměstnanci" se zde rozumějí i příslušníci PČR a HZS ČR. Nejsou zde náklady na stravování včetně peněžitého příspěvku na stravování, které jsou v návaznosti na ustanovení závazného ČÚS 704 bod 5.1.2 vykázány na ČÚSem stanoveném účtu 528 místo standardního účtu 527. | 2300464.72 |
A.I.17. | 528 Jiné sociální náklady - zde například účtujeme: náhrady škod fyz. osobám , náhrady škod za ztrátu na služebním příjmu, stravenkový paušál, strava u cizí organizace | 1162701.68 |
A.I.24. | 543 Dary a jiná bezúplatná předání - I. Q. 2024 - UHK 543020000 - darovací smlouvy psů - v hodnotě 6.000,00 Kč - UHK 543990000 dary a jiná bezúplatná předání - ostatní - 25.656,00 Kč (medaile, poháry, samolepky) | 31656.00 |
B.I.2. | 602 Výnosy z prodeje služeb - UHK 602311000 - výnosy z prodeje služ. - stravování - činí 1.872.846,60 Kč UHK 602317000 - částka 400.716,19 Kč = výnosy z poskytnutí služeb podléhající DPH včetně výnosů z poskytnutí práva využití věci, které je službou - paušální platby za vodné, stočné, teplo, teplou vodu, elektrickou energii - umístění antén - pronájem stožáru | 2273562.79 |
B.I.3. | 603 Výnosy z pronájmu -V položce B.I.3. účetní jednotka nevykazuje výnos z poskytnutí práva využití věci, které je službou a vykazuje je v položce B.I.2 UHK 603010000 Výnosy z pronájmu - výnosy z pronájmu nebytových prostor kromě pozemků 481.058,48 Kč UHK 603020000 Výnosy z pronájmu - výnosy z pronájmu pozemků 12.755,00 Kč UHK 603030000 Výnosy z pronájmu - výnosy z pronájmu bytů 80.242,00 Kč UHK 603990000 Výnosy z pronájmu - ostatní 957,00 Kč (převážně na tomto účtu účtujeme vybavení bytů) | 575012.48 |
B.I.12. | 644 Výnosy z prodeje materiálu - -Jedná se o prodej do sběrných surovin z hlavní činnosti. | 10050.00 |
B.I.16. | 648 Čerpání fondů I. Q. 2023 648030000 Čerpání fondů - FKSP v hodnotě 2.507.174,67 Kč - FKSP-HMÚ rekonstrukce zdroje vytápění ve výši 2.500.000,00 Kč - dotvoření nákladů ve výši 7.174,67 Kč (vysoušeč vlasů) 648010000 Čerpání fondů - rezervní fond v hodnotě 3.232.432,00 Kč | 5739606.67 |
B.IV.1. | 671 Výnosy vybraných vládních institucí z transferů Dne 28. 2. 2024 jsme přijali na příjmový účet s předčíslím 19-* částku ve výši 88.775,93 EUR (UHK 401500000 částka 80.191,21 EUR + UHK 671040000 částka 8.584,72 EUR). Jedná se o schválenou poslední 8. souhrnnou ŽOP projektu STOP Cybercrime. Realizace projektu byla zahájena v roce 2019. V souvislosti se zákazem přeshraničního styku vyvolaného pandemií COVID-19 byl prodloužen termín ukončení projektu do roku 2023. Byly posunuty milníky měkkých aktivit. Z důvodu časové náročnosti kontroly zadávacích dokumentací ze strany CRR, byl prodloužen milník pro realizaci nákupu HW a SW vybavení. Projekt byl k 30.6.2023 fyzicky ukončen. Projekt bude administrativně a finančně ukončen v roce 2024. Na realizaci projektu se podílí 9 partnerů - 3 na polské straně KWP Wroclaw, KWP Opole, KWP Katowice a 6 na české straně KŘP Královéhradeckého kraje - lead partner projektu, KŘP Moravskoslezského kraje, KŘP Olomouckého kraje, KŘP Libereckého kraje, KŘP Pardubického kraje a Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci. Cílem projektu je zefektivnění česko-polské spolupráce v boji proti kyberkriminalitě vytvořením společné komunikační sítě, pořízením moderních HW a SW nástrojů, proškolením pracovníků OKTE a odboru analytiky a realizací preventivních aktivit. Předmětem projektu je zvýšení technologické vybavenosti forensních a analytických pracovišť SKPV pořízením komerčně dostupného vysoce účinného hardware a software, jako nástroje pro vytěžování dat a jejich následnou analýzu za účelem získání důkazních prostředků v trestním řízení. Dále společná odborná školení a workshopy o způsobech vyšetřování. Preventivní aktivity projektu zajistí Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, která má v této oblasti know-how a dlouholeté zkušenosti. | 212385.97 |
Položka | Běžné období |
---|
B.I. Počáteční stav fondu k 1.1. | 4049175.00 |
B.II. Tvorba fondu | 0.00 |
1. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - účelové | 0.00 |
2. Peněžní dary - účelové | 0.00 |
3. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - neúčelové | 0.00 |
4. Peněžní dary - neúčelové | 0.00 |
5. Odvody neoprávněně použitých nebo zadržených peněžních prostředků | 0.00 |
6. Příjmy z prodeje majetku, který organizační složka státu nabyla darem nebo děděním | 0.00 |
7. Příjmy z prodeje majetku státu, s kterým je příslušné hospodařit Ministerstvo obrany | 0.00 |
8. Ostatní tvorba | |
B.III. Čerpání fondu | 3232432.00 |
1. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - účelové | 0.00 |
2. Peněžní dary - účelové | 2868257.00 |
3. Prostředky poskytnuté ze zahraničí - neúčelové | 0.00 |
4. Peněžní dary - neúčelové | 0.00 |
5. Výdaje na reprodukci majetku | 364175.00 |
6. Výdaje na reprodukci majetku Ministerstva obrany | 0.00 |
7. Ostatní čerpání | 0.00 |
B.IV. Konečný stav fondu | 816743.00 |