A.1. Informace podle § 7 odst. 3 zákona |
---|
Zlínský kraj nepřetržitě pokračoval ve své činnosti a bude pokračovat i v následujícím účetním období. Nedošlo ke změnám metody z důvodu ukončení činnosti. |
A.2. Informace podle § 7 odst. 4 zákona |
---|
|
A.3. Informace podle § 7 odst. 5 zákona |
---|
Informace o účetních metodách a obecných účetních zásadách1.Odpisování dlouhodobého majetkua)Zlínský kraj zvolil rovnoměrný způsob odpisování dlouhodobého majetku a oodpisech účtuje měsíčně.2.Oceňování majetku určeného k prodeji reálnou hodnotouZlínský kraj oceňuje majetek určený k prodeji reálnou hodnotou v případě,že: a)oceňovací rozdíl mezi stávajícím oceněním majetku v účetní (majetkové)evidenci a reálnou hodnotou je významný, s tím, že za významný oceňovacírozdíl se považuje rozdíl, jehož výše dosahuje alespoň částky 260.000,- Kča současně b)Zlínský kraj má k dispozici průkazné účetní záznamy k okamžiku rozhodnutíoprávněného orgánu o záměru prodeje (Zlínský kraj např. neocení reálnouhodnotou část pozemku určeného k prodeji rozhodnutím oprávněného orgánu,protože není možné provést vklad části pozemku do katastru nemovitostí a ZKnemá tudíž k dispozici průkazné účetní záznamy, ocenění reálnou hodnotoumajetku určeného k prodeji až k okamžiku prodeje je nevýznamné) a současně c)realizace prodeje se předpokládá v horizontu nejpozději do dvou let odschválení záměru prodeje a současně d)majetek je evidován v majetkové evidenci vedené KÚZK (účetní jednotkouZK). Pokud Zlínský kraj bezúplatně nabývá majetek určený k prodeji od zřízenépříspěvkové organizace, ocení tento majetek reálnou hodnotou k okamžikubezúplatného nabytí. 3.Postup tvorby a použití opravných položeka)Opravné položky Zlínský kraj tvoří k majetku, jehož ocenění dosahujealespoň částky 260.000,- Kč s výjimkou pohledávek, ke kterým tvoří opravnépoložky již od ocenění 1,- Kč.b)K pozemku nebo stavbě tvoří ZK opravné položky k okamžiku zřízení věcnéhobřemene, v případě, že zřízení věcného břemene snižuje hodnotu pozemku čistavby o více než 20%.c)K nedokončenému dlouhodobému majetku tvoří ZK opravné položky k okamžikurozhodnutí Rady Zlínského kraje o pravděpodobném nedokončení pořizovanéhodlouhodobého majetku.4.Postup tvorby a použití rezerva)Účetní rezervy Zlínský kraj tvoří k pokrytí významného zvýšení nákladů(závazků) z neukončených žalob (soudních sporů) a pro účely financováníobnovy vodovodů a kanalizací, které je pravděpodobné a vznikne v budoucímúčetním období. Za významné zvýšení nákladů (závazků) Zlínského kraje zneukončených žalob (soudních sporů) a pro účely financování obnovy vodovodůa kanalizací se považuje zvýšení nákladů (závazků) ve výši 500.000,- Kč avyšší. Jedná se o rezervy na plnění z žalob a na plnění plánu obnovyvodovodů a kanalizací schváleného ZZK.b)Účetní rezervy Zlínský kraj tvoří ve výši 50% odhadovaného zvýšeníbudoucích nákladů (závazků).5.Metoda časového rozlišení a dohadné účtya)Náklady a výdaje, které se týkají následujících účetních období a kteréjsou považovány za významné, jsou účtovány jako náklady a výdaje příštíchobdobí. Jako náklady příštích období jsou mimo jiné vykazovány inespotřebované předplacené poštovní služby hrazené formou kreditu na základěDohody o používání výplatního stroje a náklady na pořizování drobnéhodlouhodobého majetku, který bude dokončen v následujícím účetním období.b)Výnosy a příjmy, které se týkají následujících účetních období a kteréjsou považovány za významné, jsou účtovány jako výnosy a příjmy příštíchobdobí.c)Významné pohledávky ze soukromoprávních vztahů, na základě kterýchvznikají nároky, ale není známa skutečná výše plnění k okamžiku účetníhopřípadu a ostatní významné pohledávky, na základě kterých vznikají nároky,ale není známa skutečná výše plnění, nebo je jiným způsobem zpochybnitelná,se účtují jako dohadné účty aktivní.d)Významné závazky ze soukromoprávních vztahů, u nichž není známa skutečnávýše plnění k okamžiku účetního případu a ostatní významné závazky, u nichžnení známa skutečná výše plnění, nebo je jiným způsobem zpochybnitelná, seúčtují jako dohadné účty pasivní.e)Pro účely časového rozlišování, formou nákladů a výdajů příštích období,formou výnosů a příjmů příštích období a pro účely účtování dohadných účtů,jsou považovány za významné náklady, výdaje, výnosy, příjmy, pohledávky azávazky ve výši nad 40.000,- Kč. f)Prostřednictvím dohadných účtů aktivních a dohadných účtů pasivních seneúčtuje, v případech specifikovaných dále, ve vztahu k těmto dotacím:dotace o zajištění dostupnosti sociálních služeb, dotace v rámci Rozvojovýchprogramů a krizových řízení určených pro Filharmonii B. Martinů aEnergetickou agenturu. Odhadované nároky a závazky z titulu těchto dotací seúčtují rovnou jako pohledávky a závazky účetními zápisy MD 346 D 672 + MD374 D 346 a MD 572 D 349 + MD 349 D 373 v případě, kdy existuje průkaznádlouhodobá (minimálně tříletá) zkušenost, že tento postup nevede k významnénepřesnosti výše výnosů a nákladů (672 a 572). Za významnou nepřesnost je vtomto případě považováno, pokud, zaokrouhlená hodnota na celá %, rozdílumezi dohadovanou výší a skutečnou výší nároku či závazku ve vztahu keskutečné výši nároku či závazku, přesáhne 2%.6.Metoda kurzových rozdílůa)Kurzové rozdíly vznikající při ocenění zejména bankovního účtu v cizíměně, dlouhodobého bankovního úvěru od EIB v EUR a při ocenění záloh, vyplácených v cizí měněna zahraniční pracovní cesty, účtuje ZK prostřednictvím příslušných účtů nákladů a výnosů.b)Pro přepočet majetku a závazků v cizí měně se použije k okamžiku oceněnídenní kurz devizového trhu vyhlášený Českou národní bankou.7.Krátkodobé a dlouhodobé poskytnuté a přijaté zálohy na transferya)Majetek a závazky člení Zlínský kraj na dlouhodobé a krátkodobé. b)Stejně tak člení poskytnuté a přijaté zálohy na transfery s tím, žedlouhodobou poskytnutou či přijatou zálohou na transfer je taková záloha, ukteré bude vypořádání od okamžiku poskytnutí či přijetí zálohy za obdobídelší než jeden rok. Ostatní zálohy se považují za krátkodobé. Pokud sohledem na charakter zálohy objektivně nelze použít výše uvedené hlediskočlenění, je rozhodující předpoklad ZK v okamžiku poskytnutí či přijetízálohy. Pokud se k jednomu transferu vztahuje více poskytnutých či přijatýchzáloh, je rozhodující, pro určení krátkodobosti resp. dlouhodobosti záloh,okamžik přijetí první zálohy.8.Dlouhodobý nehmotný majeteka)Položky dlouhodobého nehmotného majetku obsahují zejména software,ocenitelná práva (zejména ochranné známky a autorská díla) drobný dlouhodobýnehmotný majetek, ostatní dlouhodobý nehmotný majetek (územně plánovacídokumentace a územně plánovací podklady), nedokončený dlouhodobý nehmotnýmajetek a technické zhodnocení dlouhodobého nehmotného majetku. b)Zlínský kraj neúčtuje jako o dlouhodobém nehmotném majetku o technickýchauditech a energetických auditech, lesních hospodářských plánech, plánechpovodí a povodňových plánech. Výjimku tvoří technické audity, energetickéaudity, lesní hospodářské plány, plány povodí a povodňové plány, které jsoufinancovány z investičních dotací EU.9.Dlouhodobý hmotný majeteka) Položky dlouhodobého hmotného majetku obsahují zejména pozemky, kulturnípředměty, stavby, samostatné movité věci a soubory movitých věcí, drobnýdlouhodobý hmotný majetek, ostatní dlouhodobý majetek (věcná břemena),nedokončený dlouhodobý hmotný majetek a technické zhodnocení dlouhodobéhohmotného majetku. 10.Zásobya)Položka zásoby, účetního výkazu rozvaha, obsahuje pořízení materiálu,materiál do okamžiku spotřeby (materiál na skladě) a zboží na skladě. b)Materiálem na skladě jsou zejména osobní ochranné pomůcky a zdravotnickýmateriál pořizovaný či bezplatně převzatý v souvislosti s řešením krizovésituace související s výskytem koronaviru Covid 19 (respirátory, desinfekce,roušky, rukavice, injekční stříkačky) a upomínkové předměty. c)Do materiálu evidovaného na skladě upomínkových předmětů zejména náležípředměty poskytované zdarma v souvislosti s reprezentací a propagací dobrého jménaZK. Jedná se o propagační předměty a suvenýry opařené značkou nebo znakem ZKv maximální pořizovací hodnotě 5.000 Kč s dobou použitelnosti 1 rok akratší. Upomínkové předměty neúčtuje ZK jako náklady na reprezentaci.d)O materiálu se účtuje způsobem A, přírůstky zásob na sklad nákupem jsouoceňovány pořizovací cenou, úbytky zásob ze skladu jsou oceňovány průměrnoucenou.e)Materiál, který je určen k okamžité spotřebě, ZK neeviduje a hlavníúčetní účtuje rovnou do nákladů. f)Zboží na skladě jsou zejména úplatně pořizované příkazové bloky.g)O příkazových blocích (zboží) se účtuje způsobem B, oceňují se cenamitiskopisů.11.Projekt jednotná digitální technická mapa - ostatní krátkodobépohledávky a ostatní krátkodobé závazky a)Předpis pohledávek z titulu příspěvků obcí na projekt Jednotné digitálnítechnické mapy (JDTM) a současně závazek ZK zajišťovat realizaci projektu,tj. financovat zřízení a provoz datového skladu a výkon činností spojenýchse správou JDTM zobrazuje ZK prostřednictvím položek krátkodobé pohledávky akrátkodobé závazky.b)Činnosti spojené s realizací projektu JDTM jsou výkonem působností voblasti veřejné správy.c)Finanční příspěvky zasílané obcemi na bankovní účet ZK v návaznosti naSmlouvy o spolupráci při tvorbě, aktualizaci a správě digitální technickémapy obce jsou sdruženými prostředky. Smlouvy o spolupráci při tvorbě,aktualizaci a správě digitální technické mapy obce, nejsou smlouvami dle §27zákona č. 129/2000 Sb., jsou smlouvami nepojmenovanými (inominátními).12.Mimorozpočtové prostředky – jiné běžné účtya)Pro cizí a sdružené finanční prostředky, tj. mimorozpočtové prostředky,má ZK zřízeny samostatné bankovní účty a v účetnictví je zobrazujeprostřednictvím položky jiné běžné účty (tzv. depozitní účet).b)Cizí finanční prostředky jsou např. jistoty uchazečů o veřejné zakázky,složené kauce a zádržné.c)Sdružené prostředky jsou finanční příspěvky zasílané obcemi na bankovníúčet ZK pro zajištění realizace projektu JDTM.13.Fondya)ZK má zřízeny peněžní fondy, a to Zaměstnanecký fond a Fond Zlínskéhokraje.b)Zdrojem fondů mohou být zejména přebytky hospodaření z minulých let,příjmy běžného roku, které nejsou určeny k využití v běžném roce, nebopřevody prostředků z rozpočtu během roku.c)Zobrazení tvorby a čerpání peněžních fondů v účetnictví ZK hlavní účetníprovádí úpravou zdrojů evidovaných na účtu 401 – jmění účetní jednotky. Otvorbě fondů hlavní účetní účtuje na stranu MÁ DÁTI účtu 401 – Jmění účetníjednotky se souvztažným zápisem na stranu DAL účtu 419 – Ostatní fondy. Opoužití (čerpání) fondů hlavní účetní účtuje na stranu MÁ DÁTI účtu 419 –Ostatní fondy se souvztažným zápisem na stranu DAL účtu 401 – Jmění účetníjednotky. Tvorbu a čerpání Zaměstnaneckého fondu zobrazuje hlavní účetní přikaždé účetní operaci, tvorbu a čerpání Fondu Zlínského kraje zobrazujehlavní účetní prostřednictvím účtu 419 jedenkrát měsíčně (k poslednímu dnipříslušného měsíce).14.Daň z příjmů právnických osoba)Daň z příjmů právnických osob za rok 2022 je v účetnictví Zlínského kraje k datu 31.3.2023 zobrazena jako výnos příštích období prostřednictvím účtu 384. |
Číslo položky | Syntetický účet | Název položky | Období běžné | Období minulé |
---|
P.I. | 901 | Majetek a závazky účetní jednotky | 30578006660.40 | 30563876361.59 |
P.I.1. | 901 | Jiný drobný dlouhodobý nehmotný majetek | 19500.00 | 19500.00 |
P.I.2. | 902 | Jiný drobný dlouhodobý hmotný majetek | 1868311.67 | 443976.70 |
P.I.3. | 905 | Vyřazené pohledávky | 0.00 | 0.00 |
P.I.4. | 906 | Vyřazené závazky | 0.00 | 0.00 |
P.I.5. | 909 | Ostatní majetek | 30576118848.73 | 30563412884.89 |
P.II. | | Krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů a krátkodobé podmíněné závazky z transferů | 100565246.72 | 41606503.25 |
P.II.1. | 911 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.2. | 912 | Krátkodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.3. | 913 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.4. | 914 | Krátkodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.II.5. | 915 | Ostatní krátkodobé podmíněné pohledávky z transferů | 4733073.25 | 762064.25 |
P.II.6. | 916 | Ostatní krátkodobé podmíněné závazky z transferů | 95832173.47 | 40844439.00 |
P.III. | | Podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou | 45408583.13 | 45408583.13 |
P.III.1. | 921 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu úplatného užívání majetku jinou osobou | 0.00 | 0.00 |
P.III.2. | 922 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodou úplatného užívání majetku jinou osobou | 0.00 | 0.00 |
P.III.3. | 923 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce | 61756.00 | 61756.00 |
P.III.4. | 924 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou na základě smlouvy o výpůjčce | 45346827.13 | 45346827.13 |
P.III.5. | 925 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů | 0.00 | 0.00 |
P.III.6. | 926 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z důvodu užívání majetku jinou osobou z jiných důvodů | 0.00 | 0.00 |
P.IV. | | Další podmíněné pohledávky | 767567153.10 | 752048433.10 |
P.IV.1. | 931 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.IV.2. | 932 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze smluv o prodeji dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.IV.3. | 933 | Krátkodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv | 0.00 | 0.00 |
P.IV.4. | 934 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z jiných smluv | 0.00 | 1964455.00 |
P.IV.5. | 939 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní | 0.00 | 0.00 |
P.IV.6. | 941 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze sdílených daní | 0.00 | 0.00 |
P.IV.7. | 942 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům | 140301.00 | 0.00 |
P.IV.8. | 943 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze vztahu k jiným zdrojům | 0.00 | 0.00 |
P.IV.9. | 944 | Krátkodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění | 0.00 | 0.00 |
P.IV.10. | 945 | Dlouhodobé podmíněné úhrady pohledávek z přijatých zajištění | 762249551.32 | 744906677.32 |
P.IV.11. | 947 | Krátkodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 0.00 | 0.00 |
P.IV.12. | 948 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 5177300.78 | 5177300.78 |
P.V. | | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů a dlouhodobé podmíněné závazky z transferů | 44839000.00 | 61361621.00 |
P.V.1. | 951 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.2. | 952 | Dlouhodobé podmíněné závazky z předfinancování transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.3. | 953 | Dlouhodobé podmíněné pohledávky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.4. | 954 | Dlouhodobé podmíněné závazky ze zahraničních transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.5. | 955 | Ostatní dlouhodobé podmíněné pohledávky z transferů | 0.00 | 0.00 |
P.V.6. | 956 | Ostatní dlouhodobé podmíněné závazky z transferů | 44839000.00 | 61361621.00 |
P.VI. | | Podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku | 23926889.80 | 24068246.40 |
P.VI.1. | 961 | Krátkodobé podmíněné závazky z operativního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.2. | 962 | Dlouhodobé podmíněné závazky z operativního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.3. | 963 | Krátkodobé podmíněné závazky z finančního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.4. | 964 | Dlouhodobé podmíněné závazky z finančního leasingu | 0.00 | 0.00 |
P.VI.5. | 965 | Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce | 0.00 | 0.00 |
P.VI.6. | 966 | Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku na základě smlouvy o výpůjčce | 20277979.00 | 20277979.00 |
P.VI.7. | 967 | Krátkodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů | 0.00 | 0.00 |
P.VI.8. | 968 | Dlouhodobé podmíněné závazky z důvodu užívání cizího majetku nebo jeho převzetí z jiných důvodů | 3648910.80 | 3790267.40 |
P.VII. | | Další podmíněné závazky | 262604818.00 | 476138817.00 |
P.VII.1. | 971 | Krátkodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku | 0.00 | 0.00 |
P.VII.2. | 972 | Dlouhodobé podmíněné závazky ze smluv o pořízení dlouhodobého majetku | 40502881.00 | 40502881.00 |
P.VII.3. | 973 | Krátkodobé podmíněné závazky z jiných smluv | 0.00 | 0.00 |
P.VII.4. | 974 | Dlouhodobé podmíněné závazky z jiných smluv | 0.00 | 0.00 |
P.VII.5. | 975 | Krátkodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu | 0.00 | 0.00 |
P.VII.6. | 976 | Dlouhodobé podmíněné závazky z přijatého kolaterálu | 0.00 | 0.00 |
P.VII.7. | 978 | Krátkodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní | 0.00 | 0.00 |
P.VII.8. | 979 | Dlouhodobé podmíněné závazky vyplývající z právních předpisů a další činnosti moci zákonodárné, výkonné nebo soudní | 0.00 | 0.00 |
P.VII.9. | 981 | Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových | 0.00 | 208409000.00 |
P.VII.10. | 982 | Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí jednorázových | 220375037.00 | 225500036.00 |
P.VII.11. | 983 | Krátkodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních | 0.00 | 0.00 |
P.VII.12. | 984 | Dlouhodobé podmíněné závazky z poskytnutých garancí ostatních | 0.00 | 0.00 |
P.VII.13. | 985 | Krátkodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 1726900.00 | 1726900.00 |
P.VII.14. | 986 | Dlouhodobé podmíněné závazky ze soudních sporů, správních řízení a jiných řízení | 0.00 | 0.00 |
P.VIII. | | Ostatní podmíněná aktiva a ostatní podmíněná pasiva a vyrovnávací účty | 652046148.92 | 5617023.92 |
P.VIII.1. | 991 | Ostatní krátkodobá podmíněná aktiva | 135000.00 | 135000.00 |
P.VIII.2. | 992 | Ostatní dlouhodobá podmíněná aktiva | 5532023.92 | 5482023.92 |
P.VIII.3. | 993 | Ostatní krátkodobá podmíněná pasiva | 646379125.00 | 0.00 |
P.VIII.4. | 994 | Ostatní dlouhodobá podmíněná pasiva | 0.00 | 0.00 |
P.VIII.5. | 999 | Vyrovnávací účet k podrozvahovým účtům | 30327800487.53 | 30765299342.59 |
K položce | Doplňující informace k položkám rozvahy | Částka |
---|
A.II.8 | Na účtu 042 jsou zejména vykazovány položky nedokončeného dlouhodobéhohmotného majetku k rozpracovaným investičním akcím vztahujícím se k majetku,který využívá Zlínský kraj.Jedná se zejména o obnovu, rekonstrukci a stavební úpravy budov 21, 22 a 11ve výši 5,4 mil. Kča výstavbu vnitřní infrastruktury Strategické průmyslové zóny Holešov vevýši 12,4 mil. Kč (vodovody, kanalizace, plynovody, veřejné osvětlení,horkovody, cyklostezky, zastávky, …).Vykazovány jsou také položky nedokončeného dlouhodobého hmotného majetku krozpracovaným investičním akcím vztahujícím se k majetku, který využívají,nebo budou využívat společnosti a organizace Zlínského kraje.V rámci nemocnic se jedná zejména o:rekonstrukci budovy západního křídla budovy A v areálu Kroměřížské nemocniceve výši 3,2 mil. Kč,rekonstrukci budovy S – zázemí pro pracovní údržby v areálu Vsetínskénemocnice ve výši 0,6 mil. Kč,rekonstrukci budovy objektu 11 v areálu Uherskohradišťské nemocnice ve výši18,2 mil. Kč.Další rozpracované investiční akce vztahující se k majetku, který využívají,nebo budou využívat společnosti a organizace Zlínského kraje.Rekonstrukce domova mládeže SPŠP-COP Zlín ve výši 3,1 mil. Kč,rekonstrukce školního statku SŠZP Rožnov pod Radhoštěm ve výši 2,6 mil. Kč,rekonstrukce Čiperovy vily ve výši 9,7 mil. Kč,rekonstrukce Centra Áčko – pobytová a odlehčovací služba ve výši 1,6 mil.Kč,nové expozice KGVU Zlín ve výši 1,4 mil. Kč,III. originál mozaiky – 1. zastavení Křížové cesty ve výši 1 mil. Kč,rekonstrukce Domova se zvláštním režimem Kelč Sociální služby Vsetín ve výši1,5 mil. Kč,rekonstrukce a přístavba budovy DS Liptál Sociální služby Vsetín ve výši 7mil. Kč,provedení stavby a interiéru DZP Uherský Brod Sociální služby Uherský Brod –vytvoření komunitní služby ve výši 2 mil. Kč.Rekonstrukce Dětského centra Zlín – Mladcová ve výši 23,4 mil. Kč bylazavedena do majetku a předána k hospodaření příspěvkové organizaci.Byl také zaveden meteorologický rada ve výši 4 mil. Kč. Zavedena byla také úprava prostor a doplnění vzduchotechniky v první etáži budovy 21 ve výši 4,1 mil. Kč. | 0.00 |
A.IV.1 | Na účtu 462 jsou evidovány finanční prostředky půjčené na dobu delší než 1 rok příspěvkovým organizacím a společnostem Zlínského kraje ve výši 114,2 mil. Kč. | 0.00 |
A.IV.6 | Na účtu 471 jsou zejména evidovány:zálohově poskytnutý příspěvek na dopravní obslužnost pro kraje ve výši 38,2mil. Kč,zálohově poskytnuté dotace nemocnicím ve výši 62,2 mil. Kč, zálohově poskytnuté dotace společnostem kraje ve výši 10 mil. Kč,a také zálohově poskytnuté dotace na projekty:Smart akcelerátor II. ve výši 14,9 mil. KčPodpora a rozvoj vybraných sociální služeb ve ZK III ve výši 155,2 mil. Kč,Program na výměnu zdrojů tepla v nízkopříjmových domácnostech Zlínskéhokraje ve výši 1,7 mil. Kč,zálohově poskytnuté dotace pro rozvojové programy a krizové řízení ve výši107,3 mil. Kč,pro programovou podporu ve výši 40 mil. Kč,zálohově poskytnuté dotace nemocnicím z Fondu Zlínského kraje ve výši 12,3mil. Kč.Tyto dotace budou vypořádány od okamžiku poskytnutí za dobu delší než jeden rok. | 0.00 |
B.II.4 | Na účtu 314 jsou zejména evidovány zálohově poskytnuté finanční prostředky na zajištění dopravní obslužnosti Zlínského kraje ve výši 213,6 mil. Kč. | 0.00 |
B.II.28 | Na účtu 373 jsou evidovány zálohově poskytnuté finanční prostředky nazajištění dostupnosti sociálních služeb ve výši 153,9 mil. Kč, zálohově poskytnuté dotace na projekty:Transformace ve Zlínském kraji II. – zvyšování kvality služeb 2,6 mil. Kč.zálohově poskytnuté dotace pro rozvojové programy a krizové řízení ve výši19,4 mil. Kč, zálohově poskytnuté dotace pro kulturu ve výši 8,5 mil. Kč, zálohově poskytnuté dotace pro mládež a sport ve výši 65,5 mil. Kč,zálohově poskytnuté dotace jiným krajům a městům ve výši 2,9 mil. Kčzálohově poskytnutá dotace příspěvkovým organizacím kraje ve výši 0,2 mil.Kčzálohově poskytnutá dotace na podporu školských soutěží ve výši 2,5 mil. Kč,a zálohově poskytnuté dotace ostatním společnostem (o.p.s., spolkům,církevním organizacím …) ve výši 112,7 mil. Kč.zálohově poskytnuté dotace příspěvky na dopravní obslužnost – pro kraje ve výši 45,8 mil. Kč, které budou vypořádány od okamžiku přijetí za dobu kratší než jeden rok. | 0.00 |
B.II.31 | Na účtu 385 je evidována pohledávka z titulu nájemného vůči Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, která bude dle Dohody o vypořádání uhrazena ke dni ukončení nájmu v roce 2029 formou nepeněžitého plnění – rekonstrukcí pronajímaného objektu provedenou Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně ve výši 3,3 mil. Kč a příjmy příštích období v podobě úroků z termínovaných vkladů ve výši 1,7 mil. Kč. | 0.00 |
B.II.32 | Na účtu 388 je evidován odhad částky dotací Prokazatelná ztráta ve veřejné železniční dopravě a příspěvky obcí a krajůna dopravní obslužnost a sankce ve výši 84 mil. Kč,Dohad na projekty Transformace ve ZK – zvyšování kvality služeb ve výši 9,1 mil. Kč,Program Nová zelená úsporám - Adaptační a mitigační opatření ve výši 1,4mil. Kč,Program výměny zdrojů tepla v nízkopříjmových domácnostech ve výši 40,7 mil.Kč,Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro ZK III ve výši 1,3 mil. Kč,Smart akcelerátor ve výši 10,3 mil. Kč,Implementace Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání II ve výši 20,5 mil.Kč,Sociální služby Uherské Hradiště – Chráněné bydlení Bystřice pod Hostýnem vevýši 4,3 mil. Kč, Domov pro seniory Loučka – rekonstrukce oddělení B ve výši 2 mil. Kč,Revitalizace Baťova mrakodrapu ve výši 2,8 mil. Kč).Elektromobily pro Zlínský kraj a jeho organizace ve výši 13,3 mil. Kč. | 0.00 |
D.I.1 | Na účtu 441 je evidována rezerva na obnovu vodovodů a kanalizací v areálu Průmyslové zóny Holešov ve výši 1,7 mil. Kč. | 0.00 |
D.II.2 | Účet 452 obsahuje přijatou návratnou finanční výpomoc ve výši 11,9 mil. Kč k podpoře financování projektu SPZ Holešov – Vnitřní infrastruktura. | 0.00 |
D.II.8 | Na účtu 472 jsou evidovány přijaté příspěvky na dopravní obslužnost od krajůve výši 65,2 mil. Kč,dále také zálohově přijaté dotace na projekty:Nejste na to sami ve výši 4,8 mil. Kč, Podpora a rozvoj vybraných sociálních služeb ve výši 120,5 mil. KčTransformace ve ZK zvyšování kvality sociálních služeb ve výši 13,9 mil. KčProgram Nová zelená úsporám - Adaptační a mitigační opatření ve výši 3,2mil. Kč,Program výměny zdrojů tepla v nízkopříjmových domácnostech ZK ve výši 125,4mil. KčProgram výměny zdrojů tepla v domácnostech Zlínského kraje III ve výši 8,7mil. KčBýt inspirován a inspirovat (ERASMUS 2023) ve výši 0,8 mil. Kč,Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje ve výši 3mil. Kč,Smart akcelerátor ve výši 12,9 mil. Kč,Obědy do škol ve Zlínském kraji VI ve výši 2 mil. Kč,Implementace KAP rozvoje vzdělávání ve výši 20,9 mil. Kč) které budou vypořádány od okamžiku přijetí za dobu delší než jeden rok. | 0.00 |
D.III.32 | Na účtu 374 je evidována zálohově přijatá dotace ze státního rozpočtu nazajištění dostupnosti sociálních služeb ve výši 1 056,3 mil. Kč, přijatépříspěvky od krajů a měst na dopravní obslužnost ve výši 18,8 mil. Kč,státní příspěvek pro zřizovatele zařízení pro děti vyžadující okamžitoupomoc ve výši 3 mil. Kč, Zálohově přijaté dotace na projekty (Měření místního znečištění ovzduší ve ZK ve výši 1,3 mil. Kč a Kontinuální monitoring kvality ovzduší ve ZK ve výši 1,3 mil. Kč), které budou vypořádány od okamžiku přijetí za dobu kratší než jeden rok. | 0.00 |
D.III.37 | Na účtu 389 je zejména evidovány:odhady částky dotací ostatním OPS, OS, TJ a církevním organizacím ve výši114,4 mil. Kč, odhad nákladů dopravní obslužnosti ve výši 84 mil. Kč,Společnosti kraje ve výši 2,4 mil. Kč, odhad dotací nemocnicím ve výši 37,1mil. Kč, Odhad částky dotace Fondu Zlínského kraje sekce kultura ve výši 9,4 mil. Kč,sekce mládež a sport 70,5 mil. Kč, rozvojové projekty a krizové řízeníprogramová podpora 31 mil. Kč, nemocnice ve výši 8,1 mil. Kč, rozvojovéprojekty a krizové řízení individuální podpora – ostatní ve výši 68,5 mil.Kč, rozvojové projekty a krizové řízení společnosti kraje ve výši 24,2 mil.Kč.odhad částky dotací na projekty (Podpora a rozvoj sociálních služeb ve ZK III ve výši 99 mil. Kč, Transformace ve Zlínském kraji zvyšování kvality služeb ve výši 2,6 mil. Kč, Program výměny zdrojů tepla v nízkopříjmových domácnostech ZK ve výši 1,8 mil. Kč, Smart akcelerátor ve ZK ve výši 10,7 mil. Kč) | 0.00 |
D.III.36 | Na účtu 384 jsou evidovány výnosy příštích období –na účtu 384 je evidován nárok na výnos z titulu daně z příjmů právnických osob v roce 2024 dle daňového přiznání k této dani za rok 2023 ve výši 106,9 mil. Kč. | 0.00 |
B.III.11 | Zlínský kraj má k 31. 03. 2024 zřízeno 23 základních běžných účtů.Z toho 7 účtů byly účty spořící, na kterých k 31. 03. 2024 evidujeme částku3 890,9 mil. Kč,3 základní běžné účty v měně EUR ve výši 1,4 mil. Kč Další 6 základních běžných účtů: příjmy a provozní výdaje ve výši 361,9 mil.Kč, výdaje ORJ 140 ve výši 32,7 mil. Kč, výdaje ORJ 015 ve výši 0,3 mil. Kča běžný účet pro pokladnu na platbu platebními kartami ve výši 0,7 mil. Kč,Komerční banka ve výši 450 mil. Kč, a základní běžný účet pro termínovanývklad ve výši 0,03 mil. Kč.Jeden vázaný běžný účet pro dotace v měně EUR ve výši 0,6 mil. Kč. 3 vázanéběžné účty pro dotace: kraje ve výši 1,1 mil. Kč, dotace školství ve výši 1751,2 mil. Kč, průtoky obce ve výši 0,005 mil. Kč. Vázaný havarijní účet proochranu jakosti vod ZK ve výši 10,1 mil. Kč. Vázaný BÚ pro platební karty vevýši 0,1 mil. Kč.Z vázaných běžných účtů jsme povinni přeposlat peněžní prostředky ve výši 1 752,4 mil. Kč na průtokové dotace pro obce, školy a ostatní subjekty. Z těchto nám též vyplývají závazky z krátkodobých a dlouhodobých přijatých záloh na transfery ve výši 428,4 mil. Kč, závazky dodavatelům ve výši 101,2 mil. Kč, závazky zaměstnancům a zastupitelům ve výši 20 mil. Kč, tyto závazky je povinen Zlínský kraj uhradit zpravidla do jednoho roku. | 0.00 |
B.III.12 | Zlínský kraj má k 31. 03. 2024 zřízeno 6 běžných účtů fondů: Zaměstnaneckýfond ve výši 0,2 mil. Kč, Fond ZK ve výši 141,7 mil. Kč, Fond ZK v EUR vevýši 0,- Kč, Fond ZK – Program výměny zdrojů tepla v domácnostech ZK ve výši78,1 mil Kč, Fond ZK – projekty ve výši 93,7 mil. Kč a Fond ZK – spořicíúčet ve výši 1 788,6 mil. Kč.Z těchto běžných účtů fondů Zlínskému kraji vyplývají závazky z krátkodobých a dlouhodobých přijatých záloh na transfery ve výši 429,3 mil. Kč a závazky vůči dodavatelům ve výši 4,2 mil. Kč. | 0.00 |
B.III.4 | Zlínský kraj má zřízeny 4 účty termínovaných vkladů ve výši 1 161,6 mil. Kč. | 0.00 |
B.III.5 | Zlínský kraj má 2 mimorozpočtové běžné účty: jednotná digtální technickámapa ve výši 4,2 mil. Kč a depozitní účet ve výši 1,2 mil. Kč. V účetním období, rozpočtovém roce 2023, Zlínský kraj změnil způsob vykazování výdajů z titulů platů (a příslušenství), za měsíc prosinec, ve výkaze pro hodnocení plnění rozpočtu (FIN 2-12M). Výdaj na prosincové platy již nebude zasílán na mimorozpočtový depozitní účet, jak tomu bylo v předchozích letech, ale bude realizován z rozpočtu roku 2024 a ve finančním výkaze roku 2024 budou zobrazeny výdaje z titulu platů za měsíce prosinec 2023 – listopad 2024. Obdobně se bude pokračovat v následujících letech. V roce 2023 ve finančním výkaze je zobrazeno pouze 11 výdajů z titulu platů, a to za měsíce leden – listopad 2023. Finanční prostředky, ve výši výdajů na prosincové platy zajištěné rozpočtem roku 2023, se přesunou do rozpočtu roku 2024. Zůstatek depozitního účtu k 31. 12. 2023, ve srovnání s datem 31. 12. 2022, je o částku, vztahující se k platům (a příslušenství) měsíce prosinec 2023, nižší. Cílem je zjednodušení administrativních činností a zreálnění částky výdajů vykazovaných v následujících rozpočtových letech ve finančním výkaze. | 0.00 |
B.III.9 | Zlínský kraj má zřízen jeden mimorozpočtový běžný účet pro DPH ve výši 0 Kč. | 0.00 |
K položce | Doplňující informace k položkám výkazu zisku a ztráty | Částka |
---|
A.I.12 | Účet 518 obsahuje zejména náklady na dopravní obslužnost ve výši 229,8 mil.Kč, náklady na údržbu a podporu software ve výši 10,9 mil. Kč, náklady nasprávu a údržbu nemovitostí ve výši 4,9 mil. Kč, náklady na školení akonference ve výši 0,6 mil. Kč, náklady na poradenské, právní služby,tlumočení a zprostředkování ve výši 1,8 mil. Kč, náklady na zajištěníkontrolního vážení ve výši 0,2 mil. Kč, náklady na reklamu, inzerci,propagaci ve výši 2,7 mil. Kč, náklady týkající se ochrany přírody ve výši0,4 mil. Kč, náklady na nájemné ve výši 0,6 mil. Kč, náklady na poštovné vevýši 0,3 mil. Kč, náklady z titulu prohlídky koronerem ve výši 0,7 mil. Kč,náklady na nájemné – plátci DPH ve výši 1,2 mil. Kč, náklady vztahující se kSPZ Holešov ve výši 2 mil. Kč, náklady na hraniční přechody ve výši 0,5 mil.Kč)náklady projektů (Transformace ve ZK – zvyšování kvality 2,4 mil. Kč, Měření místního znečištění ovzduší ve ZK ve výši 1,4 mil. Kč, Kontinuální monitoring kvality ovzduší ve ZK ve výši 1,4 mil. Kč) | 0.00 |
A.I.36 | Účet 549 obsahuje zejména náklady z titulu pojištění ve výši 21,2 mil. Kč, náklady na členské příspěvky ve výši 1,5 mil. Kč a náklady na soudní výlohy ve výši 0,1 mil. Kč | 0.00 |
A.III.2 | Účet 572 obsahuje zejména příspěvky na provoz příspěvkových organizací vevýši 469,8 mil. Kč, dotace poskytované z FZK určené pro kulturu ve výši 3,4 mil. Kč, dotaceposkytované z FZK určené pro mládež a sport ve výši 0,2 mil. Kč, dotaceposkytované z FZK určené pro rozvojové programy a krizové řízení ve výši22,8 mil. Kč,dotace na projekty (Program výměny zdrojů tepla v domácnostech Zlínskéhokraje ve výši 18,8 mil. Kč)Příspěvek na pomoc Ukrajině – ubytování ve výši 11,2 mil. Kč v důsledku ozbrojeného konfliktu na Ukrajině. | 0.00 |
B.I.8 | Účet 609 obsahuje výnos z poplatků za znečišťování ovzduší ve výši 0,9 mil. K a výnosy z poplatků za odběr podzemní vody ve výši 14,9 mil. Kč. | 0.00 |
B.I.17 | Účet 649 obsahuje zejména výnosy z titulu náhrady škody a plnění od pojišťovny ve výši 1,5 mil. Kč, výnosy z titulu neoprávněně čerpané dotace ve výši 0,5 mil. Kč, výnosy přeplatku dopravci ve výši 33,1 mil. Kč, bezplatně nabytý materiál související s Covid 19 ve výši 0,9 mil. Kč. | 0.00 |
B.IV.2 | Účet 672 obsahuje zejména výnosy z titulu dotace v rámci souhrnnéhodotačního vztahu ve výši 135,7 mil. Kč,Výnosy z dotací na pomoc Ukrajině ubytování ve výši 14,5 mil. Kč dotacespojené s ozbrojených konfliktem na Ukrajině, výnosy z příspěvků obcí nadopravní obslužnost ve výši 1 mil. Kč.výnosy z dotací na projekty (Podpora a rozvoj sociálních služeb ve ZK III vevýši 3,7 mil. Kč, Regionální stálá konference ve výši 0,9 mil. Kč.Mezinárodní spolupráce v oblasti dopravy ve výši 0,4 mil. Kč, RevitalizaceBaťova mrakodrapu ve výši 21 mil. Kč.)A také výnosy v návaznosti na časové rozlišení investičních transferů v souvislosti s odpisováním dlouhodobého majetku pořízeného z investičního transferu. | 0.00 |